Dat zou wel tof zijn voor mij: 17" + getrokken bandjes + stoeprand is geen goede combinatiequote:Op maandag 6 januari 2014 14:35 schreef Fiorano het volgende:
Wat trouwens ook een hele toffe optie is zijn spiegels die automagisch naar beneden draaien als je de bak in de achteruit zet. Kun je fijn de stoeprandjes in de gaten houden.
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehoudenquote:Op maandag 6 januari 2014 14:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Neuh, Ding vreet banden, zeker met mijn rijstijl. Heb er ook GT Radials e.d. onder gehad, maar zitten nu Hifly's onder die me qua grip niet eens tegenvallen qua zomerbanden. Kan best hard de bocht om, en zeker op droog plakken ze goed aan de weg, pas als ik echt forceer krijg ik onderstuur met die dingen.
Winterbanden achter zijn ook HiFly geloof ik, voor zit Maxxis ofzo, maar dat zijn echt kutbanden als je door wilt rijden, bakken onderstuur en wielspin in de regen. Wel goed voor mijn verbruik, want ik rij door dat wielspin nu een stuk rustiger.
Onze C4 Picasso Exclusive had dat, de C5 dan weer nietquote:Op maandag 6 januari 2014 14:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat zou wel tof zijn voor mij: 17" + getrokken bandjes + stoeprand is geen goede combinatie
Joppie, weet je trouwens dat de bandjes die ik er eerst om had alleen maar werden gefabriceerd door NanKing (maat 205/35/17 was dat zo uit mijn hoofd) De Nankings die ik had in 205/40/17 waren ook prima bandjes, deden amper onder voor de GT Radial sports.
Deze zomerbandjes heb ik gehad.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehouden.
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Falken is trouwens ook lekker hard rubber.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehouden.
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Brr.. Energy savers.. Had m'n vader eerst ook als zomerbanden. Zo af en toe in de 3e versnelling nog aandrijfreacties in het stuurquote:Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef Fiorano het volgende:
[..]
In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes.
Ach voor die 90pk van mij maak ik mij niet druk, die Falken's krijg ik in z'n 2 bij nat nog wel slippendquote:Op maandag 6 januari 2014 14:43 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
[..]
Brr.. Energy savers.. Had m'n vader eerst ook als zomerbanden. Zo af en toe in de 3e versnelling nog aandrijfreacties in het stuur. Nu Dunlop Sportmaxx (ofzo), die krijgen tenminste vanaf de 2e versnelling al het vermogen op de weg. En ook in regen doen ze het perfect.
Sowieso zomerbanden in de sneeuw, das gewoon glijden ohne ende...quote:
Ah joh, als je maar een smalle versie hebt. Bovendien is hoe je rijd in de sneeuw misschien wel veel belangrijker als met welke banden. Gewoon rustig koppelen, niet gelijk gas bij en heeeeel chillll rijden.quote:
Je hebt waarschijnlijk niet eens energysavers in mijn zomermaat(205/40/17)quote:Op maandag 6 januari 2014 14:44 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb het niet zo op B-merken. Nu als winterband Vredestein Snowtrack 2 er onder, zomerbandjes zijn Michelin's. Geen EnergySavers.
Dat is onmogelijkquote:Op maandag 6 januari 2014 14:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
Echte bazen nemen de rotonde bij Joure gewoon met de cruise op 130.
Zeker waar. Maar die Energy Savers zijn, om de rolweerstand te beperken, echt knetterhard. Zelfs in de zomer. Een 'zachtere' zomerband zal het daarom vaak in winterse omstandigheden beter doen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Sowieso zomerbanden in de sneeuw, das gewoon glijden ohne ende...
http://goo.gl/maps/Lx2MHquote:Op maandag 6 januari 2014 14:49 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik ken de rotonde niet. Iemand ff een link naar streetview? Dan kan ik daarna m'n geld inzetten
maps.google.nl --> Joure en dan bij de snelweg kijken...quote:Op maandag 6 januari 2014 14:49 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik ken de rotonde niet. Iemand ff een link naar streetview? Dan kan ik daarna m'n geld inzetten
A6 -->A7 moet toch met 130 lukkenquote:
Klopt maar een zachtere zomerband slijt natuurlijk veel snellerquote:Op maandag 6 januari 2014 14:50 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar die Energy Savers zijn, om de rolweerstand te beperken, echt knetterhard. Zelfs in de zomer. Een 'zachtere' zomerband zal het daarom vaak in winterse omstandigheden beter doen.
quote:Op maandag 6 januari 2014 14:06 schreef joppie_saus het volgende:
Nou, nog één keer dan.
Skoda Superb Combi met Range Rover Overfinch velgen
[ afbeelding ]
Ow die..quote:
Denk het niet. Vorige week een Peugeot 5008 (sowieso een dweil op de weg), dan is 80 hard zat.quote:
Ik ga je reporten voor spam.quote:
Door die verhoging gaat het je niet lukken. anders had je van rechterbaan naar linkerbaan op rotonde om vervolgens weer strak in te snijden. Maar je kan niet over die stenen heen met 130quote:Op maandag 6 januari 2014 14:52 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Zit een hele lelijke knik in de bocht waar je je geheid op verkijkt
Precies, dan liever een mooie lage Superb met een leuk setje lichtmetaal.quote:
Hmm te weinig daar geweest voor dit soort theorieen...quote:Op maandag 6 januari 2014 14:54 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Door die verhoging gaat het je niet lukken. anders had je van rechterbaan naar linkerbaan op rotonde om vervolgens weer strak in te snijden. Maar je kan niet over die stenen heen met 130
Haha mijn theorie is ook gebaseerd op streetview hoorquote:Op maandag 6 januari 2014 14:56 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hmm te weinig daar geweest voor dit soort theorieen...
met een oude(2002) Touran kan 80 met gemak op winterbanden in de zomer..quote:Op maandag 6 januari 2014 14:53 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
[..]
Denk het niet. Vorige week een Peugeot 5008 (sowieso een dweil op de weg), dan is 80 hard zat.
Mijn eerste ervaring met dat knooppunt was vorig jaar in de winter met een Transit toen het zo sneeuwde. Ik had de bocht langs de rotonde van A6 naar A7 richting Groningen, maar onder die omstandigheden moet je daar echt voor in de ankers. Ik dacht dus dat het gewoon zo'n flauwe bocht was waar je de cruise gewoon aan kan laten staan. Toen moest ik toch wel doorremmenquote:Op maandag 6 januari 2014 14:56 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hmm te weinig daar geweest voor dit soort theorieen...
Maar een Touran heeft ook wel een andere wegligging als een 5008. Ongetwijfeld dat het hok er harder overheen kon. Maar ook nog iets met vertrouwen, veiligheid etcquote:Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
met een oude(2002) Touran kan 80 met gemak op winterbanden in de zomer..
True, maar om nou te zeggen dat een Touran een goede wegligging heeft vind ik ook weer te...quote:Op maandag 6 januari 2014 15:02 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
[..]
Maar een Touran heeft ook wel een andere wegligging als een 5008. Ongetwijfeld dat het hok er harder overheen kon. Maar ook nog iets met vertrouwen, veiligheid etc
Haal dat VW logo weg en die Lavida is net een Toyotaquote:Op maandag 6 januari 2014 15:01 schreef MuurStraat het volgende:
In de categorie bijzondere bakken kwam m'n pa een tijdje terug de Volkswagen Lavida tegen, voor de Chinese markt, soort kruising tussen de Jetta en een Passat
[ afbeelding ]
Passat heet overigens Magotan in China
[ afbeelding ]
Ook een subtiel kopietje, ook wel geinig. De Shuanghuan SCEO
[ afbeelding ]
Is meestal gewoon afgedankte zooi waar we in Europa dankzij voorschriften niet meer in nieuwe auto's willen hebben...quote:Op maandag 6 januari 2014 15:01 schreef MuurStraat het volgende:
In de categorie bijzondere bakken kwam m'n pa een tijdje terug de Volkswagen Lavida tegen, voor de Chinese markt, soort kruising tussen de Jetta en een Passat
[ afbeelding ]
Passat heet overigens Magotan in China
[ afbeelding ]
Ook een subtiel kopietje, ook wel geinig. De Shuanghuan SCEO
[ afbeelding ]
Haal maar naar Europaquote:Op maandag 6 januari 2014 15:06 schreef MuurStraat het volgende:
Vond ik ook al idd, dat wordt opgelost in de nieuwe overigens
[ afbeelding ]
Die vind ik echt gaaf, zo lekker ouderwets vierkantquote:Op maandag 6 januari 2014 15:10 schreef MuurStraat het volgende:
Maken nog wel meer modellen die we hier niet kennen
[ afbeelding ]
Santana Vista.
De Bora bestaat daar nog steeds, en die zien er samen met de nieuwe Lavida en de Jetta allemaal exact hetzelfde uit
Ik vind hem meer op een lancia lijken, weet ff niet welk type.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:10 schreef MuurStraat het volgende:
Maken nog wel meer modellen die we hier niet kennen
[ afbeelding ]
Santana Vista.
De Bora bestaat daar nog steeds, en die zien er samen met de nieuwe Lavida en de Jetta allemaal exact hetzelfde uit
quote:Op maandag 6 januari 2014 15:17 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ik vind hem meer op een lancia lijken, weet ff niet welk type.
Subaru verliest gewoon de strijd van het Co2 knijpen wat de Duitsers en Fransen haarfijn doen.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:19 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso wel lachen die verschillen. Ik heb een hele tijd in Australië gezeten, dat zie je ook echt compleet andere modellen.
Wel mooi in Azië en Oceanië, is dat Subaru er gewoon echt groot is, wat een bazenbakken zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |