Ja er zit een hypotheek op de woningquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Zat er een hypotheek op de woning?
Stond zij daar ook op? (was zij mede-hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek?)quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef Jaimito het volgende:
[..]
Ja er zit een hypotheek op de woning
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat is je broer een ongelooflijke sukkel, en je voormalige schoonzus een ongelooflijke golddigger.
Ik ga ervan uit dat hij het huis helemaal op zijn naam heeft laten zetten en dan moet het via een notaris.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
Een echtscheiding gaat niet via de notaris...
Hahaha. Dat soort papieren bewaar je natuurlijk niet ergens in een schoenendoos maar op een plek waar juist je vriendin er niet per se bij kan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:57 schreef Jaimito het volgende:
Mijn broer is 7 jaar terug gescheiden van zijn vrouw, daarin was besproken en vastgelegd dat de ex afstand doet van het huis. 1 maand terug verkocht hij zijn huis en hiervan werdt door een notaris kennis van gegeven aan de ex.
Nu komt het vervelende, hij is zijn papieren kwijt
Dat is het punt, dus waarschijnlijk. Dat is destijds niet via de notaris gebeurd, maar via het convenant gegaan (waarschijnlijk kreeg hij de hypotheek niet op zijn naam). Hij is niet slim dat hij dat convenant kwijt is; dat moet 'ie via de advocaat zien terug te vinden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:05 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat hij het huis helemaal op zijn naam heeft laten zetten en dan moet het via een notaris.
Heeft ie dat niet gedaan is het een eikel en zit ie nu met de gebakken peertjes.
Klinkt spannend.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:06 schreef Ridocar het volgende:
En heel hard bluffen? Als in 'ik heb m weer, je krijgt niets, stomme muts' dan beland je mooi in een patstelling. Geeft je broer de tijd om vrij te nemen en wat zoekwerk te doen.
Een notaris kan en mag een echtscheidingsconvenant opstellenquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
Een echtscheiding gaat niet via de notaris...
In 99% van de gevallen zal dat via een advocaat gebeuren. Zo ook hier...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een notaris kan en mag een echtscheidingsconvenant opstellen
Mhm, het ging er meer om dat je het stelde alsof het uitgesloten is, vandaar de toevoegingquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen zal dat via een advocaat gebeuren. Zo ook hier...
'Sommige' zegt ie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef SpecialK het volgende:
Een collega van me had een keertje een jaar of 2 een vriendin bij hem inwonen. Zij betaalde niks mee, alleen wat met de boodschappen. Toen het uit ging wilde ze wel eventjes een deel van het huis hebben. Geen poot om op te staan natuurlijk maar het toont wel mooi die psychologie aan van sommige vrouwen.
Een echtscheiding verloopt áltijd via een advocaat. Logisch ook dat een notaris bijna nooit een convenant zal opstellen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mhm, het ging er meer om dat je het stelde alsof het uitgesloten is, vandaar de toevoeging
Naja, het ging over het echtscheidingsconvenant.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een echtscheiding verloopt áltijd via een advocaat.
Mannen zouden dat ook denken hoor, is gewoon de mensheid die verrot is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef SpecialK het volgende:
Een collega van me had een keertje een jaar of 2 een vriendin bij hem inwonen. Zij betaalde niks mee, alleen wat met de boodschappen. Toen het uit ging wilde ze wel eventjes een deel van het huis hebben. Geen poot om op te staan natuurlijk maar het toont wel mooi die psychologie aan van sommige vrouwen.
Maar de bewaarplicht is maar 5 jaar, TS kan het proberen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef blomke het volgende:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank.
Mijn echtgenote haalde 'm daar na >15 jaar nog boven waterquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
Maar de bewaarplicht is maar 5 jaar, TS kan het proberen.
Ja ze zijn vaak zuiniger dan verplicht is maar er is geen garantie meer.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn echtgenote haalde 'm daar na >15 jaar nog boven water.
Nu krijg ik het nabestaandenpnsioen
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn echtgenote haalde 'm daar na >15 jaar nog boven water.
Nu krijg ik het nabestaandenpnsioen
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar de bewaarplicht is maar 5 jaar, TS kan het proberen.
Ik denk dat dit het beste is wat hij eerst kan doen, hij zei al dat het waarschijnlijk geen zin had omdat de bewaar plicht 5 jaar is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef blomke het volgende:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank. Informeer bij de administratie o.v.v. de datum echtscheiding en de na(a)m(en)&geboortedata..
Dit dus, laat haar maar op papier aantonen dat zij gelijk heeft.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:04 schreef sanger het volgende:
Hoe kan zij nu aantonen dat zij een deel moet krijgen dan? Zij heeft toch ook geen papieren meer?
Wie eist bewijst, dus laat haar maar bewijzen dat ze, zo lang na de scheiding, nog enige rechten heeft.
Ik denk dat zij mede-eigenaar van de woning is, op papier.(daar zegt TS niets over, maar dat maak ik er wel uit op)quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:04 schreef sanger het volgende:
Hoe kan zij nu aantonen dat zij een deel moet krijgen dan? Zij heeft toch ook geen papieren meer?
Wie eist bewijst, dus laat haar maar bewijzen dat ze, zo lang na de scheiding, nog enige rechten heeft.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik hoef vast niet te zeggen dat je natuurlijk een enorme sukkel bent als je dergelijk belangrijke papieren kwijtraakt, maareeuhm.. je bent natuurlijk een enorme sukkel bent als je dergelijk belangrijke papieren kwijtraakt.
Die notaris belde haar vast wel om een reden, het feit alleen dat die de ex belt geeft aan dat de ex nog betrokken is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:04 schreef sanger het volgende:
Bij een scheiding op grond van gemeenschap van goederen is delen standaard. Geen papier met een afstandverklaring=de helft voor de ander. Althans, ik denk dat de situatie bij ts' broer ongeveer zo eruit ziet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:17 schreef l3laster het volgende:
[..]
Dit dus, laat haar maar op papier aantonen dat zij gelijk heeft.
Je hebt het topic wel gelezen?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze heeft afstand gedaan van het huis, dan heeft ze er ook geen rechten meer op na de verkoop.
Geef jij dit even door aan die ex?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze heeft afstand gedaan van het huis, dan heeft ze er ook geen rechten meer op na de verkoop.
Alleen eens met het 2de deel.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:24 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Mannen zouden dat ook denken hoor, is gewoon de mensheid die verrot is.
Foutje van notaris of geen afstand gedaan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:57 schreef Jaimito het volgende:
Beste Fok!ers
Mijn broer is 7 jaar terug gescheiden van zijn vrouw, daarin was besproken en vastgelegd dat de ex afstand doet van het huis. 1 maand terug verkocht hij zijn huis en hiervan werdt door een notaris kennis van gegeven aan de ex.
Nu komt het vervelende, hij is zijn papieren kwijt dat heeft hij zijn ex laten weten want hij vroeg aan haar of ze een kopie kon opsturen, zei zegt nu, nee ik ben mijn papieren ook kwijt, maar de helft is voor mij.
Zijn advocaat is 3 jaar terug met pensioen gegaan en is sindsdien geëmigreerd naar zuid-frankrijk, dus de documenten over de verdeling weet hij nergens meer te vinden.
Hij zit nu in Duitsland 4 weken in de off-shore, dus hij vroeg of ik een beetje informatie kon inwinnen (een beetje lastig een advocaat opzoeken als je op zee zit) dan weet hij of hij zich zorgen moet maken of niet.
Alvast bedankt
Erg kort door de bocht. Soms kan het simpelweg niet anders. In gevallen waarbij de hypotheek niet op één naam kan worden gezet, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:30 schreef mrPanerai het volgende:
Dus wel snel met advocaat papiertje opgemaakt maar hypotheek en akte op beider naam laten staan als ik het goed begrijp.
Echt stom en nog maar eens een voorbeeld waarom je je scheiding volledig moet afwerken.
Dan ga je toch verkopen, je blijft toch geen 15jaar financieel met je ex verbonden!quote:Op donderdag 16 januari 2014 07:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht. Soms kan het simpelweg niet anders. In gevallen waarbij de hypotheek niet op één naam kan worden gezet, bijvoorbeeld.
Hoezo?quote:Op donderdag 16 januari 2014 07:10 schreef Zolder het volgende:
Dit topic maakt me niet vrolijk, wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Zowel mannen als vrouwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |