Je hebt best een krachtige pc nodig en het wordt over het algemeen afgeraden het te kopen (door de makers).. Als je echt overtuigd bent dat je geduld genoeg hebt om nog zeker een jaar in een buggy en nog vrij kale alpha heen te lopen (a la hiking simulator 5000) kan je overwegen het te kopen.. Er zijn nog maar 3 guns in t spel (wel al redelijk wat addons voor die guns), nog geen vehicles, nog relatief weinig zombies, en nog genoeg bugs om geirriteerd van te geraken.. Combatlogging is nog een groot probleem (mensen loggen uit als ze een gevecht verliezen), en zombies verdwijnen direct als je ze dood maakt. Maar tot nu toe moet k zeggen dat ik me er goed mee vermaak..quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:42 schreef Narcotical het volgende:
Ook maar eens meelezen met de ervaringen hier. Overweeg ook DayZ te kopen maar vind het nog vrij prijzig voor een alpha en weet ook niet zeker of m'n pc het gaat trekken
Definieer krachtigquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je hebt best een krachtige pc nodig en het wordt over het algemeen afgeraden het te kopen (door de makers).. Als je echt overtuigd bent dat je geduld genoeg hebt om nog zeker een jaar in een buggy en nog vrij kale alpha heen te lopen (a la hiking simulator 5000) kan je overwegen het te kopen.. Er zijn nog maar 3 guns in t spel (wel al redelijk wat addons voor die guns), nog geen vehicles, nog relatief weinig zombies, en nog genoeg bugs om geirriteerd van te geraken.. Combatlogging is nog een groot probleem (mensen loggen uit als ze een gevecht verliezen), en zombies verdwijnen direct als je ze dood maakt. Maar tot nu toe moet k zeggen dat ik me er goed mee vermaak..Het gehack wat me deed stoppen met de mod heb k gelukkig nog niet gezien en t lijkt erop dat ze dat met deze versie tot nu toe goed onder controle hebben..
Arma 2 heeft gratis demo's op steam. Installeer die en concludeerquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat betreft dat soort dingen vind ik het altijd jammer dat er geen demo's zijn ofzo waarbij je even een uurtje kan spelen en aanvoelen hoe als het spel loopt op je pc
quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:17 schreef B-FliP het volgende:
Nog een leuke van JackFrags, de Dayz Drug dealer (gespeeld in de mod) :
Heb deze al zo vaak gezien maar pis nog steeds haast in mn broek van t lachen.. Wordt leuk vanaf 2 minuten.
bespaar jezelf de frustratiequote:Op donderdag 2 januari 2014 22:26 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb een Intel Core2 Quad Q8200 (2,33 GHz), 4GB RAM en een HD7770
De engine heeft alsnog talloze overeenkomsten. Allicht is de standalone iets zwaarder maar als aan arma 2 kan je wel een beetje aflezen hoe hij ongeveer gaat lopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:51 schreef Narcotical het volgende:
Arma 2 en DayZ zijn totaal vergelijkbaar qua benodigde specs? Ik weet dat DayZ begonnen is als Arma 2 mod maar aangezien ze nu stand alone zijn... ?
Ze proberen Standalone wel meer te optimaliseren dan de mod.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:52 schreef ems. het volgende:
[..]
De engine heeft alsnog talloze overeenkomsten. Allicht is de standalone iets zwaarder maar als aan arma 2 kan je wel een beetje aflezen hoe hij ongeveer gaat lopen.
Beetje battlefield 3/battlefield 4 verhaal. Ja, bf4 is zwaarder, maar als je bf3 zonder problemen kon laten runnen zou 4 ook niet al te lastig zijn.
Hij doet het hier niet!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 06:13 schreef murp het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren onderweg mooie foto gemmaakt!
Gaan we weer, lekker druk maken tijdens een PRE-ALPHA.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Maakt me geen kutje uit hoe hij loopt op bepaalde specs.
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
ALPHA. Als we dan toch bezig zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:42 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Gaan we weer, lekker druk maken tijdens een PRE-ALPHA.Je kan ook gewoon wachten tot het spel uit is, het even spelen en dan klagen.
Alpha ondertussen, ook prima.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
ALPHA. Als we dan toch bezig zijn.
Ik heb trouwens niet de illusie dat dit spel ooit af gaat komen. Dit blijft een enigszins buggy rotzooi, waar veel atmosfeer in zit. En om dat laatste blijf ik het spelen.
De developers hebben niet voor niets iedereen afgeraden om het spel nu al te kopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Gaat me er meer om dat ik DayZ gewoon een best wel brakke mod vond qua gameplay gestroomlijnde gameplay maar met wel veel potentie.
Als je nu nog steeds van die vage zombies hebt die niet normaal in een rechte lijn kunnen rennen en lekker buggy als wat zijn, dan vind ik die standalone geen standalone waard en had die ontwikkelaar beter zich gewoon op ARMA2 kunnen richten.
Ik denk dat dat laatste komt omdat het gewoon nog weinig progressie heeft geboekt sinds de mod zelf. Veel bugs die daar in zaten zitten ook in de alpha. Buiten de iets mooiere graphics en het verbeterde inventory-systeem zie ik weinig verschil.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:46 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Alpha ondertussen, ook prima.Als je nagaat dat het de komende jaar nog niet eens de beta gaat halen snap ik echt niet waarom mensen het spel nu al kopen om vervolgens alle forums onder te schijten.
HOOOHOHOHHOHOHOOHOHUEHEIOAUHPIURHPWIEUHEOHOooooooo eens even jongeman!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:50 schreef Tyron het volgende:
[..]
De developers hebben niet voor niets iedereen afgeraden om het spel nu al te kopen.
En als jij een alpha verwachtte zonder bugs dan ben je niet goed snik.
Er zijn een paar vergelijkbare bugs inderdaad, maar er zijn ook wel dingen gefixed. Zombies die bijvoorbeeld niet meer gekscherend zigzaggen. Ik vind het wel meevallen en echt een verbetering tegenover de mod.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
HOOOHOHOHHOHOHOOHOHUEHEIOAUHPIURHPWIEUHEOHOooooooo eens even jongeman!
Ik ben mij er van bewust dat het een alpha is, heb het spel zelf dan ook niet gekocht en lees slechts mee met de posts in dit topique!
Uiteraard begrijp ik dat het spel tijd nodig heeft. Maar het is toch een beetje frapant dat er tegen dezelfde soort bugjes aan wordt gelopen alsook in ARMA2? Dat was toch juist de bedoeling om een nieuwe engine te schrijven zodat dit probleem ontweken kon worden? (Was niet programmeerbaar in de engine van ARMA 2 volgens mij?)
lol... de zombies lopen niet meer in een zigzag.. Verder is de Arma 2 engine zelf veels te gelimiteerd, te open voor hacks en exploits en zijn juist de dingen die zo vervelend zijn niet goed te verhelpen..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
De focus is meer op survival gelegd.. Er is weldegelijk flink wat veranderd, ook qua het gezond blijven en de items en de manier waarop deze gebruikt worden. Verder heb je weinig last van hacks en exploits, iets wat mij gruwelijk irriteerde in de mod.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:53 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat dat laatste komt omdat het gewoon nog weinig progressie heeft geboekt sinds de mod zelf. Veel bugs die daar in zaten zitten ook in de alpha. Buiten de iets mooiere graphics en het verbeterde inventory-systeem zie ik weinig verschil.
Okay, dat is goed om te horen! Dan heb ik niets gezegd! Dacht dat de zombies nog steeds als mallootjes rond liepen!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
De focus is meer op survival gelegd.. Er is weldegelijk flink wat veranderd, ook qua het gezond blijven en de items en de manier waarop deze gebruikt worden. Verder heb je weinig last van hacks en exploits, iets wat mij gruwelijk irriteerde in de mod.
De zombies zelf perfomen prima imho.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:38 schreef RickoKun het volgende:
hommoquote:
Behalve dat ze soms door hekken of muren glitchen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De zombies zelf perfomen prima imho.
Sinds de laatste patch zijn de servers een beetje fucked, ook word je vaker geteleport. Hopelijk fixen ze dat snel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:17 schreef LinQ het volgende:
Nog meer mensen problemen met connecten naar servers atm?
Ahh hadden TJV en ik ook al last van. Werden we weg geteleport (ongeveer 1KM verderop) en dan kon je niks meer doen. Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sinds de laatste patch zijn de servers een beetje fucked, ook word je vaker geteleport. Hopelijk fixen ze dat snel.
Ja dat is met name zo als je lange afstanden rent.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ahh hadden TJV en ik ook al last van. Werden we weg geteleport (ongeveer 1KM verderop) en dan kon je niks meer doen. Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.
Ja inderdaad was van Berezino naar Elektrozavodskquote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:38 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja dat is met name zo als je lange afstanden rent.
Alt + F4 werkt wat sneller om het spel af te sluiten. Maar sinds de laatste patch ook last van, gisteren 2x geprobeerd met een groepje van NWAF naar Devil's Castle te gaan en elke keer dat we daar bijna waren werden we terug geteleporteerd dichtbij NWAF. Voorlopig maar even links laten liggen deze.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef MineraalWater het volgende:
Moest je via taakbeheer het spel afsluiten en weer opnieuw joinen.
Ik had dat toen ik naar de NWA ging en opeens midden in bos terug teleporteerde, had geen idee meer waar ik was.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:40 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja inderdaad was van Berezino naar Elektrozavodsk
Dat lijkt me een vanzelfsprekende stap. Hoop ook dat het gaat gebeuren zodat het allemaal wat sneller verloopt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef SosuaCafe het volgende:
24 miljoen binnen geharkt. Best netjes. Nu een groter team erop zetten.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:58 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vanzelfsprekende stap. Hoop ook dat het gaat gebeuren zodat het allemaal wat sneller verloopt.
http://www.reddit.com/r/d(...)er_12000000_already/quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef SosuaCafe het volgende:
24 miljoen binnen geharkt. Best netjes. Nu een groter team erop zetten.
quote:We (bohemia and I) had very ambitious plans for 2014 already, however this amount of sales was completely unexpected. Honestly, 250k within a quarter was what I would have considered a success. So to move nearly 800,000 in under a month is crazy.
We'll be finalizing our roadmap in mid January, but it is safe to say that this kind of result will be having a very positive effect on that roadmap.
Mijn videokaart AA staat aan en doet zijn werk zonder problemen. Wat voor beeld kreeg je dan? Of gewoon gigantische lag?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:58 schreef MineraalWater het volgende:
Tip: Vergeet niet je hardware anti-aliasing uit te zettenNet 10 minuten zitten ragen omdat het spel niet speelbaar was zo
Lag + een rooie border om het spel en de zon had een dikke leak (Als je erin keek werd alles geel enzo) Heb dan ook al weer een wat verouderde kaart 6850.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:15 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mijn videokaart AA staat aan en doet zijn werk zonder problemen. Wat voor beeld kreeg je dan? Of gewoon gigantische lag?
spatie is over het algemeen de toets om je stance op richten te focussen. Je loopt dan wel langzamer. Weer spatie is terug naar normaal.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:31 schreef invine het volgende:
Hoe kan ik normaal met mijn zaklamp schijnen?
Ik wilde naar ironsight maar dat wilde die nietquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:48 schreef B-FliP het volgende:
[..]
spatie is over het algemeen de toets om je stance op richten te focussen. Je loopt dan wel langzamer. Weer spatie is terug naar normaal.
Charcoal tablets willen nogal eens helpen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:52 schreef invine het volgende:
[..]
Ik wilde naar ironsight maar dat wilde die nietmaar mijn mannetje is ziek, is daar wat aan te doen?
Heb in mijn 2e leven al wel een m4 met een paar mags op NWA
Ik had juist van die charcoal tablets gegeten om te kijken wat het deed, daarna was ik ziekquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Charcoal tablets willen nogal eens helpen.
Anders Anti biotica, Vitamine pillen en vers fruit eten.
altijd leeggeloot en KoSquote:
Balota alleen naar toe gaan als je in de buurt spawnt en niks te verliezen hebt. Anders echt de moeite niet waard.quote:
voor actie naar grote airfield. Poeh.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:15 schreef Quotidien het volgende:
Altijd leuk voor actie toch? De hele map rondgaan zonder iemand tegen te komen kan ook saai zijn.
pak maar eens een volle serverquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:21 schreef Quotidien het volgende:
3x geweest met full gear, helemaal niks te zien.
Ja dat kan ook met antibiotica gebeuren omdat het de micro-organismes kan laten groeien of juist minder kan laten worden. Als ze groeien word je juist ziek en als het minder word dan word je weer beter.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef invine het volgende:
[..]
Ik had juist van die charcoal tablets gegeten om te kijken wat het deed, daarna was ik ziek
Wellicht chemical poisoning.. Daar is nog geen cure voor.. Voor status en wat te doen zie:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef invine het volgende:
Ik had juist van die charcoal tablets gegeten om te kijken wat het deed, daarna was ik ziek
Aangezien dat ze zich erg op realisme focussen (behalve de zombies danquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:27 schreef SosuaCafe het volgende:
Het zou mooi zijn als er een trusted/friends minimap plugin zou kunnen komen. Dan kan je altijd je crew terugvinden. Net zoals in minecraft
Voordeel daarvan is?quote:
Fok servertje?quote:
Ik hoop het.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:15 schreef SosuaCafe het volgende:
Ben benieuwd of we zulke mods in sa gaan krijgen
http://dayzdb.com/map/fallujah
Die weten het verschil echt niet tussen public en private. En op dit moment heb je ook niks aan een private hive omdat er niks valt aan te passen.quote:
Taviana is tofferquote:Op zondag 5 januari 2014 14:15 schreef SosuaCafe het volgende:
Ben benieuwd of we zulke mods in sa gaan krijgen
http://dayzdb.com/map/fallujah
Misschien een beetje van allebei.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:35 schreef Erasmo het volgende:
Not sure if boxen opgeblazen of kutgeluid...
Wel een tactische kleur voor 's nachts.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:49 schreef murp het volgende:
Ik vertrouw niemand. Als neger wordt je veel vaker doodgeschoten...
ik heb nog nooit in het donker gespeeld.. lijkt me veel ste moeilijk!quote:Op zondag 5 januari 2014 22:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel een tactische kleur voor 's nachts.
Als je je setting goed zet is het prima te doen. Ook in de mod is een negert zijn tactisch slim ivm me je ghilly.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:09 schreef murp het volgende:
[..]
ik heb nog nooit in het donker gespeeld.. lijkt me veel ste moeilijk!
Denken dat ik het serieus bedoelquote:Op maandag 6 januari 2014 02:15 schreef Chef_M het volgende:
Denken dat je huidskleur de reden is dat je zo vaak wordt gepopt.Vanaf 5 meter zie je het al niet meer en ik gok dat als je gekilled wordt, het vaak verder dan 5 meter is.
Er zitten nog wat bugs in, maar dat neemt voor mij het speelplezier tot nog toe niet weg. En zoals al vaker gezegd is: het is een alpha, dus als je de game nu koopt moet je de bugs voor lief nemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:48 schreef Typisch het volgende:
Is dit al een beetje speelbaar?
En is het relatief makkelijk om met vrienden samen te spelen of moet je daarvoor eerst 5 uur richting elkaar lopen?
Thanx, zal het eens in de groep gooien.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef LinQ het volgende:
[..]
Er zitten nog wat bugs in, maar dat neemt voor mij het speelplezier tot nog toe niet weg. En zoals al vaker gezegd is: het is een alpha, dus als je de game nu koopt moet je de bugs voor lief nemen.
Storende zaken waar ik tegenaan ben gelopen:
- Teleporteren van character, tevens ook door muren heen. (vriend van mij is zo uit een flat geteleporteerd met full gear en dood neergevallen)
- Inventory traag
- Als je items dropt duurt het even voor je ze op de grond ziet
- Switchen van items via je hotbar duurt soms lang (als ik mijn bijl wil selecteren omdat ik zombie hoor heb ik nu wel eens dat ik 2x druk omdat het zolang duurt waarna hij mijn bijl pakt en weer terug stopt)
- Mijn muis neemt soms de controle 1 a 2 seconden over waardoor ik een pirouette maak (kan zijn dat dit niet met de game zelf te maken heeft, alhoewel ik het in geen enkele andere game heb)
- Je character kan soms zomaar gewiped worden, dit had ik afgelopen weekend toen er een paar kneuzen ddos attacks aan het uitvoeren waren op steam.
Ik stoor me er tevens niet al te veel aan, ik stoor me meer aan de medespelers dan aan de bugsKoS wordt nu wel een beetje storend, vooral als freshspawn, als ik fully geared ben kan ik me het nog voorstellen.
Qua reistijd vind ik het wel meevallen, met je turbo knop kun je te voet redelijk snel lange afstanden afleggen. Er zitten nog geen voertuigen in dus je bent wel even onderweg. De spawnplekken liggen, over het algemeen, redelijk dicht bij elkaar in de buurt. En als je wat verder uit elkaar ligt heb je onderweg nog mooi de tijd om gear bij elkaar te zoeken.
KoS een minpunt noemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef LinQ het volgende:
Ik stoor me er tevens niet al te veel aan, ik stoor me meer aan de medespelers dan aan de bugsKoS wordt nu wel een beetje storend, vooral als freshspawn, als ik fully geared ben kan ik me het nog voorstellen.
Ik vind het het leukste om met mensen samen te spelen. maar je moet wel een punt afspreken. Het zal ongeveer tussen een half uur en een uur lopen zijn (inclusief drinkpauzes) om van de ene kant van de map naar de andere kant te komen. Maar je spawnt langs de kust, en als je heel ver weg spawnt pleeg je gewoon zelfmoord om vervolgens ergens anders te spawnen.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:48 schreef Typisch het volgende:
Is dit al een beetje speelbaar?
En is het relatief makkelijk om met vrienden samen te spelen of moet je daarvoor eerst 5 uur richting elkaar lopen?
Staat nergens dat ik het een minpunt vind, ik stoor me er soms echter alleen aan. Ik snap ook wel dat dit een onderdeel van het spel is, ik heb ook bandits nodig om op bandit hunt te kunnen gaanquote:Op maandag 6 januari 2014 15:25 schreef Chef_M het volgende:
KoS een minpunt noemen. Waarom schrijven mensen KoS alsof het een bug is ipv gewoon part of the game? Ik ben sinds de SA maar 1x vermoord nadat ik spawnde, voor de rest is het gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.
Als jij net spawnt en je gaat, net zoals de rest, rennen in Elektro of Cherno voor gear zonder op je omgeving te letten heb je gewoon niks te klagen. Maar als je gewoon zelf goed oplet, en zorgt dat je de tegenstander altijd eerder zie dan dat zij jou zien, is er echt geen enkel reden om te klagen.
Ligt er heel erg aan natuurlijk. Ik zou gewoon als niemand van de groep het nog heeft allemaal dood gaan en dan kijken waar je spawned (Zal wel in de buurt van elektro zijn ongeveer) om vervolgens 1 punt af te spreken.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:35 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik vind het het leukste om met mensen samen te spelen. maar je moet wel een punt afspreken. Het zal ongeveer tussen een half uur en een uur lopen zijn (inclusief drinkpauzes) om van de ene kant van de map naar de andere kant te komen. Maar je spawnt langs de kust, en als je heel ver weg spawnt pleeg je gewoon zelfmoord om vervolgens ergens anders te spawnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |