Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Over 2 jaar is de 159 wat nu voor mij de 156 is snapje
?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken?
Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:38 schreef Kriegel het volgende:
De 159 is groot en zwaar, zeker voor de facelift. En qua rijden meer een snelwegcruiser.
Heb het altijd meer een opvolger van de 166 gevonden, eigenlijk.
Kilometers kunnen nog wel eens meer worden dan gedacht. Ik besef me nu ineens dat ik in Utrecht ga studeren, en paar keer per maand met de auto ipv trein kan al gauw aantikken (300km retour).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n Rover is nog best grappig. Heeft een bepaalde klasse, maar niet voor de hoofdprijs. Bij beide auto's zal je afschrijving hebben, maar dat hoort erbij.
Voordeel dat je bij Rover hebt is dat het geen merk is dat veel jonge mensen aanspreekt. De kans dat je daardoor een afgetrapte bak koopt is klein, waarschijnlijk koop je eerder een rustig bereden auto met bejaardengeur erin. Terwijl de Alfa meer een rijdersauto is die misschien ook wel wat meer te lijden heeft gehad.
Maar goed, dat zijn algemeenheden op basis van merkimago. Een proefrit en je weet het! Hoeveel km verwacht je per jaar te gaan rijden?
[..]
Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9.
Verschil is natuurlijk wel dat dat bij de Rover deels door de V6 komt. De 1.8 Turbo is alweer 60 kilo lichter. De 2.5 V6 van na de facelift is zelfs 50 kilo zwaarder dan de PFL 159.
Ho ho, ik heb nergens ontkend dat de Rover 75 een zware bak is hoor. En dat mag ook best, hij is bedoeld als luxe voertuig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9.
Verschil is natuurlijk wel dat dat bij de Rover deels door de V6 komt. De 1.8 Turbo is alweer 60 kilo lichter. De 2.5 V6 van na de facelift is zelfs 50 kilo zwaarder dan de PFL 159.
Ik snap je punt en ben het met je eens. De 159 is geen vlotte, wendbare auto, zoals de 156 dat meer was (althans, denk ik, heb ze nooit gereden). De Giulietta is wel een leuke rijdersauto heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ho ho, ik heb nergens ontkend dat de Rover 75 een zware bak is hoor. En dat mag ook best, hij is bedoeld als luxe voertuig.
Bij de 159 vind ik het een klein beetje jammer omdat Alfa's altijd een zweem van wendbare rijdersmachines hebben gehad en belangrijker, er al die tijd geen échte vervanger van de 156 is geweest. Nou ja, misschien de Giulietta als je negeert dat dat een hatchback is. Het is dus niet zozeer de fout van de 159 als wel van Alfa / Fiat, dat om verschillende redenen al jaren enorme gaten laat vallen in hun modellijst.
Dat, en het was ook maar een geintje.
Hmm daar zit wel wat in ja! Als het een Rover wordt zal hij misschien ook wel gewoon opgebruikt worden als ie bevaltquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is het ook zeker. Wat ik wil zeggen is dat als je een auto koopt met 160k op de klok en je rijdt 15.000 per jaar, je 'm na drie jaar nog redelijk kan verkopen (als je 'm netjes houdt). De Rover die je linkt met 233k op de klok, raak je aan de straatstenen niet meer kwijt dan. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar.
Stel je koopt die Alfa met 180k op de klok en rijdt 20-25k per jaar, dan kom je daar ook niet meer vanaf voor een fatsoenlijke prijs.
Nope, MG staat me niet echt aan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:07 schreef Kriegel het volgende:
De tegenhanger bij MG (ZT) schijnt dan wel weer redelijk te hoeken ondanks z'n gewicht, maar dat ding heeft een hele andere uitstraling dan de 75 en zou denk ik niet echt TS' interesse hebben.
En als ie niet bevalt, welk verlies ben je dan bereid om te nemen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm daar zit wel wat in ja! Als het een Rover wordt zal hij misschien ook wel gewoon opgebruikt worden als ie bevalt
Tsja dat heb je met elke aanschaf wel. Bij de aanschaf van m'n 5d mark iii met 24-105 was ik ook meer dan 3k kwijt. Grote vraag was of m'n 1d mark iii dan niet ging verstoffen. Staat 3ton clicks op, dus restwaarde was onder de 1k. Uitendelijk gebruik ik ze gelukkig allebei omdat ze ieder hun eigen voordelen hebben.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En als ie niet bevalt, welk verlies ben je dan bereid om te nemen?
Kortom: een auto kopen is nog niet zo eenvoudig hè
Wat een onzin. Denk maar eens aan de kosten en mogelijke kans op ellende met zo'n oude auto (of met veel km's). Nu oefenen, sparen en later een mooie grote auto kopen is helemaal niks mis meequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:18 schreef Roadtrip het volgende:
Maar laat je niet gek maken door de mensen die hier roepen dat je in een Corsa moet beginnen. Dat is het stomste wat je kan doen. Je brengt je eigen veiligheid, leven en comfort ermee in gevaar. Daarnaast is een mooie auto gewoon leuk.
Waarschijnlijk zijn ze jaloers
Het is wel dezelfde auto hè, alleen waar de 75 moest lijken op een rijdende herensociëteit als een oude Bentley hebben ze het voor de ZT wat 'sportiever' aangepakt.quote:
Jep, maar vooral de neus vind ik echt lelijk uit zienquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het is wel dezelfde auto hè, alleen waar de 75 moest lijken op een rijdende herensociëteit als een oude Bentley hebben ze het voor de ZT wat 'sportiever' aangepakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig wat een paar gewijzigde details kunnen doen met een auto.
Mwah of nu een auto kopen met allerlei kosten en over een paar jaar van je leasebak genieten.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een onzin. Denk maar eens aan de kosten en mogelijke kans op ellende met zo'n oude auto (of met veel km's). Nu oefenen, sparen en later een mooie grote auto kopen is helemaal niks mis mee
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Bij mij op de uni hangen echt posters van "wil je BMW rijden, kom dan bij ons werken".
Je kunt ook een S-klasse vinden met ooit een aanschafwaarde van 100+ k voor jouw budget.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:22 schreef Susteren het volgende:
Hmm, hoe meer ik opzoek over de 9-3, hoe aantrekkelijker hij wordt
Die dingen hadden ooit een aanschafwaarde van 30+ k
Maar een s-klasse is gewoon niet iets voor mij, ook veel te duur om lopende te houden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt ook een S-klasse vinden met ooit een aanschafwaarde van 100+ k voor jouw budget.
Oude of nieuwe model? Heb beiden gehad (vroeger sport sedan); nu 5 deurs uit 1999. Heerlijke auto met alles erop en eraan. Zeker wanneer lekker opgekieteld tot 230 pk. Ik kan m je echt aanraden; en je kunt er ook nog eens veel lekker zelf en goedkoop aan verknutselen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:22 schreef Susteren het volgende:
Hmm, hoe meer ik opzoek over de 9-3, hoe aantrekkelijker hij wordt
Die dingen hadden ooit een aanschafwaarde van 30+ k
Dit gewoon voor een jap gaan van 3/4k. Goedkoper kan je niet rijden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat elke auto uit het 'forse' segment voor 6k een groot risico is. Die bungelen niet voor niets helemaal aan de onderkant van de markt. En als je dan zelf ook nog budget moet schrapen om zo'n ding te kopen, is er dus amper iets beschikbaar voor onderhoud. Onderhoud dat ze zéker nodig hebben en dat bij zo'n auto ook niet goedkoop is.
Wees nou verstandig en koop als eerste auto iets van 2 of 3k en ga daar wat in klungelen. Koop niet meteen een duurdere bak waar je vervolgens compleet op leegloopt.
Wel het GM model, dus 2002+quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Oude of nieuwe model? Heb beiden gehad (vroeger sport sedan); nu 5 deurs uit 1999. Heerlijke auto met alles erop en eraan. Zeker wanneer lekker opgekieteld tot 230 pk. Ik kan m je echt aanraden; en je kunt er ook nog eens veel lekker zelf en goedkoop aan verknutselen.
Jij weet echt niet wat je wil hequote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jep, maar vooral de neus vind ik echt lelijk uit zien
Als ik eens wat minder narrow minded ben en ook naar hatchbacks kijk, wat is er dan wat beetje bij m'n lijstje past qua stijl en interieur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |