Wat is dit nou weer trouwensquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef _The_General_ het volgende:
De gemeente geeft aan dat niemand een openbare parkeerplaats mag claimen, maar zal niet gaan handhaven.
Of een eigen sticker er overheen plakken met "Gereserveerd voor _The_General_"quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:23 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je niet gewoon elke keer weer die bordjes weghalen?
Welkom in Nederland. Drie miljoen kutregeltjes maar niemand die handhaaft. Flikker die regels dan ook weg svp. Scheelt een leger aan ambtenaren.quote:De gemeente geeft aan dat niemand een openbare parkeerplaats mag claimen, maar zal niet gaan handhaven.
Of: "Gereserveerd voor de grote neger die je moeder doet".quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Of een eigen sticker er overheen plakken met "Gereserveerd voor _The_General_"
Mag dat trouwens wel, die container daar neer ploffen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:26 schreef eight het volgende:
Zodra een van die 3 plekken vrij is meteen daar parkeren.
Indien er nergens meer plaats is dan hun container wegschuiven en bij hun voor de deur plaatsen.
Is dat jouw probleem? Is het jouw container?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, die container daar neer ploffen.
Wel van de ts en gemeentes hebben over het algemeen wel beleid over containers aan de weg.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat jouw probleem? Is het jouw container?
Lijkt me niet, een parkeerplaats is bedoelt voor een vervoersmiddel zoals een auto of een bestelbus, niet voor een container die er dag en nacht staat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, die container daar neer ploffen.
Volgens mij mag het wel, en dan nog... de gemeente heeft al TS aangegeven niet te gaan handhavenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een parkeerplaats is bedoelt voor een vervoersmiddel zoals een auto of een bestelbus, niet voor een container die er dag en nacht staat.
Maar de gemeente zei toch al niet te handhaven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel van de ts en gemeentes hebben over het algemeen wel beleid over containers aan de weg.
Dan kan TS naar de bestuursrechter voor een kort geding toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij mag het wel, en dan nog... de gemeente heeft al TS aangegeven niet te gaan handhaven.
Wij hebben in de buurt een soort van afspraak wie waar zn auto neerzet, maar in feite zijn het niet eens parkeerplekken en zeker geen eigendom van een woning. Dus toen ik mijn auto op "de plek van de buurman" had gezet en deze op hoge voeten verhaal kwam halen dat de auto verplaatst moest worden kreeg hij gewoon een nee, en fijne avond verder.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb ik ook mee te maken gehad met een bedrijf onder mij die een parkeerplek opeistehoog opgelopen tot ik een goedkope barrel van een familielid voor een prikkie kreeg, die heb ik met verf zo lelijk mogelijk gemaakt en heb ik bijna 8 maanden op die parkeerplaats gezet voordat ie naar sloop ging
Waarom is het dan een ander verhaal?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef Gompy58 het volgende:
Niets van de bordjes aantrekken. Als je wilt parkeren op een plek waar zo'n bordje staat kun je er dus gewoon gaan staan. Hij kan immers ook niet handhaven in de zin dat je er niet mag staan...
Of je er moet gaan staan als er overal plaats is, dat is een ander verhaal,...
Ja! Waarschijnlijk zodat de eigenaar op kosten van de zaak zijn auto kan laden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:35 schreef Diepvriez het volgende:
Is het oplaadpunt onlangs geplaatst speciaal voor dat bedrijf?
In dat geval kan TS er ook een willekeurig groot, lomp, zwaar item stallen. Een autowrak, een paar kuub zand/grind, een stapel boomstammen, een zeecontainer oid. Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de gemeente zei toch al niet te handhaven.
Als je eigenaar bent maakt dat niet zoveel uitquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ja! Waarschijnlijk zodat de eigenaar op kosten van de zaak zijn auto kan laden.
Misschien is het leuk om te adverteren met "gratis oplaadplek voor winkel X!".quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik mag ook geen hek om een stuk bos zetten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef eight het volgende:
Is door deze actie van het bedrijf een tekort aan vrije parkeerplaatsen of valt dit wel mee?
Het aantal parkeerplaatsen was al krap voordat dit bedrijf er kwam. Vooral op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag. Het gevolg van het bordje " Parkeerplaats bedrijf X" is ook dat iedereen er weg blijft. Mensen durven het schijnbaar niet aan om er te gaan staan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef eight het volgende:
Is door deze actie van het bedrijf een tekort aan vrije parkeerplaatsen of valt dit wel mee?
De meeste mensen hebben schijnbaar automatisch respect voor zo'n bordje. Ik ga er wel eens staan. Maar het probleem is daarmee niet echt aangepakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef bijdehand het volgende:
Je kan toch gewoon op de plaatsen die het bedrijf claimt parkeren?
Dan is dit wel aangevraagd bij de gemeente, staat er ook geen bord dat deze plek alleen bedoeld is als autolaadpunt?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Vind ik wel. Als er altijd veel plekken vrij zijn dan is het eigenlijk ophef om niks.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik mag ook geen hek om een stuk bos zetten.
Dan geef ik je wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het aantal parkeerplaatsen was al krap voordat dit bedrijf er kwam. Vooral op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag. Het gevolg van het bordje " Parkeerplaats bedrijf X" is ook dat iedereen er weg blijft. Mensen durven het schijnbaar niet aan om er te gaan staan.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:46 schreef Fogel het volgende:
Als die eigenaar van de zaak "iedereen wat wil gunnen" kan je natuurlijk ook gratis bij hem gaan winkelen, zelfde idee. Iets claimen wat niet van jou is en dat als het jouwe gaan gebruiken. Zou hij gezien zijn instelling geen moeite mee moeten hebben.
Ik denk het niet. Het oplaadpunt is misschien een goed hangijzer om het nogmaals bij de Gemeente aan te kaarten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:44 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Dan is dit wel aangevraagd bij de gemeente, staat er ook geen bord dat deze plek alleen bedoeld is als autolaadpunt?
Dat is helemaal top. Heeft het bedrijf gewoon een plaats voor jou gereserveerd terwijl zij de daaraan gekoppelde ellende over zich heen roepen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het aantal parkeerplaatsen was al krap voordat dit bedrijf er kwam. Vooral op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag. Het gevolg van het bordje " Parkeerplaats bedrijf X" is ook dat iedereen er weg blijft. Mensen durven het schijnbaar niet aan om er te gaan staan.
Feitelijk is het dan nog steeds hetzelfde verhaal ja, want daar doel je op.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom is het dan een ander verhaal?
Een parkeerplaats wordt in de RO gezien als openbare ruimte. Het is aan de gemeente om aan te geven wat er wel en niet mag in de openbare ruimte. Autowrakken plaatsen wordt vaak niet toegestaan. Ook zijn er gemeentes die een vergunning afgeven voor het permanent (of tijdelijk) plaatsen van een container of een hoop zand in de openbare ruimte. Als een gemeente dat niet limiteert is het een soort van free for all natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:40 schreef mstx het volgende:
[..]
In dat geval kan TS er ook een willekeurig groot, lomp, zwaar item stallen. Een autowrak, een paar kuub zand/grind, een stapel boomstammen, een zeecontainer oid. Gewoon omdat het kan.
Nouja, je kunt maar zo brutaal zijn om het gewoon te proberenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:44 schreef _The_General_ het volgende:
Er storen mij een drietal dingen aan dit hele gebeuren.
Het feit dat iemand gewoon zo arrogant is om dit te doen
Een gemeente die aangeeft dat het niet mag maar niet zal handhaven
Het feit dat iedereen klakkeloos denkt dat ze er, door dit bordje, ook daadwerkelijk niet mogen parkeren.
Ditquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Of: "Gereserveerd voor de grote neger die je moeder doet".
Dat is misschien wel nog leuker, elke dag een nieuwe tekst
Dit, die container mag hij op zijn eigen terrein stallen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Container op wieltjes? elke dag wegrollen. Niet op wieltjes? Elke dag liter wasbenzine erin en de fik erin.
Dat dus!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:16 schreef noutie het volgende:
[..]
Dit, die container mag hij op zijn eigen terrein stallen.
2.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:57 schreef hottentot het volgende:
Niet zo moeilijk doen TS, wees dat bedrijf dankbaar dat ze zowel voor hunzelf als voor jou 3 plekken vrijhouden.
Ook dat nog inderdaad.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:58 schreef MPG het volgende:
[..]
2.
En een mogelijkheid tot gratis afvoeren van afval bieden.
Dit dus. Wat een armoe dit topicquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:57 schreef hottentot het volgende:
Niet zo moeilijk doen TS, wees dat bedrijf dankbaar dat ze zowel voor hunzelf als voor jou 3 plekken vrijhouden.
Dit is trouwens wel briljant van die kerel. Elkaar allemaal iets gunnen is dus eigenlijk: jullie buurtbewoners schieten hier helemaal geen steek mee op, maar ik wel! En dat accepteert iedereen kennelijk gewoon.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb dan ook de eigenaar hier op aangesproken maar zijn reactie was "niet te veel praat van maken, we moeten elkaar allemaal iets gunnen".
Is toch niet leukquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Artbij2 het volgende:
Je kunt de gemeente dwingen om te handhaven.
En hoe was je dat van plan te gaan doen?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef Artbij2 het volgende:
Je kunt de gemeente dwingen om te handhaven.
Eerst schriftelijk de gemeenteraad verzoeken om handhaving (als dat nog niet schriftelijk gedaan is).quote:
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de motivatie van de gemeente om dit niet te handhaven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:06 schreef 99.999 het volgende:
Je kan een formeel verzoek om handhaving indienen bij de gemeente. Dan moeten ze ook formeel op je reageren en motiveren waarom ze niet handhaven. Wellicht kan je het daarmee wat verder krijgen.
Totaal gebrek aan prioriteit vermoedelijk. Zeker wanneer er geen sprake is van grote krapte aan parkeerplaatsen of bv vergunningparkeren. Dan handhaaft men liever op andere zaken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de motivatie van de gemeente om dit niet te handhaven.
Begin maar eens met het college te verzoeken. Dit is echt uitvoering, daar gaat de raad niet over.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Eerst schriftelijk de gemeenteraad verzoeken om handhaving (als dat nog niet schriftelijk gedaan is).
Gebrek aan personeel, waarschijnlijk ook. Magoed, na een verzoek mogen ze dat fijn gaan toelichtenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Totaal gebrek aan prioriteit vermoedelijk. Zeker wanneer er geen sprake is van grote krapte aan parkeerplaatsen of bv vergunningparkeren. Dan handhaaft men liever op andere zaken.
Dus gebrek aan prioriteit. Ze kunnen het beschikbare personeel maar beperkt inzetten. Dan is het dus zaak prioriteit te stellen. Bv waar de veiligheid in geding is of wanneer er sprake is van zware overlast.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gebrek aan personeel, waarschijnlijk ook. Magoed, na een verzoek mogen ze dat fijn gaan toelichten
Of gewoon parkeren op die parkeerplaatsen?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:23 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je niet gewoon elke keer weer die bordjes weghalen?
En wat zeggen de collega ondernemers van deze aso over het feit dat hij bijna 10% van het totale aantal parkeerplaatsen inpikt ? Waar een container of busje van hem staat parkeren namelijk geen klanten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een plug-in hybrid en die lekker opladen op kosten van bedrijf X.
Staat dat oplaadpunt op openbaar terrein?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef _The_General_ het volgende:
een voor de Hybrid van de baas (incl. oplaadpunt)
Overdwars!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
al waren alle 40 plekken vrij dan nog zou ik hem op zo'n geclaimde plek neerzetten.
Bij de supermarkt hier is ook zo'n plek. Als ik daar parkeer met mijn benzineauto, kan ik dan een boete krijgen eigenlijk?quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:34 schreef Gunner het volgende:
Interessante materie. In de toekomst kan dit nog wel vaker voorbij komen. Ik heb namelijk zo het gevoel dat berijders van elektrische voertuigen de plek bij de laadpaal (vaak op openbaar terrein) als hun privé-parkeerplaats gaan zien.
Dit heb ik me ook wel eens afgevraagd ja. Die plekken duiken links en rechts op, op openbare parkeerplaatsen...quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:34 schreef Gunner het volgende:
Interessante materie. In de toekomst kan dit nog wel vaker voorbij komen. Ik heb namelijk zo het gevoel dat berijders van elektrische voertuigen de plek bij de laadpaal (vaak op openbaar terrein) als hun privé-parkeerplaats gaan zien.
Staat er een bord bij dat het alleen voor het laden van elektrische auto's is? Dan wel. Staat zo'n bord er niet, dan niet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij de supermarkt hier is ook zo'n plek. Als ik daar parkeer met mijn benzineauto, kan ik dan een boete krijgen eigenlijk?
hoe ziet dat bord er uit?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Staat er een bord bij dat het alleen voor het laden van elektrische auto's is? Dan wel. Staat zo'n bord er niet, dan niet.
Is dat bord even rechtsgeldig als een invalideparkeerplaatsbord?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Staat er een bord bij dat het alleen voor het laden van elektrische auto's is? Dan wel. Staat zo'n bord er niet, dan niet.
Daarover loopt de discussie nog. Moet er een onderbord onder meen ik.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is dat bord even rechtsgeldig als een invalideparkeerplaatsbord?
Iedereen kan namelijk borden knutselen.
in een grote parkeergarage in de stad waar ik woon zijn de 'beste' plekken voorzien van een bordje 'alleen opladen electrische voertuigen' maar ik vraag me al een tijd af of je een bekeuring kan krijgen als je daar met je 'normale' auto gaat staan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit heb ik me ook wel eens afgevraagd ja. Die plekken duiken links en rechts op, op openbare parkeerplaatsen...
Wel een goede idd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
in een grote parkeergarage in de stad waar ik woon zijn de 'beste' plekken voorzien van een bordje 'alleen opladen electrische voertuigen' maar ik vraag me al een tijd af of je een bekeuring kan krijgen als je daar met je 'normale' auto gaat staan.
Parkeergarage zal geen openbaar terrein zijn, dan heb je dus te maken met de regels van de eigenaar van de parkeergarage.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
in een grote parkeergarage in de stad waar ik woon zijn de 'beste' plekken voorzien van een bordje 'alleen opladen electrische voertuigen' maar ik vraag me al een tijd af of je een bekeuring kan krijgen als je daar met je 'normale' auto gaat staan.
Als je een bekeuring krijgt, kun je je erop beroepen dat het bord niet wettelijk is. Maar als in de tussentijd het bord wel bij wet vastgelegd is, dan hang je. Volgens mij wordt er a 2 jaar over gesproken om een dergelijk bord vast te leggen in de wet, dus kan ook zomaar zijn dat het opeens wel wettelijk is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
Dat onderste bord staat bij ons volgens mij. Zal de volgende keer ff kijken. Niet dat ik er dan expres ga parkeren, maar als er verder niets is (zoals vorige week zaterdag) dan is 't wel handig om te weten.
Helemaal mee eens hoor!quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:20 schreef _The_General_ het volgende:
Voor de mensen die schrijven dat ik me niet druk moet maken! Normaal gesproken doe ik dat ook niet snel. Ik hou bijv. niet van ondernemertje pesten en ik vind dat je ondernemers veel ruimte moet geven, zeker in deze crisistijd.
Maar. Het gaat mij een beetje om de arrogantie en het gemak waarmee het gaat. Rondom deze parkeerplaats liggen veel meer bedrijven. Wat als iedereen zo denkt en overal parkeerplaatsen gaat claimen.
Ze zijn hier nog mee aan het rommelen. De ontwikkelingen gaan nu erg snel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
Dat onderste bord staat bij ons volgens mij. Zal de volgende keer ff kijken. Niet dat ik er dan expres ga parkeren, maar als er verder niets is (zoals vorige week zaterdag) dan is 't wel handig om te weten.
daar mag je dus alleen met een elektrische auto parkerenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:22 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
zo'n bord staat er (niet de parkeergarage waar ik het over had overigens).
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bordje gewoon negeren lijkt me.
Ja, zou ik ook doen hoor. Leuk dat hij zijn bus moet parkeren, en daar heeft hij alle recht op, maar een plek reserveren daarvoor? Nah.quote:
En de volgende stap is de remmen saboteren zeker?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:53 schreef Ouder1 het volgende:
Wij hebben hier een enigszins vergelijkbare situatie. Een groot gebrek aan parkeerplaatsen en een groep bewoners die een heel aantal parkeerplaatsen via het huishoudelijk reglement hebben opgeëist. Daar is een consensus op gekomen dat de overige bewoners als enigen in het gebouw op bepaalde openbare parkeerplaatsen mogen parkeren. Die moeten ze dus delen met anderen. Wanneer die overige bewoners op die gereserveerde plaatsen gaan staan volgt er gelijk trammelant; eerst briefjes dan staan ze op je stoep of gaan hatelijk doen.
Nu is er een lul uit die groep die zijn auto standaard op die openbare parkeerplaatsen zet. Ik ben maar een tegenactie gaan voeren door ook bij hem briefjes op zijn auto te plakken.
Werkt dat niet dan ga ik over op lipstift.. da's best wel lullig want dat moet je weg poetsen of je rijdt voor lul. Werkt dat ook niet dan kan hij cockpitspray op zijn voorruit verwachten![]()
Als ik TS was zou ik dat ook gaan doen bij die ondernemer. Die is dat snel genoeg zat vermoed ik.
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt. Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik begreep dat er eindelijk regelgeving in de maak is die gemeentes gaat dwingen om een laadpaal ind e wijk te realiseren als men een EV heeft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:54 schreef Luigi het volgende:
Waarom moet de gemeente jouw laadpaal realiseren?
Wat een kulredenatie. Van mijn belastingcenten jouw privé parkeerplaats aanleggenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt. Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik begreep dat er eindelijk regelgeving in de maak is die gemeentes gaat dwingen om een laadpaal ind e wijk te realiseren als men een EV heeft.
Nope, ik ga geen echte schade aanrichten; dat gaat te ver.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
En de volgende stap is de remmen saboteren zeker?
Je heb maar van de auto van een ander af te blijven.
Hoezo prive? Andere mensen staan ook vrij een EV te leasen / aan te schaffen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat een kulredenatie. Van mijn belastingcenten jouw privé parkeerplaats aanleggen.
Iemand zonder EV durft er niet te gaan staan, mag er misschien straks niet eens gaan staan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoezo prive? Andere mensen staan ook vrij een EV te leasen / aan te schaffen.
Vrij asociale en egoïstische redenatie maar dat herken ik van zgn. milieu vriendelijke rijders.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoezo prive? Andere mensen staan ook vrij een EV te leasen / aan te schaffen.
Dat klopt. Maar vind jij het wenselijk dan als de halve straat met verlengsnoertjes gaan rommelen en/of parkeren waar dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Iemand zonder EV durft er niet te gaan staan, mag er misschien straks niet eens gaan staan.
Zeker nu deze auto's nog in opkomst zijn heb je dan praktisch een privé parkeerplaats.
Erg volwassen! Ik stel voor dat je je username aanpast naar Kind1.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:53 schreef Ouder1 het volgende:
Wij hebben hier een enigszins vergelijkbare situatie. Een groot gebrek aan parkeerplaatsen en een groep bewoners die een heel aantal parkeerplaatsen via het huishoudelijk reglement hebben opgeëist. Daar is een consensus op gekomen dat de overige bewoners als enigen in het gebouw op bepaalde openbare parkeerplaatsen mogen parkeren. Die moeten ze dus delen met anderen. Wanneer die overige bewoners op die gereserveerde plaatsen gaan staan volgt er gelijk trammelant; eerst briefjes dan staan ze op je stoep of gaan hatelijk doen.
Nu is er een lul uit die groep die zijn auto standaard op die openbare parkeerplaatsen zet. Ik ben maar een tegenactie gaan voeren door ook bij hem briefjes op zijn auto te plakken.
Werkt dat niet dan ga ik over op lipstift.. da's best wel lullig want dat moet je weg poetsen of je rijdt voor lul. Werkt dat ook niet dan kan hij cockpitspray op zijn voorruit verwachten![]()
Als ik TS was zou ik dat ook gaan doen bij die ondernemer. Die is dat snel genoeg zat vermoed ik.
Lipstick en cockpitspray ook.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope, ik ga geen echte schade aanrichten; dat gaat te ver.
Jouw auto, jouw uitdaging.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar vind jij het wenselijk dan als de halve straat met verlengsnoertjes gaan rommelen en/of parkeren waar dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.
Ik ken al twee auto's in de buurt die nu met een haspeltje worden opgeladen.
Ik ben niet tegen elektronisch rijden. Dit topic geeft wel al aan dat er links en rechts nog wat haken en ogen aan zitten. Zeker wanneer de gebruiker geen privé parkeerplaats heeft maar gebruik moet maken van een openbare parkeerplaats.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar vind jij het wenselijk dan als de halve straat met verlengsnoertjes gaan rommelen en/of parkeren waar dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.
Ik ken al twee auto's in de buurt die nu met een haspeltje worden opgeladen.
Dezelfde asociale en egoistische redeneringen van gesubsidieerde diesel rijders die het nodig vinden medemensen te voorzien van kankerverwekkende fijnstof?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Vrij asociale en egoïstische redenatie maar dat herken ik van zgn. milieu vriendelijke rijders.
mijn gemeente weigert alle aanvragen voor laadpalen op openbare parkeerplekken omdat die plekken voor iedereen toegankelijk moet blijven...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen elektronisch rijden. Dit topic geeft wel al aan dat er links en rechts nog wat haken en ogen aan zitten. Zeker wanneer de gebruiker geen privé parkeerplaats heeft maar gebruik moet maken van een openbare parkeerplaats.
Het is geen privéparkeerplaats, maar een parkeerplaats die alleen bedoelt is voor mensen die hun voertuig willen opladen. Een invalidenparkeerplaats is toch ook geen privéparkeerplaats?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat een kulredenatie. Van mijn belastingcenten jouw privé parkeerplaats aanleggen.
Zoals gezegd komt mijn EV op de rijbaan te staan waar ik deze via een haspel ga opladen als de gemeente geen laadpaal realiseert, het maakt mij verder niet hoorquote:
wel als die bij een woning gerealiseerd wordt met onderbord waar het kenteken op staat...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:02 schreef JeMoeder het volgende:
Een invalidenparkeerplaats is toch ook geen privéparkeerplaats?
Whiteboard reiniger werkt uitstekendquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:00 schreef Fogel het volgende:
Een van de plekken waar ik vroeger woonde had een totaal parkeerverbod. Overijverige klusjesman van het complex plakte een knalgele A4-sticker (zo'n papieren, dus veel peuteren) op mijn voorruit terwijl ik een korte pauze had tijdens een verhuizing. Da's gewoon lomp (zeker omdat je wél de auto voor de deur mocht hebben tijdens een verhuizing...).
Halfuur ofzo bezig geweest om die narigheid eraf te krijgen. Maargoed, wel een preventieve werking, de buren zagen mij ploeteren daarmee en zullen het vast niet in hun hoofd halen om daarna nog 'fout' te parkeren.
Mwah.. Door zijn gedrag moeten nu mensen 10 minuten sjouwen met boodschappen en dat kost moeite. Mag hij moeite doen om die troep van zijn ramen te krijgen.quote:
Exact. En het is de keuze van de EV rijder om EV te rijden. De redenatie 'dan moeten ze maar ook een EV aanschaffen' kan je dus zo omdraaien in 'dan moet je maar geen EV aanschaffen'.quote:
Jammer dat ze het alleen voor zakelijke rijders interessant hebben gemaakt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt.
Ik zal er aan denken mocht het ooit nog eens voorkomen. Maar ik woon er al jaren niet meer en heb tegenwoordig meer eigen parkeerplekken dan autosquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whiteboard reiniger werkt uitstekend
Onzin.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat ze het alleen voor zakelijke rijders interessant hebben gemaakt.
Stroomt vanzelf door naar de particuliere markt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat ze het alleen voor zakelijke rijders interessant hebben gemaakt.
Daar heeft Revolution het toch niet over? Die heeft het over 'een laadpaal', niet een laadpaal waarop hij alleenrecht heeft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wel als die bij een woning gerealiseerd wordt met onderbord waar het kenteken op staat...
Eigen rechter spelen, goed bezig!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah.. Door zijn gedrag moeten nu mensen 10 minuten sjouwen met boodschappen en dat kost moeite. Mag hij moeite doen om die troep van zijn ramen te krijgen.
cradle to cradle is een EV schoner dan een auto met plofmotor, zelfs als deze word aangedreven door kolenstroom.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:07 schreef Luigi het volgende:
Als ev rijder met je accu's over fijnstof beginnen ook.
waarom? De nieuwprijs van zo'n auto is zodanig oninteressant t.o.v een vergelijkbare auto op fossiele brandstoffen i.t.t de lage fiscale bijtelling. Ken jij iemand die privé een Opel Ampera of vergelijkbare auto heeft gekocht?quote:
Kijk eens naar een Renault ZOE of een Nissan Leaf, desgewenst een occasion.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
waarom? De nieuwprijs van zo'n auto is zodanig oninteressant t.o.v een vergelijkbare auto op fossiele brandstoffen i.t.t de lage fiscale bijtelling. Ken jij iemand die privé een Opel Ampera of vergelijkbare auto heeft gekocht?
Exact!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar heeft Revolution het toch niet over? Die heeft het over 'een laadpaal', niet een laadpaal waarop hij alleenrecht heeft.
Dat ligt er maar aan welk rapport je wilt geloven om je eigen geweten te sussen. Alles voor de bijtelling hè.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
cradle to cradle is een EV schoner dan een auto met plofmotor, zelfs als deze word aangedreven door kolenstroom.
Ben jij ook zo'n aso met een privé parkeerplaats op de gezamenlijke grond van een VVE die tegen de afspraken in op de plek gaat staan van leden van dezelfde VVE die die al moeten delen met anderen (bezoekers, bezoekers van de winkeltjes, andere bewoners uit de straat) dat je zo hapt?quote:
Nee, ik woon in een vrijstaand huis met plek voor minimaal 10 autos op eigen terrein en ik heb maar 2 autos. Jammer voor je.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n aso met een privé parkeerplaats op de gezamenlijke grond van een VVE die tegen de afspraken in op de plek gaat staan van leden van dezelfde VVE die die al moeten delen met anderen (bezoekers, bezoekers van de winkeltjes, andere bewoners uit de straat) dat je zo hapt?
Dat (Twizy) is gewoon een brommer met deuren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kijk eens naar een Renault ZOE of een Nissan Leaf, desgewenst een occasion.
Wat te denken van een Renault Twizy voor stedelijk vervoer, die heb je al voor 6k
Als het daadwerkelijk om privégrond van de VVE gaat, dan mag het bestuur van de VVE doen wat ze er mee wil doen. Span een kort geding aan als je belanghebbende bent...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n aso met een privé parkeerplaats op de gezamenlijke grond van een VVE die tegen de afspraken in op de plek gaat staan van leden van dezelfde VVE die die al moeten delen met anderen (bezoekers, bezoekers van de winkeltjes, andere bewoners uit de straat) dat je zo hapt?
Vergeet dit maar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat de overheid electrisch rijden belangrijk vindt. Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik begreep dat er eindelijk regelgeving in de maak is die gemeentes gaat dwingen om een laadpaal ind e wijk te realiseren als men een EV heeft.
Ik denk dat het ook niet wenselijk is als de halve straat met verlengsnoeren over de straat aan het klooien is?
De Twizy is prima voor stedelijk vervoer en volstaat echt voor heel veel mensen als tweede auto. Uitermate efficiënt door zijn lage gewicht Het verbruik is slechts 0,061 kWh/KM. 100km rijden op 6kwh terwijl een normale EV 18kwh doet. 100km rijden kost je met een Twizy 1,50quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:19 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is gewoon een brommer met deuren.
Ik ken geen enkele privépersoon die een Mitsubishi Outlander of Volvo V40 PIH gekocht heeft. Dat zijn allemaal zakelijke rijders, als privépersoon golden ook de speciale kortingen voor kleine ondernemers niet.
Zo kon iemand met een kleinbedrijf een Outlander PIH kopen voor 25k, een ZZP'er zelfs voor 21k, terwijl de cataloguswaarde dik over de 50k lag.
Heb er wel eens aan gerekend maar de bezetting moet erg hoog zijn voor het uit kan. Een parkeerplaats met parkeermeter levert veel meer op.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap ook niet waarom de gemeente dit niet als een enorme kans zien.
Als gemeente zou ik graag laadpalen willen realiseren. Mooi stroom verkopen voor 30 cent per kwh terwijl je maar 10 cent betaald. Openbare parkeerplaatsen die geld opleveren.
Ik zie een mooie cashcow voor gemeentes ontstaan. Helaas zien we in dit bekrompen land geen kansen meer het liefst laten we alles zoals het is en gaan we klagen dat het allemaal zo slecht gaat.
Het zijn gezamenlijke afspraken die gemaakt zijn door de VVE. Er zijn parkeerplaatsen op de VVE grond maar dat zijn er niet zo heel veel, net genoeg voor de appartementen die direct aan die parkeerplaatsen liggen. Afspraak is dat anderen daar niet parkeren (en die worden dus ook onmiddellijk 'aangesproken' wanner ze dat wel doen al is het voor laden en lossen) maar dat die bewoners geen gebruik maken (ook niet met 2e of 3e auto) van de dichtstbijzijnde openbare parkeerplaatsen zodat de overige bewoners nog een kans hebben hun auto op redelijke loopafstand te kunnen parkeren. Afspraak is ook dat de 2e of 3e auto van die bewoners zonder VVE parkeerplaats daar ook niet geparkeerd wordt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk om privégrond van de VVE gaat, dan mag het bestuur van de VVE doen wat ze er mee wil doen. Span een kort geding aan als je belanghebbende bent...
Kwestie van tijd, als er één schaap over de dam is.... Nu leveren de gemiddelde openbare parkeerplaatsen niks op. Als over 15 jaar 30% van de auto's een EV is die gemiddeld dagelijks 10kw tankt dan is dat een enorme inkomstenbron.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb er wel eens aan gerekend maar de bezetting moet erg hoog zijn voor het uit kan. Een parkeerplaats met parkeermeter levert veel meer op.
dus.....quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats
Dat is dus het punt. Ik kan ook mijn auto voor zijn voordeur parkeren want ik ben mede eigenaar van die parkeerplaats. Alleen ben ik dan de gebeten hond voor zijn lotgenoten want dan ben ik degene die zich niet aan de afspraken houd. Ik houd hem gewoon aan de afspraken; wij parkeren niet voor jouw voordeur, al is dat ook mijn grond, jij parkeert niet op die openbare parkeerplaatsen al zijn die openbaar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:30 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dus.....
die man mag daar gewoon parkeren. dan kun je wel vanalles met je VVE afspreken, maar hij mag daar gewoon parkeren (net als alle andere mensen ter wereld)
Dan mogen er geen goedkopere of eenvoudiger alternatieven zijn voor de elektrische rijders. Dat gaat helaas niet gebeuren voorlopig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kwestie van tijd, als er één schaap over de dam is.... Nu leveren openbare parkeerplaatsen niks op. Als over 15 jaar 30% van de auto's een EV is die gemiddeld dagelijks 10kw tankt dan is dat een enorme inkomstenbron.
Ik ben in de buurt begonnen met zonnepanelen. Door alle interesse die dat teweeg heeft gebracht hebben nu al 7 buurt bewoners na een bezoekje ook voor zonnepanelen gekozen.
dus bel je aan en spreek je met hem af dat jij zijn parkeerplaats kan gaan gebruiken omdat hij hem toch niet zelf gebruikt (als hij blijkbaar verder wil lopen is dat toch prima?)quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is dus het punt. Ik kan ook mijn auto voor zijn voordeur parkeren want ik ben mede eigenaar van die parkeerplaats. Alleen ben ik dan de gebeten hond voor zijn lotgenoten want dan ben ik degene die zich niet aan de afspraken houd. Ik houd hem gewoon aan de afspraken; wij parkeren niet voor jouw voordeur, al is dat ook mijn grond, jij parkeert niet op die openbare parkeerplaatsen al zijn die openbaar.
Dat we in Nederland een gebrek en visie en daadkracht hebben klopt inderdaad. Daarom zakt onze fossiele economie ook weg.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan mogen er geen goedkopere of eenvoudiger alternatieven zijn voor de elektrische rijders. Dat gaat helaas niet gebeuren voorlopig.
Dat kaart je dit aan bij de VVE.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het zijn gezamenlijke afspraken die gemaakt zijn door de VVE. Er zijn parkeerplaatsen op de VVE grond maar dat zijn er niet zo heel veel, net genoeg voor de appartementen die direct aan die parkeerplaatsen liggen. Afspraak is dat anderen daar niet parkeren (en die worden dus ook onmiddellijk 'aangesproken' wanner ze dat wel doen al is het voor laden en lossen) maar dat die bewoners geen gebruik maken (ook niet met 2e of 3e auto) van de dichtstbijzijnde openbare parkeerplaatsen zodat de overige bewoners nog een kans hebben hun auto op redelijke loopafstand te kunnen parkeren. Afspraak is ook dat de 2e of 3e auto van die bewoners zonder VVE parkeerplaats daar ook niet geparkeerd wordt.
Deze man zet zijn enige auto nu al 2 maanden standaard op die dichtstbijzijnde openbare parkeerplaats waardoor anderen dus hun 1e auto niet kwijt kunnen. Dat is asociaal gedrag en niet te veranderen met redelijkheid. Een asociale tegenreactie is dan het enige wat rest (eerst even wachten of hij op die briefjes gaat reageren).
Een kortgeding aanspannen is zinloos omdat het gaat om gezamenlijke afspraken waar één partij zich niet aan houdt. Er is dus geen rechtsgrond om je op te beroepen zover ik weet.
Helaas zitten er in het bestuur nu alleen maar bewoners die op eigen terrein mogen parkeren.. Reactie in het verleden was: Maar openbaar kunnen we niet verbieden. Ondanks afspraken in het reglement dus. En ze kunnen de anderen wel verbieden voor hun voordeur te parkeren.quote:
Misschien moet je doen wat Leipo suggereert?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Helaas zitten er in het bestuur nu alleen maar bewoners die op eigen terrein mogen parkeren.. Reactie in het verleden was: Maar openbaar kunnen we niet verbieden. Ondanks afspraken in het reglement dus. En ze kunnen de anderen wel verbieden voor hun voordeur te parkeren.
Ik ben het gewoon zat. Gelijke monniken, gelijke kappen. Ik gezeik als ik bij hen parkeer, zij gezeik als zij bij ons parkeren.
Ik heb hem er al eens op aangesproken, dik een maand geleden en hij vond het zonde van zijn uitzicht op de tuin.. dus dat gaat hem niet worden ben ik bang.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien moet je doen wat Leipo suggereert?
Wat zou de gemeente moeten handhaven dan? Een auto wegslepen die daar zoals alle auto's mag staan? Het enige wat ze kunnen doen is de bordjes weghalen, maar dat staat op zich los van het parkeren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch dat de gemeente niet wil handhaven
Tja, een gemeente is geen energieboer, daar moeten ze zich ook helemaal niet mee willen bemoeien. Als dit soort grappen rendabel wordt springen er vanzelf wel andere partijen in. Maar zelfs de energiebedrijven krijgen het nog niet zo goed voor elkaar. De stichting E-laad is drukker met allerlei borrels organiseren dan met laadpalen plaatsen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat we in Nederland een gebrek en visie en daadkracht hebben klopt inderdaad. Daarom zakt onze fossiele economie ook weg.
Gewoon lekker alles bij het oude laten zodat we collectief naar de kloten gaan
Een topic kan alleen interessant zijn als je het op jezelf betrekt en niets wilt doen om je issue op te lossen dan Kind1 te spelen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, het topic gaat 'ineens' weer helemaal over de sores van Ouder1 in plaats van over die van TS. Wat een verrassing.
Nee, het topic gaat 'ineens' helemaal over het wel of niet hebben van een EV i.pv. over de problemen van TS (het reserveren van openbare parkeerplaatsen). Mijn posts zijn meer on-Topic dan het meerendeel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, het topic gaat 'ineens' weer helemaal over de sores van Ouder1 in plaats van over die van TS. Wat een verrassing.
sorry, ben er weer ingetraptquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Het probleem is juist dat laadpalen in veel gemeentes niet op openbare parkeerplaatsen geplaatst mogen worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, een gemeente is geen energieboer, daar moeten ze zich ook helemaal niet mee willen bemoeien. Als dit soort grappen rendabel wordt springen er vanzelf wel andere partijen in. Maar zelfs de energiebedrijven krijgen het nog niet zo goed voor elkaar. De stichting E-laad is drukker met allerlei borrels organiseren dan met laadpalen plaatsen.
Overal zal sowieso nooit kunnen. Ruimte is schaars. Maar e-laad had meer aanvragen dan ze konden realiseren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat laadpalen in veel gemeentes niet op openbare parkeerplaatsen geplaatst mogen worden.
Als dat wel overal is toegestaan veranderd de business case natuurlijk volledig.
Ruimte is niet zozeer het probleem. De onderliggende infra wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overal zal sowieso nooit kunnen. Ruimte is schaars. Maar e-laad had meer aanvragen dan ze konden realiseren.
Prima om ze toe te staan, niet prima om ze dan te reserveren ten kostte van niet EV rijders die ook belasting betalen voor die plekken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ruimte is niet zozeer het probleem. De onderliggende infra wel.
Je praat over gigantische vermogens als er ineens 20 auto's in de straat aan de laadpaal staan.
Ik vind wel dat de ruimte er moet zijn om hiernaartoe te groeien. Het is echt enorm bekrompen en kortzichtig dat een aantal gemeentes geen laadpalen toestaan op openbare plekken.
En dan het risico lopen dat grapjassen de stekker er uit trekken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn EV gewoon via een haspel midden op straat moet gaan opladen.
Beiden, je kan niet overal die palen zomaar kwijt. Zowel bovengronds als ondergronds. De gas of electraboer wil ze niet boven hun leidingen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ruimte is niet zozeer het probleem. De onderliggende infra wel.
Zo snel zal het niet gaan.quote:Je praat over gigantische vermogens als er ineens 20 auto's in de straat aan de laadpaal staan.
Die ruimte is er ook wel maar het is iets waar men van alle kanten nog aan moet wennen.quote:Ik vind wel dat de ruimte er moet zijn om hiernaartoe te groeien. Het is echt enorm bekrompen en kortzichtig dat een aantal gemeentes geen laadpalen toestaan op openbare plekken.
Ik ben bang dat ik mijn EV gewoon via een haspel midden op straat moet gaan opladen.
Dat is op openbare plekken sowieso een risico.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan het risico lopen dat grapjassen de stekker er uit trekken.
Container op parkeerplaats?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat zou de gemeente moeten handhaven dan?
Ja, het is bijna een kunst maar op een of andere manier weet X ieder topic tot X-topic te makenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef _The_General_ het volgende:
Eerst gaat men parkeerplaatsen kapen! Nu ook nog me topic
Als je 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruikt dan is dat niet meer dan terecht.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef _The_General_ het volgende:
Dat doet hij toch niet, prutser.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:48 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Als je 'men' als bezittelijk voornaamwoord gebruikt dan is dat niet meer dan terecht.
Als een parkeerplaats openbaar is, is niets van mijquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:48 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Als je 'men' als bezittelijk voornaamwoord gebruikt dan is dat niet meer dan terecht.
Er staat 'me'. Foutje.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat doet hij toch niet, prutser.
Dat zie ik wel meer, ik ben niet op de hoogte met de APV terzake.quote:
Ja, die kunnen ze verwijderen, zoals ik schreef. Maar dat heeft op zich helemaal geen rechtsgevolg wat betreft de beschikbaarheid van parkeerplaatsen.quote:Borden plaatsen?
Geeft niks, sommige mensen hebben nou eenmaal de reflex om te verwachten dat de overheid hun probleempjes meteen oplost zonder dat ze er zelf iets voor hoeven doen.quote:Pardon?
Sorry, indien een overheid eigenaarschap claimen zijn ze probleemeigenaar. Overheid hoeft zich voor mij vrijwel nergens tegenaan te bemoeien, maar dat doet ze constant. Dat kan niet vrijblijvend en willekeurig zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zie ik wel meer, ik ben niet op de hoogte met de APV terzake.
[..]
Ja, die kunnen ze verwijderen, zoals ik schreef. Maar dat heeft op zich helemaal geen rechtsgevolg wat betreft de beschikbaarheid van parkeerplaatsen.
[..]
Geeft niks, sommige mensen hebben nou eenmaal de reflex om te verwachten dat de overheid hun probleempjes meteen oplost zonder dat ze er zelf iets voor hoeven doen.
Om welke gemeente gaat het?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef _The_General_ het volgende:
Nee, onzin!
Ik heb bij de Gemeente nogmaals een melding gemaakt hiervan ( de afdeling parkeerbeleid, openbare ruimte verstopt zich achter een formulier en zijn niet te bellen) Ik heb hierbij ook uitleg gevraagd over de status van de oplaadpaal.
Oh, gelukkig, het ligt niet aan mij!quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het is bijna een kunst maar op een of andere manier weet X ieder topic tot X-topic te maken
Nee hoor, het is een bekend fenomeen. Helaas.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, gelukkig, het ligt niet aan mij!
Was dat niet het hele probleem, dat die parkeerplaats niet leeg was?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een bekend fenomeen. Helaas.
Maar goed als je op zoveel vlakken ervaringsdeskundige bent, dan kun je ook niet anders dan het de hele wereld constant in hun gezicht wrijven.
Je zult goddomme maar een weduwe van een militair zijn, met een mishandelende ex, een toyboy, zonen die je dan weer wel en dan weer niet willen zien, een stiefdochter, een verleden als verpleegkundige en medewerker HRM hebben en mezelf voordoen als jurist en ook nog werkloos zijn, dan dan zijn parkeerproblemen het enige wat nog ontbreekt, maar ook die leegte is godzijdank opgelost.
Klinkt als het verleden van een personage in een willekeurige soap. Is haar vader soms de vader van een van de kinderen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed als je op zoveel vlakken ervaringsdeskundige bent, dan kun je ook niet anders dan het de hele wereld constant in hun gezicht wrijven.
Je zult goddomme maar een weduwe van een militair zijn, met een mishandelende ex, een toyboy, zonen die je dan weer wel en dan weer niet willen zien, een stiefdochter, een verleden als verpleegkundige en medewerker HRM hebben en mezelf voordoen als jurist en ook nog werkloos zijn, dan dan zijn parkeerproblemen het enige wat nog ontbreekt, maar ook die leegte is godzijdank opgelost.
Ja, ik had idd beter "opgevuld" kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Was dat niet het hele probleem, dat die parkeerplaats niet leeg was?
Dan hadden we beter naar SEX kunnen gaanquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik had idd beter "opgevuld" kunnen gebruiken.
Ach, er zijn ook parkeerplaatsen speciaal voor vrouwen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:22 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
zo'n bord staat er (niet de parkeergarage waar ik het over had overigens).
Jeetje, het zit je wel erg hoog en je hebt duidelijk een grote behoefte me te volgen en alles op te slaan. Zit je een beetje met je eigen saaie leventje in de knoop? Midlife crisis of zo?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee muts, ik volg jou niet, jij verpest alle topics die ik al volg.....quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jeetje, het zit je wel erg hoog en je hebt duidelijk een grote behoefte me te volgen en alles op te slaan. Zit je een beetje met je eigen saaie leventje in de knoop? Midlife crisis of zo?
Ach erm..quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee muts, ik volg jou niet, jij verpest alle topics die ik al volg.....
Wil je het bord storneren of 50 cent in een nabijgelegen parkeermeter stoppen en vervolgens de container kapot trappen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Deze situatie vraagt gewoon om een leuke matige grap
Voor een mod is deze post wel van een heel bedenkelijk niveau.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
Moet je geen boeken gaan kaften ofzo?
MoBo van niveau betichtenquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor een mod is deze post wel van een heel bedenkelijk niveau.
MotorBoot vrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:
Meer niveau in die post dan in al jou postsquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor een mod is deze post wel van een heel bedenkelijk niveau.
Mee eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:46 schreef Maax het volgende:
[..]
Meer niveau in die post dan in al jou posts
Beetje hypocriet. Er zijn vast zaken waarvan jij wel profiteert en ik niet, terwijl ik er ook belasting voor betaal. Nederland is een samenleving waarbinnen we allemaal wat bijdragen aan het in stand houden van deze samenleving. Ik stel voor dat je verhuist naar Wit-Rusland, Noord-Korea, de USA of anderssoortig land waar je jezelf maar moet zien te redden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Prima om ze toe te staan, niet prima om ze dan te reserveren ten kostte van niet EV rijders die ook belasting betalen voor die plekken.
Je vergeet nog een ziekte en een expert in het maken van iets lekkers met behulp van een sous vide.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat ik geen affiniteit heb met dit forum en daarom mijn vingers er liever niet aan brand, maar ik heb gedeeltelijk gedaan wat je vroeg. Bij deze dus de vraag om weer ontopic door te gaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt hulp, die kennelijk hard nodig is als ze na een dag nog niet aan dit topic zijn toegekomen, niet gewaardeerd? Wat valt er niet aan te waarderen?
Merkwaardig.
En degenen die de bordjes hebben neergezet gaan dan niet tegen jou zeuren?quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:24 schreef LordLynx het volgende:
Ontopic dan
Die container lijkt mij niet mogen, het is een parkeerplek, geen uitbreidingsplek voor het bedrijf. Wel vreemd dat de gemeente hier niets aan wil doen....
Die plek met een bordje 'gereserveerd voor bedrijf' zou ik proberen zo veel mogelijk te bezetten met andere auto's. Ik heb hier bij het station (waar dus extreem parkeerplaatsentekort is) ook een of ander ontmoetingscentrum die een half terrein vol heeft staan met zulke bordjes, keertje nagevraagd maar dat zijn ook gewoon normale parkeerplaatsen dus daar zet ik gewoon lekker mijn auto neer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |