zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:57 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Saab diesels zijn Opel diesels. Anders de 9-3 (niet de eerste generatie. Of (totaal anders) een Mazda 3, bv.
sjit, ja ik zit mobiel, dus ik ben niet zo vlot, sorry, heb die andere maar dichtgegooid, sorry Eleikoquote:Op maandag 13 januari 2014 10:31 schreef mvdejong het volgende:
Helaas, 20 minuten geleden : Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? Deel 2
maybe, is een VAG TDi, dus in principe wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:44 schreef TR08 het volgende:
Een Passerati niks?
Ik rij er 5.8L/100km mee (model 2002, 240k gelopen). We rijden er veel stadsverkeer mee omdat mijn vrouw veel bij mensen langs moet voor haar werk.
Eens, maar wel.goedkoper.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst.
np.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sjit, ja ik zit mobiel, dus ik ben niet zo vlot, sorry, heb die andere maar dichtgegooid, sorry Eleiko
Ik vind de C klasse wel een mooie auto. A4 rijdt niet geweldig (vorige model).quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zal later thuis eens wat beter zoeken, Mazda 3 vind ik, als ik kijk naar de andere opties (MB 220CDi, A4 of andere VAG TDi e.d.) eigenlijk wel een stap je lager op de ranglijst.
helemaal waar, maar ik maak veel kilometers, dus ik wil een beetje een comfortabele auto (lees middenklasser), en de mazda 3 zit net aan de onderkant daarvan.quote:
300 pk meer jonguhquote:Op maandag 13 januari 2014 11:10 schreef IceDustbin2 het volgende:
Wat maakt een Passerati anders dan gewoon een Passat?
ik ook, alleen heeft die vervelende rotturk tegenover mijn schoonouders er ook eentje, maarja, daar doe je weinig aanquote:Op maandag 13 januari 2014 11:08 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik vind de C klasse wel een mooie auto. A4 rijdt niet geweldig (vorige model).
die zijn er niet met G3 volgens mij.. niet rendabel.quote:
Nieuwe pomp, handgeschakeld, cruise control, airco (geen climate control) standaard 115pk TDI, station.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maybe, is een VAG TDi, dus in principe wel.
Met de oude of de nieuwe pomp? Combi of sedan? Opties? Linkje naar een advertentie? Kleur? Automaat? CC?
Passerati's zijn bij voorkeur rood.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:10 schreef IceDustbin2 het volgende:
Wat maakt een Passerati anders dan gewoon een Passat?
quote:
Schoonouders laten verhuizen of een andere vrouw nemen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ook, alleen heeft die vervelende rotturk tegenover mijn schoonouders er ook eentje, maarja, daar doe je weinig aanis gewoon degelijk spul waar je met een beetje onderhoud easydepeasy 5ton op zet, in sommige gevallen nog wel meer ook, alleen zijn de oudere beter als de nieuwe, maar toen waren ze niet scheutig met opties.
in het voorgaande topic was mij verteld bij de nieuwere pompen vandaan te blijven, en eigk wil ik toch wel liever een automaat. Had er al een paar bekeken op het net, maar nette zijn niet overdreven dik gezaaid.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:47 schreef TR08 het volgende:
[..]
Nieuwe pomp, handgeschakeld, cruise control, airco (geen climate control) standaard 115pk TDI, station.
Dat is tenminste de auto die ik heb. En die is niet te koop. Maar Autotrader heeft vast wel een vergelijkbare auto in de aanbieding. Ik heb toen 3k betaald, was anders 4k geweest maar de airbag besturing moest vervangen, vandaar de matsprijs.
[..]
Passerati's zijn bij voorkeur rood.
1:19,5quote:Op maandag 13 januari 2014 12:36 schreef TR08 het volgende:
Mijn pa heeft een Touran gekocht die 1:19.5 loopt, dat is een automaat uit 2007.
Wat de passat automaten qua verbruik doen weet ik niet.
Juist als je zoveel km's gaat maken, wil ik kritisch zijn: waarom de automaat? De hele A73 en A2 kun je doorrollen in 5 (of 6, als je die hebt). Weinig file, alleen het laatste stukje voor Maastricht soms (na de kruising met de A79). Aangezien de automaten uit die bouwjaren vaak een meerverbruik van 10 tot 15% betekenen, zou ik dan voor een handbak gaan. 80% van de route merk je het verschil niet, maar aan de pomp juist wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in het voorgaande topic was mij verteld bij de nieuwere pompen vandaan te blijven, en eigk wil ik toch wel liever een automaat. Had er al een paar bekeken op het net, maar nette zijn niet overdreven dik gezaaid.
en geen rode![]()
Life is a bitch, het ontbreekt me ook domweg aan tijd om te gaan proefrijden met een 6 daagse werkweek; vanmorgen om half 5 vertrokken, en om half 7 thuis, morgen half 6 weg en met mazzel 6 uur thuis, met pech om half 8.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:37 schreef -niemand- het volgende:
begint wel op een susteren topic te lijken![]()
alleen weet TS wel (ongeveer) wat hij wil maar kan geen keuze maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way!quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef TR08 het volgende:
Praktijk zegt mijn pa. Hij is wel vrij handig in zuinig rijden, net als wij. Het was hem opgevallen dat de Touran automaat zuiniger bleek dan zijn passat handgeschakeld die hij voor deze wagen inruilde. Motor is een 1.9TDI ja.
Goed argument; eigenlijk gewoon omdat het doorgaans lekker lui rijdt in een diesel. Maar misschien verander ik nog wel van gedachten als ik een proefrit heb gemaakt. Ik denk trouwens dat dat meerverbruik op de snelweg wel meevalt, want bij constante snelheid gaat de lockup erop... juist bij veel variërende toerentallen gaat de governor meedrinken omdat hij dan slip toelaat. Op de snelweg op de cc gaat het niks uitmaken, durf ik een weddenschap over aanquote:Op maandag 13 januari 2014 19:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Juist als je zoveel km's gaat maken, wil ik kritisch zijn: waarom de automaat? De hele A73 en A2 kun je doorrollen in 5 (of 6, als je die hebt). Weinig file, alleen het laatste stukje voor Maastricht soms (na de kruising met de A79). Aangezien de automaten uit die bouwjaren vaak een meerverbruik van 10 tot 15% betekenen, zou ik dan voor een handbak gaan. 80% van de route merk je het verschil niet, maar aan de pomp juist wel.
Klinkt inderdaad als borrelpraat. Hele volksstammen die zeggen dat hun auto 1:20 rijdt omdat ze dat zien als ze 100 op de snelweg rijden. Totaal oninteressant het gaat erom wat je gecombineerd op een tank rijd.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way!
Dat is dan ook wel weer waar, het zal dan niet heel veel schelen. Maar toch, dan heb je er een flink deel van de km's weinig last van.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed argument; eigenlijk gewoon omdat het doorgaans lekker lui rijdt in een diesel. Maar misschien verander ik nog wel van gedachten als ik een proefrit heb gemaakt. Ik denk trouwens dat dat meerverbruik op de snelweg wel meevalt, want bij constante snelheid gaat de lockup erop... juist bij veel variërende toerentallen gaat de governor meedrinken omdat hij dan slip toelaat. Op de snelweg op de cc gaat het niks uitmaken, durf ik een weddenschap over aan
So true. Ik had ook zo'n collega. Reed met zo'n 3.0 V6 automaat makkelijk 1:13 zei ie!quote:Op maandag 13 januari 2014 20:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als borrelpraat. Hele volksstammen die zeggen dat hun auto 1:20 rijdt omdat ze dat zien als ze 100 op de snelweg rijden. Totaal oninteressant het gaat erom wat je gecombineerd op een tank rijd.
Hij rijdt denk ik veel buiten verkeer. Vrienden van ons hebben dezelfde auto handgeschakeld, die doen gemiddeld 5.4 liter/100km. Zij rijdt een dag of 4/week op en neer tussen Almelo en Enschede voor haar werk (van hartje stad naar hartje stad). Daarnaast stadsverkeer voor boodschappen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Op de snelweg zonder files met 100 kmh haal je dat wel. Anders echt no fucking way!
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Life is a bitch, het ontbreekt me ook domweg aan tijd om te gaan proefrijden met een 6 daagse werkweek; vanmorgen om half 5 vertrokken, en om half 7 thuis, morgen half 6 weg en met mazzel 6 uur thuis, met pech om half 8.
Ik weet redelijk wat ik wil, maar wil graag pro's en con's tegen elkaar afwegen en daar hier een beetje over ouwehoeren, daar zijn fora voor. Daarbij zit ik ook niet echt op een schopstoel ofzo; ik rijd nu (brandstoftechnisch) voor 14 cent per kilometer, met verwaarloosbare MRB en verzekering, en overweeg om een wat recentere diesel of G3 bak te gaan kopen omdat ik deze auto van de winter 3 maanden moet gaan stallen. Kan zomaar nog een maand of 3 duren voor ik daadwerkelijk ergens iemand een hand en een stapel geld geef, maar kan ook zomaar volgende week zijn, balletjes kunnen raar rollen, en zijn bovendien ook nog eens rond, en da's niet voor niks.![]()
Beetje lame om nou meteen susteren te gaan roepen, ik heb het nog geen seconde over een Dodge Caliber gehad
was ook meer als geintje bedoeld met serieuze toon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en om effe in susteren termen te blijven, hoe is een alfa 159![]()
Mjah, als hij het door mij beoogde verbruik haalt met mijn rijstijl vind ik het prima. Als het dan 1 op 20 is terwijl een handbak 1 op 21 zou kunnen heb ik daar wel vrede mee. Ik heb allebei al eerder gereden, en ik vind automaat perfect rijden.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer waar, het zal dan niet heel veel schelen. Maar toch, dan heb je er een flink deel van de km's weinig last van.
Ik heb een korte tijd automaat gereden. En ja, het rijdt heerlijk relaxt, maar ik ben heel bewust bij de laatste auto voor handbak gegaan en zal dat bij de volgende diesel weer doen. Ondanks ook de nodige km's per jaar. Juist omdat het op jaar basis wel flink kan schelen, en ik van dat geld ook andere dingen kan doen. Maar ieder daarin z'n keuze natuurlijk.
[..]
So true. Ik had ook zo'n collega. Reed met zo'n 3.0 V6 automaat makkelijk 1:13 zei ie!
Zo lust ik 'm ook wel. Mijn 320d loopt (niet in de vrij) probleemloos 1:50. Bergaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee, vraag het eens in het Alfa-fappers topicquote:Op maandag 13 januari 2014 20:26 schreef -niemand- het volgende:
[..]
was ook meer als geintje bedoeld met serieuze toon.
en om effe in susteren termen te blijven, hoe is een alfa 159
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Lees - de - fokking - OP.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Anders toch maar met de motor?
[ afbeelding ]
Voor veel mensen zullen moderne automaten inderdaad in de praktijk zorgen voor een beter verbruik in de praktijk, in de testcycles is het vaak nog net andersom.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:50 schreef TR08 het volgende:
Even over de automaten: Vroeger zopen die duidelijk veel meer, maar ik moet zeggen dat ik van de moderne automaten best positief onder de indruk ben van het verbruik. Helemaal toen mijn pa vertelde dat hij met zijn Touran automaat zuiniger reed dan met zijn Passat handgeschakeld.
Elke zichzelf respecterende PTA-er is natuurlijk zo'n schakelheld dat ie een automaat er zowel qua verbruik als prestaties makkelijk uit schakelt![]()
Maar als je het comfortabel vindt hoef je het qua verbruikscijfers eigenlijk niet meer te laten. Sterker nog ik zie vrachten mensen rijden die met een moderne automaat (van het juiste merk) veel zuiniger uit zouden zijn dan hoe ze nu handgeschakeld rijden.
Klopt, weet ik, ik rij handgeschakeld ook zuiniger dan automaat. En beide rijd ik vaak in veel verschillende auto's.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Voor veel mensen zullen moderne automaten inderdaad in de praktijk zorgen voor een beter verbruik in de praktijk, in de testcycles is het vaak nog net andersom.
Een DSG-bak van volkswagen is een goede automaat (vooral voor de zuinige rijder). Deze zijn in veel modellen wel te vinden (golf/golf variant/passat etc.)quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Maar passen "moderne" automaten al in het budget van TS?
En wat is precies een moderne automaat; meer dan 5 versnellingen ofzo?
Precies wat ik dacht. Die liggen niet binnen bereik.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Maar passen "moderne" automaten al in het budget van TS?
quote:Op maandag 13 januari 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, als hij het door mij beoogde verbruik haalt met mijn rijstijl vind ik het prima. Als het dan 1 op 20 is terwijl een handbak 1 op 21 zou kunnen heb ik daar wel vrede mee. Ik heb allebei al eerder gereden, en ik vind automaat perfect rijden.
De antieke 3.0 V6 met schakelbak in de Niksan haalt bij contant 130 op de snelweg ook al 1 op 10 trouwens. Dus een moderne V6 zóu in theorie met een fluwelen voetje ook wel 1 op 13 kúnnen halen...Hij trapte altijd weg bij het verkeerslicht en reed vaak Vmax+20, dus dat was eerder 1:7 denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Als het verschil zo minimaal is snap ik de keuze voor een automaat wel ja. Toen ik moest kiezen was het 1:17 of 1:14. Toen ben ik dus zelf maar gaan roeren
Schip ahoy!
Nee, en bij de veelvoorkomende reparaties schijnen ze het ook niet zo best te doenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:04 schreef stripe het volgende:
[..]
Een DSG-bak van volkswagen is een goede automaat (vooral voor de zuinige rijder). Deze zijn in veel modellen wel te vinden (golf/golf variant/passat etc.)
Bij doortrappen schakelt zo'n DSG-bak niet heel geweldig vind ik.
Ik ben er zelf ook nog; zoals ik in het vorige topic al aangaf, ben ik niet te beroerd om me zelf een beetje met het schakelregime te bemoeien; tikkie terug maakt afremmen op de motor bijvoorbeeld gewoon mogelijk, en als hij niet snel genoeg opschakelt, kun je bij een tiptronic ook gewoon zelf een beetje helpenquote:Op maandag 13 januari 2014 21:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. Die liggen niet binnen bereik.
[..]
Hij trapte altijd weg bij het verkeerslicht en reed vaak Vmax+20, dus dat was eerder 1:7 denk ik.
Als het verschil zo minimaal is snap ik de keuze voor een automaat wel ja. Toen ik moest kiezen was het 1:17 of 1:14. Toen ben ik dus zelf maar gaan roeren
Een ruim twaalf jaar oude diesel met 160k op de klok zonder gegarandeerde tellerstand (import) en het toch wat problematisch bekende staande 2.5 TDI-blok (al zijn er genoeg goede exemplaren, dat wel). Dat gaat 'm niet worden.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:13 schreef stripe het volgende:
Ik zou zeggen kijk is naar zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242709353&asrc=st|sr
Kleur is niet geweldig maar voldoet verder aan je eisen:
- Ruim
- 165.000 km
- 2.5 TDI met 150PK
- Automaat
- Redelijk veel opties: ledere bekleding, CC, navigatie enz.
- Betreft de Highline uitvoering
- Ligt alleen wel iets boven budget, maar misschien kun je er wat af krijgen
Hmm, dat is nou best wel een mooie bakquote:Op maandag 13 januari 2014 21:13 schreef stripe het volgende:
Ik zou zeggen kijk is naar zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242709353&asrc=st|sr
Kleur is niet geweldig maar voldoet verder aan je eisen:
- Ruim
- 165.000 km
- 2.5 TDI met 150PK
- Automaat
- Redelijk veel opties: ledere bekleding, CC, navigatie enz.
- Betreft de Highline uitvoering
- Ligt alleen wel iets boven budget, maar misschien kun je er wat af krijgen
Die stand moet je niet serieus nemen. Heb ik ook wel eens in beeld als ik 30 meter gereden heb vanaf de oprit en op de kruising ff moet wachten.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
-knip- volgens de BC zelfs gemiddeld 86 liter op 100 km
Ik snappum, maar toch... wat Hyper en P_P al aangeven; too good to be true, must be a disasterquote:Op maandag 13 januari 2014 21:28 schreef TR08 het volgende:
[..]
Die stand moet je niet serieus nemen. Heb ik ook wel eens in beeld als ik 30 meter gereden heb vanaf de oprit en op de kruising ff moet wachten.
Waarschijnlijk is ie even uit de werkplaats/wasstraat gereden voor de foto en zie je daarom dit ritverbruik.
Heeft zelfs al een zitting verhoging voor SD juniorquote:Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat is nou best wel een mooie bakKleur vind ik eigenlijk best wel heel erg prima, tiptronic, kinderzitje voor Anne, helemaal goed
![]()
Alleen is die km stand wel erg verdacht icm de leeftijd en het type motor, en het is een 4-motion, dus zwaarder en hoger verbruik; volgens de BC zelfs gemiddeld 86 liter op 100 km
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |