Wat is dit nou weer trouwensquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:16 schreef _The_General_ het volgende:
De gemeente geeft aan dat niemand een openbare parkeerplaats mag claimen, maar zal niet gaan handhaven.
Of een eigen sticker er overheen plakken met "Gereserveerd voor _The_General_"quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:23 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je niet gewoon elke keer weer die bordjes weghalen?
Welkom in Nederland. Drie miljoen kutregeltjes maar niemand die handhaaft. Flikker die regels dan ook weg svp. Scheelt een leger aan ambtenaren.quote:De gemeente geeft aan dat niemand een openbare parkeerplaats mag claimen, maar zal niet gaan handhaven.
Of: "Gereserveerd voor de grote neger die je moeder doet".quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Of een eigen sticker er overheen plakken met "Gereserveerd voor _The_General_"
Mag dat trouwens wel, die container daar neer ploffen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:26 schreef eight het volgende:
Zodra een van die 3 plekken vrij is meteen daar parkeren.
Indien er nergens meer plaats is dan hun container wegschuiven en bij hun voor de deur plaatsen.
Is dat jouw probleem? Is het jouw container?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, die container daar neer ploffen.
Wel van de ts en gemeentes hebben over het algemeen wel beleid over containers aan de weg.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat jouw probleem? Is het jouw container?
Lijkt me niet, een parkeerplaats is bedoelt voor een vervoersmiddel zoals een auto of een bestelbus, niet voor een container die er dag en nacht staat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, die container daar neer ploffen.
Volgens mij mag het wel, en dan nog... de gemeente heeft al TS aangegeven niet te gaan handhavenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een parkeerplaats is bedoelt voor een vervoersmiddel zoals een auto of een bestelbus, niet voor een container die er dag en nacht staat.
Maar de gemeente zei toch al niet te handhaven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel van de ts en gemeentes hebben over het algemeen wel beleid over containers aan de weg.
Dan kan TS naar de bestuursrechter voor een kort geding toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij mag het wel, en dan nog... de gemeente heeft al TS aangegeven niet te gaan handhaven.
Wij hebben in de buurt een soort van afspraak wie waar zn auto neerzet, maar in feite zijn het niet eens parkeerplekken en zeker geen eigendom van een woning. Dus toen ik mijn auto op "de plek van de buurman" had gezet en deze op hoge voeten verhaal kwam halen dat de auto verplaatst moest worden kreeg hij gewoon een nee, en fijne avond verder.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb ik ook mee te maken gehad met een bedrijf onder mij die een parkeerplek opeistehoog opgelopen tot ik een goedkope barrel van een familielid voor een prikkie kreeg, die heb ik met verf zo lelijk mogelijk gemaakt en heb ik bijna 8 maanden op die parkeerplaats gezet voordat ie naar sloop ging
Waarom is het dan een ander verhaal?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef Gompy58 het volgende:
Niets van de bordjes aantrekken. Als je wilt parkeren op een plek waar zo'n bordje staat kun je er dus gewoon gaan staan. Hij kan immers ook niet handhaven in de zin dat je er niet mag staan...
Of je er moet gaan staan als er overal plaats is, dat is een ander verhaal,...
Ja! Waarschijnlijk zodat de eigenaar op kosten van de zaak zijn auto kan laden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:35 schreef Diepvriez het volgende:
Is het oplaadpunt onlangs geplaatst speciaal voor dat bedrijf?
In dat geval kan TS er ook een willekeurig groot, lomp, zwaar item stallen. Een autowrak, een paar kuub zand/grind, een stapel boomstammen, een zeecontainer oid. Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de gemeente zei toch al niet te handhaven.
Als je eigenaar bent maakt dat niet zoveel uitquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ja! Waarschijnlijk zodat de eigenaar op kosten van de zaak zijn auto kan laden.
Misschien is het leuk om te adverteren met "gratis oplaadplek voor winkel X!".quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik mag ook geen hek om een stuk bos zetten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef eight het volgende:
Is door deze actie van het bedrijf een tekort aan vrije parkeerplaatsen of valt dit wel mee?
Het aantal parkeerplaatsen was al krap voordat dit bedrijf er kwam. Vooral op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag. Het gevolg van het bordje " Parkeerplaats bedrijf X" is ook dat iedereen er weg blijft. Mensen durven het schijnbaar niet aan om er te gaan staan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef eight het volgende:
Is door deze actie van het bedrijf een tekort aan vrije parkeerplaatsen of valt dit wel mee?
De meeste mensen hebben schijnbaar automatisch respect voor zo'n bordje. Ik ga er wel eens staan. Maar het probleem is daarmee niet echt aangepakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef bijdehand het volgende:
Je kan toch gewoon op de plaatsen die het bedrijf claimt parkeren?
Dan is dit wel aangevraagd bij de gemeente, staat er ook geen bord dat deze plek alleen bedoeld is als autolaadpunt?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Vind ik wel. Als er altijd veel plekken vrij zijn dan is het eigenlijk ophef om niks.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik mag ook geen hek om een stuk bos zetten.
Dan geef ik je wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het aantal parkeerplaatsen was al krap voordat dit bedrijf er kwam. Vooral op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag. Het gevolg van het bordje " Parkeerplaats bedrijf X" is ook dat iedereen er weg blijft. Mensen durven het schijnbaar niet aan om er te gaan staan.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:46 schreef Fogel het volgende:
Als die eigenaar van de zaak "iedereen wat wil gunnen" kan je natuurlijk ook gratis bij hem gaan winkelen, zelfde idee. Iets claimen wat niet van jou is en dat als het jouwe gaan gebruiken. Zou hij gezien zijn instelling geen moeite mee moeten hebben.
Ik denk het niet. Het oplaadpunt is misschien een goed hangijzer om het nogmaals bij de Gemeente aan te kaarten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:44 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Dan is dit wel aangevraagd bij de gemeente, staat er ook geen bord dat deze plek alleen bedoeld is als autolaadpunt?
Dat is helemaal top. Heeft het bedrijf gewoon een plaats voor jou gereserveerd terwijl zij de daaraan gekoppelde ellende over zich heen roepen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het aantal parkeerplaatsen was al krap voordat dit bedrijf er kwam. Vooral op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag. Het gevolg van het bordje " Parkeerplaats bedrijf X" is ook dat iedereen er weg blijft. Mensen durven het schijnbaar niet aan om er te gaan staan.
Feitelijk is het dan nog steeds hetzelfde verhaal ja, want daar doel je op.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom is het dan een ander verhaal?
Een parkeerplaats wordt in de RO gezien als openbare ruimte. Het is aan de gemeente om aan te geven wat er wel en niet mag in de openbare ruimte. Autowrakken plaatsen wordt vaak niet toegestaan. Ook zijn er gemeentes die een vergunning afgeven voor het permanent (of tijdelijk) plaatsen van een container of een hoop zand in de openbare ruimte. Als een gemeente dat niet limiteert is het een soort van free for all natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:40 schreef mstx het volgende:
[..]
In dat geval kan TS er ook een willekeurig groot, lomp, zwaar item stallen. Een autowrak, een paar kuub zand/grind, een stapel boomstammen, een zeecontainer oid. Gewoon omdat het kan.
Nouja, je kunt maar zo brutaal zijn om het gewoon te proberenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:44 schreef _The_General_ het volgende:
Er storen mij een drietal dingen aan dit hele gebeuren.
Het feit dat iemand gewoon zo arrogant is om dit te doen
Een gemeente die aangeeft dat het niet mag maar niet zal handhaven
Het feit dat iedereen klakkeloos denkt dat ze er, door dit bordje, ook daadwerkelijk niet mogen parkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |