abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135548660
beter rijdt alles UITERLIJK vrijdagmiddag weer perfect volgens plan of er gaat wat zwaaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 02:38:41 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135548938
De Pimpel van morgenvroeg heeft nu al +8... Leg dat ding dan meteen goed in een nieuw pad neer :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135548963
zo is het net alsof hij die +32 tussen Rheine en Osna oploopt 8)7 Wat natuurlijk niet zo is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 januari 2014 @ 02:42:49 #132
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135548994
En terug in de tijd reist :s)
doei
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 02:47:12 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135549040
Die +32 wil ik voor Deventer nog wel geloven, maar in Bentheim kan er zeker 10 minuten ingelopen worden met een snelle locwissel. De sprinter kan in Rijssen aan de kant, Deventer-Almelo staat 26 minuten voor, dat kan ook wel in 21 met een beetje doorrijden, Almelo-Hengelo kan in 9-10 ipv 11.

Oftewel: +10 bij vertrek uit Bentheim als ze het goed doen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 16 januari 2014 @ 02:53:18 #134
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135549084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 02:47 schreef dennistd het volgende:
... als ze het goed doen.
Ja hu laat maar, kannie :N
doei
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 06:52:51 #135
42184 crew  DaMart
pi_135549766
quote:
Reisadvies:
* Utrecht<->Almere omreizen via
Amsterdam Zuid.
* Amersfoort<->Schiphol en
Amersfoort<->Amsterdam omreizen via
Utrecht Centraal..
Zal wel lekker knus worden op de omleidingsroute, aan het begin van de spits:

quote:
Utrecht C.-Amersfoort
Donderdag 16 Januari 05:57
Oorzaak
Tussen Utrecht C. en Amersfoort rijden minder treinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Den Dolder en Soest.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 7:30 uur verholpen.
pi_135549776
Sis train is 30 minutes diläit.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:30:15 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135549906
Gisteren op station Tilburg een omroep over het rookverbod, tweemaal, in het Duits. Geen omroep gehoord in het Nederlands, Engels, Frans of plaatselijk dialect.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:36:29 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135549934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef b2py het volgende:
Dat iedereen ook denkt dat ik energie in een fop VBOV brief zou stoppen :') :P
PTA / Treinentopic 108 - 1 april grappen en andere grollen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135550262
quote:
13s.gif Op donderdag 16 januari 2014 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zei iemand vanmiddag ook al en die werd toen zowat vermoord. Ik had het zelf ook niet gedacht, maar dat er nu koudweg een prognose van 5 dagen afgegeven wordt is een totaal brevet van onvermogen.
Hopen dat dit commentaar op wat meer sympathie kan rekenen:

http://www.voorbeterov.nl/
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:18:56 #140
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135550265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik reageer nog even op de harde kritiek op het door mij op de site van MVBOV 2 uur na de ontsporing geplaatste stukje.

> ZORGEN NA ONTSPORING HILVERSUM

Ja, MVBOV maakt zich wel zorgen over de technische staat van treinen en infra, en dit incident heeft dat verergerd.

> De spoorsector dient onder verscherpt toezicht van de Inspectie Leefomgeving en transport te worden geplaatst. Dat vindt reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV, die zich zorgen maakt over de onderhoudstoestand van spoorinfrastructuur en treinen. De ontsporing van een reizigerstrein bij Hilversum is de druppel die de emmer doet overlopen.

N.a.v. eerdere incidenten hadden we bij MVBOV besloten om te wachten op een goed moment om ILT te verzoeken, nu eindelijk eens stevig in het geweer te komen. Deze ontsporing leek mij een uitgelezen aanleiding om dat plan tot uitvoer te brengen. Uit respect zouden we hebben gezwegen als er slachtoffers waren geweest, want we gaan niet over lijken. Maar stevige ontsporing met nul gewonden: als aanleiding geschikt.

> Nadat in december al een groot deel van de Intercity Direct-vloot uit dienst moest worden genomen wegens niet-verricht onderhoud, een oude stoptrein tussen Den Bosch en Nijmegen strandde met een vastgelopen wielstel en het spoor keer op keer buiten dienst moet worden gesteld wegens noodreparaties, kwam het vandaag te Hilversum tot een ontsporing.

Volgens mij is dit van het eerste tot het laatste woord feitelijk correct.

> De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de ontsporing, waarbij gelukkig geen reizigers gewond raakten. Inzittenden verklaren overigens dat het treinpersoneel de situatie goed onder controle had en dat de evacuatie vlot en ordelijk is verlopen.

Hierin wordt op geen enkele wijze gespeculeerd over de oorzaak. (Sterker nog: in een interview met RTVNH heb ik vanavond de vraag “was dit ongeluk te voorkomen geweest” geweigerd te beantwoorden: ik heb gezegd dat we daarvoor eerst de (voorlopige) uitkomsten van het onderzoek moeten afwachten.)

> Voor Beter OV zal zijn bezorgdheid over de onderhoudstoestand van treinen en sporen aan de inspectie kenbaar maken, en vragen om verscherpt toezicht.

Dit is exact wat we gaan doen.
Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.

Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:21:15 #141
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135550290
Overigens is het momenteel staan in de IC Amersfoort - Utrecht maar was de trein wel degelijk langer dan normaal. Nu nog kijken of dat ook geld voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135550316
Zojuist ProRail aan de lijn. De beschadigde wissels worden voorzichtig uitgegraven ivm onderzoek naar de oorzaak. Dat kost meer tijd.
pi_135550355
Kut ns. :'). Tipje, ga nooit in dicussie over dat weekend-vrij abonnement met kortingsperiodes en vergeet de maand daarna om je abonnement te betalen waardoor je uiteindelijk ipv 1x 40 euro - 3x 40 euro betaald (40 NS, 40 handmatig overgemaakt naar NS en 40 euro incassokosten).

Nu weet ik niet zeker of ik december 2013 heb betaald en staat de factuur voor januari 2014 ook op 40 euro ipv de oh zo beloofde 29 euro. (En dan heb ik er nog achteraan gebeld ook om te kijken of het klopte.) "Nee sorry mevrouw, wij van de klantenservice kunnen niet kijken in uw betaalgegevens."

Het is dat ik afhankelijk ben van dat rot abonnement, anders had ik m allang opgezegd. :( :(
pi_135550537
Wissels uitgraven / vervangen, 255 meter spoor moet vervangen worden

https://www.prorail.nl/ni(...)um-en-naarden-bussum

Toch bijzonder dat het dan zo enorm lang moet duren in vergelijking met borne.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:43:24 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550545
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:18 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ic direct erbij halen snap ik niet helemaal, dit ongeval lijkt vooral op een probleem ontstaan door de infrastructuur. Dus Prorail en niet de NS.

Bovendien suggereer je wel degelijk dat door het 'slechte' onderhoud dit ongeval is ontstaan.(einde 2e kopje)
Een ontsporing kan zowel door materieel (zie Borne) als door infra (zie Bretigny) ontstaan. Nu al vooruit lopen op de oorzaak is rijkelijk voorbarig. Slechte beurt, Driek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:44:42 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550565
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boem? Nee geen boem :N Dus wat jou betreft hadden we gewoon door kunnen rijden.
Overdrachtelijk bedoeld dan he, die boem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:00:41 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550786
quote:
Versperring Hilversum

Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
De Intercity Berlijn wordt vanaf Amsterdam Centraal omgeleid en stopt niet in Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. Reis vanaf Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn naar Deventer en stap hier over op de Intercity Berlijn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 minuten.
De verstoring is naar verwachting 20 januari rond 6:00 uur verholpen.

Dit bericht is geplaatst op donderdag 16 januari om 08:00 uur
Amsterdam - Deventer non-stop? O+

Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund. :')
pi_135550837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Deventer non-stop? O+
Helaas, stopt ook in Almere Centrum ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:09 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550850
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:05 schreef MTL het volgende:

[..]

Helaas, stopt ook in Almere Centrum ;)
Of all places... :s)

Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
1
2
3
4
D 09:36    Berlin Ostbahnhof
      Intercity
     Via Zwolle, Deventer, Almelo
     Additional train
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:41 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135550856
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...

:s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:07:25 #151
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135550863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam - Deventer non-stop? O+

Wel typisch weer... vorig jaar werd een paar dagen voor ons rondje de V250 uit de dienst genomen, nu ligt er een deel van het traject uit. Het is ons niet gegund. :')
Hoe gaat het opgelost worden? :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:10:56 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135550911
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe gaat het opgelost worden? :)
Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
pi_135550974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Of all places... :s)

Maar aan welk perron is nog even een verrassing:
[ code verwijderd ]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:17:30 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135551000
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
Gesorteerd op vertrektijd. En die klopt in Zwolle niet met de rest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:17:43 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551002
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:15 schreef MTL het volgende:

[..]

Ze rijden wel erg om nu:
http://m.ovtijden.com/infoplus/mat/141/20140116/
Via Almere, Deventer, Zwolle, Hengelo? :P
_O-

Lijkt me dat die tijden verkeerd om staan en dat die trein +35 oploopt tussen Zwolle en Deventer?

Rijden daar toevallig spitstreinen die a.s. zaterdag niet zullen rijden? O-)
pi_135551082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kunnen ze de Pimpel niet langs Nijverdal sturen? Zo te zien loopt het ding pas twintig minuten planschade op tussen Zwolle en Deventer. Én dan kunnen Mono en ik zaterdag gewoon blijven zitten vanaf Zwolle...

:s)
Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:26:44 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135551145
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Lol. Tuurlijk. Als er een draad boven zou hangen.
Er staat wel een wegsleeploc in Zwolle, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:33:15 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Even in de gaten houden wat de Pimpel doet (is de +30 die de eerste trein van de dag heeft structureel?) en dan verder kijken.
Net ff aan de planner bij NS HiSpeed gevraagd: Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Op dit moment stopt de trein ook in Zwolle en Almere, maar of dit blijvend is, weten zij nog niet. Dit is in de loop van de dag bekend, en hij zal mij daar over informeren.

Maar hierbij geld: Bij de opgelopen vertraging zal er direct worden vertrokken als het sein veilig is. Wees dus altijd op tijd.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:35:36 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135551303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:33 schreef greavy het volgende:

[..]
Er wordt rekening gehouden met +30 voor ICB-treinen, daar de vertrektijd op het hele uur blijft. Bij vroegtijdig kunnen aanpassen van de dienstregeling zou de ICBerlijn ongeveer 25 minuten eerder uit Amsterdam moeten vertrekken.
Omdat het niet beter in de dienstregeling past, zal de ICBerlijn 8 minuten later als gepland uit Amsterdam moeten vertrekken. De trein heeft in Deventer een vertraging van ongeveer 30 tot 35 minuten te pakken.
Ofwel, de kans dat we onze aansluiting in Osnabrück (17 minuten) halen is klein.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:36:29 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135551318
Klopt, dat risico is reëel. Mogelijk dat er wel tijd ingelopen wordt, maar enige garanties daarover kunnen niet gegeven worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')