Waarom heeft hij dan uberhaupt in eerste instantie er een probleem van gemaakt?...Wist hij niet dat hij een schuld had? Of was het gewoon bluf om die vrouw de papieren te laten vinden?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:23 schreef Jaimito het volgende:
ik heb het een en ander nog uit lopen te zoeken. Maar dit allemaal is tevergeefs.
mijn broer had een spaarhypotheek, dit hield in dat hij een schuld heeft van ongeveer 40.000 euro. Hij heeft de ex gebeld, en gezegd: hier heb je je deel, en toen mevrouw 20.000 moest ophoesten had ze in ene de documenten die door de advocaat was opgesteld weer gevonden.
Als ik eerder dit wist had ik geen beroep gedaan op jullie, i.i.g. iedereen bedankt voor de tijd en moeiteCommuniceren is niet zijn sterkste punt...
Ik vat het ook niet helemaal, eerst herrie maken en nu is er niks dus aan de handquote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:32 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Waarom heeft hij dan uberhaupt in eerste instantie er een probleem van gemaakt?...Wist hij niet dat hij een schuld had? Of was het gewoon bluf om die vrouw de papieren te laten vinden?
Wazig verhaal in ieder geval..
Vreemd want een huis dat zeven jaar geleden is gekocht kan geen groot verlies opleveren in mijn ogen en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld. Desondanks zou ik als ik broer was die papieren willen hebben want waarom geloof je ex nu wel?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:23 schreef Jaimito het volgende:
ik heb het een en ander nog uit lopen te zoeken. Maar dit allemaal is tevergeefs.
mijn broer had een spaarhypotheek, dit hield in dat hij een schuld heeft van ongeveer 40.000 euro. Hij heeft de ex gebeld, en gezegd: hier heb je je deel, en toen mevrouw 20.000 moest ophoesten had ze in ene de documenten die door de advocaat was opgesteld weer gevonden.
Als ik eerder dit wist had ik geen beroep gedaan op jullie, i.i.g. iedereen bedankt voor de tijd en moeiteCommuniceren is niet zijn sterkste punt...
De scheiding was 7 jaar geleden, niet de koop van het huis.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemd want een huis dat zeven jaar geleden is gekocht kan geen groot verlies opleveren in mijn ogen en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld. Desondanks zou ik als ik broer was die papieren willen hebben want waarom geloof je ex nu wel?
Da's ook een manier om te bluffen, als 'ie geen poot had om op te staan. Heeft 'ie al een kopie van dat verdeeldocument?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:30 schreef Jaimito het volgende:
Broer verklaard dat hij een schuld heeft, heeft de ex gebeld, ex vindt opeens de papieren omdat het in haar geval negatief uitvalt
Maar wel voor een gelijkblijvende hypotheekschuldquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:21 schreef Wespensteek het volgende:
en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld.
Maar ook voor een stijgende spaarrekening waar je (een deel van) die hypotheekschuld mee kunt aflossen bij verkoop.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar wel voor een gelijkblijvende hypotheekschuld
Ook de fiscus zal blij zijn.....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:16 schreef Clicks_nl het volgende:
Maar ook voor een stijgende spaarrekening waar je (een deel van) die hypotheekschuld mee kunt aflossen bij verkoop.
hoe bedoel je?quote:
Is niet noodzakelijk. Kan ook dat er niet voor gekozen is het convenant aan te hechten. De beschikking is het enige dat de rechtbank dan heeft. Die bewaren ze overigens onbeperkt dacht ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef blomke het volgende:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank. Informeer bij de administratie o.v.v. de datum echtscheiding en de na(a)m(en)&geboortedata..
Even aangenomen dat die spaarhypotheek van 2007 is én in Box 1 staat, mag je fijn afrekenen in die Box omdat de vrijstelling niet geldt na 7 jaar inleg.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |