Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ritjes voor maandag Outlander van Assen naar Zaandam, en dan met een BMW X5 terug. Vervolgens van Assen naar Harderwijk in een Volvo S60 D3. Dacht even dat die D3 maar 3 cillinders had, maar dus ook 5
Op vrijdag 3 januari 2014 16:45 schreef Kiprollade het volgende: Het is een 508 toch? Voorwielaandrijving? Driften zit er dan niet echt in, op wat slippen met de handrem na
Hebben die bakken niet enkel zo'n parkeerrem met een knopje?
En op naar CS. Als ik het hier zo lees moet ik mezelf voor gek verklaren bij S-RS in te stappen. Maar de vorige keer viel het reuze mee. En je hebt tenslotte niet voor niks 160pk
Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef gehaktstaaf123 het volgende: En op naar CS. Als ik het hier zo lees moet ik mezelf voor gek verklaren bij S-RS in te stappen. Maar de vorige keer viel het reuze mee. En je hebt tenslotte niet voor niks 160pk
Toen in Driebergen schoten we bijna de rotonde af en pakten we een stuk grasveld mee
Hahahaha, de handrem van de 508 is een kut ding man, werkt voor geen meter om de kont om te gooien, ook haast niet op nat.. Anyways, ik heb de trein gehaald!
Kan net voor jullie aan op en neer pendelen naar huis voor de auto, word wss wel 5-10 minuten later, even omkleden e.d.. Voor viezze wordt het dus ongeveer kwart voor 7- 10 voor 7.
Viezze aan de zuidzijde en de meppelaars aan de kant van get station
Lekker onweersbuitje hier in Breda, goeie hagelstenen ook.
Ik mocht eerder weg bij het verhuurbedrijf (4 uur ipv half 6 ) dus ik zit een beetje uit mijn neus te vreten nu.
Ik heb al wel 2 boetes gehad van allebei ongeveer ¤30. Een keer 4 te hard op 70-weg (Backer & Rueb, bij McDonald's in Breda) en een keer 3 te hard op de singel bij de brandweer. Die eerste boete was ook de eerste keer dat ik Pa's auto meekreeg, de 3e auto die ik ooit reed inclusief leswagen, eerste keer diesel, eerste keer turbo. Dus dat zegt genoeg
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op vrijdag 3 januari 2014 16:59 schreef S-RS het volgende: Hahahaha, de handrem van de 508 is een kut ding man, werkt voor geen meter om de kont om te gooien, ook haast niet op nat.. Anyways, ik heb de trein gehaald!
Kan net voor jullie aan op en neer pendelen naar huis voor de auto, word wss wel 5-10 minuten later, even omkleden e.d.. Voor viezze wordt het dus ongeveer kwart voor 7- 10 voor 7.
Viezze aan de zuidzijde en de meppelaars aan de kant van get station
Als iemand hier ff post als jullie uit Meppel wegrijden, dan is het nog een minuut of 20
Tipje voor de chauffeurs die anderen ophalen: met Waze kan je je rit 'delen', je kan dan een URL sturen naar iedereen en zo ben je op een webpagina live te volgen met verwachte aankomsttijd etc. Je hoeft niet elkaars account of zo te weten en de passagiers hebben de Waze app niet nodig. Je stuurt gewoon een URL.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Hahaha, zo lijkt het allemaal heel spannend. Maar ik rij meestal heel netjes maar wel hard. Alleen als ik alleen ben of met max 1 passagier die bochtjes snel nemen leuk vind. Sarasi komt staks van een koude kermis thuis als ze denkt dat ik een kamikaze ben
Hahaha, zo lijkt het allemaal heel spannend. Maar ik rij meestal heel netjes maar wel hard. Alleen als ik alleen ben of met max 1 passagier die bochtjes snel nemen leuk vind. Sarasi komt staks van een koude kermis thuis als ze denkt dat ik een kamikaze ben
Whehe same here. Vanmiddag nog twee josti's over de busbaan rechts ingehaald omdat ze niet boven de 35 uitkwamen in de stad
Op vrijdag 3 januari 2014 17:49 schreef Fiorano het volgende: De tering wat een bui hier, ga ammenooit niet fietsen naar het station.... Dan maar geen pils, pak ik de auto wel.
Op vrijdag 3 januari 2014 17:49 schreef Fiorano het volgende: De tering wat een bui hier, ga ammenooit niet fietsen naar het station.... Dan maar geen pils, pak ik de auto wel.
Da's een flink offer
Moest laatst een auto ophalen bij een of ander consultancybedrijf in Amsterdam. CP was zelf niet aanwezig. Omdat geen van zijn collega's voor de schades die ik geconstateerd had wilde tekenen, heb ik ruim een uur moeten wachten. Na overleg met LM, EW en het bedrijf van de CP uiteindelijk de auto meegekregen. Bij het afleveradres viel op dat ik een forse schade aan de voorzijde gemist had, waarschijnlijk door controle in een donkere parkeergarage. Weet nog niet precies hoe dit gaat aflopen, maar heb er nog niks van gehoord gelukkig Hebben jullie wel eens schade gereden en dit op jezelf verhaald gekregen?
Het lijkt bijna op een EW werkdag, snoeiharde regen, geen bushokje en bus kwam niet opdagen. Gelukkig had hij wat vertraging, dus ben zo bij het station.
Ik ben er! Ik sta net voorbij het midden van de parkeerstraat met een groene Golf 3
Editie: volgens mij heb ik als eerste de reservering bevestigd aan de balie. Ik heb al een pasje en zit in het café op de bank
[ Bericht 39% gewijzigd door Babananana op 03-01-2014 19:16:57 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik sta nog te wachten bij de Shell op A12 op Irritatie100 :p
Ja er ontstond om 17:00 een file op de A27 tussen Breda en Gorinchem, dus was maar wat eerder vertrokken. Toen ik voorbij kwam was alles al opgelost, zul je altijd zien!
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op vrijdag 3 januari 2014 19:26 schreef Fiorano het volgende: Heuh crash bij de afrit Maarssen - Broek, iemand van ons? Is Amoeba toch gekomen denk ik
Haha!
Jullie zijn toch niet die groep Turken die de hele tijd met zo'n pauperpiepstemmetje jeweetzelluf tegen elkaar roepen? Want dan ga ik naar huis!
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Onze collega's van de planning zijn nog steeds aan het werk. 30 minuten geleden een oproep op FB gezet dat ze nog heel veel werk voor maandag hadden. Had me niet beschikbaar staan ivm één college a.s. maandag. Heb ze zonet maar opgebeld, gewoon op de reguliere Hiker lijn, en twee ritten voor maandag gekregen.
Leeuwarden - Duiven in een Sprinter Arnhem - Lisserbroek in een A5
In plaats van een übersaai college te volgen, mooi wat uurtjes maken maandag!
Rest mij jullie alleen nog een fijne avond te wensen!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Nou, van mij mag er onderhand wel een optie komen om geen smsjes te ontvangen. Ik kreeg er vandaag 5. Zou alleen naar hikers moeten worden verzonden die beschikbaar zijn of hun beschikbaarheid niet hebben opgegeven.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Houd de boel heel daar! We verwachten wel weer een "familie-portret" natuurlijk.. Ik ben net thuis van stage, dus wordt teveel gedoe om nog naar Maarssen te crossen.
Ben wel heel wat rustiger gaan rijden sinds de zomer, aangezien ik even 285 euro mocht aftikken. 28km/h te hard binnen de bebouwde kom. Helaas wel voor EW, en kon ik me verantwoorden bij de grote A in Breda Nog geen 2 maanden daarvoor ook nog gepakt bij de traject controle op de A27, even een vrachtwagen inhalen en de afrit Houten nemen... Dat was wel privé gelukkig
[ Bericht 30% gewijzigd door zazzel op 03-01-2014 20:07:51 ]
Was een A5 2.0 TFSI quattro incl DSG, dacht nog even een stoplichtje mee te pakken. Holy shit, hebben jullie niets te doen trouwens? Kan als een malle even 1,5 deel terug lezen
Nog 2 weken stage, daarna 3 weken vrij. Ga dan de schade van het afgelopen half jaar maar inhalen bij EW. Aan al die mails en sms'jes te zien kunnen ze dat wel gebruiken.
Wauw, wanhoop op kantoor? Beschikbaar gezet om 20:58; 21:02 bellen ze met z'n tweeën tegelijk. Wisseltje Hapert - Hoek van Holland. En ik kom uit Ede. Dat wordt meer OV'en dan effectief autorijden.
Het was gezellig! Mijn rondertijden waren niet geweldig, maar het was een leuke ervaring! Volgende keer iets minder snel naar de McDonald's rijden, dat vindt de Golf niet zo leuk als hij koud is
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Net ook weer thuis! Ik vond het weer zeer geslaagd Na dat ik de rest had afgezet nog even de uitlaat schoon gebrand, ipv dat laffe rondje op het industrieterrein
Op zaterdag 4 januari 2014 00:01 schreef Babananana het volgende: Het was gezellig! Mijn rondertijden waren niet geweldig, maar het was een leuke ervaring! Volgende keer iets minder snel naar de McDonald's rijden, dat vindt de Golf niet zo leuk als hij koud is
Huuuh, ik heb je auto helemaal niet gezien? Wat voor een had je mee?
Ik wou niet volgas, omdat de auto vol zat en het blok koud was. Maar door 380nm koppel rij je iets te soepel lekker vlot
Hier kan die niet tegenop natuurlijk. Al is 135nm ook prima op 950kg
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Je achterkantje ging wel lekker heen en weer geloof ik
Op het industrieterrein wel even, daar kon toch niks gebeuren. Op de openbare weg doe ik liever niet al te wild met passagiers. Kom daar in de buurt wel vaker met vrienden die echt petrolheads zijn, dan is het nog iets meer tokkie stijl
Ma's groene Golf 3 1.6 75pk uit 1995. Klinkt simpel, maar hij rijdt lekkerder dan de gemiddelde A- en B-segmenter en is op de snelweg nog zuinig ook
En: 120km/u @ 3000rpm, is ook niet standaard tegenwoordig.
[..]
Hier kan die niet tegenop natuurlijk. Al is 135nm ook prima op 950kg
Oef, dat is wel heeeeeel netjes zeg. Want ik irriteer me inderdaad te pletter dat de MX-5 en de 207CC bij 120km/u al 3550/3600 toeren doen. Echt waardeloos, voelt gelijk zo goedkoop
Geen dank! Jij nogmaals bedankt voor de chocola, op de terugweg vergeten uit het dashboard kastje te halen.. Maar aan de inhoud van de doos te zien stelt m'n vader het ook op prijs
Zoo, ook weer thuis. Nu nog FF koud biertje voor de TV, dan maar rap m'n nest in. Was erg geslaagd! En S-RS, nogmaals dank voor 't vervoer. Vond al dat je rustig reed, maar dat heb je dus nog wel ff gecompenseerd
Geen dank! Jij nogmaals bedankt voor de chocola, op de terugweg vergeten uit het dashboard kastje te halen.. Maar aan de inhoud van de doos te zien stelt m'n vader het ook op prijs
Haha, komt dat dus wel goed.
Ik pak een kopje thee, even opwarmen, en dan m'n bed in. Net nog even heel lief een verdwaalde man de weg gewezen, hij zocht al een uur naar de parallelweg.
Op zaterdag 4 januari 2014 00:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Was erg geslaagd! En S-RS, nogmaals dank voor 't vervoer. Vond al dat je rustig reed, maar dat heb je dus nog wel ff gecompenseerd
Geen dank!!
Gehehe, ik zag iedereen helemaal rechts rijden(voor het eerst). Tja, dan maak je even goed gebruik van de 3 banen haha
Ik pak een kopje thee, even opwarmen, en dan m'n bed in. Net nog even heel lief een verdwaalde man de weg gewezen, hij zocht al een uur naar de parallelweg.
Ik zit al te knikkebollen in de stoel, dus ga er zo ook maar in
Oef, dat is wel heeeeeel netjes zeg. Want ik irriteer me inderdaad te pletter dat de MX-5 en de 207CC bij 120km/u al 3550/3600 toeren doen. Echt waardeloos, voelt gelijk zo goedkoop
Ach, de mijne doet 6.500 rpm bij 120
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
De zaken gaan goed bij EW, krijg zojuist nog een SMS of ik vandaag nog kan werken. Zal wel vanaf Eindhoven zijn dus wordt hem niet voor mij, maar als het de rest van de maand nou ook zo druk blijft
Zo, na een maand alleen gelezen te hebben, ga ik me hier ook maar melden. Gisteren de rijtest gehaald dus binnekort hopelijk mijn eerste ritjes. Regio Breda sorry maar er is weer een nieuwe hiker bij.
Op zaterdag 4 januari 2014 12:47 schreef Drilboor het volgende: Zo, na een maand alleen gelezen te hebben, ga ik me hier ook maar melden. Gisteren de rijtest gehaald dus binnekort hopelijk mijn eerste ritjes. Regio Breda sorry maar er is weer een nieuwe hiker bij.
Welkom!
Was zeker gezellig gister. Al loop ik nu wel met een ziek ei op m'n linker knie door het karten. Toch weer te lomp geweest
Vanmorgen werden de gevolgen van het karten me pas duidelijk. Een grote blauwe plek op de rechter kant van m'n kont, mijn rechter pols doet zeer en een beetje spierpijn in de bovenarmen. Valt allemaal best mee dus
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Hier geen blauwe plekken, maar voelde wel een paar pijnlijke plekjes op m'n rug. Wel zware armen, de weinige spieren die ik heb, waren gisteren allemaal aan het werk
Trouwens, ik vond het ook zwaar verneukt dat die kut familie op de baan reed. Die blonde dozen negeerde die blauwe vlag serieus constant. Die heb ik er dan ook meerdere malen van de baan af gebeukt door de binnenbocht te nemen waar dat niet echt tactisch was. Maar dan was je er tenminste langs
Inderdaad die 2e heat. Een aantal van dat gezin gaf echt geen ruimte bij de blauwe vlag. Dus heb ik twee maal een aan de kant geduwd in de bocht. Dan moeten ze maar ruimte geven..
Weet iemand het noodnummer van Easyway en kan me dat per PM geven? Ze hebben we voor wat ritten ingepland, maar ga alle tijden sowieso niet halen maandag. Kon eigenlijk ook alleen maar tot 13:00, daarna college, maar die moet ik ook skippen.. Deels wel mijn eigen schuld, had het gisteren eigenlijk al moeten checken.
Opzich wel briljant dat ze ons arrogant vindt terwijl 1500 blauwe vlaggen negeren wel heel sociaal over komt. Je moest die trut wel aan de kant zetten. Gelukkig dat Rubenr3 dat nog even duidelijk maakte tussen de races door :p
Op zaterdag 4 januari 2014 20:47 schreef Shefkee het volgende: Weet iemand het noodnummer van Easyway en kan me dat per PM geven? Ze hebben we voor wat ritten ingepland, maar ga alle tijden sowieso niet halen maandag. Kon eigenlijk ook alleen maar tot 13:00, daarna college, maar die moet ik ook skippen.. Deels wel mijn eigen schuld, had het gisteren eigenlijk al moeten checken.
Op zaterdag 4 januari 2014 21:58 schreef RTS91 het volgende: Heb ik nou over die uitslagen heen gelezen? Ben benieuwd of die grootspraak van S-RS wel zo terecht was (weet het antwoord eigenlijk wel...)
Tweede, janken dit. Robbert(quick) was eerste. Viezze 3e, maar die heeft maar 1 heat mee gedaan, dus wie weet wat die anders had gedaan.
Tweede, janken dit. Robbert(quick) was eerste. Viezze 3e, maar die heeft maar 1 heat mee gedaan, dus wie weet wat die anders had gedaan.
Ik baalde flink dat ik de tweede heat niet mee kon doen
Moet wel zeggen dat het te druk was om echt een goede tijd neer te zetten. Ben benieuwd wat je rijdt als er een man of 8 op de baan zitten die allemaal snel rijden.
Ola! Ik ben nieuw op FOK en nieuw in het studentchauffeur-gebeuren. Vandaag de eerste 8 sollicitaties de deur uit (zijn een hoop bedrijven, dacht dat dat wat minder was!). Dit jaar begonnen met studie autotechniek en dacht mooi te kunnen combineren zo!
Weet niet precies wat ik kan verwachten maar heb redelijk hoge vaste lasten dus hoop dat die toch minstens voor een deel gedekt kunnen worden!
Rijervaring is nu 7 jaar, waarvan 3 jaar auto en ongeveer 140.000km. Ik zal voornamelijk even meelezen aangezien ik dus zelf nog niet rondrijd, maar tzt zullen er misschien ook berichten van mij de wereld in gestuurd worden.
Woon in Utrecht, school in Arnhem, dus die regio's zal ik het meest te vinden zijn.
Ik baalde flink dat ik de tweede heat niet mee kon doen
Moet wel zeggen dat het te druk was om echt een goede tijd neer te zetten. Ben benieuwd wat je rijdt als er een man of 8 op de baan zitten die allemaal snel rijden.
Inderdaad. Vorig jaar bij het buiten karten reden we wel met alleen de EW crew. Veel relaxter.
Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef PogoSticK het volgende: Ola! Ik ben nieuw op FOK en nieuw in het studentchauffeur-gebeuren. Vandaag de eerste 8 sollicitaties de deur uit (zijn een hoop bedrijven, dacht dat dat wat minder was!). Dit jaar begonnen met studie autotechniek en dacht mooi te kunnen combineren zo!
Weet niet precies wat ik kan verwachten maar heb redelijk hoge vaste lasten dus hoop dat die toch minstens voor een deel gedekt kunnen worden!
Rijervaring is nu 7 jaar, waarvan 3 jaar auto en ongeveer 140.000km. Ik zal voornamelijk even meelezen aangezien ik dus zelf nog niet rondrijd, maar tzt zullen er misschien ook berichten van mij de wereld in gestuurd worden.
Woon in Utrecht, school in Arnhem, dus die regio's zal ik het meest te vinden zijn.
Wajo, waar allemaal wel niet dan? Geef mij eens wat tips. Ben bij ew gekickt, want te oud en AR had mij niet nodig. Bij ab-az sta ik nog ingeschreven maar die hadden vrij weinig werk voor me...
Qua karten volgende keer naar de Schumi kartbaan in Kerpen (D) binnen en buiten baan + even stukkie Autobahn meepakken .
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef PogoSticK het volgende: Ola! Ik ben nieuw op FOK en nieuw in het studentchauffeur-gebeuren. Vandaag de eerste 8 sollicitaties de deur uit (zijn een hoop bedrijven, dacht dat dat wat minder was!).
quote:
Op zaterdag 4 januari 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende: Wajo, waar allemaal wel niet dan? Geef mij eens wat tips. Ben bij ew gekickt, want te oud en AR had mij niet nodig. Bij ab-az sta ik nog ingeschreven maar die hadden vrij weinig werk voor me...
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).
Hoe lang zijn de contracten?
Sowieso, met een nul uren contract kunnen ze je toch prima een contract voor onbepaalde tijd geven, maakt weinig uit
Nog wat verder uitgezocht, en AR ontslaat je zodra je in Fase 3 dreigt te komen. Dat betekent na 130 gewerkte weken. Ik zit na iets meer dan een jaar op 39 gewerkte weken, dus met dit tempo kan ik nog ruim 2 jaar door
Sowieso, met een nul uren contract kunnen ze je toch prima een contract voor onbepaalde tijd geven, maakt weinig uit
Je eerste vraag snap ik niet. Waarom ze je uitschrijven is mij ook niet helemaal duidelijk, misschien eens een mail sturen. Op de site staat en soort Q&A die erover gaat, maar dat is voor 65+ers.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wajo, waar allemaal wel niet dan? Geef mij eens wat tips. Ben bij ew gekickt, want te oud en AR had mij niet nodig. Bij ab-az sta ik nog ingeschreven maar die hadden vrij weinig werk voor me...
Qua karten volgende keer naar de Schumi kartbaan in Kerpen (D) binnen en buiten baan + even stukkie Autobahn meepakken .
Google op studentchauffeur en er komen er nog een heel stukje meer langs. Heb er nog 2 open staan welke vandaag of morgen nog de deur uitgaan, morgen verder.
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).
AR? EW weet ik inmiddels maar AR kan ik nog niet thuisbrengen.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zaterdag 4 januari 2014 23:39 schreef Babananana het volgende: Nog wat verder uitgezocht, en AR ontslaat je zodra je in Fase 3 dreigt te komen. Dat betekent na 130 gewerkte weken. Ik zit na iets meer dan een jaar op 39 gewerkte weken, dus met dit tempo kan ik nog ruim 2 jaar door
[..]
Je eerste vraag snap ik niet. Waarom ze je uitschrijven is mij ook niet helemaal duidelijk, misschien eens een mail sturen. Op de site staat en soort Q&A die erover gaat, maar dat is voor 65+ers.
Als ik je goed begrijp krijg je de hele tijd een contract voor bepaalde tijd. Hoe lang duurt zo'n contract? 6 maanden?
Als ik je goed begrijp krijg je de hele tijd een contract voor bepaalde tijd. Hoe lang duurt zo'n contract? 6 maanden?
Volgens mij is het een oproepcontract, niet een met een termijn in maanden oid. Heb ik nergens zien staan toen ik het door las iig, maar ik kan erover hen gelezen hebben of het inmiddels zijn vergeten...
Op zondag 5 januari 2014 00:28 schreef Sarasi het volgende: Volgens mij is het een oproepcontract, niet een met een termijn in maanden oid. Heb ik nergens zien staan toen ik het door las iig, maar ik kan erover hen gelezen hebben of het inmiddels zijn vergeten...
Heb het contract er maar eens bijgepakt (lekker soggen ) Het is een 0-urencontract voor onbepaalde tijd:
quote:
Werkgever (...) en Werknemer (...) gaan met elkaar een uitzendovereenkomst aan voor de duur van de terbeschikkingstelling.
Maar op het tweede blad staat:
quote:
artikel 2 Partijen hebben op deze uitzendovereenkomst de voorwaarden van de NBBU-CAO voor uitzending verklaard. Deze uitzendovereenkomst fase 1 en 2 duurt een periode van 130 gewerkte weken. Als deze periode is voltooid en de uitzendovereenkomst wordt voortgezet, of als er binnen 26 weken een nieuwe uitzendovereenkomst wordt aangegaan, treedt fase 3 in werking.
Onbepaald betekent dus 130 gewerkte weken als ze niet aan de 3e fase willen beginnen...
Mij is alleen nog onduidelijk of dat verhaal over ontslag na 130 weken ook voor studenten geldt of alleen voor de 65+ers.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Heb het contract er maar eens bijgepakt (lekker soggen ) Het is een 0-urencontract voor onbepaalde tijd:
[..]
Maar op het tweede blad staat:
[..]
Onbepaald betekent dus 130 gewerkte weken als ze niet aan de 3e fase willen beginnen...
Mij is alleen nog onduidelijk of dat verhaal over ontslag na 130 weken ook voor studenten geldt of alleen voor de 65+ers.
Lekker duidelijk weer... Maar goed 130 dagen haal ik toch niet in drie jaar dus dan maakt het voor mij ook niet zoveel meer uit.
Morgen lekker wat privékms maken; naar de Efteling!
Edit: even van de wiki
quote:
Fasen 1 en 2: Deze fasen zijn altijd met uitzendbeding wat wil zeggen dat de uitzendovereenkomst direct en van rechtswege kan eindigen als de uitzendkracht, het uitzendbureau of de inlener daarom vraagt. Gedurende de eerste periode van gewerkte weken, week 1 tot en met 26 (26 weken), werkt men in fase 1. De tweede periode van week 27 t/m week 130 (104 weken) in fase 2. Alleen daadwerkelijk gewerkte weken tellen mee. Is er een onderbreking van 26 weken of langer tussen de twee fases dan begint men opnieuw in fase 1.
Fase 3: Gaat in als er een nieuwe uitzendovereenkomst wordt aangegaan binnen 26 weken na einde Fase 2. Fase 3 duurt maximaal 52 kalenderweken. Er kunnen dan maximaal 4 bepaalde tijd contracten worden aangegaan. Bij een onderbreken van 13 weken of langer maar korter dan 26 weken begint fase 3 opnieuw. Bij een onderbreking van 26 weken of langer begint men weer in fase 1. Is de onderbreking korter dan 13 weken dan tellen deze mee voor de 52 kalenderweken.
Fase 4: Als er binnen 13 weken een nieuwe uitzendovereenkomst wordt aangegaan dan is men werkzaam in fase 4. Men krijgt dan een contract voor onbepaalde tijd bij het uitzendbureau. Is de onderbreking 13 weken maar korter dan 26 weken dan start men weer in fase 3. Is de onderbreking langer dan 26 weken dan start men weer in fase 1.
Dus eigenlijk lijkt mij een fase drie ook nog niet zo heel nadelig voor AR?
Maandag beginnen de tentamens, 5 totaal in 1,5 week
quote:
Op zondag 5 januari 2014 00:54 schreef Sarasi het volgende: Dus eigenlijk lijkt mij een fase drie ook nog niet zo heel nadelig voor AR?
Ik denk dat dit hun probleem is:
quote:
Gedurende de fase 3 uitzendovereenkomst kan het uitzendbeding niet worden toegepast en heeft de werkgever een loondoorbetalingsverplichting.
Dit vond ik over het uitzendbeding:
quote:
In de meeste fase A (ABU) en fase 1/2 (NBBU) uitzendovereenkomsten staat het uitzendbeding. Dit is de essentie van de flexibiliteit van een uitzendkracht. Het betekent dat de inlener van de uitzendkracht (en de uitzendkracht zelf dus ook) relatief snel van de samenwerking af kan. Letterlijk zegt het uitzendbeding dat de arbeidsovereenkomst (tussen uitzendkracht en uitzendbureau) eindigt op het moment dat de inlener (die de uitzendkracht van het uitzendbureau inhuurt) de opdracht beëindigt.
Vrijdag werd ik anderhalf uur eerder dan gepland naar huis gestuurd bij het verhuurbedrijf waar ik hikerde, dat zou dus onmogelijk zijn in Fase 3.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Inderdaad, ik zit tenminste in de kroeg in mijn hometown Vlaardingen en het bier vloeit rijkelijk
Wat mij af doet vragen waarom ik hier post, maar ik probeer de Facebookprofielfoto's van mijn knappe vrouwelijke collega's op mijn stage aan vrienden te laten zien, dus dan kan een post hier er ook wel vanaf
Als we naar Groningen gaan, waar kan ik dan mijn visum regelen?
Groningen is geen Friesland..
Weet niet wat de rest er van vindt, maar die ene keer dat ik in Kardinge heb gekart zat er een enorm snelheidsverschil in die krengen. Op rechtstanden vlogen anderen je zo voorbij..
Weet niet wat de rest er van vindt, maar die ene keer dat ik in Kardinge heb gekart zat er een enorm snelheidsverschil in die krengen. Op rechtstanden vlogen anderen je zo voorbij..
Dat zijn beunhazen daar. Wij gingen daar karten met personeelsfeest, in de eerste de beste bocht was mijn benzinetank leeg. En denk maar niet dat ze haast gaan maken hoor. Nee, op zijn dooie akkertje die tank vervangen. Stond ik daar bijna 5 minuten aan de kant
Google op studentchauffeur en er komen er nog een heel stukje meer langs. Heb er nog 2 open staan welke vandaag of morgen nog de deur uitgaan, morgen verder.
[..]
AR? EW weet ik inmiddels maar AR kan ik nog niet thuisbrengen.
Mocht ves.nu nog niet in je lijstje van 10 staan, dan is dat misschien nog een idee om te solliciteren. Ze zitten in Arnhem en naast het PC werk organiseren zij ook feesten waar je dan valet parking kan doen. Misschien een ideetje?
Die karts in Utrecht waren wel prima vond ik. Geen hele grote verschillen volgens mij. Merkte alleen dat de rem bij de eerste kart veel gevoeliger was dan bij de tweede, meer niet.
Op zondag 5 januari 2014 14:31 schreef QuiCk01 het volgende: Die karts in Utrecht waren wel prima vond ik. Geen hele grote verschillen volgens mij. Merkte alleen dat de rem bij de eerste kart veel gevoeliger was dan bij de tweede, meer niet.
[..]
Prima, ik ga wel mee. Gaan de karts daar echt hard? Wil nu wel is harder dan 45, alhoewel deze baan in Utrecht me zeker niet tegen viel.
Ja dat is echt een tof baantje. Karts lopen zeker lekker hard, vooral buiten. Binnen ook een lekker ruimen baan waar je zeker kunt inhalen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De afstand valt me nog mee, is maar 200km vanaf thuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Oh, is maar 334 km vanaf hier.. 2x tanken dus. (1x 50 liter en 1x een liter of 20-30) Als er tenminste door gaat worden gereden: 160-170 op LPG, 190 op benzine. (op de teller!) met het 1.4tje. Ook hier liever geen mensen achterin, vind de vering niet zo fijn bij zulke hoge snelheden. (1x eerder gedaan, nadat de banden een paar keer tegen de wielkast aanschuurden maar weer langzamer gaan rijden. ) Heb nu wel weer smallere banden achter dus misschien gaat het nu wel weer goed(205 breed, zat altijd op 215. )
250 kilometer enkele reis vanaf hier. Best te doen
En dan kom ik natuurlijk in de Swift, die verbruikt bij 200 op de teller ongeveer hetzelfde als bij 130 Zal in zo'n Hybride Jetta wel flink zuipen zijn op hoge snelheden.
Door Duitsland? Bij wat hogere snelheden zuipen die krengen als een tempelier..
Valt opzich mee, vorige keer heen en weer naar Dusseldorf gereden. Tank was nog niet leeg (50 liter). Niet harder gereden dan 160, al die werkzaamheden
Hier als hoogste 224 op de GPS gehaald in Duitsland, ding is over de hele lini nog verdomde zuinig met die snelheden, je rijd natuurlijk niet constant vol gas. Op de terugweg van karten vrijdag nog even de 223 getikt op de teller.
Op zondag 5 januari 2014 15:36 schreef S-RS het volgende: Hier als hoogste 224 op de GPS gehaald in Duitsland, ding is over de hele lini nog verdomde zuinig met die snelheden, je rijd natuurlijk niet constant vol gas. Op de terugweg van karten vrijdag nog even de 223 getikt op de teller.
Op zondag 5 januari 2014 15:36 schreef S-RS het volgende: Hier als hoogste 224 op de GPS gehaald in Duitsland, ding is over de hele lini nog verdomde zuinig met die snelheden, je rijd natuurlijk niet constant vol gas. Op de terugweg van karten vrijdag nog even de 223 getikt op de teller.
220 op de GPS heb ik ook al een keer in die Jetta gehaald Jammer dat ie begrensd is (volgens VW op 210), want hij zat toen pas in 5
Hmm Hardste wat ik gereden heb was 205 op de teller van mijn motor, met een auto wel eens 230 aangetikt, ook op teller trouwens. Beide binnen Nederland
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Het lijkt me niet ondenkbaar dat ze je weten te vinden bij EW/AR als je loopt te verkondigen welke ritten je hebt en vervolgens dat die dikke bak harder dan 200 ging
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zondag 5 januari 2014 17:16 schreef Babananana het volgende: Het lijkt me niet ondenkbaar dat ze je weten te vinden bij EW/AR als je loopt te verkondigen welke ritten je hebt en vervolgens dat die dikke bak harder dan 200 ging
Op zaterdag 4 januari 2014 12:47 schreef Drilboor het volgende: Zo, na een maand alleen gelezen te hebben, ga ik me hier ook maar melden. Gisteren de rijtest gehaald dus binnekort hopelijk mijn eerste ritjes. Regio Breda sorry maar er is weer een nieuwe hiker bij.
Bij EW? Wanneer had je gesolliciteerd dan? Ik sta momenteel al voor 14 weken in de wachtrij . Bij AR hadden ze geen plek. Heb m'n zinnen hier nu wel echt op gezet
Bij EW? Wanneer had je gesolliciteerd dan? Ik sta momenteel al voor 14 weken in de wachtrij . Bij AR hadden ze geen plek. Heb m'n zinnen hier nu wel echt op gezet
Het hangt er vanaf voor welke regio je solliciteert. Ze kiezen de kandidaten alleen voor de regio's waar ze ook mensen nodig hebben.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Redio Breda is het volgens mij altijd redelijk vol met hikers. In Breda zijn er relatief veel studenten voor de kleine stad. Waardoor er echt weinig relaxte baantjes zijn. Je werkt of in het distributie centrum van een grote supermarkt, peperminds of EW..
Op zondag 5 januari 2014 17:16 schreef Babananana het volgende: Het lijkt me niet ondenkbaar dat ze je weten te vinden bij EW/AR als je loopt te verkondigen welke ritten je hebt en vervolgens dat die dikke bak harder dan 200 ging
Als je het doet moet je het ook niet hier neerzetten. Maar verder moet je het lekker zelf weten. Privé is het ook niet de bedoeling om 200 te rijden, maar het is wel lekker
Ik ben met mijn rij instructeur wel wezen scheuren. Met 80 op een krappe bocht afrijden, vol in de anker vlak oor de bocht etc. Beetje karten met een auto, vond ik toen heel wat
Ik hoorde een paar jaar geleden trouwens van iemand dat Duitsers met rijles ongeveer 200 gereden moeten hebben tijdens de lessen om zo het 'snelle' gevoel te ervaren ofzo.
Ik ben met mijn rij instructeur wel wezen scheuren. Met 80 op een krappe bocht afrijden, vol in de anker vlak oor de bocht etc. Beetje karten met een auto, vond ik toen heel wat
Op zondag 5 januari 2014 18:26 schreef Kiprollade het volgende: Ik hoorde een paar jaar geleden trouwens van iemand dat Duitsers met rijles ongeveer 200 gereden moeten hebben tijdens de lessen om zo het 'snelle' gevoel te ervaren ofzo.
Je moet zeker niet, zeker de dames gingen niet sneller dan 140
Haha ik had les in een gepimpte polo Bluemotion. Zag er dan wel snel uit, maar alles behalve dat... Wel een aantal keer de Mc Drive gepakt etc. Mijn instructrice was wel echt een held, beetje jammer dat ze zwanger was
Mocht ves.nu nog niet in je lijstje van 10 staan, dan is dat misschien nog een idee om te solliciteren. Ze zitten in Arnhem en naast het PC werk organiseren zij ook feesten waar je dan valet parking kan doen. Misschien een ideetje?
Thanks, kende ik nog niet! Arnhem is handig idd. Toegevoegd
Door Duitsland? Bij wat hogere snelheden zuipen die krengen als een tempelier..
Plankgas reed ik 1:12 of 13 ofzo... valt mee.. maar de topsnelheid van 165 / 170 was dan ook niet om over naar huis te schrijven. VAG 1.2tdi gebakje.
Om me ff te mengen in het topsnelheid gebeuren, tot nu toe 278 op de teller op de motor. Ja, in NL. Nee, niet op de snelweg. Met de auto 215 bergaf terug van skivakantie.
Wat is de gemiddelde leeftijd hier ongeveer? Ik ben een oude student met mijn 25 jaar...
Thanks, kende ik nog niet! Arnhem is handig idd. Toegevoegd
[..]
Plankgas reed ik 1:12 of 13 ofzo... valt mee.. maar de topsnelheid van 165 / 170 was dan ook niet om over naar huis te schrijven. VAG 1.2tdi gebakje.
Om me ff te mengen in het topsnelheid gebeuren, tot nu toe 278 op de teller op de motor. Ja, in NL. Nee, niet op de snelweg. Met de auto 215 bergaf terug van skivakantie.
Wat is de gemiddelde leeftijd hier ongeveer? Ik ben een oude student met mijn 25 jaar...
Ze had die polo wat laten verlagen en er sportvelgen onder laten zetten. Wat wel tot gevolg had dat bijna elke leerling (incl ik zelf) met de voorbumper op de stoeprand zat met straatje keren
Ze had die polo wat laten verlagen en er sportvelgen onder laten zetten. Wat wel tot gevolg had dat bijna elke leerling (incl ik zelf) met de voorbumper op de stoeprand zat met straatje keren
Die polo is van zichzelf al lager dan gemiddeld, toen ik wisselde van ibiza naar polo heb ik meer dan eens een 'schraapje' gehoord
Op zondag 5 januari 2014 17:16 schreef Babananana het volgende: Het lijkt me niet ondenkbaar dat ze je weten te vinden bij EW/AR als je loopt te verkondigen welke ritten je hebt en vervolgens dat die dikke bak harder dan 200 ging
Dit, en als er bij de Leasemaatschappij een dagvaarding op de mat valt voor zulke snelheden denk ik dat je je baan bij AR/EW wel kunt vergeten
Ik rij als ik een leuke auto mee krijg wel lekker sportief, maar ik ga echt geen risico lopen op boetes voor een bedrijf dat per uur betaald
Voor lomp rijden heb ik mijn motor
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op zondag 5 januari 2014 18:58 schreef zazzel het volgende: Haha ik had les in een gepimpte polo Bluemotion. Zag er dan wel snel uit, maar alles behalve dat... Wel een aantal keer de Mc Drive gepakt etc. Mijn instructrice was wel echt een held, beetje jammer dat ze zwanger was
Door de McDrive? Nee daar wordt je blij van a 40 euro het uur.. Overigens les gehad in een BMW 320d, lekker
Ik had les in een Kia Cee'd. Hoe lang ik er over gedaan heb weet ik echt niet meer. Voor rijbewijs A had ik 11 uur, maar voor B geen idee. Zal wel aanzienlijk meer zijn.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op zondag 5 januari 2014 19:39 schreef BlackLining het volgende: Ik had les in een Kia Cee'd. Hoe lang ik er over gedaan heb weet ik echt niet meer. Voor rijbewijs A had ik 11 uur, maar voor B geen idee. Zal wel aanzienlijk meer zijn.
Peugeot 307 hier, en 1x het 306je van zijn vrouw. Wat was die 306 een traag ding zeg! Mijn ouders betaalden (geloof ik) 54,- voor 1.5 uur les.
Ben je naar België geweest voor een gebouw terwijl je ook had kunnen karten?
Wacht, ik post het verhaal wel even dat ik op Facebook had gezet.
quote:
Waarschuwing! Dagboekverhaal! Château de Noisy!
Lang verhaal, heel lang. Nadat Jos Meijer voorstelde om met een groep wat aan urban exploring te doen in het pittoreske Celles bij kasteel Noisy (tegenover Château de Vrêves) was ik direct van de partij. Helaas haakte Jos en zijn vrienden allemaal af, dus bleven alleen Toine en ik over. Enfin, de Jaguar was al geregeld, dus toch maar gegaan. Na 250km comfortabel toeven toch uiteindelijk in Celles belandt.
Eerst een beetje zoekend rondgereden tot we de torens boven het bos uit zagen steken. Vervolgens een rondje gemaakt om het (immens grote) terrein, waarna ik alleen verder het bos in ging. Dus over het prikkeldraad geklommen en het bos ingedoken. Voor de kenners, ik ging over het hek heen bij de bosingang, bij de kapel van Celles. Al snel vond ik de weg die ik dan ook maar direct als leidraad nam. En wat bleek; foute boel. De boswachter zijn terreinwagen doemde al snel voor me op. Vlug week ik van het pad af en nam een wat dieper gelegen bospad op de proef. Daar liep het al snel stuk wegens stemmen (en een kettingzaag) die akelig luid klonken. Dus maar omgedraaid en het terrein verlaten om het anderhalf uur met 2 Belgen die ik daarna tegenkwam opnieuw te proberen.
Dat mislukte natuurlijk nog dieper. Ik was amper over het hek heen toen er een automobilist stopte en ons vriendelijk mededeelde dat hij de politie over onze aanwezigheid had geïnformeerd en we beter zo snel mogelijk op konden donderen. De Belgen kozen het hazenpad, maar ik besloot om op een andere plek toch verder te gaan. De boswachter was net met een lading hout weggereden, dus in principe was op het terrein niemand. Ik vond al snel hetzelfde pad terug (over dat bruggetje inderdaad, zie foto's), en passeerde inderdaad het punt waar een stapel hout lag te wachten op de boswachter. Verder het bos in, want de hoofdweg was natuurlijk niet veilig meer na het belletje van de automobilist. Ik begon al bijna te vrezen dat ik totaal verkeerd liep totdat ik plotseling de bosrand bereikte en de hoofdweg weer tegenkwam. Op die hoofdweg (kun je ook zien hoe breed hij is..) trof ik dat rode voertuigding. Even later doemde kasteel Noisy dan ook voor me op. Het is wonderbaarlijk hoe goed dat kasteel verscholen blijft in de bossen. Zelfs op 100m afstand had ik geen idee waar het was.
Prima. Eerst natuurlijk een rondje om de vesting maken. Even checken voor bewakingsapparatuur enzulks, maar daar niets van. Wel kwamen snel 4 Duitsers omhoog, waarmee ik snel overeenkwam om samen het kasteel te betreden, ware het niet dat twee Fransen roet in het eten gooiden. Na een kort onderhoud kwamen we te weten dat de politie inderdaad actief was, er reeds 2 mensen aangehouden waren en een boete van 250 euro moesten betalen, er 2 mensen zich verscholen in het kasteel, en dat zij zo snel mogelijk weg zouden gaan.
De Duitsers kozen net als de eerder genoemde Belgen het hazenpad, en ik bleef alleen over. Toch maar door het raam naar binnen geklommen, anders had ik nog niets gezien. Eenmaal binnen stuit ik werkelijk waar binnen 5 minuten op de verstekelingen, een jonge Fransman en Fransvrouw. Werkelijk waar aardige mensen, en na 10 minuten samen op de eerste etage vertoefd te hebben (de foto's die na het trappenhuis komen!) zag ik twee mensen naderen die zowaar dezelfde nationaliteit bleken te hebben: Nederlanders. Algauw sloot ik me bij dit gezelschap aan, en na de toren en de tweede verdieping bezichtigd te hebben bliezen we toch rap de aftocht voordat de boswachter eens het kasteel zou komen inspecteren. Beneden nog even het lazerus geschrokken van een andere explorer, maar uiteindelijk toch veilig thuis gekomen.
Uiteindelijk toch een dagje vol spanning, avontuur en sensatie gehad. In hoeverre dat anno 2014 nog kan.
Uiteraard ook binnen geweest. Het is een beroemde lokatie voor urban exploring (het fotograferen van vervallen monumenten/gebouwen). Ik vond het wel een leuk dagtripje, dus had de Jaguar meegenomen en die zooi maar eens doen.
Eigenlijk is dat ontsproten uit de 4de klas, ik had les in een oud klooster waar we dan ook ali illigali op zolder rond gingen hangen, op het dak, in de kerktoren etc. En dan had iemand het plafond gemold (niet ik!) zodat je in een lager gelegen oude opslagruimte kon komen (die verder hermetisch afgesloten was). Dat was toen rete vet, en dit gaat nog een stapje verder.
Op zondag 5 januari 2014 20:20 schreef Kiprollade het volgende: Ik hou niet van lezen, beter spreek je het in, dan luister ik het wel als ik een keer met de hond ga lopen.
Een Ford heeft toch gewoon zoveel minder uitstraling vergeleken met een Jaguar? Feit is dat mijn ouders niet megarijk zijn zodat ze een XJ kunnen betalen. Voor de klasse van mijn ouders (Vader: LTS, moeder: havo) vind ik dat ze een prachtige auto rijden. Voorheen hadden we een E-klasse. Zuipbak was dat zeg.
Goed punt. Mja hij zei alleen dat hij een leuke trip gehad had, en toen gingen wij (lees: ik) daarop doorvragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Staat er niet zoiets ergens in Groningen? Boven de stad is toch vrij weinig
Er staan vast wel wat fabrieken leeg, zoals de strokartonfabriek in Scheemda, maar ik betwijfel of je daar makkelijk in kan komen.
Er staan vast wel wat fabrieken leeg, zoals de strokartonfabriek in Scheemda, maar ik betwijfel of je daar makkelijk in kan komen.
Het is ook juist een sport om het terrein (ongezien) te betreden. Bij Noisy hingen (zeker bij de hoofdoprijlaan) wel detectiecamera's. Ze weten donders dat goed iedere toerist daar voor dat kasteel komt, zeker in Celles is verder geen fuck te beleven. Maar normaal is er geen boswachter die het terrein beheert, en dat was hier (toevallig) wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 20:35:56 ]
Maar als ik nu vooraf op Maps had gekeken had ik een andere route genomen. Was nu van rechts naar links gelopen. Met het verlaten van het terrein had ik dus hulp van twee Hollanders, die brachten me even van Vêves naar Celles. Anders 4km lopen en shit. Liever niet.
Een Ford heeft toch gewoon zoveel minder uitstraling vergeleken met een Jaguar? Feit is dat mijn ouders niet megarijk zijn zodat ze een XJ kunnen betalen. Voor de klasse van mijn ouders (Vader: LTS, moeder: havo) vind ik dat ze een prachtige auto rijden. Voorheen hadden we een E-klasse. Zuipbak was dat zeg.
Een Jaguar X-type straalt voor mij niks meer dan kak uit. Een Mondeo daarentegen vind ik mooi, degelijk en zakelijk. Ik zeg niet dat ik die Jaaaaaaag afkeur, smaken verschillen. Het valt me alleen zo op dat je altijd moet zeggen dat je met de Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag weggaat
Ik vind het best een leuke tijdsbesteding, een beetje spanning opzoeken. Het is sowieso boeiender dan wat de meesten hier met kritiek gedaan hebben dit weekend, daar ben ik van overtuigd.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Babananana het volgende: Ik vind het best een leuke tijdsbesteding, een beetje spanning opzoeken. Het is sowieso boeiender dan wat de meesten hier met kritiek gedaan hebben dit weekend, daar ben ik van overtuigd.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Een Jaguar X-type straalt voor mij niks meer dan kak uit. Een Mondeo daarentegen vind ik mooi, degelijk en zakelijk. Ik zeg niet dat ik die Jaaaaaaag afkeur, smaken verschillen. Het valt me alleen zo op dat je altijd moet zeggen dat je met de Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag weggaat
Prima man. Het feit dat ik wiskunde studeer impliceert absoluut niet dat ik een saai kutleven moet hebben. Beetje kortzichtig van je.
Over kortzichtigheid gesproken. Deze insinuatie van je is daar een mooi voorbeeld van. Maar goed, ik laat hem hierbij. Als je nog een probleem hebt stuur je maar een PM.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Goed punt. Mja hij zei alleen dat hij een leuke trip gehad had, en toen gingen wij (lees: ik) daarop doorvragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Staat er niet zoiets ergens in Groningen? Boven de stad is toch vrij weinig
Je hebt steenfabriek Winsum, maar die word vbermoedelijk gesloopt. Ook is er vlakbij de grensovergang bij nieuweschans een hotel wat er erg leeg uitziet, al vermoed ik dat er een paar polen inzitten(staan steeds een paar auto's..)
Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Pizzabodem het volgende: Ik vind dat soort spul ook wel interessant, om op internet over te lezen. Zou er geen 250 km voor willen rijden.
Wij stonden ook een keer in een Spaanse parkeergarage, daar stonden alle auto's in rijtjes. Vervolgens moest je een kastje met slot halen om je autosleutel in te doen, en wanneer iemand achter jouw auto weg wilde kon die man jouw auto even aan de kant rijden
Wij stonden ook een keer in een Spaanse parkeergarage, daar stonden alle auto's in rijtjes. Vervolgens moest je een kastje met slot halen om je autosleutel in te doen, en wanneer iemand achter jouw auto weg wilde kon die man jouw auto even aan de kant rijden
Dus in feite kan je auto daar gewoon easy gejat worden?
Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Babananana het volgende: Ik vind het best een leuke tijdsbesteding, een beetje spanning opzoeken. Het is sowieso boeiender dan wat de meesten hier met kritiek gedaan hebben dit weekend, daar ben ik van overtuigd.
Ik heb altijd een spannend leven, dus ook een spannend weekend. Maar ja, ik voel me dan ook niet aangesproken want ik had ook geen kritiek
Dus in feite kan je auto daar gewoon easy gejat worden?
Kwam er wel op neer ja, maar dan moest je de sleutel voor de kluisjes hebben die alleen de eigenaar had Oftewel, je legt een knuppel in die man zn nek en je hebt gratiesch auto's
Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Pizzabodem het volgende: Ik vind dat soort spul ook wel interessant, om op internet over te lezen. Zou er geen 250 km voor willen rijden.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡