abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135462613
Thanks

Ja, 1 van die vrienden heeft mij eigenlijk zoveel ellende bezorgd dat ik het eigenlijk geen vriend kan noemen, maar hij heeft ook goede kanten en ik heb het hem min of meer vergeven.

3 anderen bellen mij vrijwel nooit, maar zie ik wel als vrienden.
Ik heb 1 beste vriend en een andere vriend die ik als hele goede vriend kan zien, maar naast die mensen spreek ik niet zoveel mensen.

Overigens idd goed geschreven, bedankt voor dat stukje.
pi_135462789
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:24 schreef Bevert het volgende:
Thanks

Ja, 1 van die vrienden heeft mij eigenlijk zoveel ellende bezorgd dat ik het eigenlijk geen vriend kan noemen, maar hij heeft ook goede kanten en ik heb het hem min of meer vergeven.

3 anderen bellen mij vrijwel nooit, maar zie ik wel als vrienden.
Ik heb 1 beste vriend en een andere vriend die ik als hele goede vriend kan zien, maar naast die mensen spreek ik niet zoveel mensen.

Overigens idd goed geschreven, bedankt voor dat stukje.
Praten ze wel met je zoals ik met je praat? Tonen ze wel interesse in je?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135463042
Jah, veel tonen wel goedbedoelde interesse en vragen ook echt hoe het met mij en mijn gezondheid gaat, alleen ik heb ook vrienden die bij tijde erg oppervlakkig zijn en heel veel stoer doen/praten en daar erger ik me dan vaak aan. :P
pi_135463128
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:33 schreef Bevert het volgende:
Jah, veel tonen wel goedbedoelde interesse en vragen ook echt hoe het met mij en mijn gezondheid gaat, alleen ik heb ook vrienden die bij tijde erg oppervlakkig zijn en heel veel stoer doen/praten en daar erger ik me dan vaak aan. :P
Ok, je hebt vrienden die wel met je praten, maar ook vrienden die bijna nooit contact met je opnemen. Moet je altijd contact met ze opnemen als jij iets met ze wilt doen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135463294
Ja daarom zei ik dus 3 tot 6.
Ligt ook een beetje aan mezelf denk ik. Ik vind het moeilijk altijd om initiatief te nemen en ben dan vaak ook passief, behalve bij de mensen bij wie ik me echt 100 % op mijn gemak voel. Terwijl die anderen vaak juist nog meer interesse tonen.
pi_135463671
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Bevert het volgende:
Ja daarom zei ik dus 3 tot 6.
Ligt ook een beetje aan mezelf denk ik. Ik vind het moeilijk altijd om initiatief te nemen en ben dan vaak ook passief, behalve bij de mensen bij wie ik me echt 100 % op mijn gemak voel. Terwijl die anderen vaak juist nog meer interesse tonen.
Bij hoeveel vrienden voel jij je 100% op je gemak?
pi_135463859
3 ( van de 6 toevallig), en dat zegt denk ik ook wel wat over die 3 personen.

Maar zoiets kan natuurlijk wel groeien, naarmate je mensen vaker spreekt, maar toch waren ze wel op mijn feest.
pi_135464193
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:49 schreef Bevert het volgende:
3 ( van de 6 toevallig), en dat zegt denk ik ook wel wat over die 3 personen.

Maar zoiets kan natuurlijk wel groeien, naarmate je mensen vaker spreekt, maar toch waren ze wel op mijn feest.
Zouden die 3 anderen niet op jouw feest komen, omdat er dan bij jou wat te halen valt? Kom je wel eens op hun feesten?
pi_135464538
Nee, zo zittten ze niet in elkaar. Ik ben ook wel op hun feesten geweest enzo.

1 jongen zei zelfs tegen mij dat ik heel gesloten was geworden sinds ik medicatie gebruik enzo, maar dat hij mij wel als vriend zag en dat hij respect had voor mij als persoon. Daar werd ik zelfs een beetje emotioneel van, dus dat zegt ook wel wat.

En een andere vriendin zei ook '' i love you all '' en dat meende ze dus zei ze dat indirect ook tegen mij. Er zijn dus misschien wel meer mensen die van me houden dan dat ik denk. :D

Alleen heb ik dan weer geen contact met andere dames. : (
pi_135464784
Ik las dat je af en toe wiet rookt om bijvoorbeeld in slaap te kunnen komen.

Nu is wiet imo niet per sé slecht, maar mijn ervaring is dat het link is om te gebruiken als je niet lekker in je vel zit en ook medicatie gebruikt.

Waar wiet voor velen een positief effect heeft om de tijd even stil te zetten en te ontsnappen uit de allerdaagse drukte, belemmerd het voor veel mensen die niet lekker in hun vel zitten de tijd weer te laten lopen en de draad weer op te pakken.

Bovendien heeft wiet een geestverruimende werking. Dat is positief als je ook positieve in je vel zit en dus ook positief nadenkt. Echter, als je niet lekker in je vel zit heeft het ook een geestverruimende werking op je negatieve gedachtes. En dat is een linke positie om je in te begeven, daar vind niemand het geluk waar het naar opzoek is.

Wat wiet geestelijk doet is je gemoedstoestand voeden. Met positieve gedachtes is dat oke, maar wanneer je niet lekker in je vel zit voedt het de negatieve gedachtes. De mate waarin je het gebruikt kan misschien wel de helft van de oplossing van de situatie betekenen. En dat is positief, want dan heb je voor jezelf een beginpunt waar je aan kunt werken die veel verandering teweeg kan brengen.

Overigens kun je ook melatonine gebruiken bij slaapproblemen. Soms lastig om de volgende dag op te staan, maar een douche en een bak koffie in je mik doet wonderen, bij mij wel in ieder geval. :P
pi_135464838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:03 schreef Bevert het volgende:
Nee, zo zittten ze niet in elkaar. Ik ben ook wel op hun feesten geweest enzo.

1 jongen zei zelfs tegen mij dat ik heel gesloten was geworden sinds ik medicatie gebruik enzo, maar dat hij mij wel als vriend zag en dat hij respect had voor mij als persoon. Daar werd ik zelfs een beetje emotioneel van, dus dat zegt ook wel wat.

En een andere vriendin zei ook '' i love you all '' en dat meende ze dus zei ze dat indirect ook tegen mij. Er zijn dus misschien wel meer mensen die van me houden dan dat ik denk. :D
Ja, maar waar komt de OP dan vandaan? Waar kwam de gedachte vandaan dat niemand van je houdt?

quote:
Alleen heb ik dan weer geen contact met andere dames. : (
Oh, maar dat is een heel ander probleem :)
Wat voor hobby's heb je?
pi_135465056
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:08 schreef -mosrednA het volgende:
Ik las dat je af en toe wiet rookt om bijvoorbeeld in slaap te kunnen komen.

Nu is wiet imo niet per sé slecht, maar mijn ervaring is dat het link is om te gebruiken als je niet lekker in je vel zit en ook medicatie gebruikt.

Waar wiet voor velen een positief effect heeft om de tijd even stil te zetten en te ontsnappen uit de allerdaagse drukte, belemmerd het voor veel mensen die niet lekker in hun vel zitten de tijd weer te laten lopen en de draad weer op te pakken.

Bovendien heeft wiet een geestverruimende werking. Dat is positief als je ook positieve in je vel zit en dus ook positief nadenkt. Echter, als je niet lekker in je vel zit heeft het ook een geestverruimende werking op je negatieve gedachtes. En dat is een linke positie om je in te begeven, daar vind niemand het geluk waar het naar opzoek is.

Wat wiet geestelijk doet is je gemoedstoestand voeden. Met positieve gedachtes is dat oke, maar wanneer je niet lekker in je vel zit voedt het de negatieve gedachtes. De mate waarin je het gebruikt kan misschien wel de helft van de oplossing van de situatie betekenen. En dat is positief, want dan heb je voor jezelf een beginpunt waar je aan kunt werken die veel verandering teweeg kan brengen.

Overigens kun je ook melatonine gebruiken bij slaapproblemen. Soms lastig om de volgende dag op te staan, maar een douche en een bak koffie in je mik doet wonderen, bij mij wel in ieder geval. :P
Oke, ja ik merk wel dat ik er erg lui van word enzo, maar wat is melatonine en kan je dat bij de apotheek gewoon krijgen? Ben al wel wat aan het minderen trouwens.

@ Comp_Lex

Ja, omdat ik gewoon het gevoel had dat mensen me niet serieus namen en, omdat ik nooit praat met single dames enzo, en ik was eenzaam.

Ik hou van gamen, tennis, filmpje bij tijde. Alleen ik doe dat de laatste tijd niet meer. En forummen.
pi_135465244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:16 schreef Bevert het volgende:

[..]

Oke, ja ik merk wel dat ik er erg lui van word enzo, maar wat is melatonine en kan je dat bij de apotheek gewoon krijgen? Ben al wel wat aan het minderen trouwens.

@ Comp_Lex

Ja, omdat ik gewoon het gevoel had dat mensen me niet serieus namen en, omdat ik nooit praat met single dames enzo, en ik was eenzaam.
Ok. Ik vraag me eigenlijk af hoe dat komt. Hoe kan je bijvoorbeeld eenzaam zijn als je vrienden hebt waarmee je wat kan ondernemen? Hoe kom je in eerste instantie in zo'n situatie terecht?
quote:
Ik hou van gamen, tennis, filmpje bij tijde. Alleen ik doe dat de laatste tijd niet meer. En forummen.
Met gamen ontmoet je geen meiden. Naja, het kan wel, maar de kans erop is vrij klein. Je houdt ook van tennis. Zit je bij een vereniging?
pi_135465443
Ehm, ja ik onderneem niet zoveel met hun. Het blijft beperkt tot een klein wereldje. Alsof ik geen nieuwe mensen ontmoet en als ik op een feestje ben van iemand anders voel ik me vaak nog eenzaam.

Ik zat wel bij een vereniging in het verleden, maar ik wil binnenkort wel weer op een nieuwe club gaan ja. En ik ga dat ook gewoon doen.
pi_135465820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:29 schreef Bevert het volgende:
Ehm, ja ik onderneem niet zoveel met hun. Het blijft beperkt tot een klein wereldje. Alsof ik geen nieuwe mensen ontmoet en als ik op een feestje ben van iemand anders voel ik me vaak nog eenzaam.

Ik zat wel bij een vereniging in het verleden, maar ik wil binnenkort wel weer op een nieuwe club gaan ja. En ik ga dat ook gewoon doen.
Als ik jou was, dan zou ik serieus twijfelen of ze wel je vrienden zijn. Als je je al eenzaam voelt, dan zijn het waarschijnlijk niet de mensen waarmee je op dezelfde golflengte zit. In jouw geval zou ik persoonlijk gewoon zeggen dat ik geen vrienden heb en dat ik me eenzaam voel.
Je wilt ook graag nieuwe mensen ontmoeten. Dat is al een extra teken.
Het is goed dat je bij een vereniging gaat. Misschien leer je daar wat nieuwe mensen kennen :)
Ik ga nu slapen. Ik wens je nog een fijne avond verder :)
pi_135465863
Bedankt, goedenacht.
pi_135486588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:16 schreef Bevert het volgende:
Ik hoop dat minderen genoeg is. Zolang je niet goed in je vel zit blijft het je weerhouden uit die gemoedstoestand te komen. Maar dat kan ik niet voor jou gaan beoordelen natuurlijk, dat kun je zelf het beste.

En melatonine is kort gezegd de stof in je hoofd die je geest slaperig maakt wanneer nodig. Dat zorgt ook voor prikkende ogen en het gaapreflex. De productie van melatonine neemt toe naarmate je langer wakker bent en het bijvoorbeeld buiten donker wordt. Melatonine wordt vaak alleen te weinig aangemaakt wanneer je stress en een "vol hoofd" hebt, dan werkt het niet genoeg op je geest in om daadwerkelijk in slaap te vallen.

Melatonine kun je dus in de vorm van kleine pilletjes kopen bij de apotheek. Het lost niet het probleem op, maar het kan wel net dat ene zetje zijn die je eerder in slaap doet laten komen.

Overigens houdt de irritatie van het niet in slaap komen je ook vaak wakker. Ik denk dan altijd aan het feit dat in bed liggen alleen ook rustgevend is voor lichaam en geest en je niet persé een volle 7 uur hoeft te slapen om even uitgerust te zijn als wanneer je 4 uur slaapt en 8 uur in je bed hebt gelegen. Misschien creëert dat ook voor jou wat meer rust waardoor je gedachtes eerder de vrije loop laat, inplaats van specifiek piekert met iets, en je dus sneller in slaap komt.

Hoewel melatonine niets bijzonders is, zou ik er wel rustig mee beginnen. Het heeft toch geestelijk effect op de afhankelijkheid ervan, ookal is het weinig, terwijl je doel is het op eigen kracht te doen. Als ik jou was zou ik het dus niet gebruiken als slaapmiddel, maar als een slaapsteuntje die niet altijd nodig is.

En nogmaals voor de volgende dag: Douche en koffie doet wonderen. *O*
pi_135486772
Ik heb echt hulp nodig, maar ik krijg het niet. Ik kan gewoon normaal praten, en daardoor denken mensen dat er niks aan de hand is.

Ik heb het gevoel dat de hele wereld tegen mij is.
Ik wil mijn opleiding zo graag afmaken. Maar aan de andere kant.
Zo straks blijf ik mijn hele leven paranoide, maar zo dat het niet opvalt. Het valt ook niet op, maar mensen begrijpen me niet. Het leven wordt op deze manier zeer ondragelijk. Telkens denk ik dat mensen over me praten of me kennen. Ik word ook gewoon niet serieus genomen door mijn omgeving. Ik doe alles verkeerd. Dit is helaas de harde werkelijkheid waarin ik nu leef. :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 18:29:20 ]
pi_135487593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef Bevert het volgende:
Ik heb echt hulp nodig, maar ik krijg het niet. Ik kan gewoon normaal praten, en daardoor denken mensen dat er niks aan de hand is.
Een huisarts is altijd verplicht je door te sturen naar een psycholoog voor een gesprek als jij daar om vraagt en er aanwijzingen zijn dat je het nodig hebt. De problemen die jij hier hebt besproken zijn genoeg aanleidingen om recht te hebben op een gesprek.

Dus waar en bij wie heb je geprobeerd hulp te krijgen? Via de huisarts?

quote:
Ik wil mijn opleiding zo graag afmaken. Maar aan de andere kant.
Zo straks blijf ik mijn hele leven paranoide, maar zo dat het niet opvalt. Het valt ook niet op, maar mensen begrijpen me niet. Het leven wordt op deze manier zeer ondragelijk. Telkens denk ik dat mensen over me praten of me kennen. Ik word ook gewoon niet serieus genomen door mijn omgeving.
Ten eerste, van paranoïde is de bron angst. Na primaire levensbehoeften (eten, drinken) is het gevoel van veiligheid de grootste behoefte van de mens. Het feit dat je angst hebt om paranoïde te zijn, betekend dat daar een neerwaartse spiraal ontstaat die doorbroken moet worden. In mijn ogen, en hier mag iedereen zijn mening over hebben, kan dat alleen doorbroken worden door te begrijpen wat je angsten zijn, waar ze vandaan komen en hoe je ermee om kunt gaan.

En daar kom je alleen achter als je er met iemand over praat. Wij geven advies, maar wij kennen je voor de rest niet en we zijn geen professional. Praten met een psycholoog in combinatie met het lezen van een boek is de enige effectieve manier. Maar dat moet je zelf wel doen, en vooral willen.

quote:
Dit is helaas de harde werkelijkheid waarin ik nu leef. :'(
Dat is de werkelijkheid voor jou. De werkelijkheid van je omgeving is anders. Begrip van beide kanten is een overlapping van beide werkelijkheden, de dingen op dezelfde manier zien.

Het probleem is alleen dat je van je omgeving verwacht dat ze begrijpen wat je probleem is en dat ze je daarmee helpen en er rekening mee houden. Maar hoe kan je omgeving het probleem begrijpen als je dit zelf niet begrijpt? Iemand vinden die dit wel kan zonder enige kennis van psychologie is uniek, maar dat geluk zal bijna niemand hebben.

Als jij wilt dat de omgeving het probleem begrijpt, moet je het eerst zelf begrijpen. Op die manier kun je het vertalen in een taal die de omgeving snapt en waar ze dus iets mee kunnen. Maar om zelf te begrijpen hoe je in elkaar zit en waar de knelpunten zitten zul je met iemand moeten praten die kennis van zaken heeft, een psycholoog dus.

quote:
Ik heb het gevoel dat de hele wereld tegen mij is.
Dat begrijp ik heel goed... Je moet je alleen wel realiseren dat dit in de werkelijkheid niet zo is... Probeer daar van af te stappen door te kijken naar positieve eigenschappen van mensen. Deze gedachte kan namelijk resulteren in het probleem dat je niet meer geholpen wilt worden, omdat je niemand meer vertrouwd. En daar doe je jezelf te kort mee vind ik. Ook jij kan en mag mensen vertrouwen, want we leven met elkaar en hebben elkaar nodig.

Of je het nou leuk vind of niet, jij hebt je omgeving nodig, en de omgeving heeft jou nodig, inclusief het wederzijdse vertrouwen.

Even een hele andere vraag:

- In hoeverre stoort de woordkeuze "je moet", je in mijn tekst?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 18:46:41 ]
pi_135487921
Bedankt, ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij.

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, maar ik ga dat maar snel doen. Ik praat zo nu en dan met svp-ers enzo. Maar ik kan het blijkbaar niet goed verwoorden, of ik durf het niet.,

Maar ik zal en moet mijn opleiding afmaken.

Ik bedoelde meer van het is de werkelijkheid voor mij

Ik hoop dat de spiraal doorbroken kan worden echt. Veel mensen vertrouw ik ook wel. Maar de meeste mensen niet. Misschien kan ik extra medicatie krijgen ofzo.

Dat je je moet zegt stoort me niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bevert op 14-01-2014 19:01:15 ]
pi_135488325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:52 schreef Bevert het volgende:

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, maar ik ga dat maar snel doen. Ik praat zo nu en dan met svp-ers enzo. Maar ik kan het blijkbaar niet goed verwoorden, of ik durf het niet.,
Het verwoorden van je problemen hangt ook af van de vragen die je gesteld worden. Als je je problemen in eerste instantie niet helemaal begrijpt kun je ze ook niet verwoorden. Psychologen stellen je vragen waar je wel antwoord op kunt geven. En samen leer je de problemen dan te begrijpen, ook de psycholoog, want elk probleem is per individu verschillend.

quote:
Welk gevoel geeft die zin je, lettend op het woordje moet? Ambitie, levenslust, of juist stress, angst en/of onzekerheid?

quote:
Ik hoop dat de spiraal doorbroken kan worden echt. Veel mensen vertrouw ik ook wel. Maar de meeste mensen niet. Misschien kan ik extra medicatie krijgen ofzo.
Dat hangt helemaal van jezelf af. En medicatie lost het probleem niet op, praten is en blijft de beste remedy. Medicijnen ondersteunen alleen... Bovendien is er geen medicijn om bijvoorbeeld vertrouwen in de wereld te krijgen. Vertrouwen in de wereld begint bij vertrouwen in jezelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2014 19:05:59 ]
pi_135488535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:52 schreef Bevert het volgende:

Ik bedoelde meer van het is de werkelijkheid voor mij

Dat je je moet zegt stoort me niet.
Psychiatrische instellingen hebben programma's voor mensen, die in hun leven zijn vastgelopen.
pi_135488621
Alles hangt van mijn opleiding af.

Geld, mijn toekomst, mijn trots, Ik denk een beetje van allemaal.

Zelfvertrouwen.iets wat ik altijd miste... ik durf wel steeds meer te praten, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken.
pi_135489046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:09 schreef Bevert het volgende:
Alles hangt van mijn opleiding af.

Geld, mijn toekomst, mijn trots, Ik denk een beetje van allemaal.

Zelfvertrouwen.iets wat ik altijd miste... ik durf wel steeds meer te praten, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken.
Ik zou als ik jou was gewoon eerst een diagnose halen en dan verder kijken wat je zoal kunt doen.
pi_135489253
Ja, ik hoop dat er dit keer iets uitkomt.

Ik wil niemand de schuld geven van mijn problemen, maar ik doe het onbewust wel. Ik dacht/denk vaak dat het mijn schuld was, en daarom heb ik mezelf in een slachtofferrol gebracht, om het tegendeel te bewijzen, iets wat heel moeilijk is uit te leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')