Ik zie hem maar 1 keer per jaar en als ik niet kom krijgt mijn vader weer van die gare e-mails.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
waarom ga je dan? En niet met excuus komen dat het verwacht wordt want dat bepaal je zelf tenzij je nog zakgeld krijgt
quote:Op zondag 12 januari 2014 12:25 schreef durrrr het volgende:
[..]
Ik zie hem maar 1 keer per jaar en als ik niet kom krijgt mijn vader weer van die gare e-mails.
Teleurgestelde familie en zulksquote:Op zondag 12 januari 2014 12:27 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]__
Is het zo'n big issue bij je oom als je niet op z'n kringverjaardag komt?
Heb nog geen kringverjaardag mogen meemaken waar kaas met worst wordt geserveerd. Althans niet in een kom.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:27 schreef Chai het volgende:
Hoax. Op een kringverjaardag van jouw oom wordt helemaal niet zo'n vieze kaas-worstschaal geserveerd.
Zeg dat je een soa hebt en dan heb je die us foto's als bewijsquote:Op zondag 12 januari 2014 12:25 schreef durrrr het volgende:
[..]
Ik zie hem maar 1 keer per jaar en als ik niet kom krijgt mijn vader weer van die gare e-mails.
Wauwquote:
Guus, ga jij wel eens naar een kringverjaardag?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Maar goed. Durrs familir bestaat dus uit net zo'n grote mongolen als hijzelf.
Soms. Hangt er vanaf wie van mijn neven/nichten komen.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:30 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Guus, ga jij wel eens naar een kringverjaardag?
Ja maar dan de hippe kant van mijn familie die dan rond 8u naar voren schuift en lekker non-chalant een biertje uit de koelkast pakt.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef TARDIS. het volgende:
Onterechte klacht, ik had gisteren ook een kringverjaardag met kaas en worst, maar dat doe ik voor de jarige(n) in kwestie. Wees een vent en confronteer je angsten, nietsnut.
Aah ok, dat is dus wel gezellig?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Soms. Hangt er vanaf wie van mijn neven/nichten komen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef TARDIS. het volgende:
Onterechte klacht, ik had gisteren ook een kringverjaardag met kaas en worst, maar dat doe ik voor de jarige(n) in kwestie. Wees een vent en confronteer je angsten, nietsnut.
Je zeikt is wat ik je brom.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:32 schreef durrrr het volgende:
[..]
Ja maar dan de hippe kant van mijn familie die dan rond 8u naar voren schuift en lekker non-chalant een biertje uit de koelkast pakt.
En sigaretten, helaas heb ik die tijd niet meegemaakt, echt balen. Nu is iedereen zo anti roken.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:30 schreef SaucyCock het volgende:
Vroeger stonden er ten minste nog sigaren op de tafel.
Wij zitten nooit in die kring, dus geen idee. Hoor ze wel regelmatig lachen.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Aah ok, dat is dus wel gezellig?
Oh nouja wel mooi. Je zou kinders ook niet moeten verplichten om te gaan nee... Ach ja het is wat het is.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wij zitten nooit in die kring, dus geen idee. Hoor ze wel regelmatig lachen.
Maar als we niet komen krijgen we geen boze mails
Nou dan ken je toch later komen.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Ergste is dat het om 1u al begint en tot 11u in de avond duurt.
Nu heb je alle geloofwaardigheid van jou en je topic kapot gemaakt. Well played.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Verloren zaak ditquote:Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar isquote:Op zondag 12 januari 2014 12:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nu heb je alle geloofwaardigheid van jou en je topic kapot gemaakt. Well played.
Dan zeg je dat je naar de kerk moet in de avond.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef durrrr het volgende:
[..]
Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar is
Ja hoor tsquote:Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef durrrr het volgende:
[..]
Hoezo? Elk jaar begint het met een gare lunch en mijn oom wil dat iedereen zo lang mogelijk bij elkaar is
Zeg dat je je darmen uit je anus aan het persen bent en zodoende verhindert bent om naar de verjaardag toe te gaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef durrrr het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 januari 2014 12:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je naar de kerk moet in de avond.
je weeeetquote:Op zondag 12 januari 2014 12:42 schreef Thezappa het volgende:
Kring spier verjaardag he duurrrrrrr battyboi
Dit is ook nog een redelijke optie, mits het nichtje van TS een beetje lekk0r isquote:
mijn neefje van 19 zuipt ook wel aardig door, hoop dat hij zelf ook wat meeneemt anders is om 4u het bier alweer op.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Er moet altijd één dronkenlap zijn op dat soort 'feestjes', dus die kan jij nu mooi spelen.
Zolang op 1 kratje leven met 20 manquote:Op zondag 12 januari 2014 12:37 schreef durrrr het volgende:
Betere keuze ja, kom je ook gezellig schatjequote:
Ouderen verdienen respect.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. je ziet hem 1x per jaar dus die eikel komt niet op jouw verjaardag maar verwacht dat wel andersom?
Sarcasme, maar ik denk dat zijn oom ook naar die van hem komt. Alleen is hij zo jong dat hij geen kringverjaardag geeft, zijn ouders organiseren dat. Met niet naar zijn verjaardag komen bedoelt hij natuurlijk het kinderfeestje.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je verdient geen respect enkel omdat je oud bent hoor.
Hahahahahaquote:Op zondag 12 januari 2014 13:35 schreef durrrr het volgende:
[..]
Betere keuze ja, kom je ook gezellig schatje
quote:
quote:Op zondag 12 januari 2014 12:31 schreef TARDIS. het volgende:
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:03 schreef -Buttercup het volgende:
[..]Je doet het voor de jarige klinkt echt alsof je een enorme inspanning moet leveren omdat iemands leven ervan afhangt, niet als een feestje.
Je viert toch je verjaardag, omdat dat een leuk, gezellig feestje moet zijn? Dan kun je erheen gaan voor de jarige, maar het doen voor de jarige klinkt echt alsof het met tegenzin is.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:06 schreef TARDIS. het volgende:
[..]zo bekrompen kan je het ook interpreteren ja.
Maar dat dát nou is waar je over valt. Iedereen raakt in paniek bij een kringverjaardag met tante Bep, en toegegeven, dat zijn niet de leukste gelegenheden als je zelf niet de jarige bent, maar voor de jarige ga je er tóch heen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:07 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Je viert toch je verjaardag, omdat dat een leuk, gezellig feestje moet zijn? Dan kun je erheen gaan voor de jarige, maar het doen voor de jarige klinkt echt alsof het met tegenzin is.
Wil je dat wel?quote:
Maar dat is dan toch sneu, dat dat zo moet? Zou veel gezelliger kunnen zijn. Overigens heb ik niks tegen een tijdje babbelen met mn familie, maar een feestje noem ik dat niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Maar dat dát nou is waar je over valt. Iedereen raakt in paniek bij een kringverjaardag met tante Bep, en toegegeven, dat zijn niet de leukste gelegenheden als je zelf niet de jarige bent, maar voor de jarige ga je er tóch heen.
En nee, ik kom zelden met een fantastische feeststemming thuis van zo'n kringverjaardag nee. Maar voor je jarige doe je het toch even.
Ja, en daarom dit hele topic.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:15 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch sneu, dat dat zo moet?
En we zijn rond! Tijd voor een drankje.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:21 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Vandaar mijnbij 'je doet het voor de jarige'
Top, inderdaad. Stukje kaas erbij?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:23 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
En we zijn rond! Tijd voor een drankje.
Heb je geen plakje worst?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Top, inderdaad. Stukje kaas erbij?
Je mag er wel een augurkje bij? Zilveruitje? Stukje gember op je kaas? Ik vier immers groots feest.quote:
Straks pas, niet alles meteen opvreten he, ik moet wel een beetje op de kosten letten. Bij de koffie krijg je weer een stukje.quote:
Een lekker augurkje en een blokje kaas op een prikkertje sla ik natuurlijk nooit af.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Je mag er wel een augurkje bij? Zilveruitje? Stukje gember op je kaas? Ik vier immers groots feest.
Wat denk je dat het allemaal kostquote:
Is goed boterkuipjequote:Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Straks pas, niet alles meteen opvreten he, ik moet wel een beetje op de kosten letten. Bij de koffie krijg je weer een stukje.
Kom nou duurder dan my sweet 16 wordt het niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Een lekker augurkje en een blokje kaas op een prikkertje sla ik natuurlijk nooit af.
[..]
Wat denk je dat het allemaal kost
Butercup is een boterbloempje, geen kuipje vetquote:Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Is goed boterkuipje
[..]
Kom nou duurder dan my sweet 16 wordt het niet.
Met vlaggetje!quote:Op zondag 12 januari 2014 21:33 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Een lekker augurkje en een blokje kaas op een prikkertje sla ik natuurlijk nooit af.
[..]
Wat denk je dat het allemaal kost
Haha jij bent een kuipje vet.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:35 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Butercup is een boterbloempje, geen kuipje vet![]()
Het spijt me, kan ik het goedmaken?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:35 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Butercup is een boterbloempje, geen kuipje vet![]()
Lekker, de bak pindasaus was net op.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het spijt me, kan ik het goedmaken?
Oh ik weet het al ik doneer een fles joppiesaus voor bij de versnaperingen.
Pindasaus/satésaus bij de worstjes en kaas? Oh wacht geen worstjes bij de kaas dus?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Lekker, de bak pindasaus was net op.
Het spijt me ik neem het terug, ik heb een onrustig weekend gehad.quote:
Stukje stokbrood. Lekker dippen toch.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Pindasaus/satésaus bij de worstjes en kaas? Oh wacht geen worstjes bij de kaas dus?
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:39 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Het spijt me ik neem het terug, ik heb een onrustig weekend gehad.
Ik denk dat jij een wonderschoon boterbloempje bent
Oh ja dat is een mogelijkheid, aan de andere kant wel erg vettig.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Stukje stokbrood. Lekker dippen toch.
Ik zoek de hele avond al iemand om een enge film mee te kijken en loempiaatjes mee te eten. Kom je langs?quote:
Hé tis een verjaardag he, kaas en pindasaus en lijnen doe je maar bij iemand andersquote:Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Oh ja dat is een mogelijkheid, aan de andere kant wel erg vettig.
Oehhh loempia's, verleidelijk. Welke film?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:41 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik zoek de hele avond al iemand om een enge film mee te kijken en loempiaatjes mee te eten. Kom je langs?
Ja iets engs. Ik heb een 'enge films' categorie op Netflix, dus het kan van alles zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Oehhh loempia's, verleidelijk. Welke film?
Je hebt gelijk mijn zwoele lieve boterbloempje.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Hé tis een verjaardag he, kaas en pindasaus en lijnen doe je maar bij iemand anders
Ik ben niet zo goed met enge films, dan kan ik niet meer slapen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:45 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ja iets engs. Ik heb een 'enge films' categorie op Netflix, dus het kan van alles zijn.
Waarom kom je niet met mij een vegetarische schotel eten, zodat we kunnen lezen en filosoferen de hele avond lang?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Oehhh loempia's, verleidelijk. Welke film?
Ja graag, die kant-en-klaar dingen blijven lastig he. Ze hadden deze week 3+1 gratis paprikachips bij de C1000 dus die kan ook alvast op tafel.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:45 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Je hebt gelijk mijn zwoele lieve boterbloempje.
Zal ik helpen met roeren in de pindasaus want dat kan erg gauw gaan plakken aan de onderkant.
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed met enge films, dan kan ik niet meer slapen.
Ik denk dat Spongeboss aan het winnen is.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Waarom kom je niet met mij een vegetarische schotel eten, zodat we kunnen lezen en filosoferen de hele avond lang?
En waar wil jij zoal over lezen en filosoferen?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Waarom kom je niet met mij een vegetarische schotel eten, zodat we kunnen lezen en filosoferen de hele avond lang?
Ja dat is zo, we hebben toch wel wijko he?!quote:Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Ja graag, die kant-en-klaar dingen blijven lastig he. Ze hadden deze week 3+1 gratis paprikachips bij de C1000 dus die kan ook alvast op tafel.
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja dat is zo, we hebben toch wel wijko he?!
Oosterse-filosofie ik moet zeggen dat ik me aangetrokken voel tot Oosterse filosofie. Taoïsme en boeddhisme, en natuurlijk hoort vegetarisch zijn er ook een beetje bij.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
En waar wil jij zoal over lezen en filosoferen?
Nou ja, een enge film is natuurlijk wel altijd veel minder eng met een lief beschermend iemand om tegenaan te kruipen toch?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:47 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Spongeboss aan het winnen is.
Ik ben meer van het zuiden dan het oosten, om eerlijk te zijn, maar wie weet. Als je het goed kunt brengen dan kan het natuurlijk heel interessant worden. Dilemma's, dilemma's.quote:
Leg uit?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:22 schreef durrrr het volgende:
Mijn oom wordt alweer 56.
Allemaal leuk en aardig, maar het wordt dus een leuke kringverjaardag.
Elk jaar 1 krat bier voor 20 man en een bord met kaas en worst.
Zal ik me eigen heupflacon met drank meenemen om het nog een beetje leuk te maken voor mezelf?
Klacht: kringverjaardag
Het zuiden? Afrikaanse filosofie? Leg maar eens uit welke filosofie jou dan boeit, wie weet kunnen we elkaar aanvullen. Ik heb wat verstand van het Oosten en ook van de klassiek filosofie. Verder ben ik ook wel bekend met de werken van Homer, hoewel niet uitgebreid.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:51 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Ik ben meer van het zuiden dan het oosten, om eerlijk te zijn, maar wie weet. Als je het goed kunt brengen dan kan het natuurlijk heel interessant worden. Dilemma's, dilemma's.
Deadprez zou mij niet uitlachen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
[..]
Hij doet zn best, niet lachen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
[..]
hmhmquote:Op zondag 12 januari 2014 21:49 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Nou ja, een enge film is natuurlijk wel altijd veel minder eng met een lief beschermend iemand om tegenaan te kruipen toch?
Ik meende het serieus, gemeen vrouwmens.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
[..]
Je meent het serieus.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik meende het serieus, gemeen vrouwmens.
Nee Afrikaans niet, meer de gewoon wat zonnerige filosofie des levens, die in net noorden zonder zon soms wat lastig wordt. Homerus is zo gewelddadig, maar we zouden ons er verder in kunnen verdiepen en kijken of hij ook een wat zachtere kant heeft.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:54 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het zuiden? Afrikaanse filosofie? Leg maar eens uit welke filosofie jou dan boeit, wie weet kunnen we elkaar aanvullen. Ik heb wat verstand van het Oosten en ook van de klassiek filosofie. Verder ben ik ook wel bekend met de werken van Homer, hoewel niet uitgebreid.
[..]
Deadprez zou mij niet uitlachen.
Zonnig? De Oosterse filosofie kan erg zonnig zijn ondanks haar serieuze en strenge karakter. Maar welke filosofie is zonnig? De epicuristen zijn dat wel ja, maar ook zij hebben grove vergissingen. Want niet iedereen kan maar steeds in zijn tuin chillen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:03 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Nee Afrikaans niet, meer de gewoon wat zonnerige filosofie des levens, die in net noorden zonder zon soms wat lastig wordt. Homerus is zo gewelddadig, maar we zouden ons er verder in kunnen verdiepen en kijken of hij ook een wat zachtere kant heeft.
Wat mankeert er?quote:
Bedankt, maar ik meen het echt serieus.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:09 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ja met je topic. Ik vind jou wel een bazige user denk ik.
Al vind ik 2000+ posts in 10 dagen wel wat veel, maar wie ben ik.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:09 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik meen het echt serieus.
Waar ik altijd een beetje moeite mee heb is het geen pieken, geen dalen idee dat ik krijg van bijv. het boeddhisme. Het is me té sereen, mooi als je dood bent. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet de filosofie is waar ik mee het meest in heb verdiept, dus wie weet kun je me wat leren.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:06 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zonnig? De Oosterse filosofie kan erg zonnig zijn ondanks haar serieuze en strenge karakter. Maar welke filosofie is zonnig? De epicuristen zijn dat wel ja, maar ook zij hebben grove vergissingen. Want niet iedereen kan maar steeds in zijn tuin chillen.
Homerus valt wel mee, hij heeft een zachte kant. Maar hij wilt ons vooral een les geven, en dat is dat er altijd dommeriken zijn die willen sterven voor glorie. Je zou kunnen zeggen dat in die tijd de Grieken vaak last hadden van 'hubris'. Hubris is hoogmoed, overmoed hoe je het ook wilt noemen. In ieder geval denken dat je heel wat voorstelt. Maar natuurlijk komt hoogmoed voor de val. En daar gaat het Homerus om.
Een werk wat dus heel simpel over geweld lijkt te gaan, komt eigenlijk op zo'n eenvoudige les neer.
Oostere-filosofie heeft veel verschillen. Heb het meeste kennis van het Taoïsme. Taoïsme draait erom dat er bijvoorbeeld een achtergrond is, en dat wij daar dingen uitpakken.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Waar ik altijd een beetje moeite mee heb is het geen pieken, geen dalen idee dat ik krijg van bijv. het boeddhisme. Het is me té sereen, mooi als je dood bent. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet de filosofie is waar ik mee het meest in heb verdiept, dus wie weet kun je me wat leren.
Aanduiden en oordelen zijn niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Wat vind je van het idee dat iemand die meer woorden heeft, meer ziet? Zonder benoeming zijn we niet in staat iets op te merken en het een van het ander te onderscheiden. Al klinkt dat eigenlijk wel taoistisch want hadden we dus geen woorden gehad, dan geen onderscheid en daarmee maar één geheel.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:14 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Oostere-filosofie heeft veel verschillen. Heb het meeste kennis van het Taoïsme. Taoïsme draait erom dat er bijvoorbeeld een achtergrond is, en dat wij daar dingen uitpakken.
Bijvoorbeeld 'deze bloem is mooi, maar die is lelijk.' Op dat moment ga je dingen aanduiden. Met als gevolg dat we nu blauw hebben, indigo blauw, baby blauw, badjes blauw. Dat is leuk als je iets wilt aanduiden bijvoorbeeld welke kleur de muur moet hebben. Maar we zijn er teveel waarde aan gaan hechten.
Want ik ga jou nu vragen wat is belangrijk aan een wiel als de deze?
[ afbeelding ]
Het punt is, kan je al die woorden die we hebben eens opzij leggen. De verte inkijken en gewoon genieten van wat is? Gewoon genieten van wat is, gewoon stilzitten en genieten van wat is. Dat kunnen we haast alleen als we op vakantie gaan en eens iets voor het eerst zien.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:20 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Aanduiden en oordelen zijn niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Wat vind je van het idee dat iemand die meer woorden heeft, meer ziet? Zonder benoeming zijn we niet in staat iets op te merken en het een van het ander te onderscheiden. Al klinkt dat eigenlijk wel taoistisch want hadden we dus geen woorden gehad, dan geen onderscheid en daarmee maar één geheel.
Uhm, dat het rond is?
Gewoon een beetje chillen, eigenlijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het punt is, kan je al die woorden die we hebben eens opzij leggen. De verte inkijken en gewoon genieten van wat is? Gewoon genieten van wat is, gewoon stilzitten en genieten van wat is. Dat kunnen we haast alleen als we op vakantie gaan en eens iets voor het eerst zien.
En nee, vaak krijg ik te horen 'de spaken.' Maar iets dat belangrijk is, is niets. De niets, de leegte in het midden waarop je het wiel monteert. Ook een vaas verliest haar waarde zonder leegte want je kan er niets meer inzetten. Of een huis zonder leegte kunnen we niet in wonen. We noemen het levensruimte of ruimte, maar het is in feite gewoon leegte.
De Tao zegt dat we als water moeten zijn, niet tegen onze obstakels aan-knallen maar overal omheen glijden, en water gaat ook overal heen de donkere plekjes waar mensen niet durven te komen. Dat is niet alles water helpt andere ook. Het cultiveert het is goed.
Dat is een beetje Taoïsme in een notendop. Veel mensen vinden het zweverig of onzin, maar het is een positieve boodschap naar mijn mening. Om eens stil te staan bij het helpen van een ander, om eens iets te cultiveren.
En om alle labeltjes en woordjes eens thuis te laten en gewoon te genieten van de omgeving zelf. Waar mensen ruzie hebben of het nu rood of bordeauxrood is. Kan je toch ook gewoon naar die stoel kijken, en zeggen dat het een mooie stoel is?
Ik ben geen professor en geen filosoof dus ik leg het misschien super dom uit maar ach..
Juist gewoon eens een beetje chillen en ook eens erbij stilstaan dat niets ook iets is. Soms zeggen mensen van 'dit is niets.' Of 'dat is niets.' Maar soms is niets ook iets. Als alles een grote blokbeton was, dan konden wij toch ook niet bewegen? En ik hecht wel waarde aan mijn ruimte, en ruimte is als het ware niets. Alleen noemen wij het ruimte.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:38 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Gewoon een beetje chillen, eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |