abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135594591
Niet dat deze post het verhaal duidelijk maakt...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_135594702
Broer verklaard dat hij een schuld heeft, heeft de ex gebeld, ex vindt opeens de papieren omdat het in haar geval negatief uitvalt ;)
pi_135594751
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:23 schreef Jaimito het volgende:
ik heb het een en ander nog uit lopen te zoeken. Maar dit allemaal is tevergeefs.

mijn broer had een spaarhypotheek, dit hield in dat hij een schuld heeft van ongeveer 40.000 euro. Hij heeft de ex gebeld, en gezegd: hier heb je je deel, en toen mevrouw 20.000 moest ophoesten had ze in ene de documenten die door de advocaat was opgesteld weer gevonden.

Als ik eerder dit wist had ik geen beroep gedaan op jullie, i.i.g. iedereen bedankt voor de tijd en moeite :) Communiceren is niet zijn sterkste punt...
Waarom heeft hij dan uberhaupt in eerste instantie er een probleem van gemaakt?...Wist hij niet dat hij een schuld had? Of was het gewoon bluf om die vrouw de papieren te laten vinden?

Wazig verhaal in ieder geval..
pi_135594794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:32 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Waarom heeft hij dan uberhaupt in eerste instantie er een probleem van gemaakt?...Wist hij niet dat hij een schuld had? Of was het gewoon bluf om die vrouw de papieren te laten vinden?

Wazig verhaal in ieder geval..
Ik vat het ook niet helemaal, eerst herrie maken en nu is er niks dus aan de hand |:(
  Forum Admin vrijdag 17 januari 2014 @ 11:21:14 #80
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_135596164
Mocht het tot een rechtzaak komen, heeft de broer van TS dan ook niet recht op 7 jaar achterstallige hypotheek betalingen?

(ow ik zie al dat het topic opgelost is)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_135596165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:23 schreef Jaimito het volgende:
ik heb het een en ander nog uit lopen te zoeken. Maar dit allemaal is tevergeefs.

mijn broer had een spaarhypotheek, dit hield in dat hij een schuld heeft van ongeveer 40.000 euro. Hij heeft de ex gebeld, en gezegd: hier heb je je deel, en toen mevrouw 20.000 moest ophoesten had ze in ene de documenten die door de advocaat was opgesteld weer gevonden.

Als ik eerder dit wist had ik geen beroep gedaan op jullie, i.i.g. iedereen bedankt voor de tijd en moeite :) Communiceren is niet zijn sterkste punt...
Vreemd want een huis dat zeven jaar geleden is gekocht kan geen groot verlies opleveren in mijn ogen en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld. Desondanks zou ik als ik broer was die papieren willen hebben want waarom geloof je ex nu wel?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:57:27 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135597301
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemd want een huis dat zeven jaar geleden is gekocht kan geen groot verlies opleveren in mijn ogen en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld. Desondanks zou ik als ik broer was die papieren willen hebben want waarom geloof je ex nu wel?
De scheiding was 7 jaar geleden, niet de koop van het huis.

Een huis wat 7 jaar geleden gekocht is zal nu ongeveer het grootste verlies opleveren, 7 jaar geleden was min of meer de top van de huizenprijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_135629255
Ik lees hier dat de advokaat met pensioen is gegaan,heeft hij zijn zaak verkocht? dan heb je misschien kans dat zijn opvolger alles heeft overgenomen waaronder het archief,probeer te acherhalen aan wie eventueel de boel is verkocht en informeer of er een mogelijkheid is om een copie van het convenant te krijgen voor je broer (al dan niet tegen een geldelijke vergoeding)

succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_135629880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:30 schreef Jaimito het volgende:
Broer verklaard dat hij een schuld heeft, heeft de ex gebeld, ex vindt opeens de papieren omdat het in haar geval negatief uitvalt ;)
Da's ook een manier om te bluffen, als 'ie geen poot had om op te staan. Heeft 'ie al een kopie van dat verdeeldocument?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_135633544
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:21 schreef Wespensteek het volgende:
en een spaarhypotheek is geen garantie voor een restschuld.
Maar wel voor een gelijkblijvende hypotheekschuld
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135634413
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 09:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Maar wel voor een gelijkblijvende hypotheekschuld
Maar ook voor een stijgende spaarrekening waar je (een deel van) die hypotheekschuld mee kunt aflossen bij verkoop.
Toevallig een herkenbare situatie. Mijn huis dat ik in 2007 kocht met spaarhypotheek staat nu te koop. Gelukkig praat ik nog wel redelijk normaal met m'n ex :)

Hier dekt de spaarpot niet het hele verlies, maar gelukkig wel meer dan de helft en kunnen we als het goed is voor de rest aanspraak maken op NHG.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_135636167
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:16 schreef Clicks_nl het volgende:

Maar ook voor een stijgende spaarrekening waar je (een deel van) die hypotheekschuld mee kunt aflossen bij verkoop.
Ook de fiscus zal blij zijn.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135636286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook de fiscus zal blij zijn.....
hoe bedoel je?
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_135636832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef blomke het volgende:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank. Informeer bij de administratie o.v.v. de datum echtscheiding en de na(a)m(en)&geboortedata..
Is niet noodzakelijk. Kan ook dat er niet voor gekozen is het convenant aan te hechten. De beschikking is het enige dat de rechtbank dan heeft. Die bewaren ze overigens onbeperkt dacht ik.
pi_135636890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:51 schreef Clicks_nl het volgende:
hoe bedoel je?
Even aangenomen dat die spaarhypotheek van 2007 is én in Box 1 staat, mag je fijn afrekenen in die Box omdat de vrijstelling niet geldt na 7 jaar inleg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')