Wajo, waar allemaal wel niet dan? Geef mij eens wat tips. Ben bij ew gekickt, want te oud en AR had mij niet nodig. Bij ab-az sta ik nog ingeschreven maar die hadden vrij weinig werk voor me...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef PogoSticK het volgende:
Ola! Ik ben nieuw op FOK en nieuw in het studentchauffeur-gebeuren. Vandaag de eerste 8 sollicitaties de deur uit (zijn een hoop bedrijven, dacht dat dat wat minder was!).
Dit jaar begonnen met studie autotechniek en dacht mooi te kunnen combineren zo!
Weet niet precies wat ik kan verwachten maar heb redelijk hoge vaste lasten dus hoop dat die toch minstens voor een deel gedekt kunnen worden!
Rijervaring is nu 7 jaar, waarvan 3 jaar auto en ongeveer 140.000km. Ik zal voornamelijk even meelezen aangezien ik dus zelf nog niet rondrijd, maar tzt zullen er misschien ook berichten van mij de wereld in gestuurd worden.
Woon in Utrecht, school in Arnhem, dus die regio's zal ik het meest te vinden zijn.
Hahahaha, jij had jezelf wel weer even voor lul gezet jaquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:37 schreef joppie_saus het volgende:
Als ik dit zo lees heeft Tante Tokkie verdomd veel geluk gehad dat ik niet mee was..
Wel weer?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:56 schreef S-RS het volgende:
[..]
Hahahaha, jij had jezelf wel weer even voor lul gezet ja
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef PogoSticK het volgende:
Ola! Ik ben nieuw op FOK en nieuw in het studentchauffeur-gebeuren. Vandaag de eerste 8 sollicitaties de deur uit (zijn een hoop bedrijven, dacht dat dat wat minder was!).
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende:
Wajo, waar allemaal wel niet dan? Geef mij eens wat tips. Ben bij ew gekickt, want te oud en AR had mij niet nodig. Bij ab-az sta ik nog ingeschreven maar die hadden vrij weinig werk voor me...
Echt?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:12 schreef Babananana het volgende:
[..]
[..]
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).
Woeps, ik lees het net even na, en het is na 3,5 jaar.quote:
Prettiger, tegen die tijd hoop ik in ieder geval mijn bachelor afgerond te hebben en kan ik wel een bijbaantje bij m'n moeder krijgen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Babananana het volgende:
[..]
Woeps, ik lees het net even na, en het is na 3,5 jaar.
Bron: https://www.nbbu.nl/pagina/nbbu-cao-voor-uitzendkrachten
Hoe lang zijn de contracten?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:12 schreef Babananana het volgende:
[..]
[..]
Wil ook wel wat namen weten, want over anderhalf jaar gaat AR me waarschijnlijk ontslaan. (volgens CAO moet na 2,5 jaar een vast contract gegeven worden).
Je eerste vraag snap ik niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Hoe lang zijn de contracten?
Sowieso, met een nul uren contract kunnen ze je toch prima een contract voor onbepaalde tijd geven, maakt weinig uit
Google op studentchauffeur en er komen er nog een heel stukje meer langs. Heb er nog 2 open staan welke vandaag of morgen nog de deur uitgaan, morgen verder.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wajo, waar allemaal wel niet dan? Geef mij eens wat tips. Ben bij ew gekickt, want te oud en AR had mij niet nodig. Bij ab-az sta ik nog ingeschreven maar die hadden vrij weinig werk voor me...
Qua karten volgende keer naar de Schumi kartbaan in Kerpen (D) binnen en buiten baan + even stukkie Autobahn meepakken.
AR? EW weet ik inmiddels maar AR kan ik nog niet thuisbrengen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:12 schreef Babananana het volgende:
[..]
[..]
Als ik je goed begrijp krijg je de hele tijd een contract voor bepaalde tijd. Hoe lang duurt zo'n contract? 6 maanden?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:39 schreef Babananana het volgende:
Nog wat verder uitgezocht, en AR ontslaat je zodra je in Fase 3 dreigt te komen. Dat betekent na 130 gewerkte weken. Ik zit na iets meer dan een jaar op 39 gewerkte weken, dus met dit tempo kan ik nog ruim 2 jaar door
[..]
Je eerste vraag snap ik niet.
Waarom ze je uitschrijven is mij ook niet helemaal duidelijk, misschien eens een mail sturen. Op de site staat en soort Q&A die erover gaat, maar dat is voor 65+ers.
Done! Ik had hem al gevonden in de tussentijd, was die nog niet tegen gekomen! Thx.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:58 schreef Babananana het volgende:
Autoreset
Voor solliciteren: http://parttimechauffeur.nl/
Volgens mij is het een oproepcontract, niet een met een termijn in maanden oid. Heb ik nergens zien staan toen ik het door las iig, maar ik kan erover hen gelezen hebben of het inmiddels zijn vergeten...quote:Op zondag 5 januari 2014 00:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp krijg je de hele tijd een contract voor bepaalde tijd. Hoe lang duurt zo'n contract? 6 maanden?
Als we gaan motorracen in plaats van karten doe ik meequote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:00 schreef Sarasi het volgende:
Volgende keer moet iedereen die hier afgerond elke dag zit, verplicht mee.
Dan moet ik minder gaan posten.quote:Op zondag 5 januari 2014 00:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als we gaan motorracen in plaats van karten doe ik mee
Heb het contract er maar eens bijgepakt (lekker soggenquote:Op zondag 5 januari 2014 00:28 schreef Sarasi het volgende:
Volgens mij is het een oproepcontract, niet een met een termijn in maanden oid. Heb ik nergens zien staan toen ik het door las iig, maar ik kan erover hen gelezen hebben of het inmiddels zijn vergeten...
Maar op het tweede blad staat:quote:Werkgever (...) en Werknemer (...) gaan met elkaar een uitzendovereenkomst aan voor de duur van de terbeschikkingstelling.
Onbepaald betekent dus 130 gewerkte weken als ze niet aan de 3e fase willen beginnen...quote:artikel 2
Partijen hebben op deze uitzendovereenkomst de voorwaarden van de NBBU-CAO voor uitzending verklaard. Deze uitzendovereenkomst fase 1 en 2 duurt een periode van 130 gewerkte weken. Als deze periode is voltooid en de uitzendovereenkomst wordt voortgezet, of als er binnen 26 weken een nieuwe uitzendovereenkomst wordt aangegaan, treedt fase 3 in werking.
Lekker duidelijk weer...quote:Op zondag 5 januari 2014 00:51 schreef Babananana het volgende:
[..]
Heb het contract er maar eens bijgepakt (lekker soggen) Het is een 0-urencontract voor onbepaalde tijd:
[..]
Maar op het tweede blad staat:
[..]
Onbepaald betekent dus 130 gewerkte weken als ze niet aan de 3e fase willen beginnen...![]()
Mij is alleen nog onduidelijk of dat verhaal over ontslag na 130 weken ook voor studenten geldt of alleen voor de 65+ers.
Dus eigenlijk lijkt mij een fase drie ook nog niet zo heel nadelig voor AR?quote:Fasen 1 en 2: Deze fasen zijn altijd met uitzendbeding wat wil zeggen dat de uitzendovereenkomst direct en van rechtswege kan eindigen als de uitzendkracht, het uitzendbureau of de inlener daarom vraagt. Gedurende de eerste periode van gewerkte weken, week 1 tot en met 26 (26 weken), werkt men in fase 1. De tweede periode van week 27 t/m week 130 (104 weken) in fase 2. Alleen daadwerkelijk gewerkte weken tellen mee. Is er een onderbreking van 26 weken of langer tussen de twee fases dan begint men opnieuw in fase 1.
Fase 3: Gaat in als er een nieuwe uitzendovereenkomst wordt aangegaan binnen 26 weken na einde Fase 2. Fase 3 duurt maximaal 52 kalenderweken. Er kunnen dan maximaal 4 bepaalde tijd contracten worden aangegaan. Bij een onderbreken van 13 weken of langer maar korter dan 26 weken begint fase 3 opnieuw. Bij een onderbreking van 26 weken of langer begint men weer in fase 1. Is de onderbreking korter dan 13 weken dan tellen deze mee voor de 52 kalenderweken.
Fase 4: Als er binnen 13 weken een nieuwe uitzendovereenkomst wordt aangegaan dan is men werkzaam in fase 4. Men krijgt dan een contract voor onbepaalde tijd bij het uitzendbureau. Is de onderbreking 13 weken maar korter dan 26 weken dan start men weer in fase 3. Is de onderbreking langer dan 26 weken dan start men weer in fase 1.
Soggen op zaterdag nacht? Aaaaaaiquote:Op zondag 5 januari 2014 00:51 schreef Babananana het volgende:
[..]
Heb het contract er maar eens bijgepakt (lekker soggen![]()
Maandag beginnen de tentamens, 5 totaal in 1,5 weekquote:
Ik denk dat dit hun probleem is:quote:Op zondag 5 januari 2014 00:54 schreef Sarasi het volgende:
Dus eigenlijk lijkt mij een fase drie ook nog niet zo heel nadelig voor AR?
Dit vond ik over het uitzendbeding:quote:Gedurende de fase 3 uitzendovereenkomst kan het uitzendbeding niet worden toegepast
en heeft de werkgever een loondoorbetalingsverplichting.
Vrijdag werd ik anderhalf uur eerder dan gepland naar huis gestuurd bij het verhuurbedrijf waar ik hikerde, dat zou dus onmogelijk zijn in Fase 3.quote:In de meeste fase A (ABU) en fase 1/2 (NBBU) uitzendovereenkomsten staat het uitzendbeding. Dit is de essentie van de flexibiliteit van een uitzendkracht. Het betekent dat de inlener van de uitzendkracht (en de uitzendkracht zelf dus ook) relatief snel van de samenwerking af kan. Letterlijk zegt het uitzendbeding dat de arbeidsovereenkomst (tussen uitzendkracht en uitzendbureau) eindigt op het moment dat de inlener (die de uitzendkracht van het uitzendbureau inhuurt) de opdracht beëindigt.
Oké.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:00 schreef Sarasi het volgende:
Volgende keer moet iedereen die hier afgerond elke dag zit, verplicht mee.
Inderdaad, ik zit tenminste in de kroeg in mijn hometown Vlaardingen en het bier vloeit rijkelijkquote:
Groningers zijn sowieso in de meerderheid hierquote:Op zondag 5 januari 2014 01:44 schreef Solidberg het volgende:
Volgende keer in Groningen idd doen, dat is ook beetje in het midden van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |