Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Pizzabodem het volgende: Ik vind dat soort spul ook wel interessant, om op internet over te lezen. Zou er geen 250 km voor willen rijden.
Je hebt steenfabriek Winsum, maar die word vbermoedelijk gesloopt. Ook is er vlakbij de grensovergang bij nieuweschans een hotel wat er erg leeg uitziet, al vermoed ik dat er een paar polen inzitten(staan steeds een paar auto's..)
Wij stonden ook een keer in een Spaanse parkeergarage, daar stonden alle auto's in rijtjes. Vervolgens moest je een kastje met slot halen om je autosleutel in te doen, en wanneer iemand achter jouw auto weg wilde kon die man jouw auto even aan de kant rijden
Kwam er wel op neer ja, maar dan moest je de sleutel voor de kluisjes hebben die alleen de eigenaar had Oftewel, je legt een knuppel in die man zn nek en je hebt gratiesch auto's
Jammer dat ik niet bij het karten was, mochten we naar duitsland gaan dan wil ik misschien wel mee. Als we dan met een paar volle auto's die kant op kunnen dan scheelt dat ook weer in de kosten.
Dat kasteel lijkt mij ook mooi, Chernobyl lijkt mij ook mooi om mee te maken, puur omdat het zo leeg en verlaten is. al was ik liever gaan karten. ^^
En als laatste, doe eens een keer een beetje lief tegen Amoeba. hij is hier een beetje het pispaaltje geworden lijkt mij, en iemand weg 'pesten' op een forum lijkt mij ook niet tof. Hij kan er ook niks aan doen dat hij niet zo geweldig en tof is als ons.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ah, merkte net pas dat ik de laatste reactie had geplaatst. Zegt ook weer dat wat ik in mn laatste reactie heb gezegt dat het mij allemaal te snel gaat...
Jammer dat ik niet bij het karten was, mochten we naar duitsland gaan dan wil ik misschien wel mee. Als we dan met een paar volle auto's die kant op kunnen dan scheelt dat ook weer in de kosten.
Dat kasteel lijkt mij ook mooi, Chernobyl lijkt mij ook mooi om mee te maken, puur omdat het zo leeg en verlaten is. al was ik liever gaan karten. ^^
En als laatste, doe eens een keer een beetje lief tegen Amoeba. hij is hier een beetje het pispaaltje geworden lijkt mij, en iemand weg 'pesten' op een forum lijkt mij ook niet tof. Hij kan er ook niks aan doen dat hij niet zo geweldig en tof is als ons.
Maar die shit is in een straal van 30km hermetisch afgesloten man. Als je daar binnen komt zou ik wel je driewieler meenemen, wil je daar binnen afzienbare tijd komen. Is dat verder niet vol met beton gestort?
Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef Amoeba het volgende: Maar die shit is in een straal van 30km hermetisch afgesloten man. Als je daar binnen komt zou ik wel je driewieler meenemen, wil je daar binnen afzienbare tijd komen. Is dat verder niet vol met beton gestort?
Op zondag 5 januari 2014 21:36 schreef RTS91 het volgende: Is niet hermetisch afgesloten, gaan verschillende trips heen, kun je gewoon boeken vanuit Kiev.
Op zondag 5 januari 2014 21:36 schreef RTS91 het volgende: Is niet hermetisch afgesloten, gaan verschillende trips heen, kun je gewoon boeken vanuit Kiev.
Ik wil er sowieso nog eens heen, fascinerende dingen. Straling durf ik wel aan voor een korte tijd. Het bos daarnaast is trouwens niet bereikbaar, daar is de straling zo verschrikkelijk hoog.
Pas nadat een sovjet onderzoeksteam vanuit Kiev de site van de ramp had bereikt en ze zeer hoge stralingsniveaus vaststelden werden de inwoners van Pripyat geïnformeerd over het ongeval. De evacuatie begon op 27 april om 14u. Om de evacuatie te versnellen werd de bewoners verteld dat alles maar tijdelijk was en ze na drie dagen al zouden kunnen terugkeren. Als gevolg daarvan is het merendeel van de bewoners vertrokken zonder enige persoonlijke bezittingen, alles werd in de stad achtergelaten. Een verboden zone van 30 km rondom de kerncentrale is nog altijd van toepassing.
De zone wordt gecontroleerd door speciale eenheden van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken. Ze is gedeeltelijk uitgesloten van de reguliere wetgeving, hier gelden militaire wetten. Het uitoefenen van residentiële, maatschappelijke of zakelijke activiteiten in de zone is verboden en strafbaar. De enige uitzonderingen hierop zijn de werking van de kerncentrale van Tsjernobyl en wetenschappelijke installaties in verband nucleaire veiligheid. Iedereen werkzaam binnen de zone wordt gecontroleerd op interne bioaccumulatie van radioactieve elementen. Toegang tot de zone voor korte bezoeken is mogelijk via begeleide dagtochten die voor het publiek beschikbaar zijn vanuit Kiev of door rechtstreeks contact op te nemen met ChernobylInterInform, de overheidsadministratie die de vervreemdingszone beheert.
Militaire wetten in de voormalig Sovjet-Unie. Als je dan gepakt wordt...
Op zondag 5 januari 2014 21:43 schreef Solidberg het volgende: Ik snap het einde van je reactie even niet Je vind het mooi dat je dan dik gestraft wordt ofzo ?
Nee, de kick die het geeft om ali illigali op dat terrein te zijn.
Gepakt worden, dan ben je echt nat. Zeker als buitenlander zit je daar gewoon lang in een cel denk ik.
Op zondag 5 januari 2014 21:43 schreef Solidberg het volgende: Ik snap het einde van je reactie even niet Je vind het mooi dat je dan dik gestraft wordt ofzo ?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op zondag 5 januari 2014 21:43 schreef Solidberg het volgende: Ik snap het einde van je reactie even niet Je vind het mooi dat je dan dik gestraft wordt ofzo ?
Lijkt mij wel supergaaf om daar een keer een paar dagen rond te lopen. Het schijnt dat je tegenwoordig ook vlak bij reactor nummer 9 (de ontplofte reactor) kunt komen..
Op zondag 5 januari 2014 21:49 schreef joppie_saus het volgende: Overigens lijkt Tsjernobyl mij ook echt ongelooflijk vet. Helaas krijg ik mijn vrienden niet mee
De documentaire 'The battle of Chernobyl' is echt de moeite waard om te kijken. Geeft een goed beeld hoe men handelde toen het fout ging.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zondag 5 januari 2014 21:50 schreef Babananana het volgende: De documentaire 'The battle of Chernobyl' is echt de moeite waard om te kijken. Geeft een goed beeld hoe men handelde toen het fout ging.
Je hebt ook eenj 3 uur durende horrormovie over Chernobyl. Ook erg gaaf!
Op zondag 5 januari 2014 21:51 schreef bokkepoot het volgende: Als het meezit ga ik dit jaar nog erlangs, maar wil dat ook minimaal een keer gezien hebben
Ik hoor hier al een paar mensen die wel willen gaan. I smell a fellowship.
Ik hoor hier al een paar mensen die wel willen gaan. I smell a fellowship.
Als je er niet heen gaat is de kans dat je sterft aan kanker al groot genoeg. Nee, bedankt
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Hoeveel betaalt Jaaaaaag jou om steeds sluikreclame te maken? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat iemand helemaal opgewonden wordt van Jaaaaaaaags
De straling die je daar binnenkrijgt is gelijk aan de straling die je hier binnen zou krijgen in een jaar tijd.
Als je het zo bekijkt kost zo'n tripje dus een levensjaar.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Hoeveel betaalt Jaaaaaag jou om steeds sluikreclame te maken? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat iemand helemaal opgewonden wordt van Jaaaaaaaags
Waarom is het steeds nodig om Jaaaaag te zeggen? Ik vind een Jaguar een elegante wagen/merk, exclusief maar niet zo exclusief dat je een stinkende patser bent.
Waarom is het steeds nodig om Jaaaaag te zeggen? Ik vind een Jaguar een elegante wagen/merk, exclusief maar niet zo exclusief dat je een stinkende patser bent.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mooiste auto van 2013. Vind ik.
[ Bericht 13% gewijzigd door Pizzabodem op 05-01-2014 22:15:29 ]
Gasten, doe eens rustig. Hebben jullie geen vriendin ofzo? Tsjernodinges lijkt me serieus heel vet. Dan maar een jaar korter leven.
1 ding ben ik wel eens met Amoeba, Lp's zijn baas. Ik heb gewoon een simpele jvc platenspeler en versterker staan uit '71. Koste me pa destijds 2 maandsalarissen .
Enigste jag die ik zou willen hebben is die nieuwe F-type.
*nurt modus on* Ik zou veel liever een C6 willen hebben in de XJ klasse. Of een oude CX Turbo 2.*nurt modus off*
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met betrekking tot de dresscode? Ik zie eigenlijk alleen maar chauffeurs keurig in pantalon. Als ik een busje moet rijden ben ik vaak al op het ergste voorbereid en ga ik maar in een nette donkere spijkerbroek. Trek nog wel af en toe mijn pantalon aan, maar betrap mezelf er wel op dat ik makkelijk een donkere spijkerbroek aantrek. Wel in combinatie met een overhemd, colbert en nette schoenen. Hoe zit dat bij jullie?
Op zondag 5 januari 2014 23:34 schreef HenkvonAnnie het volgende: Hoe zit het bij jullie eigenlijk met betrekking tot de dresscode? Ik zie eigenlijk alleen maar chauffeurs keurig in pantalon. Als ik een busje moet rijden ben ik vaak al op het ergste voorbereid en ga ik maar in een nette donkere spijkerbroek. Trek nog wel af en toe mijn pantalon aan, maar betrap mezelf er wel op dat ik makkelijk een donkere spijkerbroek aantrek. Wel in combinatie met een overhemd, colbert en nette schoenen. Hoe zit dat bij jullie?
Nette, donkere spijkerbroek, leren sneakers en daarbovenop een blouse/overhemd zonder teksten/poespas. Zo doe ik eigenlijk al mijn ritten. Ik vind een representatieve houding meer doen dan een C&A-pantalon die niet past.
Bij de sollicitatie bij AR had ik me ook zo gekleed, en daar werd niks van gezegd. Een ander in een T-shirtje van de markt kreeg wel het verzoek iets beter gekleed aan het werk te gaan.
[ Bericht 8% gewijzigd door Babananana op 05-01-2014 23:48:28 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zondag 5 januari 2014 23:34 schreef HenkvonAnnie het volgende: Hoe zit het bij jullie eigenlijk met betrekking tot de dresscode? Ik zie eigenlijk alleen maar chauffeurs keurig in pantalon. Als ik een busje moet rijden ben ik vaak al op het ergste voorbereid en ga ik maar in een nette donkere spijkerbroek. Trek nog wel af en toe mijn pantalon aan, maar betrap mezelf er wel op dat ik makkelijk een donkere spijkerbroek aantrek. Wel in combinatie met een overhemd, colbert en nette schoenen. Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb altijd of een nette blauwe of beige chino aan. Daarboven varieert het van een lekkere warme trui tot een overhemd. In de winter zien ze je trui toch niet omdat je jas eroverheen zit. En ik heb altijd nette schoenen aan, no matter what, maar die heb ik ook vaak aan als ik niet werk. Pantalon doe ik niet aan, dan voel ik me net een aap en is veeeel te koud bij het eerste beste zuchtje wind.
Maar serieus, die regels zijn gewoon een krampachtige manier om een drempel te hebben om niet-representatieve studenten aan te spreken volgens mij.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik heb een donkere, bijna zwarte spijkerbroek, bruin of blauw leren sneakers en ik draag sowieso altijd een overhemd dus dat zit ook wel prima. Probeer meestal wel een effen overhemd te zoeken als ik moet werken.
Daar overheen trouwens een leren jas wat eigenlijk niet mag maar waarvan ik vind dat het prima kan, een net afwerkte splitlederen jas is prima representatief.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik draag altijd gewoon een pantalon, nette schoenen en een net overhemd. Sinds de chino is toegestaan draag ik dat vaker, zit toch een stuk comfortabeler.
In februari is mijn stage voorbij en ben ik dus weer beschikbaar. Ik zit alleen te twijfelen of ik als privéchauffeur of gewoon weer als hiker zal terugkeren. Hiken vind ik echt relaxed werk, lekker zelfstandig en veel autorijden. Ik vind het wel cool om te kunnen zeggen dat je chauffeur bent (geweest) maar vraag me af of je bij de functie privéchauffeur meer wacht dan dat je daadwerkelijk autorijdt? Mensen hier die zowel hiker als privéchauffeur zijn geweest? Ik zou graag jullie ervaringen horen. Ik woon trouwens in Almere, is dat een gunstige regio voor privéchauffeurs? Voor hiken in ieder geval wel.
Ik heb in principe altijd een chino aan met overhemd en nette schoenen.
Ligt er ook een beetje aan wat je moet vervoeren natuurlijk. Afgelopen zomer had ik een BMW 640d Gran Coupe van 1.5 ton nieuwwaarde, dan pak ik wel even een pantalon erbij. Als ik zie staan dat het een Caddy ophalen bij een of ander bouwbedrijf is, dan ga ik iets minder netjes.
Verder staat mijn metro nu stil, dus ik hoop dat ik mijn overstap naar de bus nog haal
Ben je nou zelfs prikkelbaar naar mij? Jeetje, dat blijft wel hangen. Zal ik dan maar even reageren op een manier die me gepast lijkt?
Ik ben Pogo, staat er zelfs bij. Wist niet dat het jouw topic was, had ik me voor moeten stellen? Sorry. Excuses. Ik zal me niet meer met jouw zaken bemoeien, ook al gaat het om een loze discussie op een vrij toegankelijk internetforum.
Ben je nou zelfs prikkelbaar naar mij? Jeetje, dat blijft wel hangen. Zal ik dan maar even reageren op een manier die me gepast lijkt?
Ik ben Pogo, staat er zelfs bij. Wist niet dat het jouw topic was, had ik me voor moeten stellen? Sorry. Excuses. Ik zal me niet meer met jouw zaken bemoeien, ook al gaat het om een loze discussie op een vrij toegankelijk internetforum.
Mogge!
Manier van Reageren keur ik niet echt goed van Amaffa, Maareh wie ben jij en wat doe jij?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik kom d'r ook zomaar in, dus snap de vraag ook wel, maar de manier waarop hij hem stelt was een beetje jammer.
Heb me kort ff voorgesteld (zonder naam weliswaar) in pagina 6 oid van vorige topic. Ik rijd nog niet als studentchauffeur maar ben enthousiast aan het solliciteren. Studeer daarnaast autotechniek in arnhem, woon in utrecht en rij motor.
Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef PogoSticK het volgende: Ik kom d'r ook zomaar in, dus snap de vraag ook wel, maar de manier waarop hij hem stelt was een beetje jammer.
Heb me kort ff voorgesteld (zonder naam weliswaar) in pagina 6 oid van vorige topic. Ik rijd nog niet als studentchauffeur maar ben enthousiast aan het solliciteren. Studeer daarnaast autotechniek in arnhem, woon in utrecht en rij motor.
Ah op die manier, welkom en hopelijk vind je iets naar je zin
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef PogoSticK het volgende: Ik kom d'r ook zomaar in, dus snap de vraag ook wel, maar de manier waarop hij hem stelt was een beetje jammer.
Heb me kort ff voorgesteld (zonder naam weliswaar) in pagina 6 oid van vorige topic. Ik rijd nog niet als studentchauffeur maar ben enthousiast aan het solliciteren. Studeer daarnaast autotechniek in arnhem, woon in utrecht en rij motor.
Manier van Reageren keur ik niet echt goed van Amaffa, Maareh wie ben jij en wat doe jij?
Om eerlijk te zijn, hij heeft zich netjes voorgesteld in het vorige topic of die daarvoor. Nu kan ik het me goed voorstellen dat je het hebt gemist gezien de snelheid van de topics op dit moment. ^^
Reactie van Amoeba is ook niet gepast, hij komt zelf ook pas om de hoek kijken.
Om eerlijk te zijn, hij heeft zich netjes voorgesteld in het vorige topic of die daarvoor. Nu kan ik het me goed voorstellen dat je het hebt gemist gezien de snelheid van de topics op dit moment. ^^
Reactie van Amoeba is ook niet gepast, hij komt zelf ook pas om de hoek kijken.
Dat heb ik dan gemist! Moi Excusé
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Deze foto van het Skoda forum afgetrokken. Jammer dat er een 1.4 TSI in ligt, maar man wat is dit een heerlijke auto. Skoda Superb 1.4 TSI in Rosso Brunelli, KW Streetcomfort set op 18" Turbine's bekend van de Passat CC en Scirocco.
Ik zou de velgen één maatje groter doen en gaan voor een twee liter, liefst 3,6 V6 FSI. Maar ja, dat kost ook wat
Deze foto van het Skoda forum afgetrokken. Jammer dat er een 1.4 TSI in ligt, maar man wat is dit een heerlijke auto. Skoda Superb 1.4 TSI in Rosso Brunelli, KW Streetcomfort set op 18" Turbine's bekend van de Passat CC en Scirocco.
Ik zou de velgen één maatje groter doen en gaan voor een twee liter, liefst 3,6 V6 FSI. Maar ja, dat kost ook wat
Erg fijne bakken en bizar ruim achterin, van achter en van voren mooi om te zien, maar lijkt vanaf de zijkant op een of andere manier een beetje uit proportie ofzo..
@Irritatie, de grote draait in deze maand als een malle Zoals ik al zei, januari is gekkenhuis. (Ik werkte specifiek voor hun )
Deze foto van het Skoda forum afgetrokken. Jammer dat er een 1.4 TSI in ligt, maar man wat is dit een heerlijke auto. [ afbeelding ]
Het front vindt ik nog redelijk geslaagd, maar die achterkant ziet er naar mijn mening niet uit. De station is een stuk beter gelijnd. Kleur is wel echt top trouwens! Voor EW een keer een 1.8TSI gereden. Zou 160pk moeten hebben, maar op snelweg even terug naar '4' en dat ding ging er echt rap vandoor. Kan ook maar zo dat die een anabolenkuurtje heeft gehad, is bij die 1.8 vrij eenvoudig dacht ik. Maar dat dashboard, met z'n groene verlichting vindt ik weer helemaal niks
Het front vindt ik nog redelijk geslaagd, maar die achterkant ziet er naar mijn mening niet uit. De station is een stuk beter gelijnd. Kleur is wel echt top trouwens!
Ik vind station's überhaupt altijd beter gelijnd, maar bij deze vind ik het als totaalplaatje best geslaagd.
quote:
Maar dat dashboard, met z'n groene verlichting vindt ik weer helemaal niks
Kun je allemaal aanpassen. Nieuwe lampjes inzetten of soms geloof ik zelfs via de VAGcom.
De klant heeft het leasecontract van de BMW X5 verlengd Moet ik helemaal met OV van Zaandam naar Assen terug. Heb klant nog even 20 minuten auto voorgesteld, die adaptieve cruise control is wel fijn, maar om nou 20m afstand te houden is ook overdreven.
Op maandag 6 januari 2014 09:41 schreef PogoSticK het volgende: Ik kom d'r ook zomaar in, dus snap de vraag ook wel, maar de manier waarop hij hem stelt was een beetje jammer.
Heb me kort ff voorgesteld (zonder naam weliswaar) in pagina 6 oid van vorige topic. Ik rijd nog niet als studentchauffeur maar ben enthousiast aan het solliciteren. Studeer daarnaast autotechniek in arnhem, woon in utrecht en rij motor.
De manier waarop je met pakweg 6 posts op dit forum dit topic binnen komt vallen is netjes bedoel je? Het was niet jouw discussie, en je voegde er ook bar weinig aan toe.
Om eerlijk te zijn, hij heeft zich netjes voorgesteld in het vorige topic of die daarvoor. Nu kan ik het me goed voorstellen dat je het hebt gemist gezien de snelheid van de topics op dit moment. ^^
Reactie van Amoeba is ook niet gepast, hij komt zelf ook pas om de hoek kijken.
De manier waarop je met pakweg 6 posts op dit forum dit topic binnen komt vallen is netjes bedoel je? Het was niet jouw discussie, en je voegde er ook bar weinig aan toe.
Als je een discussie met een persoon wil voeren moet je dat maar via PB doen, zolang je hier typt kan iedereen die daar trek in heeft daar lekker op reageren.
Ik heb er 8700, maar wel het meeste in dit onderwerp. En doordat ik langzaam met respect naar de 'vaste kern' in dit topic ben binnen gekomen, wordt ik hier nu nog serieus genomen. En dat geldt ook voor vele anderen die hier nu posten.
Was jij op dezelfde manier binnen gekomen, werd je ook anders bejegend. Maar je post nu 3, 4 topics mee en je denkt dat je koning Amoeba bent die weet hoe het moet. Nou jongen, succes daarmee.
Ik heb er 8700, maar wel het meeste in dit onderwerp. En doordat ik langzaam met respect naar de 'vaste kern' in dit topic ben binnen gekomen, wordt ik hier nu nog serieus genomen. En dat geldt ook voor vele anderen die hier nu posten.
Ghe Ghe dat denk jij
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik heb er 8700, maar wel het meeste in dit onderwerp. En doordat ik langzaam met respect naar de 'vaste kern' in dit topic ben binnen gekomen, wordt ik hier nu nog serieus genomen. En dat geldt ook voor vele anderen die hier nu posten.
Was jij op dezelfde manier binnen gekomen, werd je ook anders bejegend. Maar je post nu 3, 4 topics mee en je denkt dat je koning Amoeba bent die weet hoe het moet. Nou jongen, succes daarmee.
Punt is dat eerlijk toegeven dat je een rijtest verneukt heb en een akkefietje met een kast leidt tot aanhoudend treiteren. Volwassen man. En met name jij ja.
Op maandag 6 januari 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende: Je blijft ook maar happen, dan blijft het leuk natuurlijk. Beetje zelfspot zou je misschien beter staan.
Op maandag 6 januari 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende: Je blijft ook maar happen, dan blijft het leuk natuurlijk. Beetje zelfspot zou je misschien beter staan.
Precies. Het zou mij echt niet boeien als ze af en toe eens mijn botsingen noemen.. Laat ze lekker.
Op maandag 6 januari 2014 13:28 schreef Sarasi het volgende: Je blijft ook maar happen, dan blijft het leuk natuurlijk. Beetje zelfspot zou je misschien beter staan.
Als je niet serieuze posts wil deponeren zijn daarvoor PI's uitgevonden.
Punt is dat eerlijk toegeven dat je een rijtest verneukt heb en een akkefietje met een kast leidt tot aanhoudend treiteren. Volwassen man. En met name jij ja.
[..]
Ik wil aangeven dat ik op dit forum niet pas om de hoek kom kijken. In dit topic is iets anders, alhoewel ik hier niet de nieuwste user ben.
Nee, jouw attitude hier en je manier van reageren op dingen lijdt tot de manier waar op je behandeld wordt.
En wat boeit het dat je op dit forum niet net om de hoek komt kijken? In dit topic wel, dus gedraag je daar naar.
Gaat dit topic nou zo hard omdat we net gekart hebben of zit iedereen gewoon te soggen in zijn/haar tentamenweek (zoals ik ) ?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef Viezze het volgende: Als we nou met ingang van de volgende pagina weer allemaal normaal en aardig tegen elkaar doen en het over auto's gaan hebben
Nee, jouw attitude hier en je manier van reageren op dingen lijdt tot de manier waar op je behandeld wordt.
En wat boeit het dat je op dit forum niet net om de hoek komt kijken? In dit topic wel, dus gedraag je daar naar.
Ik ben het helemaal met Joppie eens. En het feit dat Amoeba's binnenkomst nou niet bepaald vlekkeloos verliep doet daar helemaal niets aan af, aangezien hij daarvoor ook al met veel bombarie rond banjerde.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op maandag 6 januari 2014 13:32 schreef Babananana het volgende: Gaat dit topic nou zo hard omdat we net gekart hebben of zit iedereen gewoon te soggen in zijn/haar tentamenweek (zoals ik ) ?
Soggen for life!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Ik ben het helemaal met Joppie eens. En het feit dat Amoeba's binnenkomst nou niet bepaald vlekkeloos verliep doet daar helemaal niets aan af, aangezien hij daarvoor ook al met veel bombarie rond banjerde.
Op maandag 6 januari 2014 13:32 schreef Babananana het volgende: Gaat dit topic nou zo hard omdat we net gekart hebben of zit iedereen gewoon te soggen in zijn/haar tentamenweek (zoals ik ) ?
Herinner me er nou niet aan.
Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. Maar dan wordt de lucht erg droog en krijg ik last van mijn ogen. Als ik de blower uit zet is het probleem aanzienlijk minder, maar dan krijg ik het weer koudjes. Heeft iemand DE oplossing voor me?
Ik kwam net dit ding tegen. Stiekem zou ik zo'n hok best wel eens willen proberen
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. Maar dan wordt de lucht erg droog en krijg ik last van mijn ogen. Als ik de blower uit zet is het probleem aanzienlijk minder, maar dan krijg ik het weer koudjes. Heeft iemand DE oplossing voor me?
Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. Maar dan wordt de lucht erg droog en krijg ik last van mijn ogen. Als ik de blower uit zet is het probleem aanzienlijk minder, maar dan krijg ik het weer koudjes. Heeft iemand DE oplossing voor me?
Zonnebril? Ik rij tegenwoordig met m'n gewone bril, dus heb daar niet zoveel last van eerlijk gezegd.
Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. Maar dan wordt de lucht erg droog en krijg ik last van mijn ogen. Als ik de blower uit zet is het probleem aanzienlijk minder, maar dan krijg ik het weer koudjes. Heeft iemand DE oplossing voor me?
Als de auto airco heeft helpt het volgens mij al om die uit te zetten. Ook al verwarmt de auto heeft de airco nog steeds effect.
Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. Maar dan wordt de lucht erg droog en krijg ik last van mijn ogen. Als ik de blower uit zet is het probleem aanzienlijk minder, maar dan krijg ik het weer koudjes. Heeft iemand DE oplossing voor me?
Blower naar voeten richten?
Doe ik sowieso altijd. Warme voetjes
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Jas aan is onprettig, want ik heb een lange jas en dan gaat 'ie oprollen in mijn onderrug en dat doet zeer. Airco is al uit, zonnebril is misschien een goed idee. Ik neem altijd al lenzenspul en bril mee voor als ik het echt niet kan hebben, maar het is gewoon vervelend.
Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. Maar dan wordt de lucht erg droog en krijg ik last van mijn ogen. Als ik de blower uit zet is het probleem aanzienlijk minder, maar dan krijg ik het weer koudjes. Heeft iemand DE oplossing voor me?
Nope, Niks te doen op het moment, of nouja, eigenlijk wel, maar school wil nu dat ik een nieuwe stageplek zoek, wat ik niet wil doen omdat ik de stageopdracht al voor 75% af heb, terwijl mijn stage begeleider van school dit verslag nog niet eens heeft gelezen.
Ik ben toevallig aan het leren over attributies, zelfbeeld en narcisme. Saai as hell. En dan vanavond een drie uur durend interview, om zes uur. Mijn dag kan niet meer stuk joh.
Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef Irritatie100 het volgende: Over verwarmings- en aircostanden, ik hoor ook vaak dat mensen in de zomer de airco op zijn koudst hebben en dan de stoelverwarming aan
quote:
Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef Irritatie100 het volgende: Over verwarmings- en aircostanden, ik hoor ook vaak dat mensen in de zomer de airco op zijn koudst hebben en dan de stoelverwarming aan
Wat ik wel altijd leuk vindt is bij mensen die het niet merken de stoelverwarming op zijn hoogst zetten in de zomer
Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef Irritatie100 het volgende: Over verwarmings- en aircostanden, ik hoor ook vaak dat mensen in de zomer de airco op zijn koudst hebben en dan de stoelverwarming aan
Mijn airco doet het niet eens, laat staan de gewone verwarming. (kan wel gefixed worden, want bekend kwaaltje, maar het hele dash moet er dan uit.. geen zin in/geld voor.)
Wat ik wel altijd leuk vindt is bij mensen die het niet merken de stoelverwarming op zijn hoogst zetten in de zomer
The Perfect Roadtrip van Top Gear gezien? James en Jeremy moesten op een bepaald moment in 1 auto, ook de hele tijd de stoelverwarming van de ander vol aan zetten
Comfort! Ik vind het zo akelig om het koud te hebben. Ik heb nu heel fijne panterpootslofjes aan.
Omg ik heb koeiensloffen aan
In my defense, nee, ik heb die net zelf Zit bij mijn vriendin thuis, maar ze is er niet dus ik heb haar sloffen even gejat
Stoelverwarming kan wel lekker zijn. Had laatst een Mégane waar het in zat, maar toen was het veel te warm en ik kon niet vinden hoe je die ellende uit moest zetten kwam met een compleet bezweette anus bij de LM aan
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Wat ik wel altijd leuk vindt is bij mensen die het niet merken de stoelverwarming op zijn hoogst zetten in de zomer
Bij mijn vorig werk hadden we Transits met stoelverwarming. Toen deze net nieuw waren vroegen veel mensen(waaronder ik) zich steeds af waarom ze soms zo'n hete kont kregen.. Bleek er stoelverwarming in de bestuurdersstoelen te zitten. Het knopje zat echter onder de stoel.
Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef Irritatie100 het volgende: Over verwarmings- en aircostanden, ik hoor ook vaak dat mensen in de zomer de airco op zijn koudst hebben en dan de stoelverwarming aan
Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef Irritatie100 het volgende: Over verwarmings- en aircostanden, ik hoor ook vaak dat mensen in de zomer de airco op zijn koudst hebben en dan de stoelverwarming aan
Airco op een graad of 18, stoelverwarming aan. Dat is zóó fijn
Dit, Stoelverwarming vind ik niks. Zal ook nooit bewust die optie aanvinken op het bestelformulier.. (I.t.t. panoramadak/sunroof. (Heb in de Seat zelfs nooit de Airco aan, ook al zou die het doen.. Gewoon als het maar een beetje lekker weer is de sunroof open. Soms zelfs al in Februari.
Deze foto van het Skoda forum afgetrokken. Jammer dat er een 1.4 TSI in ligt, maar man wat is dit een heerlijke auto. Skoda Superb 1.4 TSI in Rosso Brunelli, KW Streetcomfort set op 18" Turbine's bekend van de Passat CC en Scirocco.
Ik zou de velgen één maatje groter doen en gaan voor een twee liter, liefst 3,6 V6 FSI. Maar ja, dat kost ook wat
Die velgen zijn inderdaad zo ongeveer de mooiste originele Skoda velgen die er zijn. Ik ben niet echt van aftermarket, maar die VW Turbina's kan ik wel waarderen onder de Sup!
Die velgen zijn inderdaad zo ongeveer de mooiste originele Skoda velgen die er zijn. Ik ben niet echt van aftermarket, maar die VW Turbina's kan ik wel waarderen onder de Sup!
Ik ook wel inderdaad. Dit was trouwens een 1.8TSI met dsg zie ik nu. Acceleratie was prima alleen bij het snel nemen van bochten merkte je wel dat hij dat echt niet fijn vond. Maarja, daar is het ook de auto niet voor.
Airco sowieso, dat vind ik echt heel prettig. Zonder kan ook wel (lang leve de kussenslopen), maar liever nooit meer. Verder ben ik niet zoveel gewend. Cruise control is wel geinig maar vergeet ik ook vaak zat.
Ik ook wel inderdaad. Dit was trouwens een 1.8TSI met dsg zie ik nu. Acceleratie was prima alleen bij het snel nemen van bochten merkte je wel dat hij dat echt niet fijn vond. Maarja, daar is het ook de auto niet voor.
Hahaha die overfinch velgen staan wel gruwelijk.
1.8TSI is dikke prima met 160pk. Sportonderstel zou ik wel altijd bij de Superb nemen, kun je die bochtjes nét even lekkerder doorkomen.
1. Cruise control 2. Airco, liefst climate control 3. Xenon 4. Panoramadak 5. Stoelverwarming
Daar horen inderdaad nog navigatiesysteem met goed geluid bij en de middenarmsteun. Hoewel die laatste bij wat rijk uitgeruster pakketten standaard is.
Wat ik nooit meer wil is een snelheidsmeter in het midden van het dashboard. Dat had mijn lesauto. Akelig, stop dat ding gewoon achter het stuur.
Precies, dat had de C8 waar ik regelmatig voor ander werk in reed ook. Kloteding. Was ook nog eens best een klein schermpje. (maar de handrem zat bij die auto ook tussen de deur en stoel in... )
Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef QuiCk01 het volgende: Ik snap echt niet dat jullie cruise control boven airco verkiezen. Maar misschien komt dat omdat ik in de randstad woon.
Dat zal het zijn. Dit weekend weer even in de polder geweest. Alleen bij Joure van de cruise af voor de rotonde, en bij het eindpunt Voor de rest deed de cc zijn werk.
Dat zal het zijn. Dit weekend weer even in de polder geweest. Alleen bij Joure van de cruise af voor de rotonde, en bij het eindpunt Voor de rest deed de cc zijn werk.
Echte bazen nemen de rotonde bij Joure gewoon met de cruise op 130.
Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef QuiCk01 het volgende: Ik snap echt niet dat jullie cruise control boven airco verkiezen. Maar misschien komt dat omdat ik in de randstad woon.
Verder vind ik een dimmende binnenspiegel echt een musthave. Er zijn premium merken waar dat gewoon een optie is
Oh en inklappende spiegels bij het parkeren, ook altijd lekker.
Zal het aan liggen inderdaad, Hier is ruimte zat.. Inklapbare buitenspiegels is hier ook echt niet nodig, Het is sowieso haast nooit nodig om hier langs een smalle straat te parkeren.Over het algemeen is er plek zat. Alleen in Groningen zou het handig zijn, maar niet meer dan dat.
In theorie wel ja. In de praktijk rijdt er altijd wel een halve gare voor je te slingeren.
Vaak als het druk is, loopt vanuit Drachten komende de linkerbaan naar Emmeloord vol. Dan pak ik altijd de rechterbaan richting Sneek, rij ik het rijtje auto's voorbij en druk ik hem op de rotonde weer baantje naar links.
Ik ben met de motor aan het proberen om dat overal te doen, vooralsnog ben ik serieus niets tegengekomen wat niet met twee keer de adviessnelheid kan. Alleen de verbinding tussen A59 en A2 boven Den Bosch is wat tricky met 180 maar het kan wel
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
In theorie wel ja. In de praktijk rijdt er altijd wel een halve gare voor je te slingeren.
Welke bocht bedoel je?
De 270 graden bocht op het enige 50stukje van de ringweg, dus vanaf Julianaplein richting Beijum. Zelfs met een verlengde en verhoogde Sprinter kan je die bocht met 70 nemen. Wel heel goed vasthouden dan.
De 270 graden bocht op het enige 50stukje van de ringweg, dus vanaf Julianaplein richting Beijum. Zelfs met een verlengde en verhoogde Sprinter kan je die bocht met 70 nemen. Wel heel goed vasthouden dan.
Oh ja die. Die nam ik wel vrij rustig met de bus, wij konden lading niet vastzetten dus dan vliegt alles door de bus heen. Niet zo leuk met dozen wijn
Oh ja die. Die nam ik wel vrij rustig met de bus, wij konden lading niet vastzetten dus dan vliegt alles door de bus heen. Niet zo leuk met dozen wijn
Heb het 1x met die snelheid met een oud type Sprinter gedaan, ding helde zo erg over dat ik dusdanig tegen ging hangen waardoor ik haast bij de passagiersdeur zat.. (rolstoelbus met maar 1 stoel voorin. )
Op maandag 6 januari 2014 14:30 schreef Marco001 het volgende: Ben ik trouwens de enige die die 308SW een lelijk ding vind? Lijkt net een gewone 308, die een beetje uit elkaar is getrokken.
Ik vind hem echt bloedmooi. Niet zo mooi als de Superb Combi, maarja, appels en peren
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Wat trouwens ook een hele toffe optie is zijn spiegels die automagisch naar beneden draaien als je de bak in de achteruit zet. Kun je fijn de stoeprandjes in de gaten houden.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Tering. Levensmoe ofzo? Investeren in goede banden ga je altijd profijt van krijgen.
Neuh, Ding vreet banden, zeker met mijn rijstijl. Heb er ook GT Radials e.d. onder gehad, maar zitten nu Hifly's onder die me qua grip niet eens tegenvallen qua zomerbanden. Kan best hard de bocht om, en zeker op droog plakken ze goed aan de weg, pas als ik echt forceer krijg ik onderstuur met die dingen. Winterbanden achter zijn ook HiFly geloof ik, voor zit Maxxis ofzo, maar dat zijn echt kutbanden als je door wilt rijden, bakken onderstuur en wielspin in de regen. Wel goed voor mijn verbruik, want ik rij door dat wielspin nu een stuk rustiger.
Op maandag 6 januari 2014 14:35 schreef Fiorano het volgende: Wat trouwens ook een hele toffe optie is zijn spiegels die automagisch naar beneden draaien als je de bak in de achteruit zet. Kun je fijn de stoeprandjes in de gaten houden.
Dat zou wel tof zijn voor mij: 17" + getrokken bandjes + stoeprand is geen goede combinatie
Joppie, weet je trouwens dat de bandjes die ik er eerst om had alleen maar werden gefabriceerd door NanKing (maat 205/35/17 was dat zo uit mijn hoofd) De Nankings die ik had in 205/40/17 waren ook prima bandjes, deden amper onder voor de GT Radial sports.
Neuh, Ding vreet banden, zeker met mijn rijstijl. Heb er ook GT Radials e.d. onder gehad, maar zitten nu Hifly's onder die me qua grip niet eens tegenvallen qua zomerbanden. Kan best hard de bocht om, en zeker op droog plakken ze goed aan de weg, pas als ik echt forceer krijg ik onderstuur met die dingen. Winterbanden achter zijn ook HiFly geloof ik, voor zit Maxxis ofzo, maar dat zijn echt kutbanden als je door wilt rijden, bakken onderstuur en wielspin in de regen. Wel goed voor mijn verbruik, want ik rij door dat wielspin nu een stuk rustiger.
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehouden .
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dat zou wel tof zijn voor mij: 17" + getrokken bandjes + stoeprand is geen goede combinatie
Joppie, weet je trouwens dat de bandjes die ik er eerst om had alleen maar werden gefabriceerd door NanKing (maat 205/35/17 was dat zo uit mijn hoofd) De Nankings die ik had in 205/40/17 waren ook prima bandjes, deden amper onder voor de GT Radial sports.
Onze C4 Picasso Exclusive had dat, de C5 dan weer niet
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehouden .
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Deze zomerbandjes heb ik gehad. http://www.autobandenmark(...)e&wt_t=1389015505000 Verder steeds Hifly en Nanking. Zowel zomer als winter. Bevielen, op de slijtage na, prima. Slijtage was eigen schuld, want ik ben nou niet echt zuinig met de banden(17" gaan bij mij ongeveer 25.000km mee op de voorwielen)
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehouden .
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Falken is trouwens ook lekker hard rubber. onder de 206 hadden we altijd GT3 Sports, ik geloof dat dat ook Michelin's waren. Topbandjes! had eerder dat de achterkant uitbrak als de voorkant met die dingen..
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Brr.. Energy savers.. Had m'n vader eerst ook als zomerbanden. Zo af en toe in de 3e versnelling nog aandrijfreacties in het stuur . Nu Dunlop Sportmaxx (ofzo), die krijgen tenminste vanaf de 2e versnelling al het vermogen op de weg. En ook in regen doen ze het perfect.
Brr.. Energy savers.. Had m'n vader eerst ook als zomerbanden. Zo af en toe in de 3e versnelling nog aandrijfreacties in het stuur . Nu Dunlop Sportmaxx (ofzo), die krijgen tenminste vanaf de 2e versnelling al het vermogen op de weg. En ook in regen doen ze het perfect.
Ach voor die 90pk van mij maak ik mij niet druk, die Falken's krijg ik in z'n 2 bij nat nog wel slippend
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ah joh, als je maar een smalle versie hebt. Bovendien is hoe je rijd in de sneeuw misschien wel veel belangrijker als met welke banden. Gewoon rustig koppelen, niet gelijk gas bij en heeeeel chillll rijden.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 6 januari 2014 14:44 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb het niet zo op B-merken. Nu als winterband Vredestein Snowtrack 2 er onder, zomerbandjes zijn Michelin's. Geen EnergySavers.
Je hebt waarschijnlijk niet eens energysavers in mijn zomermaat(205/40/17) A-merken kosten in die maat zo ook 50-100,- meer per band. Heb ik er niet voor over. Doe mij maar weer Nankings of die uit de link, prima banden voor een nette prijs.
Echte bazen nemen de rotonde bij Joure gewoon met de cruise op 130.
Dat is onmogelijk
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Sowieso zomerbanden in de sneeuw, das gewoon glijden ohne ende...
Zeker waar. Maar die Energy Savers zijn, om de rolweerstand te beperken, echt knetterhard. Zelfs in de zomer. Een 'zachtere' zomerband zal het daarom vaak in winterse omstandigheden beter doen.
Op maandag 6 januari 2014 14:49 schreef QuiCk01 het volgende: Ik ken de rotonde niet. Iemand ff een link naar streetview? Dan kan ik daarna m'n geld inzetten
Op maandag 6 januari 2014 14:49 schreef QuiCk01 het volgende: Ik ken de rotonde niet. Iemand ff een link naar streetview? Dan kan ik daarna m'n geld inzetten
maps.google.nl --> Joure en dan bij de snelweg kijken... (Zit op heel traag internet nu)
Zeker waar. Maar die Energy Savers zijn, om de rolweerstand te beperken, echt knetterhard. Zelfs in de zomer. Een 'zachtere' zomerband zal het daarom vaak in winterse omstandigheden beter doen.
Klopt maar een zachtere zomerband slijt natuurlijk veel sneller Ik vind het wel prettige banden, liever die Michelin dan Viking meukbanden die ik ook ergens heb slingeren..
Zit een hele lelijke knik in de bocht waar je je geheid op verkijkt
Door die verhoging gaat het je niet lukken. anders had je van rechterbaan naar linkerbaan op rotonde om vervolgens weer strak in te snijden. Maar je kan niet over die stenen heen met 130
Door die verhoging gaat het je niet lukken. anders had je van rechterbaan naar linkerbaan op rotonde om vervolgens weer strak in te snijden. Maar je kan niet over die stenen heen met 130
Hmm te weinig daar geweest voor dit soort theorieen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
In de categorie bijzondere bakken kwam m'n pa een tijdje terug de Volkswagen Lavida tegen, voor de Chinese markt, soort kruising tussen de Jetta en een Passat
Passat heet overigens Magotan in China
Ook een subtiel kopietje, ook wel geinig. De Shuanghuan SCEO
Hmm te weinig daar geweest voor dit soort theorieen...
Mijn eerste ervaring met dat knooppunt was vorig jaar in de winter met een Transit toen het zo sneeuwde. Ik had de bocht langs de rotonde van A6 naar A7 richting Groningen, maar onder die omstandigheden moet je daar echt voor in de ankers. Ik dacht dus dat het gewoon zo'n flauwe bocht was waar je de cruise gewoon aan kan laten staan. Toen moest ik toch wel doorremmen
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
met een oude(2002) Touran kan 80 met gemak op winterbanden in de zomer..
Maar een Touran heeft ook wel een andere wegligging als een 5008. Ongetwijfeld dat het hok er harder overheen kon. Maar ook nog iets met vertrouwen, veiligheid etc
Maar een Touran heeft ook wel een andere wegligging als een 5008. Ongetwijfeld dat het hok er harder overheen kon. Maar ook nog iets met vertrouwen, veiligheid etc
True, maar om nou te zeggen dat een Touran een goede wegligging heeft vind ik ook weer te...
Op maandag 6 januari 2014 15:01 schreef MuurStraat het volgende: In de categorie bijzondere bakken kwam m'n pa een tijdje terug de Volkswagen Lavida tegen, voor de Chinese markt, soort kruising tussen de Jetta en een Passat
Op maandag 6 januari 2014 15:01 schreef MuurStraat het volgende: In de categorie bijzondere bakken kwam m'n pa een tijdje terug de Volkswagen Lavida tegen, voor de Chinese markt, soort kruising tussen de Jetta en een Passat
Sowieso wel lachen die verschillen. Ik heb een hele tijd in Australië gezeten, dat zie je ook echt compleet andere modellen.
Wel mooi in Azië en Oceanië, is dat Subaru er gewoon echt groot is, wat een bazenbakken zeg.
Al vind ik dat schakelen met links helemaal niks gelukkig is bijna alles automaat daar. En dan nog ga je constant met je ruitenwissers aan de bocht om.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik vind hem meer op een lancia lijken, weet ff niet welk type.
[?
De oude thema?
quote:
Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef BlackLining het volgende: Sowieso wel lachen die verschillen. Ik heb een hele tijd in Australië gezeten, dat zie je ook echt compleet andere modellen.
Wel mooi in Azië en Oceanië, is dat Subaru er gewoon echt groot is, wat een bazenbakken zeg.
Subaru verliest gewoon de strijd van het Co2 knijpen wat de Duitsers en Fransen haarfijn doen. Daarom zie je ze hier zelden, omdat ze fors wat kosten en lease niet voordelig zijn.
Subaru verliest gewoon de strijd van het Co2 knijpen wat de Duitsers en Fransen haarfijn doen. Daarom zie je ze hier zelden, omdat ze fors wat kosten en lease niet voordelig zijn.
Klopt, jammer wat het zijn heerlijke wagens. Ik heb ermee van Sydney naar Cairns gereden, een goeie 2500km, maar in ultiem comfort.
Rijden in China valt ook wel mee. Ze houden zich absoluut niet aan de regels maar rijden volgens het principe van opletten een elkaar de ruimte geven. Gaat prima. Doen ze trouwens in Zuid Europa ook zo maar dat is een stuk rustiger.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op maandag 6 januari 2014 15:22 schreef Fiorano het volgende: Wat dat betreft is Afrika wel echt een soort van heaven. Prachtig man, al die oude zooi. Mooiste wat ik daar gezien heb waren de vrachtwagens.
Daf Cabine, MAN Motor allemaal op een Mercedes Benz chassis
Toch mooi, dat de manuren goedkoper zijn dan nieuwe onderdelen ... Hoezo belde je me net trouwens ?
quote:
Op maandag 6 januari 2014 15:24 schreef BlackLining het volgende: Klopt, jammer wat het zijn heerlijke wagens. Ik heb ermee van Sydney naar Cairns gereden, een goeie 2500km, maar in ultiem comfort.
Rijden in China valt ook wel mee. Ze houden zich absoluut niet aan de regels maar rijden volgens het principe van opletten een elkaar de ruimte geven. Gaat prima. Doen ze trouwens in Zuid Europa ook zo maar dat is een stuk rustiger.
Ik zou serieus daar nooit achter het stuur stappen, voor je het weet rijd je iemand aan en heb je een probleem voor de rest van je leven..
Ik zou serieus daar nooit achter het stuur stappen, voor je het weet rijd je iemand aan en heb je een probleem voor de rest van je leven..
Dat is ook de reden dat hij een chauffeur heeft Luxeprobleem zeg maar.. Kost daar overigens niks, veel grote bedrijven hebben de hele dag chauffeurs klaar staan om klanten en personeel overal heen te laten rijden..
@Joppie mag wel, maar dat is een beetje een omslachtig proces
Toch mooi, dat de manuren goedkoper zijn dan nieuwe onderdelen ... Hoezo belde je me net trouwens ?
[..]
Ik zou serieus daar nooit achter het stuur stappen, voor je het weet rijd je iemand aan en heb je een probleem voor de rest van je leven..
Verkeerde nr. aangetikt .
Ja is echt geweldig daar, ben nu 2x in Ghana geweest en 1x Oeganda. Ghana heb je wel wat vaker europese auto's veel meer dan in Oeganda. Soms zie je auto's rijden waarbij je denkt dat het uberhaupt niet mogelijk dat ze 3m rijden...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 6 januari 2014 15:29 schreef joppie_saus het volgende: Ik wist niet beter dan dat je als niet Chinees niet in China mag rijden. Is dat weer veranderd ofzo?
Neup, al kun je in theorie een Chinees rijbewijs aanvragen. In de praktijk echter onmogelijk.
In Hong Kong en Macau mag je gewoon rijden, zelfs zonder internationaal rijbewijs.
Of je dat wilt is inderdaad een tweede
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Nou, dat was mijn werkdag, uiteindelijk maar 1 rit van 3 gedaan 2de auto bleef nog bij de klant en 3de auto kan pas woensdag getransporteerd worden. EW heeft overigens 2de week op rij al foute beschikbaarheden bij mij, iemand anders ook last van?
De Bora bestaat daar nog steeds, en die zien er samen met de nieuwe Lavida en de Jetta allemaal exact hetzelfde uit
Vrijwel alle (goedkope) taxi's in China zijn VW Santana's. Afgelopen zomer talloze keren met 3 personen die zeiknat waren van het zweet achterin zo'n bak gezeten .
Twee prima ritten voor morgen: Heerlen - Amersfoort in een Qashqai en Amersfoort - Born in een 320d.
En weer klaar. In Breda kwam precies de bus voorrijden toen ik aan kwam lopen, timing
En ondanks dat de pagina's hard zijn gegaan, dit zou mijn lijstje van opties zijn
1) airco 2) cruise control 3) ingebouwd radio/navigatiesysteem met beetje mooie boxen (en het liefst ook bluetooth zodat je je dashboard niet hoeft te verneuken met een parrot) 4) dikkere motor 5) automaat (mits op niveau DSG ed, anders schakel ik zelf wel en wil ik hier stoelverwarming )
Op maandag 6 januari 2014 16:02 schreef joppie_saus het volgende: Ik zou ook sowieso US running lights inbouwen. Dan blijven je knipperlichten altijd lichtjes branden zodra je je verlichting ingeschakeld.
Wat is daar het praktisch nut van? Ik heb dat nog nooit begrepen
Op maandag 6 januari 2014 16:13 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Heb je wel eens een lichtmetalen velg in handen gehad? Die zijn stukken zwaarder dan een simpele stalen velg met wieldop.
Dat ligt aan de constructie van die lichtmetalen velg Vooral in de wat grotere maten zoals 17 inch
Mijn steelies zijn 100% zwaarder dan mijn lichtmetallo's
Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef bokkepoot het volgende: Ik zie het toch niet als ik in de auto zit, enige wat echt een beetje nut heeft is Xenon imho....
Jup, maar stel het in godsnaam goed af.
Op verkeerd afgestelde Xenon mag wat mij betreft de doodstraf staan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef bokkepoot het volgende: Ik zie het toch niet als ik in de auto zit, enige wat echt een beetje nut heeft is Xenon imho....
Ik vind DRL op geen enkele auto mooi. Bij VAG branden er lampjes naast de mistlampen, bij Audi krijg je scheve smoel als je je richtingaanwijzer aan zet en bij PSA plaatsen ze die dingen op de meest onmogelijke plaatsen
Morgen een ritje van utrecht naar kampen, in, hoe verrassend ook, een BMW 5-Serie. Ik moet alleen de m5 nog rijden, dan heb ik ze toch wel allemaal gehad. ^^
Op maandag 6 januari 2014 16:47 schreef DrSnuggle het volgende: Morgen een ritje van utrecht naar kampen, in, hoe verrassend ook, een BMW 5-Serie. Ik moet alleen de m5 nog rijden, dan heb ik ze toch wel allemaal gehad. ^^
Op maandag 6 januari 2014 16:44 schreef joppie_saus het volgende: Ik vind DRL op geen enkele auto mooi. Bij VAG branden er lampjes naast de mistlampen, bij Audi krijg je scheve smoel als je je richtingaanwijzer aan zet en bij PSA plaatsen ze die dingen op de meest onmogelijke plaatsen
[..]
Het ging nu over wat je wel en niet zag ín de auto.
Kan wel wezen maar dat is visueel, lichte velgen heeft ook nog een andere functie. Die running lights niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op maandag 6 januari 2014 16:44 schreef joppie_saus het volgende: Ik vind DRL op geen enkele auto mooi. Bij VAG branden er lampjes naast de mistlampen, bij Audi krijg je scheve smoel als je je richtingaanwijzer aan zet en bij PSA plaatsen ze die dingen op de meest onmogelijke plaatsen
[..]
Het ging nu over wat je wel en niet zag ín de auto.
Bij VAG (en dus ook Audi) vind ik het altijd wel prima, mits je xenon/led-DRL hebt, anders ziet het er vrij goedkoop uit idd.
Die Clio hierboven hadden ze ook een iets betere plek voor kunnen bedenken ja Maar dat US running lights vind ik er niet echt top uitzien eigenlijk. Volgende stap als je dat hebt is zeker xenon onder je auto?
Lijkt me echt een koningsdiesel! Alleen jammer dat hij direct weer aan X-drive gekoppeld zit. Een 4-wiel drift gaat je denk ik nog niet lukken met dat vermogen. Al heeft hij natuurlijk wel een vrachtwagenlading koppel
Kan wel wezen maar dat is visueel, lichte velgen heeft ook nog een andere functie. Die running lights niet.
Jaaaaaaaaa. Maar bokkepoot zei dat hij geen US lights wil omdat hij het niet ziet vanuit de auto. Daarop zeg ik dat ik lichtmetaal óók niet zie vanuit de auto. Heeft op dat punt dus niks met functionaliteit te maken, puur visueel. Gewoon alleen om wat je ziet in de auto.