Voor dat geld heb je denk ik niet echt een fatsoenlijke focus van die bouwjaren.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:40 schreef Susteren het volgende:
[..]
M'n moeder zei iets dat een Ford Focus ook wel leuk is. Ik zuchtend eens kijken, maar voor 4/5k heb je een 2007 Focus stationwagon! Interieur is, nouja, Ford...
Maar uiterlijk vind ik zeker mooi: modern, stationwagon en strak.
Die ga ik zeker ook overwegen.
[ afbeelding ]
Wat zijn dan eigenlijk de problemen van 2002/3 modellen?quote:Op zondag 5 januari 2014 11:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Die zijn ook goed te doen; advies: koop m vanaf bouwjaar 2004; liefst 2005 en jonger.
P.s. en GEEN Ford focus toch zeker?Dat zijn altijd van die auto's waar je niet achter wilt rijden.....
Kans op roest in de portieren.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:25 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat zijn dan eigenlijk de problemen van 2002/3 modellen?
Hmm hoor dat ze veel kraken en slechte audio hebben...quote:Op zondag 5 januari 2014 13:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kans op roest in de portieren.
Slechte audio en kraken geen last van. Je hebt ze ook met een beter en nettere audio van Sony.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm hoor dat ze veel kraken en slechte audio hebben...
Niet echt pluspunten
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:58 schreef Doublepain het volgende:
Haal een Peugeot 307 5 deurs..
Zuinig, ruim en comfort
Okey, gelukkig!quote:Op zondag 5 januari 2014 14:15 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Slechte audio en kraken geen last van. Je hebt ze ook met een beter en nettere audio van Sony.
Weet je dit heel zeker? Heb je hier bronnen voor?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar.
Ik heb opzich weinig niet-variabele eisen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik snap er echt helemaal geen hol meer van.
Je komt met allerlei carrosserievarianten op de proppen, allerlei vormen van motoren, van hybride tot V6 en allerlei uitvoeringen e.d.
Ik stel voor dat je eerst eens een prioriteitenlijstje gaat maken mbt looks, praktische mogelijkheden, carrosserievariant, verbruik etc. Want je wisselt nu zo snel dat je dadelijk het halve wagenpark van Nederland geëvalueerd hebt, zonder dat er een keuze wordt gemaakt.
Dit is al drie topics het geval trouwens.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik snap er echt helemaal geen hol meer van.
Je komt met allerlei carrosserievarianten op de proppen, allerlei vormen van motoren, van hybride tot V6 en allerlei uitvoeringen e.d.
Ik stel voor dat je eerst eens een prioriteitenlijstje gaat maken mbt looks, praktische mogelijkheden, carrosserievariant, verbruik etc. Want je wisselt nu zo snel dat je dadelijk het halve wagenpark van Nederland geëvalueerd hebt, zonder dat er een keuze wordt gemaakt.
Tsja zeg gerust wat je me aanraad qua hatchbacksquote:Op zondag 5 januari 2014 14:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Een hatch is wel over het algemeen stukken praktischer dan een sedan. Helemaal als je een sedan hebt waar de achterbank niet van plat kan.
Hoezo?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar.
Daar begin ik niet aan dat is veel te persoonlijk, en zo te merken heb jezelf ook niet echt een idee?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:29 schreef Susteren het volgende:
[..]
Tsja zeg gerust wat je me aanraad qua hatchbacks
Vaste budget maximaal 350/maand, liefst zo laag mogelijk natuurlijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar begin ik niet aan dat is veel te persoonlijk, en zo te merken heb jezelf ook niet echt een idee?
Wat mogen je vaste lasten zijn en verbruik. Begin daar eens mee. Vervolgens wat je minimale eisen zijn. Bouwjaar, kilometerstand , airco, climatronic, cc en nog wat van dat soort zaken.
Heb er zelf 120.000km een gehad, heerlijke auto's en met 17inch ook nog eens een zeer fraai ogende sedan.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:39 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van een Civic hybrid? Die 1/16 kilometer klinkt natuurlijk als muziek in m'n oren
Ziet nieteens echt lelijk uit imho.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het is een Jap, wat een van jullie aanraadde.
Ghehe 1:20 is wel echt gaaf, dan zal de auto denk ik ook veel vaker gebruikt worden,quote:Op zondag 5 januari 2014 15:32 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb er zelf 120.000km een gehad, heerlijke auto's en met 17inch ook nog eens een zeer fraai ogende sedan.
Wel even opletten met het accupakket. Garantie is 8jaar en 150.000km, zorg ervoor dat het accupakket nog in de garantie zit.
1:20 is met een behouden rijstijl goed haalbaar.
Die 1:20 van de civic was gecombineerd over een hele tank. De cvt is echt heerlijk om mee te rijden, erg comfortabel en geeft veel rust.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:12 schreef Susteren het volgende:
Lees dat een 1.8 Rover ook makkelijk 1/11 tot zelfs 1/15 op snelweg haalt. Hmmpf lastig..
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:13 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik ga eens even in op de Saab 9-3. Ik heb er een maand of twee geleden eentje gekocht: 227 dkm, 2003 met de 1.8t motor (2 liter turbo dus). Voor ¤3000 lijkt het tot nu toe een goede koop. De teller staat nu op bijna 233 dkm, in de tussentijd was er één reparatie nodig: een nieuwe thermostaat. Lijkt me niet gek voor deze prijs en leeftijd.
Fijne, comfortabele auto. Ziet er van buiten goed uit. Het interieur is wat saai en erg plastic, maar wel ergonomisch. De 9-3 Sport Sedan heeft een aantal typische gebreken, maar die zijn op internet wel te vinden.
Ik rij er gemiddeld 1 op 14 mee (!) wat voor een 1410 kilo zware auto niet verkeerd is. Op de snelweg nog ietsje zuiniger, in de stad is 1 op 10 het best haalbare. De 150pk motor is zeker voldoende maar goedkoop tot dik over de 200 pk te chippen.
Het beste idee lijkt me om tegen die tijd eens wat auto's te gaan bekijken en proefritten te maken!
Hmm nadeel is dat ik dan weer helemaal onderaan de markt moet gaan zoeken, net als met de 159quote:Op zondag 5 januari 2014 16:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die 1:20 van de civic was gecombineerd over een hele tank. De cvt is echt heerlijk om mee te rijden, erg comfortabel en geeft veel rust.
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaarquote:Op zondag 5 januari 2014 16:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak?
[..]
Hmm nadeel is dat ik dan weer helemaal onderaan de markt moet gaan zoeken, net als met de 159
Nee, alleen hij kraakt bij drempels (typische SS-kwaaltje) en het standaard licht van de halogeenlampen is niet best, maar dat heb ik voor een paar tientjes kunnen fixen met een xenonsetje. Door de projectielampen ook nog een mooi lichtbeeld. En de standaard audio is niet veel waard. Daarnaast moest ik de airco laten vullen, dat kostte nog geen 2 tientjes.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:20 schreef Susteren het volgende:
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak?
Heeft een Vector betere audio? Niet dan het héél belangrijk is, maar crappy audio hou ik niet vanquote:Op zondag 5 januari 2014 16:42 schreef DeUitverkorene het volgende:
[..]
Nee, alleen hij kraakt bij drempels (typische SS-kwaaltje) en het standaard licht van de halogeenlampen is niet best, maar dat heb ik voor een paar tientjes kunnen fixen met een xenonsetje. Door de projectielampen ook nog een mooi lichtbeeld. En de standaard audio is niet veel waard. Daarnaast moest ik de airco laten vullen, dat kostte nog geen 2 tientjes.
Ik heb een Linear, de echte crisisuitvoering dus. Het beste kun je op zoek gaan naar een lekker volle Vector, dan heb je weinig meer te wensen.
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaar
1:14! Weet je dat zeker of is het gemeten met de boordcomputer? Gemiddelde op spritmonitor zit rond 1:10, en dat lijkt me realistischer in die auto.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:13 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik ga eens even in op de Saab 9-3. Ik heb er een maand of twee geleden eentje gekocht: 227 dkm, 2003 met de 1.8t motor (2 liter turbo dus). Voor ¤3000 lijkt het tot nu toe een goede koop. De teller staat nu op bijna 233 dkm, in de tussentijd was er één reparatie nodig: een nieuwe thermostaat. Lijkt me niet gek voor deze prijs en leeftijd.
Fijne, comfortabele auto. Ziet er van buiten goed uit. Het interieur is wat saai en erg plastic, maar wel ergonomisch. De 9-3 Sport Sedan heeft een aantal typische gebreken, maar die zijn op internet wel te vinden.
Ik rij er gemiddeld 1 op 14 mee (!) wat voor een 1410 kilo zware auto niet verkeerd is. Op de snelweg nog ietsje zuiniger, in de stad is 1 op 10 het best haalbare. De 150pk motor is zeker voldoende maar goedkoop tot dik over de 200 pk te chippen.
Het beste idee lijkt me om tegen die tijd eens wat auto's te gaan bekijken en proefritten te maken!
Wat is er mis mee?quote:
Jammer dat de ontwerper al dronken was toen er nog een achterkant op moest.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Geen benzineslurper, modern uiterlijk, betaalbaar.
nooit een GDI kopen, zijn slechte motoren.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaar
Klinkklare onzin. GDI motoren zijn prima alleen krijg je interne vervuiling als je slechte brandstof tankt. Een GDI op premium brandstof is zuinig en betrouwbaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:54 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nooit een GDI kopen, zijn slechte motoren.
gaan dicht zitten en de hogedrukpompen gaan nog wel eens kapot.
heb stage gelopen bij mitsubishi, en niemand van de collega's heeft ooit een GDI gehad.
bij distributieriemen moet je trouwens ook veel keerringen vervangen bij een GDI motor. dus dat is ook alweer duurder dan normaal.
juist, daarom hoeft een monteur die 30 jaar bij mitsubishi werkt geen GDI.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. GDI motoren zijn prima alleen krijg je interne vervuiling als je slechte brandstof tankt. Een GDI op premium brandstof is zuinig en betrouwbaar.
Moet jij niet weer je je Jaguar postenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:38 schreef PH-KCD het volgende:
Ga voor een Chevrolet Epica.Wat een prachtbak! Wat een klasse heeft dat model. Waanzinnig gewoon.
Nee, dat moet 'ie niet, en jij hoeft hem daar dus ook niet aan te herinneren.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:02 schreef trommelkoek het volgende:
[..]
Moet jij niet weer je je Jaguar posten
Gemeten aan de pomp, bonnetjes en kilometerstand. Als je 1 op 10 rijdt ben ne heel erg lomp bezig imho. Gewoon flink opschakelen, alles op de cruise control en je aan de snelheidslimiet houden doet wonderen. En geen stoplichtsprintjes natuurlijk!quote:Op zondag 5 januari 2014 18:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1:14! Weet je dat zeker of is het gemeten met de boordcomputer? Gemiddelde op spritmonitor zit rond 1:10, en dat lijkt me realistischer in die auto.
Mja, niet doorrijden, snel doorschakelen, veel cruisen, dan scoor je wel aardige cijfers ja. Maar dan doe je ook redelijk je best om zuinig te rijden. Fabrieksopgave is 1:12, en meestal scoor je dan niet beter. Het kán wel, maar dan moet je wel rustig rijden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef DeUitverkorene het volgende:
[..]
Gemeten aan de pomp, bonnetjes en kilometerstand. Als je 1 op 10 rijdt ben ne heel erg lomp bezig imho. Gewoon flink opschakelen, alles op de cruise control en je aan de snelheidslimiet houden doet wonderen. En geen stoplichtsprintjes natuurlijk!
Hmmm, los van de Fransenwagens is dat juist m'n voorkeur.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:47 schreef Bami-Powner het volgende:
Susteren, geen Fransman/Italiaan/Brit aub, anders ben je genaaid
Onthoud dat een 3sters van nu het zelfde is als een 5 sters van 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
http://www.euroncap.com/tests/rover_75_2001/91.aspx
Opzich prima!
Hahaquote:Op zondag 5 januari 2014 13:39 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van een Civic hybrid? Die 1/16 kilometer klinkt natuurlijk als muziek in m'n oren
Ziet nieteens echt lelijk uit imho.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het is een Jap, wat een van jullie aanraadde.
Jij bent ook echt de hele boel bij elkaar aan het trollen hequote:Op zondag 5 januari 2014 18:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Van Mitsubishi vind ik de Grandis wel mooi, is ook binnen m'n budget
[ afbeelding ]
Hij kijkt overal naar, dus helaas vergeefse moeite je postquote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef exelletor het volgende:
Nu je toch naar de Alfa Romeo en andere Italianen blijft kijken, hier een tip van mij. Als ik jouw budget/eisen had, zou ik de Stilo eens overwegen. Het is weliswaar een model uit 2001, maar ik vind het nog steeds best wel modern ogen en voor jouw budget kun je een nette, goed aangeklede 2004+(versies van daarvoor schijnen wat meer problemen te hebben) autootje vinden. Alles op de 1.2 na is snel zat(goed, 1.6/1.8 is wel beter dan 1.4) en op de 2.4 uitvoering na ook nog eens relatief zuinig. Het is nog best een grote auto, dus 1:20 zal je lang niet gaan halen, maar het slurpt iig niet zoveel als een V6.
Zo iets dus:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239826388&asrc=st
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239745719&asrc=st
Weleens een proefritje mee gedaan, rijdt echt geweldig vergeleken met 90% van de andere auto's in dezelfde prijsklasse. Qua betrouwbaarheid, neem je natuurlijk een risico(neem vooral geen selespeed, dat is echt een drama, en iets onder 150k, dan kun je nog redelijk tot 200-250 oprijden), stond trouwens laatst nog een nette diesel in de autoweek klokje rond. Het was een beetje een golf voor de mensen die geen golf konden betalen, dus let ook op op afgeragte exemplaren(2.4 Abarth vooral hehe). De duurste uitvoeringen hebben echt alles aan boord, van climate-control tot mini-koelvakje.![]()
Om alvast een mogelijke vraag te beantwoorden - nee, ik rij zelf geen Stilo, maar ik heb het zeker overwogen. Uiteindelijk ben ik beland bij een japanner van 3-4k waarin ik nu tevreden rond rij. Had zo en zo geen fatsoenlijke Stilo kunnen vinden voor mijn budget(heb paar maanden zitten zoeken) en uiteindelijk was ik financieel gezien ook nog niet klaar voor een Alfa/Stilo/Rover avontuur. Natuurlijk, een financiële buffer is er wel, maar ik wil liever niet dat die opgeslokt wordt. Maar wat een auto.
Thx voor je uitgebreide reactie, Stilo stond hier in de buurt te koop. Wat info over opgezocht maar gaat 'm niet wordenquote:Op zondag 5 januari 2014 21:47 schreef exelletor het volgende:
Nu je toch naar de Alfa Romeo en andere Italianen blijft kijken, hier een tip van mij. Als ik jouw budget/eisen had, zou ik de Stilo eens overwegen. Het is weliswaar een model uit 2001, maar ik vind het nog steeds best wel modern ogen en voor jouw budget kun je een nette, goed aangeklede 2004+(versies van daarvoor schijnen wat meer problemen te hebben) autootje vinden. Alles op de 1.2 na is snel zat(goed, 1.6/1.8 is wel beter dan 1.4) en op de 2.4 uitvoering na ook nog eens relatief zuinig. Het is nog best een grote auto, dus 1:20 zal je lang niet gaan halen, maar het slurpt iig niet zoveel als een V6.
Zo iets dus:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239826388&asrc=st
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239745719&asrc=st
Weleens een proefritje mee gedaan, rijdt echt geweldig vergeleken met 90% van de andere auto's in dezelfde prijsklasse. Qua betrouwbaarheid, neem je natuurlijk een risico(neem vooral geen selespeed, dat is echt een drama, en iets onder 150k, dan kun je nog redelijk tot 200-250 oprijden), stond trouwens laatst nog een nette diesel in de autoweek klokje rond. Het was een beetje een golf voor de mensen die geen golf konden betalen, dus let ook op op afgeragte exemplaren(2.4 Abarth vooral hehe). De duurste uitvoeringen hebben echt alles aan boord, van climate-control tot mini-koelvakje.![]()
Om alvast een mogelijke vraag te beantwoorden - nee, ik rij zelf geen Stilo, maar ik heb het zeker overwogen. Uiteindelijk ben ik beland bij een japanner van 3-4k waarin ik nu tevreden rond rij. Had zo en zo geen fatsoenlijke Stilo kunnen vinden voor mijn budget(heb paar maanden zitten zoeken) en uiteindelijk was ik financieel gezien ook nog niet klaar voor een Alfa/Stilo/Rover avontuur. Natuurlijk, een financiële buffer is er wel, maar ik wil liever niet dat die opgeslokt wordt. Maar wat een auto.
Een Grandis?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Van Mitsubishi vind ik de Grandis wel mooi, is ook binnen m'n budget
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |