Je hebt best een krachtige pc nodig en het wordt over het algemeen afgeraden het te kopen (door de makers).. Als je echt overtuigd bent dat je geduld genoeg hebt om nog zeker een jaar in een buggy en nog vrij kale alpha heen te lopen (a la hiking simulator 5000) kan je overwegen het te kopen.. Er zijn nog maar 3 guns in t spel (wel al redelijk wat addons voor die guns), nog geen vehicles, nog relatief weinig zombies, en nog genoeg bugs om geirriteerd van te geraken.. Combatlogging is nog een groot probleem (mensen loggen uit als ze een gevecht verliezen), en zombies verdwijnen direct als je ze dood maakt. Maar tot nu toe moet k zeggen dat ik me er goed mee vermaak..quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:42 schreef Narcotical het volgende:
Ook maar eens meelezen met de ervaringen hier. Overweeg ook DayZ te kopen maar vind het nog vrij prijzig voor een alpha en weet ook niet zeker of m'n pc het gaat trekken
Definieer krachtigquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt best een krachtige pc nodig en het wordt over het algemeen afgeraden het te kopen (door de makers).. Als je echt overtuigd bent dat je geduld genoeg hebt om nog zeker een jaar in een buggy en nog vrij kale alpha heen te lopen (a la hiking simulator 5000) kan je overwegen het te kopen.. Er zijn nog maar 3 guns in t spel (wel al redelijk wat addons voor die guns), nog geen vehicles, nog relatief weinig zombies, en nog genoeg bugs om geirriteerd van te geraken.. Combatlogging is nog een groot probleem (mensen loggen uit als ze een gevecht verliezen), en zombies verdwijnen direct als je ze dood maakt. Maar tot nu toe moet k zeggen dat ik me er goed mee vermaak..Het gehack wat me deed stoppen met de mod heb k gelukkig nog niet gezien en t lijkt erop dat ze dat met deze versie tot nu toe goed onder controle hebben..
Arma 2 heeft gratis demo's op steam. Installeer die en concludeerquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat betreft dat soort dingen vind ik het altijd jammer dat er geen demo's zijn ofzo waarbij je even een uurtje kan spelen en aanvoelen hoe als het spel loopt op je pc
quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:17 schreef B-FliP het volgende:
Nog een leuke van JackFrags, de Dayz Drug dealer (gespeeld in de mod) :
Heb deze al zo vaak gezien maar pis nog steeds haast in mn broek van t lachen.. Wordt leuk vanaf 2 minuten.
bespaar jezelf de frustratiequote:Op donderdag 2 januari 2014 22:26 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb een Intel Core2 Quad Q8200 (2,33 GHz), 4GB RAM en een HD7770
De engine heeft alsnog talloze overeenkomsten. Allicht is de standalone iets zwaarder maar als aan arma 2 kan je wel een beetje aflezen hoe hij ongeveer gaat lopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:51 schreef Narcotical het volgende:
Arma 2 en DayZ zijn totaal vergelijkbaar qua benodigde specs? Ik weet dat DayZ begonnen is als Arma 2 mod maar aangezien ze nu stand alone zijn... ?
Ze proberen Standalone wel meer te optimaliseren dan de mod.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:52 schreef ems. het volgende:
[..]
De engine heeft alsnog talloze overeenkomsten. Allicht is de standalone iets zwaarder maar als aan arma 2 kan je wel een beetje aflezen hoe hij ongeveer gaat lopen.
Beetje battlefield 3/battlefield 4 verhaal. Ja, bf4 is zwaarder, maar als je bf3 zonder problemen kon laten runnen zou 4 ook niet al te lastig zijn.
Hij doet het hier niet!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 06:13 schreef murp het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren onderweg mooie foto gemmaakt!
Gaan we weer, lekker druk maken tijdens een PRE-ALPHA.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Maakt me geen kutje uit hoe hij loopt op bepaalde specs.
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
ALPHA. Als we dan toch bezig zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:42 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Gaan we weer, lekker druk maken tijdens een PRE-ALPHA.Je kan ook gewoon wachten tot het spel uit is, het even spelen en dan klagen.
Alpha ondertussen, ook prima.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
ALPHA. Als we dan toch bezig zijn.
Ik heb trouwens niet de illusie dat dit spel ooit af gaat komen. Dit blijft een enigszins buggy rotzooi, waar veel atmosfeer in zit. En om dat laatste blijf ik het spelen.
De developers hebben niet voor niets iedereen afgeraden om het spel nu al te kopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Maakt me geen kutje uit hoe hij loopt op bepaalde specs.
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
Ik denk dat dat laatste komt omdat het gewoon nog weinig progressie heeft geboekt sinds de mod zelf. Veel bugs die daar in zaten zitten ook in de alpha. Buiten de iets mooiere graphics en het verbeterde inventory-systeem zie ik weinig verschil.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:46 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Alpha ondertussen, ook prima.Als je nagaat dat het de komende jaar nog niet eens de beta gaat halen snap ik echt niet waarom mensen het spel nu al kopen om vervolgens alle forums onder te schijten.
HOOOHOHOHHOHOHOOHOHUEHEIOAUHPIURHPWIEUHEOHOooooooo eens even jongeman!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
De developers hebben niet voor niets iedereen afgeraden om het spel nu al te kopen.
En als jij een alpha verwachtte zonder bugs dan ben je niet goed snik.
Er zijn een paar vergelijkbare bugs inderdaad, maar er zijn ook wel dingen gefixed. Zombies die bijvoorbeeld niet meer gekscherend zigzaggen. Ik vind het wel meevallen en echt een verbetering tegenover de mod.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
HOOOHOHOHHOHOHOOHOHUEHEIOAUHPIURHPWIEUHEOHOooooooo eens even jongeman!
Ik ben mij er van bewust dat het een alpha is, heb het spel zelf dan ook niet gekocht en lees slechts mee met de posts in dit topique!
Uiteraard begrijp ik dat het spel tijd nodig heeft. Maar het is toch een beetje frapant dat er tegen dezelfde soort bugjes aan wordt gelopen alsook in ARMA2? Dat was toch juist de bedoeling om een nieuwe engine te schrijven zodat dit probleem ontweken kon worden? (Was niet programmeerbaar in de engine van ARMA 2 volgens mij?)
lol... de zombies lopen niet meer in een zigzag.. Verder is de Arma 2 engine zelf veels te gelimiteerd, te open voor hacks en exploits en zijn juist de dingen die zo vervelend zijn niet goed te verhelpen..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Maakt me geen kutje uit hoe hij loopt op bepaalde specs.
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
De focus is meer op survival gelegd.. Er is weldegelijk flink wat veranderd, ook qua het gezond blijven en de items en de manier waarop deze gebruikt worden. Verder heb je weinig last van hacks en exploits, iets wat mij gruwelijk irriteerde in de mod.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:53 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat dat laatste komt omdat het gewoon nog weinig progressie heeft geboekt sinds de mod zelf. Veel bugs die daar in zaten zitten ook in de alpha. Buiten de iets mooiere graphics en het verbeterde inventory-systeem zie ik weinig verschil.
Okay, dat is goed om te horen! Dan heb ik niets gezegd! Dacht dat de zombies nog steeds als mallootjes rond liepen!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
De focus is meer op survival gelegd.. Er is weldegelijk flink wat veranderd, ook qua het gezond blijven en de items en de manier waarop deze gebruikt worden. Verder heb je weinig last van hacks en exploits, iets wat mij gruwelijk irriteerde in de mod.
De zombies zelf perfomen prima imho.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Maakt me geen kutje uit hoe hij loopt op bepaalde specs.
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
hommoquote:
Behalve dat ze soms door hekken of muren glitchen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De zombies zelf perfomen prima imho.
Sinds de laatste patch zijn de servers een beetje fucked, ook word je vaker geteleport. Hopelijk fixen ze dat snel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:17 schreef LinQ het volgende:
Nog meer mensen problemen met connecten naar servers atm?
Ahh hadden TJV en ik ook al last van. Werden we weg geteleport (ongeveer 1KM verderop) en dan kon je niks meer doen. Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sinds de laatste patch zijn de servers een beetje fucked, ook word je vaker geteleport. Hopelijk fixen ze dat snel.
Ja dat is met name zo als je lange afstanden rent.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ahh hadden TJV en ik ook al last van. Werden we weg geteleport (ongeveer 1KM verderop) en dan kon je niks meer doen. Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.
Ja inderdaad was van Berezino naar Elektrozavodskquote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:38 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja dat is met name zo als je lange afstanden rent.
Alt + F4 werkt wat sneller om het spel af te sluiten. Maar sinds de laatste patch ook last van, gisteren 2x geprobeerd met een groepje van NWAF naar Devil's Castle te gaan en elke keer dat we daar bijna waren werden we terug geteleporteerd dichtbij NWAF. Voorlopig maar even links laten liggen deze.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef MineraalWater het volgende:
Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.
Ik had dat toen ik naar de NWA ging en opeens midden in bos terug teleporteerde, had geen idee meer waar ik was.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:40 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja inderdaad was van Berezino naar Elektrozavodsk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |