SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik vind de 20+smeerkaas ook echt wel het allerlekkerste eigenlijk. Oude 30+kaas (Milner) vind ik ook heerlijk. Ik hou gewoon echt niet van vettige kaas... Overigens heeft onze kaasboer ook 30+kruidenkaas, sambalkaas en sambalsmeerkaas. Superlekker!quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
<knip>
Kaas is niet echt goed, maar wel lekker.En ik kan zoveel lekkerdere kaassoorten bedenken dan 20+ smeerkaas! Is je notenboer ook een kaasboer? Dan kun je eens experimenteren met brandnetelkaas en zo.
Al is dat ongetwijfeld geen fantastisch dieetadvies, maar ik vind het in het kader van 'langdurig fit en gezond blijven en wél lekker eten' prima producten om te eten. Zoals ik veel fitnessfanaten zie eten, dat wil ik niet eens. De kunst is wat mij betreft om dit soort dingen te eten zoals fransozen dat doen, namelijk met mate. Bewust eten, genieten van de smaak, en op tijd stoppen. Zo eet ik ook pure chocolade.
<knip>
En met noten zou ik ook lekker experimenteren, dus een mixje vragen. Ik eet niet altijd gebrande noten, maar soms wel. Ze zijn zo lekker, vooral bij de notenboer. Walnoten en paranoten worden nooit gebrand.
Volgens mij ookquote:Op donderdag 9 januari 2014 00:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij in je lijstje nog wel wat kwark en een paar stuks fruit gebruiken om aan die kcal te komen
quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind die 1300 veelste weinig icm 3x p/w sporten
Walnoten bedoel je? Dus je haalt eerst noten v/d markt en dan roosteren?quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:58 schreef Tink89 het volgende:
En de laatste post uit het vorige topic:
[..]
Ik vind de 20+smeerkaas ook echt wel het allerlekkerste eigenlijk. Oude 30+kaas (Milner) vind ik ook heerlijk. Ik hou gewoon echt niet van vettige kaas... Overigens heeft onze kaasboer ook 30+kruidenkaas, sambalkaas en sambalsmeerkaas. Superlekker!
Wat de noten betreft: Je kunt ze ook gewoon zelf lekker roosteren in een droge koekenpan he? Is supersnel gedaan, voegt qua kcals helemaal niks aan je noten toe en maakt ze zo veel lekkerder! Een paar geroosterde noten door een bakje warme appel of een handje pijnboompitjes op je brood...Jum!
Ik zou eerder 1700 op dagen eten dat ze niet sport en 1900 op dagen ze ze wel sport. En dan eens kijken hoe dat gaat. Kan altijd minder.quote:Het hangt er een beetje vanaf hoe groot en zwaar je bent, maar als je veel sport en zo weinig eet, gaat je lichaam proberen om zo veel mogelijk van wat je binnen krijgt op te slaan. Natuurlijk val je dan wel af, maar als je op de lange termijn weer meer gaat eten, kom je waarschijnlijk ook weer bij. Probeer op de dagen dat je sport eens op de 1800 kcals te zitten en op de overige dagen rond 1500? Dat is nog steeds weinig, maar komt wel al meer in de buurt van een gezonde hoeveelheid.
Ik heb het nu aangepast naar brood ipv zoveel kwark. Eet 3 broodjes meer per dagquote:Op donderdag 9 januari 2014 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou een deel van de zuivel schrappen en daarvoor in de plaats ei eten en/of vette vis. In 2 eieren zitten bijvoorbeeld minder eiwitten dan in 200 gram kwark, maar er zit wel meer vet in en ook meer kcal (ik noem maar wat hoeveelheden die ik eet).
Klopt. Ik vind het zo goor om een muesli bak te hebben zeg maar.quote:Het viel me aan je oude ontbijt ook op dat je veel kwark at en weinig muesli. Ter vergelijking: ik eet 200 gram kwark met 40 gram muesli. Dan ligt je eiwitten-koolhydratenbalans al meteen anders.
Ik ben niet zo verknocht op kaas. En ik blijf erbij 20+ smeerkaas en kaas roelerenquote:Maar goed, het is natuurlijk maar net wat je lekker vindt. Misschien ben je wel verknocht aan je zuivel? Ik vind kwark met muesli lekker, maar ik hoef diezelfde dag niet nog een bak kwark. Ik eet veel liever zalm met een gekookte eitje. Of zalmsnippers in een omelet.[/Auote]
Zalm![]()
[Quote]Kaas is niet echt goed, maar wel lekker.En ik kan zoveel lekkerdere kaassoorten bedenken dan 20+ smeerkaas! Is je notenboer ook een kaasboer? Dan kun je eens experimenteren met brandnetelkaas en zo.
Al is dat ongetwijfeld geen fantastisch dieetadvies, maar ik vind het in het kader van 'langdurig fit en gezond blijven en wél lekker eten' prima producten om te eten.
Tjah, iedereen verschilt. Ik doe het er prima op. En ik heb ook een heel ander doel. Ik hoef niet meer af te vallen perse, ik moet spieren kweken / strakker worden. En dat vergt een ander voedingspatroon dan afvallen / op gewicht blijven. Overigens eet ik ook prima chocolade of pepernoten hoor. Laatst nog een zak leeg lopen bunkerenquote:Zoals ik veel fitnessfanaten zie eten, dat wil ik niet eens. De kunst is wat mij betreft om dit soort dingen te eten zoals fransozen dat doen, namelijk met mate. Bewust eten, genieten van de smaak, en op tijd stoppen. Zo eet ik ook pure chocolade.
Ik heb roomboter wat best easy smeert als je het ff uit de koelkast haalt... zal het eens proberen op brood!quote:Wat roomboter betreft: ik zou ongezouten nemen, maar ik eet nooit boter op brood. Ik heb wel begrepen dat er nog steeds een roombotercontroverse is. Een bepaalde groep zegt dat het gezonder is dan margarine, een andere groep benadrukt dat we nog niet genoeg weten over verschillende typen vetten en hoe de voor- en nadelen afgewogen moeten worden. Daar komt ook bij dat roomboter ontzettend rot smeert. Mijn lief heeft nu Botergoud Melange van Campina. Dat is boter gemengd met raapzaadolie en karnemelk.
Walnoten en paranoten ga ik zaterdag maar halen dan. *opschrijft.quote:En met noten zou ik ook lekker experimenteren, dus een mixje vragen. Ik eet niet altijd gebrande noten, maar soms wel. Ze zijn zo lekker, vooral bij de notenboer. Walnoten en paranoten worden nooit gebrand.
Ook op eigen houtje kun je een plan maken, natuurlijk. Maakt de kans van slagen groterquote:Op donderdag 9 januari 2014 10:15 schreef rawwwrr het volgende:
Een combinatie van hardlopen en Jillian Michaelsik probeer het allemaal een beetje op eigen houtje te doen. En met eten precies hetzelfde eigenlijk, no plan dus
Dat is moeilijk voor ons om zo te zeggen, al klinkt ruim 9 kg eraf in 6 maanden realistisch. Hoe oud ben je? Hoelang heb je al overgewicht? Kun je je nog herinneren wanneer je op 55/58 zat? Wat is je hardloopplan? Wat eet je zoal op een dag?quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:28 schreef rawwwrr het volgende:
Hmhm misschien wel ja.
Alleen geen idee hoe ik zoiets moet beginnen. Ik zeg wel net dat ik mijn einddoel nog niet heb bereikt maar heb ook geen idee wat dat nou eigenlijk is. Gister woog ik 67.3 met een lengte van 1.60 en mijn doel is denk ik toch wel 55/58kg te wegen voor juli. Realistisch?
Ik zou dan voor cardio gaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
Vanavond eigenlijk weer bodypump, maar ik heb nog gruwelijke spierpijn, vooral in mn benen.. Ik loop als een pinguïn. Is het wel verstandig om dan te gaan bodypumpen of kan ik beter een uurtje cardio doen?
Dat is zo lekkerquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:12 schreef Qwea het volgende:
Zo zwaar trainen dat je spieren trillen ftw
En daarna 2 dagen als een pinguïn lopenquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:12 schreef Qwea het volgende:
Zo zwaar trainen dat je spieren trillen ftw
huh? De meeste mensen redeneren juist het tegenovergesteldequote:Op donderdag 9 januari 2014 12:30 schreef Joene het volgende:
Ontbijt : Boterrham Appelstroop , Sinaasappel , glas melk.
Tussendoor : ontbijtkoek.
Lunch : 2 boterhammen kipfilet + melk
Tussendoor : banaan + opkikker ding soep.
Avondeten : Chinees want visite ivm verjaardag Zoontje.
En aangezien het pas dag 2 is vind ik het nog niet zo erg om te zondigen
In principe wel. En dan gooi je de boel omhoog.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
En daarna 2 dagen als een pinguïn lopen![]()
Ach, ik zie de lol er wel van in.. ik mag toch aannemen dat de spierpijn mettertijd steeds minder wordt?
Dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
huh? De meeste mensen redeneren juist het tegenovergestelde
Nou weet je ik kan ook pas vanaf komende week sporten etc.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
huh? De meeste mensen redeneren juist het tegenovergestelde
welke date? -.- die niets meer laat horen? ....quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier nog nieuwtjes, roddels, etc?
Hoe is het met de dates van Doucheeendje en Barretje?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
welke date? -.- die niets meer laat horen? ....
mn marktwaarde is wel erg gestegen is de conclusie van mijn onderzoek
en ik heb spierpijn. In mn kont.
Er komt een handje nootjes bij van 180 kcal!quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Lijstjestijd:
O: Havermout (300 gr amandelmelk, 60 gram havermout), kop koffie met een cupje koffiemelk
L: Kwark met blauwe bessen, chiazaad en lijnzaad.
T: Salade van komkommer tomaat en wat fetakaas.
T: Hotdog broodje a la hema zonder saus. (niet de meest verstandige keuze, maar het past in qua kcals prima en ga het niet weggooien)
D: Restje hutspot, vind het zo zonde om het weg te gooien en het pas niet meer in de vriezer. Bak het op met een lepel vloeibare boter.
T: Warm appeltje met kaneel.
Zit nu op 1367 kcal, dat is te weinig dus ik moet er nog wat bij verzinnen!
Ik had dat maandag en dinsdagquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
En daarna 2 dagen als een pinguïn lopen![]()
Ach, ik zie de lol er wel van in.. ik mag toch aannemen dat de spierpijn mettertijd steeds minder wordt?
Maar Chinees eten staat toch niet direct gelijk aan ongezond?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:41 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou weet je ik kan ook pas vanaf komende week sporten etc.
Dus ik heb nu echt zoiets van , ik pas mn eetpatroon zo goed mogelijk aan ,maar door verjaardag kan dat ff niet , geen ramp , overmorgen weer gewoon verder.
Rotiiiiiquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer ook maar een lijstje. Ik heb nog geen verstandige boodschappen gedaan dus perfect is het natuurlijk niet.
O: yoghurt met muesli en lijnzaad
T: eierkoek, pakje rijstwafels
L: 3 bruin met 30+ kaas en mosterd
T: appel, banaan, 2 crackers met jam
A: Roti. We delen 1 rotiblad en verder kipfilet, boontjes, gekookt ei en gekookte aardappelen.
T: Bakje kwark ofzo. Of gewoon chocola. Of Servische koekjes.
Ik doe ook gerust wel opletten , maar het was gewoon niet zo gezond als wat ik eigenlijk zou willenquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:14 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Maar Chinees eten staat toch niet direct gelijk aan ongezond?Wellicht kan je wat meer groente en mager vlees pakken en is het uiteindelijk minder slecht dan je denkt.
Roti-soep?quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:14 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Rotiiiii![]()
Ik wilde vanavond soep eten maar nu heb ik trek in roti
Ah okay, omdat je het zondigen noemde vatte ik het anders op.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik doe ook gerust wel opletten , maar het was gewoon niet zo gezond als wat ik eigenlijk zou willen
Close enoughquote:
Nou ja kijk , het is niet 100gram aardappeltjes , onbeperkt groente , 100 gram vlees zegmaarquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:19 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ah okay, omdat je het zondigen noemde vatte ik het anders op.
[..]
Close enough![]()
kleine aanpassingquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:27 schreef LovelyLady het volgende:
Lijstje vandaag:
O: 200 yoghurt met 125 g zomerfruit van appie en 30 gr all bran
T: 1 kapje speltboterham met pindakaas.
L: 2 speltboterhammen, 1 kaas, 1 kipfilet
T: smoothie van appel, verse sjus, banaan en wat cranberries mango en spinazie
D: Roerbakgroenten met kipfilet spercibonen, aardappels, kipfilet
T: cappuccino
Vocht is elke dag wel het zelfde, minimaal een liter thee, paar glazen water, max 2koffie of 2 cappuccino.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |