Je hebt best een krachtige pc nodig en het wordt over het algemeen afgeraden het te kopen (door de makers).. Als je echt overtuigd bent dat je geduld genoeg hebt om nog zeker een jaar in een buggy en nog vrij kale alpha heen te lopen (a la hiking simulator 5000) kan je overwegen het te kopen.. Er zijn nog maar 3 guns in t spel (wel al redelijk wat addons voor die guns), nog geen vehicles, nog relatief weinig zombies, en nog genoeg bugs om geirriteerd van te geraken.. Combatlogging is nog een groot probleem (mensen loggen uit als ze een gevecht verliezen), en zombies verdwijnen direct als je ze dood maakt. Maar tot nu toe moet k zeggen dat ik me er goed mee vermaak..quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:42 schreef Narcotical het volgende:
Ook maar eens meelezen met de ervaringen hier. Overweeg ook DayZ te kopen maar vind het nog vrij prijzig voor een alpha en weet ook niet zeker of m'n pc het gaat trekken
Definieer krachtigquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt best een krachtige pc nodig en het wordt over het algemeen afgeraden het te kopen (door de makers).. Als je echt overtuigd bent dat je geduld genoeg hebt om nog zeker een jaar in een buggy en nog vrij kale alpha heen te lopen (a la hiking simulator 5000) kan je overwegen het te kopen.. Er zijn nog maar 3 guns in t spel (wel al redelijk wat addons voor die guns), nog geen vehicles, nog relatief weinig zombies, en nog genoeg bugs om geirriteerd van te geraken.. Combatlogging is nog een groot probleem (mensen loggen uit als ze een gevecht verliezen), en zombies verdwijnen direct als je ze dood maakt. Maar tot nu toe moet k zeggen dat ik me er goed mee vermaak..Het gehack wat me deed stoppen met de mod heb k gelukkig nog niet gezien en t lijkt erop dat ze dat met deze versie tot nu toe goed onder controle hebben..
Arma 2 heeft gratis demo's op steam. Installeer die en concludeerquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat betreft dat soort dingen vind ik het altijd jammer dat er geen demo's zijn ofzo waarbij je even een uurtje kan spelen en aanvoelen hoe als het spel loopt op je pc
quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:17 schreef B-FliP het volgende:
Nog een leuke van JackFrags, de Dayz Drug dealer (gespeeld in de mod) :
Heb deze al zo vaak gezien maar pis nog steeds haast in mn broek van t lachen.. Wordt leuk vanaf 2 minuten.
bespaar jezelf de frustratiequote:Op donderdag 2 januari 2014 22:26 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb een Intel Core2 Quad Q8200 (2,33 GHz), 4GB RAM en een HD7770
De engine heeft alsnog talloze overeenkomsten. Allicht is de standalone iets zwaarder maar als aan arma 2 kan je wel een beetje aflezen hoe hij ongeveer gaat lopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:51 schreef Narcotical het volgende:
Arma 2 en DayZ zijn totaal vergelijkbaar qua benodigde specs? Ik weet dat DayZ begonnen is als Arma 2 mod maar aangezien ze nu stand alone zijn... ?
Ze proberen Standalone wel meer te optimaliseren dan de mod.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:52 schreef ems. het volgende:
[..]
De engine heeft alsnog talloze overeenkomsten. Allicht is de standalone iets zwaarder maar als aan arma 2 kan je wel een beetje aflezen hoe hij ongeveer gaat lopen.
Beetje battlefield 3/battlefield 4 verhaal. Ja, bf4 is zwaarder, maar als je bf3 zonder problemen kon laten runnen zou 4 ook niet al te lastig zijn.
Hij doet het hier niet!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 06:13 schreef murp het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren onderweg mooie foto gemmaakt!
Gaan we weer, lekker druk maken tijdens een PRE-ALPHA.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Maakt me geen kutje uit hoe hij loopt op bepaalde specs.
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
ALPHA. Als we dan toch bezig zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:42 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Gaan we weer, lekker druk maken tijdens een PRE-ALPHA.Je kan ook gewoon wachten tot het spel uit is, het even spelen en dan klagen.
Alpha ondertussen, ook prima.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
ALPHA. Als we dan toch bezig zijn.
Ik heb trouwens niet de illusie dat dit spel ooit af gaat komen. Dit blijft een enigszins buggy rotzooi, waar veel atmosfeer in zit. En om dat laatste blijf ik het spelen.
De developers hebben niet voor niets iedereen afgeraden om het spel nu al te kopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
Ik denk dat dat laatste komt omdat het gewoon nog weinig progressie heeft geboekt sinds de mod zelf. Veel bugs die daar in zaten zitten ook in de alpha. Buiten de iets mooiere graphics en het verbeterde inventory-systeem zie ik weinig verschil.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:46 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Alpha ondertussen, ook prima.Als je nagaat dat het de komende jaar nog niet eens de beta gaat halen snap ik echt niet waarom mensen het spel nu al kopen om vervolgens alle forums onder te schijten.
HOOOHOHOHHOHOHOOHOHUEHEIOAUHPIURHPWIEUHEOHOooooooo eens even jongeman!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
De developers hebben niet voor niets iedereen afgeraden om het spel nu al te kopen.
En als jij een alpha verwachtte zonder bugs dan ben je niet goed snik.
Er zijn een paar vergelijkbare bugs inderdaad, maar er zijn ook wel dingen gefixed. Zombies die bijvoorbeeld niet meer gekscherend zigzaggen. Ik vind het wel meevallen en echt een verbetering tegenover de mod.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
HOOOHOHOHHOHOHOOHOHUEHEIOAUHPIURHPWIEUHEOHOooooooo eens even jongeman!
Ik ben mij er van bewust dat het een alpha is, heb het spel zelf dan ook niet gekocht en lees slechts mee met de posts in dit topique!
Uiteraard begrijp ik dat het spel tijd nodig heeft. Maar het is toch een beetje frapant dat er tegen dezelfde soort bugjes aan wordt gelopen alsook in ARMA2? Dat was toch juist de bedoeling om een nieuwe engine te schrijven zodat dit probleem ontweken kon worden? (Was niet programmeerbaar in de engine van ARMA 2 volgens mij?)
lol... de zombies lopen niet meer in een zigzag.. Verder is de Arma 2 engine zelf veels te gelimiteerd, te open voor hacks en exploits en zijn juist de dingen die zo vervelend zijn niet goed te verhelpen..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
De focus is meer op survival gelegd.. Er is weldegelijk flink wat veranderd, ook qua het gezond blijven en de items en de manier waarop deze gebruikt worden. Verder heb je weinig last van hacks en exploits, iets wat mij gruwelijk irriteerde in de mod.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:53 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat dat laatste komt omdat het gewoon nog weinig progressie heeft geboekt sinds de mod zelf. Veel bugs die daar in zaten zitten ook in de alpha. Buiten de iets mooiere graphics en het verbeterde inventory-systeem zie ik weinig verschil.
Okay, dat is goed om te horen! Dan heb ik niets gezegd! Dacht dat de zombies nog steeds als mallootjes rond liepen!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
De focus is meer op survival gelegd.. Er is weldegelijk flink wat veranderd, ook qua het gezond blijven en de items en de manier waarop deze gebruikt worden. Verder heb je weinig last van hacks en exploits, iets wat mij gruwelijk irriteerde in de mod.
De zombies zelf perfomen prima imho.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
hommoquote:
Behalve dat ze soms door hekken of muren glitchen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De zombies zelf perfomen prima imho.
Sinds de laatste patch zijn de servers een beetje fucked, ook word je vaker geteleport. Hopelijk fixen ze dat snel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:17 schreef LinQ het volgende:
Nog meer mensen problemen met connecten naar servers atm?
Ahh hadden TJV en ik ook al last van. Werden we weg geteleport (ongeveer 1KM verderop) en dan kon je niks meer doen. Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sinds de laatste patch zijn de servers een beetje fucked, ook word je vaker geteleport. Hopelijk fixen ze dat snel.
Ja dat is met name zo als je lange afstanden rent.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ahh hadden TJV en ik ook al last van. Werden we weg geteleport (ongeveer 1KM verderop) en dan kon je niks meer doen. Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.
Ja inderdaad was van Berezino naar Elektrozavodskquote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:38 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja dat is met name zo als je lange afstanden rent.
Alt + F4 werkt wat sneller om het spel af te sluiten. Maar sinds de laatste patch ook last van, gisteren 2x geprobeerd met een groepje van NWAF naar Devil's Castle te gaan en elke keer dat we daar bijna waren werden we terug geteleporteerd dichtbij NWAF. Voorlopig maar even links laten liggen deze.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef MineraalWater het volgende:
Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.
Ik had dat toen ik naar de NWA ging en opeens midden in bos terug teleporteerde, had geen idee meer waar ik was.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:40 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja inderdaad was van Berezino naar Elektrozavodsk
Dat lijkt me een vanzelfsprekende stap. Hoop ook dat het gaat gebeuren zodat het allemaal wat sneller verloopt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef SosuaCafe het volgende:
24 miljoen binnen geharkt. Best netjes. Nu een groter team erop zetten.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:58 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vanzelfsprekende stap. Hoop ook dat het gaat gebeuren zodat het allemaal wat sneller verloopt.
http://www.reddit.com/r/d(...)er_12000000_already/quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef SosuaCafe het volgende:
24 miljoen binnen geharkt. Best netjes. Nu een groter team erop zetten.
quote:We (bohemia and I) had very ambitious plans for 2014 already, however this amount of sales was completely unexpected. Honestly, 250k within a quarter was what I would have considered a success. So to move nearly 800,000 in under a month is crazy.
We'll be finalizing our roadmap in mid January, but it is safe to say that this kind of result will be having a very positive effect on that roadmap.
Mijn videokaart AA staat aan en doet zijn werk zonder problemen. Wat voor beeld kreeg je dan? Of gewoon gigantische lag?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:58 schreef MineraalWater het volgende:
Tip: Vergeet niet je hardware anti-aliasing uit te zettenNet 10 minuten zitten ragen omdat het spel niet speelbaar was zo
Lag + een rooie border om het spel en de zon had een dikke leak (Als je erin keek werd alles geel enzo) Heb dan ook al weer een wat verouderde kaart 6850.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:15 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mijn videokaart AA staat aan en doet zijn werk zonder problemen. Wat voor beeld kreeg je dan? Of gewoon gigantische lag?
spatie is over het algemeen de toets om je stance op richten te focussen. Je loopt dan wel langzamer. Weer spatie is terug naar normaal.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:31 schreef invine het volgende:
Hoe kan ik normaal met mijn zaklamp schijnen?
Ik wilde naar ironsight maar dat wilde die nietquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:48 schreef B-FliP het volgende:
[..]
spatie is over het algemeen de toets om je stance op richten te focussen. Je loopt dan wel langzamer. Weer spatie is terug naar normaal.
Charcoal tablets willen nogal eens helpen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:52 schreef invine het volgende:
[..]
Ik wilde naar ironsight maar dat wilde die nietmaar mijn mannetje is ziek, is daar wat aan te doen?
Heb in mijn 2e leven al wel een m4 met een paar mags op NWA
Ik had juist van die charcoal tablets gegeten om te kijken wat het deed, daarna was ik ziekquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Charcoal tablets willen nogal eens helpen.
Anders Anti biotica, Vitamine pillen en vers fruit eten.
altijd leeggeloot en KoSquote:
Balota alleen naar toe gaan als je in de buurt spawnt en niks te verliezen hebt. Anders echt de moeite niet waard.quote:
voor actie naar grote airfield. Poeh.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:15 schreef Quotidien het volgende:
Altijd leuk voor actie toch? De hele map rondgaan zonder iemand tegen te komen kan ook saai zijn.
pak maar eens een volle serverquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:21 schreef Quotidien het volgende:
3x geweest met full gear, helemaal niks te zien.
Ja dat kan ook met antibiotica gebeuren omdat het de micro-organismes kan laten groeien of juist minder kan laten worden. Als ze groeien word je juist ziek en als het minder word dan word je weer beter.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef invine het volgende:
[..]
Ik had juist van die charcoal tablets gegeten om te kijken wat het deed, daarna was ik ziek
Wellicht chemical poisoning.. Daar is nog geen cure voor.. Voor status en wat te doen zie:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef invine het volgende:
Ik had juist van die charcoal tablets gegeten om te kijken wat het deed, daarna was ik ziek
Aangezien dat ze zich erg op realisme focussen (behalve de zombies danquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:27 schreef SosuaCafe het volgende:
Het zou mooi zijn als er een trusted/friends minimap plugin zou kunnen komen. Dan kan je altijd je crew terugvinden. Net zoals in minecraft
Voordeel daarvan is?quote:
Fok servertje?quote:
Ik hoop het.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:15 schreef SosuaCafe het volgende:
Ben benieuwd of we zulke mods in sa gaan krijgen
http://dayzdb.com/map/fallujah
Die weten het verschil echt niet tussen public en private. En op dit moment heb je ook niks aan een private hive omdat er niks valt aan te passen.quote:
Taviana is tofferquote:Op zondag 5 januari 2014 14:15 schreef SosuaCafe het volgende:
Ben benieuwd of we zulke mods in sa gaan krijgen
http://dayzdb.com/map/fallujah
Misschien een beetje van allebei.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:35 schreef Erasmo het volgende:
Not sure if boxen opgeblazen of kutgeluid...
Wel een tactische kleur voor 's nachts.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:49 schreef murp het volgende:
Ik vertrouw niemand. Als neger wordt je veel vaker doodgeschoten...
ik heb nog nooit in het donker gespeeld.. lijkt me veel ste moeilijk!quote:Op zondag 5 januari 2014 22:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel een tactische kleur voor 's nachts.
Als je je setting goed zet is het prima te doen. Ook in de mod is een negert zijn tactisch slim ivm me je ghilly.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:09 schreef murp het volgende:
[..]
ik heb nog nooit in het donker gespeeld.. lijkt me veel ste moeilijk!
Denken dat ik het serieus bedoelquote:Op maandag 6 januari 2014 02:15 schreef Chef_M het volgende:
Denken dat je huidskleur de reden is dat je zo vaak wordt gepopt.Vanaf 5 meter zie je het al niet meer en ik gok dat als je gekilled wordt, het vaak verder dan 5 meter is.
Er zitten nog wat bugs in, maar dat neemt voor mij het speelplezier tot nog toe niet weg. En zoals al vaker gezegd is: het is een alpha, dus als je de game nu koopt moet je de bugs voor lief nemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:48 schreef Typisch het volgende:
Is dit al een beetje speelbaar?
En is het relatief makkelijk om met vrienden samen te spelen of moet je daarvoor eerst 5 uur richting elkaar lopen?
Thanx, zal het eens in de groep gooien.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef LinQ het volgende:
[..]
Er zitten nog wat bugs in, maar dat neemt voor mij het speelplezier tot nog toe niet weg. En zoals al vaker gezegd is: het is een alpha, dus als je de game nu koopt moet je de bugs voor lief nemen.
Storende zaken waar ik tegenaan ben gelopen:
- Teleporteren van character, tevens ook door muren heen. (vriend van mij is zo uit een flat geteleporteerd met full gear en dood neergevallen)
- Inventory traag
- Als je items dropt duurt het even voor je ze op de grond ziet
- Switchen van items via je hotbar duurt soms lang (als ik mijn bijl wil selecteren omdat ik zombie hoor heb ik nu wel eens dat ik 2x druk omdat het zolang duurt waarna hij mijn bijl pakt en weer terug stopt)
- Mijn muis neemt soms de controle 1 a 2 seconden over waardoor ik een pirouette maak (kan zijn dat dit niet met de game zelf te maken heeft, alhoewel ik het in geen enkele andere game heb)
- Je character kan soms zomaar gewiped worden, dit had ik afgelopen weekend toen er een paar kneuzen ddos attacks aan het uitvoeren waren op steam.
Ik stoor me er tevens niet al te veel aan, ik stoor me meer aan de medespelers dan aan de bugsKoS wordt nu wel een beetje storend, vooral als freshspawn, als ik fully geared ben kan ik me het nog voorstellen.
Qua reistijd vind ik het wel meevallen, met je turbo knop kun je te voet redelijk snel lange afstanden afleggen. Er zitten nog geen voertuigen in dus je bent wel even onderweg. De spawnplekken liggen, over het algemeen, redelijk dicht bij elkaar in de buurt. En als je wat verder uit elkaar ligt heb je onderweg nog mooi de tijd om gear bij elkaar te zoeken.
KoS een minpunt noemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef LinQ het volgende:
Ik stoor me er tevens niet al te veel aan, ik stoor me meer aan de medespelers dan aan de bugsKoS wordt nu wel een beetje storend, vooral als freshspawn, als ik fully geared ben kan ik me het nog voorstellen.
Ik vind het het leukste om met mensen samen te spelen. maar je moet wel een punt afspreken. Het zal ongeveer tussen een half uur en een uur lopen zijn (inclusief drinkpauzes) om van de ene kant van de map naar de andere kant te komen. Maar je spawnt langs de kust, en als je heel ver weg spawnt pleeg je gewoon zelfmoord om vervolgens ergens anders te spawnen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:48 schreef Typisch het volgende:
Is dit al een beetje speelbaar?
En is het relatief makkelijk om met vrienden samen te spelen of moet je daarvoor eerst 5 uur richting elkaar lopen?
Staat nergens dat ik het een minpunt vind, ik stoor me er soms echter alleen aan. Ik snap ook wel dat dit een onderdeel van het spel is, ik heb ook bandits nodig om op bandit hunt te kunnen gaanquote:Op maandag 6 januari 2014 15:25 schreef Chef_M het volgende:
KoS een minpunt noemen. Waarom schrijven mensen KoS alsof het een bug is ipv gewoon part of the game? Ik ben sinds de SA maar 1x vermoord nadat ik spawnde, voor de rest is het gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.
Als jij net spawnt en je gaat, net zoals de rest, rennen in Elektro of Cherno voor gear zonder op je omgeving te letten heb je gewoon niks te klagen. Maar als je gewoon zelf goed oplet, en zorgt dat je de tegenstander altijd eerder zie dan dat zij jou zien, is er echt geen enkel reden om te klagen.
Ligt er heel erg aan natuurlijk. Ik zou gewoon als niemand van de groep het nog heeft allemaal dood gaan en dan kijken waar je spawned (Zal wel in de buurt van elektro zijn ongeveer) om vervolgens 1 punt af te spreken.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:35 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik vind het het leukste om met mensen samen te spelen. maar je moet wel een punt afspreken. Het zal ongeveer tussen een half uur en een uur lopen zijn (inclusief drinkpauzes) om van de ene kant van de map naar de andere kant te komen. Maar je spawnt langs de kust, en als je heel ver weg spawnt pleeg je gewoon zelfmoord om vervolgens ergens anders te spawnen.
Gefrustreerde noobs.. En helaas zitten die in elk spel. Die kunnen het niet winnen van ervaren spelers en gaan zich dan richten op spelers waar ze het wel van kunnen winnen. Ze zijn vaak ook te dom om te beseffen hoe triest dat is.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:43 schreef LinQ het volgende:
Staat nergens dat ik het een minpunt vind, ik stoor me er soms echter alleen aan. Ik snap ook wel dat dit een onderdeel van het spel is, ik heb ook bandits nodig om op bandit hunt te kunnen gaanMaar waarom zou je kogels verspillen op een fresh spawn die unarmed rond loopt? Die logica snap ik niet
oja, ik schreeuw meestal FRIENDLY!!!!! als ik voetstappen hoorquote:Op maandag 6 januari 2014 16:35 schreef LinQ het volgende:
[..]
Kill on Sightoftewel Shoot first, ask questions later...
Had ik dit weekend tijdens een speelsessie geeneens tijd voor.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:48 schreef murp het volgende:
[..]
oja, ik schreeuw meestal FRIENDLY!!!!! als ik voetstappen hoor
Enje hand opsteken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dat soort momenten stoor ik mij dus aan KoS
Laten we lekker linQ gaan doen!
quote:Op maandag 6 januari 2014 15:55 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Gefrustreerde noobs.. En helaas zitten die in elk spel. Die kunnen het niet winnen van ervaren spelers en gaan zich dan richten op spelers waar ze het wel van kunnen winnen. Ze zijn vaak ook te dom om te beseffen hoe triest dat is.
Ben het wel met je eens, maar mensen die ergens gaan zitten om freshspawns te snipen op de kust zijn natuurlijk wel triest.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:49 schreef Chef_M het volgende:
[..]![]()
De noob is dan degene die niet let op zijn omgeving en vervolgens huilie doet omdat er een kogel in zijn kop zit.Duidelijk dat jij niet vaak DayZ speelt als je niet weet dat er een grote kans is dat, mocht je eenmaal een freshspawn negeren, er een grote kans is dat meneer een bijl zoekt om vervolgens achter je aan te komen voor je gear. Een freshspawn ruimen die duidelijk niet op zijn omgeving let, en zich veilig waant omdat hij geen gear heeft (<- Dat is waar iedereen het op gooit, "ik heb toch geen gear dus mij horen ze niet dood te maken"
) is de definitie van een noob.
Dude heb je de hele post gelezen waarop je quote? Of alleen de eerste helft?quote:Op maandag 6 januari 2014 17:49 schreef Chef_M het volgende:
![]()
De noob is dan degene die niet let op zijn omgeving en vervolgens huilie doet omdat er een kogel in zijn kop zit.Duidelijk dat jij niet vaak DayZ speelt als je niet weet dat er een grote kans is dat, mocht je eenmaal een freshspawn negeren, er een grote kans is dat meneer een bijl zoekt om vervolgens achter je aan te komen voor je gear. Een freshspawn ruimen die duidelijk niet op zijn omgeving let, en zich veilig waant omdat hij geen gear heeft (<- Dat is waar iedereen het op gooit, "ik heb toch geen gear dus mij horen ze niet dood te maken"
) is de definitie van een noob.
Hele post gelezen, ik reageerde alleen op de eerste helft. 2de helft is niet meer dan normaal en daar kan je al helemaal niet over klagen, dus geen reden voor mij om daar op te reageren.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:21 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dude heb je de hele post gelezen waarop je quote? Of alleen de eerste helft?
Ja dat is zowieso triest.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:04 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar mensen die ergens gaan zitten om freshspawns te snipen op de kust zijn natuurlijk wel triest.
Ik probeerde laatst op snipers te jagen op NWAF maar daar was dus echt helemaal niks te beleven in een volle server. Uiteindelijk maar zelfmoord gepleegd omdat ik te lui was om helemaal naar Elektro/Cherno te rennen.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:34 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ja dat is zowieso triest.Die snipefags die de hele tijd rond NWAF blijven hangen snap ik nog wel, maar langs de kust..
is de lucht blauw?quote:
Heb hem gisteren ook nog effe gekocht , maar heb je ingame nog iets van een map ofzo?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 06:52 schreef murp het volgende:
Dit is pas een heerlijk rustig dorpje!
http://dayzdb.com/map/chernarusplus#6.121.062
Je hebt ook ingame een map. In de mod vond je een hele map, nu steeds een kwart die je bij elkaar kan voegen. Chernarus is groot. Cherno en Elektro zijn de grootste steden gevolgd door Berezino.Verder zijn er echt veel dorpen (in verschillende grootte). 2 vliegvelden. Maar als je een btje pech hebt en geen idee waar je bent en waar je heen gaat kan je flink verdwalen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:36 schreef Altron het volgende:
Heb hem gisteren ook nog effe gekocht , maar heb je ingame nog iets van een map ofzo?
Moet zeggen dat ik hem maar kort gespeeld heb omdat ik hem pas rond middernacht binnen had uiteindelijk.
Heb volgens mij 10 minuten een kant opgerend en kwam uiteindelijk helemaal niets tegen , behalve een lege schuur in het bos
Ok, thanksquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:23 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt ook ingame een map. In de mod vond je een hele map, nu steeds een kwart die je bij elkaar kan voegen. Chernarus is groot. Cherno en Elektro zijn de grootste steden gevolgd door Berezino.Verder zijn er echt veel dorpen (in verschillende grootte). 2 vliegvelden. Maar als je een btje pech hebt en geen idee waar je bent en waar je heen gaat kan je flink verdwalen.
3quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:23 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt ook ingame een map. In de mod vond je een hele map, nu steeds een kwart die je bij elkaar kan voegen. Chernarus is groot. Cherno en Elektro zijn de grootste steden gevolgd door Berezino.Verder zijn er echt veel dorpen (in verschillende grootte). 2 vliegvelden. Maar als je een btje pech hebt en geen idee waar je bent en waar je heen gaat kan je flink verdwalen.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:50 schreef Altron het volgende:
Effe met een maat van mij van de week maar eens effe goed beginnen , en wat gasten ownen met z'n 2en
Haha , gaat lastig worden.quote:
Dacht dat northwest en Balota de enige waren. Heb gehoord dat North-East geschrapt is (ben er nog niet wezen kijken).quote:
Zo eens effe kijken , zag gisteren wat filmpjes van Li Rik ? , waren wel te meesterlijkquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:00 schreef B-FliP het volgende:
Frankie heeft trouwens weer een zeer vermakelijk filmpje ge-upload. Die holdup is echt geniaal:
in de mod zeker?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:29 schreef Erasmo het volgende:
Gisteren liep ik even naast het spoor om iemand te joinen kwam ik zowaar een Hero tegen, schrok me rot want ik zag hem eerst nietEven met hem gepraat onder het rennen en hij gaat heen en weer langs de spawnpunten om lui van voedsel en drinken te voorzien.
![]()
Lirik's livestream op Twitch is altijd echt hilarischquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:26 schreef Altron het volgende:
[..]
Zo eens effe kijken , zag gisteren wat filmpjes van Li Rik ? , waren wel te meesterlijk
Lir Ik bedoel je?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:26 schreef Altron het volgende:
[..]
Zo eens effe kijken , zag gisteren wat filmpjes van Li Rik ? , waren wel te meesterlijk
Aah thnx.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Lir Ik bedoel je?
http://www.youtube.com/user/saqibaz
http://www.twitch.tv/lirik
De beste streamer die er is.
Ja, hij speelt DayZ op een manier als geen ander.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:00 schreef Altron het volgende:
[..]
Aah thnx.
Ja die gast bedoelde ik , die filmpjes van hem zijn briljant
join de fok steam groep. En ts. Dan kan je wat afspreken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:03 schreef Typisch het volgende:
Ik ga het spel straks kopen en vanavond eens opstarten.
Iemand die samen met mij wat wil spelen zodat ik het een beetje onder de knie kan krijgen?
Waar doe ik dat precies?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:20 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
join de fok steam groep. En ts. Dan kan je wat afspreken.
Zal ik ook eens effe joinen , wist niet dat die er wasquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:20 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
join de fok steam groep. En ts. Dan kan je wat afspreken.
Linksboven Berenzino ligt er ook één.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:58 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dacht dat northwest en Balota de enige waren. Heb gehoord dat North-East geschrapt is (ben er nog niet wezen kijken).
Dat was North-East toch? t laatse wat ik gehoord heb is dat die in SA geschrapt is.. Maar ik kan het mis hebben.quote:
http://hydra-images.curse(...)y=52.645717285719726quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat was North-East toch? t laatse wat ik gehoord heb is dat die in SA geschrapt is.. Maar ik kan het mis hebben.
Dat is north-east. Heb net gezocht en hij's idd gewoon aanwezig in de standalone.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Disorder het volgende:
http://hydra-images.curse(...)y=52.645717285719726
Die vlakbij Krasnostav bedoelde ikBoven Berezino dus. Dacht eerst dat het linksboven was.
Ah my bad. Maar het is een goeie plek in ieder geval. Er komen niet zo veel mensen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:37 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat is north-east. Heb net gezocht en hij's idd gewoon aanwezig in de standalone.
Map.info is offline gehaald, ff vervangen voor een ander.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:13 schreef Enchanter het volgende:
Als je dan naar een externe map gaat (Klik) kun je zien welke grote stad dichtbij is
quote:Playable user customizable vehicles
Player created constructions in the environment
Dayzdb.com is goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:37 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Map.info is offline gehaald, ff vervangen voor een ander.
Trekt ie Arma II/III?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:49 schreef Narcotical het volgende:
Met wat voor pc specs spelen jullie nou eigenlijk? Ik twijfel nog steeds of mijn pc het nou wel of niet aan gaat kunnen. Als je de requirements bekijkt voldoet mijn pc daar wel aan maar ik hoor verhalen over het internet dat mensen met betere specs dan mijn pc het nog steeds niet fatsoenlijk kunnen spelen..
Spel is gewoon nog slecht geoptimaliseerd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:25 schreef Narcotical het volgende:
Hmm oke, dan binnenkort maar eens in de buidel tasten.
Weet dan niet waar die spookverhalen op internet vandaan komen. Je hoort mensen met relatief nieuwe computers die beweren dat DayZ voor geen meter loopt..
Clouds zo hoog mogelijk. Ivm nachtzicht.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:38 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Spel is gewoon nog slecht geoptimaliseerd.
Runned verder prima als je verschillende dinge uitschakeld.
Zou zelf Bloom en blur uitzetten. Post processing op low of uit. Clouds ook uit.
Is btw niet alleen vor preformance maar ook gewoon hoe het eruit ziet.
Zal proberen morge wat fotos te maken van mijn settings.
geen probleem hierquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:25 schreef Narcotical het volgende:
Hmm oke, dan binnenkort maar eens in de buidel tasten.
Weet dan niet waar die spookverhalen op internet vandaan komen. Je hoort mensen met relatief nieuwe computers die beweren dat DayZ voor geen meter loopt..
Haha , had ik gisteren ookquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:49 schreef Petturik het volgende:
Woohoo .. gegeared en al en toen, pew .. doodAch .. ik was toch al 4 dagen in leven
Hij is niet meer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:08 schreef Typisch het volgende:
http://steamcommunity.com/groups/FOKDAYZ#
Zit nu bij deze groep. Iemand zin om wat te kloten dan? Met skype of teamspeak?
Mijn character nu na wat looten
[ afbeelding ]
Ik heb alleen nog geen kogels
Als private hives komen dan vast wel. Al had de mod zelf niet echt mods, was meer gebruikmakend van het ARMA2 totaalplaatje, dus andere mappen, nieuwe voertuigen en nieuwe wapens e.d.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij is niet meer.
Ik dacht even aardig te doen en iemand in nood te helpen met wat zombies. Ik werd uiteindelijk afgemaakt door één van die zombies. Volgende keer loop ik gewoon door.
Deze game heeft wel potentie om echt tof te worden. Gaan ze ook mod support bieden voor private servers?
DayZ standalone krijgt mod ondersteuning ja en private hives. Al kunnen servereigenaren bijvoorbeeld geen loot meer geven aan bijvoorbeeld aan donateurs.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:18 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij is niet meer.
Ik dacht even aardig te doen en iemand in nood te helpen met wat zombies. Ik werd uiteindelijk afgemaakt door één van die zombies. Volgende keer loop ik gewoon door.
Deze game heeft wel potentie om echt tof te worden. Gaan ze ook mod support bieden voor private servers?
Ik zag al een forum post voorbij komen op hun forum, iemand die een server wilde starten met o.a een idee zoals Woodbury (uit The Walking Dead) en meer van zulks. Dat kan tof worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:27 schreef Tyron het volgende:
[..]
DayZ standalone krijgt mod ondersteuning ja en private hives. Al kunnen servereigenaren bijvoorbeeld geen loot meer geven aan bijvoorbeeld aan donateurs.
Ik wissel het af, maar laatst kwam ik bijvoorbeeld een squad tegen en daar heb ik twee uur mee gespeeld. Gister kwam ik een chinees tegen, en die heeft me uiteindelijk proberen te vermoorden nadat ik hem eten, drinken en een pistool gaf. Dus je kan ook gewoon optrekken met mensen die je tegenkomt in het spel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zag al een forum post voorbij komen op hun forum, iemand die een server wilde starten met o.a een idee zoals Woodbury (uit The Walking Dead) en meer van zulks. Dat kan tof worden.
Toch vind ik op het moment alleen spelen wel saai.
Snap ik, maar dan heb ik toch het idee elk moment een mes in mijn rug te kunnen krijgen. Wat ook zo is natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik wissel het af, maar laatst kwam ik bijvoorbeeld een squad tegen en daar heb ik twee uur mee gespeeld. Gister kwam ik een chinees tegen, en die heeft me uiteindelijk proberen te vermoorden nadat ik hem eten, drinken en een pistool gaf. Dus je kan ook gewoon optrekken met mensen die je tegenkomt in het spel.
Ja is goed.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Snap ik, maar dan heb ik toch het idee elk moment een mes in mijn rug te kunnen krijgen. Wat ook zo is natuurlijk.
Heb jij zin om een keer te daten in DayZ?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja is goed.
Ik heb een mic dus kunnen we wel een keer samen spelen.
Wie had dat gedacht.
Had dat gisteren nog , kwam een gast tegen...quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik wissel het af, maar laatst kwam ik bijvoorbeeld een squad tegen en daar heb ik twee uur mee gespeeld. Gister kwam ik een chinees tegen, en die heeft me uiteindelijk proberen te vermoorden nadat ik hem eten, drinken en een pistool gaf. Dus je kan ook gewoon optrekken met mensen die je tegenkomt in het spel.
ik kwam gisteren 2 nederlanders tegen.. Zitten we eerst 10 minuten gebrekkig engels telullen, komen we pas aanhet eind van het gesprek te weten dat dat ook nederlanders warenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:30 schreef Tyron het volgende:
Ik vind het overigens awkward als ik een Nederlander tegen kom.
Lolquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:45 schreef murp het volgende:
[..]
ik kwam gisteren 2 nederlanders tegen.. Zitten we eerst 10 minuten gebrekkig engels telullen, komen we pas aanhet eind van het gesprek te weten dat dat ook nederlanders warenEn gelukkig waren zo ookfriendly
Zal em straks even joinen als ik thuis benquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Jullie kunnen de steam groep joinen. Fokdayz..
relog..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:13 schreef murp het volgende:
Wat kan je gebruiken om je gekreun weg te krijgen? Heb nml klappen gehad van een zombie
Saline bag toegediend krijgen of over tijd fucking veel vreten totdat je weer genoeg bloed hebt. Als je het dan nog hebt, wat Sosua zegt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:13 schreef murp het volgende:
Wat kan je gebruiken om je gekreun weg te krijgen? Heb nml klappen gehad van een zombie
Al bekend wanneer ongeveer?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Tyron het volgende:
http://imgur.com/a/PG47z
Nieuwe models, die binnenkort in gepatched worden.
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Tyron het volgende:
Dit hoop ik ook inderdaad. Dat je als je uitlogt verplicht een seconde of 15 op de grond gaat zitten voor je uitlogt.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:33 schreef LinQ het volgende:
Hoop trouwens ook dat ze nog wat doen tegen combatloggers, 10-20 seconden delay voor je uitlogt o.i.d. Een maat van mij werd namelijk vlak voor we die freshspawn tegen kwamen zonder pardon neergeschoten door een andere gast, toen ik op hem begon te schieten logde hij snel uit droeftoeter
Same , had dit ook met een gast vorige week.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Dit hoop ik ook inderdaad. Dat je als je uitlogt verplicht een seconde of 15 op de grond gaat zitten voor je uitlogt.
Ze kunnen deze keer ook kapot en waarschijnlijk zijn ze ook battery-powered.quote:
Nicequote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Tyron het volgende:
Laatst had ik iemand op de korrel.. Maar vond het zo zielig om hem te doden. Ik zou het ook zielig vinden als ik dood zou gaanquote:Op maandag 13 januari 2014 11:19 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Herkenbaar ook, vertrouw niemand !
Hahaquote:Op maandag 13 januari 2014 11:43 schreef TimKuik het volgende:
Laatst iemand die meteen door z'n mic schreeuwde dat hij friendly was maar meteen z'n geweer in z'n handen nam. Heb 'm vervolgens voor de zekerheid maar met 30 kogels het hiernamaals in gejaagd.
Dat lijkt wel op mij toen ik voor het eerst een wapen in mn handen hadquote:Op maandag 13 januari 2014 11:43 schreef TimKuik het volgende:
Laatst iemand die meteen door z'n mic schreeuwde dat hij friendly was maar meteen z'n geweer in z'n handen nam. Heb 'm vervolgens voor de zekerheid maar met 30 kogels het hiernamaals in gejaagd.
Over zielig gesproken:quote:Op maandag 13 januari 2014 11:21 schreef murp het volgende:
[..]
Laatst had ik iemand op de korrel.. Maar vond het zo zielig om hem te doden. Ik zou het ook zielig vinden als ik dood zou gaan
Lol, en hoe vaak komt dat voor?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:59 schreef Altron het volgende:
[..]
dus als ik iemand met een gun zie rondlopen dan knal ik hem meestal gewoon neer tenzij ze gelijk al roepen ''FRIENDLY Don't shoot!'' en hun gun weg doen.
Nog maar 2x mee gemaaktquote:
Er komt een tijd van 30 seconden.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Dit hoop ik ook inderdaad. Dat je als je uitlogt verplicht een seconde of 15 op de grond gaat zitten voor je uitlogt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 12:33 schreef Chocolatebear het volgende:
Pas op mensen, er loopt een groep bandits rond die enkel mensen hun broeken steelt.
[ afbeelding ]
Vuile DayZ hipsterquote:Op maandag 13 januari 2014 13:26 schreef Tyron het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat was de eerste twee weken leuk, maar nu een beetje mweh.
Wacht maar tot ze de mogelijkheid om te poepen in het spel verwerken, dan komen er pas aparte bandits tevoorschijn.quote:
Poepen je rugzak vol terwijl je gehandcuffed bentquote:Op maandag 13 januari 2014 13:28 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze de mogelijkheid om te poepen in het spel verwerken, dan komen er pas aparte bandits tevoorschijn.
Of ze richten een geweer op je en dwingen je in het midden van Elektro op straat te poepen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Poepen je rugzak vol terwijl je gehandcuffed bent
jezusquote:
Grappig filmpje , al had ik het halverwege wel weer gezien..quote:
filmpje?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:35 schreef -Datdus- het volgende:
Hebben jullie die taliban kidnapping al gezien? Fucking hilarisch.
PS: NSA, ik bedoel ingame!!!
Daar kwam ik achter toen ik op een ander vliegveld stond en de server eruit knalde , ik pakte een andere server en daar lag ineens een m4 voor m'n neus.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:31 schreef murp het volgende:
Je kan ook naar zo'n plek waar je de beste gear kan krijgen bijv: http://dayzdb.com/map/chernarusplus#5.044.048
En dan lekker via lege servers respawnen.. Niet eerlijk, maar wel doeltreffend
Als je wat meer naar het noorden gaat, vind je ook mooie dingen!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:08 schreef Altron het volgende:
[..]
Daar kwam ik achter toen ik op een ander vliegveld stond en de server eruit knalde , ik pakte een andere server en daar lag ineens een m4 voor m'n neus.
Ben daar gisteren trouwens naartoe geweest , de plek van dat plaatje wat je linkt.
Geen één m4/rifle tegengekomen voor die maat waar ik mee was... ;'(
Thanks , zal daar vanavond eens naartoe lopen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:09 schreef murp het volgende:
[..]
Als je wat meer naar het noorden gaat, vind je ook mooie dingen!
http://dayzdb.com/map#6.040.038
Hij wisselt halverwege ook naar wasteland..quote:
Doet hij wel vaker in de vorm van een flashback of een transitie vanuit een computerscherm.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:34 schreef invine het volgende:
Hij wisselt halverwege ook naar wasteland..
Zombies zijn toch geen probleem? Zelf geen last van iig. Je spawnt met een shirt aan, kun je 1 a 2 zombies wel overlevenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:03 schreef RickoKun het volgende:
Godverdomme wat ergerlijk zeg
Ik blijf de hele tijd op de zelfde spot spawnen.
Laatste keer vet voorzichtig gedaan. Komt er tóch nog een zombie op me af rennen.
Met een bijl dood gemaakt.
Die tyfus zombie heeft me één keer geraakt.
Bloeden als een rund.
Ik loop nota bene door de stad, huisje in huisje uit.
NERGENS maar dan ook NERGENS shirts te zien.
Bloed ik dood
je kan je eerste shirt ook uittrekkenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:03 schreef RickoKun het volgende:
Godverdomme wat ergerlijk zeg
Ik blijf de hele tijd op de zelfde spot spawnen.
Laatste keer vet voorzichtig gedaan. Komt er tóch nog een zombie op me af rennen.
Met een bijl dood gemaakt.
Die tyfus zombie heeft me één keer geraakt.
Bloeden als een rund.
Ik loop nota bene door de stad, huisje in huisje uit.
NERGENS maar dan ook NERGENS shirts te zien.
Bloed ik dood
Volgens mij DayZ Epoch toch?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:34 schreef invine het volgende:
[..]
Hij wisselt halverwege ook naar wasteland..
Dit is gewoon de DayZ mod ja, niet de standalone?quote:
Het is de standalone.. De flashback die later in de video komt is de mod, de intro weet ik niet, maar het gros van het filmpje is standalone (wat de titel van het filmpje ook aanduid).quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:02 schreef RickoKun het volgende:
Dit is gewoon de DayZ mod ja, niet de standalone?
Over het algemeen wordt het donker als het hier donker is, ingame tijd is vaak gelinkt aan de lokale tijd en 1 uur ingame is ook 1 uur irl. Als je servers in een andere tijdzone kiest (waar het dag is) zal je zien dat het merendeel dag is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:02 schreef murp het volgende:
Waarom zijn er na 20:00 alle servers in de nacht? Alleen de "daylight"servers hebben daglicht
ah ok! Niet aan gedacht.. Maar dan zal de ping wel hoger liggenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt het donker als het hier donker is, ingame tijd is vaak gelinkt aan de lokale tijd en 1 uur ingame is ook 1 uur irl. Als je servers in een andere tijdzone kiest (waar het dag is) zal je zien dat het merendeel dag is.
of zwaar moeilijk???quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:52 schreef Altron het volgende:
Speel sowieso alleen op servers waar het dag is , vind het maar zwaar irritant spelen in het donker.
Kom te weinig spelers tegen om het s'nachts leuk te vinden nu.quote:
Zaklampen schijnen nog vrolijk door muren heen, dus je bent een wandelende kerstboom met een zaklamp. Night vision goggles zijn er nog niet in de standalone. Ik ben het iig mee eens dat het nog niet erg leuk is om 's-nachts te spelen, al zal dat in de toekomst wel anders zijn..quote:
En dit idd , teveel bugs die het nog niet leuk maken s'nachts.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:59 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Zaklampen schijnen nog vrolijk door muren heen, dus je bent een wandelende kerstboom met een zaklamp. Night vision goggles zijn er nog niet in de standalone. Ik ben het iig mee eens dat het nog niet erg leuk is om 's-nachts te spelen, al zal dat in de toekomst wel anders zijn..
Je hebt ze ook met 24/7 daylight.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:18 schreef murp het volgende:
[..]
ah ok! Niet aan gedacht.. Maar dan zal de ping wel hoger liggen
die zitten allemaal zo volquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:54 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Je hebt ze ook met 24/7 daylight.
Met de settings wat lager loopt het inderdaad een stuk soepeler. Maar aangezien ik dit probleem ook had met de DayZ mod, denk ik niet dat het aan de alpha ligt. Ik zal het vanzelf wel merkenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:32 schreef Narcotical het volgende:
Settings lager zetten.. Ik heb alles op very low op een veel minder systeem en haal dezelfde fps. Het spel is nog lang niet geoptimaliseerd dus vandaar wss. Ik had ook op youtube een filmpje gekeken om fps te optimaliseren
In de barakken. Rechtsonder die airstrip.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:31 schreef RickoKun het volgende:
Waar de fuck kan ik wapens (in speciaal een M4) vinden?
Ik struin dat hele bagger vliegveld af.
Alleen maar attachments. Vette shit natuurlijk. Maar die revolver is een beetje aids en daar kan ik niks meeHeb het over het vliegveld in het noord westen.
Oohhh? Rechts onder? Dacht in t noorden van die airstrip..! Thanks man! Zal ik vanmiddag even een kijkje nemen!quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
In de barakken. Rechtsonder die airstrip.
Ik hoop dat ze daarom snel (een paar) voertuigen implementeren. Ik snap dat het hoort bij DayZ om telkens weer drie uur bezig te zijn om je gear te krijgen, maar die hellige hoeveelheden lopen, mi gado!quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:29 schreef Altron het volgende:
Gisteren effe aan het knallen geweest op een volle server bij Chernarus International Airfield.
Had daar 6 gasten neergeschoten , loop ik naar een gebouw toe , heb ik ineens één of andere vage lagspike waardoor ik ineens weer een heel stuk terug gezet wordt , bam ineens dood :S lol...
Spawn ik helemaal aan de andere kant van de map... dat is wel echt fucked up imo.
Ja wtf man , ben niet te beroerd om een stukje te lopen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daarom snel (een paar) voertuigen implementeren. Ik snap dat het hoort bij DayZ om telkens weer drie uur bezig te zijn om je gear te krijgen, maar die hellige hoeveelheden lopen, mi gado!
Dit vind ik juist de kracht van t spel, het houd je scherp en is realistisch. Als je in t echie met een sniper rifle een kogel in je hoofd of torso krijgt ga je dat ook niet overleven, de schade die zo'n kogel doet is gewoon te groot..quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:28 schreef Altron het volgende:
Overigens heb ik ook het idee dat je te snel dood ben , niet dat je 100 kogels moet kunnen hebben.
Maar van de week liep ik met een maat van me , beide in de beste gear , 2 schoten ergens vandaan en beide dood.
Voelt toch een beetje knullig aan als je weet ik hoeveel uur bezig ben , en je met 1 kogel doodgeschoten wordt.
Achja , dat is ook wel zo en dat vind ik prima.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:35 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dit vind ik juist de kracht van t spel, het houd je scherp en is realistisch. Als je in t echie met een sniper rifle een kogel in je hoofd of torso krijgt ga je dat ook niet overleven, de schade die zo'n kogel doet is gewoon te groot..
Mensen worden met een btje training verrekt goede schutters, gaan ergens liggen (vaak met meerdere mensen) en wachten op voorbijgangers. Dat dat redelijk laf is mag duidelijk zijn maar het kan en hoort bij t spel. Dat je lag had en daardoor op de verkeerde plek op het verkeerde moment was is natuurlijk kut maar idd, het is alpha en dit soort dingen kan je verwachten.
Dat je meteen dood bent bij een paar schoten hoort inderdaad bij Dayz (ArmA en Operation Flashpoint).quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:38 schreef Altron het volgende:
[..]
Achja , dat is ook wel zo en dat vind ik prima.
Maar heb het idee dat je nu dood ben met 1 schot maakt niet uit waar je geraakt wordt.
Dit houd je iig wel erg scherp , dat klopt
En zoals ik al aangaf , lag etc klote..maar dat heb je éénmaal met beta's/alpha's , doe ik voor de rest ook niet moeilijk over.
Vermaak me verder prima met DayZ.
Een paar schoten op je lichaam voordat je doodga , np.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:11 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat je meteen dood bent bij een paar schoten hoort inderdaad bij Dayz (ArmA en Operation Flashpoint).
Vond ik zo heerlijk zuur als je lekker ver in een missie was met Operation Flashpoint en je in je benen geschoten werd, lekker tijgerend het einde halen
Tenzij je vitale delen raakt. De Mosin (sniper) heeft grotere kogels en schiet langere afstanden (dus de kogel heeft veel meer snelheid en doet daardoor ook meer schade). Op TV kunnen mensen wellicht beter tegen kogels, maar in t echt leg je over t algemeen het loodje als je door zo'n kogel in je Torso getroffen wordt. Het spel legt (afgezien van de zombies) realisme als focus..quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:21 schreef Altron het volgende:
Een paar schoten op je lichaam voordat je doodga , np.
Maar random ergens 1 kogel in jagen en dan iemand instakillen gaat imo nergens over , mits je iemand door z'n kop heen knal.
Heb overigens het idee dat dit alleen met zo'n mosin rifle kan , met een m4 heb je wel meerdere kogels nodig.
Ik heb vaak genoeg een kogel overleefd, blijkbaar heb jij veel pech.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:21 schreef Altron het volgende:
[..]
Een paar schoten op je lichaam voordat je doodga , np.
Maar random ergens 1 kogel in jagen en dan iemand instakillen gaat imo nergens over , mits je iemand door z'n kop heen knal.
Heb overigens het idee dat dit alleen met zo'n mosin rifle kan , met een m4 heb je wel meerdere kogels nodig.
Damn , dan zal dat het zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg een kogel overleefd, blijkbaar heb jij veel pech.
Hmm , denk het niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:00 schreef Bolters het volgende:
Is deze game een beetje te spelen op een oudere laptop (ongeveer vijf jaar oud)?
Een maat van mij speelt ook op een oudere laptop, wanneer hij alles op low zet werkt het wel. Maar wanneer hij een grote stad in wandelt heeft zijn laptop er veel moeite mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:00 schreef Bolters het volgende:
Is deze game een beetje te spelen op een oudere laptop (ongeveer vijf jaar oud)?
Alhoewel Rust begonnen is als een DayZ clone waar je gebouwen en tools kan maken zijn de verschillen steeds iets groter geworden. Beide games zijn in Alpha status. Ik heb Rust nog niet gespeeld maar wel redelijk wat video's gezien die me niet konden overtuigen het te kopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:11 schreef Bolters het volgende:
Oke! Ik twijfel namelijk enorm tussen DayZ en RustWeet ook niet precies wat de grootste verschillen zijn..Rust zou ik dan op een Mac spelen.
DayZ trekt mij ook meer maar ik denk dat het niet verstandig is om op een 5-jaar oude laptop te spelen. En verder heb ik alleen een Mac staanquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:30 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Alhoewel Rust begonnen is als een DayZ clone waar je gebouwen en tools kan maken zijn de verschillen steeds iets groter geworden. Beide games zijn in Alpha status. Ik heb Rust nog niet gespeeld maar wel redelijk wat video's gezien die me niet konden overtuigen het te kopen.
Tijd voor een nieuwe machinequote:Op donderdag 16 januari 2014 10:33 schreef Bolters het volgende:
DayZ trekt mij ook meer maar ik denk dat het niet verstandig is om op een 5-jaar oude laptop te spelen. En verder heb ik alleen een Mac staan
Ja normaal doe ik alles op de Mac gewoon, maar voor het eerst lijkt een game me wel weer de moeite waard om op de PC te spelen. Maar om voor DayZ nou een nieuwe laptop van 700 euro te kopenquote:
Oordeel zelfquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:35 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ja normaal doe ik alles op de Mac gewoon, maar voor het eerst lijkt een game me wel weer de moeite waard om op de PC te spelen. Maar om voor DayZ nou een nieuwe laptop van 700 euro te kopen
Kun je met deze laptop een beetje vooruit wat betreft gaming?
https://www.4launch.nl/sh(...)2000--500gb/tweakers
Ik ben een totale leek op het gebied en zie het zo 1 2 3 niet. Kun jij het zeggen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Altron het volgende:
[..]
Oordeel zelf
DayZ Minimum System Requirements
CPU: Core 2 Duo 2.4 GHz or Athlon X2 2.5 GHz
RAM: 2GB System Memory
GPU RAM: 512MB Graphics Memory
GPU: Nvidia GeForce 8800 GT 512MB or AMD Radeon HD 3830
DX: DirectX 9.0c
HDD: 10 GB Free Hard Drive Space
---------------------------------------------------------------------------------
DayZ Recommended System Requirements
CPU: 2.8 GHz Quad Core Intel Core i5-2300 or 3GHz AMD Phenom II X4 940
RAM: 4 GB System Memory
GPU RAM: 1 GB Graphics Memory
GPU: Nvidia GeForce GTX 560 or AMD Radeon HD 7750
HDD: 14 GB Free Hard Drive Space
Lijkt me nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:03 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ik ben een totale leek op het gebied en zie het zo 1 2 3 niet. Kun jij het zeggen?
Ik kan dus de conclusie trekken dat het een vrij zware game is om te draaien? Kun jij een laptop noemen die een beetje aan te raden is?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:22 schreef Narcotical het volgende:
Even te vergelijking, ik speel op de pc en haal met alles op very low of disabled ongeveer 30-40 fps buiten steden en erin zo 20-25.
CPU: Intel Core2 Quad Q8200 (2.33 GHz)
RAM: 4GB DDR2
VID: Sapphire Radeon HD 7770 1GB
Ondanks dat mijn pc wel aan de minimum requirements voldoet moet toch alles laag om fatsoenlijke fps te krijgen. Komt doordat het spel nog niet echt geoptimaliseerd is nu in alpha.
Daar was ik al een beetje bang voor, helaasquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:28 schreef Narcotical het volgende:
Op een laptop tot 500 euro ben ik bang dat het gewoon niet lekker gaat draaien, sorry. Denk dat je dan toch al richting 700-800 euro moet gaan denken
Oke, snap ik. Was ik al wel bang voor. Dank voor je reactie! Heb jij misschien wel een idee met welke laptop ik een tijdje vooruit kan?quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:32 schreef Altron het volgende:
@Bolters.
Ik denk niet dat die laptop het trekt.
Zelf zit ik ver boven de recommended requirements , en het draaide nou niet bepaald soepel toen ik alles op high wilde spelen.
Heb hier en daar zelfs dingen op low gezet zodat ie wel soepel draait , dit komt uiteraard ook omdat het nog een alpha build is.
Np.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:36 schreef Bolters het volgende:
[..]
Oke, snap ik. Was ik al wel bang voor. Dank voor je reactie! Heb jij misschien wel een idee met welke laptop ik een tijdje vooruit kan?
Ja, behoorlijk vervelend. Het probleem is dat ik gewoon te weinig game op een PC/laptop. Werd gewoon enorm getriggerd door DayZ (en in mindere mate door Rust). Mocht ik DayZ niet kunnen spelen, kan ik altijd Rust gaan spelen op de Mac. Maar die spreekt me wel minder aan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:40 schreef Altron het volgende:
[..]
Np.
Zal eens effe wat opzoeken voor je.
Het probleem met een goeie gaming laptop is , dat deze dingen over het algemeen erg duur zijn...
Heb net nog even gekeken naar wat gaming laptops , maar 1000 euro ben je zo kwijt voor een beetje laptop waar je even mee vooruit kan...quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:52 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ja, behoorlijk vervelend. Het probleem is dat ik gewoon te weinig game op een PC/laptop. Werd gewoon enorm getriggerd door DayZ (en in mindere mate door Rust). Mocht ik DayZ niet kunnen spelen, kan ik altijd Rust gaan spelen op de Mac. Maar die spreekt me wel minder aan.
Dan dank ik u hartelijk voor het kijken. Haha, dat is me namelijk echt (veel) te veel. Thnx voor de moeite!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:58 schreef Altron het volgende:
[..]
Heb net nog even gekeken naar wat gaming laptops , maar 1000 euro ben je zo kwijt voor een beetje laptop waar je even mee vooruit kan...
Npquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:03 schreef Bolters het volgende:
[..]
Dan dank ik u hartelijk voor het kijken. Haha, dat is me namelijk echt (veel) te veel. Thnx voor de moeite!
quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:09 schreef Altron het volgende:
[..]
Np
Ja , je gaf al aan dat je rond de 500 euro er voor over had.
Daar heb je helaas geen up-to-date gaming laptop voor.
[edit]
Zit nog even verder te kijken , maar voor 500~ euro kan je denk ik wel een laptop kopen die DayZ zou moeten kunnen draaien , al zei het niet op de hoogste instellingen uiteraard.
Effe verder zoeken nog , als ik een mooi koopje tegen kom gooi ik het effe hier neer.
Probleem is dan alleen wel dat je hier niet jaren mee vooruit kan kwa games omdat die specs gewoon beduidend minder zijn.
Prijs en specs zijn ook de reden waarom ik nooit een laptop koop + dat ik liever achter een 23''+ scherm zit.
Thnx! met vooruit bedoelde ik idd wel DayZ, verder speel ik er toch geen games op en zal ik hem alleen voor wat schoolwerk etc gebruikenquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:09 schreef Altron het volgende:
[..]
Np
Ja , je gaf al aan dat je rond de 500 euro er voor over had.
Daar heb je helaas geen up-to-date gaming laptop voor.
[edit]
Zit nog even verder te kijken , maar voor 500~ euro kan je denk ik wel een laptop kopen die DayZ zou moeten kunnen draaien , al zei het niet op de hoogste instellingen uiteraard.
Effe verder zoeken nog , als ik een mooi koopje tegen kom gooi ik het effe hier neer.
Probleem is dan alleen wel dat je hier niet jaren mee vooruit kan kwa games omdat die specs gewoon beduidend minder zijn.
Prijs en specs zijn ook de reden waarom ik nooit een laptop koop + dat ik liever achter een 23''+ scherm zit.
Hier in huis is laatst ook een nieuwe laptop gekomen van 600 euro. Die draait DayZ waarschijnlijk ook wel maar wel met de settings vrij laag, als je daar genoegen mee neemt moet het kunnenquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:24 schreef Bolters het volgende:
[..]
[..]
Thnx! met vooruit bedoelde ik idd wel DayZ, verder speel ik er toch geen games op en zal ik hem alleen voor wat schoolwerk etc gebruiken
Heb je dit al geprobeerd?quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:11 schreef Photomorti het volgende:
Nou mijn phenom x6 2.8 ghz , 6gb ram en mijn radeon 5770 1 gb is echt een dramaalles op low in de wilderness 30 fps maar zodra je ook maar in de buurt van een stad komt is 15 fps wel de max
Dat ziet er veelbelovend uit dankjewel man! Ga het meteen proberenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:52 schreef RitseB het volgende:
[..]
Heb je dit al geprobeerd?
http://steamcommunity.com(...)?id=216291078#211209
Tof.quote:Painting Mosin now supported w / spraypaint
Added spraypaint can into loot spawns
quote:
Dat schijnt wel iedereen te denken.quote:My guess is that it's the currently unamed town at Guba (north of Berezino and shipwreck). There's already a dock and some buildings. There's also a lot of empty space around it that seems reserved for expansion.
Hoop dat het interessant is dan, generic stadjes zat.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:26 schreef Chef_M het volgende:
[..]
[..]
Dat schijnt wel iedereen te denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |