Zal wel lekker knus worden op de omleidingsroute, aan het begin van de spits:quote:Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..
quote:Utrecht C.-Amersfoort
Donderdag 16 Januari 05:57
Oorzaak
Tussen Utrecht C. en Amersfoort rijden minder treinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Soest.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 7:30 uur verholpen.
PTA / Treinentopic 108 - 1 april grappen en andere grollenquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat iedereen ook denkt dat ik energie in een fop VBOV brief zou stoppen![]()
Hopen dat dit commentaar op wat meer sympathie kan rekenen:quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.
Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.
> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM
Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.
> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.
N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.
> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.
Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.
> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.
Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)
> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.
Dit is exact wat we gaan doen.
Een ontsporing kan zowel door materieel (zie Borne) als door infra (zie Bretigny) ontstaan. Nu al vooruit lopen op de oorzaak is rijkelijk voorbarig. Slechte beurt, Driek.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.
Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Overdrachtelijk bedoeld dan he, die boem.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boem? Nee geen boemDus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.
Amsterdam - Deventer non-stop?quote:Versperring Hilversum
Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
De Intercity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op de Intercity Berlijn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten.
De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen.
Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur
Helaas, stopt ook in Almere Centrumquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Deventer non-stop?
Of all places...quote:
| 1 2 3 4 | D 09:36 Berlin Ostbahnhof Intercity Via Zwolle, Deventer, Almelo Additional train |
Hoe gaat het opgelost worden?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Deventer non-stop?
Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund.
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe gaat het opgelost worden?
Ze rijden wel erg om nu:quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of all places...
Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
[ code verwijderd ]
Gesorteerd op vertrektijd. En die klopt in Zwolle niet met de rest.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:
[..]
Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo?
quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:
[..]
Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo?
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...
Er staat wel een wegsleeploc in Zwolle, denk ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
Net ff aan de planner bij NS HiSpeed gevraagd: Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |