abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135346583
Hallo,

Mijn naam is Bevert. Ik ben geboren met PDD-nos. Een lichte vorm daarvan.

Het begon allemaal toen ik jong was. Ik was een stille en verlegen jongen, die niet snel huilde als baby. Ik had wel de behoefte aan liefde, maar ik was toch afstandelijk en kreeg het dus niet. Op school was ik een stille jongen, die vrijwel niks zei, alleen tegen mensen die ook tegen mij praatten. Daar begon het dus al. Ik praatte alleen met een beperkt aantal mensen die ik vertrouwde. Ik was goed in sport, en boekte op jonge leeftijd goede resultaten op school en daar haalde ik mijn voldoening uit.

Ik groeide op in een arme wijk, en kwam al snel in contact met de '' verkeerde '' vrienden. Ja je kiest ze zelf uit. Maar goed ik was een meeloper en ik voelde me vaak onprettig en niet op mijn gemak. Ik blowde al op ongeveer mijn 14de. Op mijn 19de kreeg ik een paranoide psychose. Het was de ergste nachtmerrie uit mijn leven. Ik zal jullie de details besparen. Maar goed daarna werd ik nog angstiger/onzekerder dan voor de psychose en maakte ik domme fouten uit frustratie, en werd ik nog angstiger. Ik voelde me lang onveilig en ontspannen zat er niet meer in. Ik had nog wel hobbies zoals gamen en films kijken, waar ik ook een soort structuur in had.
Nu loop ik al een tijdje stage en ik merk dat dat heel moeilijk gaat. Ik slaap zeer weinig, en ben brak, moe, en met hoofdpijn. Ik kijk geen TV meer en al zeker niet naar het nieuws. Elke dag praat ik tegen mezelf, en ben ik aan het focussen, om maar te kunnen begrijpen hoe ik in elkaar zit, en waarom ik de fouten gemaakt heb die ik heb gemaakt. Ik schreef het ook op en moest vaak huilen, terwijl ik dat deed. Maar ik wil niet dat mensen mij niet mogen. Waar ik hou ook niet van denigrerende woorden zoals:
-Kneus
-Sukkel
-Faker
Mensen uitschelden kan heel veel pijn doen/
Door mijn onzekerheid neem ik die woorden heel serieus en die doen mij heel erg pijn. Zo was er ook iemand die mij Judas noemde, omdat ik zo onzeker en wantrouwend ben naar mensen. Ik ben bang om de verkeerde dingen te zeggen. Volgens hem was ik bang dat de waarheid boven tafel zou komen. Welke waarheid? Ik heb niks te verbergen, ze kennen mij niet, maar ik wil niet dat mensen ''denken'' dat ik slecht ben, of een loser, dus reageer ik te defensief. Dit deed mij heel erg pijn, want ik kan er niks aan doen dat ik zo ben, en ik ben naar mijn weten een goed mens. Toch? Ik twijfel de hele tijd aan mezelf. Iedereen is toch anders? Nu ben ik volgens hem een Judas. Sorry het kan aan mij liggen, maar hoe kan ik een Judas zijn? Ik neem alles heel serieus op en kan dan soms wel eens vervelend reageren. Maar mensen begrijpen niet dat ik me aangevallen voel. En dan ben ik weer de boeman. Nu heb ik mezelf daar weer laten bannen, omdat ik me buitengesloten voelde, en nu voel ik me weer eenzaam.

Er is zoveel haat in deze wereld. Soms denk ik, wat doe ik hier eigenlijk nog, met mensen die mij voor van alles en nog wat uitmaken, uitschelden enzovoort. Niemand houdt van mij :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Bevert op 11-01-2014 10:56:09 ]
pi_135346712
als je wil, is er hulp. Ga naar de huisarts....
uit een aspergernest
  zaterdag 11 januari 2014 @ 07:47:43 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_135346726
Ik vind het zware kost op zo'n jonge leeftijd. Ik denk dat je je teveel aantrekt van wat andere mensen over je denken wat vaak niet eens zo is. En al zou het zo zijn laat gaan, maak je niet druk wat een buitenstaander van je vindt. Misschien toch eens een therapeut opzoeken om je hiermee te helpen?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_135346752
- Hoe oud ben je nu, en waar zijn je ouders in dit verhaal?
- Woon je op jezelf? Heb je broers, zussen, vriend/vriendin, vrienden?
- Wat geeft jou het gevoel dat niemand van jou houdt?

Veel vragen, maar met zulke beperkte informatie is het moeilijk om je verhaal goed te begrijpen.

Ik zou sowieso een professional opzoeken als ik jou was, want de liefde van onbekenden op het internet moet je niet willen.

Ik weet eerlijk gezegd ook vrijwel niks over PDD-NOS, behalve dan dat het op autisme lijkt(?). Dus ik weet niet wat voor eventuele versterkende gevolgen dit heeft op je gedachten en gevoelens.

Verder wens ik je natuurlijk alle sterkte. Het is zeker rot om je te voelen zoals jij je nu voelt.
pi_135346753
Ik maak me inderdaad teveel druk om wat andere mensen over me denken, ik wil gewoon geen ruzie. En het doet me pijn als mensen zo over me denken/praten.

heb al een telefoontje gepleegd gisteren.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 07:59:20 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_135346793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:52 schreef Bevert het volgende:
Ik maak me inderdaad teveel druk om wat andere mensen over me denken, ik wil gewoon geen ruzie. En het doet me pijn als mensen zo over me denken/praten.

heb al een telefoontje gepleegd gisteren.
Je kunt toch niet ieders vriend zijn? Dat is een onmogelijke opgave, er zullen altijd mensen zijn die jou niet liggen en vica versa daar moet je tegen bestand zijn want zo is het nu éénmaal, je kan niet allemans vriend zijn. Hopelijk kan een psych of een peut je daar een beetje mee helpen zodat je daar beter mee om kan gaan in de toekomst.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_135346817
meer iets voor R&P dit.

En PDD-NOS is een mooie verzamelnaam van "we weten niet wat je hebt, maar hier heb je een stempel".

Bron : ervaringsdeskundige. :')
pi_135346841
Ik ben geen sukkel
Ik ben geen faker, ( hoewel ik me op fora wel meer durf te uiten)
Ik ben geen kneus

Ik weet ook niet wat ik heb, niemand weet dat.

Wat is TS, en nee ik troll niet.
pi_135346852
Is er iets mis met dit topic. Anders wil ik het best verwijderen.
pi_135346855
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:07 schreef Bevert het volgende:
Ik ben geen sukkel
Ik ben geen faker, ( hoewel ik me op fora wel meer durf te uiten)
Ik ben geen kneus

Ik weet ook niet wat ik heb, niemand weet dat.

Wat is TS, en nee ik troll niet.
Gewoon een laag zelfvertrouwen, waarschijnlijk niets meegekregen vanuit huis.
En dat blowen hielp ook niet, dat verneukt je hersenen als je dat te vaak zo jong al doet.

Vooral zo na of liever gezegd, tijdens je puberteit kan zoiets een sneltreinvaart nemen als er niets tegenover staat of als je dat zelf niet meer inziet dat het allemaal wel meevalt met hoe men over je denkt. (je raakt paranoïde, vandaar die extreme uiting ervan toen je 19 was, dat bouwt op en ontploft als het ware)

Je bent nu ergens in de 20 gok ik?
Hoe ouder je word, hoe meer dat slijt, maar dan moet je er wel aan werken.

Realistische gedachtes proberen te vormen.
Dat kan met behulp van gedachte schemas, vraag ernaar bij je psycholoog als je die hebt en anders zoek je een psycholoog op.
pi_135346865
Ik ben nu 25 en woon op mezelf,

bedoel je cognitieve therapieën?
pi_135346868
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:16 schreef Bevert het volgende:
Ik ben nu 25 en woon op mezelf,

bedoel je cognitieve therapieën?
Ja, dat is daar onderdeel van.
pi_135346874
TS is topicstarter, dat ben jij dus. ;)

Verder denk ik dat dit forum je niet veel kan helpen, aangezien je, zoals je al merkt, flink wat onzin krijgt van niet zo serieuze mensen waardoor jij je alleen maar erger gaat voelen.
Ik denk ook dat dit topic verplaatst word van Klaagbaak naar een andere, meer serieuze, hoek.

Ook wil ik zeggen dat iedereen wel eens of meerdere keren in een flinke dip zitten en geen zin meer in het leven hebben maar dat het uiteindelijk wel goed gaat komen.

Mijn advies: ga naar de huisarts, hij kijkt serieus naar je situatie en kan je eventueel doorsturen naar een psycholoog.
pi_135346880
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:07 schreef Bevert het volgende:
Dit deed mij heel erg pijn, want ik kan er niks aan doen dat ik zo ben, en ik ben naar mijn weten een goed mens.
En daar zit de kern van je probleem.

Je hebt jezelf zo hard in de slachoffer rol geduwt dat je in een vicieuze cirkel van "Ik kan er niks aan doen, dus ben ik zo, dus kan ik er niks aan doen, etc." terecht bent gekomen waar je enige uitweg nog is "IEDEREEN IS SLECHT".

Ja, je kunt er wel wat aan doen. Nog sterker: JIJ bent de enige die er wat aan kan doen. Je worstelt met een intern probleem en jij bent de enige die dat interne probleem aan kan pakken.
De wereld is wat hij is. Dat ga jij niet veranderen. Maar zolang je "De Wereld" de schuld blijft geven loop je weg voor het zelf oplossen van je eigen probleem.

En waarschijnlijk kun je het inderdaad niet in je eentje veranderen. Zoek dus hulp bij een professional. En psycholoog, haptotherapeut, weet ik veel. Maar zoek hulp bij iemand die je de handvaten kan geven om te zorgen dat jij anders naar jezelf en de wereld kunt kijken.
pi_135346953
Het is dus misschien wel mogelijk om dingen niet zo hard op te vatten?
Want dat doe ik al mijn hele leven.
pi_135346989
Bij jouw 'aandoening' komt toch ook vaak een soort talent of hoge intelligentie?
pi_135346996
Is heel verschillend volgens mij.

Ik heb een gemiddeld IQ.
pi_135347022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:35 schreef Bevert het volgende:
Het is dus misschien wel mogelijk om dingen niet zo hard op te vatten?
Want dat doe ik al mijn hele leven.
Dat kan zeker!

Deed ik vroeger ook altijd, alles keihard opvatten. Tot mijn 20ste of zo, toen dacht ik: "schijt aan iedereen." En ik ben ook behoorlijk getreiterd door mensen tijdens de basisschool en middelbare school, dus herken het allemaal wel.

Maar het is het echt niet waard. Straks ben je met wat geluk 70 of 80 en dan ga je dood. En dan? Heb je je leven geleid door wat anderen vinden. Zonde :N

Had ik veel eerder moeten denken. Lekker boeiend wat men van je vindt, zolang je zelf gelukkig en tevreden bent. Maar het is inderdaad moeilijker dan 'zomaar' eventjes doen. Maar toch moet je het proberen! Denk aan de leuke dingen in het leven. Of zoek een doel, dat kan soms ook helpen.

Betrap mezelf er nog wel op dat ik nog steeds soms zulke gedachtes heb, dus echt helemaal weg is het niet. Maar het heeft niet de bovenhand ;)
pi_135347095
Ik heb een mooi huis nu, dat zeg ik ook al de hele tijd tegen mezelf misschien heb ik het zo slecht nog niet.

Alleen duurt het denk ik even voordat ik me weer beter voel.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:08:33 #20
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135347132
Beste bevert ik help mensen alleen im r&p in mijn 50+ jaar van leven heb ik wel geleert me weinig aan te trekken van de dingen.

Ik heb geen pdd nos en vind het hele labeltje maar onzin. Niet dat jij niets hebt maar wat heb je aan een label als je niet weet hoe het werkt.

Maar goed ik help alleen in r&p topics
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135347158
Oke, maar waar is het r&p topic en wat is het verschil?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:17:01 #22
419250 Spongeboss
pi_135347194
Index --> relAtie psychologie.
Daar is men serieuzer.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135347215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:12 schreef Bevert het volgende:
Oke, maar waar is het r&p topic en wat is het verschil?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:17 schreef Spongeboss het volgende:
Index --> relAtie psychologie.
Daar is men serieuzer.
Hier dus, klik ;)
pi_135347330
Oke en hoe kan ik dit verplaatsen/verwijderen?
pi_135347357
Ik hou van je, TS. :*
Copthorne 2.0
pi_135347381
[serieus]Probeer je minder aan te trekken van wat mensen van je vinden. Don't let someone else's opinion of you become your reality.[/serieus]
Copthorne 2.0
pi_135347431
Thanks, als mensen zeggen dat ik een vrouw ben zou ik het idd haast nog geloven ook.
pi_135347448
Bevert, het maakt niet uit wat mensen van je denken. Wees gewoon jezelf mensen vinden je dan vanzelf leuk. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan maar serieus probeer het maar eens.

90% van de mensen die je nu ziet/met je te maken hebben zie je over een paar maanden of jaar toch niet meer. Wat maakt het uit wat ze van je vinden? je hebt totaal niets te verliezen toch?
pi_135347482
je hebt totaal niets te verliezen toch?

Klopt, helemaal niets, behalve mijn leven.
pi_135347508
Zodra je teveel gewicht gaat hangen aan de mening van een ander, dan geef je die ander (te)veel macht.

Neem de opinies van anderen mee in je overwegingen, maar laat je er niet door leiden.
Copthorne 2.0
pi_135347526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:41 schreef Bevert het volgende:
je hebt totaal niets te verliezen toch?

Klopt, helemaal niets, behalve mijn leven.
ik bedoel als je jezelf bent tegenover andere mensen, je hebt toch niets bij hen te verliezen?

ga het asjeblieft proberen op kleine schaal bijvoorbeeld op het werk of school of bij je familie of sport.
Je zult merken dat het echt heel fijn is en dat mensen dan ook veel opender naar jou staan als jij jezelf meer durft te geven. Het is niet makkelijk maar als je gelukkig wilt worden denk ik dat dit de eerste stap is. En laat het verleden achter je. Als je meer zelfvertrouwen wilt is veel sporten ook een goede
pi_135347602
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:44 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

ik bedoel als je jezelf bent tegenover andere mensen, je hebt toch niets bij hen te verliezen?

ga het asjeblieft proberen op kleine schaal bijvoorbeeld op het werk of school of bij je familie of sport.
Je zult merken dat het echt heel fijn is en dat mensen dan ook veel opender naar jou staan als jij jezelf meer durft te geven. Het is niet makkelijk maar als je gelukkig wilt worden denk ik dat dit de eerste stap is. En laat het verleden achter je. Als je meer zelfvertrouwen wilt is veel sporten ook een goede
Thanks, ik denk dat ik wel wat heb aan jullie advies.

Ik ben misschien wat te bang voor negatieve reacties, terwijl dit eigenlijk niet nodig is.
pi_135347636
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:50 schreef Bevert het volgende:

[..]

Thanks, ik denk dat ik wel wat heb aan jullie advies.

Ik ben misschien wat te bang voor negatieve reacties, terwijl dit eigenlijk niet nodig is.
Je bent volkomen normaal overigens. Ik was zelf ook zo, altijd bezig met wat mensen over mij denk etc. (heb het nog steeds een beetje). het is echt k*t. Je moet het proberen los te laten en jezelf te zijn. Net zo als ieder ander mens heb jij ook recht op een goed leven en dit moet je afdwingen door te doen wat je leuk vind en wat je wilt. En je niet te weerhouden door steeds bezig te zijn wat anderen van je denken, dat is namelijk pointless.
pi_135347657
@ dopfles 1

thanks

Maar wat als mensen je nou beledigen? Wat moet je dan doen? Negeren?, ik hou niet van ruzies enzo, het best gewoon een slim antwoord geven denk ik.

[ Bericht 30% gewijzigd door Frank_Drebin op 11-01-2014 10:38:37 ]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:04:01 #35
419250 Spongeboss
pi_135347755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:56 schreef Bevert het volgende:

@ dopfles 1

thanks

Maar wat als mensen je nou beledigen? Wat moet je dan doen? Negeren?, ik hou niet van ruzies enzo, het best gewoon een slim antwoord geven denk ik.
Van slimme antwoorden komt herrie. Ik praat zelden met mensen in het echt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frank_Drebin op 11-01-2014 10:38:51 ]
pi_135347800
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:04 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Van slimme antwoorden komt herrie. Ik praat zelden met mensen in het echt.
Oke, maar ik heb er wel behoefte aan persoonlijk. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk.
Met vrouwen heb ik dat wel veel meer. :p
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:09:37 #37
419250 Spongeboss
pi_135347843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:06 schreef Bevert het volgende:

[..]

Oke, maar ik heb er wel behoefte aan persoonlijk. Dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk.
Met vrouwen heb ik dat wel veel meer. :p
Begim maar beter niet aan vrouwen niet met jouw problematiek. Nee, qua behoeftes je hebt familie toch?
pi_135347865
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:56 schreef Bevert het volgende:
Zo werd ik altijd genoemd op een ander forum ;)
Mijn echte naam hou ik liever achterwege.

@ dopfles 1

thanks

Nooit negeren, vol tegen ingaan. Wie heeft het recht om jou een kneus te noemen of wat dan ook? Als je het negeert doet die persoon het de volgende keer weer omdat het kan en je niets doet.

Ten eerste gewoon de vraag stelen "wie geeft jou het recht om mij zo te noemen?" daar schrikken ze sws van en dan weten ze hoe laat het is en dat er niet met jou gespeeld kan worden.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:14:50 #39
419250 Spongeboss
pi_135347910
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:11 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Nooit negeren, vol tegen ingaan. Wie heeft het recht om jou een kneus te noemen of wat dan ook? Als je het negeert doet die persoon het de volgende keer weer omdat het kan en je niets doet.

Ten eerste gewoon de vraag stelen "wie geeft jou het recht om mij zo te noemen?" daar schrikken ze sws van en dan weten ze hoe laat het is en dat er niet met jou gespeeld kan worden.
Serieus? Hoe harder je bijt hoe harder de weerstand naar mijn ervaring. Sowieso wat maakt het uit als iemand je kneus noemt?
pi_135347945
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:09 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Begim maar beter niet aan vrouwen niet met jouw problematiek. Nee, qua behoeftes je hebt familie toch?
Hmm dat zou erg jammer zijn, want ik weet dat ik me dan beter zou voelen. En ik wil ook kinderen enzo.

Familie is toch anders.

@ dopfles

hmmm, ik denk dan altijd na over de consequenties als je iets zegt.

Dat is wel een goeie ja.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:21:33 #41
419250 Spongeboss
pi_135348008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:17 schreef Bevert het volgende:

[..]

Hmm dat zou erg jammer zijn, want ik weet dat ik me dan beter zou voelen. En ik wil ook kinderen enzo.

Familie is toch anders.

@ dopfles

hmmm, ik denk dan altijd na over de consequenties als je iets zegt.

Dat is wel een goeie ja.
Geen enkele vrouw zit te wachten op een onzeker depressief wrak sorry het is niet anders verder maakt het je niet gelukkiger.

Als ik iets aan mijn longen heb en ik zoek schonere lucht op is het nog steeds klote. Want het ligt aan mijn longen niet de omgeving.

Vrouw en kinderen zijn de schone lucht terwijl jij nog het negatieve in je meedraagt.
pi_135348217
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:24 schreef Bevert het volgende:
hmmm als het me niet gelukkiger maakt ( en die kans zit er dik in), waarom zou ik me er dan ongelukkig over voelen?
Interessant, misschien is het maar beter ja,

toch heb ik wel de behoefte om me voort te planten. :P
Maar als een vrouw het er voor over heeft... zou het ook een meerwaarde kunnen zijn. Maar ik moet haar ook niet ongelukkig maken, maar dat wil ik niet natuurlijk, maar het zou wel kunnen. Maar ik heb naast 3 slaapkamers vrij weinig te bieden. Dat wel.

Forum Admin zaterdag 11 januari 2014 @ 10:43:30 #43
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_135348394
Schopje
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_135348410
Een schopje is? Ja het editen duurt soms wat lang.

Goed in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik voel me zelfs wat beter daardoor, en ik denk dat ik er wel wat aan heb.
  Forum Admin zaterdag 11 januari 2014 @ 10:46:32 #45
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_135348437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:44 schreef Bevert het volgende:
Een schopje is? Ja het editen duurt soms wat lang.

Goed in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik voel me zelfs wat beter daardoor, en ik denk dat ik er wel wat aan heb.
heb je topic 'geschopt' naar r&p
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_135348454
Oke thanks daar had ik hem inderdaad moeten plaatsen.
pi_135348499
Huh. Heb je toen je de psychose kreeg en doormaakte geen (professionele) hulp gehad? :o
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_135348529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Huh. Heb je toen je de psychose kreeg en doormaakte geen (professionele) hulp gehad? :o
oh jawel, alleen daarna toen ik thuis zat, voelde ik me nog niet goed, alleen ik kon wel gewoon redelijk functioneren, misschien had ik het wat beter moeten uitleggen.

Ik heb het al geedit, klopte idd niet.
pi_135348611
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:51 schreef Bevert het volgende:

[..]

oh jawel, alleen daarna toen ik thuis zat, voelde ik me nog niet goed, alleen ik kon wel gewoon redelijk functioneren, misschien had ik het wat beter moeten uitleggen.

Ik heb het al geedit, klopte idd niet.
Ah, vandaar.

Waarom voelde je je toen niet goed? Had je het idee dat er iets mistte in je leven?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_135348790
Ehm, is nogal gecompliceerd, maar het kwam er op neer, dat ik niet meer anoniem was, ( internet) en daar heb ik me een beetje zorgen over gemaakt, maar die tijd heb ik achter me gelaten.

Het één had ook met het ander te maken natuurlijk. En bovendien was ik al lang niet meer de oude.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bevert op 11-01-2014 11:21:19 ]
pi_135349198
hmm vreemd telkens als ik op page 2 ga staat er dat ik ben uitgelogd.
pi_135349675
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:14 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Serieus? Hoe harder je bijt hoe harder de weerstand naar mijn ervaring. Sowieso wat maakt het uit als iemand je kneus noemt?
Niet waar. Zulke mensen pakken altijd de zwaksten omdat die niets terug doen. Als je keihard terug slaat dan kijken ze wel uit de volgende keer. Trust me
pi_135349678
Hoi Bevert.

Ben je al naar je HA (huisarts) gegaan met je klachten?
Er is ook een topic over depressie en angst hierzo, misschien dat het lezen ervan je een beetje helpt, je bent niet de enige op de wereld die rondloopt met de (negatieve) gevoelens waar jij momenteel mee rondloopt :)

Ben zelf ook autistisch en heb jarenlang met depressieklachten en angstklachten rondgelopen en ben pas na jaren naar de hulpverlening gestapt, een stap die ik veel eerder had moeten zetten.
Er is trouwens ook een topic over autisme hierzo

Succes TS ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:20 schreef Bevert het volgende:
hmm vreemd telkens als ik op page 2 ga staat er dat ik ben uitgelogd.
Geen idee waar dat aan ligt. Zelf heb ik het zo ingesteld dat alles op 1 enkele pagina opent omdat ik dat prettiger vind.
pi_135349744
Trouwens, waarom niet aan een vriendin beginnen? Als er een vriendin is die erg lief is en je accepteert als hoe je bent is dat geen probleem? een vriendin is trouwens ook goed voor je zelfvertrouwen. Zeker geen kansen laten gaan maar idd eerst focussen op je zelfvertrouwen. De meeste vrouwmensen geilen op een zelfverzekerde man. Maar op elk potje past een dekseltje, zeker niet opgeven!!!!
pi_135349853
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:41 schreef dopfles1 het volgende:
Trouwens, waarom niet aan een vriendin beginnen? Als er een vriendin is die erg lief is en je accepteert als hoe je bent is dat geen probleem? een vriendin is trouwens ook goed voor je zelfvertrouwen. Zeker geen kansen laten gaan maar idd eerst focussen op je zelfvertrouwen. De meeste vrouwmensen geilen op een zelfverzekerde man. Maar op elk potje past een dekseltje, zeker niet opgeven!!!!
Vetgedrukte is echt de grootste larie die er is :P
pi_135349873
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte is echt de grootste larie die er is :P
licht toe
pi_135350000
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:47 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

licht toe
Dit spreekwoord wordt normaliter gebruikt om aangesprokene (valse) hoop te geven. Sommige mensen zijn nou eenmaal meer of minder compatible met anderen dan anderen en dit spreekwoord gagandeert al helemaal niet een prettig intiem leven.
Zat mensen die op hun 25 nog niet eens gekust hebben en voor zulke mensen komt dit spreekwoord alleen maar zuur aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-01-2014 11:55:44 (kofschip error :@) ]
pi_135350075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit spreekwoord wordt normaliter gebruikt om aangesprokene (valse) hoop te geven. Sommige mensen zijn nou eenmaal meer of minder compatible met anderen dan anderen en dit spreekwoord gagandeerd al helemaal niet een prettig intiem leven.
Zat mensen die op hun 25 nog niet eens gekust hebben en voor zulke mensen komt dit spreekwoord alleen maar zuur aan.
Hmm dat kan zijn, maar misschien hebben deze mensen nog nooit geprobeerd? Ik bedoelde dat hij eigenlijk nooit moet opgeven. Ik ken iemand die had tot zijn 35ste niet gekust en is nu 40 en gelukkig getrouwd met een lieve vrouw. Het is nooit te laat.
pi_135350255
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:55 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Hmm dat kan zijn, maar misschien hebben deze mensen nog nooit geprobeerd? Ik bedoelde dat hij eigenlijk nooit moet opgeven. Ik ken iemand die had tot zijn 35ste niet gekust en is nu 40 en gelukkig getrouwd met een lieve vrouw. Het is nooit te laat.
"Beter laat dan nooit" is dan denk ik wat beter op z'n plek :P
Overigens geldt naar mijn mening in dit geval toch "hoe eerder, hoe beter" :Y (jaaa, er zijn natuurlijk grenzen :P )

Maar echt, "op ieder potje past een dekseltje" en "Ach, je bent gewoon een laatbloeier" en dergelijke spreekwoorden zijn gewoon echt zum kotzen :r :')
pi_135350351
Er zijn veel mensen die vroeger gepest/mishandeld/misbruikt enz zijn. En dat vormt vaak hoe je in het leven staat. En je kan er zeker wat aan doen, ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Dat is veel beter dan zelf door blijven tobben.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_135350413
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:05 schreef zomertje het volgende:
Er zijn veel mensen die vroeger gepest/mishandeld/misbruikt enz zijn. En dat vormt vaak hoe je in het leven staat. En je kan er zeker wat aan doen, ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Dat is veel beter dan zelf door blijven tobben.
pi_135351900
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 09:28 schreef Bevert het volgende:
Oke en hoe kan ik dit verplaatsen/verwijderen?
Verwijderen zal een moderator voor je moeten doen. En verplaatsen denk ik ook, maar weet ik niks van.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_135352180
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoi Bevert.

Ben je al naar je HA (huisarts) gegaan met je klachten?
Er is ook een topic over depressie en angst hierzo, misschien dat het lezen ervan je een beetje helpt, je bent niet de enige op de wereld die rondloopt met de (negatieve) gevoelens waar jij momenteel mee rondloopt :)

Ben zelf ook autistisch en heb jarenlang met depressieklachten en angstklachten rondgelopen en ben pas na jaren naar de hulpverlening gestapt, een stap die ik veel eerder had moeten zetten.
Er is trouwens ook een topic over autisme hierzo

Succes TS ^O^

[..]

Geen idee waar dat aan ligt. Zelf heb ik het zo ingesteld dat alles op 1 enkele pagina opent omdat ik dat prettiger vind.
Thanks

Ik ben nog niet naar de huisarts gegaan nee, maar heb wel contact gehad met andere hulpverlening.

Ik wil best iets hards terugzeggen, alleen ik denk dan altijd dat ik dan mezelf in gevaar kan brengen. Ik ga dan ook altijd uit van het ergste scenario.
pi_135354150
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:04 schreef Bevert het volgende:

[..]

Thanks

Ik ben nog niet naar de huisarts gegaan nee, maar heb wel contact gehad met andere hulpverlening.

Ik wil best iets hards terugzeggen, alleen ik denk dan altijd dat ik dan mezelf in gevaar kan brengen. Ik ga dan ook altijd uit van het ergste scenario.
Dat is niet goed, het is niet realistisch. De hele wereld is er niet op uit om jou kapot te maken. De hele wereld is vooral eerst met zichzelf bezig.

Blijft mijn advies: ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
-Albert Camus.
pi_135356246
Nu kan ik dus ook niet meer op dat forum vanwege een paar rotte appels.

Het heeft totaal geen zin.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bevert op 11-01-2014 15:12:55 ]
pi_135356510
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:06 schreef Bevert het volgende:

Naja, je hebt het tenminste geprobeerd :P
pi_135356829
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Naja, je hebt het tenminste geprobeerd :P
Wat heb ik geprobeerd? Om te veranderen?
pi_135356848
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:24 schreef Bevert het volgende:

[..]

Wat heb ik geprobeerd? Om te veranderen?
Op dat forum te komen (whatever that means :P )
pi_135356919
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op dat forum te komen (whatever that means :P )
Oke, dat je dat weet :P
pi_135356951
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:27 schreef Bevert het volgende:

[..]

Oke, dat je dat weet :P
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:06 schreef Bevert het volgende:

Heb je zelf gezegd, vandaar dat ik dat weet O-) :P
pi_135357303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:59 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat is niet goed, het is niet realistisch. De hele wereld is er niet op uit om jou kapot te maken. De hele wereld is vooral eerst met zichzelf bezig.

Blijft mijn advies: ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
Dan mag die wereld dat wel eens een keertje zeggen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135357335
Ik kan hier natuurlijk ook blijven. ;)
pi_135358144
Ik heb je OP gelezen en ik herken een aantal punten die besproken worden in een boek die ik heb gelezen. Het boek heet "Ik ben O.K., jij bent O.K.". In het begin heel moeilijk doorheen te lezen door alle psychiatrische termen die gebruikt worden, maar later in het boek worden deze juist niet gebruikt en wordt het uitgelegd in Jip en Janneke taal.

Ikzelf heb ook problemen gehad (en heb ze tot op zekere hoogte nog steeds), dit kwam voort uit de spanningen, haat en stress die ik heb meegemaakt in mijn jonge levensjaren door de scheiding van mijn ouders. Bepaalde problemen en psychische aandoeningen zijn zo ver ingenesteld dat ze niet te genezen zijn. Maar het begrijpen van hoe die problemen werken en waarom je er last van hebt kan heel veel maatstaven bieden om er mee om te gaan.

Ik begrijp dat praten moeilijk voor je is, maar het is wel de beste optie om jezelf te kunnen helpen. Stiekem straal je al uit dat je behoefte hebt aan een gesprek door je problemen op dit forum aan ons voor te leggen. Het grote nadeel van een forum is alleen dat wij je niet direct kunnen helpen. Een professional zoals een psycholoog waar je heen mag wanneer jij dat wilt kan dat wel. Zo hou je je eigen vrijheid en heb je toch een luisterend oor wanneer jij dit nodig hebt.

Ik zou dus zeggen, ga naar de huisarts en praat met een psycholoog. Je hebt niets te verliezen. Bovendien raad ik je echt aan dat boek te lezen. Het zal je problemen niet oplossen, maar het geeft je heel veel inzicht in jezelf en andere mensen en hoe daarmee om te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2014 16:13:15 ]
pi_135358530
Mijn OP?

Oke ik zal dat boek eens gaan lezen dan.
De titel geeft al wel een beetje een vermoeden waar het over zou kunnen gaan.

iig bedankt.
pi_135358666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:22 schreef Bevert het volgende:
Mijn OP?

iig bedankt.
OP = openingspost (je eerst post in dit topic) :)
En ja, blijven kan hier ook natuurlijk, je bent in goed gezelschap denk ik zo.
-Albert Camus.
pi_135358985
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:22 schreef Bevert het volgende:
Mijn OP?

iig bedankt.
Mooi dat je het gelijk opmerkt, zegt al een hoop.

Doe niet teveel moeite met het begrijpen van het eerste gedeelte, is ook niet echt waar het boek om draait. Gewoon rustig op je gemak lezen en het rustig verwerken. Ik las het soms wel eens te gehaast door, dan mis je een hoop.

Rustig in je vel zitten is een goed moment om erin te duiken. :)
pi_135359469
Overigens een toevoeging:

In de berichten die jij hier post maak ik op dat je, voor mijn gevoel, de innerlijke drang hebt om je aan te passen zodat andere mensen met jou om kunnen gaan en je accepteren en waarderen zoals jij zelf bent. Ik weet niet of je er zo over denkt, maar als ik jou persoonlijk nog een tip mag geven, zou ik zeggen dat je het zo moet zien:

Kijk naar jezelf, allereerst naar de positieve punten, en daarna naar de negatieve punten. Concludeer wat je wél goed doet en waar je nog aan moet werken. Kijk vervolgens naar andere mensen. Kijk allereerst naar hun positieve punten, en daarna naar de negatieve punten. Concludeer ook nu wat hún wel goed doen en waar ze aan moeten werken.

Maar heel belangrijk is het om deze positie in te nemen: Ik ben een goed mens, en zij zijn dat ook. Alleen hebben we beide punten om aan te werken.

Vervolgens kun je met de uitkomsten van je "analyse" kijken hoe jij op basis van je goeie kwaliteiten het beste om kunt gaan met al die moeilijke mensen om je heen die zelf ook niet altijd even normaal doen, of reageren. Houd als uitgangspositie dat jullie beiden oké zijn, maar dat de communicatie tussen beide niet altijd synchroon loopt.

En dit is heel belangrijk:

Vervolgens is het niet de bedoeling dat je kijkt naar hoe jij je moet gedragen t.o.v. anderen zodat zij met jou beter om kunnen gaan. Maar het is de bedoeling dat je kijkt naar hoe jij je moet gedragen t.o.v. anderen zodat jij beter met hun om kunt gaan.

Het probleem ligt namelijk niet bij jou. Noch bij hun. Leer het probleem in het midden te leggen en te zien dat je even waardevol bent als anderen. Welke psychische problemen je ook mag hebben, iedereen heeft ze, en iedereen is in mijn ogen gelijk aan elkaar. Ik ben niets meer dan jou, en andersom. Kijk dus naar jezelf, en naar anderen, om met hun om te kunnen gaan en hun gebreken te kunnen accepteren. Continu naar jezelf kijken belemmerd je om naar buiten te kijken en te zien welke mogelijkheden er in je leven op je wachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2014 16:54:44 ]
pi_135360651
Goed geschreven hierboven :)
-Albert Camus.
pi_135361264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:28 schreef zomertje het volgende:
Goed geschreven hierboven :)
Dankjewel *O*
pi_135371355
Mijn stemmingsdipjes zijn vandaag niet echt aanwezig. Ik kan over de kleine tegenslagen heenstappen zonder me slecht te voelen. (als vrouw uit de stad terugkomen zonder iets gekocht te hebben.... slecht :P )

hm, deze post moet in t andere topic, ik kan niet klikken...

[ Bericht 10% gewijzigd door zomertje op 11-01-2014 21:11:50 (mutspost) ]
-Albert Camus.
pi_135391454
PDD-NOS-topics vind ik altijd maar lastig, omdat het me nooit goed duidelijk wordt wat dat nou precies is...
pi_135391653
Na, 25 jaar is het nog steeds niet duidelijk wat ik heb. :l

Kan ik iets vragen?
Is er iets verkeerds aan mijn topics? Anders verwijder ik het.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bevert op 12-01-2014 14:10:47 ]
pi_135414236
quote:
18s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:17 schreef Bevert het volgende:
Na, 25 jaar is het nog steeds niet duidelijk wat ik heb. :l

Kan ik iets vragen?
Is er iets verkeerds aan mijn topics? Anders verwijder ik het.
Tijd voor een goed psychologisch onderzoek? En nee, laat je topics maar lekker staan hoor, je zit hier echt niemand in de weg.
-Albert Camus.
pi_135454220
Ik heb al wel 1 gedaan zonder succes.

Ik voel me niet verbonden met mensen.
Ik heb het gevoel dat mensen me niet mogen en dit doet mij heel veel pijn.
Ik zal voor de rest van mijn leven alleen zijn. :'(
pi_135454836
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:05 schreef Bevert het volgende:
Ik heb al wel 1 gedaan zonder succes.

Ik voel me niet verbonden met mensen.
Ik heb het gevoel dat mensen me niet mogen en dit doet mij heel veel pijn.
Ik zal voor de rest van mijn leven alleen zijn. :'(
Was dat wat eruit kwam? En is je geen therapie aangeraden?

Niemand hoeft voor de rest van zn leven alleen te zijn. Ik ken veel mensen, ook mensen die niet zo van t 'gezellig' doen zijn. En toch kunnen ook die mensen iemand vinden die om ze geeft.
-Albert Camus.
pi_135455323
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:14 schreef zomertje het volgende:

[..]

Was dat wat eruit kwam? En is je geen therapie aangeraden?

Niemand hoeft voor de rest van zn leven alleen te zijn. Ik ken veel mensen, ook mensen die niet zo van t 'gezellig' doen zijn. En toch kunnen ook die mensen iemand vinden die om ze geeft.
Het heeft niks geholpen. Ik heb soms het gevoel alsof ik tegen een muur praat als ik naar mijn svp-ers ga. Een echte psycholoog moet je toch voor betalen ?
Cognitieve gedragstherapie was mij wel aangeraden. Om beter met negatieve gedachtes om te gaan. Woorden komen gewoon heel hard over, en het heeft invloed op mijn gemoedstoestand.
pi_135455712
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef Bevert het volgende:

[..]

Het heeft niks geholpen. Ik heb soms het gevoel alsof ik tegen een muur praat als ik naar mijn svp-ers ga. Een echte psycholoog moet je toch voor betalen ?
Cognitieve gedragstherapie was mij wel aangeraden. Om beter met negatieve gedachtes om te gaan. Woorden komen gewoon heel hard over, en het heeft invloed op mijn gemoedstoestand.
2e lijns hoef je niet voor te betalen, dit hangt van je diagnose af. Als het goed is heb je naast je spv'er ook een hoofdbehandelaar. Die zou je dat eens kunnen vragen.

Wat je met CGT leert te herkennen is welke gedachten nu wel en niet realistisch zijn en hoe je ermee om kan gaan.
-Albert Camus.
pi_135457138
Ik ben een beetje de controle over mijn leven aan het verliezen.
Ik kan niks meer, ik doe niks meer aan school, huishouden, hobbies.
Ik kan me niet meer concentreren op mijn stage, en ben dan ook telkens niet met mijn gedachten erbij. Soms huil ik, soms moet ik lachen. Ik loop de hele tijd te ijsberen.
Ik kan niet meer van het leven genieten.
Het is nu een beetje alles of niets geworden. Heb ook telkens het gevoel alsof mensen me kennen.
Ik word s'nachts wakker om 4 tot 5 uur en dan kan ik niet meer slapen.
Ik val s'avonds niet in slaap tenzij ik wiet rook.
Ik heb echt zulke stomme fouten gemaakt, en ik kan ze niet herstellen, het wordt alleen maar erger en ik dwaal maar af.
Ik ben ook jarenlang angstig geweest, depressief en moe, maar met een ander medicijn is dat minder geworden, maar nu komt het weer terug.
pi_135457796
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:52 schreef Bevert het volgende:
Ik ben een beetje de controle over mijn leven aan het verliezen.
Ik kan niks meer, ik doe niks meer aan school, huishouden, hobbies.
Ik kan me niet meer concentreren op mijn stage, en ben dan ook telkens niet met mijn gedachten erbij. Soms huil ik, soms moet ik lachen. Ik loop de hele tijd te ijsberen.
Ik kan niet meer van het leven genieten.
Het is nu een beetje alles of niets geworden. Heb ook telkens het gevoel alsof mensen me kennen.
Ik word s'nachts wakker om 4 tot 5 uur en dan kan ik niet meer slapen.
Ik val s'avonds niet in slaap tenzij ik wiet rook.
Ik heb echt zulke stomme fouten gemaakt, en ik kan ze niet herstellen, het wordt alleen maar erger en ik dwaal maar af.
Ik ben ook jarenlang angstig geweest, depressief en moe, maar met een ander medicijn is dat minder geworden, maar nu komt het weer terug.
Hey :)
PDD-NOS is toch geen fout joh? Je kunt er toch niets aan doen dat je het in het eerste instantie hebt gekregen? :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135459654
Hai

Nee dat klopt, en wat een voorgaande poster ook zei, iedereen heeft problematiek en ik zag mezelf altijd als een normaal persoon. Ik stond er nooit zo bij stil dat ik PDD-nos had enzo, maar toch ben ik te klein om mee te kunnen doen in de maatschappij en op sociaal gebied. Ik woon wel op mezelf enzo maar toch. Ik kan alleen goed praten met mensen die heel dicht bij me staan. En toch neemt niemand mij(n) (problemen) serieus. Ik moet per see fulltime gaan werken, maar ik kan een stage al niet aan. En als ik dat probeer uit te leggen snappen ze het niet. En dan voel ik me weer schuldig. Nu doe ik gewoon een opleiding, maar ik wil die wel afmaken.
pi_135460184
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef Bevert het volgende:
Hai

Nee dat klopt, en wat een voorgaande poster ook zei, iedereen heeft problematiek en ik zag mezelf altijd als een normaal persoon. Ik stond er nooit zo bij stil dat ik PDD-nos had enzo, maar toch ben ik te klein om mee te kunnen doen in de maatschappij en op sociaal gebied. Ik woon wel op mezelf enzo maar toch. Ik kan alleen goed praten met mensen die heel dicht bij me staan. En toch neemt niemand mij(n) (problemen) serieus. Ik moet per see fulltime gaan werken, maar ik kan een stage al niet aan. En als ik dat probeer uit te leggen snappen ze het niet. En dan voel ik me weer schuldig. Nu doe ik gewoon een opleiding, maar ik wil die wel afmaken.
Dat zij het niet snappen kan jij toch niets aan doen? Noem eens iets waar je trots op bent :)
pi_135460421
hmmm, ik heb nu een mooie woning sinds de zomer.
Ik had op school gewonnnen met estafette en ik kwam als laatste loper als eerste over de streep.

:) Ik moest wel even lachen. :P
pi_135460632
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:42 schreef Bevert het volgende:
Ik had op school gewonnnen met estafette en ik kwam als laatste loper als eerste over de streep.

Dat is ook heel belangrijk. Het is belangrijk dat je kan lachen :)
Je hebt nu een mooie woning. Dat is toch hartstikke goed man? :) Zie je, er zijn wel positieve punten aan jezelf.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus ik ben niet op de hoogte van alles, maar ik wil je wel wat vragen stellen.
Wat voor opleiding doe je en wat houdt je stage in?
pi_135461364
Ik doe eigenlijk logistiek teamleider, omdat ik een mbo 4 opleiding gedaan had, maar mijn functie is nu op magazijnmedewerker niveau.

Ik doe goederenontvangst, controle, orderpicken, pakketjes inpakken, tellen en dat soort dingen.
Ik heb ook een andere stagaire een beetje geholpen. Best wel leuk werk, maar niet makkelijk. ;)
pi_135461560
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:00 schreef Bevert het volgende:
Ik doe eigenlijk logistiek teamleider, omdat ik een mbo 4 opleiding gedaan had, maar mijn functie is nu op magazijnmedewerker niveau.

Ik doe goederenontvangst, controle, orderpicken, pakketjes inpakken, tellen en dat soort dingen.
Ik heb ook een andere stagaire een beetje geholpen. Best wel leuk werk, maar niet makkelijk. ;)
Je vindt het niet makkelijk. Is dat de reden waarom je niet veel aan school doet? Of heeft dat meer te maken met dat je je niet goed voelt?
pi_135461690
De opdrachten zijn niet eens zo heel moeilijk voor mijn gevoel, ondanks dat ik lang niet alles kan beantwoorden, maar het heeft er meer mee te maken dat ik me niet goed voel. Besteed alleen al een dagdeel aan de afwas.
pi_135461967
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:06 schreef Bevert het volgende:
De opdrachten zijn niet eens zo heel moeilijk voor mijn gevoel, ondanks dat ik lang niet alles kan beantwoorden, maar het heeft er meer mee te maken dat ik me niet goed voel. Besteed alleen al een dagdeel aan de afwas.
Heb je wel vrienden? Hoe is je contact met je familie?
pi_135462255
Ik heb 3 tot 6 vrienden.
En ik heb heel goed contact met mijn moeder, zij betekent ook alles voor mij en is altijd 100 % positief. Met mij broer heb ik nauwelijks contact en heel veel andere familie alleen wel met mijn zus.

alleen met mijn vader gaat het nogal stroef.
pi_135462439
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:17 schreef Bevert het volgende:
Ik heb 3 tot 6 vrienden.
En ik heb heel goed contact met mijn moeder, zij betekent ook alles voor mij en is altijd 100 % positief.

alleen met mijn vader gaat het nogal stroef.
Je schreef eerder dat niemand van je houdt, maar je zegt dat je wel vrienden hebt. Zijn die vrienden dan echt wel vrienden? Je hoeft je niet te verdedigen of jezelf anders voor te doen dan je bent. Ik heb namelijk een soortgelijk verleden en ook een diagnose. Voor mij lijkt het net alsof ik met mezelf praat :)
pi_135462491
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:53 schreef -mosrednA het volgende:
Overigens een toevoeging:

In de berichten die jij hier post maak ik op dat je, voor mijn gevoel, de innerlijke drang hebt om je aan te passen zodat andere mensen met jou om kunnen gaan en je accepteren en waarderen zoals jij zelf bent. Ik weet niet of je er zo over denkt, maar als ik jou persoonlijk nog een tip mag geven, zou ik zeggen dat je het zo moet zien:

Kijk naar jezelf, allereerst naar de positieve punten, en daarna naar de negatieve punten. Concludeer wat je wél goed doet en waar je nog aan moet werken. Kijk vervolgens naar andere mensen. Kijk allereerst naar hun positieve punten, en daarna naar de negatieve punten. Concludeer ook nu wat hún wel goed doen en waar ze aan moeten werken.

Maar heel belangrijk is het om deze positie in te nemen: Ik ben een goed mens, en zij zijn dat ook. Alleen hebben we beide punten om aan te werken.

Vervolgens kun je met de uitkomsten van je "analyse" kijken hoe jij op basis van je goeie kwaliteiten het beste om kunt gaan met al die moeilijke mensen om je heen die zelf ook niet altijd even normaal doen, of reageren. Houd als uitgangspositie dat jullie beiden oké zijn, maar dat de communicatie tussen beide niet altijd synchroon loopt.

En dit is heel belangrijk:

Vervolgens is het niet de bedoeling dat je kijkt naar hoe jij je moet gedragen t.o.v. anderen zodat zij met jou beter om kunnen gaan. Maar het is de bedoeling dat je kijkt naar hoe jij je moet gedragen t.o.v. anderen zodat jij beter met hun om kunt gaan.

Het probleem ligt namelijk niet bij jou. Noch bij hun. Leer het probleem in het midden te leggen en te zien dat je even waardevol bent als anderen. Welke psychische problemen je ook mag hebben, iedereen heeft ze, en iedereen is in mijn ogen gelijk aan elkaar. Ik ben niets meer dan jou, en andersom. Kijk dus naar jezelf, en naar anderen, om met hun om te kunnen gaan en hun gebreken te kunnen accepteren. Continu naar jezelf kijken belemmerd je om naar buiten te kijken en te zien welke mogelijkheden er in je leven op je wachten.
Mooi geschreven dit. Echt heel goed
hoi
pi_135462613
Thanks

Ja, 1 van die vrienden heeft mij eigenlijk zoveel ellende bezorgd dat ik het eigenlijk geen vriend kan noemen, maar hij heeft ook goede kanten en ik heb het hem min of meer vergeven.

3 anderen bellen mij vrijwel nooit, maar zie ik wel als vrienden.
Ik heb 1 beste vriend en een andere vriend die ik als hele goede vriend kan zien, maar naast die mensen spreek ik niet zoveel mensen.

Overigens idd goed geschreven, bedankt voor dat stukje.
pi_135462789
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:24 schreef Bevert het volgende:
Thanks

Ja, 1 van die vrienden heeft mij eigenlijk zoveel ellende bezorgd dat ik het eigenlijk geen vriend kan noemen, maar hij heeft ook goede kanten en ik heb het hem min of meer vergeven.

3 anderen bellen mij vrijwel nooit, maar zie ik wel als vrienden.
Ik heb 1 beste vriend en een andere vriend die ik als hele goede vriend kan zien, maar naast die mensen spreek ik niet zoveel mensen.

Overigens idd goed geschreven, bedankt voor dat stukje.
Praten ze wel met je zoals ik met je praat? Tonen ze wel interesse in je?
pi_135463042
Jah, veel tonen wel goedbedoelde interesse en vragen ook echt hoe het met mij en mijn gezondheid gaat, alleen ik heb ook vrienden die bij tijde erg oppervlakkig zijn en heel veel stoer doen/praten en daar erger ik me dan vaak aan. :P
pi_135463128
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:33 schreef Bevert het volgende:
Jah, veel tonen wel goedbedoelde interesse en vragen ook echt hoe het met mij en mijn gezondheid gaat, alleen ik heb ook vrienden die bij tijde erg oppervlakkig zijn en heel veel stoer doen/praten en daar erger ik me dan vaak aan. :P
Ok, je hebt vrienden die wel met je praten, maar ook vrienden die bijna nooit contact met je opnemen. Moet je altijd contact met ze opnemen als jij iets met ze wilt doen?
pi_135463294
Ja daarom zei ik dus 3 tot 6.
Ligt ook een beetje aan mezelf denk ik. Ik vind het moeilijk altijd om initiatief te nemen en ben dan vaak ook passief, behalve bij de mensen bij wie ik me echt 100 % op mijn gemak voel. Terwijl die anderen vaak juist nog meer interesse tonen.
pi_135463671
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Bevert het volgende:
Ja daarom zei ik dus 3 tot 6.
Ligt ook een beetje aan mezelf denk ik. Ik vind het moeilijk altijd om initiatief te nemen en ben dan vaak ook passief, behalve bij de mensen bij wie ik me echt 100 % op mijn gemak voel. Terwijl die anderen vaak juist nog meer interesse tonen.
Bij hoeveel vrienden voel jij je 100% op je gemak?
pi_135463859
3 ( van de 6 toevallig), en dat zegt denk ik ook wel wat over die 3 personen.

Maar zoiets kan natuurlijk wel groeien, naarmate je mensen vaker spreekt, maar toch waren ze wel op mijn feest.
pi_135464193
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:49 schreef Bevert het volgende:
3 ( van de 6 toevallig), en dat zegt denk ik ook wel wat over die 3 personen.

Maar zoiets kan natuurlijk wel groeien, naarmate je mensen vaker spreekt, maar toch waren ze wel op mijn feest.
Zouden die 3 anderen niet op jouw feest komen, omdat er dan bij jou wat te halen valt? Kom je wel eens op hun feesten?
pi_135464538
Nee, zo zittten ze niet in elkaar. Ik ben ook wel op hun feesten geweest enzo.

1 jongen zei zelfs tegen mij dat ik heel gesloten was geworden sinds ik medicatie gebruik enzo, maar dat hij mij wel als vriend zag en dat hij respect had voor mij als persoon. Daar werd ik zelfs een beetje emotioneel van, dus dat zegt ook wel wat.

En een andere vriendin zei ook '' i love you all '' en dat meende ze dus zei ze dat indirect ook tegen mij. Er zijn dus misschien wel meer mensen die van me houden dan dat ik denk. :D

Alleen heb ik dan weer geen contact met andere dames. : (
pi_135464784
Ik las dat je af en toe wiet rookt om bijvoorbeeld in slaap te kunnen komen.

Nu is wiet imo niet per sé slecht, maar mijn ervaring is dat het link is om te gebruiken als je niet lekker in je vel zit en ook medicatie gebruikt.

Waar wiet voor velen een positief effect heeft om de tijd even stil te zetten en te ontsnappen uit de allerdaagse drukte, belemmerd het voor veel mensen die niet lekker in hun vel zitten de tijd weer te laten lopen en de draad weer op te pakken.

Bovendien heeft wiet een geestverruimende werking. Dat is positief als je ook positieve in je vel zit en dus ook positief nadenkt. Echter, als je niet lekker in je vel zit heeft het ook een geestverruimende werking op je negatieve gedachtes. En dat is een linke positie om je in te begeven, daar vind niemand het geluk waar het naar opzoek is.

Wat wiet geestelijk doet is je gemoedstoestand voeden. Met positieve gedachtes is dat oke, maar wanneer je niet lekker in je vel zit voedt het de negatieve gedachtes. De mate waarin je het gebruikt kan misschien wel de helft van de oplossing van de situatie betekenen. En dat is positief, want dan heb je voor jezelf een beginpunt waar je aan kunt werken die veel verandering teweeg kan brengen.

Overigens kun je ook melatonine gebruiken bij slaapproblemen. Soms lastig om de volgende dag op te staan, maar een douche en een bak koffie in je mik doet wonderen, bij mij wel in ieder geval. :P
pi_135464838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:03 schreef Bevert het volgende:
Nee, zo zittten ze niet in elkaar. Ik ben ook wel op hun feesten geweest enzo.

1 jongen zei zelfs tegen mij dat ik heel gesloten was geworden sinds ik medicatie gebruik enzo, maar dat hij mij wel als vriend zag en dat hij respect had voor mij als persoon. Daar werd ik zelfs een beetje emotioneel van, dus dat zegt ook wel wat.

En een andere vriendin zei ook '' i love you all '' en dat meende ze dus zei ze dat indirect ook tegen mij. Er zijn dus misschien wel meer mensen die van me houden dan dat ik denk. :D
Ja, maar waar komt de OP dan vandaan? Waar kwam de gedachte vandaan dat niemand van je houdt?

quote:
Alleen heb ik dan weer geen contact met andere dames. : (
Oh, maar dat is een heel ander probleem :)
Wat voor hobby's heb je?
pi_135465056
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:08 schreef -mosrednA het volgende:
Ik las dat je af en toe wiet rookt om bijvoorbeeld in slaap te kunnen komen.

Nu is wiet imo niet per sé slecht, maar mijn ervaring is dat het link is om te gebruiken als je niet lekker in je vel zit en ook medicatie gebruikt.

Waar wiet voor velen een positief effect heeft om de tijd even stil te zetten en te ontsnappen uit de allerdaagse drukte, belemmerd het voor veel mensen die niet lekker in hun vel zitten de tijd weer te laten lopen en de draad weer op te pakken.

Bovendien heeft wiet een geestverruimende werking. Dat is positief als je ook positieve in je vel zit en dus ook positief nadenkt. Echter, als je niet lekker in je vel zit heeft het ook een geestverruimende werking op je negatieve gedachtes. En dat is een linke positie om je in te begeven, daar vind niemand het geluk waar het naar opzoek is.

Wat wiet geestelijk doet is je gemoedstoestand voeden. Met positieve gedachtes is dat oke, maar wanneer je niet lekker in je vel zit voedt het de negatieve gedachtes. De mate waarin je het gebruikt kan misschien wel de helft van de oplossing van de situatie betekenen. En dat is positief, want dan heb je voor jezelf een beginpunt waar je aan kunt werken die veel verandering teweeg kan brengen.

Overigens kun je ook melatonine gebruiken bij slaapproblemen. Soms lastig om de volgende dag op te staan, maar een douche en een bak koffie in je mik doet wonderen, bij mij wel in ieder geval. :P
Oke, ja ik merk wel dat ik er erg lui van word enzo, maar wat is melatonine en kan je dat bij de apotheek gewoon krijgen? Ben al wel wat aan het minderen trouwens.

@ Comp_Lex

Ja, omdat ik gewoon het gevoel had dat mensen me niet serieus namen en, omdat ik nooit praat met single dames enzo, en ik was eenzaam.

Ik hou van gamen, tennis, filmpje bij tijde. Alleen ik doe dat de laatste tijd niet meer. En forummen.
pi_135465244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:16 schreef Bevert het volgende:

[..]

Oke, ja ik merk wel dat ik er erg lui van word enzo, maar wat is melatonine en kan je dat bij de apotheek gewoon krijgen? Ben al wel wat aan het minderen trouwens.

@ Comp_Lex

Ja, omdat ik gewoon het gevoel had dat mensen me niet serieus namen en, omdat ik nooit praat met single dames enzo, en ik was eenzaam.
Ok. Ik vraag me eigenlijk af hoe dat komt. Hoe kan je bijvoorbeeld eenzaam zijn als je vrienden hebt waarmee je wat kan ondernemen? Hoe kom je in eerste instantie in zo'n situatie terecht?
quote:
Ik hou van gamen, tennis, filmpje bij tijde. Alleen ik doe dat de laatste tijd niet meer. En forummen.
Met gamen ontmoet je geen meiden. Naja, het kan wel, maar de kans erop is vrij klein. Je houdt ook van tennis. Zit je bij een vereniging?
pi_135465443
Ehm, ja ik onderneem niet zoveel met hun. Het blijft beperkt tot een klein wereldje. Alsof ik geen nieuwe mensen ontmoet en als ik op een feestje ben van iemand anders voel ik me vaak nog eenzaam.

Ik zat wel bij een vereniging in het verleden, maar ik wil binnenkort wel weer op een nieuwe club gaan ja. En ik ga dat ook gewoon doen.
pi_135465820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:29 schreef Bevert het volgende:
Ehm, ja ik onderneem niet zoveel met hun. Het blijft beperkt tot een klein wereldje. Alsof ik geen nieuwe mensen ontmoet en als ik op een feestje ben van iemand anders voel ik me vaak nog eenzaam.

Ik zat wel bij een vereniging in het verleden, maar ik wil binnenkort wel weer op een nieuwe club gaan ja. En ik ga dat ook gewoon doen.
Als ik jou was, dan zou ik serieus twijfelen of ze wel je vrienden zijn. Als je je al eenzaam voelt, dan zijn het waarschijnlijk niet de mensen waarmee je op dezelfde golflengte zit. In jouw geval zou ik persoonlijk gewoon zeggen dat ik geen vrienden heb en dat ik me eenzaam voel.
Je wilt ook graag nieuwe mensen ontmoeten. Dat is al een extra teken.
Het is goed dat je bij een vereniging gaat. Misschien leer je daar wat nieuwe mensen kennen :)
Ik ga nu slapen. Ik wens je nog een fijne avond verder :)
pi_135465863
Bedankt, goedenacht.
pi_135486588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:16 schreef Bevert het volgende:
Ik hoop dat minderen genoeg is. Zolang je niet goed in je vel zit blijft het je weerhouden uit die gemoedstoestand te komen. Maar dat kan ik niet voor jou gaan beoordelen natuurlijk, dat kun je zelf het beste.

En melatonine is kort gezegd de stof in je hoofd die je geest slaperig maakt wanneer nodig. Dat zorgt ook voor prikkende ogen en het gaapreflex. De productie van melatonine neemt toe naarmate je langer wakker bent en het bijvoorbeeld buiten donker wordt. Melatonine wordt vaak alleen te weinig aangemaakt wanneer je stress en een "vol hoofd" hebt, dan werkt het niet genoeg op je geest in om daadwerkelijk in slaap te vallen.

Melatonine kun je dus in de vorm van kleine pilletjes kopen bij de apotheek. Het lost niet het probleem op, maar het kan wel net dat ene zetje zijn die je eerder in slaap doet laten komen.

Overigens houdt de irritatie van het niet in slaap komen je ook vaak wakker. Ik denk dan altijd aan het feit dat in bed liggen alleen ook rustgevend is voor lichaam en geest en je niet persé een volle 7 uur hoeft te slapen om even uitgerust te zijn als wanneer je 4 uur slaapt en 8 uur in je bed hebt gelegen. Misschien creëert dat ook voor jou wat meer rust waardoor je gedachtes eerder de vrije loop laat, inplaats van specifiek piekert met iets, en je dus sneller in slaap komt.

Hoewel melatonine niets bijzonders is, zou ik er wel rustig mee beginnen. Het heeft toch geestelijk effect op de afhankelijkheid ervan, ookal is het weinig, terwijl je doel is het op eigen kracht te doen. Als ik jou was zou ik het dus niet gebruiken als slaapmiddel, maar als een slaapsteuntje die niet altijd nodig is.

En nogmaals voor de volgende dag: Douche en koffie doet wonderen. *O*
pi_135486772
Ik heb echt hulp nodig, maar ik krijg het niet. Ik kan gewoon normaal praten, en daardoor denken mensen dat er niks aan de hand is.

Ik heb het gevoel dat de hele wereld tegen mij is.
Ik wil mijn opleiding zo graag afmaken. Maar aan de andere kant.
Zo straks blijf ik mijn hele leven paranoide, maar zo dat het niet opvalt. Het valt ook niet op, maar mensen begrijpen me niet. Het leven wordt op deze manier zeer ondragelijk. Telkens denk ik dat mensen over me praten of me kennen. Ik word ook gewoon niet serieus genomen door mijn omgeving. Ik doe alles verkeerd. Dit is helaas de harde werkelijkheid waarin ik nu leef. :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 18:29:20 ]
pi_135487593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef Bevert het volgende:
Ik heb echt hulp nodig, maar ik krijg het niet. Ik kan gewoon normaal praten, en daardoor denken mensen dat er niks aan de hand is.
Een huisarts is altijd verplicht je door te sturen naar een psycholoog voor een gesprek als jij daar om vraagt en er aanwijzingen zijn dat je het nodig hebt. De problemen die jij hier hebt besproken zijn genoeg aanleidingen om recht te hebben op een gesprek.

Dus waar en bij wie heb je geprobeerd hulp te krijgen? Via de huisarts?

quote:
Ik wil mijn opleiding zo graag afmaken. Maar aan de andere kant.
Zo straks blijf ik mijn hele leven paranoide, maar zo dat het niet opvalt. Het valt ook niet op, maar mensen begrijpen me niet. Het leven wordt op deze manier zeer ondragelijk. Telkens denk ik dat mensen over me praten of me kennen. Ik word ook gewoon niet serieus genomen door mijn omgeving.
Ten eerste, van paranoïde is de bron angst. Na primaire levensbehoeften (eten, drinken) is het gevoel van veiligheid de grootste behoefte van de mens. Het feit dat je angst hebt om paranoïde te zijn, betekend dat daar een neerwaartse spiraal ontstaat die doorbroken moet worden. In mijn ogen, en hier mag iedereen zijn mening over hebben, kan dat alleen doorbroken worden door te begrijpen wat je angsten zijn, waar ze vandaan komen en hoe je ermee om kunt gaan.

En daar kom je alleen achter als je er met iemand over praat. Wij geven advies, maar wij kennen je voor de rest niet en we zijn geen professional. Praten met een psycholoog in combinatie met het lezen van een boek is de enige effectieve manier. Maar dat moet je zelf wel doen, en vooral willen.

quote:
Dit is helaas de harde werkelijkheid waarin ik nu leef. :'(
Dat is de werkelijkheid voor jou. De werkelijkheid van je omgeving is anders. Begrip van beide kanten is een overlapping van beide werkelijkheden, de dingen op dezelfde manier zien.

Het probleem is alleen dat je van je omgeving verwacht dat ze begrijpen wat je probleem is en dat ze je daarmee helpen en er rekening mee houden. Maar hoe kan je omgeving het probleem begrijpen als je dit zelf niet begrijpt? Iemand vinden die dit wel kan zonder enige kennis van psychologie is uniek, maar dat geluk zal bijna niemand hebben.

Als jij wilt dat de omgeving het probleem begrijpt, moet je het eerst zelf begrijpen. Op die manier kun je het vertalen in een taal die de omgeving snapt en waar ze dus iets mee kunnen. Maar om zelf te begrijpen hoe je in elkaar zit en waar de knelpunten zitten zul je met iemand moeten praten die kennis van zaken heeft, een psycholoog dus.

quote:
Ik heb het gevoel dat de hele wereld tegen mij is.
Dat begrijp ik heel goed... Je moet je alleen wel realiseren dat dit in de werkelijkheid niet zo is... Probeer daar van af te stappen door te kijken naar positieve eigenschappen van mensen. Deze gedachte kan namelijk resulteren in het probleem dat je niet meer geholpen wilt worden, omdat je niemand meer vertrouwd. En daar doe je jezelf te kort mee vind ik. Ook jij kan en mag mensen vertrouwen, want we leven met elkaar en hebben elkaar nodig.

Of je het nou leuk vind of niet, jij hebt je omgeving nodig, en de omgeving heeft jou nodig, inclusief het wederzijdse vertrouwen.

Even een hele andere vraag:

- In hoeverre stoort de woordkeuze "je moet", je in mijn tekst?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 18:46:41 ]
pi_135487921
Bedankt, ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij.

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, maar ik ga dat maar snel doen. Ik praat zo nu en dan met svp-ers enzo. Maar ik kan het blijkbaar niet goed verwoorden, of ik durf het niet.,

Maar ik zal en moet mijn opleiding afmaken.

Ik bedoelde meer van het is de werkelijkheid voor mij

Ik hoop dat de spiraal doorbroken kan worden echt. Veel mensen vertrouw ik ook wel. Maar de meeste mensen niet. Misschien kan ik extra medicatie krijgen ofzo.

Dat je je moet zegt stoort me niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 19:01:15 ]
pi_135488325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:52 schreef Bevert het volgende:

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, maar ik ga dat maar snel doen. Ik praat zo nu en dan met svp-ers enzo. Maar ik kan het blijkbaar niet goed verwoorden, of ik durf het niet.,
Het verwoorden van je problemen hangt ook af van de vragen die je gesteld worden. Als je je problemen in eerste instantie niet helemaal begrijpt kun je ze ook niet verwoorden. Psychologen stellen je vragen waar je wel antwoord op kunt geven. En samen leer je de problemen dan te begrijpen, ook de psycholoog, want elk probleem is per individu verschillend.

quote:
Welk gevoel geeft die zin je, lettend op het woordje moet? Ambitie, levenslust, of juist stress, angst en/of onzekerheid?

quote:
Ik hoop dat de spiraal doorbroken kan worden echt. Veel mensen vertrouw ik ook wel. Maar de meeste mensen niet. Misschien kan ik extra medicatie krijgen ofzo.
Dat hangt helemaal van jezelf af. En medicatie lost het probleem niet op, praten is en blijft de beste remedy. Medicijnen ondersteunen alleen... Bovendien is er geen medicijn om bijvoorbeeld vertrouwen in de wereld te krijgen. Vertrouwen in de wereld begint bij vertrouwen in jezelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 19:05:59 ]
pi_135488535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:52 schreef Bevert het volgende:

Ik bedoelde meer van het is de werkelijkheid voor mij

Dat je je moet zegt stoort me niet.
Psychiatrische instellingen hebben programma's voor mensen, die in hun leven zijn vastgelopen.
pi_135488621
Alles hangt van mijn opleiding af.

Geld, mijn toekomst, mijn trots, Ik denk een beetje van allemaal.

Zelfvertrouwen.iets wat ik altijd miste... ik durf wel steeds meer te praten, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken.
pi_135489046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:09 schreef Bevert het volgende:

Zelfvertrouwen.iets wat ik altijd miste... ik durf wel steeds meer te praten, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken.
Ik zou als ik jou was gewoon eerst een diagnose halen en dan verder kijken wat je zoal kunt doen.
pi_135489253
Ja, ik hoop dat er dit keer iets uitkomt.

Ik wil niemand de schuld geven van mijn problemen, maar ik doe het onbewust wel. Ik dacht/denk vaak dat het mijn schuld was, en daarom heb ik mezelf in een slachtofferrol gebracht, om het tegendeel te bewijzen, iets wat heel moeilijk is uit te leggen.
pi_135489401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:09 schreef Bevert het volgende:

Dat snap ik, het is ook heel belangrijk. Ik heb hetzelfde. Bij mij geeft het op den duur alleen veel stress en onzekerheid. Als ik goede resultaten haal krijg ik het gevoel van trots en krijg ik ambitie, maar als het even niet lekker loopt, dan is het een groot knelpunt in mijn dagelijks leven.

Welk gevoel komt bij jou naar boven denkende aan je opleiding?

quote:
Dat is positief, toch? Dat helpt sowieso mee. En je hoeft ook niet enorm veel zelfvertrouwen te hebben, en al helemaal niet tegenover je omgeving. In jezelf geloven, van jezelf houden en ondanks de moeilijkheden eerlijk naar jezelf durven te kijken en te accepteren dat je heel veel goede eigenschappen hebt en dingen hebt waar je aan moet werken is voldoende zelfvertrouwen om met geluk je leven te leiden. In mijn ogen dan.

En ik geloof er heilig in dat die basisonderdelen van zelfvertrouwen voor iedereen op zijn manier te bereiken zijn.

Even een vraagje:

Hoe veilig of onveilig heb jij je gevoeld in je jonge levensjaren? En wat was de reden daarvoor? Geef daar een eerlijk antwoord op. Als je het hier niet wilt bespreken, zeg dan niet "erg veilig" terwijl dat niet zo is, maar zeg dan dat je er niet op in wilt gaan.
pi_135489468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:19 schreef Bevert het volgende:
Ja, ik hoop dat er dit keer iets uitkomt.

Ik wil niemand de schuld geven van mijn problemen, maar ik doe het onbewust wel. Ik dacht/denk vaak dat het mijn schuld was, en daarom heb ik mezelf in een slachtofferrol gebracht, om het tegendeel te bewijzen, iets wat heel moeilijk is uit te leggen.
Het probleem niet bij jezelf kunnen vinden en het dus bij je omgeving neerleggen is een logische reactie. Het klopt alleen niet. Maar weer is dit te wijten aan het feit dat je het zelf niet helemaal begrijpt.
pi_135489787
'' Welk gevoel komt bij jou naar boven denkende aan je opleiding? ''

Is moeilijk te omschrijven, maar het houdt me wel dagelijks bezig.

Ik heb me vaak onveilig gevoeld toen ik jong was, omdat ik me vaak in situaties begaf, waar ik me niet prettig bij voelde. En dat is licht uitgedrukt. Bijna aanvaringen met mensen, enz. moeilijk uit te leggen.

Ik ga nu ff eten halen, brb.
pi_135490289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:29 schreef Bevert het volgende:
Ik heb me vaak onveilig gevoeld toen ik jong was, omdat ik me vaak in situaties begaf, waar ik me niet prettig bij voelde. En dat is licht uitgedrukt. Bijna aanvaringen met mensen, enz. moeilijk uit te leggen.
Ik wil je niet vragen om details, want dat is persoonlijk, maar in welke levensjaren was of is het onveilige gevoel aanwezig?

quote:
'' Welk gevoel komt bij jou naar boven denkende aan je opleiding? ''

Is moeilijk te omschrijven, maar het houdt me wel dagelijks bezig.
Probeer het per woord eens een cijfer te geven, als je het niet weet gewoon een vraagteken ofzo.

(1 - 10)
Trots:
Ambitie:
Stress:
Onzekerheid:

quote:
Ik ga nu ff eten halen, brb.
Is goed, eet smakelijk :W
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:38:44 #130
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135490325
I've been there to my friend. Alleen ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat het inderdaad zo is dat ik bang was dat mensen er achter zouden komen. Op een ASS stoornis(stoornis binnen het autistisch spectrum) ligt tegenwoordig namelijk een hele nare toonnatie voor mensen. Denk aan de schutter in alphen a/d rijn en de schutter in noorwegen. En de schutter die pim fortuijn dood schoot. Allemaal gediagnostiseerd met een ASS stoornis. Daardoor ligt er een hele vervelende klemtoon op.

Nou was ik zelf heel erg bang dat als mensen erachter zouden komen dat ik het Syndroom van Asperger heb(wat de 3 bovengenoemde schutters ook hadden). En tevens ben gediagnostiseerd met ODD. Mensen mij niet meer zouden accepteren omdat er een nare klemtoon op ligt. Maar aan de ene kant is dat ook wel zo om 2 redenen.

1) ASS-stoornissen zijn niet erg bekend onder de "gewone" volk. En alles wat onbekend is vinden we over het algemeen eng. Hierdoor ondervind ik persoonlijk ook regelmatig weerstand omdat mensen bang zijn voor het onbekende.

2) ASS-stoornissen en met name asperger hebben een vrij slechte naam gekregen. Omdat er regelmatig als er een probleem of een misdrijf word gepleegd er een persoon met een ASS bij betrokken is. En mensen generaliseren erg graag. Waardoor ze alle mensen met ASS over 1 kam scheren. Hierdoor worden dat soort mensen regelmatig afgestoten. Maar ik merk ook dat er een grote groep mensen is de je ook met ASS gewoon accepteren en zich er weinig van aantrekken. En kijken naar wie je bent en wat je doet. Inplaats van dat ze je beoordelen op de labeltjes die de maatschappij op je heeft geplakt.

Verder houden mensen met ASS er een heel andere denkwijze op na dan "normale" mensen. Waardoor ze vooral in hun jeugd jaren veel onbegrepen voelen en vaak ongerespecteerd. En kinderen houden er nu eenmaal van om andere kinderen die afwijkend gedrag vertonen tot het pispaaltje te bombarderen. Hierdoor raken heel erg veel met ASS in een psychose of worden ernstig depressief zoals bij TS is gebeurd. Omdat de "normale" goeie kinderen zo iemand afstoten om zijn of haar afwijkende gedrag zoekt een ASS-kind kinderen/jongeren die hem of haar wel accepteren. Helaas zijn dat vaak de "slechte" kinderen/jongeren. En hierdoor komen ze in een negatieve omgeving die uiteindelijk de problemen van het kind vergroten. Omdat het eindelijk ergens bij horen erg leuk is en ze zo sneller domme dingen doen om erbij te blijven horen. Tevens bezwijken kinderen met ASS veel sneller onder groeps druk dan andere dingen waardoor ze ook sneller domme dingen doen.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb jezelf een beetje te begrijpen. Veel van de dingen hierboven zijn wel gegeneraliseerd en hoeven niet perse op jou van toepassing te zijn. Maar heb het wel redelijk door eigen ervaring zo geleerd.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_135493131
[quote]7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:38 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik wil je niet vragen om details, want dat is persoonlijk, maar in welke levensjaren was of is het onveilige gevoel aanwezig?

In mijn pubertijd. Vanaf mijn 12de tot mijn 18de ongeveer. En mijn moeder ging fulltime werken toen ik pas 6 was ofzo en dit deed mij ook heel veel pijn, maar mijn moeder deed het ook voor mij.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de cijfers. Moet ik een cijfer geven over hoe belangrijk ik het vind of moet ik een cijfer geven hoeveel ik er zelf van bezit?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 20:43:55 ]
pi_135493457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:38 schreef Raggingbull het volgende:
I've been there to my friend. Alleen ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat het inderdaad zo is dat ik bang was dat mensen er achter zouden komen. Op een ASS stoornis(stoornis binnen het autistisch spectrum) ligt tegenwoordig namelijk een hele nare toonnatie voor mensen. Denk aan de schutter in alphen a/d rijn en de schutter in noorwegen. En de schutter die pim fortuijn dood schoot. Allemaal gediagnostiseerd met een ASS stoornis. Daardoor ligt er een hele vervelende klemtoon op.

Nou was ik zelf heel erg bang dat als mensen erachter zouden komen dat ik het Syndroom van Asperger heb(wat de 3 bovengenoemde schutters ook hadden). En tevens ben gediagnostiseerd met ODD. Mensen mij niet meer zouden accepteren omdat er een nare klemtoon op ligt. Maar aan de ene kant is dat ook wel zo om 2 redenen.

1) ASS-stoornissen zijn niet erg bekend onder de "gewone" volk. En alles wat onbekend is vinden we over het algemeen eng. Hierdoor ondervind ik persoonlijk ook regelmatig weerstand omdat mensen bang zijn voor het onbekende.

2) ASS-stoornissen en met name asperger hebben een vrij slechte naam gekregen. Omdat er regelmatig als er een probleem of een misdrijf word gepleegd er een persoon met een ASS bij betrokken is. En mensen generaliseren erg graag. Waardoor ze alle mensen met ASS over 1 kam scheren. Hierdoor worden dat soort mensen regelmatig afgestoten. Maar ik merk ook dat er een grote groep mensen is de je ook met ASS gewoon accepteren en zich er weinig van aantrekken. En kijken naar wie je bent en wat je doet. Inplaats van dat ze je beoordelen op de labeltjes die de maatschappij op je heeft geplakt.

Verder houden mensen met ASS er een heel andere denkwijze op na dan "normale" mensen. Waardoor ze vooral in hun jeugd jaren veel onbegrepen voelen en vaak ongerespecteerd. En kinderen houden er nu eenmaal van om andere kinderen die afwijkend gedrag vertonen tot het pispaaltje te bombarderen. Hierdoor raken heel erg veel met ASS in een psychose of worden ernstig depressief zoals bij TS is gebeurd. Omdat de "normale" goeie kinderen zo iemand afstoten om zijn of haar afwijkende gedrag zoekt een ASS-kind kinderen/jongeren die hem of haar wel accepteren. Helaas zijn dat vaak de "slechte" kinderen/jongeren. En hierdoor komen ze in een negatieve omgeving die uiteindelijk de problemen van het kind vergroten. Omdat het eindelijk ergens bij horen erg leuk is en ze zo sneller domme dingen doen om erbij te blijven horen. Tevens bezwijken kinderen met ASS veel sneller onder groeps druk dan andere dingen waardoor ze ook sneller domme dingen doen.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb jezelf een beetje te begrijpen. Veel van de dingen hierboven zijn wel gegeneraliseerd en hoeven niet perse op jou van toepassing te zijn. Maar heb het wel redelijk door eigen ervaring zo geleerd.
Oke, bedankt, maar ik wil er wel bij zeggen dat ik van nature mensen niet kwaad wil doen (zo zit ik niet in elkaar), en ik heb wel eens stomme dingen gedaan, maar dat was allemaal voordat ik 16 was en ook meer, omdat ik erbij wilde horen. En zover zal het nu nooit komen.

Maar dat is je punt niet en ik snap wel wat je bedoelt. Mensen vinden je al snel eng, en dan word je al snel gelabled als een freak of een gek, terwijl mensen met zo'n aandoening eigenlijk dat vaak helemaal niet zijn, maar rotte appels heb je overal. Maar asperger is naar mijn mening niet iets waarvoor je bang zou moeten zijn dat mensen het weten. Ik denk dat bijvoorbeeld schizofrenie een ergere toonatie heeft persoonlijk. Maar het is wel zo dat je met zo'n lable snel uit de toon valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 21:38:12 ]
pi_135494203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:39 schreef Bevert het volgende:

[..]

Oke, bedankt, maar ik wil er wel bij zeggen dat ik van nature mensen niet kwaad wil doen (zo zit ik niet in elkaar), en ik heb wel eens stomme dingen gedaan, maar dat was allemaal voordat ik 16 was en ook meer, omdat ik erbij wilde horen. En zover zal het nu nooit komen.

Maar dat is je punt niet en ik snap wel wat je bedoelt. Mensen vinden je al snel eng, en dan word je al snel gelabled als een freak of een gek, terwijl mensen met zo'n aandoening eigenlijk dat helemaal niet zijn, maar rotte appels heb je overal.
De meeste mensen zijn rotte appels als kind. De meesten leren op een gegeven moment wel een trucje. Ze leren net genoeg met mensen om te kunnen gaan om geld te kunnen verdienen. Bij SoVa ben ik er achter gekomen hoe "sociaal onvaardig" de gemiddelde mens is en er zijn echt legioenen mensen die niet sociaal vaardig zijn. Het zijn gewoon kutkinderen die een trucje hebben geleerd. Net een stel aapjes.
pi_135494368
in groepsverband kunnen kinderen ook rare dingen doen. Ik was vaak de backup, degene die niks deed, maar toch een oogje in het zeil hield. Met een maag die half omdraaide. Maar meestal was het kattekwaad :P Dus maak je geen zorgen. :P Het stelde eigenlijk niet zoveel voor. Het kwam allemaal voort uit mijn onzekerheid.

Ach ja ik heb de prijs moeten betalen en ik wil mensen ook eigenlijk niet beoordelen ofzo.

Maar de schaamte komt altijd later.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 21:16:08 ]
pi_135495698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:57 schreef Bevert het volgende:
in groepsverband kunnen kinderen ook rare dingen doen. Ik was vaak de backup, degene die niks deed, maar toch een oogje in het zeil hield. Met een maag die half omdraaide. Maar meestal was het kattekwaad :P Het kwam allemaal voort uit mijn onzekerheid.

Ach ja ik heb de prijs moeten betalen en ik wil mensen ook eigenlijk niet beoordelen ofzo.

Maar de schaamte komt altijd later.

Ik heb ook de prijs moeten betalen, maar ik word nu geholpen met mijn sociale problematiek. Het is wel fijn om een instantie te hebben die je probeert te ondersteunen met het één en ander. Ik durf nu wel veel meer met een psychiatrische instelling die me weer op gang probeert te helpen. Ik kan ze altijd weer opbellen als ik merk dat het niet goed gaat tussen mij en de buitenwereld.
Ik raad je dus aan om toch met je problemen naar de huisarts te gaan. Het is helemaal niet eng en het is niet erg. Het is echt wel fijn als je ergens op terug kunt vallen.
pi_135495903
Ga ik zeker doen.
pi_135495937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:21 schreef Bevert het volgende:
Ga ik zeker doen.
^O^
pi_135496514
mosrednA

Ben je er nog?
pi_135496600
Trots: 5
Ambitie: 6
Stress: 7
Onzekerheid: 8
pi_135497459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:32 schreef Bevert het volgende:
mosrednA

Ben je er nog?
Ik probeer op het moment een boek van 200 pagina's in mn hoofd te planten voor het tentamen van morgen. Ik heb je reacties gelezen en ga er morgen op in!

Tot morgen :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 22:09:18 ]
pi_135498855
tot morgen :W succes!
pi_135530873
hmmm ik snap het niet.

Het gebeurt telkens weer. Ik denk dat het beter voor mezelf is als ik niet op forums kom. Ik vat alles verkeerd op en veels te serieus.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bevert op 16-01-2014 21:03:22 ]
pi_135696468
Dit is mijn laptop niet. Ach ja ik doe toch alles verkeerd in jullie ogen.

Verwijder dan liever mijn beide topics.
pi_135699380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:14 schreef Bevert het volgende:
hmmm ik snap het niet.

Het gebeurt telkens weer. Ik denk dat het beter voor mezelf is als ik niet op forums kom. Ik vat alles verkeerd op en veels te serieus.
Juist nu niet opgeven dan :)
pi_135699733
Ik hoop dat ik weer kracht kan vinden, want nu ben ik zeg maar een slak zonder huisje.
pi_135700025
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 22:28 schreef Bevert het volgende:
Ik hoop dat ik weer kracht kan vinden, want nu ben ik zeg maar een slak zonder huisje.
Nee hoor, dat voelt nu zo. Kijk eens of je training of hulp bij het leren om juist om te gaan met informatieverwerking. Een forum is voor veel mensen met PDD-NOS een golf van informatie en dat kan soms teveel zijn.
pi_135723311
Klopt ik ben alweer wat meer helder.
Bij de informatieverwerking gaat het idd vaak mis. Maar daar zit een logische verklaring achter.

Maar ik denk ook dat PDD-nos een vervelend stempel is die op mij is geplakt om me klein te houden. Het geeft me iig minder zelfvertrouwen.
pi_135723717
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef Bevert het volgende:
Bij de informatieverwerking gaat het idd vaak mis. Maar daar zit een logische verklaring achter.

Maar ik denk ook dat PDD-nos een vervelend stempel is die op mij is geplakt om me klein te houden. Het geeft me iig minder zelfvertrouwen.
Maar een stempel verandert toch niks aan wie je echt bent? ;)
pi_135723874
Nee precies.

Maar wie ben ik eigenlijk? Daar kom ik pas laat achter.
pi_135724014
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:44 schreef Bevert het volgende:
Nee precies.

Ik ben eigenlijk pas een jaar of 8 geleden -begonnen- met te ontdekken wie ik echt was. Daarvoor ook al in kleine stapjes hoor, maar 8 jaar geleden was voor mij toch echt een doorbraak
pi_135724086
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef Bevert het volgende:

Je moet je door je stempel/label niet laten neersabelen. Zelfvertrouwen komt uit jezelf...

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:44 schreef Bevert het volgende:
Nee precies.

Soms komen mensen daar nooit achter of pas op 80 jarige leeftijd :)
pi_135724263
''Je moet je door je stempel/label niet laten neersabelen. Zelfvertrouwen komt uit jezelf... ''

Klopt ik kan meer dan dat ik soms denk.
Ik had eigenlijk een soort dagboek moeten hebben. ;)
pi_135724288
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:52 schreef Bevert het volgende:
''Je moet je door je stempel/label niet laten neersabelen. Zelfvertrouwen komt uit jezelf... ''

Nooit te laat daarmee te beginnen :P
pi_135724404
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:52 schreef Bevert het volgende:

Een dagboek is in jouw geval wel handig ;)
pi_135724431
Ik wil denk ik nog eens een boek schrijven. :P

Als luisteren moeilijk is naar wat er tegen je wordt gezegd is het ook lastiger om te ontwikkelen.

Maar als je goed luistert naar mensen door middel van muziek, mensen of info helpt dat enorm is mijn ervaring.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:57:26 #156
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135724473

Dit is best een goede uitleg :P
The Art Of Lying
pi_135724501
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:56 schreef Bevert het volgende:
Ik wil denk ik nog eens een boek schrijven. :P

Als luisteren moeilijk is naar wat er tegen je wordt gezegd is het ook lastiger om te ontwikkelen.

Maar als je goed luistert naar mensen door middel van muziek, mensen of info helpt dat enorm is mijn ervaring.
Klopt :)
pi_135724574
''Dit is best een goede uitleg''

Ja inderdaad. :D

Meestal zijn er zoveel antwoorden, dat er wel eens de verkeerde wordt gekozen.
Door een foutje.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:06:32 #159
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135724764
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:00 schreef Bevert het volgende:
''Dit is best een goede uitleg''

Ja inderdaad. :D

Meestal zijn er zoveel antwoorden, dat er wel eens de verkeerde wordt gekozen.
Door een foutje.
Wat andere mensen weer niet begrijpen, waardoor jij denkt dat je een hele grote fout hebt gemaakt toch?
The Art Of Lying
pi_135724854
Ja, maar je kan ook grote fouten maken, maar soms lijkt een kleine fout wel een hele grote fout, want het liefst maak ik ook geen fouten, want ik ben heel perfectionistisch. Dat maakt het extra gecompliceerd.

En dat ligt dan weer aan mezelf, want ik maak immers de fout.
pi_135724879
  maandag 20 januari 2014 @ 17:12:28 #162
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135724951
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:09 schreef Bevert het volgende:
Ja, maar je kan ook grote fouten maken, maar soms lijkt een kleine fout wel een hele grote fout, want het liefst maak ik ook geen fouten, want ik ben heel perfectionistisch. Dat maakt het extra gecompliceerd.

En dat ligt dan weer aan mezelf, want ik maak immers de fout.
Fout klinkt zo negatief, een vergissing want je doet het eigenlijk per ongeluk je bedoelde het niet zo :)
The Art Of Lying
pi_135724965
@ aijumu

Mooi gezegd.

En anders is ook niet per definitie minder goed natuurlijk.

Fout klinkt inderdaad negatief, maar daarom zeggen mensen inderdaad wel eens: Fouten maken mag, maar het is nooit leuk natuurlijk. Er zit wel verschil in dat wel, maar je leert er wel van.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bevert op 20-01-2014 17:18:13 ]
  maandag 20 januari 2014 @ 17:14:51 #164
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135725030
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:12 schreef Bevert het volgende:
Mooi gezegd.

En anders is ook niet per defenitie minder goed natuurlijk.
Alleen het is hoe je bent, leer daarmee om te gaan...
The Art Of Lying
pi_135725176
In ieder geval de rust bewaren.
pi_135725447
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:19 schreef Bevert het volgende:
In ieder geval de rust bewaren.
Zeg Bevert, zou jij jezelf omschrijven als onzeker? (geen idee of je dat al gemeld hebt hoor, heb niet teruggelezen :@ )
pi_135725479
Ja
pi_135725504
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:12 schreef Bevert het volgende:
@ aijumu

Mooi gezegd.

En anders is ook niet per defenitie minder goed natuurlijk.

Fout klinkt inderdaad negatief, maar daarom zeggen mensen inderdaad wel eens: Fouten maken mag, maar het is nooit leuk natuurlijk. Er zit wel verschil in dat wel, maar je leert er wel van.
Dat het niet leuk is klopt, mee eens.
pi_135725515
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:27 schreef Bevert het volgende:
Ja
Waarom ben je zo onzeker? :P
Hoe uit zich dat? :)
pi_135725618
- Dat ik bang ben om fouten te maken
- geen dames durven aan te spreken/versieren
- niet veel durven zeggen
- woorden hard interpreteren
- moeite hebben om de knoop door te hakken
- niet kunnen zetten tot dingen
pi_135725954
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:32 schreef Bevert het volgende:
- Dat ik bang ben om fouten te maken
- geen dames durven aan te spreken/versieren
- niet veel durven zeggen
- woorden hard interpreteren
- moeite hebben om de knoop door te hakken
- niet kunnen zetten tot dingen
* Iedereen maakt fouten en van fouten leer je. Als je bang bent om fouten te maken, ga je er ook niks van leren en bovendien maakt het je passief. Passiviteit in het leven kan op lange termijn voor gevoelens van verdriet/boosheid/melancholie veroorzaken
* Begin door gewoon met vrouwen te praten alsof zij jouw zusje zijn (er is trouwens ook een versieren topic, neem daar anders even een kijkje of stel een vraagje ;) )
* Ben je bang dat anderen boos op je worden? Of dat ze reageren op een manier die jij niet graag hebt?
*Woorden hard interpreteren? Leg eens uit? :)
* Herken ik, heb ik ook moeite mee. Kan daar maar gedeeltelijk mee omgaan
* Idem, ik vind het lastig mijzelf te activeren
pi_135726068
Ik moet nu even weg hoor.

Ik geef hier later antwoord op.
pi_135726452
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:43 schreef Bevert het volgende:
Ik moet nu even weg hoor.

Ik geef hier later antwoord op.
Tot later dan! :W
pi_135726485
Hoe het eigenlijk met het hebben van vrienden?
pi_136747303
Ik heb een 3 vrienden maar die zijn zo singleminded op 1 na.
Ik erger me er kapot aan.....

Great nu staat ie weer bovenaan. zucht.....

Ik zet mezelf echt voor schut. What was i thinking?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bevert op 15-02-2014 20:01:54 ]
pi_136761804
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:42 schreef Bevert het volgende:

Mooi! iets positiefs. Nu je luie reet van de bank verheffen en vaker gaan hardlopen!. Je blijkt dit goed te kunnen en het is erg goed om een depressie klein te krijgen en van de wiet af te blijven.
Voor je zelfvertrouwen zou het ook nog wat kunnen betekenen, en als je naar een hardloop vereniging gaat, krijg je misschien ook nog wat meer contacten
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_136763280
Ik ga op een tennisclub van de zomer. ;)
Maar ik loop wel meer.

Gelukkig werk ik nu ook niet en ga ik weer naar school, dat helpt ook.
pi_136790632
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:44 schreef Bevert het volgende:
Ik heb een 3 vrienden maar die zijn zo singleminded op 1 na.
Ik erger me er kapot aan.....

Great nu staat ie weer bovenaan. zucht.....

Ik zet mezelf echt voor schut. What was i thinking?
Je zet jezelf niet voor schut hoor, tenminste dat vind ik dan :)
pi_136791008
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:32 schreef aijumu het volgende:

[..]

Je zet jezelf niet voor schut hoor, tenminste dat vind ik dan :)
Oke dan.

Thanks
pi_136801655
Ik ben levensmoe.

Ik ben 25, maar ik heb totaal geen energie meer.
Vroeger kon ik nog genieten van dingen, maar nu doe ik helemaal niks meer.
Ik vind het zelfs leuker op school dan thuis. Thuis loop ik als een zombie rond een beetje doelloos naar muziek te luisteren. Ik voel alleen maar mijn hoofd.

Wat dat betreft is het wel goed om weer te gaan sporten, want zo kom ik niet uit deze vicieuze cirkel.

Ik wil heel graag met mensen praten, maar door mijn handicap en alles kan ik dat niet. Ik praat zelden met dames, omdat ik ze nooit zie. Ze zijn er gewoon niet.

Als ik een topic wil starten doe ik het niet, omdat ik weet dat ze toch niet goed zijn, althans dat hoor ik dan van anderen. Mijn intelligentie is blijkbaar ook niet hoog genoeg. Wil ik iets zeggen, word ik genegeerd. Nou ja, vind je het gek dat ik niet van mensen hou?

Iedereen heeft grapjes, wil ik er 1 maken word ik gelijk uitgescholden en doen ze net alsof ik een misdaad heb begaan, ben ik een k"t-user, terwijl die mensen precies hetzelfde doen. Ik word er kotsmisselijk van.

Het heeft gewoon geen zin.

Ik maak geen deel uit van deze wereld. Ik ben slechts iemand die alles ziet gebeuren, iemand die liever niet praat, omdat er anders toch negatief gereageerd wordt of helemaal niet. Ik kan net zo goed tegen mezelf praten, dat doe ik dan ook vaak. Ik heb een keer even gedacht dat ik werd geaccepteerd, maar dat was van korte duur.
Ik doe zo mijn best om geen klootzak te zijn, maar toch wordt ik met de neus aangekeken.
Liefde is slechts een verzamelnaam voor concurrentie, geld, sex, het gebruiken van meisjes, whatever.
We leven in zo'n klote-maatschappij waar nauwelijks liefde is voor elkaar. Nobody gives a f"ck about eachother. Als je ook maar op straat loopt moet je oppassen dat je geen ruzie krijgt zonder reden. Mensen die slecht over je praten. Je mag niet naar mensen kijken. Ik doe het graag , want ik observeer veel. Iedereen haat. Je moet oppassen wat je zegt, maar toch heeft iedereen het over elkaars familie ( grap of niet het zal wel) Het taalgebruik is dan ook naar een dieptepunt gezakt.
Racisme zie je overal. Blank tegen zwart, maar ook andersom.
Als je niet slim genoeg overkomt, heb je ook een probleem. Mensen die je opzettelijk willen frustreren of intimideren, omdat dat stoer is. Het is jammer.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bevert op 17-02-2014 11:56:57 ]
  maandag 17 februari 2014 @ 11:58:56 #181
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_136805954
Dit klinkt heel cliche, maar wat vind JIJ leuk? Niet iedereen is hetzelfde en er lopen mensen rond waar jij mee op kunt schieten. Kies je eigen ding, de maatschappij is slechts een verzameling individuen die elkaar wijsmaken dat er zoiets is als 'normaal'.

Volg je eigen pad, je eigen interesses, je eigen gevoelens. Geluk zit hem niet in wat anderen van jou en je acties vinden, maar in het feit of die dingen jou gelukkig maken. Soort zoekt soort, doe je eigen ding en de mensen komen vanzelf. Hoe veel of weinig dat er ook zijn.
Ignorance is bliss
pi_136806499
Tennis, voetbal, psychologie, lopen in ongerepte natuur, bergen, zon, dieren, 100 meter sprint (vroeger dan), gamen, films kijken, lopen,

lopen doe ik nu wel meer
Tennis ga ik doen
Voetbal volg ik niet meer, ik had er beter niet af kunnen gaan overigens
films kijken doe ik ook niet
gamen doe ik ook niet zoveel meer
op vakantie gaan doe ik niet (in mijn eentje)
Ik had een hond
het wordt straks zomer
sprinten wordt em niet meer, ben er ook niet echt goed in ofzo
  maandag 17 februari 2014 @ 14:59:19 #183
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_136812667
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:16 schreef Bevert het volgende:
Tennis, voetbal, psychologie, lopen in ongerepte natuur, bergen, zon, dieren, 100 meter sprint (vroeger dan), gamen, films kijken, lopen,

lopen doe ik nu wel meer
Tennis ga ik doen
Voetbal volg ik niet meer, ik had er beter niet af kunnen gaan overigens
films kijken doe ik ook niet
gamen doe ik ook niet zoveel meer
op vakantie gaan doe ik niet (in mijn eentje)
Ik had een hond
het wordt straks zomer
sprinten wordt em niet meer, ben er ook niet echt goed in ofzo
Als je tijd hebt, sleep jezelf uit huis en doe wat van die dingen. Een vereniging is altijd een optie, leer je ook makkelijker mensen kennen, maar dat moet je zelf weten.

Als pdd-nos'er is omgang met anderen idd moeilijker. Mijn vader heeft het ook dus ik ken het. Het betekent echt niet het einde, er zijn ook mensen waar jij goed mee op kan schieten, vind ze alleen maar eens.

Forceer het niet, probeer op basis van je interesses wat contacten aan te leggen en zie dan weer verder.
Ignorance is bliss
  maandag 17 februari 2014 @ 21:11:55 #184
365722 huskey
Luister goed naar je hart !
pi_136826969
Lees het boek The secret en kijk eventueel de film is ook erg inspireren !
Wat dit met je doet is ongelovelijk ! "je gedachten word dingen"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:26:17 #185
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_136851526
Hey ts <3, lees dit.
http://tinyurl.com/noonmcc
pi_136875325
@ Goldenrush

Heel interessant, maar wat is het moraal van het verhaal?

@ Huskey

Oke, ik ben benieuwd, moet ook nog dat boek waar mosrednA nog lezen
Maar ik maak een notitie van de film, zodat ik hem iig nog een keer kan zien. Ben de laatste tijd alleen niet zo van het lezen en films kijken.

Vreemd, ik dronk een kop koffie en ik voelde me ineens beter :?
Soms heb ik gewoon hele negatieve gedachten, en dan voel ik me heel ongelukkig.

Maar morgen zal ik waarschijnlijk weer met een brak gevoel opstaan.
Volgens mij ben ik ook een HSP, ik was ook erg emo-tioneel de laatste tijd. :9

Als ik terugkijk op mijn leven was de mooiste tijd die ik had op de basisschool, met de 2 vrienden die ik daar had. Ik weet nog wel dat we samen op de PSone speelden. Toen maakte ik me nog niet zoveel zorgen. Helaas zijn we uit elkaar gegroeid. Nadat ik 15 was was het echter nooit meer hetzelfde.

schuld, onzekerheid, gevoelig zijn maar niet aan je gevoelens willen toegeven, stress, frustratie, schaamte, eenzaamheid en niet praten over je gevoelsleven met mensen kan je kapot maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bevert op 19-02-2014 04:00:14 ]
pi_137149540
Het is ook een kut wereld en dat was ook de bedoeling(de zonde) maar weet dat God van je houdt en dat je uniek bent....daar kun je veel kracht uit halen!!!
pi_137258803
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 01:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het is ook een kut wereld en dat was ook de bedoeling(de zonde) maar weet dat God van je houdt en dat je uniek bent....daar kun je veel kracht uit halen!!!
thanks
pi_137260807
Het is ook telkens een innerlijke strijd die ik aan het voeren ben in mijn hoofd. Ik kan dan ook niet tot rust komen en word er zo moe van. Ik heb ook een paar keer een overlevingsmechanisme (althans dat denk ik) ondervonden laatst, dat ik vrijwel niemand meer vertrouwde. Dat is heel eng. Ik had ook het gevoel alsof ik er alleen voor stond.

Ik hoop dat ik me weer beter ga voelen, want nu voel ik me nog steeds vrij slecht. Sinds ik ben gaan verhuizen was mijn energie gewoon in 1 keer op, maar daarna heb ik nog heel veel gedaan. Het lijkt alsof ik ziek ben. Ik ben al een half jaar in mijn nieuwe woning, maar ik voel me nog steeds niet op mijn gemak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bevert op 01-03-2014 01:16:23 ]
pi_137261868
you rack a disciprine
pi_137261921
hmmm, ik heb het nog wel volgehouden iig geval tot nu toe en ik ben nog steeds bezig met studie, plus heb ik ook een stage van 3 maand bijna volledig volgehouden. ;)
Terwijl het echt een hel was.
pi_137287948
Dat heb ik zelf ook voel me ook nergens thuis en in relatie's ben ik ook nog alleen als je anders bent zullen andere dat nooit snappen maar sinds ik zeker weet dat God bestaat en dat je uniek bent moet toch wel enige rust geven voor mij wel......
pi_137288007
God heeft alles onder controle dus als je zou vragen om meer vrienden in je leven die wel leuk zijn,kan je nog aardig opkijken....:)
  maandag 3 maart 2014 @ 06:05:05 #194
419932 Bevert
de clown
pi_137336155
Toevallig kwam ik vorige week een oude kameraad tegen.

Ik heb gelijk even weer afgesproken enzo dus er is nog hoop inderdaad. ;)
pi_137336203
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 08:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
meer iets voor R&P dit.

En PDD-NOS is een mooie verzamelnaam van "we weten niet wat je hebt, maar hier heb je een stempel".

Bron : ervaringsdeskundige. :')
Lol, same here met ADHD. Na 4 jaar GGZ begin je opeens door te krijgen dat je beter af was zonder dat stempel, ook voor je behandeling.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_137336206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:18 schreef Doedelzak77 het volgende:
Dat heb ik zelf ook voel me ook nergens thuis en in relatie's ben ik ook nog alleen als je anders bent zullen andere dat nooit snappen maar sinds ik zeker weet dat God bestaat en dat je uniek bent moet toch wel enige rust geven voor mij wel......
Same here, maar dan zonder God. Heb nog wel de openbaringen van Mattheüs gelezen, goed verhaal maar imo niet meer dan dat.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_137439525
Héhé, ik kom eindelijk een beetje tot mijn zinnen, ben weer bezig met mijn hobby's.
Misschien kom ik wel uit die vervelende sleur en kom ik weer tot rust.
De afgelopen maanden waren best zwaar.

Medicatie is dan ook wel verhoogd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')