In uitzonderlijke omstandigheden is een eenzijdige aanpassing van de arbeidsovereenkomst eventueel mogelijk, afhankelijk van de aanpassingen. Het lijkt mij dat als WG daartoe besluit, WG WN daarvan in kennis moet stellen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
uh?
Toetsing redelijkheid van de eisen van de werkgever.
Zo werkt dat gewoon als je een conflict met je werkgever hebt omtrent verslechtering arbeidsvoorwaarden. WG legt ze op, WN is het er niet mee ééns en accepteert ontslag of vraagt de rechter om toetsing van de redelijkheid van de verminderingen en juistheid van de zwaarwegende redenen (welke WG moet aanleveren in de zaak om al niet bij voorbaat te verliezen)
Datgene wat jij roept op papier.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef hottentot het volgende:
Wat denk jij nog meer nodig te hebben voor een bezoek aan de kantonrechter?
Nadeel van hier vragen, zoals ik al eerder zei de advocaat is nu veruit het belangrijkste hier verder vragen kan je enorm in verwarring brengen. Ook is het voor mensen die serieus willen antwoorden erg lastig om alle info bij elkaar te zoeken tussen de topics en reacties en wordt het er vaak even bij gedaan, dat kan altijd foutjes veroorzaken. Nog los van de (paar) mensen die het gewoon leuk vinden anderen op de kast te krijgen en bewust onrust te veroorzaken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef Bessensap het volgende:
Begrepen jullie, dat ik met mijn weinige kennis van de arbeidswet, hier niet echt veel wijzer van wordt?3-4-5 verschillende mensen roepen nu verschillende dingen.... ik klam me wel vast aan onze advocaat
Je bent enorm voorbarig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Omdat het nu éénmaal zo geregeld is. Werkgever voert verminderde voorwaarden in. Dan zijn er een paar opties.
1. WN gaat akkoord.
2. WN neemt ontslag door niet te tekenen
3. WN vraagt toetsing door kantonrechter.
Meer scenario's zijn er niet.
Maar dat kan natuurlijk pas als werkgever het daadwerkelijk heeft gedaan. Het enige waar TS nu om zou kunnen vragen is om haar recht om arbeid te verrichten omdat ze een arbeidscontract heeft. Dat zou ik ten stelligste ontraden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:18 schreef hottentot het volgende:
3. WN vraagt toetsing door kantonrechter
Doei.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:26 schreef hottentot het volgende:
Laat maar ik houd ermee op hier.
Ik kom later wel terug om te lezen hoe hoog de ontslagvergoeding is.
Succes TS.
Lijkt me inderdaad het bestequote:Op woensdag 8 januari 2014 14:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nadeel van hier vragen, zoals ik al eerder zei de advocaat is nu veruit het belangrijkste hier verder vragen kan je enorm in verwarring brengen. Ook is het voor mensen die serieus willen antwoorden erg lastig om alle info bij elkaar te zoeken tussen de topics en reacties en wordt het er vaak even bij gedaan, dat kan altijd foutjes veroorzaken. Nog los van de (paar) mensen die het gewoon leuk vinden anderen op de kast te krijgen en bewust onrust te veroorzaken.
Fijn en er kunnen altijd zaken zijn die jullie nog even willen checken of weten, dat kan hier altijd wel. Het is van belang dat jullie goed lezen en zelf de kop erbij houden maar dat lukt redelijk goed volgens mij.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:27 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad het besteUiteraard zal ik jullie op de hoogte houden!
Als leek zie ik hier ook door de bomen het bos niet meer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef Bessensap het volgende:
Begrijpen jullie, dat ik met mijn weinige kennis van de arbeidswet, hier niet echt veel wijzer van wordt?3-4-5 verschillende mensen roepen nu verschillende dingen.... ik klam me wel vast aan onze advocaat
quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als leek zie ik hier ook door de bomen het bos niet meer.Zal vast ook met de materie te maken hebben en het feit dat men het moet doen met eenzijdige info en geen inzage heeft in stukken.
Wel tof dat er zoveel hulp wordt aangeboden, maar blijf inderdaad kritisch op welk houtje (om in de beeldspraak te blijven) je vastgrijpt.
Doe ik wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:35 schreef Bessensap het volgende:
[..]![]()
Enne, r_one en hottentot, van mij hoeven jullie niet weg hoor...
Laat je niet kennen joh...quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Doe ik wel.
Sterkte ermee.
Anderen schijnen het allemaal beter te weten, nou dan mogen ze het doen.
Sorry maar dit vind ik een hele treurige houding van iemand die propageert het wél allemaal te weten. Als je nou zo overtuigt bent van je 'gelijk' dan kan je dat onderbouwen/beargumenteren toch in plaats van je zo te laten kennen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Doe ik wel.
Sterkte ermee.
Anderen schijnen het allemaal beter te weten, nou dan mogen ze het doen.
Lijkt me een goed ideequote:Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef Bessensap het volgende:
Begrijpen jullie, dat ik met mijn weinige kennis van de arbeidswet, hier niet echt veel wijzer van wordt?3-4-5 verschillende mensen roepen nu verschillende dingen.... ik klamp me wel vast aan onze advocaat
Neuh niet echt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:42 schreef Deshain het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik een hele treurige houding van iemand die propageert het wél allemaal te weten. Als je nou zo overtuigt bent van je 'gelijk' dan kan je dat onderbouwen/beargumenteren toch in plaats van je zo te laten kennen?
Wat doe je er nu nog dan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Neuh niet echt.
Soms is er een combinatie van mensen in een topic die er gezamenlijk niet uit zullen komen, volgens mij is daar sprake van in dit topic. En omdat ik mijn vrije extra week niet wil besteden om al dan niet loos gelul op het net ga ik lekker de stad in en zoekt de rest het maar uit.
Dat is op zich ook het verstandigste, alleen schreef ik al dat je wel even moet checken of hij een integraal plan van aanpak heeft, waarmee je niet met toewerken naar de ene uitkomst een andere mogelijke uitkomst verpest.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef Bessensap het volgende:
Begrijpen jullie, dat ik met mijn weinige kennis van de arbeidswet, hier niet echt veel wijzer van wordt?3-4-5 verschillende mensen roepen nu verschillende dingen.... ik klam me wel vast aan onze advocaat
Daar heb je niet zoveel aan. Dan krijg je dat mensen die geen of een hele matige jurist zijn iets tegenkomen en dat dan maar als uitgangspunt nemen, terwijl het bijvoorbeeld helemaal nog niet aan de orde is. Aan een beetje weten heb je in juridische kwesties niks, je weet wat je moet weten of je weet te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Wat je allemaal wel weet (te vinden) is niet zo relevant.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel hier door gebruikers word opgezocht
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Onder de 500 euro per uur heb je een boel matige juristen die maar ergens beginnen en er dan later achterkomen dat ze daarmee bepaalde opties voor hun client hebben afgesloten en dan vertellen dat ze er een goed resultaat hebben uitgesleept.
Ik was net zo blij dat je er wasquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:25 schreef r_one het volgende:
Ik wil me best terugtrekken uit de discussie als mijn inbreng niet gewenst is hoor
Een optie om de impasse te doorbreken zou zijn de werkgever te verzoeken zijn motivatie om de eenzijdige wijziging gemotiveerd aan vriendin te geven met de door hem besloten wijzigingen waarbij jullie nadrukkelijk aangeven dat jullie het recht behouden dat aan te vechten. Hij kan dan het eenzijdig doorvoeren en vriendin kan weer aan het werk. Natuurlijk die brief langs een kritische advocaat sturen zodat jullie niet verantwoordelijk zijn of lijken in te stemmen met de wijzigingen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:38 schreef Bessensap het volgende:
Thanks joh, vriendin zit vandaag eigenlijk voor het eerst een beetje in de put. Nergens zin in, weet niet meer hoe het allemaal moet enzo.
Natuurlijk weltschmerz krijgt ook altijd een speciale offerte zodat de deskundigheid duidelijk zichtbaar is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Alsof een uurtarief aantoont of je wel/geen kennis van zaken hebt.
Het ging mij vooral om hoeveel hij denkt dat advocaten rekenenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Alsof een uurtarief aantoont of je wel/geen kennis van zaken hebt.
Alleen dat? Hmmmquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:56 schreef Queller het volgende:
(en natuurlijk met r_one, maar dat is vanwege de liefde)
Het spijt me om te zeggen maar wat een onzin verkondig je hier zeg. Faillissement wordt door schuldeisers aangevraagd wanneer een onderneming niet meer in staat is om de verplichtingen te betalen, oftewel op het moment dat er geen liquide middelen (bank, giro, kas) meer zijn. Een bedrijf waarvan de schulden groter zijn dan de bezittingen staat er niet best voor, maar zolang er nog voldoende geld is om de rekeningen te betalen hoeft het niet failliet te gaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een bedrijf gaat failliet als de waarde van het bedrijf onder de waarde van de schulden zakt. Een bijna failliet bedrijf is dus nog altijd meer waard dan de schulden. Over die meerwaarde kan je onderhandelen. De schulden maken dus deel uit van de aankoopsom (in mindering gebracht van bedrijfswaarde). Is het bedrijf eenmaal failliet dan wordt het door de notaris verkocht voor marktwaarde of daar iets boven en valt er niet zo heel veel te onderhandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |