Jeh, vind het niet lelijk, is een beetje des Mercedesquote:Op maandag 20 januari 2014 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Hebbie nou een blauw dashboard?(foon hiero) Ding nog een beetje roestvrij?
Balletjes kunnen raar rollen, maar wat had je niet verwacht dan?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:27 schreef CafeRoker het volgende:
Dit was niet helemaal het einde dat ik vorig deel verwacht had.
Veel plezier ermee!
Dat het een benz van deze leeftijd zou worden. Ik had eigenlijk verwacht dat je op een v40 diesel licht en zuinig of op een g3 met weinig km's uit zou komen. Of eventueel een mercedes van midden jaren 80 omdat die wat afschrijving betreft zo goed als niet meer zou kunnen zakken. Of dat je je wens naar luxe wat liet zakken en vanwege de lage kosten door betrouwbaarheid met een golf4 diesel thuis zou komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Balletjes kunnen raar rollen, maar wat had je niet verwacht dan?
Weet je wat het is? die nieuwerwetse dingen hebben bijna allemaal één gezamelijk nadeel, en dat is die qud turbo en die enge diesel injectie wat klauwen met geld kan kosten als je er wat aan krijgt. Dit is bom-proof, heeft de oude dieselpomp, en ze staan er bekend om dat ze zomaar klokkie rond lopen. En als je ooit in een MB hebt gereden, weet je waar ik het over heb als ik zeg dat je het gewoon met geen enkele andere auto kunt vergelijkenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat het een benz van deze leeftijd zou worden. Ik had eigenlijk verwacht dat je op een v40 diesel licht en zuinig of op een g3 met weinig km's uit zou komen. Of eventueel een mercedes van midden jaren 80 omdat die wat afschrijving betreft zo goed als niet meer zou kunnen zakken. Of dat je je wens naar luxe wat liet zakken en vanwege de lage kosten door betrouwbaarheid met een golf4 diesel thuis zou komen.
Op basis van het eerste topic dan. Dit topic heb ik niet zo heel goed meer bijgehouden.
Volgende keer krijg je een schouderklopje van mequote:Op maandag 20 januari 2014 20:12 schreef Anne het volgende:
Nou klawie, ik heb gezegd dat SD een Benz moet kopen en hij heeft geluisterd.
Als je dood ben nog effe snel een uitvaartverzekering afsluitenquote:Op maandag 20 januari 2014 22:36 schreef Roadtrip het volgende:
Is een diesel mondeo mk3 trouwens geen optie? Ze zijn erg zuinig en oer degelijk. En zeker de 2.2 is een geweldige motor. (Al zijn reparatie kosten wel erg duur)
Ik zit er zelf ook over te denken eentje te halen.
Ik vol hem niet. Natuurlijk is het niet de meest exotische auto. Wel is hij beter dan elk ander in zijn prijsklasse.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:38 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je dood ben nog effe snel een uitvaartverzekering afsluiten
Reparatiekosten van een Mondeo vallen reuze mee, ja de verstuivers gaan tussen de 200k en 300k Km's, dan gooi je er zo'n ¤1200,- tegenaan en dan kan je weer even, vaak ligt het ook aan de diesel die erin gemikt word en een beetje olie bijvoegen doet wonderen, naar het schijnt.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:36 schreef Roadtrip het volgende:
Is een diesel mondeo mk3 trouwens geen optie? Ze zijn erg zuinig en oer degelijk. En zeker de 2.2 is een geweldige motor. (Al zijn reparatie kosten wel erg duur)
Ik zit er zelf ook over te denken eentje te halen.
Het ligt eraan hoe oud je hem koopt. Maar op een auto van ¤2000 is dat toch behoorlijk veel geld.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:43 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Reparatiekosten van een Mondeo vallen reuze mee, ja de verstuivers gaan tussen de 200k en 300k Km's, dan gooi je er zo'n ¤1200,- tegenaan en dan kan je weer even, vaak ligt het ook aan de diesel die erin gemikt word en een beetje olie bijvoegen doet wonderen, naar het schijnt.
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeidquote:Op maandag 20 januari 2014 22:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb je er zo weinig voor betaald dan? Dat is wel lekker! En weet je zeker dat de km-stand klopt? Dat is bijna niet voor te stellen voor een Benz van 18 jaar oud namelijk...
edit: zie net wel dat het verbazingwekkend trage hokken zijn eigenlijk. Bij veel snelweg heb je daar niet al te veel last van, maar 17 seconden naar de 100, pfffft. En ze voldoen ook niet echt aan het zuinigheidscriterium, volgens mij? Althans, daar red je misschien net 1:15 mee, als je niet te gek doet, maar ik denk eerder 1:13...
Er zaten rondom wat roestplekjes, maar die zijn allemaal behandeld, onderste randje van de achterklep is ook gedaan, rond het slot is 'ie hard. En if not; laten we dat wel fiksen; hij gaat geld verdienen, en een deel daarvan zal zijn richting wel op gaan. Ik wil hem sowieso effe laten bijwerken door de spuiter, maar dat zal voorjaar worden denk ik.. eerst effe rijden en kijken of er geen technische dingen gaan opduiken, dat gaat voor.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:33 schreef klawie het volgende:
Sd het lijkt net of er een vouw in je rechter achterscherm zit of komt dat door de foto? Verder rijden ze fijn en als ze rond het knopje op de achterklep niet roesten heb je een goeie auto
Ik ben benieuwd, hoop het voor je! Ik ging even uit van de gemiddelde verbruikscijfers (via carbase) maar inderdaad, als je rustig aan doet kun je prima scoren. Met een stuk relatief rustig rijden heb ik ook wel eens 1:19 gescoord met de Bimmer. Als ik mezelf zou aanleren altijd 100 op de CC te rijden, zou ik dat bijna elke tank kunnen halen vermoed ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeidHij vóelt niet traag of log, en dat is wat telt. Ik hoef in mijn hele rit maar 2 keer naar de 100 (3 keer als ik moet tanken), en voor de rest van de afstand rinkelt de kassa in mijn broekzak.. lekker boeiend of hij snel is; ik verdien straks een duppie per gereden kilometer, en dat tikt aan met 5K+ km per maand.
Als je een MK3 koopt voor ¤2000 kan je de klok erop gelijk zetten dat je problemen krijgt, dan shop je in de laagste prijs regionen.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:44 schreef Roadtrip het volgende:
hoe oud je hem koopt. Maar op een auto van ¤2000 is dat toch behoorlij
Ook effe veerschotels voor checken waterpomp wil ook wel eens kapot gaat en dopje van je antievries tankje gooi daar aub geen normale kv in maar haal gewoon een flesje bij de dealer verder een prima autoquote:Op maandag 20 januari 2014 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Prijs was right, ze zijn niet duur, omdat iedereen voor de CDi's gaat, maar 1 op 17 a 18 is wel te doen hoor, ik heb geen haast en rijd vrijwel standaard buiten de spits op snelwegen waar ik lekker constant kan rijden. Dat stoplichtsprinten ben ik inmiddels wel een beetje overheen gegroeidHij vóelt niet traag of log, en dat is wat telt. Ik hoef in mijn hele rit maar 2 keer naar de 100 (3 keer als ik moet tanken), en voor de rest van de afstand rinkelt de kassa in mijn broekzak.. lekker boeiend of hij snel is; ik verdien straks een duppie per gereden kilometer, en dat tikt aan met 5K+ km per maand.
[..]
Er zaten rondom wat roestplekjes, maar die zijn allemaal behandeld, onderste randje van de achterklep is ook gedaan, rond het slot is 'ie hard. En if not; laten we dat wel fiksen; hij gaat geld verdienen, en een deel daarvan zal zijn richting wel op gaan. Ik wil hem sowieso effe laten bijwerken door de spuiter, maar dat zal voorjaar worden denk ik.. eerst effe rijden en kijken of er geen technische dingen gaan opduiken, dat gaat voor.
Alleen niet iedereen heeft dat geldquote:Op maandag 20 januari 2014 22:55 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Als je een MK3 koopt voor ¤2000 kan je de klok erop gelijk zetten dat je problemen krijgt, dan shop je in de laagste prijs regionen.
Voor een ¤4000 a ¤5000 koop je een goed exemplaar met wat optie's, ga je nog iets hoger dan krijg je de leuke/complete uitvoeringen als de platinum/ ST TDCi, waarvan de laatste een sportpakket + sportonderstel heeft.
Als ik de km's ervoor maakte had ik het wel geweten, http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Nu maar sparen voor deze, http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr of een bij de buren halen.
Leestekens.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:03 schreef klawie het volgende:
[..]
Ook effe veerschotels voor checken waterpomp wil ook wel eens kapot gaat en dopje van je antievries tankje gooi daar aub geen normale kv in maar haal gewoon een flesje bij de dealer verder een prima auto
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:09 schreef Roadtrip het volgende:
hotels, drank, feesten, vakantie, etc
Je zou eens voor de grap op mp moeten kijken hoeveel er met een kapotte motor op staanquote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.
Kijk maar op het Mondeoforum, daar staat het vol met horrorverhalen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ikzelf zit nu in een tussenjaar en ben fulltime aan het werk, hotels, drank, feesten en vakantie geef ik geen drol om, maar als ik jou was zou ik een MK2 kopen, die zijn op roest op bekende plekjes na, bulletproof, er staan er hier 2 voor de deur. Die hebben alleen goed onderhoud nodig.
Een maat van mij kocht een 2.5 V6 op zijn achttiende verjaardag en had nauwelijks gezeur met verzekeren.
Mwah, ik wil niet dood:quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je er een koopt voor dat geld is de kans groot dat je je aanschafprijs binnen een jaar verdubbeld.
Kijk maar op het Mondeoforum, daar staat het vol met horrorverhalen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ikzelf zit nu in een tussenjaar en ben fulltime aan het werk, hotels, drank, feesten en vakantie geef ik geen drol om, maar als ik jou was zou ik een MK2 kopen, die zijn op roest op bekende plekjes na, bulletproof, er staan er hier 2 voor de deur. Die hebben alleen goed onderhoud nodig.
Een maat van mij kocht een 2.5 V6 op zijn achttiende verjaardag en had nauwelijks gezeur met verzekeren.
Mja, elke auto heeft goed onderhoud nodig en kan dan heel ver komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. En alleen naar de prijs kijken zegt je weinig over de onderhoudsgeschiedenis.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, elke auto heeft goed onderhoud nodig en kan dan heel ver komen.
nee, die prijs zegt idd niet veel als er een figuur zoals jij in heeft gereden; dan ben je goed genaaid iddquote:Op maandag 20 januari 2014 23:29 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. En alleen naar de prijs kijken zegt je weinig over de onderhoudsgeschiedenis.
Een auto met complete papieren en eventueel een aankoop keuring is betrouwbaarder dan een duurdere auto.
Al is het natuurlijk wel hoe je er zelf mee omgaat. Als ik vanuit stilstand wegrijd, trap ik het gaspedaal in tot 4000 toeren, laat ik de turbo lekker opkomen, en laat ik de koppeling in één klap los. Anders komt er geen vaart in de auto's waar ik in rij. Toch zal dat niet heel verstandig zijn.
Hier ligt een 604blok in met een lijn pompquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:37 schreef Fer het volgende:
OM601 motor erin? Volgens mij de sterkste motor die ze ooit maakten.
Je kan er ook zonnebloemolie/gebruikt frituurvet of ander vette rommel in goeien, werkt perfect.
kan met deze ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:37 schreef Fer het volgende:
OM601 motor erin? Volgens mij de sterkste motor die ze ooit maakten.
Je kan er ook zonnebloemolie/gebruikt frituurvet of ander vette rommel in goeien, werkt perfect.
Hoax! kan niet, is een Benz.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:44 schreef klawie het volgende:
[..]
Hier ligt een 604blok in met een lijn pomp
Die gaan trouwens wel vaak stuk
Wel knap, 95pk uit zo;n turboloos blok. Toen ik het voor het eerst zag, ging ik uit van een turbodiesel.quote:The Mercedes-Benz OM604 is a 2.0 and 2.2 litre inline-four cylinder (R4/I4) double overhead camshaft (DOHC) diesel engine with indirect injection manufactured by Mercedes-Benz between 1993 and 1998. It replaced the single overhead camshaft (SOHC) OM601 engine. Unlike other Mercedes Benz diesels at the time that used a Bosch inline injection pump the OM604 used the Lucas electronically controlled rotary distributor injection pump (EVE) which is less reliable. The seals of the Lucas injection pumps become brittle over time and leak. Since the replacement of the entire injection pump is very expensive, a repair kit is offered in which the affected seals are replaced.
Dit is een Mk1 en in die tijd waren dat gebruikelijke scores. Heb niet de illusie dat een W124 veiliger is! Mk2 Mondeo scoort voor die tijd ook matig, maar is wel ruim, rijdt goed en niet slecht qua betrouwbaarheid. Mk3 Mondeo is echt wel veilig!quote:Op maandag 20 januari 2014 23:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah, ik wil niet dood:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ding heeft meer 2 sterren in de euroncap test.
Ik vind die mk3 Mondeo al tegen het limiet qua veiligheid. Maar ze hebben iig ESP en gordijnairbags.
En het is relatief. Als je het geen probleem vind ¤180 per maand te betalen is verzekeren geen probleem. Ik vind dat echter niet chill.
Is dit waarom de W210 de gammelbenz genoemd wordt?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Wel knap, 95pk uit zo;n turboloos blok. Toen ik het voor het eerst zag, ging ik uit van een turbodiesel.
De cdi heeft wel een turboquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:18 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Is dit waarom de W210 de gammelbenz genoemd wordt?
en wat meer pk's en een bultje meer koppel. En een naar dure brandstofpomp en meer motorelektronica. Is dus duurder in onderhoud en minder duurzaam.quote:
Wat heeerlijk is overigens; een turbo in een auto.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en wat meer pk's en een bultje meer koppel. En een naar dure brandstofpomp en meer motorelektronica. Is dus duurder in onderhoud en minder duurzaam.
Ik bid niks, als je verder leest, is die pomp gewoon te reviseren; if needed, that is what's gonna happen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zag ergens het woord "Lucas" staan hierboven. Dat wordt bidden.
on-topic:
TS heb je al zo'n kek gehaakt wc-rol-hoedje op de hoedenplank?
Mjah, lekker; meer power, wat je ook gebruikt met als gevolg een hoger verbruik, en als ze kapoet gaan ben je aan de beurt; zélfs als je hem vervangt vóórdat hij aan brokken je blok in gaat. Anne d'r turbo is dit jaar vervangen; kostte 3K¤, dan is het ineens helemaal niet meer zo heerlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:27 schreef Descendent het volgende:
[..]
Wat heeerlijk is overigens; een turbo in een auto.(niet eens voor de stoplichtsprintjes)
Maar ik snap je keuze; deels economisch; maar toch relatief luxe rijden.
Eind volgende week, na de eerste 1500km laat ik het je weten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:59 schreef CafeRoker het volgende:
Wat verbruikt zo'n nieuwe oude mercedes nu in de praktijk?
Als je het topic nou een beetje had meegelezen ipv blaten over een kut-mondeo, had je dat geweten.quote:
Rustig, fikkie. Ik heb het niet allen over Mondeos gehad. Leuke, goede auto. Juiste motor en met automaat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het topic nou een beetje had meegelezen ipv blaten over een kut-mondeo, had je dat geweten.
Lees terug en je weet het. Staan zelfs foto's bij.
De eerste C-klasse scoorde nog slechter...quote:Op maandag 20 januari 2014 23:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah, ik wil niet dood:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ding heeft meer 2 sterren in de euroncap test.
Ik vind die mk3 Mondeo al tegen het limiet qua veiligheid. Maar ze hebben iig ESP en gordijnairbags.
En het is relatief. Als je het geen probleem vind ¤180 per maand te betalen is verzekeren geen probleem. Ik vind dat echter niet chill.
Fikkie? kom effe hier. zal ik in je schoen waterenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:31 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Rustig, fikkie. Ik heb het niet allen over Mondeos gehad. Leuke, goede auto. Juiste motor en met automaat.
Ik snap je redenatie zeer goed. Maar toch vind ik dit een zeer overdreven verhaal.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Mjah, lekker; meer power, wat je ook gebruikt met als gevolg een hoger verbruik, en als ze kapoet gaan ben je aan de beurt; zélfs als je hem vervangt vóórdat hij aan brokken je blok in gaat. Anne d'r turbo is dit jaar vervangen; kostte 3K¤, dan is het ineens helemaal niet meer zo heerlijkOudere MB-turbo's herken je aan die mooie blauwe rookwolk erachter en een vette bumper, kont en kentekenplaat.
Zoveel haast heb ik niet, ik heb hem liever zónder, dat scheelt een hoop olie en gezanik op termijn
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |