Verzekering en andere maandlasten is allemaal al uitgezocht bij de bovenstaande modellen, het gaat alleen om de aanschafprijs en eventueel onderhoud. Van ongelukken ga ik even niet uitquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zou je, als beginnend bestuurder niet gewoon starten met een beginnersauto? Iets om het gevoel voor autorijden in je vingers te krijgen? Een goedkoop autootje, dus. Vergeet niet dat je als beginner de hoofdprijs betaalt voor je verzekering. Begin zoals de meeste mensen met een Corsa of een Polo. Leer een auto inschatten, leer de dynamiek van een auto kennen. Leer het verkeer kennen in iets wasrbij het niet erg is als het een deuk oploopt. En over een jaar of twee kun je dan een auto kopen die je vriendjes ook mooi vinden.
Dan ben je een domme lul. Je begint in het verkeer. Je bent geen beroepschauffeur met 35 jaar ervaring. Je gaat gegarandeerd fouten maken en misschien, als je heel veel geluk hebt, word je daarvan gered door de reacties van ervarener bestuurders. Maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Leer eerst autorijden en ga je dan pas drukmaken over je imago enof je auto wel stijl heeft. Koop een Daewoo Matiz of zo en ontwikkel je capaciteiten voordat je je druk gaat maken over hoe je auto eruit ziet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Verzekering en andere maandlasten is allemaal al uitgezocht bij de bovenstaande modellen, het gaat alleen om de aanschafprijs en eventueel onderhoud. Van ongelukken ga ik even niet uit
Zo'n 525i rijdt elk petje zowat in, lijkt me bij de verzekering ook geen geliefde bakquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef Bami-Powner het volgende:
Je hebt alleen de slechte merken uitgekozen
Susteren met die auto's raak je alleen in de problemen (kosten van reparaties) en rover en saab zijn al failliet. Koop eens een goede sterke mof
![]()
BMW 325ci of 525i of 730i
Luister nou eens naar de mensen hier en doe het niet. Je vraagt raad maar hebt al in je hoofd zitten wat je wil. Vraag dan niks...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt).
Ik zou het doen. Gewoon als beginner 30k per jaar rijden met een diesel. Met een beetje geluk draai je de turbo en de brandstofpomp de soep in en ben je failliet aan reparaties en onderhoud.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:37 schreef Susteren het volgende:
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt).
Max. ongeveer 350 per maand.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar goed, ik ga het op een andere manier proberen. Je stelt dat dit het aanschafbudget is. Mag ik vragen welk budget je echt maandelijks (of jaarlijks, ook goed) vrij hebt om auto van te rijden? Hoeveel mag -los van de aanschaf- de auto je per maand kosten? Want iedereen hier voorspelt dat je het niet gaat redden, maar misschien heb je wel een veel groter budget dan wij denken.
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij.quote:
Ik kan hem nog nieteens op m'n eigen naam hebben, dus moet wel op m'n ouders. Wel wordt ik gewoon als bestuurder toegevoegd bij verzekering. Verzekering zal niet meer dan 30 euro kosten (ze hadden al gebeld), aangezien m'n ouders al jaren bij deze verzekering zitten en nog nooit schade hebben gehad.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij.
Maandelijkse lasten:
MRB 65
Verzekering 100 (gerekend met autoscout-voorbeeld (88TGGF), 0 svj, 22 jaar, 4 jr rbw, 15-20k/jr (met 19jr kom ik op 140/mnd))
Verbruik 175 (15k/jr, 10.3/100 (gem. spritmonitor), 1.45 per liter (gezien je woonplaats tank je in .de of .be))
-----
340 euro.
Doe er een Wegenwacht-abootje bij voor de zekerheid en je zit op je maandbudget.
Dan heb je nog geen beurtje gehad of moeilijke reparatie verricht. Een tegenvallertje met iets onverwachts, een kleine schade, lekke band (scheur, dus vervangen) en het gaat hard. Als je voorzichtig telt, moet je 50 euro per maand voor onderhoud tellen. En dan kom je goed weg. Je afschrijving heb ik dan nog even niet meegeteld.
Denk je dan nog steeds dat het haalbaar is?
Dat klinkt me echt heel raar in de oren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:13 schreef Bami-Powner het volgende:
BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klassequote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat klinkt me echt heel raar in de oren.
Welk model zou je dan aanraden? Meestal eindig je dan bij <2006 modellen, en ja ik wil me gewoon het liefste niet associeren met het volk dat daar vaak in rijd snapje.
Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink?![]()
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er zelfs twee zijn, wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:35 schreef Susteren het volgende:
Waarom raden jullie een Rover 75 eigenlijk af? In de buurt heeft iemand er een, prachtige wagen imho.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:13 schreef Bami-Powner het volgende:
Haal de woorden Rover en Alfa Romeo uit je hoofd man. Die dingen zijn geen spuug waard en binnen de kortste keren sta je al voor de garage.
BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze, VW is ook goed, mits juiste model.
Ja joh, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschafquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:59 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:03 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschaf
Prachtige wagens met veel luxe.
Maarja als je ruitensproeier stuk is ben je je aanschafprijs al in reparatie kwijt (bij wijze van)
Dank voor je uitgebreide reactie! Het klopt dat ik een veel "betere" Rover kan betalen in verhouding met een Alfa, waarbij ik echt voor de goedkoopste moet gaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er twee zijn wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor.
Bekende problemen liggen eerder bij de kunststof kleppen van het inlaatspruitstuk en vroege slijtage in de aandrijving van het VVT-systeem (heet hier VIS). Een onzuivere motorloop onder het rijden en stationaire tikgeluiden = laten staan, of anders laten vaststellen waar het vandaan komt. Die VIS-motortjes zijn niet vreselijk kostbaar, nieuwe vlinderkleppen wel. Hou sowieso rekening met duurder onderhoud dan aan een Opel Astra zodra er eens iets mocht zijn. Maar dat is logisch.
Zuipen kunnen ze wel, waarbij het afgaand op real-life verbruikscijfers amper lijkt uit te maken welke V6 je hebt, dus de 2.5 is dan de logische keuze. De latere 1.8 turbo schijnt -pin me er niet op vast- echter ook geen vreselijke motor te zijn en is een stukkie zuiniger, maar in zo'n pseudo-directiebak wil je gevoelsmatig toch liever zo'n mooiklinkende zescylinder, denk ik.
Dat is wat ik ervan weet. Belangrijkste is hier dat je ruim voldoende budget hebt om een goed onderhouden exemplaar te kopen, want het blijft wel gevoelig spul en een afgematte auto lijkt me schreeuwen om problemen. Dank dus de enorme afschrijving sinds het omvallen van Rover Group.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/10467377
Dit lijkt me wel wat.
[..]
[..]
Ja man, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid.![]()
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Had je al gedacht aan een Passat of een A4?
Wat dacht je van een Passat 1.8t?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet.
De 2006 Passats zijn helemaal mijn smaak.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Wat dacht je van een Passat 1.8t?
Natuurlijk daalt dat. Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef Susteren het volgende:
Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |