90% van de wereldwijde teelt komt uit Iran. Je moet vooral in die hoek kijken, richting Indiaquote:
Ik geloof Noord Afrikaquote:
KLB / Afzetters bij de Albert Heijnquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:50 schreef Rezania het volgende:
Mensen die dit topic niet snappen.KLB-n00bs.
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
KLB / Afzetters bij de Albert Heijn
Prachtig topic.
Fixed.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:50 schreef Rezania het volgende:
Mensen die dit topic niet snappen.FOK!-n00bs.
Verkeerd tijdstip denk ikquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:50 schreef Rezania het volgende:
Gelukkig hebben Amerikanen toch geen smaak en weten ze dus ook niet dat het gewild is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:53 schreef Lone_Gunman het volgende:
Even alu-hoedje opzetten: Als de V.S. Iran binnen vallen, hebben ze naast olie dus ook de saffraan teelt in handen
quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gelukkig hebben Amerikanen toch geen smaak en weten ze dus ook niet dat het gewild is.
Klopt, hoorde het laatst ook ergens.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:56 schreef sonnyspek het volgende:
Ik hoorde dat Saffraan altijd al zo duur was
Ik heb wel eens gezien hoe ze dat plukken, dat houden wij luie Hollanders nog geen dag vol!quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:57 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik denk dat ik maar Saffraan dealer wordt, 25k per kilo
Saffraan is nooit echt goedkoop geweest, dus ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:01 schreef Nikmans het volgende:
Volgens mij is saffraan altijd al duur geweest?
Ik moest toen een uur ergens op wachten in een winkelcebtrum en liep me stierlijk te vervelen. Tijdens een tijdverdrijvend rondje door de supermarkt, waarbij ik net een paar dagen ervoor een Rekenkamer-uitzending over kruiden van Versteeghen, viel het mij opeens op.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:48 schreef sonnyspek het volgende:
Dat topic met die gozer een jaar terug die saffraan voor het eerst ging halen.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:26 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik moest toen een uur ergens op wachten in een winkelcebtrum en liep me stierlijk te vervelen. Tijdens een tijdverdrijvend rondje door de supermarkt, waarbij ik net een paar dagen ervoor een Rekenkamer-uitzending over kruiden van Versteeghen, viel het mij opeens op.
Ik was gewoon mijn hele leven nog niet in aanraking gekomen met saffraan.
Daarom wist ik niet dat het zo duur was. Overigens was het toen nog vrij goedkoop, want ik zag net dat je gewoon weer de volle ¤1,25 voor betaalt voor 1/20000e van een kilo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
misschien moet je toch nog eens terug naar school en opnieuw beginnen met de bijtjes maar vooral de bloemetjes.....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:04 schreef probeer het volgende:
Bloeit maar 8 dagen per jaar, 1 plant heeft maximaal 4 bloemen, en elke bloem 3 stampers. En het groeien en plukken is nogal arbeidsintensief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Saffraan is altijd al duur geweest.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:26 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik moest toen een uur ergens op wachten in een winkelcebtrum en liep me stierlijk te vervelen. Tijdens een tijdverdrijvend rondje door de supermarkt, waarbij ik net een paar dagen ervoor een Rekenkamer-uitzending over kruiden van Versteeghen, viel het mij opeens op.
Ik was gewoon mijn hele leven nog niet in aanraking gekomen met saffraan.
Daarom wist ik niet dat het zo duur was. Overigens was het toen nog vrij goedkoop, want ik zag net dat je gewoon weer de volle ¤1,25 voor betaalt voor 1/20000e van een kilo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Snowballed op 10-01-2014 05:37:59 ]One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Kost duur.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 07:16 schreef lamber het volgende:
technisch gesproken kost saffraan financieel best wel duur.
Is dat altijd al zo geweest?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:34 schreef Prins_Pils het volgende:
Laatst las ik dat saffraan inderdaad nogal duur is.
Vergeet vooral dit niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 07:16 schreef lamber het volgende:
Ik kan dit bevestigen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:55 schreef Apekoek het volgende:
Het blijkt dat saffraan inderdaad al een langere tijd voor een hoog bedrag over de toonbank heen gaat.
Ja precies, saffraan is duur.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:02 schreef GZ1000 het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Saffraan is altijd al erg duur geweest, dit komt omdat er zeer veel bloemen nodig zijn voor de productie en door de intensieve manier van oogsten.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 05:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien moet je toch nog eens terug naar school en opnieuw beginnen met de bijtjes maar vooral de bloemetjes.....3 stampers en 3 meeldraden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 'ipv' staat voor 'in plaats van'. Daar hoef je niet nog eens extra 'van' achter te typen."Pools are perfect for holding water"
Dit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:50 schreef Rezania het volgende:
Jij kopen Saffraan voor ¤5,-.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:18 schreef Killaht het volgende:
Gewoon bij lokale marokkaan halen, scheelt je veel geld.
qua geld.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 07:16 schreef lamber het volgende:
Dat is al langere tijd zo.quote:
Kon net mijn koffie binnenhouden terwijl ik achteloos langs de postings ging.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kiwi's ook, die zijn in Duitsland ook goedkoper.
Waarschijnlijk omdat ze op kleine helmen lijken.
Nog niet, maar ik kan met zekerheid bevestigen dat het altijd wel vrij prijzig was geweest!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:58 schreef Pokkelmans het volgende:
Heeft er al iemand gezegd dat saffraan altijd al zo duur was?
Wanneer je beschikt over een goed gevulde portefeuille.quote:
Jawel, je kan het wel kopen, maar het is altijd al redelijk duur geweest.quote:
Vanavond FNM modernquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:29 schreef vaarsuvius het volgende:
Mox Saffraan. ($489,-)
Tap to add 1 red mana to your mana pool
Ik vind het niet erg leuk, maar ga niet echt vaak meer, dus nog niet op uitgekeken. Holiday Cube vond ik wel briljant, da's online...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:38 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Vet leuke draftformat, maar eigenlijk zeg ik dat over iedere format wel
Zo goed als RtR draft wordt het toch nooit, Innistrad was blijkbaar ook godlike maar dat heb ik helaas gemist (MTG gaat bij mij in golven zeg maar, vandaar dat ik formats als Modern ook interessanter vind)quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:39 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg leuk, maar ga niet echt vaak meer, dus nog niet op uitgekeken. Holiday Cube vond ik wel briljant, da's online...
Ik heb enkele jaren geleden de hele boel verkocht voor een auto, dus ik speel dat niet meer zo, beetje limited en af en toe leen ik nog wel eens wat.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:44 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zo goed als RtR draft wordt het toch nooit, Innistrad was blijkbaar ook godlike maar dat heb ik helaas gemist (MTG gaat bij mij in golven zeg maar, vandaar dat ik formats als Modern ook interessanter vind)
Echt wel jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:47 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik heb enkele jaren geleden de hele boel verkocht voor een auto, dus ik speel dat niet meer zo, beetje limited en af en toe leen ik nog wel eens wat.
edit: wel grappig dat er nog steeds kaartjes zijn waar je een volle tank benzine van kan kopen... rare hobby is het toch...
nou, ik weet anders nog dat het twee kwartjes was hoor!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:56 schreef Aberella het volgende:
Ik weet niet of iemand het al heeft gezegd maar saffraan is altijd al duur geweest.
Dat was in de tijd dat een kuub suiker 1,5 cent was.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:57 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
nou, ik weet anders nog dat het twee kwartjes was hoor!
Heeft TS ook in geplaatst lol...quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:48 schreef sonnyspek het volgende:
Dat topic met die gozer een jaar terug die saffraan voor het eerst ging halen.
Het is dus altijd goedkoop geweest?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:43 schreef Durmada het volgende:
Saffraan is nooit niet goedkoop geweest, dacht ik.
Saffraan heeft altijd veel duur geld waard gekost, financieel-economisch gezien dan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is dus altijd goedkoop geweest?
Durig.quote:
Ditquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:50 schreef Rezania het volgende:
quote:
quote:geregistreerd op: maandag 23 december 2013 @ 19:36
laatste bezoek: 15 seconden geleden.
aantal posts: 95 (gemiddeld 6 per dag)
dat weet niemand meer, dat is altijd al zo geweestquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:00 schreef Aberella het volgende:
Wanneer is saffraan eigenlijk zo duur geworden?
Ja, je hebt er niet veel van nodig en ¤1,30 is toch niet zo veel?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is dus altijd goedkoop geweest?
quote:Het is een uiterst kostbare stof, de consumentenprijs per kilo overtreft die van goud
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saffraanquote:De plant bloeit gedurende zo'n acht dagen in de herfst
klinkklare onzin, saffraan is gewoon duur, altijd al zo geweestquote:
???quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
klinkklare onzin, saffraan is gewoon duur, altijd al zo geweest
je quote dat saffraan een kostbare stof is, pure kletspraat...het is gewoon hartstikke duur, altijd al zo geweestquote:
okquote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je quote dat saffraan een kostbare stof is, pure kletspraat...het is gewoon hartstikke duur, altijd al zo geweest
Ik meen dat het vroeger niet zo duur was.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je quote dat saffraan een kostbare stof is, pure kletspraat...het is gewoon hartstikke duur, altijd al zo geweest
Doe jij eens even normaalquote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
OUWE VOGELZOEKER GEILE KIKKER HAAS KOE PENIS HANGOOR STIERENKL
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:18 schreef Woods het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saffraan
![]()
Waren rijke tatta's, die Romeinen.quote:De saffraankrokus, die niet in het wild voorkomt, werd al in de oudheid geteeld. De Romeinen vulden na een feestmaaltijd hun hoofdkussen op met saffraan om zo de kater te bezweren.
Hoeveelquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:33 schreef Tosti-vreter het volgende:
Ik was vandaag dus in de AH. Ik wou saffraan kopen. Maar wat bleek? Het was hartstikke duur
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:06 schreef super_tekkel het volgende:
valt wel mee toch, nog geen duizend euries; http://www.autotrader.nl/(...)nault-safrane#foto-1
ik zou liever saffraan verdienen,saffraan is duurder dan goud,altijd al zo geweest... schijnt het..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:40 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Eigenlijk moet je in de saffranerij gaan zitten, kun je goud geld verdienen.
Inderdaad het schijnt aanhoudend te zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Klopt, is altijd al zo geweest.
Daarnaast is het ook nog erg prijzig.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Inderdaad het schijnt aanhoudend te zijn.
Erger nog; je zou er gewoon legaal goed geld mee kunnen verdienen...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:54 schreef thewhiteguy het volgende:
Dat de criminele markt hier nog niet op in heeft gespeeld. Monopolie positie, versneden saffraan, afpersing, bedreiging, moord en doodslag, dit dat alles.
Dat klopt wel ja, gelukkig heb je maar weinig nodig.quote:Op zondag 12 januari 2014 03:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Erger nog; je zou er gewoon legaal goed geld mee kunnen verdienen...
En dat is altijd zo geweest, Saffraan was altijd duur.
ja, saffraan is altijd al duur geweest.quote:Op zondag 12 januari 2014 03:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja, gelukkig heb je maar weinig nodig.
Verkopen. Kan je echt veel geld voor vragen.quote:Op zondag 12 januari 2014 09:35 schreef -supergirl- het volgende:
Weet iemand wat je met saffraan kan doen?
Volgens mij wil jij zeggen dat Saffraan altijd al duur is geweest, of lees ik het niet goed?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:40 schreef RickoKun het volgende:
Duur Safraan is weet niet je TS dat het?
nog een keer zorgvuldig het topic lezen TS..... saffraan is altijd, maar dan ook altijd, al behoorlijk prijzig geweest.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:41 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij zeggen dat Saffraan altijd al duur is geweest, of lees ik het niet goed?
Eeuwig spijt van gehad?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:46 schreef HaywoodJablome het volgende:
Mijn oma wou als tienermeisje eens een gerecht maken met saffraan, en toen heeft ze haar bloedkoralen ketting met gouden filigreinslot moeten verkopen om een halve gram te kunnen kopen, dus het is in elk geval al behoorlijk lang erg duur spul.
Kleurtje geven aan gerechten.quote:Op zondag 12 januari 2014 09:35 schreef -supergirl- het volgende:
Weet iemand wat je met saffraan kan doen?
Zij niet echt geloof ik, maar haar erfgenamen des te meer.quote:
Wel mooi dat zij er geen spijt van had, maar zo'n mooi sierraad voor het kleuren van een beetje etenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:03 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Zij niet echt geloof ik, maar haar erfgenamen des te meer.
En het gerucht in de familie gaat dat het nog niet eens lekker was.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef H.FR het volgende:
[..]
Wel mooi dat zij er geen spijt van had, maar zo'n mooi sierraad voor het kleuren van een beetje eten
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:14 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
En het gerucht in de familie gaat dat het nog niet eens lekker was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |