nee fuhrer, ik laat niets zienquote:Op maandag 13 januari 2014 19:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Doe niet zo moeilijk en laat die kaart gewoon zien.Die kassameisjes verzinnen de regels niet.
Zou wel mooi zijn als ze dat dan niet mochten vragenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:15 schreef deadprez het volgende:
Je bent verplicht om je ID uit jezelf te laten zien als je onder de 25 bent, het is niet zo dat ze het niet meer mogen vragen als je ouder dan 25 bent. Verder moet je je niet aanstellen.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als ze dat dan niet mochten vragen
"Ja, ik ben gewoon ouder dan 25 hoor dus geef dat bier nou maar, verdomme!"
Lidl. Heeft me gelukkig wel het trauma van pauperbier bespaard, maar ze zitten nu eenmaal het dichtste bijquote:
Snap ik. Maar ik heb geen zin om mee te doen aan dat gedoe. Dan haal ik mn bier wel ergens anders en anders drink ik gewoon niet. Gevalletje jammer maar helaas.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Doe niet zo moeilijk en laat die kaart gewoon zien.Die kassameisjes verzinnen de regels niet.
Daar naai je alleen jezelf mee, die supermarkt geeft geen neuk.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:16 schreef destrovel het volgende:
Snap ik. Maar ik heb geen zin om mee te doen aan dat gedoe. Dan haal ik mn bier wel ergens anders en anders drink ik gewoon niet. Gevalletje jammer maar helaas.
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:14 schreef sven1337 het volgende:
Het is ook zo'n grote moeite even dat pasje uit die hippe portomonnaie van je te toveren.
Waarop zij niet heeft vast kunnen stellen of je wel 25 bent en inderdaad niet je ID hoeft te laten zien. Volgende keer dus eerst je ID laten zien om aan te kunnen tonen dat je hem niet hoeft te laten zien.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:11 schreef destrovel het volgende:
Hier begint er frustratie bij me op te komen. Ik ben 25, en de stickers zeggen duidelijk "Onder de 25? Laat je ID zien!". Ik zeg dan ook direct tegen de jongedame dat ik 25 ben en niet mee doe aan dat kinderachtige gedoe.
dat hoeft nietquote:Op maandag 13 januari 2014 19:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Waarop zij niet heeft vast kunnen stellen of je wel 25 bent en inderdaad niet je ID hoeft te laten zien. Volgende keer dus eerst je ID laten zien om aan te kunnen tonen dat je hem niet hoeft te laten zien.
Dit dus. Overigens krijg ik gewoon bier mee hoor, op mijn Nike Air Max en met mijn hoodie aan.quote:
Nee.quote:
Indd, TS heeft een babyfacequote:Op maandag 13 januari 2014 19:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dit dus. Overigens krijg ik gewoon bier mee hoor, op mijn Nike Air Max en met mijn hoodie aan.
Ja.quote:
Lezen. Het meisje heeft dat niet vast kunnen stellen.quote:
Nouja, je hebt gelijk. Het hoeft niet. Maar dan krijgt TS ook geen drank mee.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja.
ga de wet nou eens lezen met je fantasieverhalen over hoe je stoer weigert pubers drugs te verkopen
wat nietquote:Op maandag 13 januari 2014 19:19 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Lezen. Het meisje heeft dat niet vast kunnen stellen.
is de onder de 18 dan?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:20 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nouja, je hebt gelijk. Het hoeft niet. Maar dan krijgt TS ook geen drank mee.
Kassameisje weet niet of TS 18 is. Dus geen drank.quote:
quote:
maar waarom zou ts 18 zijn?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Kassameisje weet niet of TS 18 is. Dus geen drank.
Edit: deja vu overigens.
Leg het me eens uit dan.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar waarom zou ts 18 zijn?
komt omdat je de wet nog steeds niet snapt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
Sowieso zeikende klanten die verklaren liever naar een andere winkel te gaan: "OKAY"quote:Op maandag 13 januari 2014 19:35 schreef Keukendrol het volgende:
Vervolgens heb je alleen jezelf ermee want in plaats van een graai in je kontzak moest je nu naar een andere supermarkt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:33 schreef Capslockie het volgende:
Ben 27 en mij vragen ze het ook regelmatig. Dan slinger ik mijn ouderwetse rijbewijs in hun gezicht die viezer is dan een gemiddeld wc-papiertje die door mijn bilnaad is gehaald. Waarop de kassière naar mij kijkt met een blik van, "wats deze!?!". Vervolgens leg ik hun uit dat ik haar vader had kunnen wezen en dat ze me nu pils moet geven.
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:46 schreef hoink581 het volgende:
Ze wilde je naam weten, zodat ze je stiekem kon stalken op Facebook. Dit was de meest geraffineerde manier. Je had gewoon een 16-jarig smatje kunnen laten soppen!
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:12 schreef LissaZuid het volgende:
TS heeft een babyface en een C&A pak
Nee, ik ga een wet niet uitleggen, ik heb je 3 keer toe een artikel uitgelegd, waarna je met dezelfde stomme vragen kwam als voordat ik uit had gelegd, als je het niet wilt snappen moet je het zelf maar proberenquote:
Nee, dat is je verloren vader.quote:
Tijd = geldquote:Op maandag 13 januari 2014 19:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een paar seconden werk om even dat pasje te laten zien, ik snap niet waarom je meteen dan zo op je pik getrapt bent. Komt een beetje over als wat kleine kinderen nog vaak hebben, dan noem je een kind bijv. 10 en krijg je als antwoord 'maar ik ben al 11 hoor!!1!'. Gewoon niet zo zeuren en laten zien, dat meisje doet haar werk en kan jou het verrotten.
Dus we snappen ook de ID wet niet?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Tijd = geld
plus dat je zon pasje helemaal niet bij je moet dragen, dus waarom zou ik speciaal zoiets bij mij dragen omdat een kassiere de wet niet snapt?
Jij? Neequote:Op maandag 13 januari 2014 19:56 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dus we snappen ook de ID wet niet?
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:59 schreef Kola het volgende:
Die kassamiepen treiteren je met opzet om zich nog enigszins relevant te voelen. Anders zijn ze niets meer dan routinerobots achter een kassa. Uur na uur, dag na dag. Stel je voor. Maar jij bent weer zo'n jankkneus die direct toegeeft. Vermoord me met je originaliteit.
Een rijbewijs kun je ook hebben als je nog geen 18 bentquote:Op maandag 13 januari 2014 19:33 schreef Capslockie het volgende:
Ben 27 en mij vragen ze het ook regelmatig. Dan slinger ik mijn ouderwetse rijbewijs in hun gezicht die viezer is dan een gemiddeld wc-papiertje die door mijn bilnaad is gehaald. Waarop de kassière naar mij kijkt met een blik van, "wats deze!?!". Vervolgens leg ik hun uit dat ik haar vader had kunnen wezen en dat ze me nu pils moet geven.
Je blaat maar das ook alles. M.a.w: leg het me eens uit dan.quote:
wat wil je dat ik voor de 4e keer uitleg knul? je bent toch wel op de hoogte aan welke regels "jouw winkel" moet voldoen?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je blaat maar das ook alles. M.a.w: leg het me eens uit dan.
Jazeker.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat wil je dat ik voor de 4e keer uitleg knul? je bent toch wel op de hoogte aan welke regels "jouw winkel" moet voldoen?
Paar seconden om je privacy weg te geven. Paar seconden om een seksfoto te "Appen". Paar seconden om je tas open te doen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een paar seconden werk om even dat pasje te laten zien, ik snap niet waarom je meteen dan zo op je pik getrapt bent. Komt een beetje over als wat kleine kinderen nog vaak hebben, dan noem je een kind bijv. 10 en krijg je als antwoord 'maar ik ben al 11 hoor!!1!'. Gewoon niet zo zeuren en laten zien, dat meisje doet haar werk en kan jou het verrotten.
meneer, heeft u een paar seconden om een aantal joden aan te geven? alles voor de vrijheid, toch meneer?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:22 schreef Greyson het volgende:
[..]
Paar seconden om je privacy weg te geven. Paar seconden om een seksfoto te "Appen". Paar seconden om je tas open te doen.
Wat een kneuzenbende hier. Ik laat mijn identiteitskaart ook niet zomaar zien.
Kan mij het verrotten, dan haal ik het bier wel ergens anders.
Ze hebben nu eenmaal ingesteld dat jeugd tot 25 jaar (en dat is ook een schatting, daarom kun je soms wat ouder zijn maar toch je legitimatie moeten tonen) zich moet legitimeren om veilig te zijn dat er geen drank aan jeugd onder de 18 wordt verkocht want daar staan hoge boetes op. Omdat ze nu eenmaal niet kunnen ruiken hoe oud iemand is. Nou ja, dat weet je dus als je drank gaat halen.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:22 schreef Greyson het volgende:
[..]
Paar seconden om je privacy weg te geven. Paar seconden om een seksfoto te "Appen". Paar seconden om je tas open te doen.
Wat een kneuzenbende hier. Ik laat mijn identiteitskaart ook niet zomaar zien.
Kan mij het verrotten, dan haal ik het bier wel ergens anders.
Godwin.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
meneer, heeft u een paar seconden om een aantal joden aan te geven? alles voor de vrijheid, toch meneer?
als je niets inhoudelijk hebt te posten kun je ook gewoon iets vertellen over je winkel waar je, jouw woorden, negers weigert, meneer godwinquote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
gelukkig ja, poeh wat een mazzelquote:Op maandag 13 januari 2014 20:35 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik ben 31 maar zo kinderachtig dat ze me nog regelmatig om m'n id vragen.Gelukkig krijg ik nu al wat grijs haar, dat helpt dus ik ga 't nog niet verven.
Je lult uit je nek.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je niets inhoudelijk hebt te posten kun je ook gewoon iets vertellen over je winkel waar je, jouw woorden, negers weigert, meneer godwin
ultieme zwaktebod om de lopende discussie te vermijden door heel hard te roepen dat je niet allemaal niet meer snapt en bang bent uitgemaakt te worden voor nazi of nsb-er, had je die angst neit, dan was kritiek op zijn plaats
Ik kom helemaal niet in jouw drugshok knulquote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je lult uit je nek.
Even concreet:
Stel jij bent 23. Je komt bij mij in de winkel en ik vraag jou om je legitimatie. Wat is jou reactie? Ik heb zo'n vermoeden dat je weigert. Wat zijn dan je argumenten?
quote:Op maandag 13 januari 2014 20:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet in jouw drugshok knul
stop je eigen lul maar terug in je mond en ga de wet eens lezen eer je nog meer idiote dingen posts die je niet kunt onderbouwen
he maar stel dat jij gelijk hebt hequote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:16 schreef destrovel het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik heb geen zin om mee te doen aan dat gedoe. Dan haal ik mn bier wel ergens anders en anders drink ik gewoon niet. Gevalletje jammer maar helaas.
31 en al grijs haar?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:35 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik ben 31 maar zo kinderachtig dat ze me nog regelmatig om m'n id vragen.Gelukkig krijg ik nu al wat grijs haar, dat helpt dus ik ga 't nog niet verven.
Dat je mag autorijden wil niet per se zeggen dat je drank mag kopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef BabeWatcher het volgende:
Goed gehandeld. Ik word nooit om mijn ID gevraagd, maar ik laat mijn alcoholische versnaperingen gewoon achter bij de kassa als ik ze niet zonder ausweis meekrijg. Wat denken ze wel. Ze hebben toch ook gezien dat ik met de auto ben gekomen?
Zo ver gaat het nog komen, net als in dat verschrikkelijke Amerika. Kleine kinderen laten ze autorijden, maar je moet al bijna bejaard zijn voor je alcohol mag drinken. We weten allemaal dat buiten het zicht er al eerder gedronken dan gereden wordt.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat je mag autorijden wil niet per se zeggen dat je drank mag kopen.
quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef lulzy het volgende:
Al je andere boodschappen ook laten liggen en ergens gaan winkelen.
jawel?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat je mag autorijden wil niet per se zeggen dat je drank mag kopen.
Wat klets je? Het is feitelijk al zo dat je eerder legaal mag autorijden dan mag drinken.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zo ver gaat het niet nog komen
En 's nachts liggen de kassagrietjes te wenen in bed. "Weer een klant minder..quote:Op maandag 13 januari 2014 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]nog beter, laat ze lekker doodvallen. Mogen ze het zelf terugleggen in de schappen, dat zal ze leren.
typo, sorryquote:Op maandag 13 januari 2014 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat klets je? Het is feitelijk al zo dat je eerder legaal mag autorijden dan mag drinken.
Nee. Je mag vanaf 16,5 beginnen met lessen en op je 17e verjaardag afrijden. Terwijl de leeftijd voor het kopen van drank juist verhoogd is naar 18.quote:
Bij sommige mensen kun je dat inderdaad niet zien, nee. Wat precies het probleem is van je ID laten zien, of je nou 21 of 26 bent, ontgaat me volkomen. Volgens mij is OP gewoon op zijn veel te grote ego getrapt. Alsof de leeftijd van de caissière er mee te maken heeft, wat gigantisch kinderachtigquote:Op maandag 13 januari 2014 21:04 schreef Friggles het volgende:
Ja en die identificatieplicht is verhoogd van 21 tot 25. Is toch ook gewoon kansloos? Alsof je niet kan zien dat iemand ouder is dan 20.. Laat staan 25, die verwar je echt niet met iemand van 17 hoor:')
Allemaal maar volgen, beetje kritisch blijven kan wel hoor. Kan je wel zeggen dat het geen moeite is om zo'n pasje te laten zien, je zou die moeite al niet moeten hoeven doen.
Die grens van 21 was het geval bij een id check van 16 jaar. In slijterijen was dat al 25 omdat daar sterk wordt verkocht waar je 18 voor moet zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:08 schreef Friggles het volgende:
Ik voel me best lullig ja als ik mijn id moet laten zien en mijn vrienden niet, dat kan ik eerlijk toegeven. Maar wat was er mis met die leeftijdsgrens van 21? Dat scheelt ook al 3 jaar met die grens van 18 he.
Dat zeg je nu. Ondertussen wordt een foto van jouw ID (met je BSN) gemaakt en opgeslagen. Op het moment dat de Sharia wordt ingevoerd kan iedereen worden opgepakt die ooit alcohol gekocht heeft.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:19 schreef Veluro het volgende:
Ts heeft waarschijnlijk nooit in een winkel gewerkt waar ze sigaretten en/of alcohol verkopen. Het is al niet fijn vinden om een ID te vragen aan iemand, laat staan dat je zo'n kinderachtige reactie krijgt.
Onterechte klacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |