zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:57 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Saab diesels zijn Opel diesels. Anders de 9-3 (niet de eerste generatie. Of (totaal anders) een Mazda 3, bv.
sjit, ja ik zit mobiel, dus ik ben niet zo vlot, sorry, heb die andere maar dichtgegooid, sorry Eleikoquote:Op maandag 13 januari 2014 10:31 schreef mvdejong het volgende:
Helaas, 20 minuten geleden : Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? Deel 2
maybe, is een VAG TDi, dus in principe wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:44 schreef TR08 het volgende:
Een Passerati niks?
Ik rij er 5.8L/100km mee (model 2002, 240k gelopen). We rijden er veel stadsverkeer mee omdat mijn vrouw veel bij mensen langs moet voor haar werk.
Eens, maar wel.goedkoper.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst.
np.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sjit, ja ik zit mobiel, dus ik ben niet zo vlot, sorry, heb die andere maar dichtgegooid, sorry Eleiko
Ik vind de C klasse wel een mooie auto. A4 rijdt niet geweldig (vorige model).quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst.
helemaal waar, maar ik maak veel kilometers, dus ik wil een beetje een comfortabele auto (lees middenklasser), en de mazda 3 zit net aan de onderkant daarvan.quote:
300 pk meer jonguhquote:Op maandag 13 januari 2014 11:10 schreef IceDustbin2 het volgende:
Wat maakt een Passerati anders dan gewoon een Passat?
ik ook, alleen heeft die vervelende rotturk tegenover mijn schoonouders er ook eentje, maarja, daar doe je weinig aanquote:Op maandag 13 januari 2014 11:08 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik vind de C klasse wel een mooie auto. A4 rijdt niet geweldig (vorige model).
die zijn er niet met G3 volgens mij.. niet rendabel.quote:
Nieuwe pomp, handgeschakeld, cruise control, airco (geen climate control) standaard 115pk TDI, station.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maybe, is een VAG TDi, dus in principe wel.
Met de oude of de nieuwe pomp? Combi of sedan? Opties? Linkje naar een advertentie? Kleur? Automaat? CC?
Passerati's zijn bij voorkeur rood.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:10 schreef IceDustbin2 het volgende:
Wat maakt een Passerati anders dan gewoon een Passat?
quote:
Schoonouders laten verhuizen of een andere vrouw nemen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ook, alleen heeft die vervelende rotturk tegenover mijn schoonouders er ook eentje, maarja, daar doe je weinig aanis gewoon degelijk spul waar je met een beetje onderhoud easydepeasy 5ton op zet, in sommige gevallen nog wel meer ook, alleen zijn de oudere beter als de nieuwe, maar toen waren ze niet scheutig met opties.
in het voorgaande topic was mij verteld bij de nieuwere pompen vandaan te blijven, en eigk wil ik toch wel liever een automaat. Had er al een paar bekeken op het net, maar nette zijn niet overdreven dik gezaaid.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef TR08 het volgende:
[..]
Nieuwe pomp, handgeschakeld, cruise control, airco (geen climate control) standaard 115pk TDI, station.
Dat is tenminste de auto die ik heb. En die is niet te koop. Maar Autotrader heeft vast wel een vergelijkbare auto in de aanbieding. Ik heb toen 3k betaald, was anders 4k geweest maar de airbag besturing moest vervangen, vandaar de matsprijs.
[..]
Passerati's zijn bij voorkeur rood.
1:19,5quote:Op maandag 13 januari 2014 12:36 schreef TR08 het volgende:
Mijn pa heeft een Touran gekocht die 1:19.5 loopt, dat is een automaat uit 2007.
Wat de passat automaten qua verbruik doen weet ik niet.
Juist als je zoveel km's gaat maken, wil ik kritisch zijn: waarom de automaat? De hele A73 en A2 kun je doorrollen in 5 (of 6, als je die hebt). Weinig file, alleen het laatste stukje voor Maastricht soms (na de kruising met de A79). Aangezien de automaten uit die bouwjaren vaak een meerverbruik van 10 tot 15% betekenen, zou ik dan voor een handbak gaan. 80% van de route merk je het verschil niet, maar aan de pomp juist wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in het voorgaande topic was mij verteld bij de nieuwere pompen vandaan te blijven, en eigk wil ik toch wel liever een automaat. Had er al een paar bekeken op het net, maar nette zijn niet overdreven dik gezaaid.
en geen rode![]()
Life is a bitch, het ontbreekt me ook domweg aan tijd om te gaan proefrijden met een 6 daagse werkweek; vanmorgen om half 5 vertrokken, en om half 7 thuis, morgen half 6 weg en met mazzel 6 uur thuis, met pech om half 8.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:37 schreef -niemand- het volgende:
begint wel op een susteren topic te lijken![]()
alleen weet TS wel (ongeveer) wat hij wil maar kan geen keuze maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way!quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef TR08 het volgende:
Praktijk zegt mijn pa. Hij is wel vrij handig in zuinig rijden, net als wij. Het was hem opgevallen dat de Touran automaat zuiniger bleek dan zijn passat handgeschakeld die hij voor deze wagen inruilde. Motor is een 1.9TDI ja.
Goed argument; eigenlijk gewoon omdat het doorgaans lekker lui rijdt in een diesel. Maar misschien verander ik nog wel van gedachten als ik een proefrit heb gemaakt. Ik denk trouwens dat dat meerverbruik op de snelweg wel meevalt, want bij constante snelheid gaat de lockup erop... juist bij veel variërende toerentallen gaat de governor meedrinken omdat hij dan slip toelaat. Op de snelweg op de cc gaat het niks uitmaken, durf ik een weddenschap over aanquote:Op maandag 13 januari 2014 19:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Juist als je zoveel km's gaat maken, wil ik kritisch zijn: waarom de automaat? De hele A73 en A2 kun je doorrollen in 5 (of 6, als je die hebt). Weinig file, alleen het laatste stukje voor Maastricht soms (na de kruising met de A79). Aangezien de automaten uit die bouwjaren vaak een meerverbruik van 10 tot 15% betekenen, zou ik dan voor een handbak gaan. 80% van de route merk je het verschil niet, maar aan de pomp juist wel.
Klinkt inderdaad als borrelpraat. Hele volksstammen die zeggen dat hun auto 1:20 rijdt omdat ze dat zien als ze 100 op de snelweg rijden. Totaal oninteressant het gaat erom wat je gecombineerd op een tank rijd.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way!
Dat is dan ook wel weer waar, het zal dan niet heel veel schelen. Maar toch, dan heb je er een flink deel van de km's weinig last van.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed argument; eigenlijk gewoon omdat het doorgaans lekker lui rijdt in een diesel. Maar misschien verander ik nog wel van gedachten als ik een proefrit heb gemaakt. Ik denk trouwens dat dat meerverbruik op de snelweg wel meevalt, want bij constante snelheid gaat de lockup erop... juist bij veel variërende toerentallen gaat de governor meedrinken omdat hij dan slip toelaat. Op de snelweg op de cc gaat het niks uitmaken, durf ik een weddenschap over aan
So true. Ik had ook zo'n collega. Reed met zo'n 3.0 V6 automaat makkelijk 1:13 zei ie!quote:Op maandag 13 januari 2014 20:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als borrelpraat. Hele volksstammen die zeggen dat hun auto 1:20 rijdt omdat ze dat zien als ze 100 op de snelweg rijden. Totaal oninteressant het gaat erom wat je gecombineerd op een tank rijd.
Hij rijdt denk ik veel buiten verkeer. Vrienden van ons hebben dezelfde auto handgeschakeld, die doen gemiddeld 5.4 liter/100km. Zij rijdt een dag of 4/week op en neer tussen Almelo en Enschede voor haar werk (van hartje stad naar hartje stad). Daarnaast stadsverkeer voor boodschappen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way!
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Life is a bitch, het ontbreekt me ook domweg aan tijd om te gaan proefrijden met een 6 daagse werkweek; vanmorgen om half 5 vertrokken, en om half 7 thuis, morgen half 6 weg en met mazzel 6 uur thuis, met pech om half 8.
Ik weet redelijk wat ik wil, maar wil graag pro's en con's tegen elkaar afwegen en daar hier een beetje over ouwehoeren, daar zijn fora voor. Daarbij zit ik ook niet echt op een schopstoel ofzo; ik rijd nu (brandstoftechnisch) voor 14 cent per kilometer, met verwaarloosbare MRB en verzekering, en overweeg om een wat recentere diesel of G3 bak te gaan kopen omdat ik deze auto van de winter 3 maanden moet gaan stallen. Kan zomaar nog een maand of 3 duren voor ik daadwerkelijk ergens iemand een hand en een stapel geld geef, maar kan ook zomaar volgende week zijn, balletjes kunnen raar rollen, en zijn bovendien ook nog eens rond, en da's niet voor niks.![]()
Beetje lame om nou meteen susteren te gaan roepen, ik heb het nog geen seconde over een Dodge Caliber gehad
was ook meer als geintje bedoeld met serieuze toon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en om effe in susteren termen te blijven, hoe is een alfa 159![]()
Mjah, als hij het door mij beoogde verbruik haalt met mijn rijstijl vind ik het prima. Als het dan 1 op 20 is terwijl een handbak 1 op 21 zou kunnen heb ik daar wel vrede mee. Ik heb allebei al eerder gereden, en ik vind automaat perfect rijden.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer waar, het zal dan niet heel veel schelen. Maar toch, dan heb je er een flink deel van de km's weinig last van.
Ik heb een korte tijd automaat gereden. En ja, het rijdt heerlijk relaxt, maar ik ben heel bewust bij de laatste auto voor handbak gegaan en zal dat bij de volgende diesel weer doen. Ondanks ook de nodige km's per jaar. Juist omdat het op jaar basis wel flink kan schelen, en ik van dat geld ook andere dingen kan doen. Maar ieder daarin z'n keuze natuurlijk.
[..]
So true. Ik had ook zo'n collega. Reed met zo'n 3.0 V6 automaat makkelijk 1:13 zei ie!
Zo lust ik 'm ook wel. Mijn 320d loopt (niet in de vrij) probleemloos 1:50. Bergaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee, vraag het eens in het Alfa-fappers topicquote:Op maandag 13 januari 2014 20:26 schreef -niemand- het volgende:
[..]
was ook meer als geintje bedoeld met serieuze toon.
en om effe in susteren termen te blijven, hoe is een alfa 159
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Lees - de - fokking - OP.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Anders toch maar met de motor?
[ afbeelding ]
Voor veel mensen zullen moderne automaten inderdaad in de praktijk zorgen voor een beter verbruik in de praktijk, in de testcycles is het vaak nog net andersom.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef TR08 het volgende:
Even over de automaten: Vroeger zopen die duidelijk veel meer, maar ik moet zeggen dat ik van de moderne automaten best positief onder de indruk ben van het verbruik. Helemaal toen mijn pa vertelde dat hij met zijn Touran automaat zuiniger reed dan met zijn Passat handgeschakeld.
Elke zichzelf respecterende PTA-er is natuurlijk zo'n schakelheld dat ie een automaat er zowel qua verbruik als prestaties makkelijk uit schakelt![]()
Maar als je het comfortabel vindt hoef je het qua verbruikscijfers eigenlijk niet meer te laten. Sterker nog ik zie vrachten mensen rijden die met een moderne automaat (van het juiste merk) veel zuiniger uit zouden zijn dan hoe ze nu handgeschakeld rijden.
Klopt, weet ik, ik rij handgeschakeld ook zuiniger dan automaat. En beide rijd ik vaak in veel verschillende auto's.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Voor veel mensen zullen moderne automaten inderdaad in de praktijk zorgen voor een beter verbruik in de praktijk, in de testcycles is het vaak nog net andersom.
Een DSG-bak van volkswagen is een goede automaat (vooral voor de zuinige rijder). Deze zijn in veel modellen wel te vinden (golf/golf variant/passat etc.)quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Maar passen "moderne" automaten al in het budget van TS?
En wat is precies een moderne automaat; meer dan 5 versnellingen ofzo?
Precies wat ik dacht. Die liggen niet binnen bereik.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Maar passen "moderne" automaten al in het budget van TS?
quote:Op maandag 13 januari 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, als hij het door mij beoogde verbruik haalt met mijn rijstijl vind ik het prima. Als het dan 1 op 20 is terwijl een handbak 1 op 21 zou kunnen heb ik daar wel vrede mee. Ik heb allebei al eerder gereden, en ik vind automaat perfect rijden.
De antieke 3.0 V6 met schakelbak in de Niksan haalt bij contant 130 op de snelweg ook al 1 op 10 trouwens. Dus een moderne V6 zóu in theorie met een fluwelen voetje ook wel 1 op 13 kúnnen halen...Hij trapte altijd weg bij het verkeerslicht en reed vaak Vmax+20, dus dat was eerder 1:7 denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Als het verschil zo minimaal is snap ik de keuze voor een automaat wel ja. Toen ik moest kiezen was het 1:17 of 1:14. Toen ben ik dus zelf maar gaan roeren
Schip ahoy!
Nee, en bij de veelvoorkomende reparaties schijnen ze het ook niet zo best te doenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:04 schreef stripe het volgende:
[..]
Een DSG-bak van volkswagen is een goede automaat (vooral voor de zuinige rijder). Deze zijn in veel modellen wel te vinden (golf/golf variant/passat etc.)
Bij doortrappen schakelt zo'n DSG-bak niet heel geweldig vind ik.
Ik ben er zelf ook nog; zoals ik in het vorige topic al aangaf, ben ik niet te beroerd om me zelf een beetje met het schakelregime te bemoeien; tikkie terug maakt afremmen op de motor bijvoorbeeld gewoon mogelijk, en als hij niet snel genoeg opschakelt, kun je bij een tiptronic ook gewoon zelf een beetje helpenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. Die liggen niet binnen bereik.
[..]
Hij trapte altijd weg bij het verkeerslicht en reed vaak Vmax+20, dus dat was eerder 1:7 denk ik.
Als het verschil zo minimaal is snap ik de keuze voor een automaat wel ja. Toen ik moest kiezen was het 1:17 of 1:14. Toen ben ik dus zelf maar gaan roeren
Een ruim twaalf jaar oude diesel met 160k op de klok zonder gegarandeerde tellerstand (import) en het toch wat problematisch bekende staande 2.5 TDI-blok (al zijn er genoeg goede exemplaren, dat wel). Dat gaat 'm niet worden.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:13 schreef stripe het volgende:
Ik zou zeggen kijk is naar zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242709353&asrc=st|sr
Kleur is niet geweldig maar voldoet verder aan je eisen:
- Ruim
- 165.000 km
- 2.5 TDI met 150PK
- Automaat
- Redelijk veel opties: ledere bekleding, CC, navigatie enz.
- Betreft de Highline uitvoering
- Ligt alleen wel iets boven budget, maar misschien kun je er wat af krijgen
Hmm, dat is nou best wel een mooie bakquote:Op maandag 13 januari 2014 21:13 schreef stripe het volgende:
Ik zou zeggen kijk is naar zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242709353&asrc=st|sr
Kleur is niet geweldig maar voldoet verder aan je eisen:
- Ruim
- 165.000 km
- 2.5 TDI met 150PK
- Automaat
- Redelijk veel opties: ledere bekleding, CC, navigatie enz.
- Betreft de Highline uitvoering
- Ligt alleen wel iets boven budget, maar misschien kun je er wat af krijgen
Die stand moet je niet serieus nemen. Heb ik ook wel eens in beeld als ik 30 meter gereden heb vanaf de oprit en op de kruising ff moet wachten.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
-knip- volgens de BC zelfs gemiddeld 86 liter op 100 km
Ik snappum, maar toch... wat Hyper en P_P al aangeven; too good to be true, must be a disasterquote:Op maandag 13 januari 2014 21:28 schreef TR08 het volgende:
[..]
Die stand moet je niet serieus nemen. Heb ik ook wel eens in beeld als ik 30 meter gereden heb vanaf de oprit en op de kruising ff moet wachten.
Waarschijnlijk is ie even uit de werkplaats/wasstraat gereden voor de foto en zie je daarom dit ritverbruik.
Heeft zelfs al een zitting verhoging voor SD juniorquote:Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat is nou best wel een mooie bakKleur vind ik eigenlijk best wel heel erg prima, tiptronic, kinderzitje voor Anne, helemaal goed
![]()
Alleen is die km stand wel erg verdacht icm de leeftijd en het type motor, en het is een 4-motion, dus zwaarder en hoger verbruik; volgens de BC zelfs gemiddeld 86 liter op 100 km
Volgens sprittmonitor maakte het volgens mij niet zo veel uit qua slurpgedragquote:Op maandag 13 januari 2014 21:40 schreef Hyperdude het volgende:
Denk ook dat je vast moet houden aan een 4-pitter. Alles voor de lage km. prijs.
Ik zit ook niet op 4X4 te wachten.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
4 motionje gebruikt het nooit, gaat alleen maar kapot, is electronisch aangestuurd (daar ben je toch gek op SD?), koop dan een echte 4x4 zo als een Wrangler Rubbicon
Met >200pk is RWD ook voldoende. Maar dat zal voor SD's lange ritten wat te veel zuipen denk ikquote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
4x4 kost je minstens een litertje per 100 km.
Zou ik alleen kopen indien fanatiek sneeuwganger of >200Pk/300 torkjes.
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
4x4 kost je minstens een litertje per 100 km.
Zou ik alleen kopen indien fanatiek sneeuwganger of >200Pk/300 torkjes.
True, auto zwaarder dus meer MRB, meer onderhoud, meer shit die kapoet kan... zelfde als Audi quattro; staat leuk, dat logootje achterop, maar in mijn geval compleet bullshit. Wil ik ook nietquote:Op maandag 13 januari 2014 22:13 schreef Fer het volgende:
En die onderdelen gaan lawaai maken en kapot en kosten altijd een vermogen om te vervangen.
Paarden zuipen alleen als ze moeten werken, rijd nu ook met 170 PK.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Met >200pk is RWD ook voldoende. Maar dat zal voor SD's lange ritten wat te veel zuipen denk ik
hmnee, Mazda vinnik niet mooi, en ik ben geen Ford fan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:26 schreef Eleiko het volgende:
Mazda 6? Minder status dan een Passat en minder mooie materialen, maar wel goed. Of anders een Mondeo II?
Die is wel naais, wel een aparte kleur blauw, of ben ik scheel?quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:18 schreef stripe het volgende:
Deze is wel iets boven budget maar:
- heeft nog maar 155k gelopen
- betrouwbaar 1.9tdi blok met toch nog 130pk
- automaat
- ruim
- uit 2003
wel iets boven budget
http://www.autoscout24.nl(...)tive&utm_term=detail
Het lijkt me eerder een afgeleefd, stoffig/smerig ding. Pas 155k na 10 jaar rijden, beloofd niet veel goeds.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die is wel naais, wel een aparte kleur blauw, of ben ik scheel?.
Mazda's en Fords rijden goed en zijn betrouwbaar. Imago is minder, maar je kunt niet alles hebben voor dat geld.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hmnee, Mazda vinnik niet mooi, en ik ben geen Ford fan.
[..]
Ze hadden hem wel even wat beter schoon kunnen maken/op kunnen poetsen. DIt is wel wat matig als je een auto wilt verkopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder een afgeleefd, stoffig/smerig ding. Pas 155k na 10 jaar rijden, beloofd niet veel goeds.
Nagenoeg niks voor een diesel dus. Zou het ook niet zo vertrouwen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:08 schreef stripe het volgende:
[..]
Ze hadden hem wel even wat beter schoon kunnen maken/op kunnen poetsen. DIt is wel wat matig als je een auto wilt verkopen.
Verder is 155.000km in 10 jaar toch nog 15k per jaar. Dat is bijna 1300km per maand.
Een vingerverfrode met putdekselsquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:32 schreef Descendent het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zo iets dan?
Het is niet de mooiste van t stel nee; maar rijdt geweldig wel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:34 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Een vingerverfrode met putdeksels
En 110 belasting en 1:8.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:34 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Een vingerverfrode met putdeksels
Gewoon laten uitlezen door een dealer, als de stand klopt zie ik geen problemen. Staat er een ton te weinig op, zijn we meteen op een interessant punt in de prijs-discussie aangeland.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder een afgeleefd, stoffig/smerig ding. Pas 155k na 10 jaar rijden, beloofd niet veel goeds.
Hij gaat bij mij ook niet schoner worden, en ik zie hem liever tijdens dagelijks gebruik als professioneel gepoetst.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:08 schreef stripe het volgende:
[..]
Ze hadden hem wel even wat beter schoon kunnen maken/op kunnen poetsen. DIt is wel wat matig als je een auto wilt verkopen.
Verder is 155.000km in 10 jaar toch nog 15k per jaar. Dat is bijna 1300km per maand.
Lees de rest van het topic ook eens dan?quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het is niet de mooiste van t stel nee; maar rijdt geweldig wel.
En gezien de OP van TS denk ik dat hij voor deze auto ook niet ze superveel waarde hecht aan uiterlijk.
Als je goed kijkt weet je waarom. Da's toch saai in het kwadraat manquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:02 schreef Eleiko het volgende:
Jammer dat Mazda niet mag:
http://www.autowereld.nl/(...)7239143/details.html
Ook saai, vooral het interieur dash. Wel een veel betere optie als een Mazda 3 btwquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:01 schreef Eleiko het volgende:
Slopel Vectra? Ruim, duits; wel met pizzeria-motor (maar die is goed):
http://cartweet.com/nl/oc(...)gh&utm_campaign=2013
Deze heeft SD nog niet afgekraakt, of ik heb iets gemist?quote:
Geen distibutieriem.geneuzel en prima snelwegcuiser.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
...
Hond Accord Station diesel voor 4500?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/accord/10740061
Beetje saai, maar dat is betrouwbaar en zuinig ook.
Is wel zuinig! Goede suggestie.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deze heeft SD nog niet afgekraakt, of ik heb iets gemist?
[..]
Geen distibutieriem.geneuzel en prima snelwegcuiser.
Dus je wil een ruime auto, maar niet te zwaar, wel imago maar niet te duur en betrouwbaar voor een paar duizend ekkies???quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon laten uitlezen door een dealer, als de stand klopt zie ik geen problemen. Staat er een ton te weinig op, zijn we meteen op een interessant punt in de prijs-discussie aangeland.
[..]
Hij gaat bij mij ook niet schoner worden, en ik zie hem liever tijdens dagelijks gebruik als professioneel gepoetst.
1300 km per maand is natuurlijk veel te weinig om een diesel te rijden; dat rijd ik in de week, áls ik zaterdags vrij ben.
[..]
Lees de rest van het topic ook eens dan?
Lelijk hok man, en idd; verbruik is best stevig., dingen zijn zwaar dus duur in de MRB.. voor 110¤ kan ik ook een aardig dieseltje rijden wat 1 op 18/20 doet..
[..]
Als je goed kijkt weet je waarom. Da's toch saai in het kwadraat man
[..]
Ook saai, vooral het interieur dash. Wel een veel betere optie als een Mazda 3 btw
Ik zeg; komt goed, al zit je er wel een beetje naast met dat status/imago-verhaal, want een C220 olieboot is nou niet bepaald een pimp auto; as said, de turkse lamzak overbuurman van mijn schoonvader heeft er al jaren eentje, en hij is niet bepaald de enige.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:12 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dus je wil een ruime auto, maar niet te zwaar, wel imago maar niet te duur en betrouwbaar voor een paar duizend ekkies???
Ik zeg: succes!
Zijn goede bakken wel, die Mazda's 6. Middenconsole vind ik er niet raar uit zien.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg; komt goed, al zit je er wel een beetje naast met dat status/imago-verhaal, want een C220 olieboot is nou niet bepaald een pimp auto; as said, de turkse lamzak overbuurman van mijn schoonvader heeft er al jaren eentje, en hij is niet bepaald de enige.
Een BMW of Audi misschien wat meer, maar dan ook weer geen 320d of 1.9TDi, da's een klassebak rijden met een 'us bin zuunig" torretje erin.
Een Passat is gewoon een degelijk ding zonder veel smaak of reuk; vertegenwoordigersbak, net als een Mondeo, alleen staat die laatste gewoon onderaan de lijst omdat oersaai en kwalitatief gewoon dik minder als alles wat hierboven staat.
Trouwens net nog effe naar een Mazda 6 zitten kijken die ik toevallig 'tregenkwam' bij een handelaar die ook een C220 had staan, en tóch krijg je wel redelijk veel bang for your buck met zo'n jap; alles erop en eraan, inclusief beschaafde kilometerstand, voor de prijs van een redelijk kale Benz met 3 ton erop. Alleen... die middenconsole ->²
Hmmz..
En dit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:39 schreef Fer het volgende:
Zolang er geen roetfilter achter die Jappendiesel hangt, zou het niet stuk moeten gaan.
En de relevantie voor dit topic is...?quote:
Misschien even in het dakar topic kijken want ts zit daar ook wel eens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:06 schreef Eleiko het volgende:
[..]
En de relevantie voor dit topic is...?
ik zit wel vaker ergens, maar dat lijkt me geen reden om bullshit te posten alhier, en nou wegwezuh met je zooi, en dat geldt ook voor baggerpostsquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:01 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Misschien even in het dakar topic kijken want ts zit daar ook wel eens.
De koffie staat klaarquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zit wel vaker ergens, maar dat lijkt me geen reden om bullshit te posten alhier, en nou wegwezuh met je zooi, en dat geldt ook voor baggerposts
Ontopic; vandaag bij een paar Benzen wezen kijken, naar verwachting vragen ze voor auto's met 4 ton erop de hoofdprijs, blijken ze uiteraard ook niet altijd de hele waarheid te posten, en maken foto's nog steeds een mooie auto van een barrel. Welgeteld één redelijk nette combi gezien, bij een handelaar die hoofdprijzen vroeg, stond deze er redelijk netjes bij voor eigenlijk een roodje te weinig. Frappant wel, dat hij genoteerd stond als origineel nederlandse auto, maar de teller was in mijlen, en stond op omgerekend 390k km's, maar daar zag je eigenlijk niks van in het interieur.. Snel wegwezuh..
Morgen bij leo's Leon kijken, een G3 is ook nog steeds een optie, en anders ga ik eens winkelen in de uitverkoop sectie van MB; de oudere 300-serie's
ah, heb jij er ook zo eentjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De koffie staat klaarZal er morgen ook nog wat gas in gooien want hoorde van vrouwlief dat ie bijna leeg is...(ga dan zelf effe tanken!!
)
Feli endequote:Op maandag 20 januari 2014 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
Kicksjh![]()
Zojuist de hand geschud van een meneer die nu nog de eigenaar is van een MB C220d automaat uit 96, net ingereden met iets meer als 230k op de teller.
Afgelopen zaterdag wat autobedrijven in de regio met een bezoekje vereerd, en geconstateerd dat ze een beetje debiel zijn bij vlagen. Eigenlijk had ik meteen mijn buik ervan vol, maar ik had nog een particulier op mijn lijstje die niet thuis was en die belde vandaag terug. Net wezen kijken en een rondje gereden, en ik was verkocht; er rijdt gewoon niks zo lekker als een Benz.![]()
Overigens ben ik zondag ook nog bij leolinedance geweest om zijn Leon te checken, en ondanks dat het echt een smetteloze puicke bak is, toch de Benz gepakt, om het doodsimpele feit dat de Benz nog makkie 5 ton erbij loopt, terwijl ik leo's Seat ergens volgend jaar op een kilometerstand heb staan die hem reduceert tot oud papier waarde. Sorry Leo, maar ik moet een auto hebben die nog wat kan hebben, en de jouwe is ondanks dat hij perfect onderhouden is en ook zo rijdt, wel over de helft van zijn leven heen, terwijl de Benz eigenlijk net aan zijn jeugdpuistjes begint; de jouwe verdient iemand die niet overdreven debiel veel kilometers maakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanks, ekte pics komen nog wel, is helemaal origineel, wel wat bijwerk dingetjes, maar dat laten we de spuiter nog wel een keertje fiksen.quote:
Gaat eruit, dure Becker; lelijk ding though. Uiteraard gaat de Alpine erinquote:Op maandag 20 januari 2014 20:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Mooie bak, alleen jammer van de GPS ontvanger zijn plek en de draad
Dat is inderdaad leuk spulquote:Op maandag 20 januari 2014 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gaat eruit, dure Becker; lelijk ding though. Uiteraard gaat de Alpine erin
Heb ik al sinds 2003 volgens mij, en nog steeds hooked.. komt nu in auto nummertje 3 te zitten, en gaat pas weg als Alpine hem niet meer kan reparerenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Jeh, vind het niet lelijk, is een beetje des Mercedesquote:Op maandag 20 januari 2014 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Hebbie nou een blauw dashboard?(foon hiero) Ding nog een beetje roestvrij?
Balletjes kunnen raar rollen, maar wat had je niet verwacht dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:27 schreef CafeRoker het volgende:
Dit was niet helemaal het einde dat ik vorig deel verwacht had.
Veel plezier ermee!
Dat het een benz van deze leeftijd zou worden. Ik had eigenlijk verwacht dat je op een v40 diesel licht en zuinig of op een g3 met weinig km's uit zou komen. Of eventueel een mercedes van midden jaren 80 omdat die wat afschrijving betreft zo goed als niet meer zou kunnen zakken. Of dat je je wens naar luxe wat liet zakken en vanwege de lage kosten door betrouwbaarheid met een golf4 diesel thuis zou komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Balletjes kunnen raar rollen, maar wat had je niet verwacht dan?
Weet je wat het is? die nieuwerwetse dingen hebben bijna allemaal één gezamelijk nadeel, en dat is die qud turbo en die enge diesel injectie wat klauwen met geld kan kosten als je er wat aan krijgt. Dit is bom-proof, heeft de oude dieselpomp, en ze staan er bekend om dat ze zomaar klokkie rond lopen. En als je ooit in een MB hebt gereden, weet je waar ik het over heb als ik zeg dat je het gewoon met geen enkele andere auto kunt vergelijkenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat het een benz van deze leeftijd zou worden. Ik had eigenlijk verwacht dat je op een v40 diesel licht en zuinig of op een g3 met weinig km's uit zou komen. Of eventueel een mercedes van midden jaren 80 omdat die wat afschrijving betreft zo goed als niet meer zou kunnen zakken. Of dat je je wens naar luxe wat liet zakken en vanwege de lage kosten door betrouwbaarheid met een golf4 diesel thuis zou komen.
Op basis van het eerste topic dan. Dit topic heb ik niet zo heel goed meer bijgehouden.
Volgende keer krijg je een schouderklopje van mequote:Op maandag 20 januari 2014 20:12 schreef Anne het volgende:
Nou klawie, ik heb gezegd dat SD een Benz moet kopen en hij heeft geluisterd.
Als je dood ben nog effe snel een uitvaartverzekering afsluitenquote:Op maandag 20 januari 2014 22:36 schreef Roadtrip het volgende:
Is een diesel mondeo mk3 trouwens geen optie? Ze zijn erg zuinig en oer degelijk. En zeker de 2.2 is een geweldige motor. (Al zijn reparatie kosten wel erg duur)
Ik zit er zelf ook over te denken eentje te halen.
Ik vol hem niet. Natuurlijk is het niet de meest exotische auto. Wel is hij beter dan elk ander in zijn prijsklasse.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:38 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je dood ben nog effe snel een uitvaartverzekering afsluiten
Reparatiekosten van een Mondeo vallen reuze mee, ja de verstuivers gaan tussen de 200k en 300k Km's, dan gooi je er zo'n ¤1200,- tegenaan en dan kan je weer even, vaak ligt het ook aan de diesel die erin gemikt word en een beetje olie bijvoegen doet wonderen, naar het schijnt.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:36 schreef Roadtrip het volgende:
Is een diesel mondeo mk3 trouwens geen optie? Ze zijn erg zuinig en oer degelijk. En zeker de 2.2 is een geweldige motor. (Al zijn reparatie kosten wel erg duur)
Ik zit er zelf ook over te denken eentje te halen.
Het ligt eraan hoe oud je hem koopt. Maar op een auto van ¤2000 is dat toch behoorlijk veel geld.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:43 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Reparatiekosten van een Mondeo vallen reuze mee, ja de verstuivers gaan tussen de 200k en 300k Km's, dan gooi je er zo'n ¤1200,- tegenaan en dan kan je weer even, vaak ligt het ook aan de diesel die erin gemikt word en een beetje olie bijvoegen doet wonderen, naar het schijnt.
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeidquote:Op maandag 20 januari 2014 22:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb je er zo weinig voor betaald dan? Dat is wel lekker! En weet je zeker dat de km-stand klopt? Dat is bijna niet voor te stellen voor een Benz van 18 jaar oud namelijk...
edit: zie net wel dat het verbazingwekkend trage hokken zijn eigenlijk. Bij veel snelweg heb je daar niet al te veel last van, maar 17 seconden naar de 100, pfffft. En ze voldoen ook niet echt aan het zuinigheidscriterium, volgens mij? Althans, daar red je misschien net 1:15 mee, als je niet te gek doet, maar ik denk eerder 1:13...
Er zaten rondom wat roestplekjes, maar die zijn allemaal behandeld, onderste randje van de achterklep is ook gedaan, rond het slot is 'ie hard. En if not; laten we dat wel fiksen; hij gaat geld verdienen, en een deel daarvan zal zijn richting wel op gaan. Ik wil hem sowieso effe laten bijwerken door de spuiter, maar dat zal voorjaar worden denk ik.. eerst effe rijden en kijken of er geen technische dingen gaan opduiken, dat gaat voor.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:33 schreef klawie het volgende:
Sd het lijkt net of er een vouw in je rechter achterscherm zit of komt dat door de foto? Verder rijden ze fijn en als ze rond het knopje op de achterklep niet roesten heb je een goeie auto
Ik ben benieuwd, hoop het voor je! Ik ging even uit van de gemiddelde verbruikscijfers (via carbase) maar inderdaad, als je rustig aan doet kun je prima scoren. Met een stuk relatief rustig rijden heb ik ook wel eens 1:19 gescoord met de Bimmer. Als ik mezelf zou aanleren altijd 100 op de CC te rijden, zou ik dat bijna elke tank kunnen halen vermoed ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeidHij vóelt niet traag of log, en dat is wat telt. Ik hoef in mijn hele rit maar 2 keer naar de 100 (3 keer als ik moet tanken), en voor de rest van de afstand rinkelt de kassa in mijn broekzak.. lekker boeiend of hij snel is; ik verdien straks een duppie per gereden kilometer, en dat tikt aan met 5K+ km per maand.
Als je een MK3 koopt voor ¤2000 kan je de klok erop gelijk zetten dat je problemen krijgt, dan shop je in de laagste prijs regionen.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:44 schreef Roadtrip het volgende:
hoe oud je hem koopt. Maar op een auto van ¤2000 is dat toch behoorlij
Ook effe veerschotels voor checken waterpomp wil ook wel eens kapot gaat en dopje van je antievries tankje gooi daar aub geen normale kv in maar haal gewoon een flesje bij de dealer verder een prima autoquote:Op maandag 20 januari 2014 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeidHij vóelt niet traag of log, en dat is wat telt. Ik hoef in mijn hele rit maar 2 keer naar de 100 (3 keer als ik moet tanken), en voor de rest van de afstand rinkelt de kassa in mijn broekzak.. lekker boeiend of hij snel is; ik verdien straks een duppie per gereden kilometer, en dat tikt aan met 5K+ km per maand.
[..]
Er zaten rondom wat roestplekjes, maar die zijn allemaal behandeld, onderste randje van de achterklep is ook gedaan, rond het slot is 'ie hard. En if not; laten we dat wel fiksen; hij gaat geld verdienen, en een deel daarvan zal zijn richting wel op gaan. Ik wil hem sowieso effe laten bijwerken door de spuiter, maar dat zal voorjaar worden denk ik.. eerst effe rijden en kijken of er geen technische dingen gaan opduiken, dat gaat voor.
Alleen niet iedereen heeft dat geldquote:Op maandag 20 januari 2014 22:55 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Als je een MK3 koopt voor ¤2000 kan je de klok erop gelijk zetten dat je problemen krijgt, dan shop je in de laagste prijs regionen.
Voor een ¤4000 a ¤5000 koop je een goed exemplaar met wat optie's, ga je nog iets hoger dan krijg je de leuke/complete uitvoeringen als de platinum/ ST TDCi, waarvan de laatste een sportpakket + sportonderstel heeft.
Als ik de km's ervoor maakte had ik het wel geweten, http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Nu maar sparen voor deze, http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr of een bij de buren halen.
Leestekens.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:03 schreef klawie het volgende:
[..]
Ook effe veerschotels voor checken waterpomp wil ook wel eens kapot gaat en dopje van je antievries tankje gooi daar aub geen normale kv in maar haal gewoon een flesje bij de dealer verder een prima auto
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:09 schreef Roadtrip het volgende:
hotels, drank, feesten, vakantie, etc
Je zou eens voor de grap op mp moeten kijken hoeveel er met een kapotte motor op staanquote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.
Kijk maar op het Mondeoforum, daar staat het vol met horrorverhalen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ikzelf zit nu in een tussenjaar en ben fulltime aan het werk, hotels, drank, feesten en vakantie geef ik geen drol om, maar als ik jou was zou ik een MK2 kopen, die zijn op roest op bekende plekjes na, bulletproof, er staan er hier 2 voor de deur. Die hebben alleen goed onderhoud nodig.
Een maat van mij kocht een 2.5 V6 op zijn achttiende verjaardag en had nauwelijks gezeur met verzekeren.
Mwah, ik wil niet dood:quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.
Kijk maar op het Mondeoforum, daar staat het vol met horrorverhalen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ikzelf zit nu in een tussenjaar en ben fulltime aan het werk, hotels, drank, feesten en vakantie geef ik geen drol om, maar als ik jou was zou ik een MK2 kopen, die zijn op roest op bekende plekjes na, bulletproof, er staan er hier 2 voor de deur. Die hebben alleen goed onderhoud nodig.
Een maat van mij kocht een 2.5 V6 op zijn achttiende verjaardag en had nauwelijks gezeur met verzekeren.
Mja, elke auto heeft goed onderhoud nodig en kan dan heel ver komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.
Kijk maar op het Mondeoforum, daar staat het vol met horrorverhalen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ikzelf zit nu in een tussenjaar en ben fulltime aan het werk, hotels, drank, feesten en vakantie geef ik geen drol om, maar als ik jou was zou ik een MK2 kopen, die zijn op roest op bekende plekjes na, bulletproof, er staan er hier 2 voor de deur. Die hebben alleen goed onderhoud nodig.
Een maat van mij kocht een 2.5 V6 op zijn achttiende verjaardag en had nauwelijks gezeur met verzekeren.
Daar heb je gelijk in. En alleen naar de prijs kijken zegt je weinig over de onderhoudsgeschiedenis.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, elke auto heeft goed onderhoud nodig en kan dan heel ver komen.
nee, die prijs zegt idd niet veel als er een figuur zoals jij in heeft gereden; dan ben je goed genaaid iddquote:Op maandag 20 januari 2014 23:29 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. En alleen naar de prijs kijken zegt je weinig over de onderhoudsgeschiedenis.
Een auto met complete papieren en eventueel een aankoop keuring is betrouwbaarder dan een duurdere auto.
Al is het natuurlijk wel hoe je er zelf mee omgaat. Als ik vanuit stilstand wegrijd, trap ik het gaspedaal in tot 4000 toeren, laat ik de turbo lekker opkomen, en laat ik de koppeling in één klap los. Anders komt er geen vaart in de auto's waar ik in rij. Toch zal dat niet heel verstandig zijn.
Hier ligt een 604blok in met een lijn pompquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:37 schreef Fer het volgende:
OM601 motor erin? Volgens mij de sterkste motor die ze ooit maakten.
Je kan er ook zonnebloemolie/gebruikt frituurvet of ander vette rommel in goeien, werkt perfect.
kan met deze ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:37 schreef Fer het volgende:
OM601 motor erin? Volgens mij de sterkste motor die ze ooit maakten.
Je kan er ook zonnebloemolie/gebruikt frituurvet of ander vette rommel in goeien, werkt perfect.
Hoax! kan niet, is een Benz.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:44 schreef klawie het volgende:
[..]
Hier ligt een 604blok in met een lijn pomp
Die gaan trouwens wel vaak stuk
Wel knap, 95pk uit zo;n turboloos blok. Toen ik het voor het eerst zag, ging ik uit van een turbodiesel.quote:The Mercedes-Benz OM604 is a 2.0 and 2.2 litre inline-four cylinder (R4/I4) double overhead camshaft (DOHC) diesel engine with indirect injection manufactured by Mercedes-Benz between 1993 and 1998. It replaced the single overhead camshaft (SOHC) OM601 engine. Unlike other Mercedes Benz diesels at the time that used a Bosch inline injection pump the OM604 used the Lucas electronically controlled rotary distributor injection pump (EVE) which is less reliable. The seals of the Lucas injection pumps become brittle over time and leak. Since the replacement of the entire injection pump is very expensive, a repair kit is offered in which the affected seals are replaced.
Dit is een Mk1 en in die tijd waren dat gebruikelijke scores. Heb niet de illusie dat een W124 veiliger is! Mk2 Mondeo scoort voor die tijd ook matig, maar is wel ruim, rijdt goed en niet slecht qua betrouwbaarheid. Mk3 Mondeo is echt wel veilig!quote:Op maandag 20 januari 2014 23:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah, ik wil niet dood:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ding heeft meer 2 sterren in de euroncap test.
Ik vind die mk3 Mondeo al tegen het limiet qua veiligheid. Maar ze hebben iig ESP en gordijnairbags.
En het is relatief. Als je het geen probleem vind ¤180 per maand te betalen is verzekeren geen probleem. Ik vind dat echter niet chill.
Is dit waarom de W210 de gammelbenz genoemd wordt?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Wel knap, 95pk uit zo;n turboloos blok. Toen ik het voor het eerst zag, ging ik uit van een turbodiesel.
De cdi heeft wel een turboquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:18 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Is dit waarom de W210 de gammelbenz genoemd wordt?
en wat meer pk's en een bultje meer koppel. En een naar dure brandstofpomp en meer motorelektronica. Is dus duurder in onderhoud en minder duurzaam.quote:
Wat heeerlijk is overigens; een turbo in een auto.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en wat meer pk's en een bultje meer koppel. En een naar dure brandstofpomp en meer motorelektronica. Is dus duurder in onderhoud en minder duurzaam.
Ik bid niks, als je verder leest, is die pomp gewoon te reviseren; if needed, that is what's gonna happen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zag ergens het woord "Lucas" staan hierboven. Dat wordt bidden.
on-topic:
TS heb je al zo'n kek gehaakt wc-rol-hoedje op de hoedenplank?
Mjah, lekker; meer power, wat je ook gebruikt met als gevolg een hoger verbruik, en als ze kapoet gaan ben je aan de beurt; zélfs als je hem vervangt vóórdat hij aan brokken je blok in gaat. Anne d'r turbo is dit jaar vervangen; kostte 3K¤, dan is het ineens helemaal niet meer zo heerlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:27 schreef Descendent het volgende:
[..]
Wat heeerlijk is overigens; een turbo in een auto.(niet eens voor de stoplichtsprintjes)
Maar ik snap je keuze; deels economisch; maar toch relatief luxe rijden.
Eind volgende week, na de eerste 1500km laat ik het je weten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:59 schreef CafeRoker het volgende:
Wat verbruikt zo'n nieuwe oude mercedes nu in de praktijk?
Als je het topic nou een beetje had meegelezen ipv blaten over een kut-mondeo, had je dat geweten.quote:
Rustig, fikkie. Ik heb het niet allen over Mondeos gehad. Leuke, goede auto. Juiste motor en met automaat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het topic nou een beetje had meegelezen ipv blaten over een kut-mondeo, had je dat geweten.
Lees terug en je weet het. Staan zelfs foto's bij.
De eerste C-klasse scoorde nog slechter...quote:Op maandag 20 januari 2014 23:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah, ik wil niet dood:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ding heeft meer 2 sterren in de euroncap test.
Ik vind die mk3 Mondeo al tegen het limiet qua veiligheid. Maar ze hebben iig ESP en gordijnairbags.
En het is relatief. Als je het geen probleem vind ¤180 per maand te betalen is verzekeren geen probleem. Ik vind dat echter niet chill.
Fikkie? kom effe hier. zal ik in je schoen waterenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:31 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Rustig, fikkie. Ik heb het niet allen over Mondeos gehad. Leuke, goede auto. Juiste motor en met automaat.
Ik snap je redenatie zeer goed. Maar toch vind ik dit een zeer overdreven verhaal.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Mjah, lekker; meer power, wat je ook gebruikt met als gevolg een hoger verbruik, en als ze kapoet gaan ben je aan de beurt; zélfs als je hem vervangt vóórdat hij aan brokken je blok in gaat. Anne d'r turbo is dit jaar vervangen; kostte 3K¤, dan is het ineens helemaal niet meer zo heerlijkOudere MB-turbo's herken je aan die mooie blauwe rookwolk erachter en een vette bumper, kont en kentekenplaat.
Zoveel haast heb ik niet, ik heb hem liever zónder, dat scheelt een hoop olie en gezanik op termijn
[..]
wel een ster voor in de voorruitquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:03 schreef -niemand- het volgende:
heb je al een hoefijzer voor in de grille?
Nee, ben ik te lui voorquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
@SD
Ga je ook een spritmonitor account bijhouden?
Ik heb nu deze al gekocht, en dat is waar ik tevreden mee ben. Wie weet ga ik in de toekomst wel weer op zoek, maar ik ben redelijk auto-vast; als ik eenmaal iets heb, doe ik het niet snel meer weg zolang het naar mijn zin is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:12 schreef yup het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie zeer goed. Maar toch vind ik dit een zeer overdreven verhaal.
Je moet ook niet vergeten, een turbo is niet alleen sneller, de versnellingsbakverhoudingen zijn langer dus met jou gebruik zijn ze ook zuiniger. Vergelijk maar een Golf SDi met een TDi. Doordat die SDi geen trekkracht heeft en achterlijke bakverhoudingen is een TDi in de praktijk zuiniger.
En hoe vaak vervang jij je turbo? Die van mijn E46 heeft bij 191k ofzo een nieuwe turbo gehad, let wel, de face lift 320d met 150 pk tussen 2001 en 2003 hebben zwakke turbo's... Ik heb auto's gezien met 5 ton op de teller met de eerste turbo erop. Het is allemaal goed mogelijk MITS:
De auto netjes warmgereden word en na een knalsessie rustig rijden zodat de turbo kan afkoelen.
Er goede olie gebruikt word.
Die olie ook op tijd ververst word.
De auto een fatsoenlijke turbo erop heeft, van sommige type auto's is het bekend dat de turbo's vroegtijdig overlijden.
Zeker voor jou gebruik zou ik toch een turbo prefereren, je rijd lange stukken (neem ik aan!) en geen stukjes naar de Appie om brood te halen. Dat laatste is dus echt funest voor je turbo (en zowiezo motor).
Maar wat je gekocht hebt vind ik extreem netjes, en juist met automaat een pre. Overigens zou ik de automaat bak olie laten spoelen / verversen dan schakelt ie nog lekkerder (als dat nog niet is gedaan) en leeft die bak langer (alhoewel dat ding heeft bijna geen power dus zal vast wel eeuwig lopen).
Het is een MK2. Dat kan je zien aan die rondere vormen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:06 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit is een Mk1 en in die tijd waren dat gebruikelijke scores. Heb niet de illusie dat een W124 veiliger is! Mk2 Mondeo scoort voor die tijd ook matig, maar is wel ruim, rijdt goed en niet slecht qua betrouwbaarheid. Mk3 Mondeo is echt wel veilig!
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik ben blij dat we nu in 2014 leven...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
De eerste C-klasse scoorde nog slechter...
Eens de verstuivers die ik al in me hadden heb gehad kan je niet op je handen tellenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en wat meer pk's en een bultje meer koppel. En een naar dure brandstofpomp en meer motorelektronica. Is dus duurder in onderhoud en minder duurzaam.
Ik had een Omega gekocht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:42 schreef DS4 het volgende:
Wat een gelul over Mondeo's, terwijl SD een echte Benz heeft gekocht... Tsssk, tsssk, tsssk.
Dus?quote:
Niet iedereen hier is dichtgetikt op Mondeos of Benzen.quote:
Dat lijkt mij logisch, maar hier ging het toch echt om een auto voor SD. Dus lijkt mij dat de norm.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:02 schreef Eleiko het volgende:
Niet iedereen hier is dichtgetikt op Mondeos of Benzen.
Eens, maar hij vraagt hier suggesties dus komt er van alles voorbij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, maar hier ging het toch echt om een auto voor SD. Dus lijkt mij dat de norm.
Ok, maar het Mondeo geneuzel liep uit de hand en de vraag wat jij gekocht zou hebben nadat SD eenmaal geslaagd is lijkt mij ook niet zo relevant... maar het was met name dat Mondeo geneuzel wat echt helemaal nergens meer op sloeg.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:11 schreef Eleiko het volgende:
Eens, maar hij vraagt hier suggesties dus komt er van alles voorbij.
ik word ook wild van n Mondeo. Heeft toch ook n link met Maserati he.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, maar het Mondeo geneuzel liep uit de hand en de vraag wat jij gekocht zou hebben nadat SD eenmaal geslaagd is lijkt mij ook niet zo relevant... maar het was met name dat Mondeo geneuzel wat echt helemaal nergens meer op sloeg.
O well.
Namelijk dat ze beide beginnen met de letter M?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:41 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
ik word ook wild van n Mondeo. Heeft toch ook n link met Maserati he.
Een schizofreen is nooit alleen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:50 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
spreek voor jezelf. 'We' my ass
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |