Volkswagen Fox of Poloquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:05 schreef Susteren het volgende:
Wat zouden jullie aanraden rekening houdend met de vaste kosten
Citroen Xantia of C6quote:rijplezier
Volvo V40quote:betrouwbaarheid
Alpha Romeo Spiderquote:looks
Toyota Aurisquote:onderhoud
1.9 JTS of 1.9 JTD?quote:Alfa 159 1.9
JC over Alfaquote:"Everyone should own an Alfa at some point in their lives"
JC over de Rover 75quote:"Never in the field of human endeavour has so much been done, so badly, by so many."![]()
Die is echt gaaf ja, en uniekquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:38 schreef PH-KCD het volgende:
Ga voor een Chevrolet Epica.Wat een prachtbak! Wat een klasse heeft dat model. Waanzinnig gewoon.
Ik zou toch terug gaan naar Hans Anders als ik jou was.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:38 schreef PH-KCD het volgende:
Ga voor een Chevrolet Epica.Wat een prachtbak! Wat een klasse heeft dat model. Waanzinnig gewoon.
is eens wat anders dan de standaard meukquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik zou toch terug gaan naar Hans Anders als ik jou was.
Maakte ook een grap, maar TS snapt de sarcasme wel. In zijn vorige oneindig durende topic vond hij dat een serieuze kandidaat die goed voldoet aan de eis dat hij klasse heeft. Begreep ik ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik zou toch terug gaan naar Hans Anders als ik jou was.
Ah dat topic ken ik niet. Die Dodge behoort ook totaal niet in dat rijtje, van binnen 1 grote plastic bende.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:49 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Maakte ook een grap, maar TS snapt de sarcasme wel. In zijn vorige oneindig durende topic vond hij dat een serieuze kandidaat die goed voldoet aan de eis dat hij klasse heeft. Begreep ik ook niet helemaal.
Kratje Alfa bier kopen. Opgelost.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
"Everyone should own an Alfa at some point in their lives"
JC over Alfa
Vooral voor mijzelf, om video en fotoapparatuur te vervoeren. Laadruimte moet liefste twee ijshockeytassen aankunnen. Verder ook om famillie in te rijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:48 schreef Sannr_ het volgende:
Wat ga je met de auto doen? Ben je alleenstaand? Heb je een gezin? Ben je van plan er mee op vakantie te gaan? Ga je er dagelijks mee naar je werk? Wil je er mee naar Ikea?
Diesel lijkt me geen goede keus rekening houdend met het aantal km's die ik waarschijnlijk ga maken. En de <2006 BMW's hebben over het algemeen een bepaald imago waar ik geen fan van ben.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:49 schreef jitzzzze het volgende:
Daar gaan we weerMaar koop een BMW touring, een viercilinder diesel. Eenvoudige techniek en dus nauwelijks stuk te krijgen.
Thx voor de tips! Jouw keuze zou dus ook de Alfa zijn? En wat adviseer je verder qua alternatieve auto's?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:23 schreef Palomar het volgende:
Enigszins bevooroordeeld als Alfa-liefhebber zou ik natuurlijk direct voor die mooie 159 gaan. Echter vraag ik me wel af of dat met jouw budget gaat lukken. Alleen aanschaf wordt al lastig voor die prijs. En dan heb je de allergoedkoopste. Auto's die het allergoedkoopst zijn daar is vaak iets mee. Bijv. dat er duur onderhoud aan zit te komen. Denk daarbij aan koppeling, versnellingsbak, distributieriem, lekkages e.d.
Reserveer dus bovenop de aanschafprijs minimaal 1000 euro om achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar weg te werken.
Daarnaast is een Alfa 159 vrij zwaar, dus wegenbelasting en verbruik zijn daar natuurlijk ook naar.
Maar als je het doet zul je wel een supermooie en strak rijdende wagen hebben die behoorlijk onderscheidend is van de overige meuk die op de weg rijdt
Van de andere auto's die je noemt zou ik alleen de Saab overwegen, maar dat is puur persoonlijke smaak/gevoel. Dodge/Rover is volgens mij nog meer 'rommel' dan wat men altijd over Alfa zegt.
Dude,aubquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:15 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tips! Jouw keuze zou dus ook de Alfa zijn? En wat adviseer je verder qua alternatieve auto's?
En het probleem is?quote:
Ehm..wat denk je zelf..quote:
Gast denk je dat ik al maanden info zit op te zoeken om te trollen? Dit is gewoon een serieus topic.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:37 schreef Charged het volgende:
[..]
Ehm..wat denk je zelf..
onz of klb is heel misschien beter voor je ipv hier te komen kutten,trollen,etteren of hoe je ook wilt noemen.
Daar gaan we het nu ook effe op houden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
Gast denk je dat ik al maanden info zit op te zoeken om te trollen? Dit is gewoon een serieus topic.
Je moet een auto kopen om wat je er zelf van vindt, niet om wat een ander er van vindt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Diesel lijkt me geen goede keus rekening houdend met het aantal km's die ik waarschijnlijk ga maken. En de <2006 BMW's hebben over het algemeen een bepaald imago waar ik geen fan van ben.
Mwah, 75 wegenbelasting per maand is prima te doen imho. De 9-3 vind ik ook wel een mooie wagen, heb je daar toevallig ervaring mee? Hoorde dat zo'n Skandinavische motoren erg betrouwbaar zijn, klopt dat?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je moet een auto kopen om wat je er zelf van vindt, niet om wat een ander er van vindt.
De Alfa zou ik niet doen. Wel de mooiste van je lijstje, maar ook echt onderin het segment dus er is geheid iets mis mee, dus extra kosten. En zwaar, dus duur om te rijden.
Uit je rijtje zou ik gaan voor de 9-3.
Bij dat budget weet ik alleen niet zeker of ik voor de Alfa zou gaan. Als je gaat kijken let dan goed op of er geen duur onderhoud 'aan zit te komen' (geldt overigens voor alle auto's die goedkoop worden aangeboden).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:15 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx voor de tips! Jouw keuze zou dus ook de Alfa zijn? En wat adviseer je verder qua alternatieve auto's?
Thx! Volvo's staan me ook aan, S60 is zeker mooi. Lessen doe ik in een V40 D2.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:29 schreef Palomar het volgende:
[..]
Bij dat budget weet ik alleen niet zeker of ik voor de Alfa zou gaan. Als je gaat kijken let dan goed op of er geen duur onderhoud 'aan zit te komen' (geldt overigens voor alle auto's die goedkoop worden aangeboden).
Als alternatief zou ik een Volvo S60 overwegen.
En een stuk duurder waarschijnlijk. Al ken ik 2 mensen met een 156 met 3.5 ton op de tellerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:40 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx! Volvo's staan me ook aan, S60 is zeker mooi. Lessen doe ik in een V40 D2.
Maar ik weet het niet, vind zo'n Alfa gewoon echt stuk specialer dan een S60.
Ik vind die helemaal niet zo mooi, zeker niet van binnen. Vraag me ook af of je die uit 2007 in goede staat voor 6k hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:59 schreef Susteren het volgende:
Oke de goedkoopste liggen nogsteeds 1k boven m'n budget, maar zou een 2007 Saab 9-3 geen optie zijn? Prachtige wagen, en als het minder kost op de lange termijn..
Nja klopt!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind die helemaal niet zo mooi, zeker niet van binnen. Vraag me ook af of je die uit 2007 in goede staat voor 6k hebt.
Dan vind ik een Mazda 6 zeker beter
Waarom niet? Geloof niet dat je een betere en praktischere auto hebt voor dat geld. En het interieur is mooier dan dat van een Volvo of Saab in ieder geval.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja klopt!
Die Mazda gaat 'm niet worden denk ik.
Vind de 156 écht lelijk tegenover de 159 eerlijk gezegd. Is een goedkope 159 dan zo'n groot risico volgens jou?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:32 schreef Kriegel het volgende:
Zoek anders gewoon een mooie 156 in plaats van een 159 uit de bodem van de markt, keuze genoeg.
Dat kun je zelf wel invullen lijkt mij.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:36 schreef Susteren het volgende:
[..]
Vind de 156 écht lelijk tegenover de 159 eerlijk gezegd. Is een goedkope 159 dan zo'n groot risico volgens jou?
Ik denk dat elke auto uit het 'forse' segment voor 6k een groot risico is. Die bungelen niet voor niets helemaal aan de onderkant van de markt. En als je dan zelf ook nog budget moet schrapen om zo'n ding te kopen, is er dus amper iets beschikbaar voor onderhoud. Onderhoud dat ze zéker nodig hebben en dat bij zo'n auto ook niet goedkoop is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:36 schreef Susteren het volgende:
[..]
Vind de 156 écht lelijk tegenover de 159 eerlijk gezegd. Is een goedkope 159 dan zo'n groot risico volgens jou?
Het budget is ook echt alleen voor de aanschaf, onderhoud hoeft daar niet van worden betaald.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat elke auto uit het 'forse' segment voor 6k een groot risico is. Die bungelen niet voor niets helemaal aan de onderkant van de markt. En als je dan zelf ook nog budget moet schrapen om zo'n ding te kopen, is er dus amper iets beschikbaar voor onderhoud. Onderhoud dat ze zéker nodig hebben en dat bij zo'n auto ook niet goedkoop is.
Wees nou verstandig en koop als eerste auto iets van 2 of 3k en ga daar wat in klungelen. Koop niet meteen een duurdere bak waar je vervolgens compleet op leegloopt.
Verzekering en andere maandlasten is allemaal al uitgezocht bij de bovenstaande modellen, het gaat alleen om de aanschafprijs en eventueel onderhoud. Van ongelukken ga ik even niet uitquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zou je, als beginnend bestuurder niet gewoon starten met een beginnersauto? Iets om het gevoel voor autorijden in je vingers te krijgen? Een goedkoop autootje, dus. Vergeet niet dat je als beginner de hoofdprijs betaalt voor je verzekering. Begin zoals de meeste mensen met een Corsa of een Polo. Leer een auto inschatten, leer de dynamiek van een auto kennen. Leer het verkeer kennen in iets wasrbij het niet erg is als het een deuk oploopt. En over een jaar of twee kun je dan een auto kopen die je vriendjes ook mooi vinden.
Dan ben je een domme lul. Je begint in het verkeer. Je bent geen beroepschauffeur met 35 jaar ervaring. Je gaat gegarandeerd fouten maken en misschien, als je heel veel geluk hebt, word je daarvan gered door de reacties van ervarener bestuurders. Maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Leer eerst autorijden en ga je dan pas drukmaken over je imago enof je auto wel stijl heeft. Koop een Daewoo Matiz of zo en ontwikkel je capaciteiten voordat je je druk gaat maken over hoe je auto eruit ziet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Verzekering en andere maandlasten is allemaal al uitgezocht bij de bovenstaande modellen, het gaat alleen om de aanschafprijs en eventueel onderhoud. Van ongelukken ga ik even niet uit
Zo'n 525i rijdt elk petje zowat in, lijkt me bij de verzekering ook geen geliefde bakquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef Bami-Powner het volgende:
Je hebt alleen de slechte merken uitgekozen
Susteren met die auto's raak je alleen in de problemen (kosten van reparaties) en rover en saab zijn al failliet. Koop eens een goede sterke mof
![]()
BMW 325ci of 525i of 730i
Luister nou eens naar de mensen hier en doe het niet. Je vraagt raad maar hebt al in je hoofd zitten wat je wil. Vraag dan niks...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt).
Ik zou het doen. Gewoon als beginner 30k per jaar rijden met een diesel. Met een beetje geluk draai je de turbo en de brandstofpomp de soep in en ben je failliet aan reparaties en onderhoud.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt).
Max. ongeveer 350 per maand.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar goed, ik ga het op een andere manier proberen. Je stelt dat dit het aanschafbudget is. Mag ik vragen welk budget je echt maandelijks (of jaarlijks, ook goed) vrij hebt om auto van te rijden? Hoeveel mag -los van de aanschaf- de auto je per maand kosten? Want iedereen hier voorspelt dat je het niet gaat redden, maar misschien heb je wel een veel groter budget dan wij denken.
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij.quote:
Ik kan hem nog nieteens op m'n eigen naam hebben, dus moet wel op m'n ouders. Wel wordt ik gewoon als bestuurder toegevoegd bij verzekering. Verzekering zal niet meer dan 30 euro kosten (ze hadden al gebeld), aangezien m'n ouders al jaren bij deze verzekering zitten en nog nooit schade hebben gehad.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij.
Maandelijkse lasten:
MRB 65
Verzekering 100 (gerekend met autoscout-voorbeeld (88TGGF), 0 svj, 22 jaar, 4 jr rbw, 15-20k/jr (met 19jr kom ik op 140/mnd))
Verbruik 175 (15k/jr, 10.3/100 (gem. spritmonitor), 1.45 per liter (gezien je woonplaats tank je in .de of .be))
-----
340 euro.
Doe er een Wegenwacht-abootje bij voor de zekerheid en je zit op je maandbudget.
Dan heb je nog geen beurtje gehad of moeilijke reparatie verricht. Een tegenvallertje met iets onverwachts, een kleine schade, lekke band (scheur, dus vervangen) en het gaat hard. Als je voorzichtig telt, moet je 50 euro per maand voor onderhoud tellen. En dan kom je goed weg. Je afschrijving heb ik dan nog even niet meegeteld.
Denk je dan nog steeds dat het haalbaar is?
Dat klinkt me echt heel raar in de oren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:13 schreef Bami-Powner het volgende:
BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klassequote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat klinkt me echt heel raar in de oren.
Welk model zou je dan aanraden? Meestal eindig je dan bij <2006 modellen, en ja ik wil me gewoon het liefste niet associeren met het volk dat daar vaak in rijd snapje.
Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink?![]()
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er zelfs twee zijn, wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:35 schreef Susteren het volgende:
Waarom raden jullie een Rover 75 eigenlijk af? In de buurt heeft iemand er een, prachtige wagen imho.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:13 schreef Bami-Powner het volgende:
Haal de woorden Rover en Alfa Romeo uit je hoofd man. Die dingen zijn geen spuug waard en binnen de kortste keren sta je al voor de garage.
BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze, VW is ook goed, mits juiste model.
Ja joh, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschafquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:03 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschaf
Prachtige wagens met veel luxe.
Maarja als je ruitensproeier stuk is ben je je aanschafprijs al in reparatie kwijt (bij wijze van)
Dank voor je uitgebreide reactie! Het klopt dat ik een veel "betere" Rover kan betalen in verhouding met een Alfa, waarbij ik echt voor de goedkoopste moet gaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er twee zijn wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor.
Bekende problemen liggen eerder bij de kunststof kleppen van het inlaatspruitstuk en vroege slijtage in de aandrijving van het VVT-systeem (heet hier VIS). Een onzuivere motorloop onder het rijden en stationaire tikgeluiden = laten staan, of anders laten vaststellen waar het vandaan komt. Die VIS-motortjes zijn niet vreselijk kostbaar, nieuwe vlinderkleppen wel. Hou sowieso rekening met duurder onderhoud dan aan een Opel Astra zodra er eens iets mocht zijn. Maar dat is logisch.
Zuipen kunnen ze wel, waarbij het afgaand op real-life verbruikscijfers amper lijkt uit te maken welke V6 je hebt, dus de 2.5 is dan de logische keuze. De latere 1.8 turbo schijnt -pin me er niet op vast- echter ook geen vreselijke motor te zijn en is een stukkie zuiniger, maar in zo'n pseudo-directiebak wil je gevoelsmatig toch liever zo'n mooiklinkende zescylinder, denk ik.
Dat is wat ik ervan weet. Belangrijkste is hier dat je ruim voldoende budget hebt om een goed onderhouden exemplaar te kopen, want het blijft wel gevoelig spul en een afgematte auto lijkt me schreeuwen om problemen. Dank dus de enorme afschrijving sinds het omvallen van Rover Group.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/10467377
Dit lijkt me wel wat.
[..]
[..]
Ja man, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid.![]()
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?
Wat dacht je van een Passat 1.8t?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet.
De 2006 Passats zijn helemaal mijn smaak.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Wat dacht je van een Passat 1.8t?
Natuurlijk daalt dat. Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef Susteren het volgende:
Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink?![]()
Omdat Rover niet meer bestaat en er minder vraag naar is dan bv. Audi's en BMW's?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
De 2006 Passats zijn helemaal mijn smaak.
[ afbeelding ]
Maar dan moet ik net als met de 159 voor de goedkoopste van de goedkoopste gaan, wat een minder goed plan is.
Zo'n broekie in een Passat of A4 familiewagenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?
S klasse is prachtig, maar dan betaal je je toch blauw aan onderhoud?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit.
[ afbeelding ]
Of een e-klasse:
[ afbeelding ]
Famillie(station)wagons vind ik over het algemeen wel sjiek hoorquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo'n broekie in een Passat of A4 familiewagen![]()
De 159 is dan ook minimaal 5-6 jaar nieuwer dan de Rover 75. Dus ook wel logisch dat er iets van vooruitgang in zit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:11 schreef Susteren het volgende:
Verder heb ik nog niet veel erover opgezocht, zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe het met de veiligheid zit. Bij de 159 was dit namelijk helemaal prima.
http://www.euroncap.com/tests/rover_75_2001/91.aspxquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De 159 is dan ook minimaal 5-6 jaar nieuwer dan de Rover 75. Dus ook wel logisch dat er iets van vooruitgang in zit.
Grote dorstige bak, maar vooral een merk dat niet langer bestaat en daarvoor toch al geen Germaanse reputatie had (let wel: reputatie, gaat dus niet voor elke auto van betreffend merk op). Ik begrijp volledig wat je bedoelt, maar hier ligt de zaak toch net iets anders dan gebruikelijk. Er zijn auto's die je makkelijker op hoge kosten jagen dan deze Rover / BMW.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk daalt dat. Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.
Ben nou slim en koop een normale beginnersauto
Je moet een Rover dan ook niet vergelijken met Audi en BMW, maar met een Opel of Ford.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Susteren het volgende:
[..]
Omdat Rover niet meer bestaat en er minder vraag naar is dan bv. Audi's en BMW's?
Of een Maserati Quattroportequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit.
[ afbeelding ]
Of een e-klasse:
[ afbeelding ]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239240769&asrc=stquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Grote dorstige bak, maar vooral een merk dat niet langer bestaat en daarvoor toch al geen Germaanse reputatie had (let wel: reputatie, gaat dus niet voor elke auto van betreffend merk op). Ik begrijp volledig wat je bedoelt, maar hier ligt de zaak toch net iets anders dan gebruikelijk. Er zijn auto's die je makkelijker op hoge kosten jagen dan deze Rover / BMW.
Vergis je niet in het aandeel van een omgevallen fabrikant. Ik bedoel, Saabs zijn tegenwoordig al strontgoedkoop terwijl die wél als betrouwbaar te boek stonden. De grote massa is gewoon als de dood voor auto's van een overleden merk, kennelijk omdat ze denken dat de onderdelenvoorziening gelijk stil komt te liggen en alle kennis over onderhoud spontaan uit de hoofden van monteurs verdwijnt.
Niet alleen aan onderhoud. Maar daar zul je met die andere auto's van het formaat Alfa 159 / Rover 75 ook nog wel achter komen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
S klasse is prachtig, maar dan betaal je je toch blauw aan onderhoud?
Niks voor jonge knapen zoals jij. Ook totaal overbodig en onnodig duur voor een beginnend bestuurder. Maar goed, jij hebt iets in je hoofd en wil het hebben. Dus dan moet je er lekker voor gaanquote:Famillie(station)wagons vind ik over het algemeen wel sjiek hoor
Wil echt geen hatchback of coupé.
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239240769&asrc=st
Dat vind ik werkelijk een prachtige Rover, dat interieur![]()
[ afbeelding ]
What do you think?
Klopt wel, Alfa Romeo's hebben dit over het algemeen ook heel erg. Geen idee waar het precies aan ligt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:11 schreef Susteren het volgende:
Ik merk ook dat een prachtige Rover een goed gepoetste Rover is. Klinkt raar, maar bij een advocatenkantoor in de buurt staat een prachtig glanzende 75 die net uit de fabriek lijkt te komen, terwijl ik ook soms Rovers en Jags zie te lelijk voor woorden, met vieze aftermarket velgen erop en tuig erin.
Altijd een voordeel en dus ook een argument vóór die auto. Da's ook een partij geluk hebben trouwens, ik kan me niet voorstellen dat er nog veel van die garages zijn.quote:Voordeel van de aanschaf van een Rover is dat er een Rover autogarage praktisch gezien om de hoek is, dus voor onderhoud kan ik terrecht bij een specialist.
Ook niks mis mee, maar ik herken me wel in het mooi vinden van dat soort Engelse chique.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets: [ afbeelding ]
Hmm tsja hou wel van die "oude mensen" look, rustiek en mooi. Alleen afwerking heb ik nog nooit echt goed bekeken, maar neem aan dat dat wel snor zit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets: [ afbeelding ]
Excuseer mijquote:
Truequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:12 schreef Roadtrip het volgende:
Daarnaast is het een van de mooiste station wagens ooit gemaakt...
Begrijp ik. Voor mensen van onze leeftijd is het ook een enorme aankoop. Een van de duurste dingen die we zullen kopen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:15 schreef Susteren het volgende:
[..]
True
Hmmpf het is lastig. Het blijft een risico, zo'n Rover een stuk minder (minder dan 1/2 prijs).
Maar ben echt bang om spijt te krijgen van m'n keuze.
Over 2 jaar is de 159 wat nu voor mij de 156 is snapjequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dan koop je toch nu de Rover en over een jaar of 2 de Alfa als ze wat betaalbaarder zijn.
Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Over 2 jaar is de 159 wat nu voor mij de 156 is snapje
?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken?
Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:38 schreef Kriegel het volgende:
De 159 is groot en zwaar, zeker voor de facelift. En qua rijden meer een snelwegcruiser.
Heb het altijd meer een opvolger van de 166 gevonden, eigenlijk.
Kilometers kunnen nog wel eens meer worden dan gedacht. Ik besef me nu ineens dat ik in Utrecht ga studeren, en paar keer per maand met de auto ipv trein kan al gauw aantikken (300km retour).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n Rover is nog best grappig. Heeft een bepaalde klasse, maar niet voor de hoofdprijs. Bij beide auto's zal je afschrijving hebben, maar dat hoort erbij.
Voordeel dat je bij Rover hebt is dat het geen merk is dat veel jonge mensen aanspreekt. De kans dat je daardoor een afgetrapte bak koopt is klein, waarschijnlijk koop je eerder een rustig bereden auto met bejaardengeur erin. Terwijl de Alfa meer een rijdersauto is die misschien ook wel wat meer te lijden heeft gehad.
Maar goed, dat zijn algemeenheden op basis van merkimago. Een proefrit en je weet het! Hoeveel km verwacht je per jaar te gaan rijden?
[..]
Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9.
Verschil is natuurlijk wel dat dat bij de Rover deels door de V6 komt. De 1.8 Turbo is alweer 60 kilo lichter. De 2.5 V6 van na de facelift is zelfs 50 kilo zwaarder dan de PFL 159.
Ho ho, ik heb nergens ontkend dat de Rover 75 een zware bak is hoor. En dat mag ook best, hij is bedoeld als luxe voertuig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9.
Verschil is natuurlijk wel dat dat bij de Rover deels door de V6 komt. De 1.8 Turbo is alweer 60 kilo lichter. De 2.5 V6 van na de facelift is zelfs 50 kilo zwaarder dan de PFL 159.
Ik snap je punt en ben het met je eens. De 159 is geen vlotte, wendbare auto, zoals de 156 dat meer was (althans, denk ik, heb ze nooit gereden). De Giulietta is wel een leuke rijdersauto heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ho ho, ik heb nergens ontkend dat de Rover 75 een zware bak is hoor. En dat mag ook best, hij is bedoeld als luxe voertuig.
Bij de 159 vind ik het een klein beetje jammer omdat Alfa's altijd een zweem van wendbare rijdersmachines hebben gehad en belangrijker, er al die tijd geen échte vervanger van de 156 is geweest. Nou ja, misschien de Giulietta als je negeert dat dat een hatchback is. Het is dus niet zozeer de fout van de 159 als wel van Alfa / Fiat, dat om verschillende redenen al jaren enorme gaten laat vallen in hun modellijst.
Dat, en het was ook maar een geintje.
Hmm daar zit wel wat in ja! Als het een Rover wordt zal hij misschien ook wel gewoon opgebruikt worden als ie bevaltquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is het ook zeker. Wat ik wil zeggen is dat als je een auto koopt met 160k op de klok en je rijdt 15.000 per jaar, je 'm na drie jaar nog redelijk kan verkopen (als je 'm netjes houdt). De Rover die je linkt met 233k op de klok, raak je aan de straatstenen niet meer kwijt dan. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar.
Stel je koopt die Alfa met 180k op de klok en rijdt 20-25k per jaar, dan kom je daar ook niet meer vanaf voor een fatsoenlijke prijs.
Nope, MG staat me niet echt aan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:07 schreef Kriegel het volgende:
De tegenhanger bij MG (ZT) schijnt dan wel weer redelijk te hoeken ondanks z'n gewicht, maar dat ding heeft een hele andere uitstraling dan de 75 en zou denk ik niet echt TS' interesse hebben.
En als ie niet bevalt, welk verlies ben je dan bereid om te nemen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm daar zit wel wat in ja! Als het een Rover wordt zal hij misschien ook wel gewoon opgebruikt worden als ie bevalt
Tsja dat heb je met elke aanschaf wel. Bij de aanschaf van m'n 5d mark iii met 24-105 was ik ook meer dan 3k kwijt. Grote vraag was of m'n 1d mark iii dan niet ging verstoffen. Staat 3ton clicks op, dus restwaarde was onder de 1k. Uitendelijk gebruik ik ze gelukkig allebei omdat ze ieder hun eigen voordelen hebben.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En als ie niet bevalt, welk verlies ben je dan bereid om te nemen?
Kortom: een auto kopen is nog niet zo eenvoudig hè
Wat een onzin. Denk maar eens aan de kosten en mogelijke kans op ellende met zo'n oude auto (of met veel km's). Nu oefenen, sparen en later een mooie grote auto kopen is helemaal niks mis meequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:18 schreef Roadtrip het volgende:
Maar laat je niet gek maken door de mensen die hier roepen dat je in een Corsa moet beginnen. Dat is het stomste wat je kan doen. Je brengt je eigen veiligheid, leven en comfort ermee in gevaar. Daarnaast is een mooie auto gewoon leuk.
Waarschijnlijk zijn ze jaloers
Het is wel dezelfde auto hè, alleen waar de 75 moest lijken op een rijdende herensociëteit als een oude Bentley hebben ze het voor de ZT wat 'sportiever' aangepakt.quote:
Jep, maar vooral de neus vind ik echt lelijk uit zienquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het is wel dezelfde auto hè, alleen waar de 75 moest lijken op een rijdende herensociëteit als een oude Bentley hebben ze het voor de ZT wat 'sportiever' aangepakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig wat een paar gewijzigde details kunnen doen met een auto.
Mwah of nu een auto kopen met allerlei kosten en over een paar jaar van je leasebak genieten.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een onzin. Denk maar eens aan de kosten en mogelijke kans op ellende met zo'n oude auto (of met veel km's). Nu oefenen, sparen en later een mooie grote auto kopen is helemaal niks mis mee
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Bij mij op de uni hangen echt posters van "wil je BMW rijden, kom dan bij ons werken".
Je kunt ook een S-klasse vinden met ooit een aanschafwaarde van 100+ k voor jouw budget.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:22 schreef Susteren het volgende:
Hmm, hoe meer ik opzoek over de 9-3, hoe aantrekkelijker hij wordt
Die dingen hadden ooit een aanschafwaarde van 30+ k
Maar een s-klasse is gewoon niet iets voor mij, ook veel te duur om lopende te houden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt ook een S-klasse vinden met ooit een aanschafwaarde van 100+ k voor jouw budget.
Oude of nieuwe model? Heb beiden gehad (vroeger sport sedan); nu 5 deurs uit 1999. Heerlijke auto met alles erop en eraan. Zeker wanneer lekker opgekieteld tot 230 pk. Ik kan m je echt aanraden; en je kunt er ook nog eens veel lekker zelf en goedkoop aan verknutselen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:22 schreef Susteren het volgende:
Hmm, hoe meer ik opzoek over de 9-3, hoe aantrekkelijker hij wordt
Die dingen hadden ooit een aanschafwaarde van 30+ k
Dit gewoon voor een jap gaan van 3/4k. Goedkoper kan je niet rijden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat elke auto uit het 'forse' segment voor 6k een groot risico is. Die bungelen niet voor niets helemaal aan de onderkant van de markt. En als je dan zelf ook nog budget moet schrapen om zo'n ding te kopen, is er dus amper iets beschikbaar voor onderhoud. Onderhoud dat ze zéker nodig hebben en dat bij zo'n auto ook niet goedkoop is.
Wees nou verstandig en koop als eerste auto iets van 2 of 3k en ga daar wat in klungelen. Koop niet meteen een duurdere bak waar je vervolgens compleet op leegloopt.
Wel het GM model, dus 2002+quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Oude of nieuwe model? Heb beiden gehad (vroeger sport sedan); nu 5 deurs uit 1999. Heerlijke auto met alles erop en eraan. Zeker wanneer lekker opgekieteld tot 230 pk. Ik kan m je echt aanraden; en je kunt er ook nog eens veel lekker zelf en goedkoop aan verknutselen.
Jij weet echt niet wat je wil hequote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jep, maar vooral de neus vind ik echt lelijk uit zien
Als ik eens wat minder narrow minded ben en ook naar hatchbacks kijk, wat is er dan wat beetje bij m'n lijstje past qua stijl en interieur?
Dat wil TS om een of andere reden niet. Dat mag natuurlijk, maar of het verstandig is is een 2equote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit gewoon voor een jap gaan van 3/4k. Goedkoper kan je niet rijden.
Er zijn blijkbaar nog mensen anno 2014 die nog iets van status aan een auto ontlenen. Iets wat ik nog nooit heb begrepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat wil TS om een of andere reden niet. Dat mag natuurlijk, maar of het verstandig is is een 2e
Ach, een grote mooie auto vind ik ook best leuk. Maar niet ten koste van alles, zeker niet als student. Ik ben met een Peugeot 306 van 2,5k (V&A / [TK] Peugeot 306 1.8 XT) begonnen doen ik 2 jaar mijn rijbewijs had en nog student was. Maar goed, iedereen mag zijn eigen prioriteiten stellen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar nog mensen anno 2014 die nog iets van status aan een auto ontlenen. Iets wat ik nog nooit heb begrepen.
Het is duidelijk dat het TS enkel daar om gaat.
Ik vind rijden in grotere auto's gewoon een stuk prettiger, veel rustiger.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij weet echt niet wat je wil heHeb je die grote auto nou nodig? Of wil je een praktische hatchback?
No offence, maar ik denk dat jij eerst maar eens goed na moet denken wat je nu eigenlijk zoekt. Anders kunnen we nog 3 van dit soort topics vullen zonder uitkomst:)
Maar een kort antwoord: Lancia Delta, Volvo C30, BMW 116i . Allemaal iets boven je budget. Maar voor dat budget koop je dan ook niet wat jij wil (vaste kosten, rijplezier, betrouwbaarheid, looks en onderhoud). Dus hoog je budget wat op, of laat je eisen wat zakken.
Dat mag, maar met al jouw eisen en je budget is dat niet mogelijk. Of je moet naar Japanners kijken, maar dat wil je volgens mij niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:44 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik vind rijden in grotere auto's gewoon een stuk prettiger, veel rustiger.
Bij kleinere wagens (Corsa bv.) heb ik het gevoel dat ik een een go-kart rij. Tuurlijk ligt dit ook aan het onderstel, maarja dan nog.
Heb niks tegen Japanners hoor, maar de meeste staan me gewoon niet echt aan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat mag, maar met al jouw eisen en je budget is dat niet mogelijk. Of je moet naar Japanners kijken, maar dat wil je volgens mij niet.
Wat een rare autoquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:39 schreef -niemand- het volgende:
http://www.gaspedaal.nl/Kia/Opirus/?srt=pr
zegt degene die een dodge caliber uitkiestquote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:48 schreef -niemand- het volgende:
[..]
zegt degene die een dodge caliber uitkiest__!!!
Een Caliber ziet er gewoon Amerikaans uit, maar dit... Die Mercedes lampen, die grill, die rare contouren. Het lijkt me echt zo'n wagen voor hoge mensen in communistische landenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:48 schreef -niemand- het volgende:
[..]
zegt degene die een dodge caliber uitkiest__!!!
maarja, ik vind hem eigenlijk wel wat van een maybach weghebben... kia maybach
zo is het beter, maar effe ontopic. ga gewoon voor die alfa kijken. en dan niet meer huilen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een Caliber ziet er gewoon Amerikaans uit, maar dit... Die Mercedes lampen, die grill, die rare contouren. Het lijkt me echt zo'n wagen voor hoge mensen in communistische landen
mensen die popi jopi willen doen zoals ik
Beetje duister gevoel heb ik erbij, nee hierin zou ik nooit rijden.
En ook niet huilen als ie te duur blijkt te zijn of een bak afgeschreven heeft na 3 jaar.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:13 schreef -niemand- het volgende:
[..]
zo is het beter, maar effe ontopic. ga gewoon voor die alfa kijken. en dan niet meer huilen.
M'n moeder zei iets dat een Ford Focus ook wel leuk is. Ik zuchtend eens kijken, maar voor 4/5k heb je een 2007 Focus stationwagon! Interieur is, nouja, Ford...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En ook niet huilen als ie te duur blijkt te zijn of een bak afgeschreven heeft na 3 jaar.
Het is toch wel het overwegen waard?quote:
Als je twee/drie opgroeiende kinderen en een golden retriever hebt, ja. Dan wel.quote:Op zondag 5 januari 2014 02:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is toch wel het overwegen waard?
Niet iedereen onder de 30 hoeft een hatchquote:Op zondag 5 januari 2014 02:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Als je twee/drie opgroeiende kinderen en een golden retriever hebt, ja. Dan wel.
Het is geen auto voor de lol ofzoquote:Op zondag 5 januari 2014 02:15 schreef Kriegel het volgende:
Ik ook niet, daarom heb ik een hopeloos onpraktisch open sportwagentje.
Die grillquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:39 schreef -niemand- het volgende:
http://www.gaspedaal.nl/Kia/Opirus/?srt=pr
Die zijn ook goed te doen; advies: koop m vanaf bouwjaar 2004; liefst 2005 en jonger.quote:
Hoezo?quote:Op zondag 5 januari 2014 11:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Die zijn ook goed te doen; advies: koop m vanaf bouwjaar 2004; liefst 2005 en jonger.
P.s. en GEEN Ford focus toch zeker?Dat zijn altijd van die auto's waar je niet achter wilt rijden.....
1. Ze zijn lelijkquote:
1. Smaak hè..quote:Op zondag 5 januari 2014 11:38 schreef Descendent het volgende:
[..]
1. Ze zijn lelijk
2. Er zitten vaak van die typische gereformeerde gezinnetjes in
3. (belangrijkste) ze schieten niet op.
Voor dat geld heb je denk ik niet echt een fatsoenlijke focus van die bouwjaren.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:40 schreef Susteren het volgende:
[..]
M'n moeder zei iets dat een Ford Focus ook wel leuk is. Ik zuchtend eens kijken, maar voor 4/5k heb je een 2007 Focus stationwagon! Interieur is, nouja, Ford...
Maar uiterlijk vind ik zeker mooi: modern, stationwagon en strak.
Die ga ik zeker ook overwegen.
[ afbeelding ]
Wat zijn dan eigenlijk de problemen van 2002/3 modellen?quote:Op zondag 5 januari 2014 11:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Die zijn ook goed te doen; advies: koop m vanaf bouwjaar 2004; liefst 2005 en jonger.
P.s. en GEEN Ford focus toch zeker?Dat zijn altijd van die auto's waar je niet achter wilt rijden.....
Kans op roest in de portieren.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:25 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat zijn dan eigenlijk de problemen van 2002/3 modellen?
Hmm hoor dat ze veel kraken en slechte audio hebben...quote:Op zondag 5 januari 2014 13:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kans op roest in de portieren.
Slechte audio en kraken geen last van. Je hebt ze ook met een beter en nettere audio van Sony.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm hoor dat ze veel kraken en slechte audio hebben...
Niet echt pluspunten
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:58 schreef Doublepain het volgende:
Haal een Peugeot 307 5 deurs..
Zuinig, ruim en comfort
Okey, gelukkig!quote:Op zondag 5 januari 2014 14:15 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Slechte audio en kraken geen last van. Je hebt ze ook met een beter en nettere audio van Sony.
Weet je dit heel zeker? Heb je hier bronnen voor?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar.
Ik heb opzich weinig niet-variabele eisen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik snap er echt helemaal geen hol meer van.
Je komt met allerlei carrosserievarianten op de proppen, allerlei vormen van motoren, van hybride tot V6 en allerlei uitvoeringen e.d.
Ik stel voor dat je eerst eens een prioriteitenlijstje gaat maken mbt looks, praktische mogelijkheden, carrosserievariant, verbruik etc. Want je wisselt nu zo snel dat je dadelijk het halve wagenpark van Nederland geëvalueerd hebt, zonder dat er een keuze wordt gemaakt.
Dit is al drie topics het geval trouwens.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik snap er echt helemaal geen hol meer van.
Je komt met allerlei carrosserievarianten op de proppen, allerlei vormen van motoren, van hybride tot V6 en allerlei uitvoeringen e.d.
Ik stel voor dat je eerst eens een prioriteitenlijstje gaat maken mbt looks, praktische mogelijkheden, carrosserievariant, verbruik etc. Want je wisselt nu zo snel dat je dadelijk het halve wagenpark van Nederland geëvalueerd hebt, zonder dat er een keuze wordt gemaakt.
Tsja zeg gerust wat je me aanraad qua hatchbacksquote:Op zondag 5 januari 2014 14:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Een hatch is wel over het algemeen stukken praktischer dan een sedan. Helemaal als je een sedan hebt waar de achterbank niet van plat kan.
Hoezo?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar.
Daar begin ik niet aan dat is veel te persoonlijk, en zo te merken heb jezelf ook niet echt een idee?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:29 schreef Susteren het volgende:
[..]
Tsja zeg gerust wat je me aanraad qua hatchbacks
Vaste budget maximaal 350/maand, liefst zo laag mogelijk natuurlijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar begin ik niet aan dat is veel te persoonlijk, en zo te merken heb jezelf ook niet echt een idee?
Wat mogen je vaste lasten zijn en verbruik. Begin daar eens mee. Vervolgens wat je minimale eisen zijn. Bouwjaar, kilometerstand , airco, climatronic, cc en nog wat van dat soort zaken.
Heb er zelf 120.000km een gehad, heerlijke auto's en met 17inch ook nog eens een zeer fraai ogende sedan.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:39 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van een Civic hybrid? Die 1/16 kilometer klinkt natuurlijk als muziek in m'n oren
Ziet nieteens echt lelijk uit imho.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het is een Jap, wat een van jullie aanraadde.
Ghehe 1:20 is wel echt gaaf, dan zal de auto denk ik ook veel vaker gebruikt worden,quote:Op zondag 5 januari 2014 15:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb er zelf 120.000km een gehad, heerlijke auto's en met 17inch ook nog eens een zeer fraai ogende sedan.
Wel even opletten met het accupakket. Garantie is 8jaar en 150.000km, zorg ervoor dat het accupakket nog in de garantie zit.
1:20 is met een behouden rijstijl goed haalbaar.
Die 1:20 van de civic was gecombineerd over een hele tank. De cvt is echt heerlijk om mee te rijden, erg comfortabel en geeft veel rust.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:12 schreef Susteren het volgende:
Lees dat een 1.8 Rover ook makkelijk 1/11 tot zelfs 1/15 op snelweg haalt. Hmmpf lastig..
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:13 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik ga eens even in op de Saab 9-3. Ik heb er een maand of twee geleden eentje gekocht: 227 dkm, 2003 met de 1.8t motor (2 liter turbo dus). Voor ¤3000 lijkt het tot nu toe een goede koop. De teller staat nu op bijna 233 dkm, in de tussentijd was er één reparatie nodig: een nieuwe thermostaat. Lijkt me niet gek voor deze prijs en leeftijd.
Fijne, comfortabele auto. Ziet er van buiten goed uit. Het interieur is wat saai en erg plastic, maar wel ergonomisch. De 9-3 Sport Sedan heeft een aantal typische gebreken, maar die zijn op internet wel te vinden.
Ik rij er gemiddeld 1 op 14 mee (!) wat voor een 1410 kilo zware auto niet verkeerd is. Op de snelweg nog ietsje zuiniger, in de stad is 1 op 10 het best haalbare. De 150pk motor is zeker voldoende maar goedkoop tot dik over de 200 pk te chippen.
Het beste idee lijkt me om tegen die tijd eens wat auto's te gaan bekijken en proefritten te maken!
Hmm nadeel is dat ik dan weer helemaal onderaan de markt moet gaan zoeken, net als met de 159quote:Op zondag 5 januari 2014 16:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die 1:20 van de civic was gecombineerd over een hele tank. De cvt is echt heerlijk om mee te rijden, erg comfortabel en geeft veel rust.
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaarquote:Op zondag 5 januari 2014 16:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak?
[..]
Hmm nadeel is dat ik dan weer helemaal onderaan de markt moet gaan zoeken, net als met de 159
Nee, alleen hij kraakt bij drempels (typische SS-kwaaltje) en het standaard licht van de halogeenlampen is niet best, maar dat heb ik voor een paar tientjes kunnen fixen met een xenonsetje. Door de projectielampen ook nog een mooi lichtbeeld. En de standaard audio is niet veel waard. Daarnaast moest ik de airco laten vullen, dat kostte nog geen 2 tientjes.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:20 schreef Susteren het volgende:
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak?
Heeft een Vector betere audio? Niet dan het héél belangrijk is, maar crappy audio hou ik niet vanquote:Op zondag 5 januari 2014 16:42 schreef DeUitverkorene het volgende:
[..]
Nee, alleen hij kraakt bij drempels (typische SS-kwaaltje) en het standaard licht van de halogeenlampen is niet best, maar dat heb ik voor een paar tientjes kunnen fixen met een xenonsetje. Door de projectielampen ook nog een mooi lichtbeeld. En de standaard audio is niet veel waard. Daarnaast moest ik de airco laten vullen, dat kostte nog geen 2 tientjes.
Ik heb een Linear, de echte crisisuitvoering dus. Het beste kun je op zoek gaan naar een lekker volle Vector, dan heb je weinig meer te wensen.
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaar
1:14! Weet je dat zeker of is het gemeten met de boordcomputer? Gemiddelde op spritmonitor zit rond 1:10, en dat lijkt me realistischer in die auto.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:13 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik ga eens even in op de Saab 9-3. Ik heb er een maand of twee geleden eentje gekocht: 227 dkm, 2003 met de 1.8t motor (2 liter turbo dus). Voor ¤3000 lijkt het tot nu toe een goede koop. De teller staat nu op bijna 233 dkm, in de tussentijd was er één reparatie nodig: een nieuwe thermostaat. Lijkt me niet gek voor deze prijs en leeftijd.
Fijne, comfortabele auto. Ziet er van buiten goed uit. Het interieur is wat saai en erg plastic, maar wel ergonomisch. De 9-3 Sport Sedan heeft een aantal typische gebreken, maar die zijn op internet wel te vinden.
Ik rij er gemiddeld 1 op 14 mee (!) wat voor een 1410 kilo zware auto niet verkeerd is. Op de snelweg nog ietsje zuiniger, in de stad is 1 op 10 het best haalbare. De 150pk motor is zeker voldoende maar goedkoop tot dik over de 200 pk te chippen.
Het beste idee lijkt me om tegen die tijd eens wat auto's te gaan bekijken en proefritten te maken!
Wat is er mis mee?quote:
Jammer dat de ontwerper al dronken was toen er nog een achterkant op moest.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Geen benzineslurper, modern uiterlijk, betaalbaar.
nooit een GDI kopen, zijn slechte motoren.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaar
Klinkklare onzin. GDI motoren zijn prima alleen krijg je interne vervuiling als je slechte brandstof tankt. Een GDI op premium brandstof is zuinig en betrouwbaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:54 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nooit een GDI kopen, zijn slechte motoren.
gaan dicht zitten en de hogedrukpompen gaan nog wel eens kapot.
heb stage gelopen bij mitsubishi, en niemand van de collega's heeft ooit een GDI gehad.
bij distributieriemen moet je trouwens ook veel keerringen vervangen bij een GDI motor. dus dat is ook alweer duurder dan normaal.
juist, daarom hoeft een monteur die 30 jaar bij mitsubishi werkt geen GDI.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. GDI motoren zijn prima alleen krijg je interne vervuiling als je slechte brandstof tankt. Een GDI op premium brandstof is zuinig en betrouwbaar.
Moet jij niet weer je je Jaguar postenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:38 schreef PH-KCD het volgende:
Ga voor een Chevrolet Epica.Wat een prachtbak! Wat een klasse heeft dat model. Waanzinnig gewoon.
Nee, dat moet 'ie niet, en jij hoeft hem daar dus ook niet aan te herinneren.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:02 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Moet jij niet weer je je Jaguar posten
Gemeten aan de pomp, bonnetjes en kilometerstand. Als je 1 op 10 rijdt ben ne heel erg lomp bezig imho. Gewoon flink opschakelen, alles op de cruise control en je aan de snelheidslimiet houden doet wonderen. En geen stoplichtsprintjes natuurlijk!quote:Op zondag 5 januari 2014 18:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1:14! Weet je dat zeker of is het gemeten met de boordcomputer? Gemiddelde op spritmonitor zit rond 1:10, en dat lijkt me realistischer in die auto.
Mja, niet doorrijden, snel doorschakelen, veel cruisen, dan scoor je wel aardige cijfers ja. Maar dan doe je ook redelijk je best om zuinig te rijden. Fabrieksopgave is 1:12, en meestal scoor je dan niet beter. Het kán wel, maar dan moet je wel rustig rijden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef DeUitverkorene het volgende:
[..]
Gemeten aan de pomp, bonnetjes en kilometerstand. Als je 1 op 10 rijdt ben ne heel erg lomp bezig imho. Gewoon flink opschakelen, alles op de cruise control en je aan de snelheidslimiet houden doet wonderen. En geen stoplichtsprintjes natuurlijk!
Hmmm, los van de Fransenwagens is dat juist m'n voorkeur.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:47 schreef Bami-Powner het volgende:
Susteren, geen Fransman/Italiaan/Brit aub, anders ben je genaaid
Onthoud dat een 3sters van nu het zelfde is als een 5 sters van 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
http://www.euroncap.com/tests/rover_75_2001/91.aspx
Opzich prima!
Hahaquote:Op zondag 5 januari 2014 13:39 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van een Civic hybrid? Die 1/16 kilometer klinkt natuurlijk als muziek in m'n oren
Ziet nieteens echt lelijk uit imho.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het is een Jap, wat een van jullie aanraadde.
Jij bent ook echt de hele boel bij elkaar aan het trollen hequote:Op zondag 5 januari 2014 18:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Van Mitsubishi vind ik de Grandis wel mooi, is ook binnen m'n budget
[ afbeelding ]
Hij kijkt overal naar, dus helaas vergeefse moeite je postquote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef exelletor het volgende:
Nu je toch naar de Alfa Romeo en andere Italianen blijft kijken, hier een tip van mij. Als ik jouw budget/eisen had, zou ik de Stilo eens overwegen. Het is weliswaar een model uit 2001, maar ik vind het nog steeds best wel modern ogen en voor jouw budget kun je een nette, goed aangeklede 2004+(versies van daarvoor schijnen wat meer problemen te hebben) autootje vinden. Alles op de 1.2 na is snel zat(goed, 1.6/1.8 is wel beter dan 1.4) en op de 2.4 uitvoering na ook nog eens relatief zuinig. Het is nog best een grote auto, dus 1:20 zal je lang niet gaan halen, maar het slurpt iig niet zoveel als een V6.
Zo iets dus:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239826388&asrc=st
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239745719&asrc=st
Weleens een proefritje mee gedaan, rijdt echt geweldig vergeleken met 90% van de andere auto's in dezelfde prijsklasse. Qua betrouwbaarheid, neem je natuurlijk een risico(neem vooral geen selespeed, dat is echt een drama, en iets onder 150k, dan kun je nog redelijk tot 200-250 oprijden), stond trouwens laatst nog een nette diesel in de autoweek klokje rond. Het was een beetje een golf voor de mensen die geen golf konden betalen, dus let ook op op afgeragte exemplaren(2.4 Abarth vooral hehe). De duurste uitvoeringen hebben echt alles aan boord, van climate-control tot mini-koelvakje.![]()
Om alvast een mogelijke vraag te beantwoorden - nee, ik rij zelf geen Stilo, maar ik heb het zeker overwogen. Uiteindelijk ben ik beland bij een japanner van 3-4k waarin ik nu tevreden rond rij. Had zo en zo geen fatsoenlijke Stilo kunnen vinden voor mijn budget(heb paar maanden zitten zoeken) en uiteindelijk was ik financieel gezien ook nog niet klaar voor een Alfa/Stilo/Rover avontuur. Natuurlijk, een financiële buffer is er wel, maar ik wil liever niet dat die opgeslokt wordt. Maar wat een auto.
Thx voor je uitgebreide reactie, Stilo stond hier in de buurt te koop. Wat info over opgezocht maar gaat 'm niet wordenquote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef exelletor het volgende:
Nu je toch naar de Alfa Romeo en andere Italianen blijft kijken, hier een tip van mij. Als ik jouw budget/eisen had, zou ik de Stilo eens overwegen. Het is weliswaar een model uit 2001, maar ik vind het nog steeds best wel modern ogen en voor jouw budget kun je een nette, goed aangeklede 2004+(versies van daarvoor schijnen wat meer problemen te hebben) autootje vinden. Alles op de 1.2 na is snel zat(goed, 1.6/1.8 is wel beter dan 1.4) en op de 2.4 uitvoering na ook nog eens relatief zuinig. Het is nog best een grote auto, dus 1:20 zal je lang niet gaan halen, maar het slurpt iig niet zoveel als een V6.
Zo iets dus:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239826388&asrc=st
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239745719&asrc=st
Weleens een proefritje mee gedaan, rijdt echt geweldig vergeleken met 90% van de andere auto's in dezelfde prijsklasse. Qua betrouwbaarheid, neem je natuurlijk een risico(neem vooral geen selespeed, dat is echt een drama, en iets onder 150k, dan kun je nog redelijk tot 200-250 oprijden), stond trouwens laatst nog een nette diesel in de autoweek klokje rond. Het was een beetje een golf voor de mensen die geen golf konden betalen, dus let ook op op afgeragte exemplaren(2.4 Abarth vooral hehe). De duurste uitvoeringen hebben echt alles aan boord, van climate-control tot mini-koelvakje.![]()
Om alvast een mogelijke vraag te beantwoorden - nee, ik rij zelf geen Stilo, maar ik heb het zeker overwogen. Uiteindelijk ben ik beland bij een japanner van 3-4k waarin ik nu tevreden rond rij. Had zo en zo geen fatsoenlijke Stilo kunnen vinden voor mijn budget(heb paar maanden zitten zoeken) en uiteindelijk was ik financieel gezien ook nog niet klaar voor een Alfa/Stilo/Rover avontuur. Natuurlijk, een financiële buffer is er wel, maar ik wil liever niet dat die opgeslokt wordt. Maar wat een auto.
Een Grandis?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Van Mitsubishi vind ik de Grandis wel mooi, is ook binnen m'n budget
[ afbeelding ]
Audi TT en 300C half jaar terug idd overwogen maar toen was ik (nog meer) naief over de praktische kant en kosten.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha![]()
Nog niet aan een Dodge Ram, Chrysler 300C, Audi TT of Porsche 928 gedacht?
Hij loopt te trollenquote:Op zondag 5 januari 2014 22:01 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Een Grandis?
![]()
x1000
Wil je een auto die je qua imago kan doorrijden tot je 70ste ofzo?
En hoe wou je in GODSNAAM een chick gaan scoren met een Grandis?
Hoe zie je dat voor je?
Als je voorbij zou rijden zou ik je echt keihard uitlachen.
Het mag niet sportief zijn van TSquote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef exelletor het volgende:
Nu je toch naar de Alfa Romeo en andere Italianen blijft kijken, hier een tip van mij. Als ik jouw budget/eisen had, zou ik de Stilo eens overwegen. Het is weliswaar een model uit 2001, maar ik vind het nog steeds best wel modern ogen en voor jouw budget kun je een nette, goed aangeklede 2004+(versies van daarvoor schijnen wat meer problemen te hebben) autootje vinden. Alles op de 1.2 na is snel zat(goed, 1.6/1.8 is wel beter dan 1.4) en op de 2.4 uitvoering na ook nog eens relatief zuinig. Het is nog best een grote auto, dus 1:20 zal je lang niet gaan halen, maar het slurpt iig niet zoveel als een V6.
Zo iets dus:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239826388&asrc=st
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239745719&asrc=st
Weleens een proefritje mee gedaan, rijdt echt geweldig vergeleken met 90% van de andere auto's in dezelfde prijsklasse. Qua betrouwbaarheid, neem je natuurlijk een risico(neem vooral geen selespeed, dat is echt een drama, en iets onder 150k, dan kun je nog redelijk tot 200-250 oprijden), stond trouwens laatst nog een nette diesel in de autoweek klokje rond. Het was een beetje een golf voor de mensen die geen golf konden betalen, dus let ook op op afgeragte exemplaren(2.4 Abarth vooral hehe). De duurste uitvoeringen hebben echt alles aan boord, van climate-control tot mini-koelvakje.![]()
Om alvast een mogelijke vraag te beantwoorden - nee, ik rij zelf geen Stilo, maar ik heb het zeker overwogen. Uiteindelijk ben ik beland bij een japanner van 3-4k waarin ik nu tevreden rond rij. Had zo en zo geen fatsoenlijke Stilo kunnen vinden voor mijn budget(heb paar maanden zitten zoeken) en uiteindelijk was ik financieel gezien ook nog niet klaar voor een Alfa/Stilo/Rover avontuur. Natuurlijk, een financiële buffer is er wel, maar ik wil liever niet dat die opgeslokt wordt. Maar wat een auto.
Gehe ik koop geen auto voor meiden, heb ik daar niet voor nodig. Ik houd over het algemeen juist wel van auto's met een rustiger imago. Ik ontwijk bewust oude BMW's, Audi's en Mercedessen waarin vaak de "minder rustig rijdende" jongelui zitten.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:01 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Een Grandis?
![]()
x1000
Wil je een auto die je qua imago kan doorrijden tot je 70ste ofzo?
En hoe wou je in GODSNAAM een chick gaan scoren met een Grandis?
Hoe zie je dat voor je?
Als je voorbij zou rijden zou ik je echt keihard uitlachen.
Ik mag het hopenquote:
Ok, snap ik.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Gehe ik koop geen auto voor meiden, heb ik daar niet voor nodig. Ik houd over het algemeen juist wel van auto's met een rustiger imago. Ik ontwijk bewust oude BMW's, Audi's en Mercedessen waarin vaak de "minder rustig rijdende" jongelui zitten.
Ik snap dat m'n keuzes misschien grappig lijken, maar ik troll echt niet. Komop, al die info opzoeken om beetje mensen die ik niet ken te klotenquote:
Ik ook. Maar dat zou ik met 80% van de wagens waar hij mee aan komt kakken doen. Doe gewoon normaal manquote:Op zondag 5 januari 2014 22:06 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Ik mag het hopen![]()
Als ik zijn moeder was zou ik hem meteen verstoten als hij daarmee kwam voorrijden
Zeker overwogen, vooral achterkant prachtig! Maarja alles behalve zuinig en ja, Lancia hé.quote:
Goeie.quote:
Nja een MPV heeft nu niet echt m'n voorkeur ofzo hoor, maar liever die dan die andere wagenquote:
Welke info zoek jij op? Je doet maar gewoon iets willekeurigs!quote:Op zondag 5 januari 2014 22:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik snap dat m'n keuzes misschien grappig lijken, maar ik troll echt niet. Komop, al die info opzoeken om beetje mensen die ik niet ken te kloten
Ik hou gewoon van een ander soort auto dan m'n vrienden, net als dat ik liever kleding Hackett of Spiers draag dan G-star en Chasin'.
wat heb je nu weer tegen lancia?quote:Op zondag 5 januari 2014 22:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zeker overwogen, vooral achterkant prachtig! Maarja alles behalve zuinig en ja, Lancia hé.
Ja iddquote:Op zondag 5 januari 2014 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
wat heb je nu weer tegen lancia?
Lancia is gewoon hetzelfde als alfa en fiat.
Hij heeft gewoon een of andere Topgear top 100 vreemdste auto's bijdehandquote:Op zondag 5 januari 2014 22:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welke info zoek jij op? Je doet maar gewoon iets willekeurigs!
Van Rover en Alfa naar Ford Focus, Mitsubishi Grandits, Civic Hybrid en wat ik vergeten ben
Het budget en benzine.quote:
En of je wel hard genoeg wordt uitgelachen door je vriendenquote:
Ik bedoel welke informatie over een auto heb jij te melden hier? Je doet maar iets willekeurigs.quote:
Lachen om iemands autoquote:Op zondag 5 januari 2014 22:16 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
En of je wel hard genoeg wordt uitgelachen door je vrienden
Golf I is een serieus mooie auto.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:18 schreef Susteren het volgende:
[..]
Lachen om iemands auto
En alsof ik care wat ze zeggen terwijl ze zelf in een Golf mk1cabrio rijden (srs)
Ik zie niks?quote:Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Golf I is een serieus mooie auto.
[ [url=http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&docid=fG81W0Q1wd7N3M&tbnid=yOG9b7Cw29Uf6M:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.autoblog.nl%2Fnieuws%2Freminder-top-gear-s19e05-bbc-2-2100-uur-57213&ei=f8zJUv3rGsir0QWJnYGADg&bvm=bv.58187178,d.d2k&psig=AFQjCNEf7xOGcwsY4KYLW8QKHVrK1lF8rw&ust=1389043194807487]afbeelding[/url] ]
Dus jij vind het doodnormaal als je vrienden hierin rondrijden?
Nope, Nissan is niet echt mijn favorier. 350z is dan wel weer gaaf, maar totaal niet praktisch en buiten m'n budget.quote:
Eerst mag het niet sportief zijn, maar je droomt toch van een 350Z.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:27 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nope, Nissan is niet echt mijn favorier. 350z is dan wel weer gaaf, maar totaal niet praktisch en buiten m'n budget.
Wat is daar raar aan? Als ik bijvoorbeeld op zoek was naar een station, zou ik alsnog een porsch ouzo willenquote:Op zondag 5 januari 2014 22:31 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Eerst mag het niet sportief zijn, maar je droomt toch van een 350Z.
Trololol.
Lees het topic nog eens door.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Als ik bijvoorbeeld op zoek was naar een station, zou ik alsnog een porsch ouzo willen
quote:Op zondag 5 januari 2014 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Als ik bijvoorbeeld op zoek was naar een station, zou ik alsnog een porsch ouzo willen
Sportief is geen pré, wil niet zeggen dat ik niet in een mooie sportbak zou willen rijdenquote:Op zondag 5 januari 2014 22:31 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Eerst mag het niet sportief zijn, maar je droomt toch van een 350Z.
Trololol.
Prachtig, maar kost 20+k.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:01 schreef Doublepain het volgende:
Koop een Q7, geen gezeik. Is snel en je kan je hele familie incl schoonfamilie in je kofferbak vervoeren.
AMG ook nog. Alsjeblieftquote:Op zondag 5 januari 2014 23:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
ML55 AMG dan. http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
okquote:Op maandag 6 januari 2014 00:14 schreef Anne het volgende:
trommelkoek (of is het trolololommelkoek) en leolinedance, jullie punt is nu wel duidelijk.
Nja van buiten echt wel mooi, maar binnen was alles echt nét niet. Het "hout" was allemaal beetje wiebelend, klokjes zagen van ver af supermooi uit maar van dichtbij cheap. Afwerking was gewoon matig.quote:
Ook ff in XK8 geweest, toch heel ander caliberquote:Op maandag 6 januari 2014 19:36 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, dan weet je nu in ieder geval waarom het Rover is en niet Jaguar.
Wat wil je ook voor jouw budget en eisen.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja van buiten echt wel mooi, maar binnen was alles echt nét niet. Het "hout" was allemaal beetje wiebelend, klokjes zagen van ver af supermooi uit maar van dichtbij cheap. Afwerking was gewoon matig.
Is een 159 beter afgewerkt van binnen?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat wil je ook voor jouw budget en eisen.
http://lmgtfy.com/?q=alfa+159+afwerkingquote:Op maandag 6 januari 2014 19:56 schreef Susteren het volgende:
[..]
Is een 159 beter afgewerkt van binnen?
een alfa is zo ongeveer het beste wat je qua afwerking kan krijgen in die prijsklasse.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:56 schreef Susteren het volgende:
[..]
Is een 159 beter afgewerkt van binnen?
idd, en de mooie lederen zetels, lekker stuur, deuren die als kluisdeuren dichtslaan. Een soort cockpit die naar de bestuurder gericht is. Lijkt me heel wat beter dan Rover. Die hebben vaak zo'n oud engels interieur met allemaal hout en handgeschreven lettertype klokjes e.d. Moet je van houden....quote:Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef -niemand- het volgende:
[..]
een alfa is zo ongeveer het beste wat je qua afwerking kan krijgen in die prijsklasse.
vooral de versie met aluminium platen in het dasboard, geweldig gewoon
Nja leder in een 159 met mijn budget denk ik niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, en de mooie lederen zetels, lekker stuur, deuren die als kluisdeuren dichtslaan. Een soort cockpit die naar de bestuurder gericht is. Lijkt me heel wat beter dan Rover. Die hebben vaak zo'n oud engels interieur met allemaal hout en handgeschreven lettertype klokjes e.d. Moet je van houden....
[edit]
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |