quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:34 schreef Bessensap het volgende:
Ik weet niet wie er man/vrouw is hoor, maar jullie zouden wel leuk bij elkaar passenJullie doen me denken aan m'n schoonouders.
Thanks joh, vriendin zit vandaag eigenlijk voor het eerst een beetje in de put. Nergens zin in, weet niet meer hoe het allemaal moet enzo. Gelukkig veel steun en hulp om ons heen, waaronder julliequote:Op woensdag 8 januari 2014 12:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry, ik dacht hetzelfde. (no offence hoor Wespensteek en Ouder)
Ik ga duimen voor jullie Bessensap. Het klinkt in elk geval zwaar klote hoe het gaat.
In welke regio - als het tot ontslag komt - zoekt ze voor werk?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:38 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Thanks joh, vriendin zit vandaag eigenlijk voor het eerst een beetje in de put. Nergens zin in, weet niet meer hoe het allemaal moet enzo. Gelukkig veel steun en hulp om ons heen, waaronder jullie
Door de notaris?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een bedrijf gaat failliet als de waarde van het bedrijf onder de waarde van de schulden zakt. Een bijna failliet bedrijf is dus nog altijd meer waard dan de schulden. Over die meerwaarde kan je onderhandelen. De schulden maken dus deel uit van de aankoopsom (in mindering gebracht van bedrijfswaarde). Is het bedrijf eenmaal failliet dan wordt het door de notaris verkocht voor marktwaarde of daar iets boven en valt er niet zo heel veel te onderhandelen.
Je vergist je denk ik omdat ik niet ga schrijven wanneer ik het wel eens ben met ouder1 of anderen, dat vind ik tamelijk nutteloos, daardoor lijkt het wel alsof ik het constant oneens ben met haar en anderen maar dat is zeker niet zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:34 schreef Bessensap het volgende:
Ik weet niet wie er man/vrouw is hoor, maar jullie zouden wel leuk bij elkaar passenJullie doen me denken aan m'n schoonouders.
Ik zoek zelf in regio Utrecht, maar als ik iets tegenkom of hoor zal ik wel even gillen hoor!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:42 schreef Bessensap het volgende:
Dat zou top zijn! Regio Zuid-Holland of noordwest-Brabant (hoek Moerdijk - Breda - Roosendaal zeg maar). Maar het hoeft niet persé dierenartsassistente te zijn hoor. Salaris daarvan is al dermate laag, dat elk ander fatsoenlijk baantje nog meer verdient
Niet q.q. lijkt me. Heb jij eigenlijk wel ergens verstand van?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Curator. Soms is dat ook de notaris.
Waar slaat dit op?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet q.q. lijkt me. Heb jij eigenlijk wel ergens verstand van?
Je doet alsof je het allemaal heel goed weet, maar van iemand die het zo goed weet zou ik wat minder onjuistheden verwachten.quote:
Ik snap dat wel. Je posts zijn een mix van zinnige dingen en totaal onzinnige dingen/onware dingen.quote:
Klopt echt niets van als ik zo éérlijk mag zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een bedrijf gaat failliet als de waarde van het bedrijf onder de waarde van de schulden zakt. Een bijna failliet bedrijf is dus nog altijd meer waard dan de schulden.
Werkgever een brief sturen waarin hij de zwaarwegende redenen duidelijk en volledig toegelicht uitéén moet zetten die een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden rechtvaardigen. En aan de hand van die brief besluiten om of te tekenen of naar de rechtbank te stappen met alle gevolgen van dien. Tevens zou ik deze brief aangetekend versturen, komt er geen reactie terug dan zou ik ook naar de rechter gaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:41 schreef Bessensap het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben, wat zou jij doen als jij deze situatie zat?
Met welke eis/vordering?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:
komt er geen reactie terug dan zou ik ook naar de rechter gaan.
uh?quote:
Ik zou gewoon niets doen en wachten. Als werkgever het loon niet betaalt dan betaling eisen, boete instellen en kort geding als betaling uitblijft. Vervolgens die zaak winnen en weer wachten. Lekker betaald verlof totdat werkgever inziet dat zijn eisen kansloos zijn. Pas als ik het zat was zou ik naar de rechter stappen en zelf ontbinding vragen met vergoeding, in tussentijd gewoon wat studieboeken opzoeken en een diploma gaan halen of zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:
En aan de hand van die brief besluiten om of te tekenen of naar de rechtbank te stappen met alle gevolgen van dien.
En wat heb je, behalve een concept contract, in handen om je vordering bij een rechter te onderbouwen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
uh?
Toetsing redelijkheid van de eisen van de werkgever.
Heeft TS gewoon het geluk dat je in haar CAO niet mondeling ontslagen kunt worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niets doen en wachten. Als werkgever het loon niet betaalt dan betaling eisen, boete instellen en kort geding als betaling uitblijft. Vervolgens die zaak winnen en weer wachten. Lekker betaald verlof totdat werkgever inziet dat zijn eisen kansloos zijn. Pas als ik het zat was zou ik naar de rechter stappen en zelf ontbinding vragen met vergoeding, in tussentijd gewoon wat studieboeken opzoeken en een diploma gaan halen of zo.
Serieus..quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat heb je, behalve een concept contract, in handen om je vordering bij een rechter te onderbouwen?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niets doen en wachten. Als werkgever het loon niet betaalt dan betaling eisen, boete instellen en kort geding als betaling uitblijft. Vervolgens die zaak winnen en weer wachten. Lekker betaald verlof totdat werkgever inziet dat zijn eisen kansloos zijn. Pas als ik het zat was zou ik naar de rechter stappen en zelf ontbinding vragen met vergoeding, in tussentijd gewoon wat studieboeken opzoeken en een diploma gaan halen of zo.
:Squote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Heeft TS gewoon het geluk dat je in haar CAO niet mondeling ontslagen kunt worden.
Dat klopt en als dat niet lukt dan gewoon eerder dat ontslag met vergoeding vragen. De vriendin heeft als groot voordeel dat ze thuis mag/moet blijven en dus niet dagelijks naar het werk moet en werkgever ziet. Als ze dat niet meer kan volhouden is weer aan het werk gaan ook geen optie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef hottentot het volgende:
Maar goed jouw manier is één manier, en daar moet je wel tegen kunnen want dan word het en langdurig conflict, niet iedereen kan daar tegen.
Je gaat volledig voorbij aan het feit dat WN niks nodig heeft van WG maar WG wat van WN wil. Waarom zou je hier zelf initiatief in nemen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Serieus..
Goed nog één keer dan, want meer heeft ze niet nodig.
WN vraagt om toetsing van de zwaarwegende redenen (welke WG aan moet leveren) en de redelijkheid van de opgelegde verminderingen (Het verschil tussen de oude en nieuwe situatie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |