Hebben de overige partijen het vermogen om een gifgas aanval uit te voeren?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:27 schreef theguyver het volgende:
Het probleem in die regio is dat er te veel strijdende partijen zijn.
Ik vraag me af waar deze info vandaan komt, Want net zo als de gifgas aanval werd het gewoon onduidelijk wie de aanval had uitgevoerd.
Hoe weet je zo zeker dat in dit geval de soldaten van Assad dit doen.![]()
De situatie in Syrie valt gewoon lastig in te schatten en alle partijen flikken genoeg wat niet door de beugel kan.
het is 1 grote chaos in dat land, las dat er 4 grote partijen aan het bakkerijen zijn en heel wat kleinere.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hebben de overige partijen het vermogen om een gifgas aanval uit te voeren?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:44 schreef theguyver het volgende:
... las dat er 4 grote partijen aan het bakkerijen zijn ...
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt. Vraag me weleens af of de mensen daar zelf wel weten wie er tegen wie is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:27 schreef theguyver het volgende:
Het probleem in die regio is dat er te veel strijdende partijen zijn.
Ik vraag me af waar deze info vandaan komt, Want net zo als de gifgas aanval werd het gewoon onduidelijk wie de aanval had uitgevoerd.
Hoe weet je zo zeker dat in dit geval de soldaten van Assad dit doen.![]()
De situatie in Syrie valt gewoon lastig in te schatten en alle partijen flikken genoeg wat niet door de beugel kan.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Kootenbiewaardig.
goed, ernstig serieus onderwerp, dat Syri, mag je niet om lachen.![]()
Turkije heeft al gifgas-transporten naar de rebellen onderschept. Tenzij je erop vertrouwt dat die route via Turkije de enige is, en dat Turkije ze allemaal heeft weten te onderscheppen, en dat er binnen Irak geen gifgas-voorraden van het leger in handen van de rebellen zijn gevallen, kun je er van uitgaan dat sommige van de rebellen-groeperingen ook de beschikking over gifgas hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
het is 1 grote chaos in dat land, las dat er 4 grote partijen aan het bakkerijen zijn en heel wat kleinere.
Wie had het meeste baat bij dat de VS ging ingrijpen?
Er was bekend dat Assad dit soort gif gas had, ik acht een kans dat een groepering gif gas heeft gestolen of verkregen heeft uit het buitenland en heeft gebruikt.
Dat zou ook kunnen, er was een schermutseling bezig en dat ... FF hollywood stijl een gifgas vat is ontploft?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:11 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Turkije heeft al gifgas-transporten naar de rebellen onderschept. Tenzij je erop vertrouwt dat die route via Turkije de enige is, en dat Turkije ze allemaal heeft weten te onderscheppen, en dat er binnen Irak geen gifgas-voorraden van het leger in handen van de rebellen zijn gevallen, kun je er van uitgaan dat sommige van de rebellen-groeperingen ook de beschikking over gifgas hebben.
En ik ben nog steeds van mening dat de grote "gifgas-aanval" waarvoor het Westen over Assad heen is gevallen feitelijk een ongelukje was met de gifgas-voorraden van de rebellen. Vandaar dat de betreffende VN-onderzoeks-missie wel mocht onderzoeken of er gifgas was "gebruikt" daar, maar niet wie dan daarvoor verantwoordelijk was.
Nee dat zal niet zo snel gebeuren, Er komen veel buitenlanders syrie binnen om mee te vechten vooral de oppositie krijgt zo weer nieuwe manschappen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:06 schreef budvar het volgende:
Zou mooi zijn als het geweld daar een keer tot een einde komt, maar dan wel met Assad als winnaar want anders komen de Syriers van de regen in een hele grote drup.
Op zich Khadaffi had gewoon een grote bek tegen westen, plus ze vermoeden ook dat hij wat te maken had met wat aanslagen tegen de VS en GB etc, lockerbie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Naast dat het 1 niet vaststaat of de fotos echt zijn, 2 niet vaststaat zouden ze echt zijn wie verantwoordelijk is is er nog een derde hilarische factor dat toen de wereld abu graib fotos te zien kreeg we ook niet met bombarie en wapperende vlaggen amerika platbombardeerden.
Het is trouwens gewoon duidelijk dat de VS, Saudi en VN kostte wat kost Assad weg willen hebben, dat is de hele opzet en of ze dat doen dmv eenzijdige nep onderhandelingen of dmv terreur ze gaan er mee door tot mensen Assad niet meer weg kunnen denken naast het woord 'tiran' of 'dictator'.
Net als hoe ze khadaffi hebben gedemoniseerd tot bovenstaand, vraag het een willekeurige voorbijganger op straat en ze zeggen 'ah khadaffi die zijn volk afslachtte'
Ik hoop dat al die gastjes een enorm pijnlijke dood gaan hebben in Syrie al dan niet door gifgas.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee dat zal niet zo snel gebeuren, Er komen veel buitenlanders syrie binnen om mee te vechten vooral de oppositie krijgt zo weer nieuwe manschappen.
Zo zijn er in de tussentijd ook al een aantal vanuit Nederland afkomstige strijders omgekomen.
Plus ze worden nog steeds gesteund door het westen, Beste wat Assad hat kunnen doen is Vluchten toen het Westen hem nog niet al bevooroordeeld Had nu is het te laat tenzij hij naar Rusland gaat, kan hij samen met Snowden genieten van de Russische gastvrijheid.
Nou het is het westen ook al gelukt door een anti rusland nieuwsjaar om rusland van nobelprijsland af te demoniseren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:33 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik hoop dat al die gastjes een enorm pijnlijke dood gaan hebben in Syrie al dan niet door gifgas.
Maar ik zie het niet gebeuren dat Assad weggaat zolang iig Rusland hem steunt, wat Amerika ook wil of doet.
Sinds de Arabische Lente, de onrust in het Midden-Oosten in 2011, oversloeg naar Syri heeft de autocratische president zijn beleid verscherpt en de rol van het Syrische leger vergroot. Hij deed in 2011 en 2012 pogingen om de opstand in Syri de kop in te drukken. Het Syrische Arabische leger van president Assad bevocht met grof geweld de opstandelingen en - volgens critici ( waarvan ik denk wel gesponsord door de VN of VS) - ook burgerdoelen in alle delen van het land, onder meer in de plaatsen Daraa en Hama. Syri en haar bondgenoten Rusland, Volksrepubliek China en Iran schrijven de opstand en het geweld toe aan een jihad door intolerante islamisten en salafistische terroristen, streng-wahabitische monarchien zoals Qatar en Saoedi-Arabi, Frankrijk, en wapenleveranties vanuit de Verenigde Staten, de NAVO, Isral en Turkije. Assad verklaarde in november 2012 tegenover Russia Today, dat er in Syri geen sprake is van een Syrische burgeroorlog, maar van pogingen tot buitenlandse inmenging door regionale en internationale grootmachten, salafistisch extremisme en van terrorisme tegen de staat. Hij verklaarde nooit onder buitenlandse druk afstand te zullen doen van het presidentschap tenzij via algemene vrije verkiezingen door de Syrische bevolking in 2014. President Assad verklaarde tegenover de Armeens-Russische journaliste in Syri te willen blijven, leven en ook sterven. Tevens verklaarde hij de weg van onderhandelingen met geweldloze oppositiepartijen en geleidelijke democratische transitie te willen volgen om zo niet de weg vrij te laten voor islamistische extremisten en „imperialistische” plannen met het Midden-Oosten en de belangrijke en olierijke Arabische wereld.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou het is het westen ook al gelukt door een anti rusland nieuwsjaar om rusland van nobelprijsland af te demoniseren.
Maar ik denk niet dat Assad zich iets van de westerse pers aantrekt evenmin als Rusland.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou het is het westen ook al gelukt door een anti rusland nieuwsjaar om rusland van nobelprijsland af te demoniseren.
Tja als de oppositie alleen maar zegt dat Assad weg moet heeft het natuurlijk geen zin voor de vertegenwoordigers van Assad om aan tafel te gaan zitten.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Sinds de Arabische Lente, de onrust in het Midden-Oosten in 2011, oversloeg naar Syrië heeft de autocratische president zijn beleid verscherpt en de rol van het Syrische leger vergroot. Hij deed in 2011 en 2012 pogingen om de opstand in Syrië de kop in te drukken. Het Syrische Arabische leger van president Assad bevocht met grof geweld de opstandelingen en - volgens critici ( waarvan ik denk wel gesponsord door de VN of VS) - ook burgerdoelen in alle delen van het land, onder meer in de plaatsen Daraa en Hama. Syrië en haar bondgenoten Rusland, Volksrepubliek China en Iran schrijven de opstand en het geweld toe aan een jihad door intolerante islamisten en salafistische terroristen, streng-wahabitische monarchieën zoals Qatar en Saoedi-Arabië, Frankrijk, en wapenleveranties vanuit de Verenigde Staten, de NAVO, Israël en Turkije. Assad verklaarde in november 2012 tegenover Russia Today, dat er in Syrië geen sprake is van een Syrische burgeroorlog, maar van pogingen tot buitenlandse inmenging door regionale en internationale grootmachten, salafistisch extremisme en van terrorisme tegen de staat. Hij verklaarde nooit onder buitenlandse druk afstand te zullen doen van het presidentschap tenzij via algemene vrije verkiezingen door de Syrische bevolking in 2014. President Assad verklaarde tegenover de Armeens-Russische journaliste in Syrië te willen blijven, leven en ook sterven. Tevens verklaarde hij de weg van onderhandelingen met geweldloze oppositiepartijen en geleidelijke democratische transitie te willen volgen om zo niet de weg vrij te laten voor islamistische extremisten en „imperialistische” plannen met het Midden-Oosten en de belangrijke en olierijke Arabische wereld.
Bron wikipedia
Op zich wil hij best rond de tafel, zo wou hij dat ook al eens met Israel maar die weigerden, Ja het is gewoon door al het geweld of hij daadwerkelijk oorlogsmisdaden heeft begaan.
Maar Vooral de VS zet m neer als een erge dictator.
Persoonlijk denk ik gewoon ze gewoon weer als een meedogenloze dictator proberen af te schilderen.
Maar dat komt nog niet zo goed uit de verf.
BTW Russland was inderdaad wel de gene die ze aan de onderhandelings- tafel heeft gebracht.
En nu dit..
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)j-vredesconferentie/
Dat niet alleen, de oppositie zijn gewoon kleuters.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:50 schreef budvar het volgende:
[..]
Tja als de oppositie alleen maar zegt dat Assad weg moet heeft het natuurlijk geen zin voor de vertegenwoordigers van Assad om aan tafel te gaan zitten.
Kleuters met gifgas, dat kan niet goed gaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de oppositie zijn gewoon kleuters.
Al-Moallem zei op de Syrische staatstelevisie dat de Syrische oppositie niet serieus en onvoorbereid aan de conferentie deelneemt. De oppositie wilde op haar beurt niet rechtstreeks met het regime-Assad om tafel, tenzij het regime vooraf akkoord zou gaan met het instellen van een overgangsregering. Die eis deed Al-Moallem direct af als onacceptabel.
DAT... is nog niet duidelijk he..quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:53 schreef budvar het volgende:
[..]
Kleuters met gifgas, dat kan niet goed gaan.
Ze hebben anders vorig jaar laten zien dat ze gifgas niet schuwen voor propaganda doeleinden, en dan net doen alsof Assad dat deed alsof die zo dom zou zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
DAT... is nog niet duidelijk he..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |