Dan ben je een domme lul. Je begint in het verkeer. Je bent geen beroepschauffeur met 35 jaar ervaring. Je gaat gegarandeerd fouten maken en misschien, als je heel veel geluk hebt, word je daarvan gered door de reacties van ervarener bestuurders. Maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Leer eerst autorijden en ga je dan pas drukmaken over je imago enof je auto wel stijl heeft. Koop een Daewoo Matiz of zo en ontwikkel je capaciteiten voordat je je druk gaat maken over hoe je auto eruit ziet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Verzekering en andere maandlasten is allemaal al uitgezocht bij de bovenstaande modellen, het gaat alleen om de aanschafprijs en eventueel onderhoud. Van ongelukken ga ik even niet uit
Zo'n 525i rijdt elk petje zowat in, lijkt me bij de verzekering ook geen geliefde bakquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef Bami-Powner het volgende:
Je hebt alleen de slechte merken uitgekozen
Susteren met die auto's raak je alleen in de problemen (kosten van reparaties) en rover en saab zijn al failliet. Koop eens een goede sterke mof
![]()
BMW 325ci of 525i of 730i
Luister nou eens naar de mensen hier en doe het niet. Je vraagt raad maar hebt al in je hoofd zitten wat je wil. Vraag dan niks...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt).
Ik zou het doen. Gewoon als beginner 30k per jaar rijden met een diesel. Met een beetje geluk draai je de turbo en de brandstofpomp de soep in en ben je failliet aan reparaties en onderhoud.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt).
Max. ongeveer 350 per maand.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar goed, ik ga het op een andere manier proberen. Je stelt dat dit het aanschafbudget is. Mag ik vragen welk budget je echt maandelijks (of jaarlijks, ook goed) vrij hebt om auto van te rijden? Hoeveel mag -los van de aanschaf- de auto je per maand kosten? Want iedereen hier voorspelt dat je het niet gaat redden, maar misschien heb je wel een veel groter budget dan wij denken.
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij.quote:
Ik kan hem nog nieteens op m'n eigen naam hebben, dus moet wel op m'n ouders. Wel wordt ik gewoon als bestuurder toegevoegd bij verzekering. Verzekering zal niet meer dan 30 euro kosten (ze hadden al gebeld), aangezien m'n ouders al jaren bij deze verzekering zitten en nog nooit schade hebben gehad.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij.
Maandelijkse lasten:
MRB 65
Verzekering 100 (gerekend met autoscout-voorbeeld (88TGGF), 0 svj, 22 jaar, 4 jr rbw, 15-20k/jr (met 19jr kom ik op 140/mnd))
Verbruik 175 (15k/jr, 10.3/100 (gem. spritmonitor), 1.45 per liter (gezien je woonplaats tank je in .de of .be))
-----
340 euro.
Doe er een Wegenwacht-abootje bij voor de zekerheid en je zit op je maandbudget.
Dan heb je nog geen beurtje gehad of moeilijke reparatie verricht. Een tegenvallertje met iets onverwachts, een kleine schade, lekke band (scheur, dus vervangen) en het gaat hard. Als je voorzichtig telt, moet je 50 euro per maand voor onderhoud tellen. En dan kom je goed weg. Je afschrijving heb ik dan nog even niet meegeteld.
Denk je dan nog steeds dat het haalbaar is?
Dat klinkt me echt heel raar in de oren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:13 schreef Bami-Powner het volgende:
BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klassequote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat klinkt me echt heel raar in de oren.
Welk model zou je dan aanraden? Meestal eindig je dan bij <2006 modellen, en ja ik wil me gewoon het liefste niet associeren met het volk dat daar vaak in rijd snapje.
Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink?![]()
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er zelfs twee zijn, wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:35 schreef Susteren het volgende:
Waarom raden jullie een Rover 75 eigenlijk af? In de buurt heeft iemand er een, prachtige wagen imho.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:13 schreef Bami-Powner het volgende:
Haal de woorden Rover en Alfa Romeo uit je hoofd man. Die dingen zijn geen spuug waard en binnen de kortste keren sta je al voor de garage.
BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze, VW is ook goed, mits juiste model.
Ja joh, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschafquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:03 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschaf
Prachtige wagens met veel luxe.
Maarja als je ruitensproeier stuk is ben je je aanschafprijs al in reparatie kwijt (bij wijze van)
Dank voor je uitgebreide reactie! Het klopt dat ik een veel "betere" Rover kan betalen in verhouding met een Alfa, waarbij ik echt voor de goedkoopste moet gaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er twee zijn wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor.
Bekende problemen liggen eerder bij de kunststof kleppen van het inlaatspruitstuk en vroege slijtage in de aandrijving van het VVT-systeem (heet hier VIS). Een onzuivere motorloop onder het rijden en stationaire tikgeluiden = laten staan, of anders laten vaststellen waar het vandaan komt. Die VIS-motortjes zijn niet vreselijk kostbaar, nieuwe vlinderkleppen wel. Hou sowieso rekening met duurder onderhoud dan aan een Opel Astra zodra er eens iets mocht zijn. Maar dat is logisch.
Zuipen kunnen ze wel, waarbij het afgaand op real-life verbruikscijfers amper lijkt uit te maken welke V6 je hebt, dus de 2.5 is dan de logische keuze. De latere 1.8 turbo schijnt -pin me er niet op vast- echter ook geen vreselijke motor te zijn en is een stukkie zuiniger, maar in zo'n pseudo-directiebak wil je gevoelsmatig toch liever zo'n mooiklinkende zescylinder, denk ik.
Dat is wat ik ervan weet. Belangrijkste is hier dat je ruim voldoende budget hebt om een goed onderhouden exemplaar te kopen, want het blijft wel gevoelig spul en een afgematte auto lijkt me schreeuwen om problemen. Dank dus de enorme afschrijving sinds het omvallen van Rover Group.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/10467377
Dit lijkt me wel wat.
[..]
[..]
Ja man, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid.![]()
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?
Wat dacht je van een Passat 1.8t?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet.
De 2006 Passats zijn helemaal mijn smaak.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Wat dacht je van een Passat 1.8t?
Natuurlijk daalt dat. Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef Susteren het volgende:
Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink?![]()
Omdat Rover niet meer bestaat en er minder vraag naar is dan bv. Audi's en BMW's?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
De 2006 Passats zijn helemaal mijn smaak.
[ afbeelding ]
Maar dan moet ik net als met de 159 voor de goedkoopste van de goedkoopste gaan, wat een minder goed plan is.
Zo'n broekie in een Passat of A4 familiewagenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?
S klasse is prachtig, maar dan betaal je je toch blauw aan onderhoud?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit.
[ afbeelding ]
Of een e-klasse:
[ afbeelding ]
Famillie(station)wagons vind ik over het algemeen wel sjiek hoorquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo'n broekie in een Passat of A4 familiewagen![]()
De 159 is dan ook minimaal 5-6 jaar nieuwer dan de Rover 75. Dus ook wel logisch dat er iets van vooruitgang in zit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:11 schreef Susteren het volgende:
Verder heb ik nog niet veel erover opgezocht, zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe het met de veiligheid zit. Bij de 159 was dit namelijk helemaal prima.
http://www.euroncap.com/tests/rover_75_2001/91.aspxquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De 159 is dan ook minimaal 5-6 jaar nieuwer dan de Rover 75. Dus ook wel logisch dat er iets van vooruitgang in zit.
Grote dorstige bak, maar vooral een merk dat niet langer bestaat en daarvoor toch al geen Germaanse reputatie had (let wel: reputatie, gaat dus niet voor elke auto van betreffend merk op). Ik begrijp volledig wat je bedoelt, maar hier ligt de zaak toch net iets anders dan gebruikelijk. Er zijn auto's die je makkelijker op hoge kosten jagen dan deze Rover / BMW.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk daalt dat. Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.
Ben nou slim en koop een normale beginnersauto
Je moet een Rover dan ook niet vergelijken met Audi en BMW, maar met een Opel of Ford.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Susteren het volgende:
[..]
Omdat Rover niet meer bestaat en er minder vraag naar is dan bv. Audi's en BMW's?
Of een Maserati Quattroportequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit.
[ afbeelding ]
Of een e-klasse:
[ afbeelding ]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239240769&asrc=stquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Grote dorstige bak, maar vooral een merk dat niet langer bestaat en daarvoor toch al geen Germaanse reputatie had (let wel: reputatie, gaat dus niet voor elke auto van betreffend merk op). Ik begrijp volledig wat je bedoelt, maar hier ligt de zaak toch net iets anders dan gebruikelijk. Er zijn auto's die je makkelijker op hoge kosten jagen dan deze Rover / BMW.
Vergis je niet in het aandeel van een omgevallen fabrikant. Ik bedoel, Saabs zijn tegenwoordig al strontgoedkoop terwijl die wél als betrouwbaar te boek stonden. De grote massa is gewoon als de dood voor auto's van een overleden merk, kennelijk omdat ze denken dat de onderdelenvoorziening gelijk stil komt te liggen en alle kennis over onderhoud spontaan uit de hoofden van monteurs verdwijnt.
Niet alleen aan onderhoud. Maar daar zul je met die andere auto's van het formaat Alfa 159 / Rover 75 ook nog wel achter komen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
S klasse is prachtig, maar dan betaal je je toch blauw aan onderhoud?
Niks voor jonge knapen zoals jij. Ook totaal overbodig en onnodig duur voor een beginnend bestuurder. Maar goed, jij hebt iets in je hoofd en wil het hebben. Dus dan moet je er lekker voor gaanquote:Famillie(station)wagons vind ik over het algemeen wel sjiek hoor
Wil echt geen hatchback of coupé.
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239240769&asrc=st
Dat vind ik werkelijk een prachtige Rover, dat interieur![]()
[ afbeelding ]
What do you think?
Klopt wel, Alfa Romeo's hebben dit over het algemeen ook heel erg. Geen idee waar het precies aan ligt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:11 schreef Susteren het volgende:
Ik merk ook dat een prachtige Rover een goed gepoetste Rover is. Klinkt raar, maar bij een advocatenkantoor in de buurt staat een prachtig glanzende 75 die net uit de fabriek lijkt te komen, terwijl ik ook soms Rovers en Jags zie te lelijk voor woorden, met vieze aftermarket velgen erop en tuig erin.
Altijd een voordeel en dus ook een argument vóór die auto. Da's ook een partij geluk hebben trouwens, ik kan me niet voorstellen dat er nog veel van die garages zijn.quote:Voordeel van de aanschaf van een Rover is dat er een Rover autogarage praktisch gezien om de hoek is, dus voor onderhoud kan ik terrecht bij een specialist.
Ook niks mis mee, maar ik herken me wel in het mooi vinden van dat soort Engelse chique.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets: [ afbeelding ]
Hmm tsja hou wel van die "oude mensen" look, rustiek en mooi. Alleen afwerking heb ik nog nooit echt goed bekeken, maar neem aan dat dat wel snor zit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets: [ afbeelding ]
Excuseer mijquote:
Truequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:12 schreef Roadtrip het volgende:
Daarnaast is het een van de mooiste station wagens ooit gemaakt...
Begrijp ik. Voor mensen van onze leeftijd is het ook een enorme aankoop. Een van de duurste dingen die we zullen kopen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:15 schreef Susteren het volgende:
[..]
True
Hmmpf het is lastig. Het blijft een risico, zo'n Rover een stuk minder (minder dan 1/2 prijs).
Maar ben echt bang om spijt te krijgen van m'n keuze.
Over 2 jaar is de 159 wat nu voor mij de 156 is snapjequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dan koop je toch nu de Rover en over een jaar of 2 de Alfa als ze wat betaalbaarder zijn.
Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Over 2 jaar is de 159 wat nu voor mij de 156 is snapje
?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |