abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135390294
Mijn oom wordt alweer 56.
Allemaal leuk en aardig, maar het wordt dus een leuke kringverjaardag.

Elk jaar 1 krat bier voor 20 man en een bord met kaas en worst :').

Zal ik me eigen heupflacon met drank meenemen om het nog een beetje leuk te maken voor mezelf?

Klacht: kringverjaardag :r
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135390332
Ga niet.
pi_135390333
:') waarom ga je dan? En niet met excuus komen dat het verwacht wordt want dat bepaal je zelf tenzij je nog zakgeld krijgt
  zondag 12 januari 2014 @ 12:24:16 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390336
Neem een krat bier mee voor je oom :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135390352
Nou, nou, ik leef met je mee hoor. Sterkte man! Hopelijk overleef je het, want wat moeten wij zonder jouw topics?
pi_135390364
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') waarom ga je dan? En niet met excuus komen dat het verwacht wordt want dat bepaal je zelf tenzij je nog zakgeld krijgt
Ik zie hem maar 1 keer per jaar en als ik niet kom krijgt mijn vader weer van die gare e-mails. :')
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135390394
Hoax. Op een kringverjaardag van jouw oom wordt helemaal niet zo'n vieze kaas-worstschaal geserveerd. :r
  zondag 12 januari 2014 @ 12:27:10 #8
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390399
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:25 schreef durrrr het volgende:

[..]

Ik zie hem maar 1 keer per jaar en als ik niet kom krijgt mijn vader weer van die gare e-mails. :')
:')__
Is het zo'n big issue bij je oom als je niet op z'n kringverjaardag komt? :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135390419
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:27 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

:')__
Is het zo'n big issue bij je oom als je niet op z'n kringverjaardag komt? :')
Teleurgestelde familie en zulks :')
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
  zondag 12 januari 2014 @ 12:28:08 #10
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135390423
Gooi LSD in de thee dan wordt het nog gezellig
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zondag 12 januari 2014 @ 12:28:16 #11
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135390428
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:27 schreef Chai het volgende:
Hoax. Op een kringverjaardag van jouw oom wordt helemaal niet zo'n vieze kaas-worstschaal geserveerd. :r
Heb nog geen kringverjaardag mogen meemaken waar kaas met worst wordt geserveerd. Althans niet in een kom.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 12:28:44 #12
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_135390441
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:25 schreef durrrr het volgende:

[..]

Ik zie hem maar 1 keer per jaar en als ik niet kom krijgt mijn vader weer van die gare e-mails. :')
Zeg dat je een soa hebt en dan heb je die us foto's als bewijs
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 12 januari 2014 @ 12:29:13 #13
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390456
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:27 schreef durrrr het volgende:

[..]

Teleurgestelde familie en zulks :')
Wauw :')
Maak een kartonnen versie van jezelf en geef die mee aan je vader, dan kun je toch aanwezig zijn, en kan je oom besparen op het bier, zodat er toch nog genoeg is voor anderen :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135390469
Maar goed. Durrs familir bestaat dus uit net zo'n grote mongolen als hijzelf.
pi_135390484
Vroeger stonden er ten minste nog sigaren op de tafel.
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
  zondag 12 januari 2014 @ 12:30:12 #16
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135390490
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Maar goed. Durrs familir bestaat dus uit net zo'n grote mongolen als hijzelf.
Guus, ga jij wel eens naar een kringverjaardag?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135390525
Onterechte klacht, ik had gisteren ook een kringverjaardag met kaas en worst, maar dat doe ik voor de jarige(n) in kwestie. Wees een vent en confronteer je angsten, nietsnut.
pi_135390536
Ik ben al jaren niet meer naar een kringverjaardag geweest.
pi_135390557
Ah! Gaaaay!
pi_135390567
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:30 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Guus, ga jij wel eens naar een kringverjaardag?
Soms. Hangt er vanaf wie van mijn neven/nichten komen.
pi_135390568
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef TARDIS. het volgende:
Onterechte klacht, ik had gisteren ook een kringverjaardag met kaas en worst, maar dat doe ik voor de jarige(n) in kwestie. Wees een vent en confronteer je angsten, nietsnut.
Ja maar dan de hippe kant van mijn familie die dan rond 8u naar voren schuift en lekker non-chalant een biertje uit de koelkast pakt. :')
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
  zondag 12 januari 2014 @ 12:33:24 #22
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135390579
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Soms. Hangt er vanaf wie van mijn neven/nichten komen.
Aah ok, dat is dus wel gezellig?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135390585
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef TARDIS. het volgende:
Onterechte klacht, ik had gisteren ook een kringverjaardag met kaas en worst, maar dat doe ik voor de jarige(n) in kwestie. Wees een vent en confronteer je angsten, nietsnut.
:D
pi_135390590
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:32 schreef durrrr het volgende:

[..]

Ja maar dan de hippe kant van mijn familie die dan rond 8u naar voren schuift en lekker non-chalant een biertje uit de koelkast pakt. :')
Je zeikt is wat ik je brom.
pi_135390593
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:30 schreef SaucyCock het volgende:
Vroeger stonden er ten minste nog sigaren op de tafel.
En sigaretten, helaas heb ik die tijd niet meegemaakt, echt balen. Nu is iedereen zo anti roken.
pi_135390622
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:33 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Aah ok, dat is dus wel gezellig?
Wij zitten nooit in die kring, dus geen idee. Hoor ze wel regelmatig lachen.
Maar als we niet komen krijgen we geen boze mails :')
  zondag 12 januari 2014 @ 12:35:26 #27
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390625
Gewoon een krat biermeenemen, want:
1. Meer bier
2. Kun je je verdriet wegdrinken vanwege het feit dat je op zo'n gare kringverjaardag zit :')
3. Kun je ook nog bier meenemen wat je zelf nog wel te zuipen vindt.

gr gr
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:35:41 #28
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135390628
Alvast een voorproefje op vanmiddag.


quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wij zitten nooit in die kring, dus geen idee. Hoor ze wel regelmatig lachen.
Maar als we niet komen krijgen we geen boze mails :')
Oh nouja wel mooi. Je zou kinders ook niet moeten verplichten om te gaan nee... Ach ja het is wat het is.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135390661
Ergste is dat het om 1u al begint en tot 11u in de avond duurt. :')
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135390685
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Ergste is dat het om 1u al begint en tot 11u in de avond duurt. :')
Nou dan ken je toch later komen.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:38:41 #31
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135390687
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Ergste is dat het om 1u al begint en tot 11u in de avond duurt. :')
Nu heb je alle geloofwaardigheid van jou en je topic kapot gemaakt. Well played.

Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:38:46 #32
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390688
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Ergste is dat het om 1u al begint en tot 11u in de avond duurt. :')
Verloren zaak dit :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135390711
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Nu heb je alle geloofwaardigheid van jou en je topic kapot gemaakt. Well played.
Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar is :')
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
  zondag 12 januari 2014 @ 12:40:13 #34
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135390722
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef durrrr het volgende:

[..]

Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar is :')
Dan zeg je dat je naar de kerk moet in de avond.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135390739
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef durrrr het volgende:

[..]

Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar is :')
Ja hoor ts :')

Je oom is een troll.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:41:36 #36
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390746
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef durrrr het volgende:

[..]

Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar is :')
Zeg dat je je darmen uit je anus aan het persen bent en zodoende verhindert bent om naar de verjaardag toe te gaan.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135390752
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:40 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dan zeg je dat je naar de kerk moet in de avond.
_O-
pi_135390766
Kring spier verjaardag he duurrrrrrr battyboi
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_135390787
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:42 schreef Thezappa het volgende:
Kring spier verjaardag he duurrrrrrr battyboi
je weeeet
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135390808
Neuk je nichtje.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:44:35 #41
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_135390824
quote:
99s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:43 schreef Solo14 het volgende:
Neuk je nichtje.
Dit is ook nog een redelijke optie, mits het nichtje van TS een beetje lekk0r is :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_135390911
Er moet altijd één dronkenlap zijn op dat soort 'feestjes', dus die kan jij nu mooi spelen.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_135390981
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Er moet altijd één dronkenlap zijn op dat soort 'feestjes', dus die kan jij nu mooi spelen.
mijn neefje van 19 zuipt ook wel aardig door, hoop dat hij zelf ook wat meeneemt anders is om 4u het bier alweer op.
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135391034
Je kan toch op de foto met de chimeids daar
  zondag 12 januari 2014 @ 12:57:22 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135391135
Wat ben ik blij dat ik wél een leuke familie heb. Die tevens niet gaat janken als ik er eens niet ben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135391334
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Ergste is dat het om 1u al begint en tot 11u in de avond duurt. :')
Zolang op 1 kratje leven met 20 man :') Wat een saaie pauperoom heb je dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 12-01-2014 13:04:58 ]
pi_135391811
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_135391829
dopje ghb
pi_135392298
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:22 schreef vera166 het volgende:
dopje ghb
Betere keuze ja, kom je ook gezellig schatje :D
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135392463
Iedereen sos laten nemen en daarna een vuistneukorgie houden.
pi_135392773
Uhm.. je ziet hem 1x per jaar dus die eikel komt niet op jouw verjaardag maar verwacht dat wel andersom?
pi_135392966
Gewoon niet gaan
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:54:19 #53
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135393101
HET ENIGE WAT MENSEN OP FOK! TEGEN KRINGVERJAARDAGEN HEBBEN IS DAT JE IN EEN KRING (= ROND) GEEN HOEK HEBT WAAR JE ZIELIG WEG KUNT KRUIPEN. KUT AUTISTEN!!!!!

:( :') :( :') :( :') :( :')
  zondag 12 januari 2014 @ 13:54:58 #54
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135393121
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. je ziet hem 1x per jaar dus die eikel komt niet op jouw verjaardag maar verwacht dat wel andersom?
Ouderen verdienen respect.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135393215
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:54 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ouderen verdienen respect.
Je verdient geen respect enkel omdat je oud bent hoor.
  zondag 12 januari 2014 @ 13:58:35 #56
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135393249
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je verdient geen respect enkel omdat je oud bent hoor.
Sarcasme, maar ik denk dat zijn oom ook naar die van hem komt. Alleen is hij zo jong dat hij geen kringverjaardag geeft, zijn ouders organiseren dat. Met niet naar zijn verjaardag komen bedoelt hij natuurlijk het kinderfeestje.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135393417
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:35 schreef durrrr het volgende:

[..]

Betere keuze ja, kom je ook gezellig schatje :D
Hahahahaha :D
pi_135394496
Me pa gelukkig een krat meegenomen.
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
pi_135409756
Jezus me neef is helemaal van de kaart :')
I like to dissect girls. Did you know I'm utterly insane?
  zondag 12 januari 2014 @ 20:38:30 #60
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_135410085
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:33 schreef durrrr het volgende:
Jezus me neef is helemaal van de kaart :')
Maak hem gek Durrrr
MV NS FR DS MD
  zondag 12 januari 2014 @ 20:40:40 #61
394711 A.Jensen
I never asked for this..
pi_135410267
Gecondoleerd met deze helse fenomeen TS
pi_135411838
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:21 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
_O- _O- _O-

Dit vertik ik gewoon, hoe veel mensen om me heen het ook doen.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135412052
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef TARDIS. het volgende:
Onterechte klacht, ik had gisteren ook een kringverjaardag met kaas en worst, maar dat doe ik voor de jarige(n) in kwestie. Wees een vent en confronteer je angsten, nietsnut.
:') Je doet het voor de jarige klinkt echt alsof je een enorme inspanning moet leveren omdat iemands leven ervan afhangt, niet als een feestje.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135412278
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:03 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

:') Je doet het voor de jarige klinkt echt alsof je een enorme inspanning moet leveren omdat iemands leven ervan afhangt, niet als een feestje.
:') zo bekrompen kan je het ook interpreteren ja.
pi_135412387
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:06 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

:') zo bekrompen kan je het ook interpreteren ja.
Je viert toch je verjaardag, omdat dat een leuk, gezellig feestje moet zijn? Dan kun je erheen gaan voor de jarige, maar het doen voor de jarige klinkt echt alsof het met tegenzin is.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135412563
Sowieso je verjaardag vieren :').
pi_135412636
We zien de foto's wel verschijnen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_135412648
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:24 schreef Solo14 het volgende:
Ga niet.
Dit of ga wel, neem 1 biertje en vertrek als die op is. ^O^
Een heer met stijl
pi_135412753
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:07 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Je viert toch je verjaardag, omdat dat een leuk, gezellig feestje moet zijn? Dan kun je erheen gaan voor de jarige, maar het doen voor de jarige klinkt echt alsof het met tegenzin is.
Maar dat dát nou is waar je over valt. Iedereen raakt in paniek bij een kringverjaardag met tante Bep, en toegegeven, dat zijn niet de leukste gelegenheden als je zelf niet de jarige bent, maar voor de jarige ga je er tóch heen.
En nee, ik kom zelden met een fantastische feeststemming thuis van zo'n kringverjaardag nee. Maar voor je jarige doe je het toch even.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:14:49 #70
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135412781
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:12 schreef LudoSanders het volgende:
We zien de foto's wel verschijnen.
Wil je dat wel?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135412812
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Maar dat dát nou is waar je over valt. Iedereen raakt in paniek bij een kringverjaardag met tante Bep, en toegegeven, dat zijn niet de leukste gelegenheden als je zelf niet de jarige bent, maar voor de jarige ga je er tóch heen.
En nee, ik kom zelden met een fantastische feeststemming thuis van zo'n kringverjaardag nee. Maar voor je jarige doe je het toch even.
Maar dat is dan toch sneu, dat dat zo moet? Zou veel gezelliger kunnen zijn. Overigens heb ik niks tegen een tijdje babbelen met mn familie, maar een feestje noem ik dat niet.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135412988
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:15 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch sneu, dat dat zo moet?
Ja, en daarom dit hele topic.
pi_135413224
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:18 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Ja, en daarom dit hele topic.
Vandaar mijn :') bij 'je doet het voor de jarige'
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135413362
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:21 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Vandaar mijn :') bij 'je doet het voor de jarige'
En we zijn rond! Tijd voor een drankje.
pi_135413548
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:23 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

En we zijn rond! Tijd voor een drankje.
Top, inderdaad. Stukje kaas erbij?
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135413731
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Top, inderdaad. Stukje kaas erbij?
Heb je geen plakje worst?
  zondag 12 januari 2014 @ 21:28:58 #77
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135413793
Heb best wel zin in iets te eten.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135413800
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Heb je geen plakje worst?
Ben vegetariër ja.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135413888
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:29 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Ben vegetariër ja.
Och excuus.
pi_135413949
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:29 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Och excuus.
Je mag er wel een augurkje bij? Zilveruitje? Stukje gember op je kaas? Ik vier immers groots feest.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:31:01 #81
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135413970
Komt er ook cake?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135414109
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:31 schreef Spongeboss het volgende:
Komt er ook cake?
Straks pas, niet alles meteen opvreten he, ik moet wel een beetje op de kosten letten. Bij de koffie krijg je weer een stukje.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414148
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Je mag er wel een augurkje bij? Zilveruitje? Stukje gember op je kaas? Ik vier immers groots feest.
Een lekker augurkje en een blokje kaas op een prikkertje sla ik natuurlijk nooit af.
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:31 schreef Spongeboss het volgende:
Komt er ook cake?
Wat denk je dat het allemaal kost :')
  zondag 12 januari 2014 @ 21:33:55 #84
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135414156
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Straks pas, niet alles meteen opvreten he, ik moet wel een beetje op de kosten letten. Bij de koffie krijg je weer een stukje.
Is goed boterkuipje
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Een lekker augurkje en een blokje kaas op een prikkertje sla ik natuurlijk nooit af.

[..]

Wat denk je dat het allemaal kost :')
Kom nou duurder dan my sweet 16 wordt het niet.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135414263
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Is goed boterkuipje

[..]

Kom nou duurder dan my sweet 16 wordt het niet.
Butercup is een boterbloempje, geen kuipje vet :(

:*
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414278
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Een lekker augurkje en een blokje kaas op een prikkertje sla ik natuurlijk nooit af.

[..]

Wat denk je dat het allemaal kost :')
Met vlaggetje!
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414327
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:35 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Butercup is een boterbloempje, geen kuipje vet :(

:*
Haha jij bent een kuipje vet.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:37:10 #88
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135414371
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:35 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Butercup is een boterbloempje, geen kuipje vet :(

:*
Het spijt me, kan ik het goedmaken?
Oh ik weet het al ik doneer een fles joppiesaus voor bij de versnaperingen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135414377
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:36 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Haha jij bent een kuipje vet.
Nietes! :'(
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414400
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Nietes! :'(
Haha jawel.
pi_135414425
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het spijt me, kan ik het goedmaken?
Oh ik weet het al ik doneer een fles joppiesaus voor bij de versnaperingen.
Lekker, de bak pindasaus was net op.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414445
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Haha jawel.
Jij bent gemeen.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:38:57 #93
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135414503
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Lekker, de bak pindasaus was net op.
Pindasaus/satésaus bij de worstjes en kaas? Oh wacht geen worstjes bij de kaas dus?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135414533
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:38 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Jij bent gemeen.
Het spijt me ik neem het terug, ik heb een onrustig weekend gehad.
Ik denk dat jij een wonderschoon boterbloempje bent O+
pi_135414586
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Pindasaus/satésaus bij de worstjes en kaas? Oh wacht geen worstjes bij de kaas dus?
Stukje stokbrood. Lekker dippen toch.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414610
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:39 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Het spijt me ik neem het terug, ik heb een onrustig weekend gehad.
Ik denk dat jij een wonderschoon boterbloempje bent O+
O+ O+ O+
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:40:46 #97
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135414625
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Stukje stokbrood. Lekker dippen toch.
Oh ja dat is een mogelijkheid, aan de andere kant wel erg vettig.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135414645
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Ik zoek de hele avond al iemand om een enge film mee te kijken en loempiaatjes mee te eten. Kom je langs?
pi_135414879
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Oh ja dat is een mogelijkheid, aan de andere kant wel erg vettig.
Hé tis een verjaardag he, kaas en pindasaus en lijnen doe je maar bij iemand anders :{w
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414904
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:41 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Ik zoek de hele avond al iemand om een enge film mee te kijken en loempiaatjes mee te eten. Kom je langs?
Oehhh loempia's, verleidelijk. Welke film?
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135414956
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Oehhh loempia's, verleidelijk. Welke film?
Ja iets engs. Ik heb een 'enge films' categorie op Netflix, dus het kan van alles zijn.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:45:21 #102
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135414957
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Hé tis een verjaardag he, kaas en pindasaus en lijnen doe je maar bij iemand anders :{w
Je hebt gelijk mijn zwoele lieve boterbloempje.

Zal ik helpen met roeren in de pindasaus want dat kan erg gauw gaan plakken aan de onderkant.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135414991
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:45 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Ja iets engs. Ik heb een 'enge films' categorie op Netflix, dus het kan van alles zijn.
Ik ben niet zo goed met enge films, dan kan ik niet meer slapen.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:46:15 #104
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135415007
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Oehhh loempia's, verleidelijk. Welke film?
Waarom kom je niet met mij een vegetarische schotel eten, zodat we kunnen lezen en filosoferen de hele avond lang?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135415075
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:45 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Je hebt gelijk mijn zwoele lieve boterbloempje.

Zal ik helpen met roeren in de pindasaus want dat kan erg gauw gaan plakken aan de onderkant.
Ja graag, die kant-en-klaar dingen blijven lastig he. Ze hadden deze week 3+1 gratis paprikachips bij de C1000 dus die kan ook alvast op tafel.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135415090
gewoon leuk de polonaise doen man!
pi_135415102
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Ik ben niet zo goed met enge films, dan kan ik niet meer slapen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Waarom kom je niet met mij een vegetarische schotel eten, zodat we kunnen lezen en filosoferen de hele avond lang?
Ik denk dat Spongeboss aan het winnen is.
pi_135415117
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Waarom kom je niet met mij een vegetarische schotel eten, zodat we kunnen lezen en filosoferen de hele avond lang?
En waar wil jij zoal over lezen en filosoferen?
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135415118
Zet keihard hardstyle aan.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:47:48 #110
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135415132
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Ja graag, die kant-en-klaar dingen blijven lastig he. Ze hadden deze week 3+1 gratis paprikachips bij de C1000 dus die kan ook alvast op tafel.
Ja dat is zo, we hebben toch wel wijko he?!
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135415228
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja dat is zo, we hebben toch wel wijko he?!
:Y Met 35% korting van AH, precies tot vandaag geldig, is dat niet geweldig?
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:49:41 #112
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135415286
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

En waar wil jij zoal over lezen en filosoferen?
Oosterse-filosofie ik moet zeggen dat ik me aangetrokken voel tot Oosterse filosofie. Taoïsme en boeddhisme, en natuurlijk hoort vegetarisch zijn er ook een beetje bij.

We kunnen daarover filosoferen en eens kijken wat het leven is voor ons beide, en hoe we het willen leven ideeën delen.

We kunnen ook een tranentrekker lezen zoals Doden zielen van Gogol.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135415290
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat Spongeboss aan het winnen is.
Nou ja, een enge film is natuurlijk wel altijd veel minder eng met een lief beschermend iemand om tegenaan te kruipen toch?
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135415385
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:49 schreef Spongeboss het volgende:
Doden zielen van Gogol.
Ik ben meer van het zuiden dan het oosten, om eerlijk te zijn, maar wie weet. Als je het goed kunt brengen dan kan het natuurlijk heel interessant worden. Dilemma's, dilemma's.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:52:20 #115
395200 deadprez
One more rail
pi_135415470
zie spongeboss hosselen dan
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135415524
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:22 schreef durrrr het volgende:
Mijn oom wordt alweer 56.
Allemaal leuk en aardig, maar het wordt dus een leuke kringverjaardag.

Elk jaar 1 krat bier voor 20 man en een bord met kaas en worst :').

Zal ik me eigen heupflacon met drank meenemen om het nog een beetje leuk te maken voor mezelf?

Klacht: kringverjaardag :r
Leg uit?
pi_135415579
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:52 schreef deadprez het volgende:
zie spongeboss hosselen dan
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:52 schreef deadprez het volgende:
zie spongeboss hosselen dan
Hij doet zn best, niet lachen.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:54:46 #118
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135415660
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:51 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Ik ben meer van het zuiden dan het oosten, om eerlijk te zijn, maar wie weet. Als je het goed kunt brengen dan kan het natuurlijk heel interessant worden. Dilemma's, dilemma's.
Het zuiden? Afrikaanse filosofie? Leg maar eens uit welke filosofie jou dan boeit, wie weet kunnen we elkaar aanvullen. Ik heb wat verstand van het Oosten en ook van de klassiek filosofie. Verder ben ik ook wel bekend met de werken van Homer, hoewel niet uitgebreid.

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef -Buttercup het volgende:

[..]


[..]

Hij doet zn best, niet lachen.
Deadprez zou mij niet uitlachen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135415765
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

[..]

Hij doet zn best, niet lachen.
:')
^O^
pi_135415799
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:49 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Nou ja, een enge film is natuurlijk wel altijd veel minder eng met een lief beschermend iemand om tegenaan te kruipen toch?
hmhm
  zondag 12 januari 2014 @ 21:56:43 #121
395200 deadprez
One more rail
pi_135415807
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

[..]

Hij doet zn best, niet lachen.
Ik meende het serieus, gemeen vrouwmens.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:57:45 #122
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135415875
quote:
11s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:56 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik meende het serieus, gemeen vrouwmens.
Je meent het serieus. :) Tenzij je nu het vertrouwen in mij hebt opgegeven. :'(

Niet dat ik veel tijd heb over een uur moet ik toch naar bed, en dan heeft TARDIS vrij spel.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135416181
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:54 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het zuiden? Afrikaanse filosofie? Leg maar eens uit welke filosofie jou dan boeit, wie weet kunnen we elkaar aanvullen. Ik heb wat verstand van het Oosten en ook van de klassiek filosofie. Verder ben ik ook wel bekend met de werken van Homer, hoewel niet uitgebreid.

[..]

Deadprez zou mij niet uitlachen.
Nee Afrikaans niet, meer de gewoon wat zonnerige filosofie des levens, die in net noorden zonder zon soms wat lastig wordt. Homerus is zo gewelddadig, maar we zouden ons er verder in kunnen verdiepen en kijken of hij ook een wat zachtere kant heeft.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:06:50 #124
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135416374
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:03 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Nee Afrikaans niet, meer de gewoon wat zonnerige filosofie des levens, die in net noorden zonder zon soms wat lastig wordt. Homerus is zo gewelddadig, maar we zouden ons er verder in kunnen verdiepen en kijken of hij ook een wat zachtere kant heeft.
Zonnig? De Oosterse filosofie kan erg zonnig zijn ondanks haar serieuze en strenge karakter. Maar welke filosofie is zonnig? De epicuristen zijn dat wel ja, maar ook zij hebben grove vergissingen. Want niet iedereen kan maar steeds in zijn tuin chillen.

Homerus valt wel mee, hij heeft een zachte kant. Maar hij wilt ons vooral een les geven, en dat is dat er altijd dommeriken zijn die willen sterven voor glorie. Je zou kunnen zeggen dat in die tijd de Grieken vaak last hadden van 'hubris'. Hubris is hoogmoed, overmoed hoe je het ook wilt noemen. In ieder geval denken dat je heel wat voorstelt. Maar natuurlijk komt hoogmoed voor de val. En daar gaat het Homerus om.

Een werk wat dus heel simpel over geweld lijkt te gaan, komt eigenlijk op zo'n eenvoudige les neer.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135416460
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:06 schreef Spongeboss het volgende:

Spongeboss wat de FUCK
  zondag 12 januari 2014 @ 22:08:42 #126
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135416486
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Spongeboss wat de FUCK
Wat mankeert er?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135416518
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wat mankeert er?
Ja met je topic. Ik vind jou wel een bazige user denk ik.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:09:27 #128
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135416536
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:09 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Ja met je topic. Ik vind jou wel een bazige user denk ik.
Bedankt, maar ik meen het echt serieus.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135416580
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:09 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Bedankt, maar ik meen het echt serieus.
Al vind ik 2000+ posts in 10 dagen wel wat veel, maar wie ben ik.
pi_135416593
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:06 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zonnig? De Oosterse filosofie kan erg zonnig zijn ondanks haar serieuze en strenge karakter. Maar welke filosofie is zonnig? De epicuristen zijn dat wel ja, maar ook zij hebben grove vergissingen. Want niet iedereen kan maar steeds in zijn tuin chillen.

Homerus valt wel mee, hij heeft een zachte kant. Maar hij wilt ons vooral een les geven, en dat is dat er altijd dommeriken zijn die willen sterven voor glorie. Je zou kunnen zeggen dat in die tijd de Grieken vaak last hadden van 'hubris'. Hubris is hoogmoed, overmoed hoe je het ook wilt noemen. In ieder geval denken dat je heel wat voorstelt. Maar natuurlijk komt hoogmoed voor de val. En daar gaat het Homerus om.

Een werk wat dus heel simpel over geweld lijkt te gaan, komt eigenlijk op zo'n eenvoudige les neer.
Waar ik altijd een beetje moeite mee heb is het geen pieken, geen dalen idee dat ik krijg van bijv. het boeddhisme. Het is me té sereen, mooi als je dood bent. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet de filosofie is waar ik mee het meest in heb verdiept, dus wie weet kun je me wat leren.
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_135416629
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:08 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Spongeboss wat de FUCK
_O-
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:14:03 #132
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135416793
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Waar ik altijd een beetje moeite mee heb is het geen pieken, geen dalen idee dat ik krijg van bijv. het boeddhisme. Het is me té sereen, mooi als je dood bent. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet de filosofie is waar ik mee het meest in heb verdiept, dus wie weet kun je me wat leren.
Oostere-filosofie heeft veel verschillen. Heb het meeste kennis van het Taoïsme. Taoïsme draait erom dat er bijvoorbeeld een achtergrond is, en dat wij daar dingen uitpakken.

Bijvoorbeeld 'deze bloem is mooi, maar die is lelijk.' Op dat moment ga je dingen aanduiden. Met als gevolg dat we nu blauw hebben, indigo blauw, baby blauw, badjes blauw. Dat is leuk als je iets wilt aanduiden bijvoorbeeld welke kleur de muur moet hebben. Maar we zijn er teveel waarde aan gaan hechten.

Want ik ga jou nu vragen wat is belangrijk aan een wiel als de deze?

Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135417195
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:14 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Oostere-filosofie heeft veel verschillen. Heb het meeste kennis van het Taoïsme. Taoïsme draait erom dat er bijvoorbeeld een achtergrond is, en dat wij daar dingen uitpakken.

Bijvoorbeeld 'deze bloem is mooi, maar die is lelijk.' Op dat moment ga je dingen aanduiden. Met als gevolg dat we nu blauw hebben, indigo blauw, baby blauw, badjes blauw. Dat is leuk als je iets wilt aanduiden bijvoorbeeld welke kleur de muur moet hebben. Maar we zijn er teveel waarde aan gaan hechten.

Want ik ga jou nu vragen wat is belangrijk aan een wiel als de deze?

[ afbeelding ]
Aanduiden en oordelen zijn niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Wat vind je van het idee dat iemand die meer woorden heeft, meer ziet? Zonder benoeming zijn we niet in staat iets op te merken en het een van het ander te onderscheiden. Al klinkt dat eigenlijk wel taoistisch want hadden we dus geen woorden gehad, dan geen onderscheid en daarmee maar één geheel.

Uhm, dat het rond is?
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:25:07 #134
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135417502
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:20 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Aanduiden en oordelen zijn niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Wat vind je van het idee dat iemand die meer woorden heeft, meer ziet? Zonder benoeming zijn we niet in staat iets op te merken en het een van het ander te onderscheiden. Al klinkt dat eigenlijk wel taoistisch want hadden we dus geen woorden gehad, dan geen onderscheid en daarmee maar één geheel.

Uhm, dat het rond is?
Het punt is, kan je al die woorden die we hebben eens opzij leggen. De verte inkijken en gewoon genieten van wat is? Gewoon genieten van wat is, gewoon stilzitten en genieten van wat is. Dat kunnen we haast alleen als we op vakantie gaan en eens iets voor het eerst zien.

En nee, vaak krijg ik te horen 'de spaken.' Maar iets dat belangrijk is, is niets. De niets, de leegte in het midden waarop je het wiel monteert. Ook een vaas verliest haar waarde zonder leegte want je kan er niets meer inzetten. Of een huis zonder leegte kunnen we niet in wonen. We noemen het levensruimte of ruimte, maar het is in feite gewoon leegte.

De Tao zegt dat we als water moeten zijn, niet tegen onze obstakels aan-knallen maar overal omheen glijden, en water gaat ook overal heen de donkere plekjes waar mensen niet durven te komen. Dat is niet alles water helpt andere ook. Het cultiveert het is goed.

Dat is een beetje Taoïsme in een notendop. Veel mensen vinden het zweverig of onzin, maar het is een positieve boodschap naar mijn mening. Om eens stil te staan bij het helpen van een ander, om eens iets te cultiveren.

En om alle labeltjes en woordjes eens thuis te laten en gewoon te genieten van de omgeving zelf. Waar mensen ruzie hebben of het nu rood of bordeauxrood is. Kan je toch ook gewoon naar die stoel kijken, en zeggen dat het een mooie stoel is?

Ik ben geen professor en geen filosoof dus ik leg het misschien super dom uit maar ach..
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135418348
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het punt is, kan je al die woorden die we hebben eens opzij leggen. De verte inkijken en gewoon genieten van wat is? Gewoon genieten van wat is, gewoon stilzitten en genieten van wat is. Dat kunnen we haast alleen als we op vakantie gaan en eens iets voor het eerst zien.

En nee, vaak krijg ik te horen 'de spaken.' Maar iets dat belangrijk is, is niets. De niets, de leegte in het midden waarop je het wiel monteert. Ook een vaas verliest haar waarde zonder leegte want je kan er niets meer inzetten. Of een huis zonder leegte kunnen we niet in wonen. We noemen het levensruimte of ruimte, maar het is in feite gewoon leegte.

De Tao zegt dat we als water moeten zijn, niet tegen onze obstakels aan-knallen maar overal omheen glijden, en water gaat ook overal heen de donkere plekjes waar mensen niet durven te komen. Dat is niet alles water helpt andere ook. Het cultiveert het is goed.

Dat is een beetje Taoïsme in een notendop. Veel mensen vinden het zweverig of onzin, maar het is een positieve boodschap naar mijn mening. Om eens stil te staan bij het helpen van een ander, om eens iets te cultiveren.

En om alle labeltjes en woordjes eens thuis te laten en gewoon te genieten van de omgeving zelf. Waar mensen ruzie hebben of het nu rood of bordeauxrood is. Kan je toch ook gewoon naar die stoel kijken, en zeggen dat het een mooie stoel is?

Ik ben geen professor en geen filosoof dus ik leg het misschien super dom uit maar ach..
Gewoon een beetje chillen, eigenlijk.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:42:03 #136
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135418579
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:38 schreef -Buttercup het volgende:

[..]

Gewoon een beetje chillen, eigenlijk.
Juist gewoon eens een beetje chillen en ook eens erbij stilstaan dat niets ook iets is. Soms zeggen mensen van 'dit is niets.' Of 'dat is niets.' Maar soms is niets ook iets. Als alles een grote blokbeton was, dan konden wij toch ook niet bewegen? En ik hecht wel waarde aan mijn ruimte, en ruimte is als het ware niets. Alleen noemen wij het ruimte.

En dat is waar ik zeg van 'alles moet een naam krijgen.' Niets wordt ruimte als we het gebruiken, maar als we het niet nodig hebben, dan is het gewoon niets.

Maar neem zo'n apparaat weet niet hoe het heet, maar dat gebruikte mensen in smederijen of mensen die een kampvuur willen maken.

[img]http://www.donnafineganantiques.com/images/smalls/fire_blower.jpg[/img

Als het ware gebruikt dit apparaat leegte, en maakt het daarmee lucht/zuurstof voor een beter vuur. Het niets daarin is veel waard.

Dus zo zie je het heeft een zonnige kant alleen vraagt het je eens wat meer stil te staan bij dingen niet alles vanzelfsprekend te nemen. etc.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')