abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135520547
Beste Fok!ers

Mijn broer is 7 jaar terug gescheiden van zijn vrouw, daarin was besproken en vastgelegd dat de ex afstand doet van het huis. 1 maand terug verkocht hij zijn huis en hiervan werdt door een notaris kennis van gegeven aan de ex.

Nu komt het vervelende, hij is zijn papieren kwijt dat heeft hij zijn ex laten weten want hij vroeg aan haar of ze een kopie kon opsturen, zei zegt nu, nee ik ben mijn papieren ook kwijt, maar de helft is voor mij.

Zijn advocaat is 3 jaar terug met pensioen gegaan en is sindsdien geëmigreerd naar zuid-frankrijk, dus de documenten over de verdeling weet hij nergens meer te vinden.
Hij zit nu in Duitsland 4 weken in de off-shore, dus hij vroeg of ik een beetje informatie kon inwinnen (een beetje lastig een advocaat opzoeken als je op zee zit) dan weet hij of hij zich zorgen moet maken of niet.

Alvast bedankt :)
pi_135520594
Zat er een hypotheek op de woning?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_135520630
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:

Zat er een hypotheek op de woning?
Ja er zit een hypotheek op de woning :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:59:51 #4
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_135520640
Ik hoef vast niet te zeggen dat je natuurlijk een enorme sukkel bent als je dergelijk belangrijke papieren kwijtraakt, maareeuhm.. je bent natuurlijk een enorme sukkel bent als je dergelijk belangrijke papieren kwijtraakt.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_135520668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef Jaimito het volgende:

[..]

Ja er zit een hypotheek op de woning :)
Stond zij daar ook op? (was zij mede-hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek?)
pi_135520684
Niet via een notaris geregeld??
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_135520695
Ligt dat niet ergens bij een notaris? Als je weet bij welke notaris destijds de papieren zijn getekend moet er daar wel ergens een documentje op te rakelen zijn
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135520716
Een echtscheiding gaat niet via de notaris...
pi_135520762
Wat is je broer een ongelooflijke sukkel, en je voormalige schoonzus een ongelooflijke golddigger.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_135520859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat is je broer een ongelooflijke sukkel, en je voormalige schoonzus een ongelooflijke golddigger.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:05:25 #11
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_135520884
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ga ervan uit dat hij het huis helemaal op zijn naam heeft laten zetten en dan moet het via een notaris.
Heeft ie dat niet gedaan is het een eikel en zit ie nu met de gebakken peertjes.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_135520923
En heel hard bluffen? Als in 'ik heb m weer, je krijgt niets, stomme muts' dan beland je mooi in een patstelling. Geeft je broer de tijd om vrij te nemen en wat zoekwerk te doen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:07:03 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135520951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:57 schreef Jaimito het volgende:
Mijn broer is 7 jaar terug gescheiden van zijn vrouw, daarin was besproken en vastgelegd dat de ex afstand doet van het huis. 1 maand terug verkocht hij zijn huis en hiervan werdt door een notaris kennis van gegeven aan de ex.

Nu komt het vervelende, hij is zijn papieren kwijt
Hahaha. Dat soort papieren bewaar je natuurlijk niet ergens in een schoenendoos maar op een plek waar juist je vriendin er niet per se bij kan.

Ik vertrouw je wel, schatje ^)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_135520952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:05 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat hij het huis helemaal op zijn naam heeft laten zetten en dan moet het via een notaris.
Heeft ie dat niet gedaan is het een eikel en zit ie nu met de gebakken peertjes.
Dat is het punt, dus waarschijnlijk. Dat is destijds niet via de notaris gebeurd, maar via het convenant gegaan (waarschijnlijk kreeg hij de hypotheek niet op zijn naam). Hij is niet slim dat hij dat convenant kwijt is; dat moet 'ie via de advocaat zien terug te vinden.
pi_135520984
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:06 schreef Ridocar het volgende:
En heel hard bluffen? Als in 'ik heb m weer, je krijgt niets, stomme muts' dan beland je mooi in een patstelling. Geeft je broer de tijd om vrij te nemen en wat zoekwerk te doen.
Klinkt spannend.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:37 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135521064
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
Een notaris kan en mag een echtscheidingsconvenant opstellen
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:57 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_135521080
Een collega van me had een keertje een jaar of 2 een vriendin bij hem inwonen. Zij betaalde niks mee, alleen wat met de boodschappen. Toen het uit ging wilde ze wel eventjes een deel van het huis hebben. Geen poot om op te staan natuurlijk maar het toont wel mooi die psychologie aan van sommige vrouwen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_135521096
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Een notaris kan en mag een echtscheidingsconvenant opstellen
In 99% van de gevallen zal dat via een advocaat gebeuren. Zo ook hier...
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:10:53 #19
179075 hugecooll
pi_135521119
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In 99% van de gevallen zal dat via een advocaat gebeuren. Zo ook hier...
Mhm, het ging er meer om dat je het stelde alsof het uitgesloten is, vandaar de toevoeging :P
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:12:55 #20
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135521188
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef SpecialK het volgende:
Een collega van me had een keertje een jaar of 2 een vriendin bij hem inwonen. Zij betaalde niks mee, alleen wat met de boodschappen. Toen het uit ging wilde ze wel eventjes een deel van het huis hebben. Geen poot om op te staan natuurlijk maar het toont wel mooi die psychologie aan van sommige vrouwen.
'Sommige' zegt ie. _O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135521233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:10 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mhm, het ging er meer om dat je het stelde alsof het uitgesloten is, vandaar de toevoeging :P
Een echtscheiding verloopt áltijd via een advocaat. Logisch ook dat een notaris bijna nooit een convenant zal opstellen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:14:33 #22
179075 hugecooll
pi_135521253
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een echtscheiding verloopt áltijd via een advocaat.
Naja, het ging over het echtscheidingsconvenant.
pi_135521597
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank. Informeer bij de administratie o.v.v. de datum echtscheiding en de na(a)m(en)&geboortedata..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:24:16 #24
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_135521621
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef SpecialK het volgende:
Mannen zouden dat ook denken hoor, is gewoon de mensheid die verrot is.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_135521662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef blomke het volgende:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank.
Maar de bewaarplicht is maar 5 jaar, TS kan het proberen.
pi_135521731
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
Mijn echtgenote haalde 'm daar na >15 jaar nog boven water :) .

Nu krijg ik het nabestaandenpnsioen :9
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135521802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja ze zijn vaak zuiniger dan verplicht is maar er is geen garantie meer.
pi_135521856
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:26 schreef blomke het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

quote:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank. Informeer bij de administratie o.v.v. de datum echtscheiding en de na(a)m(en)&geboortedata..
Ik denk dat dit het beste is wat hij eerst kan doen, hij zei al dat het waarschijnlijk geen zin had omdat de bewaar plicht 5 jaar is.
pi_135522459
Gewoon zeggen dat er een fikse restschuld over is en dat ze daarin wel mag delen :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:04:32 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_135523135
Hoe kan zij nu aantonen dat zij een deel moet krijgen dan? Zij heeft toch ook geen papieren meer?

Wie eist bewijst, dus laat haar maar bewijzen dat ze, zo lang na de scheiding, nog enige rechten heeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_135523596
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:04 schreef sanger het volgende:
Hoe kan zij nu aantonen dat zij een deel moet krijgen dan? Zij heeft toch ook geen papieren meer?

Wie eist bewijst, dus laat haar maar bewijzen dat ze, zo lang na de scheiding, nog enige rechten heeft.
Dit dus, laat haar maar op papier aantonen dat zij gelijk heeft.
I'm not the man you think I am!
pi_135523659
quote:

Ik denk dat zij mede-eigenaar van de woning is, op papier.(daar zegt TS niets over, maar dat maak ik er wel uit op)
pi_135523788
quote:
6s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik hoef vast niet te zeggen dat je natuurlijk een enorme sukkel bent als je dergelijk belangrijke papieren kwijtraakt, maareeuhm.. je bent natuurlijk een enorme sukkel bent als je dergelijk belangrijke papieren kwijtraakt.
pi_135524960
quote:

Die notaris belde haar vast wel om een reden, het feit alleen dat die de ex belt geeft aan dat de ex nog betrokken is.
pi_135525205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:17 schreef l3laster het volgende:

[..]

Dit dus, laat haar maar op papier aantonen dat zij gelijk heeft.
Bij een scheiding op grond van gemeenschap van goederen is delen standaard. Geen papier met een afstandverklaring=de helft voor de ander. Althans, ik denk dat de situatie bij ts' broer ongeveer zo eruit ziet.
pi_135525237
Ze heeft afstand gedaan van het huis, dan heeft ze er ook geen rechten meer op na de verkoop.
Ура для россии
pi_135525440
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze heeft afstand gedaan van het huis, dan heeft ze er ook geen rechten meer op na de verkoop.
Je hebt het topic wel gelezen?
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:12:44 #38
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_135525528
Dat bezit moet toch redelijk eenvoudig aan te tonen zijn lijkt me? Is dit niet gewoon een kwestie van nee zeggen?

Wat gaat ze doen, hem voor de rechter slepen en bewijzen dat het huis ook van haar was?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:13:24 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135525553
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Geef jij dit even door aan die ex?
KuikenGuppy
pi_135525649
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:24 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Mannen zouden dat ook denken hoor, is gewoon de mensheid die verrot is.
Alleen eens met het 2de deel.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135525654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:57 schreef Jaimito het volgende:
Beste Fok!ers

Nu komt het vervelende, hij is zijn papieren kwijt dat heeft hij zijn ex laten weten want hij vroeg aan haar of ze een kopie kon opsturen, zei zegt nu, nee ik ben mijn papieren ook kwijt, maar de helft is voor mij.

Zijn advocaat is 3 jaar terug met pensioen gegaan en is sindsdien geëmigreerd naar zuid-frankrijk, dus de documenten over de verdeling weet hij nergens meer te vinden.
Hij zit nu in Duitsland 4 weken in de off-shore, dus hij vroeg of ik een beetje informatie kon inwinnen (een beetje lastig een advocaat opzoeken als je op zee zit) dan weet hij of hij zich zorgen moet maken of niet.

Alvast bedankt :)
Foutje van notaris of geen afstand gedaan?
pi_135526211
Dus wel snel met advocaat papiertje opgemaakt maar hypotheek en akte op beider naam laten staan als ik het goed begrijp.

Echt stom en nog maar eens een voorbeeld waarom je je scheiding volledig moet afwerken.
pi_135534834
Gezien de notaris de ex even inlicht, ga ik er vanuit dat de ex nog mede-eigenaar was van het huis en/of medeschuldenaar op de hypotheek.
Wanneer de naam van de ex nergens meer voorkomt als huidige betrokkene, zal zij niet worden ingelicht.

In het geval ze volgens het kadaster nog mede-eigenaar was van de woning, kan ze dat natuurlijk simpelweg als bewijs voeren dat ze recht heeft op de helft van de verkoopopbrengst.
Daar tegenover staat ze wellicht ook op de hypotheekakte, dus is/was de helft van de hypotheekschuld ook van haar. In dat geval kun je in elk geval makkelijk aanvoeren dat ze geen recht heeft op de helft van de totale verkoopopbrengst, maar alleen op de helft van de overwaarde.

Was de ex wel mede-eigenaar en wil je je daar tegen verweren, dan moet je met bewijzen komen die in het scheidingsconvenant vermeld staan. Wel bijzonder dat je dergelijke belangrijke documenten niet goed bewaart.

Kun je het nergens terugvinden, dan kun je hooguit bluffen dat je het na nog eens goed zoeken toch weer hebt teruggevonden. Maar als die ex een klein beetje weet wat ze doet, dan vraagt ze alsnog om daarvan het bewijs te tonen.
pi_135537221
Dit verhaal rammelt aan alle kanten... Ik ga er even vanuit dat het huis van beiden was en huwelijk in gemeenschap van goederen en dat er een hypotheek op het huis zat.

Dan zijn er twee situaties mogelijk denk ik:
1. Bij de scheiding kan je je ex partner uitkopen. Jij neemt een nieuwe hypotheek, je ex partner krijgt krijgt dan geld en het huis komt op jouw naam. Bij de verkoop heb je niets met je ex partner te maken.
2. Bij de scheiding kan je je ex partner niet uitkopen, maar jullie verzinnen wel een regeling dat jij er kan blijven wonen. Dan blijft de oorspronkelijke gezamenlijke hypotheek en de gezamenlijke eigendom van het huis bestaan. Bij verkoop moet je beiden de verkoopakte en akte van eigendom tekenen. En deel je de eventuele onder- of overwaarde.

Wat hierboven omschreven wordt, klinkt als een zeer exotische mix. Het huis was blijkbaar nog wel deels eigendom van de ex-partner, maar de hypotheek en verkoop konden geheel zonder haar medeweten plaatsvinden (lijkt me niet) en nu wil zij een stuk van de overwaarde (nee, de helft van de opbrengst? 8)7).

Sorry, maar dat klinkt zo ongeloofwaardig dat of die chick gewoon totaal niet spoort en laat haar maar lekker claimen, of het verhaal is je gewoon extreem matig uitgelegd....
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:14:20 #45
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_135538204
Als niet duidelijk is van wie het huis is, dan kan het helemaal niet verkocht worden
kijk maar
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:09:44 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135544135
Als de notaris de ex informeert dan zal het zijn omdat zij moet tekenen voor de verkoop?
Dan is ze dus mede-eigenaar en was gat al behoorlijk naïef van de broer van TS dat hij dacht het huis zonder haar handtekening te kunnen verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_135549790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:30 schreef mrPanerai het volgende:
Dus wel snel met advocaat papiertje opgemaakt maar hypotheek en akte op beider naam laten staan als ik het goed begrijp.

Echt stom en nog maar eens een voorbeeld waarom je je scheiding volledig moet afwerken.
Erg kort door de bocht. Soms kan het simpelweg niet anders. In gevallen waarbij de hypotheek niet op één naam kan worden gezet, bijvoorbeeld.
pi_135549832
Dit topic maakt me niet vrolijk, wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Zowel mannen als vrouwen.
pi_135549898
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 07:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht. Soms kan het simpelweg niet anders. In gevallen waarbij de hypotheek niet op één naam kan worden gezet, bijvoorbeeld.
Dan ga je toch verkopen, je blijft toch geen 15jaar financieel met je ex verbonden!
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:26:27 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135550338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 07:10 schreef Zolder het volgende:
Dit topic maakt me niet vrolijk, wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Zowel mannen als vrouwen.
Hoezo?
Er wordt maar aangenomen dat de ex liegt en er idd van zou hebben afgezien, terwijl dat helemaal niet zo logisch is als de woning en hypotheekverplichting op beider namen beleven staan.

Neemt niet weg dat ze de hut beter in 2006/2007 hadden kunnen verkopen, dat had beiden een stuk meer opgeleverd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135550541
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo?
Er wordt maar aangenomen dat de ex liegt en er idd van zou hebben afgezien, terwijl dat helemaal niet zo logisch is als de woning en hypotheekverplichting op beider namen beleven staan.

Neemt niet weg dat ze de hut beter in 2006/2007 hadden kunnen verkopen, dat had beiden een stuk meer opgeleverd.
Als de man er wilde blijven wonen heeft hij het juist slim gespeeld lijkt me. In 2006/2007 had hij de hoofdprijs moeten betalen, nu heeft hij er een aantal jaar voor de oude hypotheek kunnen wonen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:52:14 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135550668
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als de man er wilde blijven wonen heeft hij het juist slim gespeeld lijkt me. In 2006/2007 had hij de hoofdprijs moeten betalen, nu heeft hij er een aantal jaar voor de oude hypotheek kunnen wonen.
In 2006/2007 had het huis een stuk meer moeten kosten idd, dat zal ook een van de redenen zijn dat hij het huis niet op naam kon krijgen, maar als er nu zelfs nog overwaarde is dan was dat toen veel meer geweest, en daar had hij bij verkoop ook profijt van gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135550787
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

In 2006/2007 had het huis een stuk meer moeten kosten idd, dat zal ook een van de redenen zijn dat hij het huis niet op naam kon krijgen, maar als er nu zelfs nog overwaarde is dan was dat toen veel meer geweest, en daar had hij bij verkoop ook profijt van gehad.
Maar in een verkocht huis kan je niet blijven wonen ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:01:58 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135550800
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar in een verkocht huis kan je niet blijven wonen ;)
Persoonlijk denk ik ook niet dat je er moet willen blijven wonen, maar dat is een andere kwestie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:08:44 #55
65960 sanger
pi_135550881
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik denk dat zij mede-eigenaar van de woning is, op papier.(daar zegt TS niets over, maar dat maak ik er wel uit op)
Dat is volgens mij niet gebruikelijk bij een scheiding toch?
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:11:39 #56
65960 sanger
pi_135550922
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bij een scheiding op grond van gemeenschap van goederen is delen standaard. Geen papier met een afstandverklaring=de helft voor de ander. Althans, ik denk dat de situatie bij ts' broer ongeveer zo eruit ziet.
Bij scheiding is het gebruikelijk dat 1 van de partners wordt uitgekocht.
pi_135556951
HAHA, en ik baalde al toen ik zonet mijn sigaretten niet kon vinden. HAHA!
"Pools are perfect for holding water"
pi_135558093
Hebben zowel de advocaat als de rechtbank een bewaarplicht van slechts 5 jaar?
.
pi_135558626
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 07:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dan ga je toch verkopen, je blijft toch geen 15jaar financieel met je ex verbonden!
Ja, een huis verkopen dat financieel onder water staat (om maar een typisch voorbeeld te noemen waar veel scheidende echtparen mee kampen, momenteel). Dat is dus lastig.
pi_135558661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet gebruikelijk bij een scheiding toch?
Als er niet uitgekocht kan worden, kan dat prima.
pi_135559504
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:31 schreef Fer het volgende:
Dat lijkt me heel logisch, ze zijn toch geen archief? Ik vind de 5 jaar al heel netjes.
pi_135559991
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:31 schreef Fer het volgende:
De praktijk is anders omdat men nog rekening moet houden met beroepsaansprakelijkheid. Men adviseert 20 jaar te archiveren (bij advocaten).
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:37:31 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135560618
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, een huis verkopen dat financieel onder water staat (om maar een typisch voorbeeld te noemen waar veel scheidende echtparen mee kampen, momenteel). Dat is dus lastig.
Als er nu nog een overwaarde is om te delen dan was dat er 7 jaar geleden zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135560955
wie eist , bewijst
of geldt dat hier ook niet ?
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:48:42 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135561035
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:46 schreef kovenant het volgende:
wie eist , bewijst
of geldt dat hier ook niet ?
De broer van TS is in feite degene die een afwijking van de regels eist, zijn ex de mede-eigenaar van de woning hoeft niet te bewijzen dat ze recht heeft op haar helft van de overwaarde van de woning, die is immers van haar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135561038
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er nu nog een overwaarde is om te delen dan was dat er 7 jaar geleden zeker.
Ik ken de situatie niet, maar alsnog kan men 7 jaar geleden gewoon het besluit hebben genomen om de woning te willen behouden (en dat vind ik een heel logische gedachte) in afwachting van het moment dat de hypotheek (bijvoorbeeld) op zijn naam had gekund. (gedwongen!)Verkopen van de woning levert simpelweg veel extra kosten op (er moet immers een nieuwe woning gekocht worden) én zal ook een stuk minder 'meer' opleveren dan hier wordt gedacht.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:50:34 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135561098
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ken de situatie niet, maar alsnog kan men 7 jaar geleden gewoon het besluit hebben genomen om de woning te willen behouden (en dat vind ik een heel logische gedachte) in afwachting van het moment dat de hypotheek (bijvoorbeeld) op zijn naam had gekund. Verkopen van de woning levert simpelweg veel extra kosten op (er moet immers een nieuwe woning gekocht worden)
Dat zou dan dus ook betekenen dat de ex op dat latere moment zou moeten worden uitgekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135561162
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou dan dus ook betekenen dat de ex op dat latere moment zou moeten worden uitgekocht.
Het kan toch gewoon in het convenant hebben gestaan dat de ex iets anders meegekregen heeft? :) Er hoeft bij een overwaarde natuurlijk zeker niet altijd worden afgekocht. Verder weet ik niet wat voor een hypotheek hier nu eigenlijk van toepassing is. Er kan dus eigenlijk nogal weinig gezegd worden over de overwaarde nu en de overwaarde toen. :)
pi_135573803
nee

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 17-01-2014 10:24:21 ]
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:28:38 #70
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_135579804
Ik ga er even vanuit dat het zo zit:
Man en vrouw gaan scheiden,
geen van beiden is in staat de expartner uit te kopen in die zin, dat de hypotheek niet overgenomen kan worden,

vervolgens kan er bijvoorbeeld een partneralimentatie afspraak zijn gemaakt dat door middel van de partneralimentatie de man de vrouw uiteindelijk 'uitkoopt'. Een soort huurkoop contract maar dan anders.

Als je de orde van advocaten contact moeten ze je kunnen vertellen welke advocaat de boekhouding van de oude advocaat in bezit heeft. Aangezien de advocaat zelf is vertrokken moet er een andere advocaat zijn boekhouding beheren, of op een andere manier beschikbaar houden voor zijn ex-cliënten.

Ook via de rechtbank kun je opnieuw een afschrift vragen.

Sowieso zaak om de notaris te verzoeken het geld in kas te houden tot alles uitgezocht is. In die situatie heeft je broer het geld nog niet, maar heeft hij wel de tijd het uit te zoeken.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 22:41:55 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135584318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

'Sommige' zegt ie. _O- _O-
draai het om in de mannelijke vorm en je hebt mijn ex.
die probeerde ook de helft te krijgen van de waarde van mijn huis waar nog geen spijker in van hem was. wat was ik blij dat het allemaal netjes vastlag bij de notaris
dus het zijn zeker niet alleen vrouwen
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:42:57 #72
358523 IkStampOpTacos
pi_135584376
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

draai het om in de mannelijke vorm en je hebt mijn ex.
die probeerde ook de helft te krijgen van de waarde van mijn huis waar nog geen spijker in van hem was. wat was ik blij dat het allemaal netjes vastlag bij de notaris
dus het zijn zeker niet alleen vrouwen
Jemig, gierig van je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 22:44:37 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135584486
quote:
8s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jemig, gierig van je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou niet echt, die loser heeft me een boel geld gekost :(
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:45:53 #74
358523 IkStampOpTacos
pi_135584563
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:44 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou niet echt, die loser heeft me een boel geld gekost :(
Je hebt betaald voor seks dus. -O-
-
pi_135594504
ik heb het een en ander nog uit lopen te zoeken. Maar dit allemaal is tevergeefs.

mijn broer had een spaarhypotheek, dit hield in dat hij een schuld heeft van ongeveer 40.000 euro. Hij heeft de ex gebeld, en gezegd: hier heb je je deel, en toen mevrouw 20.000 moest ophoesten had ze in ene de documenten die door de advocaat was opgesteld weer gevonden.

Als ik eerder dit wist had ik geen beroep gedaan op jullie, i.i.g. iedereen bedankt voor de tijd en moeite :) Communiceren is niet zijn sterkste punt...
pi_135594591
Niet dat deze post het verhaal duidelijk maakt...
pi_135594702
Broer verklaard dat hij een schuld heeft, heeft de ex gebeld, ex vindt opeens de papieren omdat het in haar geval negatief uitvalt ;)
pi_135594751
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:23 schreef Jaimito het volgende:
ik heb het een en ander nog uit lopen te zoeken. Maar dit allemaal is tevergeefs.

mijn broer had een spaarhypotheek, dit hield in dat hij een schuld heeft van ongeveer 40.000 euro. Hij heeft de ex gebeld, en gezegd: hier heb je je deel, en toen mevrouw 20.000 moest ophoesten had ze in ene de documenten die door de advocaat was opgesteld weer gevonden.

Als ik eerder dit wist had ik geen beroep gedaan op jullie, i.i.g. iedereen bedankt voor de tijd en moeite :) Communiceren is niet zijn sterkste punt...
Waarom heeft hij dan uberhaupt in eerste instantie er een probleem van gemaakt?...Wist hij niet dat hij een schuld had? Of was het gewoon bluf om die vrouw de papieren te laten vinden?

Wazig verhaal in ieder geval..
pi_135594794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:32 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Waarom heeft hij dan uberhaupt in eerste instantie er een probleem van gemaakt?...Wist hij niet dat hij een schuld had? Of was het gewoon bluf om die vrouw de papieren te laten vinden?

Wazig verhaal in ieder geval..
Ik vat het ook niet helemaal, eerst herrie maken en nu is er niks dus aan de hand |:(
  Forum Admin vrijdag 17 januari 2014 @ 11:21:14 #80
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_135596164
Mocht het tot een rechtzaak komen, heeft de broer van TS dan ook niet recht op 7 jaar achterstallige hypotheek betalingen?

(ow ik zie al dat het topic opgelost is)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_135596165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:23 schreef Jaimito het volgende:

Vreemd want een huis dat zeven jaar geleden is gekocht kan geen groot verlies opleveren in mijn ogen en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld. Desondanks zou ik als ik broer was die papieren willen hebben want waarom geloof je ex nu wel?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:57:27 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135597301
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd want een huis dat zeven jaar geleden is gekocht kan geen groot verlies opleveren in mijn ogen en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld. Desondanks zou ik als ik broer was die papieren willen hebben want waarom geloof je ex nu wel?
De scheiding was 7 jaar geleden, niet de koop van het huis.

Een huis wat 7 jaar geleden gekocht is zal nu ongeveer het grootste verlies opleveren, 7 jaar geleden was min of meer de top van de huizenprijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_135629255
Ik lees hier dat de advokaat met pensioen is gegaan,heeft hij zijn zaak verkocht? dan heb je misschien kans dat zijn opvolger alles heeft overgenomen waaronder het archief,probeer te acherhalen aan wie eventueel de boel is verkocht en informeer of er een mogelijkheid is om een copie van het convenant te krijgen voor je broer (al dan niet tegen een geldelijke vergoeding)

succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_135629880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:30 schreef Jaimito het volgende:
Broer verklaard dat hij een schuld heeft, heeft de ex gebeld, ex vindt opeens de papieren omdat het in haar geval negatief uitvalt ;)
Da's ook een manier om te bluffen, als 'ie geen poot had om op te staan. Heeft 'ie al een kopie van dat verdeeldocument?
pi_135633544
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:21 schreef Wespensteek het volgende:
en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld.
Maar wel voor een gelijkblijvende hypotheekschuld
pi_135634413
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Maar wel voor een gelijkblijvende hypotheekschuld
Maar ook voor een stijgende spaarrekening waar je (een deel van) die hypotheekschuld mee kunt aflossen bij verkoop.
Toevallig een herkenbare situatie. Mijn huis dat ik in 2007 kocht met spaarhypotheek staat nu te koop. Gelukkig praat ik nog wel redelijk normaal met m'n ex :)

Hier dekt de spaarpot niet het hele verlies, maar gelukkig wel meer dan de helft en kunnen we als het goed is voor de rest aanspraak maken op NHG.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_135636167
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:16 schreef Clicks_nl het volgende:

Maar ook voor een stijgende spaarrekening waar je (een deel van) die hypotheekschuld mee kunt aflossen bij verkoop.
Ook de fiscus zal blij zijn.....
pi_135636286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook de fiscus zal blij zijn.....
hoe bedoel je?
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_135636832
quote:
Is niet noodzakelijk. Kan ook dat er niet voor gekozen is het convenant aan te hechten. De beschikking is het enige dat de rechtbank dan heeft. Die bewaren ze overigens onbeperkt dacht ik.
pi_135636890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:51 schreef Clicks_nl het volgende:
hoe bedoel je?
Even aangenomen dat die spaarhypotheek van 2007 is én in Box 1 staat, mag je fijn afrekenen in die Box omdat de vrijstelling niet geldt na 7 jaar inleg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')