Ah, op zijn Duits dus. Gaan de locals op de autobahn remmen, dan doe ik dat ook maar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ik doe altijd een beetje mee met de kudde als ik op onbekend terrein rijd.
Zoiets ja, meestal is dat niet voor niksquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, op zijn Duits dus. Gaan de locals op de autobahn remmen, dan doe ik dat ook maar.
Ik had het 1x gehad toen ik haast had, had niet door dat mijn licht niet aanstond, kwam er na 1 minuut achter toen ik naar mijn snelheidsmeter keek en dacht verrek die geeft toch altijd licht?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:02 schreef Turbomuis het volgende:
Gisteravond, half 7. Auto komt een parkeergarage uitrijden, zonder licht. Ik stond buiten de garage op iemand te wachten (in de auto). Toen hij stapvoets langsreed gebaarde ik dat z'n licht (nog) niet aan was; geen reactie. Toen hij me voorbij was seinde ik met groot licht, weer niks. Toen hij de weg op draaide, nog steeds zonder licht, weer seinen, en weer geen sjoege.
Vanmorgen, 8 uur. Schemerig, maar de lantaarns nog aan. Een stukje achter me reed een auto zonder licht. Een donkerblauwe, dus je zag 'm echt alleen omdat er iets bewoog. Ik seinen (met mistachterlicht knipperen), maar niks.
Hebben die mensen dan echt niet door dat ze gewoon echt een stuk minder zien buiten?
Ik had hetzelfde domme van de week, ik vind het oprecht heel erg vervelend dat motormuis dit overkomen is, namens mij excusesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik had het 1x gehad toen ik haast had, had niet door dat mijn licht niet aanstond, kwam er na 1 minuut achter toen ik naar mijn snelheidsmeter keek en dacht verrek die geeft toch altijd licht?
Had het geluk dat ik geen tegenliggers had.
Noujah soms heb je je gedachtes ergens anders, het kan iedereen overkomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen het niet op kunnen merken. Dat is toch levensgevaarlijk als je dat soort routine dingen niet onder controle hebt.
wilde een keer een vrachtwagen niet laten invoegen (stond ook al 30min in de file) dus begint die mongool te schelden en op mijn auto te spugenquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker gezien dat vrachtwagenchauffeurs problemen opzoeken… Heb het zelf 1x meegemaakt dat zo'n dwaas problemen kwam zoeken… Heb er zelfs melding van gemaakt bij de politie… Maar vanwege de drukte ivm ongevallen door de sneeuw en gladheid hadden ze geen tijd om hem van de weg te plukken.
In mijn eigen auto gaat het licht automatisch aan bij starten, in de leenauto waar ik voor mijn werk in rij niet. Dan merk ik soms ook pas na een tijdje dat mijn licht niet aan staat. Dashboard is ook zonder licht aan verlicht.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen het niet op kunnen merken. Dat is toch levensgevaarlijk als je dat soort routine dingen niet onder controle hebt.
Waarom liet je hem niet invoegen dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:16 schreef Matty___ het volgende:
[..]
wilde een keer een vrachtwagen niet laten invoegen (stond ook al 30min in de file) dus begint die mongool te schelden en op mijn auto te spugen
Erg typisch dat de gemeente dat ding terug wilt hebben terwijl mensen zich daar netjes gedragen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ah ok, naais![]()
Ik doe altijd een beetje mee met de kudde als ik op onbekend terrein rijd. Ik wist dat hij er was ooit, en als iedereen daar ineens keurig de max gaat rijden, doe ik lekker mee. Blijkbaar denken nog steeds veel mensen dat hij er is.
Zelfde in de tunnels bij Roermond; daar is volgens mij ooit sprake geweest van dat er TC in zou komen, dus iedereen sukkelt daar met 100 doorheen. Hij zit er écht niet in, anders had ik onderhand al een eigen archiefkast bij het CJIB gehad
De file ontstaat er altijd omdat voor de oprit van de snelweg stoplichten staan en als het druk is op de snelweg er een lange file staat. Hij reed de file voorbij en wilde hem op het laatste moment nog ertussen gooien. (Dordrecht N3 en dan proberen de A16 op te komen voor de mensen die het kennen)quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom liet je hem niet invoegen dan eigenlijk?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:45 schreef opgebaarde het volgende:
Niet om te rellen, trollen, stoken, demoniseren of iets anders om jou persoonlijk te beschadigen, alvast excuses voor het volgende maar is dat niet vooral een foutje die hij onhandig hanteert?
Ja het is fout, maar dan mag je alsnog er niet overheen, ik denk dat hij het deed zodat ie alsnog achter zijn collega aan kon sluiten.
Je kan als je daar rijd in zo een bus makkelijk zien dat daar een verdrijvingsvlak komt.
En wederom excuses maar gebeurt er nog iets na de dertigste seconde?
Nee, moet nog even uitzoeken hoe ik met Windows movie maker de rest ook wegsnij :-)
Dat asfalt ligt er niet voor jan doedel...quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:13 schreef Masquerading het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen maar tot het uiterste door rijden er ineens op het laatst er bij willen. Vinden ze het gek dat ik ze er niet tussen laat.
Maar dat betekent niet dat je als een klapjosti met oogkleppen op langs de file moet scheuren om hem er over het verdrijvingsvlak heen nog op het laatste moment tussen te proppen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat asfalt ligt er niet voor jan doedel...
Bij het einde begint het meestal weer beetje te rijden en kan je alsnog je snelheid op dat punt aanpassen aan de andere strook. Daarnaast rijd je niet met 60 langs het stilstaande verkeer maar eerder met 20-30.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:17 schreef Tsurany het volgende:
Snelheid aanpassen heeft geen zin. Als het verkeer eenmaal stil staat rijden ze altijd de gaten dicht en kan er niet fatsoenlijk geritst worden. Dan kan je net zo goed tot het einde doorrijden.
Het bord "ritsen vanaf hier" staat 300 meter vóór het verdrijvingsvlak. Dat is heel iets anders als met je linkerwielen over het verdrijvingsvlak hem ertussen rammen waar men doorgaans op doelt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je snapt de betekenis van de borden "ritsen over 200m" en "ritsen vanaf hier"?
Juist ja, snelheid aanpassen, doorrijden tot ongeveer het eind (want daar staat dat laatste bord namelijk) en dan netjes tussenvoegen.
Maar misschien heb je het over andere situaties, dat zou kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 30-01-2014 21:20:41 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik probeer nu geen discussie uit te lokken of te trollen maar stapvoets rijden in een 30km p/u gebied is toch logisch? Begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt, vet irritant altijd maar probeer steeds meer afstand te houden om die niet-binnenspiegelkijkers niet te veel op te jagenquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:15 schreef Turbomuis het volgende:
Mensen die in een 50/30-straat stapvoets gaan rijden, opeens stil gaan staan en dan bij voorkeur zonder knippertje ergens een parkeervak of straat in sukkelen. Want alleen op de wereld ofzo?
En wat is er gebeurd met de good old buitenbocht?
Stapvoets vind ik 5 km per uur ofzo. In ieder geval een stuk langzamer dan 30quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik probeer nu geen discussie uit te lokken of te trollen maar stapvoets rijden in een 30km p/u gebied is toch logisch? Begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt, vet irritant altijd maar probeer steeds meer afstand te houden om die niet-binnenspiegelkijkers niet te veel op te jagen![]()
In de parkeergarage, op de eerste verdieping iemand die de auto achteruit rijdt en dan bedenkt dat het kaartje nog niet betaald is. Dus auto op de handrem en rustig betalen, resulterende dat elke auto die binnenkomt of weg wilt rijden, op deze muts moet wachten, ook al staat de andere chick voor mij al zeker drie minuten haar claxon te testen en stapt na drie minuten uit om luid schreeuwend haar ongenoegen kenbaar te maken
Even mijn reactie uit dat andere topicquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:29 schreef starla het volgende:
Wat een lul de behanger zeg gisteren...
We rijden op een driebaansweg, 1 vrachtwagen (blauw) helemaal rechts en ik (groen) haal die in omdat ik niet 80 achter een vrachtwagen ga plakken. Ik weet wel dat ik terug moet naar diezelfde baan voor de afslag.
Komt er een lul de behanger (rood) aangescheurd met een noodvaart op de linker rijstrook, waarschijnlijk omdat hij mij zag inhalen. Niets aan het handje zou je zeggen...
Ik dus weer terug naar diezelfde baan met een aardige vaart want mijn auto is ook niet de sloomste, wil hij ook invoegen op de dezelfde baan, maar ja daar rij ik en ik kan niet naar rechts omdat daar andere auto's rijden (zwart). Hij zijn knipperlichten aangooien terwijl hij links naast mij reed, maar ik reed natuurlijk gewoon met m'n eigen tempo verder. Hij dus op de remmen, om achter mij in te voegen, zie ik dat hij mij groot licht geeft![]()
Ben ík nu gek?
De situatie:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Je hebt juist gehandeld. Jij kon niet naar rechts, en bovendien is het volgens mij geen verplichting om mensen de ruimte te geven om in te voegen (behalve bij ritsen). Mijn rijinstructeur zei altijd dat het netjes was om die ruimte te geven, maar uiteindelijk moet het wel veilig voor jou zijn. Dat is het in dit geval niet, want er rijdt iets rechts van je. Hij had of gas bij moeten geven of gas terugnemen.
Yep xenon zou verboden moeten zijn, wie heeft er nou zoveel licht nodig..quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:01 schreef Jiang153 het volgende:
Nieuwe klacht:
pauperbakken met nep xenon![]()
Zit ik zo te rijden en wil ik van rijstrook wisselen kan ik niks zien over mijn schouder omdat die xenon net grootlicht is
Soms dan schijnen die dingen dan ook letterlijk in je ogen![]()
Naja is wel cool, maar dan moeten ze wel afgesteld zijn dat ze niet in je ogen schijnenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:02 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Yep xenon zou verboden moeten zijn, wie heeft er nou zoveel licht nodig..
Dat dus. Fabriek geïnstalleerde xenon op een Audi ofzo is chiller als je erin zit, en chiller als hij achter je zit.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Naja is wel cool, maar dan moeten ze wel afgesteld zijn dat ze niet in je ogen schijnen. De echte klacht is dat ik dus een risico nam met wisselen van rijstrook omdat ik niet goed kon zien
Xenon hoort alleen op de wat luxere auto's
Om je laatste vraag te beantwoorden: Nee, laat meneer rood maar lekker afsterven. Met z'n dramgedrag.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:29 schreef starla het volgende:
Wat een lul de behanger zeg gisteren...
We rijden op een driebaansweg, 1 vrachtwagen (blauw) helemaal rechts en ik (groen) haal die in omdat ik niet 80 achter een vrachtwagen ga plakken. Ik weet wel dat ik terug moet naar diezelfde baan voor de afslag.
Komt er een lul de behanger (rood) aangescheurd met een noodvaart op de linker rijstrook, waarschijnlijk omdat hij mij zag inhalen. Niets aan het handje zou je zeggen...
Ik dus weer terug naar diezelfde baan met een aardige vaart want mijn auto is ook niet de sloomste, wil hij ook invoegen op de dezelfde baan, maar ja daar rij ik en ik kan niet naar rechts omdat daar andere auto's rijden (zwart). Hij zijn knipperlichten aangooien terwijl hij links naast mij reed, maar ik reed natuurlijk gewoon met m'n eigen tempo verder. Hij dus op de remmen, om achter mij in te voegen, zie ik dat hij mij groot licht geeft![]()
Ben ík nu gek?
De situatie:
[ afbeelding ]
Vaak zijn dat van die kneuzen die zelf n lampje hebben vervangen, maar de boel niet goed hebben aangedrukt totdat ie klik zegt. Dan zit t lampje er scheef in en schijnt ie te hoog.quote:Op zondag 2 februari 2014 04:34 schreef no1uknow het volgende:
Een lichte irritatie: waarom zijn er zoveel auto's met hun licht zo hoog afgesteld waardoor je in je spiegels niks meer ziet? Heen en weer van Den Haag naar Amsterdam talloze keren gezien/last van gehad.
Ook niet als je een auto met een beetje een lage zit hebtquote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat dus. Fabriek geïnstalleerde xenon op een Audi ofzo is chiller als je erin zit, en chiller als hij achter je zit.
Dit! audi's, bmw's, mercs, porsches, verblinden mij constant, tot op het punt dat ik maar ver voor ze uit ga rijden zodat ze ver weg blijven.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ook niet als je een auto met een beetje een lage zit hebt![]()
Irritant las-licht..
Dim dan gewoon je binnenspiegel.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ook niet als je een auto met een beetje een lage zit hebt![]()
Irritant las-licht..
Dat gaat vanzelf, maar dat doet niets met m'n buitenspiegels of tegenliggers.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dim dan gewoon je binnenspiegel.
Wat is er 'cool'quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:05 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Naja is wel cool, maar dan moeten ze wel afgesteld zijn dat ze niet in je ogen schijnen. De echte klacht is dat ik dus een risico nam met wisselen van rijstrook omdat ik niet goed kon zien
Xenon hoort alleen op de wat luxere auto's
Onder andere. Geef mij maar een oranje/blauwe/groene/Rode wagen met bijpassende xenonquote:Op zondag 2 februari 2014 21:32 schreef Descendent het volgende:
[..]
Wat is er 'cool'aan dan?
Dat je meer opvalt?
Bij die van m'n moeder kan dat dus niet. Dan moet ik met een schroevendraaier onder de motorkap lopen pielen. Niet dat ik ooit met mensen achterin of zwaar beladen rijd, maar onze auto is van 1997 en dat model is al in productie sinds 1982 ofzo en er is vrij weinig aan vernieuwd sinds de introductie. Dat soort auto's rijden dus ook nog rond.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:54 schreef Spezza19 het volgende:
Niks mis met Xenon die er vanaf de fabriek op zit... Maar aftermarket is gewoon pauper...
Oh, en mensen met verkeerd afgestelde koplampen of als ze mensen achterin hebben zitten, niet even aan dat knopje draaien om de straal wat naar beneden te laten zakken.
Volgens mij weet 999 van de 1000 mensen niet dat dat überhaupt kan...
Mijn pa heeft een altijd op de allerlaagste stand zittenquote:Op zondag 2 februari 2014 22:54 schreef Spezza19 het volgende:
Niks mis met Xenon die er vanaf de fabriek op zit... Maar aftermarket is gewoon pauper...
Oh, en mensen met verkeerd afgestelde koplampen of als ze mensen achterin hebben zitten, niet even aan dat knopje draaien om de straal wat naar beneden te laten zakken.
Volgens mij weet 999 van de 1000 mensen niet dat dat überhaupt kan...
heb jij ervaring mee zekerquote:Op zondag 2 februari 2014 23:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Bij die van m'n moeder kan dat dus niet. Dan moet ik met een schroevendraaier onder de motorkap lopen pielen. Niet dat ik ooit met mensen achterin of zwaar beladen rijd, maar onze auto is van 1997 en dat model is al in productie sinds 1982 ofzo en er is vrij weinig aan vernieuwd sinds de introductie. Dat soort auto's rijden dus ook nog rond.
Maar als je een knopje in je auto hebt en je weet niet waarvoor het is, zoek dat dan uit. Zoveel knopjes zitten er over het algemeen niet in je auto. Dus pak je handleiding erbij of Google het. Wie weet is het wel het eject knopje voor als er een engerd op de bijrijdersstoel zit.
Dat zou inderdaad 24/7 verboden moeten zijn...quote:Op zondag 2 februari 2014 23:41 schreef Doublepain het volgende:
Vrachtwagens die elkaar gaan inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |