abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 december 2013 @ 14:16:23 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134873797
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's


Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor



Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 30-12-2013 14:37:01 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 december 2013 @ 14:20:07 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134873989
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:56 schreef nhero het volgende:
ING heeft een actie: ¤5 cadeau voor elke ¤2.500 saldogroei.

http://www.ing.nl/particulier/sparen/acties/spaar-nu-extra/
"U krijgt maximaal ¤500 per Betaalrekening."

Wel kut dat ik dan net van 2 maart tot 14 april in de Himalaya zit, anders had ik weer net als vorig jaar in een weekendje ¤500 binnen getrokken :7 ;(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134874534
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

"U krijgt maximaal ¤500 per Betaalrekening."

Wel kut dat ik dan net van 2 maart tot 14 april in de Himalaya zit, anders had ik weer net als vorig jaar in een weekendje ¤500 binnen getrokken :7 ;(
De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink bedrag op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door nhero op 31-12-2013 00:19:56 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 december 2013 @ 14:40:07 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134875030
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef nhero het volgende:

[..]

De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)
Dit! Zo deden we dat vorig jaar ook :Y. Jammer dat ik dit keer niet mee kan doen ;(

Btw: ik vond dat "overzicht opheffing deposito's" uit het vorige topic wel handig en heb dat even toegevoegd aan de OP!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 december 2013 @ 14:42:29 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134875134
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 14:40 schreef SeLang het volgende:
Dit! Zo deden we dat vorig jaar ook :Y. Jammer dat ik dit keer niet mee kan doen ;(
Kan je dat niet schedulen?

Toffe actie van ING, kijken of ik meer kan loskrijgen dan vorig jaar :)
Wel dubieus omschreven actievoorwaarden:
quote:
Wij bepalen uw saldogroei door op 30 maart 2014 om 22.00 uur het totale saldo te verminderen met het saldo van 29 december 2013 om 22.00 uur.
Als ik dit letterlijk lees staat er dat ze je saldo verminderen :+
censuur :O
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 december 2013 @ 14:46:24 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134875319
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je dat niet schedulen?
Lastig, want het staat verspreid over diverse banken met Rabo als tegenrekening.
Dus dat moet dan bijv NN --> Rabo --> ING --> ING-Spaar en daarna weer terug via dezelfde weg.
Bovendien kunnen veel van die spaarrekeningen niet schedulen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 december 2013 @ 14:54:00 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134875622
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:56 schreef nhero het volgende:
ING heeft een actie: ¤5 cadeau voor elke ¤2.500 saldogroei.

http://www.ing.nl/particulier/sparen/acties/spaar-nu-extra/
Deze keer ga ik er ook aan mee doen ^O^ Hopelijk telt het saldo op mijn lopende ING rekening niet mee want dat was toevallig 29 december om 22:00 vrij hoog...

quote:
Het gaat dan om de totale saldogroei van alle deelnemende ING-spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen.
Volgens mij niet dus :)
pi_134879139
Deze actie geldt alleen als je al een ING spaarrekening hebt? Of zou je ook een mogen openen en meedoen? :P I.v.m. die 29 december peildatum..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134880891
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:13 schreef wormtrein het volgende:
Deze actie geldt alleen als je al een ING spaarrekening hebt? Of zou je ook een mogen openen en meedoen? :P I.v.m. die 29 december peildatum..
Je moet een betaal rekening hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134882913
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je moet een betaal rekening hebben.
Mooi.

:)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134884723
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef nhero het volgende:

[..]

De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)
Precies ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_134886328
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 14:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Je geeft aan dat je het gewenste inkomen met een factor 25 tot 30 moet vermenigvuldigen om het bedrag aan benodigd spaargeld vast te stellen. Maar volgens mij maakt het nogal wat uit of iemand op 50 jarige leeftijd wil gaan rentenieren of op 70 jarige leeftijd.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134886516
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef roadrats het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je het gewenste inkomen met een factor 25 tot 30 moet vermenigvuldigen om het bedrag aan benodigd spaargeld vast te stellen. Maar volgens mij maakt het nogal wat uit of iemand op 50 jarige leeftijd wil gaan rentenieren of op 70 jarige leeftijd.
Hoe dan? Denk je dat je op 50 jarige leeftijd of 70 jarige leeftijd al weet hoe lang je nog te leven hebt? Dit soort 'stelregels' doen de aanname dat je leeft van de inkomsten uit je geld en je 'principal' dus niet hoeft aan te spreken en dit zo dus kan volhouden zo lang je wilt
  maandag 30 december 2013 @ 18:58:50 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_134887180
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef roadrats het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je het gewenste inkomen met een factor 25 tot 30 moet vermenigvuldigen om het bedrag aan benodigd spaargeld vast te stellen. Maar volgens mij maakt het nogal wat uit of iemand op 50 jarige leeftijd wil gaan rentenieren of op 70 jarige leeftijd.
Het is dus zelfs zo dat je 30 kunt zijn met dit principe. Bij 70 zou je kunnen volstaan met minder
pi_134887640
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is dus zelfs zo dat je 30 kunt zijn met dit principe. Bij 70 zou je kunnen volstaan met minder
Zoals deze meneer ;)
http://www.mrmoneymustach(...)nd-early-retirement/
pi_134888658
Normaal laat de LPB toch z'n opslag (en de gebruikte euribor-rente) weten in het laatste weekend voor het nieuwe kwartaal? Ik heb nog geen mail gehad en kan op de site nog niets vinden. Iemand het al ergens gevonden? Het zou vanaf deze woensdag in moeten gaan. De 1-maands euribor is de laatste tijd aardig gestegen, dus ik vermoed dat de opslag wel met 0.3% of 0.25% zal dalen.

Die ING-actie ga ik nu (voor mij) ten volste gebruiken! Vorig jaar had ik een deel van m'n spaargeld net in een ICBC-deposito gezet, dus kon ik maar een beetje gebruik maken van de ING-actie van 2012. Daar had ik overigens bewust voor gekozen, want bij de ICBC kreeg ik met de Chinees nieuwjaar-actie instantaan 0.3% rente, terwijl de actie bij de ING feitelijk 0.2% instantane rente opleverde. Maar ik denk niet dat een andere bank dit jaar iets beters zal bieden, dus dat ik eind maart een weekendje lang alles bij de ING stal.
pi_134889827
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:28 schreef troepjepdat het volgende:

Die ING-actie ga ik nu (voor mij) ten volste gebruiken! Vorig jaar had ik een deel van m'n spaargeld net in een ICBC-deposito gezet, dus kon ik maar een beetje gebruik maken van de ING-actie van 2012. Daar had ik overigens bewust voor gekozen, want bij de ICBC kreeg ik met de Chinees nieuwjaar-actie instantaan 0.3% rente, terwijl de actie bij de ING feitelijk 0.2% instantane rente opleverde. Maar ik denk niet dat een andere bank dit jaar iets beters zal bieden, dus dat ik eind maart een weekendje lang alles bij de ING stal.
Oef, dank voor dit berichtje. Ik had er nog niets over gehoord maar even googlen gaf het antwoord. Gelukkig heb ik momenteel maar 0,01 staan bij ING maar uiteraard zorg ik dat op 30 mrt er "toevallig" een fors bedrag staat. ( Vorig jaar was de peildatum 14 april ) En wat deze keer beter uitkomt is de peildatum van 30 maart want op 1 april moet ik weer de nodige aflossingen overboeken. Helemaal top dus ! http://www.ing.nl/particu(...)tra/voorwaarden.aspx
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134892103
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Deze keer ga ik er ook aan mee doen ^O^ Hopelijk telt het saldo op mijn lopende ING rekening niet mee want dat was toevallig 29 december om 22:00 vrij hoog...

[..]

Volgens mij niet dus :)
Het saldo op je lopende rekening telt (helaas) wel degelijk mee. Het gaat om de groei van het totaal. Althans zo was het de vorige keer maar als ik inderdaad de actievoorwaarden heel goed lees hebben ze het nu specifiek over " de totale saldogroei van alle deelnemende ING-spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen. " Ben benieuwd, waarschijnlijk zijn wij op dit forum een minderheid en is het voor ING aantrekkelijk omdat genoeg spaarders hun geld (uit luiigheid of gemakzucht) gewoon weer een tijd bij ING laten staan tegen een lage rente.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  maandag 30 december 2013 @ 20:32:16 #19
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134892439
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:26 schreef roadrats het volgende:

[..]

Het saldo op je lopende rekening telt (helaas) wel degelijk mee. Het gaat om de groei van het totaal. Althans zo was het de vorige keer maar als ik inderdaad de actievoorwaarden heel goed lees hebben ze het nu specifiek over " de totale saldogroei van alle deelnemende ING-spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen. " Ben benieuwd, waarschijnlijk zijn wij op dit forum een minderheid en is het voor ING aantrekkelijk omdat genoeg spaarders hun geld (uit luiigheid of gemakzucht) gewoon weer een tijd bij ING laten staan tegen een lage rente.
quote:
Per Betaalrekening kijken we naar de saldogroei op de spaarrekening(en) die horen bij die Betaalrekening en die deelnemen aan de actie
Het lijkt hier wel degelijk te gaan om specifiek de spaarrekening. Wij doen in ieder geval weer mee ^O^
De deposito's die vanaf januari vrijkomen blijven dus mooi op de spaarrekening staan tot april :)
If you can't beat them, join them.
pi_134892796
Ha, een snelle rekensom - check, double check - zegt dat ik niet ga schuiven voor een maand !
1.7 % ing vs. 2 % lpb...Integendeel !
pi_134893106
Euribor is wel bekend, alleen de opslag die voor een kwartaal geldt weten ze pas het begin van het nieuwe kwartaal. Dus ik denk dat we pas begin januari een mail krijgen met wat het opslag percentage is voor Q1, daar komt dan nog de euribor bij. (leaseplanbank doet het in ieder geval zo)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134895042
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:32 schreef 44pje het volgende:

[..]


[..]

Het lijkt hier wel degelijk te gaan om specifiek de spaarrekening. Wij doen in ieder geval weer mee ^O^
De deposito's die vanaf januari vrijkomen blijven dus mooi op de spaarrekening staan tot april :)
Maar dat houdt wel in dat je een ING betaalrekening moet hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 december 2013 @ 21:35:12 #23
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134896355
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef AnneX het volgende:
Ha, een snelle rekensom - check, double check - zegt dat ik niet ga schuiven voor een maand !
1.7 % ing vs. 2 % lpb...Integendeel !
Dan vraag ik me wel af hoe je rekensommetje in elkaar steekt. Mijn lpb gaat namelijk wel voor een weekendje naar ing.

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar dat houdt wel in dat je een ING betaalrekening moet hebben.
Klopt. Ik wist eigenlijk niet dat je een ing spaarrekening kon hebben zonder betaalrekening.
If you can't beat them, join them.
pi_134897461
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:43 schreef rene90 het volgende:
Euribor is wel bekend, alleen de opslag die voor een kwartaal geldt weten ze pas het begin van het nieuwe kwartaal. Dus ik denk dat we pas begin januari een mail krijgen met wat het opslag percentage is voor Q1, daar komt dan nog de euribor bij. (leaseplanbank doet het in ieder geval zo)
Even in de historische mailtjes gekeken maar op 29/6 en 30/9 kregen we keurig een mailtje met het tarief voor de komende maand inclusief de nieuwe renteopslag. En ook op 31 dec 2012 ontvingen we dit mailtje dus een paar uurtjes geduld en dan zal ongetwijfeld morgen het mailtje je inbox instromen.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134897789
1,98% als hoogste rente op een spaarrekening, nog steeds helemaal niks.
Rond 3% is de inflatie, dus op je spaarrekening wordt je geld minder waard _O-
Wat kun je dus beter doen, uitgeven!! :)
Are you nuts??
pi_134898886
NN > ING binnen 12 uur vandaag, dat gebeurt niet vaak.
sig verwijderd door FA
pi_134900278
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:00 schreef whosvegas het volgende:
1,98% als hoogste rente op een spaarrekening, nog steeds helemaal niks.
Rond 3% is de inflatie, dus op je spaarrekening wordt je geld minder waard _O-
Wat kun je dus beter doen, uitgeven!! :)
als je het kan uitgeven aan nuttige dingen dan ja. maar je kan ook sparen om een minder hoge hypotheek te hoeven nemen en dan kan het wel weer beter zijn om te sparen
pi_134900400
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:00 schreef whosvegas het volgende:
1,98% als hoogste rente op een spaarrekening, nog steeds helemaal niks.
Rond 3% is de inflatie, dus op je spaarrekening wordt je geld minder waard _O-
Wat kun je dus beter doen, uitgeven!! :)
Inflatie is gelukkig nog maar 1,5% (november), de reële rente is dus wel wat verbeterd de afgelopen tijd, maar na aftrek van vermogensrendementsheffing is het nog wel steeds negatief.

Heeft LPB trouwens al bekend gemaakt wat ze vanaf januari gaan doen? Ik verwacht dat de opslag wel weer een stap omlaag gaat ;(
pi_134902096
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:

Heeft LPB trouwens al bekend gemaakt wat ze vanaf januari gaan doen? Ik verwacht dat de opslag wel weer een stap omlaag gaat ;(
Niks van gehoord.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134903304
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Niks van gehoord.
Even in de historische mailtjes gekeken maar op 29/6 en 30/9 kregen we keurig een mailtje met het tarief voor de komende maand inclusief de nieuwe renteopslag. En ook op 31 dec 2012 ontvingen we dit mailtje dus een paar uurtjes geduld en dan zal ongetwijfeld morgen het mailtje je inbox instromen (Stond ook al eerder in dit topic :-) ) Maar we zijn tegenwoordig echt ongeduldig.....
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134904274
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef AnneX het volgende:
Ha, een snelle rekensom - check, double check - zegt dat ik niet ga schuiven voor een maand !
1.7 % ing vs. 2 % lpb...Integendeel !
Wie heeft het over een máánd? :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134905238
Begin febr. komt een dep. vrij.
Ipv. het bedrag voor een jaar vast te zetten bij lpb., staat het tegen een lagere rente bij ing. voor een maand rente plus de bonus.
Volgens mijn berek. schiet ik er niet zoveel mee op, voor al die moeite.

Misschien heb ik het nog niet goed bekeken... O-)
pi_134905313
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:48 schreef AnneX het volgende:
Bein febr. komt een dep. vrij.
Ipv. het bedrag voor een jaar vast te zetten bij lpb., staat het tegen een lagere rente bij ing. voor een maand rente plus 20 euro.
Volgens mijn berek.

Misschien heb ik het nog niet goed bekeken... O-)
Je hoeft het geld helemaal geen maand te zetten bij ING, alleen op de peildatum moet het er op staan. Daarvoor en daarna kun je het gewoon bij LPB stallen, alleen niet in een deposito.
pi_134905542
Dus...dep. komt beschikbaar...zet ik het op de tegenrek. van lpb. tegen ?% .
In het weekend even overboeken en dan weer terug naar lpb om in dep. te zetten.

Pfft. Ik reken morgen nog wel eens.

Hebben jullie een rekenvoorbeeld.

Trouwens vorig jaar lag de situatie anders en heb ik wel meegedaan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 december 2013 @ 08:42:47 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134913047
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:53 schreef AnneX het volgende:

Hebben jullie een rekenvoorbeeld.

Het is niet zo moeilijk hoor. Je krijgt ¤5 per ¤2500 saldo. Dat is dus 0,2% in één weekendje! (in de praktijk waarschijnlijk ~4-5 dagen met overboeken e.d.).

Dus je geld staat ipv bij LPB (zeg 2,0%) nu 5 dagen bij ING tegen bijv 1,25%. Dat betekent een gemiddeld rentetarief van 1,99% in plaats van 2,00%. En daar kun je die 0,2% bij optellen, dus effectief heb je nu ongeveer 2,19%. Conclusie: altijd doen!

Zelf ga ik trouwens ook nog meedoen, ondanks het feit dat ik m'n geld bijna 2 maanden moet laten staan omdat ik rond die tijd in de Himalaya zit. Zelfs dan is de actie nog lonend. Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134913258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:42 schreef SeLang het volgende:
...
Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Ja, je kunt rekeningen als de Toprekening, Profijtrekening ed openen en sluiten wanneer jij dat wilt. Voordeel is ook dat je bij opheffing de rente die tot dan toe opgebouwd is, direct op de betaalrekening uitgekeerd krijgt. Als je het nu heel regelmatig zou doen, zou de ING er waarschijnlijk wel wat van zeggen, maar als je het niet te bont maakt, is er denk ik niets aan de hand.

Je hoeft die Profijtrekening overigens niet per se zelf op te heffen, dat zou in principe automatisch moeten gebeuren als je er gedurende langere tijd minder dan het minimumsaldo op hebt staan.
pi_134913529
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:42 schreef SeLang het volgende:

Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Bedankt voor die tip!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:23:49 #38
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_134913736
Zoals verwacht gaat de LPB opslag (aanzienelijk) omlaag.
quote:
De renteopslag in het eerste kwartaal van 2014
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. De renteopslag voor het eerste kwartaal is verlaagd van 1,80% naar 1,50%.

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.

Depositosparen
Met ingang van 3 januari 2014 verlagen wij de rente van een aantal Termijndeposito's. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rentes per looptijd.

Termijndeposito 3 mnd 6 mnd 9 mnd
Nieuwe rente 1,80% 1,90% 1,95%
Verlaging 0,15% 0,10% 0,10%
1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar
2,15% 2,30% 2,40% 2,50% 2,60%
- - - - -
pi_134913773
quote:
De renteopslag in het eerste kwartaal van 2014
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. De renteopslag voor het eerste kwartaal is verlaagd van 1,80% naar 1,50%.

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.

Depositosparen
Met ingang van 3 januari 2014 verlagen wij de rente van een aantal Termijndeposito's. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rentes per looptijd.

Termijndeposito 3 mnd 6 mnd 9 mnd
Nieuwe rente 1,80% 1,90% 1,95%
Verlaging 0,15% 0,10% 0,10%
1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar
2,15% 2,30% 2,40% 2,50% 2,60%
Dan is een Profijtrekening zo gek nog niet.- - - - -
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134913796
Inderdaad een aanzienlijke verlaging van LPB zeg, bijna een kwart procent.
pi_134913908
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk hoor. Je krijgt ¤5 per ¤2500 saldo. Dat is dus 0,2% in één weekendje! (in de praktijk waarschijnlijk ~4-5 dagen met overboeken e.d.).

Dus je geld staat ipv bij LPB (zeg 2,0%) nu 5 dagen bij ING tegen bijv 1,25%. Dat betekent een gemiddeld rentetarief van 1,99% in plaats van 2,00%. En daar kun je die 0,2% bij optellen, dus effectief heb je nu ongeveer 2,19%. Conclusie: altijd doen!

Zelf ga ik trouwens ook nog meedoen, ondanks het feit dat ik m'n geld bijna 2 maanden moet laten staan omdat ik rond die tijd in de Himalaya zit. Zelfs dan is de actie nog lonend. Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Naar mijn idee kun je het ook anders benaderen: Ga er even van uit dat je het geld inderdaad 1 week kwijt bent vanwege overboekingen etc. In die week pak je op 2500,- maar liefst 5,- opbrengst, op jaarbasis zou dat dus zijn 52 x 5,- = 260,- euro En 260,- is maar liefst 10,4% van je ingelegde 2500,- (en dan tel ik de rente die je in die paar dagen van de ING krijgt gemakshalve maar even niet mee).
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:40:38 #42
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_134914010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Inderdaad een aanzienlijke verlaging van LPB zeg, bijna een kwart procent.
Ja ! HODFR had mijn money centen al afgeschakeld. :@

kan iemand de OP bijwerken?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 december 2013 @ 09:49:24 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134914178
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:40 schreef Het_Biertje het volgende:

kan iemand de OP bijwerken?
Dat overzicht update automatisch! (met dank aan überbaas Arcee)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:51:23 #44
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_134914210
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat overzicht update automatisch! (met dank aan überbaas Arcee)
pi_134914849
Ik ga denk ik maar op 1 januari termijndeposito's vastzetten bij LPB, voor 3/6/9 maanden zodat er elke 3 maanden weer wat vrij komt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134915171
Dit schiet inderdaad niet op bij LeasePlan Bank:
Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134915374
Dat kon ik wel zien aankomen, om die reden men geld gewoon bij de NN laten staan :)
pi_134916671
Dank voor de rekenvoorbeelden hier en daar. ^O^
pi_134916678
Damn.. had net het geld bij LPB neergezet. Nu kan het dus weer terug naar Moneyou ..
pi_134917078
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:34 schreef roadrats het volgende:

[..]

Naar mijn idee kun je het ook anders benaderen: Ga er even van uit dat je het geld inderdaad 1 week kwijt bent vanwege overboekingen etc. In die week pak je op 2500,- maar liefst 5,- opbrengst, op jaarbasis zou dat dus zijn 52 x 5,- = 260,- euro En 260,- is maar liefst 10,4% van je ingelegde 2500,- (en dan tel ik de rente die je in die paar dagen van de ING krijgt gemakshalve maar even niet mee).
Ja zeg...zo kan ik ook naar mij toe rekenen.

Op Jaarbasis :6
Those were the days... >:O
pi_134917329
Is er al nieuws van andere rentes?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134922649
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:28 schreef roadrats het volgende:
Dit schiet inderdaad niet op bij LeasePlan Bank:
Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.
Net een rekening geopend :') .
Die laten we dan maar leegstaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134922791
Maar gelijk weer terug overschrijven naar moneyou of is de verwachting dat moneyou binnen 1 week ook een update gaat geven?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 december 2013 @ 13:38:21 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134923149
Even voor de bigger picture: het yield verloop van euro AAA-rated staatsobligaties



:7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134923173
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef nhero het volgende:

[..]

De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink bedrag op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)
Ga ik ook doen. Wel even met het weekend rekening houden ;).
జ్ఞ‌ా
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 december 2013 @ 13:40:05 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134923243
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Net een rekening geopend :') .
Die laten we dan maar leegstaan.
Spaarrekeningen kun je nooit genoeg hebben! Vroeg of laat is die rente weer concurrerend en dan is die rekening alvast open.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134923807
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:31 schreef Brad het volgende:
Maar gelijk weer terug overschrijven naar moneyou of is de verwachting dat moneyou binnen 1 week ook een update gaat geven?
De Euribor is gestegen in de tussentijd, en MoneYou zat al een tijdje op 1,80%. Waarschijnlijk zakken ze dus niet, maar het kan natuurlijk altijd.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:46:15 #58
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_134926023
Kinderrekening ING per 1 maart 2014 van 2,0 % naar 1,75%. Op zich logisch want je kan daar als ouder eenvoudig geld op- en afboeken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_134926089
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
pi_134926211
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef k_man het volgende:
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
Vanaf 1 jaar blijft de rente gewoon hetzelfde
pi_134926905
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef k_man het volgende:
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
Je kan tot 3 januari nog tegen de oude tarieven het afsluiten volgens mij, dus ik wacht nog even om te kijken wat de andere toko's doen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134927982
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:51 schreef yes-yes het volgende:

[..]

Vanaf 1 jaar blijft de rente gewoon hetzelfde
Ja, daarom dus.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:50:55 #63
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134928677
Zojuist maar een NN spaarrekening geopend, gaat het geld daarheen voordat het eind maart naar ing gaat.
If you can't beat them, join them.
pi_134928840
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:38 schreef SeLang het volgende:
Even voor de bigger picture: het yield verloop van euro AAA-rated staatsobligaties

[ afbeelding ]

:7
Opvallend dat in 2007 de yield op kortlopend en langlopend hetzelfde was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134928938
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:00:07 #66
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134929045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:57 schreef brulaap112 het volgende:
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
Zelfde hier, maar dan op 14 januari.
Wat ook jammer is: op 1 en 3 april lopen de volgende af (ivm ing actie). Maar goed, niks aan te doen.
If you can't beat them, join them.
pi_134929258
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Inflatie is gelukkig nog maar 1,5% (november), de reële rente is dus wel wat verbeterd de afgelopen tijd, maar na aftrek van vermogensrendementsheffing is het nog wel steeds negatief.
Dan het ik niet goed gegoogled, ga je er dus 0,5% op voor uit :
Maar kan me herhinnen dat vroeger de rente op mijn spaarrekening 3 tot 4 % was
Sindsdien is het alleen maar naar beneden gegaan
Is de verwachting dat dat door gaat zetten?
Are you nuts??
pi_134929702
Dit topic maar even in de gaten houden. Ik zit nu nog gewoon bij Rabobank, eigenlijk vooral omdat het gemakkelijk was in combinatie met mijn betaalrekening daar. Ik heb niet extreem veel spaargeld, maar als het veilig is en je toch iets extra's kan 'verdienen' is het mooi.

Omdat ik niet zeker weet of ik er op korte termijn bij kan is deposito niet echt een optie. Natuurlijk kan dat voor drie maanden, maar maakt het dan veel verschil?
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:30:54 #69
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_134932295
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:21 schreef Zocalo het volgende:
Dit topic maar even in de gaten houden. Ik zit nu nog gewoon bij Rabobank, eigenlijk vooral omdat het gemakkelijk was in combinatie met mijn betaalrekening daar. Ik heb niet extreem veel spaargeld, maar als het veilig is en je toch iets extra's kan 'verdienen' is het mooi.

Omdat ik niet zeker weet of ik er op korte termijn bij kan is deposito niet echt een optie. Natuurlijk kan dat voor drie maanden, maar maakt het dan veel verschil?
Je gaat er bij de meeste internetspaarekeningen al snel bijna 0,5% op vooruit ten opzichte van de Rabobank.

Er is een gratis app van LeasePlanBank waarop je kunt zien wat de voordeligste rentes zijn, zowel bij vrij opneembaar als bij deposito's.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 december 2013 @ 17:43:31 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134932810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Opvallend dat in 2007 de yield op kortlopend en langlopend hetzelfde was.
Ja in 2007 had 1-jarige NL staatsobligaties gekocht omdat ik verwachtte dat er een aantal banken failliet zouden gaan. Daar kreeg ik toen nog iets meer dan 4% op. Het maakte toen bijna niks uit of je een 1-jaars of een 10-jaars kocht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134947518
En alles is onderweg van Leaseplan naar de Rabo. Nog geen idee waar het daarna heen gaat, MoneYou is een optie. En morgen maar even NN aanvragen denk ik. Alhoewel ik niet weet of die de rente per maand/kwartaal/jaar uitkeren. Dat was wel fijn aan LPB en CB, die kreeg je per maand.
pi_134947992
Als je nu geld overboekt van Rabo naar LPB, staat het er dan morgen op? Aangezien deposito per 3 jan wijzigt?
pi_134949231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:57 schreef brulaap112 het volgende:
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
Kan je 't geld reserveren voor die ING-actie
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134952630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Tha_Duck het volgende:
En alles is onderweg van Leaseplan naar de Rabo. Nog geen idee waar het daarna heen gaat, MoneYou is een optie. En morgen maar even NN aanvragen denk ik. Alhoewel ik niet weet of die de rente per maand/kwartaal/jaar uitkeren. Dat was wel fijn aan LPB en CB, die kreeg je per maand.
Rentebijschrijving NN = 1x per jaar op 1 november.
  woensdag 1 januari 2014 @ 16:09:31 #75
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_134952818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:59 schreef RicDan het volgende:

[..]

Rentebijschrijving NN = 1x per jaar op 1 november.
Ik heb het even nagekeken, aangezien ik in oktober een rekening daar had geopend en in november geen rentebijschrijving heb gehad:

quote:
De rente wordt per jaar achteraf uitgekeerd door dit bij te schrijven op de internetspaarrekening. Deze bijschrijving vindt plaats op de eerste dag na 1 januari waarop dit volgens de systemen van de bank verwerkt kan worden met de datum van 1 januari.
Op / rond 1 januari dus.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_134953428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik heb het even nagekeken, aangezien ik in oktober een rekening daar had geopend en in november geen rentebijschrijving heb gehad:

[..]

Op / rond 1 januari dus.
Even gecheckt en je hebt gelijk hoor, ik spaarde voorheen bij de WestlandUtrecht Bank, wat verder ging onder de vlag van NN. Dus kreeg het in 2013 schijnbaar nog keurig op/rond 1 november :P
pi_134955088
Ik heb 1 internetspaarrekening bij LPB... ik zie per 1-1-2014 2 rentebedragen staan... iemand een idee hoe dat zit?
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:39:17 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134955161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:36 schreef elkravo het volgende:
Ik heb 1 internetspaarrekening bij LPB... ik zie per 1-1-2014 2 rentebedragen staan... iemand een idee hoe dat zit?
Ik heb even ingelogd, maar ik zie het niet.
pi_134955720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb even ingelogd, maar ik zie het niet.
Transactieovericht - rekening selecteren en verzenden drukken..
Moet je wel iets op je rekening hebben staan, anders krijg je geen rente natuurlijk...
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:38:08 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134956668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:01 schreef elkravo het volgende:

[..]

Transactieovericht - rekening selecteren en verzenden drukken..
Moet je wel iets op je rekening hebben staan, anders krijg je geen rente natuurlijk...
Ik zie niks bijzonders. 1-1-2014 netjes 1x rente bijgeschreven.
pi_134956732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:36 schreef elkravo het volgende:
Ik heb 1 internetspaarrekening bij LPB... ik zie per 1-1-2014 2 rentebedragen staan... iemand een idee hoe dat zit?
had je een deposito dat afliep en dat het de rente daarvan is?
pi_134956977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:41 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

had je een deposito dat afliep en dat het de rente daarvan is?
nope :N
De bedragen bij elkaar zijn trouwens wel wat ik aan totale rente over december verwachtte... dus heb niet iets teveel gehad of zo... alleen raar die splitsing, alsof ze rond 14 december gehakt hebben qua renteperioden.
  woensdag 1 januari 2014 @ 20:15:11 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134959822
==> Elkravo: ook geen deposito dat nog doorloopt? Sommige banken (en ik weet niet uit m'n hoofd welke) schrijven de rente "tot dan" op 1 januari bij.
censuur :O
pi_134959938
Niet gewoon de 1.96 die geldig was tot 31-12-2013 en dan de nieuwe rente met 1.72?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134962925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:18 schreef rene90 het volgende:
Niet gewoon de 1.96 die geldig was tot 31-12-2013 en dan de nieuwe rente met 1.72?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:15 schreef RemcoDelft het volgende:
==> Elkravo: ook geen deposito dat nog doorloopt? Sommige banken (en ik weet niet uit m'n hoofd welke) schrijven de rente "tot dan" op 1 januari bij.
Nope... en nope... op 1e dag van de maand keert LPB de rente uit over vorige maand. That's all, en die was de hele maan 1,96%.
pi_134963301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:42 schreef SeLang het volgende:

[..]
...

Zelf ga ik trouwens ook nog meedoen, ondanks het feit dat ik m'n geld bijna 2 maanden moet laten staan omdat ik rond die tijd in de Himalaya zit. Zelfs dan is de actie nog lonend. Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Als je 250k bij ING stalt loop je dan wel bijna 2 maanden voor 150k risico bij omvallen van ING.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_134964135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:29 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Als je 250k bij ING stalt loop je dan wel bijna 2 maanden voor 150k risico bij omvallen van ING.
Dat is waar, maar hoe groot is die kans nou?
De kans dat SeLang de top van Everest haalt in die periode is een stuk groter.
pi_134964355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:29 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Als je 250k bij ING stalt loop je dan wel bijna 2 maanden voor 150k risico bij omvallen van ING.
Een weekend. Maar het zou een leuk moment zijn voor een faillissement inderdaad :Y)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134964713
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:50 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Een weekend. Maar het zou een leuk moment zijn voor een faillissement inderdaad :Y)
Normaal idd een weekend (of 5 dagen ivm max 50k/dag mogen overmaken bij ING), maar als je, zoals Selang aangeeft bijna 2 maanden op vakantie bent, zonder internet bankieren...

De Eypozone is bepaald nog niet uit de schulden crisis, en de banken zeker ook niet. Geslaagd voor 'stress'test of niet. Bail-ins, zoals in Cyprus, zijn dan ook zeker niet uit te sluiten.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_134965227
Ah, inderdaad.

Het gaat hoe dan ook een 'interessante' tijd worden in Europa, we zullen zien.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134965295
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:57 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Normaal idd een weekend (of 5 dagen ivm max 50k/dag mogen overmaken bij ING), maar als je, zoals Selang aangeeft bijna 2 maanden op vakantie bent, zonder internet bankieren...

De Eypozone is bepaald nog niet uit de schulden crisis, en de banken zeker ook niet. Geslaagd voor 'stress'test of niet. Bail-ins, zoals in Cyprus, zijn dan ook zeker niet uit te sluiten.
Nederlands grootste bank gaat echt niet failliet. De staat is al eerder bijgesprongen en zal dat, wanneer nodig, gewoon weer doen.
pi_134965434
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:07 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Nederlands grootste bank gaat echt niet failliet. De staat is al eerder bijgesprongen en zal dat, wanneer nodig, gewoon weer doen.
Dat hoop en verwacht je, maar dat kan je niet zeker weten.

Overigens zijn de banken in Cyprus volgens mij ook niet failliet gegaan, maar zijn de rekeninghouders met > 100.000 Eypo gewoon genaaid / ge-bail-int. Dat kan in NL ook heel goed gebeuren, want electoraal is die groep totaal oninteressant.
Goud kan je niet bijdrukken
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:03:21 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134975304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
Op / rond 1 januari dus.
Hier niks in januari op mijn WUB/NN-rekening. Ik ga uit van november.
censuur :O
pi_134975318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:57 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Normaal idd een weekend (of 5 dagen ivm max 50k/dag mogen overmaken bij ING), maar als je, zoals Selang aangeeft bijna 2 maanden op vakantie bent, zonder internet bankieren...

De Eypozone is bepaald nog niet uit de schulden crisis, en de banken zeker ook niet. Geslaagd voor 'stress'test of niet. Bail-ins, zoals in Cyprus, zijn dan ook zeker niet uit te sluiten.
spaargeld doet pas mee met de bail in na 2016, als ik het goed begrepen heb.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 09:33:23 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134975618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:05 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

spaargeld doet pas mee met de bail in na 2016, als ik het goed begrepen heb.
Dan gaat die wet officieel in, maar maak je geen illusies: als er een bank voor die tijd in de problemen komt dan word je ook gewoon ingebaild boven de 100k.

Wat betreft die ING actie: ik doe sowieso mee met 100k. Maar of ik voor de volle 500 euro bonus ga (en het bail-in risico neem voor 2 maanden) beslis ik pas eind februari.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134976687
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan gaat die wet officieel in, maar maak je geen illusies: als er een bank voor die tijd in de problemen komt dan word je ook gewoon ingebaild boven de 100k.

Wat betreft die ING actie: ik doe sowieso mee met 100k. Maar of ik voor de volle 500 euro bonus ga (en het bail-in risico neem voor 2 maanden) beslis ik pas eind februari.
Stuur gewoon even je logingegevens naar mij, dan regel ik het voor je!

c_/
pi_134978139
quote:
Nationale-Nederlanden wint Gouden Spaarvarken 2013
Het Gouden Spaarvarken, de prijs voor de best renderende spaarrekening zonder beperkende voorwaarden, is over 2013 gewonnen door Nationale-Nederlanden met de ‘Internetsparen’ rekening. Vergelijkingssite http://www.SpaarInformatie.nl/ die de prijs voor het vijfde jaar op rij uitreikt, houdt voor spaarrekeningen het hele jaar dagelijks alle spaarrentes op de Nederlandse spaarmarkt bij. Over heel 2013 heeft de ‘Internetsparen’ rekening van Nationale-Nederlanden een effectieve rente opgeleverd van 2,01% het hoogste gemiddelde rendement van alle spaarrekeningen.

Vanuit een spaarders oogpunt bekeken wint dit spaarproduct het Gouden Spaarvarken voor het tweede jaar op rij. Vorig jaar won WestlandUtrecht Bank met de ‘SpaarOnline Rekening’ de prijs. In juli 2013 is dit spaarproduct overgegaan naar Nationale-Nederlanden die gedurende de rest van het jaar het stabiele rentebeleid heeft voortgezet.

De tweede en derde plaats wordt ingenomen door de ‘Spaarrekening’ van ICBC en de ‘Internetspaarrekening’ van Argenta beide met een rente van 2,00%. Ook dit jaar bleven de grootbanken zoals ABN AMRO, Rabobank en ING achter. Bij hen lag de gemiddelde rente van een spaarrekening zonder voorwaarden in 2013 ruim 0,60% lager rond de 1,4%.

Renteverloop 2013
Vanaf het begin van 2013 is de gemiddelde spaarrente van de top-10 omlaag gekropen van 2,4% naar 1,8% aan het einde van het jaar. Het hele jaar door waren de renteverschillen in de top-10 zeer klein. In de eerste helft van het jaar volgde Banken elkaar snel op met de renteverlagingen. In de tweede helft van het jaar was de hoogste rente stabiel. Dit jaar zagen we een nieuwkomer in de top-3 komen: ICBC die ondanks de recente renteverlaging over 2013 gemiddeld 2,00% rente opleverde. Hoe de spaarrente zich in 2013 gaat ontwikkelen is niet exact bekend. Dit zal onder meer afhangen van de ontwikkelingen van de wereld economie en het bijbehorende rentetarief van onder andere de ECB. De verwachting is dat zeker in het eerste half jaar van 2014 de spaarrente stabiel zal blijven.

Haal meer uit uw spaargeld
Opvallend is dat integenstelling tot 2012 er in 2013 niet veel gespaard werd. Het totale spaartegoed is volgens de cijfers van het CBS in 2013 stabiel gebleven op ongeveer 326 Miljard Euro terwijl het jaar daarvoor dat spaartegoed met 20 Miljard Euro was gestegen. Helaas liepen veel mensen ook in 2013 nog spaarrente mis, in totaal zo’n 1,95 Miljard Euro: gemiddeld ontvangen we zo’n 1,45% rente terwijl bijvoorbeeld de winnaar van het Gouden Spaarvarken, Nationale-Nederlanden, op dit moment een spaarrente van 1,85% geeft. Veel mensen zouden er goed aan doen hun spaarrente te vergelijken met die van andere spaarrekeningen en bij grote verschillen een overstap te overwegen. Om het vergelijken van spaarrentes nog eenvoudiger te maken is recent RenteWekker gelanceerd. De nu al ruim 2.000 gebruikers worden middels een persoonlijke rentelijst op de hoogte gehouden van de actuele spaarrente. Veel gebruikers hebben hierdoor meer rente uit hun spaargeld gehaald.
http://www.spaarinformatie.nl/gouden-spaarvarken/2013/
pi_134978613
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:17:24 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134979004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef nhero het volgende:
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
Wat wil je precies weten? Je hebt 40k naar iemand toe gestort om de vrh te ontduiken en nu wil je het terug laten storten?
pi_134979071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten? Je hebt 40k naar iemand toe gestort om de vrh te ontduiken en nu wil je het terug laten storten?
Nee het is voor de ING actie;)
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:21:24 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134979122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:19 schreef nhero het volgende:

[..]

Nee het is voor de ING actie;)
Dan is er niks aan de hand. Het blijft in jouw bezit, je geeft het toch niet weg?
pi_134979687
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef nhero het volgende:
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
Dan is die ¤40.000 voor de belasting gewoon van diegene van wie je het geleend hebt en moet die er ook vermogensrendementsheffing over betalen (het is vermogen van diegene, niet van jou). Als het echter voor de ING actie is dan maakt het verder helemaal niet uit, aangezien dat niet op de peildatum van 1 januari valt en je de rekeningstanden dan niet aan de belastingdienst hoeft door te geven.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:46:22 #103
52034 U
bevindt zich hier
pi_134979759
En als je een bedrag van ¤ 40k overmaakt naar een willekeurig bedrijf op 28/12, en vervolgens een brief stuurt dat er een onverschuldigde betaling plaats heeft gevonden en het bedrijf dit moet terugstorten? (ervanuitgaande dat bedrijven dit pas in januari op z'n vroegst doen)
Wat zegt U?
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:54:21 #104
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_134979950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:46 schreef U het volgende:
En als je een bedrag van ¤ 40k overmaakt naar een willekeurig bedrijf op 28/12, en vervolgens een brief stuurt dat er een onverschuldigde betaling plaats heeft gevonden en het bedrijf dit moet terugstorten? (ervanuitgaande dat bedrijven dit pas in januari op z'n vroegst doen)
Dan is die 40K nog steeds van jou, je hebt namelijk een vordering op het bedrijf dat het onterecht heeft ontvangen. Misschien dat je kan beargumenteren dat een vordering van 40K minder dan 40K waard is, maar dan zul je wel betrouwbare statistiek over de inbaarheid van onverschuldigde betalingen moeten hebben.
pi_134979971
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:46 schreef U het volgende:
En als je een bedrag van ¤ 40k overmaakt naar een willekeurig bedrijf op 28/12, en vervolgens een brief stuurt dat er een onverschuldigde betaling plaats heeft gevonden en het bedrijf dit moet terugstorten? (ervanuitgaande dat bedrijven dit pas in januari op z'n vroegst doen)
Dan is het nog gewoon jouw vermogen.
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:00:20 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134980111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef leolinedance het volgende:
Wat wil je precies weten? Je hebt 40k naar iemand toe gestort om de vrh te ontduiken en nu wil je het terug laten storten?
Voor VRH maakt het niet uit of je een lening tegoed hebt, een banksaldo, of een blok goud onder je kussen (auw!)...

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:19 schreef nhero het volgende:
Nee het is voor de ING actie;)
Het wordt wellicht gemeld als "ongebruikelijke transactie", maar lijkt me verder geen consequenties te hebben. Om het netjes te doen zou je rente kunnen betalen. Of laat die persoon zelf meedoen aan de actie.
censuur :O
pi_134980540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:

Het wordt wellicht gemeld als "ongebruikelijke transactie", maar lijkt me verder geen consequenties te hebben. Om het netjes te doen zou je rente kunnen betalen. Of laat die persoon zelf meedoen aan de actie.
Het gaat in dit geval om mijn ouders die mij een bedrag willen "lenen" voor de ING actie. Zelf hebben ze geen ING rekening. Indien deze constructie geen gevolgen heeft is het makkelijk verdiend.
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:26:43 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_134980836
Hoe zou een ING kunnen omvallen als er juist een spaaractie is wat juist zorgt voor een aanwas van geld in plaats van een uitloop van geld?
pi_134980904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:26 schreef Blik het volgende:
Hoe zou een ING kunnen omvallen als er juist een spaaractie is wat juist zorgt voor een aanwas van geld in plaats van een uitloop van geld?
Ik denk dat er wel grotere financiële tegenvallers kunnen voorkomen dan die enkele honderden, duizenden die van deze actie gebruik maken.
- Met zuidelijke groet -
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:40:39 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_134981355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:28 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel grotere financiële tegenvallers kunnen voorkomen dan die enkele honderden, duizenden die van deze actie gebruik maken.
Tuurlijk, maar ING is niet zomaar een bank. iNG is een bank die too big to fail is
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:01:55 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134982051
Ook Argenta vraagt om legitimatie per post wanneer ik een rekening wil openen.
Erg omslachtig allemaal, waarom kan dat niet gewoon per mail?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 14:03:04 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134982091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:26 schreef Blik het volgende:
Hoe zou een ING kunnen omvallen als er juist een spaaractie is wat juist zorgt voor een aanwas van geld in plaats van een uitloop van geld?
Spaargeld lost hooguit een liquiditeitsprobleem op voor de bank (wat nu sowieso geen probleem is, de ECB verstrekt alle liquiditeit die nodig is!) maar niet een kapitalisatie probleem. En dat laatste is nu juist het probleem met al die banken die we failliet hebben zien gaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134982149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef nhero het volgende:
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
Dat maakt v.w.b. de belasting niets uit. Daarvoor is alleen het saldo op 1 jan van belang.
Goud kan je niet bijdrukken
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 14:06:22 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134982201
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:04 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Dat maakt v.w.b. de belasting niets uit. Daarvoor is alleen het saldo op 1 jan van belang.
Tenzij ze het opvatten als 2x een schenking van 40.000. Mag je 2x belasting gaan aftikken _O-

Overigens weet ik niet hoe dat werkt hoor in NL. Maar we hebben het hier over de fiscus dus ik ga er automatisch vanuit dat je linksom of rechtsom wel zult worden genaaid.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134982288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:01 schreef leolinedance het volgende:
Ook Argenta vraagt om legitimatie per post wanneer ik een rekening wil openen.
Erg omslachtig allemaal, waarom kan dat niet gewoon per mail?
Misschien moet je er gewoon in persoon even langs gaan. Heb ik bij ICBC ook gedaan. Leuk Chinees meisje. Mss hebben ze bij Argenta een leuk Vlaams meisje.
Goud kan je niet bijdrukken
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 14:10:07 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134982349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:08 schreef Poekieman het volgende:

Leuk Chinees meisje.
:9~
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:10:12 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134982355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:08 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Misschien moet je er gewoon in persoon even langs gaan. Heb ik bij ICBC ook gedaan. Leuk Chinees meisje. Mss hebben ze bij Argenta een leuk Vlaams meisje.
Ja dat maakt het nog makkelijker allemaal :') We leven in 2014 niet in 1990 :')
Al zijn Chinese meisjes wel :9 soms dan...
pi_134982483
Voor de ING actie was ik zelf ook van plan om tijdelijk wat geld van mijn ouders te lenen om even te profiteren van de actie. Maar heeft dit nergens consequenties idd met schenkingregelingen als er even tienduizenden euro's een rekening op gaan en 4 dagen later weer terug.
- Met zuidelijke groet -
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 14:17:08 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134982631
ICBC heeft me vorig jaar trouwens met terugwerkende kracht 150 euro bonus gegeven en ze belden me s'avonds thuis op (in Engeland) om dat te regelen. Vond ik wel erg netjes! ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:17:10 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_134984968
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:13 schreef De-Hamster het volgende:
Voor de ING actie was ik zelf ook van plan om tijdelijk wat geld van mijn ouders te lenen om even te profiteren van de actie. Maar heeft dit nergens consequenties idd met schenkingregelingen als er even tienduizenden euro's een rekening op gaan en 4 dagen later weer terug.
Je ouders mogen je eenmalig 24k schenken en jaarlijks 5k (muv van de 100k regeling voor aflossen) maar dat kun je vervolgens niet terug schenken.
pi_134985019
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Je ouders mogen je eenmalig 24k schenken en jaarlijks 5k (muv van de 100k regeling voor aflossen) maar dat kun je vervolgens niet terug schenken.
Stel ik zou voor de actie, 40,50,60,125k lenen van 26 maart t/m 1 april. Daarna gaat het bedrag weer terug, telt dit dan wel als een schenking?
- Met zuidelijke groet -
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:35:21 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134985699
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:18 schreef De-Hamster het volgende:
Stel ik zou voor de actie, 40,50,60,125k lenen van 26 maart t/m 1 april. Daarna gaat het bedrag weer terug, telt dit dan wel als een schenking?
Omschrijving: "lening", klaar. Makkelijk toch? Het idee van een schenking is dat je het mag houden.
censuur :O
pi_134985712
Is het dan niet eenvoudiger als je ouders aan die actie meedoen en jou het verdiende bedrag geven?
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:37:00 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134985768
quote:
5s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:35 schreef k_man het volgende:
Is het dan niet eenvoudiger als je ouders aan die actie meedoen en jou het verdiende bedrag geven?
Moeten ze wel een ING spaarrekening hebben waar op de peildatum weinig op stond.
pi_134986130
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef nhero het volgende:
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
Heel formeel zal de fiscus eisen dat het een zakelijke transactie moet zijn. Dit betekent bijvoorbeeld dat de rente samen moet hangen met het risico. Stel je een onderpand of iets dergelijks, kortom wat zou een bank vragen voor een soortgelijke transactie. In de praktijk zal het zo'n vaart niet lopen en je zult dan ook niet zo snel vragen krijgen. (Tenzij je je met illegale praktijken inlaat maar dan wordt het een ander verhaal)
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134987405
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:01 schreef leolinedance het volgende:
Ook Argenta vraagt om legitimatie per post wanneer ik een rekening wil openen.
Erg omslachtig allemaal, waarom kan dat niet gewoon per mail?
Kwam ik gisteren ook achter, voor mij reden om de rest van de procedure niet te volgen. We leven in 2014, niet in 1994.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:28:50 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134987694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Kwam ik gisteren ook achter, voor mij reden om de rest van de procedure niet te volgen. We leven in 2014, niet in 1994.
Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of het per mail kan. Als het antwoord negatief is stop ik er ook mee.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:36:14 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134988013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:47 schreef roadrats het volgende:
Heel formeel zal de fiscus eisen dat het een zakelijke transactie moet zijn.
Doe het dan goed, en leen geld van ING :7 Het gaat maar tot 75k, maar het is een heel eind in de juiste richting. 8.9% rente, dus zeg maar 55 euro voor 3 dagen. Op je spaarrekening levert het 150 euro op, plus de normale rente van een euro of 8.
censuur :O
pi_134988233
Papieren verificatie is een goede manier om de schuifspaarders buiten de deur te houden denk ik.
జ్ఞ‌ా
pi_134997492
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:41 schreef µ het volgende:
Papieren verificatie is een goede manier om de schuifspaarders buiten de deur te houden denk ik.
PLus zoveel moeite is het niet.
Al blijf ik het argaisch vinden.

Overigens weet iemand wanneer sns rente uitkeert?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135001755
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Al blijf ik het argaisch vinden.
Wat bedoel je? Archaïsch? Agrarisch? :P
pi_135004257
quote:
6s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Archaïsch? Agrarisch? :P
beide
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:32:24 #133
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_135004859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

PLus zoveel moeite is het niet.
Al blijf ik het argaisch vinden.

Overigens weet iemand wanneer sns rente uitkeert?
Uiterlijk op 5 jan meen ik, Bij Argenta had ik het trouwens al meteen netjes op 1 jan!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 januari 2014 @ 08:35:37 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135014150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Doe het dan goed, en leen geld van ING :7 Het gaat maar tot 75k, maar het is een heel eind in de juiste richting. 8.9% rente, dus zeg maar 55 euro voor 3 dagen. Op je spaarrekening levert het 150 euro op, plus de normale rente van een euro of 8.
_O-

Lijkt me tof als je dat echt voor elkaar krijgt. Maar ING zal wel eisen dat die lening een looptijd heeft van minimaal een jaar ofzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:03:46 #135
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_135014407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:13 schreef Zocalo het volgende:
Als je nu geld overboekt van Rabo naar LPB, staat het er dan morgen op? Aangezien deposito per 3 jan wijzigt?
net nog een deposito voor 3 maanden tegen de oude 1,95 rente afgesloten.
pi_135014960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:03 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

net nog een deposito voor 3 maanden tegen de oude 1,95 rente afgesloten.
Ik heb een nieuwe rekening geopend bij LPB 31 december, maar mijn eerste storting is nog niet erkend.. Dus dat gaat hem voor mij niet meer worden. Nu maar overgestapt naar NN interenetsparen, en het komende tijd wat meer in de gaten houden.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:03:55 #137
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_135015314
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:44 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe rekening geopend bij LPB 31 december, maar mijn eerste storting is nog niet erkend.. Dus dat gaat hem voor mij niet meer worden. Nu maar overgestapt naar NN interenetsparen, en het komende tijd wat meer in de gaten houden.
bij mij binnen 24 uur. ING
pi_135015905
Ook maar even een NN rekening geopend.
Zeggen jullie oude spaarrekeningen gewoon op of laat je die leeg?
pi_135015977
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ook maar even een NN rekening geopend.
Zeggen jullie oude spaarrekeningen gewoon op of laat je die leeg?
Oude rekeningen gewoon aanhouden, zeker rekeningen van MoneYou en LPB die toch wel bij de top zullen blijven.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:06:07 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135022840
Ingeschreven voor de ING actie. Heb niet heel veel in te leggen aangezien veel vast staat in depo's, beleggingen en crowdfunding. Maar een paar tientjes is ook leuk :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:16:06 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135025971
Mail van Argenta betreffende opsturen van legitimatie:

Geachte heer Xxxxx,

Bedankt voor uw bericht.

U kan deze documenten naar ons mailen, dit kan naar het volgende emailadres: helpdesk@argenta.nl.

Alvast bedankt.

Top ^O^
pi_135027639
Wat verwachten jullie dat NN en Argenta doen de komende weken? Ook verlagen?

Ik heb nu nog LPB, SNS en ASN (vanwege de dvd-actie) ohja en Rabo :')
Is het de moeite waard om nog een rekening bij NN of Argenta te openen? Of zouden die al gedaald zijn voordat ik er iets op kan zetten. Het gaat nog een relatief klein bedrag dat ik vrij opneembaar heb, dus uiteindelijk is het ook maar tientjeswerk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 januari 2014 @ 17:23:26 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135031456
Net weer een bankrekening geopend, krijg ik dit :+

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135032820
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:51 schreef OngeschiktX het volgende:
Wat verwachten jullie dat NN en Argenta doen de komende weken? Ook verlagen?

Ik heb nu nog LPB, SNS en ASN (vanwege de dvd-actie) ohja en Rabo :')
Is het de moeite waard om nog een rekening bij NN of Argenta te openen? Of zouden die al gedaald zijn voordat ik er iets op kan zetten. Het gaat nog een relatief klein bedrag dat ik vrij opneembaar heb, dus uiteindelijk is het ook maar tientjeswerk.
Wat extra rekeningen hebben kan sowieso geen kwaad. NN/WLU had gemiddeld de hoogste rente in 2012 en 2013, dus die zal ook in 2014 nog wel bij de top blijven. Argenta was vorig jaar tweede en doen het qua termijndeposito's ook niet slecht, dus die is ook wel de moeite van het openen waard.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 januari 2014 @ 17:57:31 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135032928
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:51 schreef OngeschiktX het volgende:
Wat verwachten jullie dat NN en Argenta doen de komende weken? Ook verlagen?

Ik heb nu nog LPB, SNS en ASN (vanwege de dvd-actie) ohja en Rabo :')
Is het de moeite waard om nog een rekening bij NN of Argenta te openen? Of zouden die al gedaald zijn voordat ik er iets op kan zetten. Het gaat nog een relatief klein bedrag dat ik vrij opneembaar heb, dus uiteindelijk is het ook maar tientjeswerk.
Gewoon alle rekeningen openen die je kunt openen en dan kan het schuiffeest beginnen! :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135033567
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:23 schreef SeLang het volgende:
Net weer een bankrekening geopend, krijg ik dit :+

[ afbeelding ]
Amerikaanse bank ofzo?
pi_135040317
Rente NN over 2013 nog steeds niet beschikbaar !. Zo langzamerhand wodrt het toch wat minder met NN, de jaarrente over 2013 is nog steeds niet bijgeschreven waardoor er nog niet over beschikt kan worden. Dit is wel een hele goedkope manier van NN om spaargeld vast te zetten. Benieuwd wanneer het rentebedrag uiteindelijk daadwerkelijk wordt bijgeschreven en met welke valuta datum ?
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135041453
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:51 schreef roadrats het volgende:
Rente NN over 2013 nog steeds niet beschikbaar !. Zo langzamerhand wodrt het toch wat minder met NN, de jaarrente over 2013 is nog steeds niet bijgeschreven waardoor er nog niet over beschikt kan worden. Dit is wel een hele goedkope manier van NN om spaargeld vast te zetten. Benieuwd wanneer het rentebedrag uiteindelijk daadwerkelijk wordt bijgeschreven en met welke valuta datum ?
Die heb ik 1 november al gehad bij NN.
sig verwijderd door FA
pi_135042329
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:14 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Die heb ik 1 november al gehad bij NN.
Vreemd, als ik nu inlog staat er onder meer:



En in de eerste 3 dagen van dit jaar heb ik echt nog niet zoveel rente opgebouwd :-)
Heb jij ook een internetsparen bij NN of betrof het in jouw geval een deposito ?

Op de site van NN staat onder meer te lezen: "De rente wordt per jaar achteraf uitgekeerd. Deze rente wordt bijgeschreven op de Internetspaarrekening. De bijschrijving vindt plaats met datum 1 januari en is mogelijk pas enkele dagen later zichtbaar op uw Internetspaarrekening."
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135042896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:34 schreef roadrats het volgende:

[..]

Vreemd, als ik nu inlog staat er onder meer:

[ afbeelding ]

En in de eerste 3 dagen van dit jaar heb ik echt nog niet zoveel rente opgebouwd :-)
Heb jij ook een internetsparen bij NN of betrof het in jouw geval een deposito ?

Op de site van NN staat onder meer te lezen: "De rente wordt per jaar achteraf uitgekeerd. Deze rente wordt bijgeschreven op de Internetspaarrekening. De bijschrijving vindt plaats met datum 1 januari en is mogelijk pas enkele dagen later zichtbaar op uw Internetspaarrekening."
Raar ik heb hem ook ontvangen in november. Kijk eens bij je transacties?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135043274
Ik heb ook internetspaarrekening bij NN. Nog niets ontvangen.
pi_135043326
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Raar ik heb hem ook ontvangen in november. Kijk eens bij je transacties?
Dank voor je reactie maar ook bij de transacties is er geen enkele rentebijschrijving zichtbaar. Overigens hou ik m'n saldi in een boekhoudprogramma bij en dan zou ik de aansluiting missen. Nee, de rente is bij mij echt nog niet bijgeboekt
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135043785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:54 schreef roadrats het volgende:

[..]

Dank voor je reactie maar ook bij de transacties is er geen enkele rentebijschrijving zichtbaar. Overigens hou ik m'n saldi in een boekhoudprogramma bij en dan zou ik de aansluiting missen. Nee, de rente is bij mij echt nog niet bijgeboekt
ik dus ook niet, en familie/vrienden die ook rekening bij NN hebben ook (nog) niet.
pi_135043817
Rabobank had de rente op 1 jan. al overgemaakt, sinds een jaar of 2 gaat dit automatisch volgens mij.

Eerst duurde het langer.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:03:52 #155
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_135043875
Heb me inmiddels ook aangemeld voor de ING actie. Weer een paar tientjes in the pocket. ^O^

Vraag me wel af waarom ING zo'n actie organiseert...hopen ze dat mensen vergeten hun geld terug te storten?
pi_135043887
Op m'n Aegon spaarrekening is de rente ook nog niet bijgeschreven. Zullen ze wel over het weekend heen tillen.
pi_135043929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Heb me inmiddels ook aangemeld voor de ING actie. Weer een paar tientjes in the pocket. ^O^

Vraag me wel af waarom ING zo'n actie organiseert...hopen ze dat mensen vergeten hun geld terug te storten?
Er zal ongetwijfeld een percentage mensen zijn die het geld laten staan, of toch over de streep getrokken worden daar geld te stallen etc. Denk niet dat we hier de primaire doelgroep zijn;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:15:49 #158
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_135044610
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:04 schreef nikao het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld een percentage mensen zijn die het geld laten staan, of toch over de streep getrokken worden daar geld te stallen etc. Denk niet dat we hier de primaire doelgroep zijn;)
Je kunt overal 0.3% meer krijgen...als je hier bewust mee bezig bent, kan ik het me haast niet voorstellen dat je al je geld op een ING-spaarrekening laat staan. Maargoed, je hebt gelijk, er zullen ongetwijfeld klanten zijn die het niet zo boeit ofzo.
pi_135047332
Wel apart, mijn eerste storting bij LPB is nog niet goed gekeurd na bijna drie dagen. Het is wel van mn tegenrekening afgeschreven.
pi_135052425
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op m'n Aegon spaarrekening is de rente ook nog niet bijgeschreven. Zullen ze wel over het weekend heen tillen.
Uit ervaring kan ik vertellen dat Aegon jaarlijks de rente pas rond de 7e vd maand bijschrijft.
pi_135081343
rente van NN inmiddels bijgeschreven
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:18:02 #162
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_135084166
Ik heb een niet-aftrekbaar hypotheekleningdeel van 4,5%. Het is een schuld van oorspronkelijk 7.370 euro, waarvan ik in principe elk jaar 20% aflos. Maar dit jaar heb ik er eigenlijk niet zo'n zin in, omdat die 1.474 in zo'n bodemloze put verdwijnt. Herkent iemand dit? En zijn er hier mensen die zulke schulden toch niet versneld aflossen, ook al krijg je nergens 4,5% rente.
pi_135084856
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Heb me inmiddels ook aangemeld voor de ING actie. Weer een paar tientjes in the pocket. ^O^

Vraag me wel af waarom ING zo'n actie organiseert...hopen ze dat mensen vergeten hun geld terug te storten?
Begrijp het ook niet, maar zal er aan proberen te denken (gratis geld ^O^ ). Is aanmelden trouwens mogelijk met een betaalrekening bij de Rabobank?
pi_135085006
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef RicDan het volgende:
Is aanmelden trouwens mogelijk met een betaalrekening bij de Rabobank?
Nou, wat denk je zelf? Kun je bij de Rabobank een ING-spaarrekening openen? 8)7
pi_135085299
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, wat denk je zelf? Kun je bij de Rabobank een ING-spaarrekening openen? 8)7
Nee andersom natuurlijk, een spaarrekening openen bij de ING met een betaalrekening van de Rabobank als tegenrekening.
pi_135086861
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:41 schreef RicDan het volgende:

[..]

Nee andersom natuurlijk, een spaarrekening openen bij de ING met een betaalrekening van de Rabobank als tegenrekening.
Nee.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:15:07 #167
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_135086982
Volgens mij moest je eind december al een spaarrekening bij de ING hebben, om aan de actie te kunnen meedoen.
pi_135087050
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Nee.
Dan gaat het feest niet door :)
pi_135089634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens mij moest je eind december al een spaarrekening bij de ING hebben, om aan de actie te kunnen meedoen.
Iemand die dit kan bevestigen? Ik heb (nog) geen rekening bij de ING op dit moment
pi_135089701
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:12 schreef opreis het volgende:

[..]

Iemand die dit kan bevestigen? Ik heb (nog) geen rekening bij de ING op dit moment
Het lijkt me vrij logisch. De peildatum is al geweest namelijk.
sig verwijderd door FA
pi_135089727
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:13 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij logisch. De peildatum is al geweest namelijk.
maar je kan het dan toch ook zien als 'op peildatum is het bedrag 0 euro' ?
pi_135090405
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:41 schreef RicDan het volgende:

[..]

Nee andersom natuurlijk, een spaarrekening openen bij de ING met een betaalrekening van de Rabobank als tegenrekening.
Pfff. De enige tegenrekening die je kunt hebben is een ING-rekening. Zoals bij zo ongeveer elke reguliere bank.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 00:40:37 ]
pi_135090477
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:12 schreef opreis het volgende:

[..]

Iemand die dit kan bevestigen? Ik heb (nog) geen rekening bij de ING op dit moment
quote:
Ik heb nog geen spaarrekening bij de ING. Kan ik dan toch meedoen?
Ja, dat kan. Als u een Betaalrekening van de ING heeft, opent u eenvoudig een spaarrekening via Mijn ING (internetbankieren). U kunt daarna direct beginnen met sparen. Vergeet tot slot niet het deelnameformulier voor de spaaractie in te vullen.
Aldus vraag 11, van de meest gestelde vragen over deze spaaractie (ING website) :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_135090830
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:33 schreef wormtrein het volgende:

[..]

[..]

Aldus vraag 11, van de meest gestelde vragen over deze spaaractie (ING website) :)
ja oke, dus dan moet je wel rekening houden dat je een ing rekening moet hebben waar je 4,35 (of meer) per kwartaal voor betaald, die je (op tijd) moet opzeggen want anders betaal je dat geld gewoon lang terug aan de ing.
Tenzij je student bent en dus in aanmerking komt voor een gratis rekening als ik het goed lees, maar ik denk niet dat er veel studenten zijn in dit topic die het geld hebben om hier goed gebruik van te kunnen maken.
pi_135091473
Ah, je moet inderdaad wel ING betaalklant zijn/worden natuurlijk. Ik reageerde op het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens mij moest je eind december al een spaarrekening bij de ING hebben, om aan de actie te kunnen meedoen.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 5 januari 2014 @ 03:04:01 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135093553
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:45 schreef opreis het volgende:

[..]

ja oke, dus dan moet je wel rekening houden dat je een ing rekening moet hebben waar je 4,35 (of meer) per kwartaal voor betaald, die je (op tijd) moet opzeggen want anders betaal je dat geld gewoon lang terug aan de ing.
Tenzij je student bent en dus in aanmerking komt voor een gratis rekening als ik het goed lees, maar ik denk niet dat er veel studenten zijn in dit topic die het geld hebben om hier goed gebruik van te kunnen maken.
Ik ben al 15 jaar student bij ING :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 januari 2014 @ 08:01:08 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135094467
Okee echt gebeurd:
Vorig jaar met die ING actie werd ik gebeld door een bezorgde Rabobank: ze dachten dat mijn rekening was gehackt omdat er grote bedragen om onduidelijke reden heen en weer werden geboekt. Toen heb ik ze even uitgelegd hoe die ING actie werkte :7 _O-

Rabo is bij mij de tegenrekening van zo'n beetje alles dus het werkt als een druk verkeersknooppunt met grote bedragen die binnenkomen en meteen weer vertrekken (WUB --> Rabo -->ING, ATB-->Rabo--> ING, etc etc).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135094510
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben al 15 jaar student bij ING :')
Vreemd, ongeveer een half jaar nadat ik voor de laatste keer studiefinanciering kreeg werd het bij mij toch echt automatisch omgezet.
sig verwijderd door FA
pi_135095797
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 08:01 schreef SeLang het volgende:
Okee echt gebeurd:
Vorig jaar met die ING actie werd ik gebeld door een bezorgde Rabobank: ze dachten dat mijn rekening was gehackt omdat er grote bedragen om onduidelijke reden heen en weer werden geboekt. Toen heb ik ze even uitgelegd hoe die ING actie werkte :7 _O-

Rabo is bij mij de tegenrekening van zo'n beetje alles dus het werkt als een druk verkeersknooppunt met grote bedragen die binnenkomen en meteen weer vertrekken (WUB --> Rabo -->ING, ATB-->Rabo--> ING, etc etc).
Misschien wat overdreven, maar ik zou dat wel aardig vinden. Goed pro-actief beleid van de Rabo. Daarna zou ik wel denken dat ze dus continu mijn cashflow zitten te analyseren en dat is dan weer jammer.
pi_135095838
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:55 schreef QBay het volgende:

[..]

Misschien wat overdreven, maar ik zou dat wel aardig vinden. Goed pro-actief beleid van de Rabo. Daarna zou ik wel denken dat ze dus continu mijn cashflow zitten te analyseren en dat is dan weer jammer.
Misschien krijg ze automatisch een melding bij verdachte transacties en grote bedragen vanaf een x aantal euro.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 januari 2014 @ 10:57:59 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135095844
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:55 schreef QBay het volgende:

[..]

Misschien wat overdreven, maar ik zou dat wel aardig vinden. Goed pro-actief beleid van de Rabo. Daarna zou ik wel denken dat ze dus continu mijn cashflow zitten te analyseren en dat is dan weer jammer.
Ik heb ze ook gecomplimenteerd en bedankt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 januari 2014 @ 11:11:55 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135096037
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Misschien krijg ze automatisch een melding bij verdachte transacties en grote bedragen vanaf een x aantal euro.
Dat ook. En er is dacht ik sowieso een meldingsplicht richting belastingdienst, justitie e.d. voor bedragen boven een bepaald bedrag.

Ik heb trouwens een jaar of tien geleden ook meegemaakt met een Luxemburgse bank dat ze "verdachte" transacties gewoon niet uitvoerden zonder verdere mededeling. Ik moest toen 2 ton ofzo schuiven en deed dat in plukjes van 12,5k ofzo omdat internationale transacties tot dat bedrag gratis waren en daarboven niet. Is het nu echt zo moeilijk te begrijpen dat je klanten grote transacties dan gaan splitsen in kleine brokjes? Ik heb zelf moeten bellen waar het geld bleef en toen was het "ow, we hebben de transacties maar niet uitgevoerd omdat we dachten dat het een fout was" }:|. Een mailtje of telefoontje hierover was kennelijk teveel moeite en dat bij een best wel dure bank.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135096072
een rekening bij een bank in luxemburg kost 200 euro per jaar, in Nederland 20.. de rente is er lager dan hier.. en het bankgeheim is afgeschaft, waarom zou je daar nog sparen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 januari 2014 @ 11:21:28 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135096183
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:13 schreef arjan1112 het volgende:
een rekening bij een bank in luxemburg kost 200 euro per jaar, in Nederland 20.. de rente is er lager dan hier.. en het bankgeheim is afgeschaft, waarom zou je daar nog sparen?
Nu is er inderdaad geen enkele reden meer voor.

De reden indertijd was omdat ik geen zin had om capital gain tax te betalen in de UK op beurswinst terwijl ik daar maar een paar maanden zou wonen. Achteraf had ik de belastingwet verkeerd begrepen want als non-domiciled buitenlander was ik sowieso belastingvrij, maar better safe than sorry...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135096216
NN en Argenta zijn geregeld. Maar weet nog niet of ik er wat mee ga doen. NN gebruikt een treurige Flash interface (halllooo, welkom in 2014!) die niet te openen is op mijn iDevices en ik dus telkens de Macbook voor moet aanzetten. En Argenta moet je perse inloggen met de digipass, die ik natuurlijk altijd als het nodig is thuis heb liggen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 januari 2014 @ 11:25:54 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135096270
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:23 schreef Tha_Duck het volgende:
NN en Argenta zijn geregeld. Maar weet nog niet of ik er wat mee ga doen. NN gebruikt een treurige Flash interface (halllooo, welkom in 2014!) die niet te openen is op mijn iDevices en ik dus telkens de Macbook voor moet aanzetten. En Argenta moet je perse inloggen met de digipass, die ik natuurlijk altijd als het nodig is thuis heb liggen.
Veel plezier ermee. Argenta heb ik nog steeds niet in mijn verzameling. Ik weet niet meer waarom maar om een of andere reden kon ik die rekening niet openen vanuit het buitenland.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135096332
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Veel plezier ermee. Argenta heb ik nog steeds niet in mijn verzameling. Ik weet niet meer waarom maar om een of andere reden kon ik die rekening niet openen vanuit het buitenland.
Zal wel terecht geweest zijn :P
  maandag 6 januari 2014 @ 11:57:05 #188
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135139320
Vanmorgen mailtje in de bus van de ING:

quote:
Profijtrekening
Over saldi tot ¤ 75.000 1,40% (was 1,50%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 1,60% (was 1,70%)
:r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135140908
Kun je een kopie van je identiteitsbewijs ook e-mailen naar Argenta, of moet de kopie per se per post worden verzonden?
pi_135144021
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vanmorgen mailtje in de bus van de ING:

[..]

:r
Moi aussi.

Oranje Spaarrekening
Over saldi tot ¤ 5.000 1,25% (ongewijzigd)
Over saldi van ¤ 5.000 tot ¤ 25.000 1,25% (was 1,35%)
Over saldi van ¤ 25.000 tot ¤ 75.000 1,40% (was 1,50%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 1,60% (was 1,70%)
pi_135144269
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Sloggi het volgende:
Kun je een kopie van je identiteitsbewijs ook e-mailen naar Argenta, of moet de kopie per se per post worden verzonden?
Je kan gerust eens het topic doorlezen of zelfs ctrl+f'en, dit staat namelijk op de vorige pagina van dit topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:16 schreef leolinedance het volgende:
Mail van Argenta betreffende opsturen van legitimatie:

Geachte heer Xxxxx,

Bedankt voor uw bericht.

U kan deze documenten naar ons mailen, dit kan naar het volgende emailadres: helpdesk@argenta.nl.

Alvast bedankt.

Top ^O^
pi_135144349
Rente sns is vandaag bijgeschreven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135145010
Bij ABN AMRO krijg je 1,7% rente op de vermogensspaarrekening.

Waarom staat die niet in de top10..

en reaal en blg wonen wel?

kom op ABN-AMRO is toch veel groter ?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:40:59 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135145114
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef arjan1112 het volgende:
Bij ABN AMRO krijg je 1,7% rente op de vermogensspaarrekening.

Waarom staat die niet in de top10..

en reaal en blg wonen wel?

kom op ABN-AMRO is toch veel groter ?
Lees de kop van die top 10 eens: ZONDER beperkende voorwaarden!

De Zalmbank komt hiermee:
quote:
Op de Vermogens Spaarrekening krijgt u altijd een basisrente. Momenteel is de basisrente 1,10%. Staat uw spaargeld op uw spaarrekening tot en met 30 december? Dan krijgt u daarover op dit moment nog eens 0,60% bonusrente!
censuur :O
pi_135145192
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:38 schreef arjan1112 het volgende:
Bij ABN AMRO krijg je 1,7% rente op de vermogensspaarrekening.

Waarom staat die niet in de top10..

en reaal en blg wonen wel?

kom op ABN-AMRO is toch veel groter ?
Omdat die rekening van ABN-AMRO beperkende voorwaarden heeft (basisrente van 1,1% plus 0,6% over het deel wat er t/m 30 december staat).

De grote van de bank maakt natuurlijk verder niks uit.
pi_135145224
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:21 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Je kan gerust eens het topic doorlezen of zelfs ctrl+f'en, dit staat namelijk op de vorige pagina van dit topic:

[..]

Sorry en bedankt. Ik houd het topic normaal gesproken bij, maar hier had ik overheen gelezen.
pi_135145234
Overigens zou in het plaatje ook de top 10 slechtste rentes zonder beperkende voorwaarden kunnen worden genoemd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135145244
Dat zijn toch geen beperkende voorwaarden??

De rabobank deed dit eerst ook, dat hebben ze nu vervangen door verschillende rentes bij verschillende saldo's
pi_135145330
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:44 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zijn toch geen beperkende voorwaarden??

De rabobank deed dit eerst ook, dat hebben ze nu vervangen door verschillende rentes bij verschillende saldo's
Dat is wel een beperkende voorwaarde, want als je het eerder van de rekening haalt dan krijg je die rente niet. Die rekening van de Rabobank wordt om diezelfde reden ook niet opgenomen in de lijst zonder beperkende voorwaarden, of beter gezegd: de basisrente is de rente zonder voorwaarden, niet de maximale rente.
pi_135153339
quote:
12s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Sorry en bedankt. Ik houd het topic normaal gesproken bij, maar hier had ik overheen gelezen.
Maakt ook niet uit, bedoelde het ook niet onaardig. In ieder geval kun je het dus mailen, en daar ging het om. :)
pi_135160855
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:55 schreef QBay het volgende:

[..]

Misschien wat overdreven, maar ik zou dat wel aardig vinden. Goed pro-actief beleid van de Rabo. Daarna zou ik wel denken dat ze dus continu mijn cashflow zitten te analyseren en dat is dan weer jammer.
Toen wij ons huis hadden verkocht en het bedrag op onze Rabo rekening werd gestort werden we direct gebeld om een afspraak te maken met een Privat banking adviseur. Toen we 2 weken later een flink bedrag naar een andere (beleggings)-bank boekten werden we weer gebeld, of we nog wel behoefte hadden aan het gesprek met de adviseur. We hebben inderdaad bedankt maar met als reden dat we dit soort volgen van onze rekening weinig met privacy te maken vinden hebben,
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135169406
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:18 schreef roadrats het volgende:
Toen wij ons huis hadden verkocht en het bedrag op onze Rabo rekening werd gestort werden we direct gebeld om een afspraak te maken met een Privat banking adviseur. Toen we 2 weken later een flink bedrag naar een andere (beleggings)-bank boekten werden we weer gebeld, of we nog wel behoefte hadden aan het gesprek met de adviseur. We hebben inderdaad bedankt maar met als reden dat we dit soort volgen van onze rekening weinig met privacy te maken vinden hebben,
Wat denk je waar het de Rabo om te doen is? Gewoon zoveel mogelijk van je profiteren. Inderdaad, ten koste van je "privacy".

Dat kan ook in je voordeel werken; toen wij een ING hypotheek wilden hebben, was één van de redenen voor finale akkoord dat we in 15 jaar niet rood hadden gestaan op onze 3 rekeningen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135170478
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 januari 2014 @ 23:18:59 #204
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_135170911
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef rene90 het volgende:
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
Hoeveel ben je kwijt voor een spaarrekening bij hun?
pi_135171080
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:18 schreef Grijsbaard het volgende:

[..]

Hoeveel ben je kwijt voor een spaarrekening bij hun?
Gratis?
http://www.zwitserleven.nl/sparen/vergelijk_spaarrekeningen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 januari 2014 @ 23:22:53 #206
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_135171155
quote:
Ik zie het staan. Is het handig om internetsparen of maandsparen te doen? Snap het verschil niet zo goed. Zijn er verder nog spaarrekeningen bij andere banken waar je wat bij krijgt? :)
pi_135171298
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:22 schreef Grijsbaard het volgende:

[..]

Ik zie het staan. Is het handig om internetsparen of maandsparen te doen? Snap het verschil niet zo goed. Zijn er verder nog spaarrekeningen bij andere banken waar je wat bij krijgt? :)
Internetsparen lijkt me, maar ik ben benieuwd of de vaste users van hier iets hebben op te merken aan deze actie eventueel. Anders ga ik morgen de rekening even openen, 1000 euro storten en het weer weghalen daar.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 januari 2014 @ 23:25:36 #208
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_135171323
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Internetsparen lijkt me, maar ik ben benieuwd of de vaste users van hier iets hebben op te merken aan deze actie eventueel. Anders ga ik morgen de rekening even openen, 1000 euro storten en het weer weghalen daar.
Ik was hetzelfde van plan. :)
pi_135186429
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef rene90 het volgende:
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
Hopeloos dat als je samen 1 en/of rekening hebt je niet de rekening bij Zwitserleven op beider naam kunt zetten. Ze vragen 2 verschillende rekeningnummers ter identificatie, lastig dus als je dat niet hebt. (En eigenlijk ook niet van deze tijd ! )
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135187669
Ook maar even een zwitserleven rekening aangemaakt, een van de weinige die ik nog niet had. Bedankt voor de tip! ^O^
pi_135192916
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef rene90 het volgende:
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
Bedankt voor de tip!
Ook ik heb zojuist een rekening aangevraagd/aangemaakt.
En zo slecht is die 1,75% nu ook weer niet.
(Ook al laat ik m'n ¤1000 waarschijnlijk niet heel lang staan bij Zwitser Leven)
pi_135192989
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Ton76 op 07-01-2014 16:03:26 (dubbelpost, sorry) ]
pi_135193045
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Ton76 op 07-01-2014 16:04:26 (dubbelpost, sorry) ]
pi_135198006
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef rene90 het volgende:
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
Ik heb hem net geopend, dankje voor de tip! ^O^

Wat ik me nu wel afvraag, hoe houden jullie bij welke rekeningen jullie hebben en hoeveel rente je hebt gekregen? Ik begin het overzicht een beetje kwijt te raken.
pi_135198082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:05 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Ik heb hem net geopend, dankje voor de tip! ^O^

Wat ik me nu wel afvraag, hoe houden jullie bij welke rekeningen jullie hebben en hoeveel rente je hebt gekregen? Ik begin het overzicht een beetje kwijt te raken.
Ik heb nu ID + 1 cent over gemaakt, het duurt max 3 werkdagen voordat de rekening actief is. Dan dus 1000 euro storten en weer weghalen zodra het erop staat en dan krijg je binnen 2 weken de cadeaubon volgens mij. Ik koop normaal niks bij de bijenkorf, maar een paar flessen wijn of iets dergelijks zijn altijd wel handig.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_135208302
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:18 schreef roadrats het volgende:
Toen wij ons huis hadden verkocht en het bedrag op onze Rabo rekening werd gestort werden we direct gebeld om een afspraak te maken met een Privat banking adviseur. Toen we 2 weken later een flink bedrag naar een andere (beleggings)-bank boekten werden we weer gebeld, of we nog wel behoefte hadden aan het gesprek met de adviseur. We hebben inderdaad bedankt maar met als reden dat we dit soort volgen van onze rekening weinig met privacy te maken vinden hebben,
Als je je auto bij mij op de oprit parkeert en ik zeg dat je een mooie auto hebt, heb ik me dan ook ongewenst in je privacy gemengd?
pi_135212836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:05 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Ik heb hem net geopend, dankje voor de tip! ^O^

Wat ik me nu wel afvraag, hoe houden jullie bij welke rekeningen jullie hebben en hoeveel rente je hebt gekregen? Ik begin het overzicht een beetje kwijt te raken.
Excel sheet, zo gepiept. :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 00:03:36 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135217535
Moest wel even grinniken toen ik dit las: http://www.opgelicht.nl/nieuws/detail/6751/10/
ING is toch altijd zo'n drama zegt men? _O-
  woensdag 8 januari 2014 @ 07:47:11 #219
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135221619
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef rene90 het volgende:
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
"U sluit uw spaarrekening via Zwitserleven af bij ZwitserlevenBank. Zwitserleven treedt hierbij op als exclusieve bemiddelaar en biedt geen advies. "
Zwitserlevenbank.nl knalt naar zwitserleven.nl, Google zegt dat ZwitserlevenBank onderdeel is van SNS REAAL. Maar ik kan zo snel niet vinden wat ZwitserleenBank is! Ze gebruiken overal de naam Zwitserleven, alleen onderaan staat in kleine lettertjes dat het eigenlijk iets anders is.

Ook leuk: 33 pagina's voorwaarden om te lezen en akkoord te gaan. Al jaren klaagt de overheid dat mensen financiele producten niet begrijpen, maar ze maken het enorm veel werk om ook maar de voorwaarden te lezen. Beperk dat tot 1 pagina!
En tegen de tijd dat je die voorwaarden een beetje hebt doorgenomen, krijg je dit: Uw sessie is verlopen. Ze gaan er vast net als elke andere bank vanuit dat mensen zonder te lezen doorklikken. En als je dan helemaal opnieuw begint, zie je dit: "Vraag uw rekening online aan (in 5 minuten geregeld)."... Ze mogen mij demonstreren hoe ze dit invullen en 33 pagina's doorlezen binnen 5 minuten!

[ Bericht 7% gewijzigd door RemcoDelft op 08-01-2014 08:08:39 ]
censuur :O
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:02:10 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_135221706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:03 schreef leolinedance het volgende:
Moest wel even grinniken toen ik dit las: http://www.opgelicht.nl/nieuws/detail/6751/10/
ING is toch altijd zo'n drama zegt men? _O-
Ik vind ING top hoor, vele malen makkelijker dan die banken waarbij je een kastje altijd bij je moet hebben. Ook de ING app werkt super
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:23:52 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135221837
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef rene90 het volgende:
Misschien is dit nog een leuke actie voor mensen, even 1000 euro storten naar een rekening van zwitserleven, en dan 25 euro cadeaubon krijgen voor de bijenkorf (webshop).

Voorwaarden staan verder hier:
https://go.zwitserleven.n(...)9abd9982e3ae434c0981
Bedankt! Vanavond ook maar eens regelen.
pi_135222590
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bedankt! Vanavond ook maar eens regelen.
Ik heb het aangevraagd, gebruikersnaam per mail, wachtwoord komt per post. Even daar nog op wachten dus.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_135224783
Hier ook even een ZL aangemaakt :)

Langzamerhand heb ik nu zoveel lopen dat ik het maar ga documenteren. Niet zozeer voor mijzelf, maar als ik omval.....
pi_135229243
Ik vraag me altijd af hoe groot de groep mensen is die even 1000 euro naar ZL zet, de cadeaubon ontvangt en het geld weer weghaalt. :P
pi_135230552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:09 schreef MCH het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe groot de groep mensen is die even 1000 euro naar ZL zet, de cadeaubon ontvangt en het geld weer weghaalt. :P
Ja, hier op het forum in ieder geval aardig wat mensen.
Persoonlijk vind ik het de moeite niet voor een cadeaubon van Bijenkorf. Als ik die 25¤ gestort had gekregen, had ik het zeker gedaan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 8 januari 2014 @ 13:52:01 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135230660
Cadeaubon kun je verkopen. Een paar jaar geleden had MoneYou een actie waarbij je een tegoedbon van BOL kreeg (waar ik niks mee kon in Engeland). Die heb ik aan een Fok!-er verkocht tegen een kleine discount :Y)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135230810
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:52 schreef SeLang het volgende:
Cadeaubon kun je verkopen. Een paar jaar geleden had MoneYou een actie waarbij je een tegoedbon van BOL kreeg (waar ik niks mee kon in Engeland). Die heb ik aan een Fok!-er verkocht tegen een kleine discount :Y)
Dat is idd wel een goed punt. ;)
Jij hebt zeker al een Zwitserleven rekening? (Voor deze actie al?)
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:57:16 #228
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135230821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"U sluit uw spaarrekening via Zwitserleven af bij ZwitserlevenBank. Zwitserleven treedt hierbij op als exclusieve bemiddelaar en biedt geen advies. "
Zwitserlevenbank.nl knalt naar zwitserleven.nl, Google zegt dat ZwitserlevenBank onderdeel is van SNS REAAL. Maar ik kan zo snel niet vinden wat ZwitserleenBank is! Ze gebruiken overal de naam Zwitserleven, alleen onderaan staat in kleine lettertjes dat het eigenlijk iets anders is.
Zowel Zwitserleven als ZwitserlevenBank zijn onderdeel van SNS REAAL. ZwitserlevenBank is een handelsnaam van SNS Bank, en valt dus onder die bankvergunning. De andere bankendochters van SNS REAAL (ASN Bank en Regio Bank) hebben wel een eigen bankvergunning.

http://www.zwitserleven.n(...)vragen?faq_vraag=364
pi_135230898
Ik heb nog een ouwe bankrekening van Australië waar ik zo'n 3,5% rente over zou ontvangen. Vereiste van zo'n rekening is dat je een adres in Australië hebt. Toendertijd had ik dat, maar inmiddels natuurlijk niet meer. Ben er al een tijdje over aan het denken om mijn geld over te sluizen. Maar het gaat toch ove een aanzienlijk bedrag en ik 'durf' niet zo goed. :D

De rente bij de Rabobank, waar mijn partner en ikzelf zowel onze privé als zakelijke rekening hebben, is om te janken (0,9% op de zakelijke spaarrekening :') ), om nog maar te zwijgen over de immer stijgende kosten puur voor het hebben van een rekening, in het bijzonder die belachelijke ¤ 0,07 die je moet betalen wanneer je alleen al zakelijk inlogt op telebankieren..
pi_135232726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:59 schreef Impossibruuu het volgende:
in het bijzonder die belachelijke ¤ 0,07 die je moet betalen wanneer je alleen al zakelijk inlogt op telebankieren..
Pardon?
pi_135233811
Gisteren zowel een SNS als een Zwitserleven rekening aangemaakt.
Aan de UI te zien hebben ze wat software gedeeld, dat is dus wel positief.

Zwitserleven reageert wel sneller, daarvan heb ik inmiddels 4 emails en m'n rekening nummer en username ontvangen. Van SNS nog maar 1 email gehad.

Om echt gebruikt te kunnen maken van de rekeningen wacht ik nog op een (snail)mail met daarin m'n password.

Opletten dat SNS en ZL voorlopig nog dezelfde bank zijn v.w.b. DGS, maar ZL is al eerder verkocht en de staat kan altijd geld gebruiken, dus wie zal zeggen hoe lang nog.

O, update: SNS rekening nr inmiddels ook binnen... kan dus de ter-verificatie 0.01 Eypo overmaken. Hm... dat blijkt niet nodig, SNS had door dat ik er ook een SNS Fund Account heb. Dat valt me mee...
Vreemd: op de bij de Fund Account behorende geldrekening is de creditrente 1.6% en de debetrente 1.2%. Zou dus handig kunnen zijn als ik een 2e Fund Account open, max. geld leen en dat (indirect) overmaak naar de andere geldrekening...

Datum informatie: 08.01.2014

Rentepercentage: 1.60 per jaar
Creditrentepercentages:1.60% op jaarbasis
Debetrentevoet: 1.2% op jaarbasis


Ik had de SNS rekening na 17:00 geopend, mss dat het daarom wat langer duurde.
De soort mailtjes lijken ook op elkaar. Mss is de software achter beide echt hetzelfde en wellicht delen ze zelfs de DB?

[ Bericht 8% gewijzigd door Poekieman op 08-01-2014 15:27:53 ]
Goud kan je niet bijdrukken
pi_135242405
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:59 schreef Impossibruuu het volgende:In het bijzonder die belachelijke ¤ 0,07 die je moet betalen wanneer je alleen al zakelijk inlogt op telebankieren..
Er worden geen kosten berekend voor het inzien van bij- en afschrijvingen. Wel worden er per transactie eenmalig informatiekosten in rekening gebracht voor het ontsluiten (beschikbaar stellen en houden) via transactie overzichten en kunnen downloaden van saldo en transactie informatie informatie via Internetbankieren. Dus een inlogsessie is en blijft gewoon gratis :)
pi_135244191
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind ING top hoor, vele malen makkelijker dan die banken waarbij je een kastje altijd bij je moet hebben. Ook de ING app werkt super
ABN Amro werkt nog prettiger. Vooral als je verschillende rekeningen hebt. e.dentifier2 via een usb kabeltje met de pc verbinden en het intikken van je pincode is voldoende. Geen gedoe met lange cijferreeksen overtikken etc.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135244268
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:28 schreef roadrats het volgende:

[..]

ABN Amro werkt nog prettiger. Vooral als je verschillende rekeningen hebt. e.dentifier2 via een usb kabeltje met de pc verbinden en het intikken van je pincode is voldoende. Geen gedoe met lange cijferreeksen overtikken etc.
Je hoeft niks over te tikken in de app van ING.
sig verwijderd door FA
pi_135244965
Tyfus Rabo.
Ruim een maand geleden groot bedrag aan Ledencertificaten verkocht. Zetten ze het de 5e al op je rekening maar met valutadatum de 9e. Mag je dus mooi 9% debetrente betalen :'(

En dan sta je rood op je beleggersrekening vanaf 1 januari, maar met verwerkingsdatum 4 januari.

[ Bericht 4% gewijzigd door mrbombastic op 08-01-2014 19:46:48 ]
pi_135245353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:41 schreef mrbombastic het volgende:
Tyfus Rabo.
Ruim een maand geleden groot bedrag aan Ledencertificaten verkocht. Zetten ze het de 5e al op je rekening maar met valutadatum de 9e. Mag je dus mooi 9% debetrente betalen :'(

En dan sta je rood op je beleggersrekening vanaf 1 januari, maar met verwerkingsdatum 4 januari.
Haha ja dat is kut :Y
pi_135247228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:41 schreef mrbombastic het volgende:
Tyfus Rabo.
Ruim een maand geleden groot bedrag aan Ledencertificaten verkocht. Zetten ze het de 5e al op je rekening maar met valutadatum de 9e. Mag je dus mooi 9% debetrente betalen :'(

En dan sta je rood op je beleggersrekening vanaf 1 januari, maar met verwerkingsdatum 4 januari.
Wacht ze hebben wat gedaan?

Ik mag dat aannemen dat wanneer ik het geld op mijn rekening zie staan dat het er ook daadwerkelijk opstaat en niet dat ik daar ook nog eens op moet gaan letten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135247302
AEX beleggen ? Wat is de snelste, eenvoudigste en goedkoopste manier om direct in de AEX index te beleggen ? (bijvoorbeeld iShares AEX UCITS ETF of BNP Paribas Aex Index Fund)
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:53:46 #239
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135249078
Bedankt voor de tip van de NN bank en de waardebon van 25 euro bij zwitserleven. Gelijk ff alles ingevuld en aangevraagd.
:W
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:58:10 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135256031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:53 schreef TimeJumper het volgende:
Bedankt voor de tip van de NN bank en de waardebon van 25 euro bij zwitserleven. Gelijk ff alles ingevuld en aangevraagd.
:W
En legitimatie kun je mooi online opsturen ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:09:39 #241
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_135256676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:22 schreef roadrats het volgende:
AEX beleggen ? Wat is de snelste, eenvoudigste en goedkoopste manier om direct in de AEX index te beleggen ? (bijvoorbeeld iShares AEX UCITS ETF of BNP Paribas Aex Index Fund)
http://thinketfs.nl/producten/Think-AEX-UCITS-ETF/3/profiel
En zie verder AEX / Beursvloer #248 - 400!
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_135258159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En legitimatie kun je mooi online opsturen ^O^
Ook maar net een rekening geopend :) en idd, verificatie van ID kaart digitaal _O_
Wel jammer dat het dan JPEG moet zijn en een bepaalde grootte :'( moest ik weer prt scrn gaan plakken uit mijn mooie PDFje in paint die bij de eerste keer een te kleine bestandsgrootte had
Waarom niet?
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:08:47 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_135263577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:28 schreef roadrats het volgende:

[..]

ABN Amro werkt nog prettiger. Vooral als je verschillende rekeningen hebt. e.dentifier2 via een usb kabeltje met de pc verbinden en het intikken van je pincode is voldoende. Geen gedoe met lange cijferreeksen overtikken etc.
met de app hoef je sowieso al geen "cijferreeksen" in te vullen (als je een getal van 6 cijfers die je via een sms binnen krijgt al een cijferreeks zou kunnen noemen, maar dat is alleen via de website). Je hebt alleen je persoonlijke pincode die je moet gebruiken om over te schrijven. Geen additionele apparaatjes nodig die je moet connecten dmv USB ofzo

iedereen loopt altijd maar te miepen over ING, maar dat zijn volgens mij vooral de mensen die niet bij ING zitten. mijn.ing en de ING app heb ik zelden tot nooit problemen mee en is super gebruiksvriendelijk
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:51:10 #244
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135264441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:08 schreef Blik het volgende:
ing en de ING app heb ik zelden tot nooit problemen mee en is super gebruiksvriendelijk
Inloggen bij ING werkt een kwart van de tijd niet, of er is geen data beschikbaar. Maar veel irritanter is dat bij- en afschrijvingen die nu zichtbaar zijn, over een uur weer weg kunnen zijn. Als ik ga bedenken hoe dat op database-niveau moet zitten, kan ik alleen maar een zeer ingewikkelde implementatie bedenken. Ze moeten namelijk data toevoegen, verwijderen en weer toevoegen. Principieel fout, en dat hebben ze al 10 jaar!
censuur :O
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:58:02 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_135264610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Inloggen bij ING werkt een kwart van de tijd niet, of er is geen data beschikbaar. Maar veel irritanter is dat bij- en afschrijvingen die nu zichtbaar zijn, over een uur weer weg kunnen zijn. Als ik ga bedenken hoe dat op database-niveau moet zitten, kan ik alleen maar een zeer ingewikkelde implementatie bedenken. Ze moeten namelijk data toevoegen, verwijderen en weer toevoegen. Principieel fout, en dat hebben ze al 10 jaar!
Ik bankier al mijn hele leven bij de ING, de keren dat ik niet heb kunnen inloggen zijn echt op 1 hand te tellen in de afgelopen jaren. Er is soms wel eens onderhoud, maar dat wordt netjes aangekondigd. Je verhaal over bij- en afschrijvingen herken ik ook niet echt, alleen dat ze wel eens kunnen wijzigen omdat ze van een reservering (denk aan je uitgaven in het weekend) overgaan naar een daadwerkelijke boeking (na het weekend op maandag).
pi_135265190
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Inloggen bij ING werkt een kwart van de tijd niet, of er is geen data beschikbaar. Maar veel irritanter is dat bij- en afschrijvingen die nu zichtbaar zijn, over een uur weer weg kunnen zijn. Als ik ga bedenken hoe dat op database-niveau moet zitten, kan ik alleen maar een zeer ingewikkelde implementatie bedenken. Ze moeten namelijk data toevoegen, verwijderen en weer toevoegen. Principieel fout, en dat hebben ze al 10 jaar!
Overdrijven is ook een vak. :')
pi_135266491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:53 schreef TimeJumper het volgende:
Bedankt voor de tip van de NN bank en de waardebon van 25 euro bij zwitserleven. Gelijk ff alles ingevuld en aangevraagd.
:W
Zwitserleven inderdaad leuke deal om even 1k heen en weer te sjouwen ;)

Wat bedoel je precies met tip van NN? Mis ik iets? Of doel je op de hoge rente die ze bieden voor rekening zonder beperkende voorwaarden?
pi_135268242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik bankier al mijn hele leven bij de ING, de keren dat ik niet heb kunnen inloggen zijn echt op 1 hand te tellen in de afgelopen jaren. Er is soms wel eens onderhoud, maar dat wordt netjes aangekondigd. Je verhaal over bij- en afschrijvingen herken ik ook niet echt, alleen dat ze wel eens kunnen wijzigen omdat ze van een reservering (denk aan je uitgaven in het weekend) overgaan naar een daadwerkelijke boeking (na het weekend op maandag).
Dat is ook mijn ervaring.
De Android App werkt best goed en handig. Alleen als je in een gebied zit met crisis netwerk dekking lukt inloggen wel eens niet.

Wel is het zo dat de App soms (een uur?) trager lijkt met het laten zien van af/bij-schrijvingen dan wanneer je via een browser inlogt.
Goud kan je niet bijdrukken
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:27:37 #249
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135268850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:10 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Zwitserleven inderdaad leuke deal om even 1k heen en weer te sjouwen ;)

Wat bedoel je precies met tip van NN? Mis ik iets? Of doel je op de hoge rente die ze bieden voor rekening zonder beperkende voorwaarden?
Nee je mist niets, inderdaad de hogere rente. Alles wat je mee kan pakken is meegenomen toch ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_135277154
Met de zwitersleven bon kan je alleen online wat bestellen. oplossing; http://www.debijenkorf.nl(...)7d&fh_refview=lister

Ook handiger om te verkopen + onbeperkt geldig

:7
Waarom niet?
pi_135281508
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Maxco het volgende:
Met de zwitersleven bon kan je alleen online wat bestellen. oplossing; http://www.debijenkorf.nl(...)7d&fh_refview=lister

Ook handiger om te verkopen + onbeperkt geldig

:7
Nice, kan ik nespresso koffie halen daar :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:42:05 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135312144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 10:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. :')
Dat maakt het niet minder waar!
ING heeft nu ook z'n creditcardafschriften "tablet-stijl" gemaakt: veel grotere letters en grotere regelafstand. Maar veel erger: de afgeschreven bedragen zijn niet meer direct correct! Ze laten nu bij een dollar-betaling een eurobedrag zien, en een paar dagen later wordt dat bedrag 1-2% hoger. Laat dan gewoon niets zien, dit is zinloos!
censuur :O
pi_135312193
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder waar!
ING heeft nu ook z'n creditcardafschriften "tablet-stijl" gemaakt: veel grotere letters en grotere regelafstand. Maar veel erger: de afgeschreven bedragen zijn niet meer direct correct! Ze laten nu bij een dollar-betaling een eurobedrag zien, en een paar dagen later wordt dat bedrag 1-2% hoger. Laat dan gewoon niets zien, dit is zinloos!
Bij ING word je sowieso afgezet. Ik zit bij een andere bank als mijn vriendin, zij zit bij de ING en als we beide buitenlandse valuta pinnen dan is het afgeschreven bedrag bij de ING vaak hoger. Tot wel een paar euro verschil.
pi_135312348
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Bij ING word je sowieso afgezet. Ik zit bij een andere bank als mijn vriendin, zij zit bij de ING en als we beide buitenlandse valuta pinnen dan is het afgeschreven bedrag bij de ING vaak hoger. Tot wel een paar euro verschil.
Nu je het zegt, verder niet bij stilgestaan, maar dit heb ik ook gemerkt met vrienden in het buitenland ja :o Misschien toch maar eens rabo overwegen. Alleen heb je daar weer al die random reader ellende enzo, vind die tan via sms juist zo handig
Waarom niet?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:49:10 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_135312396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder waar!
ING heeft nu ook z'n creditcardafschriften "tablet-stijl" gemaakt: veel grotere letters en grotere regelafstand. Maar veel erger: de afgeschreven bedragen zijn niet meer direct correct! Ze laten nu bij een dollar-betaling een eurobedrag zien, en een paar dagen later wordt dat bedrag 1-2% hoger. Laat dan gewoon niets zien, dit is zinloos!
Wat je hier neerzet over de creditcard-afschriften zou best waar kunnen zijn. Doet er verder niks aan af dat de rest wat je noemt zwaar overdreven is. De ING-app en mijn.ing website werkt prima, als jij het fijner vind om door middel van een stom kastje je betalingen te doen, ook als je in het buitenland bent, dan kun je natuurlijk prima overstappen naar de Rabo of ABN.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:49:57 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_135312429
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:48 schreef Maxco het volgende:

[..]

Nu je het zegt, verder niet bij stilgestaan, maar dit heb ik ook gemerkt met vrienden in het buitenland ja :o Misschien toch maar eens rabo overwegen. Alleen heb je daar weer al die random reader ellende enzo, vind die tan via sms juist zo handig
Zit je zo vaak in het buitenland dat het de moeite waard is om daarvoor over te stappen?
pi_135312441
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Zit je zo vaak in het buitenland dat het de moeite waard is om daarvoor over te stappen?
Jij wel toch pik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:52:12 #258
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135312509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Blik het volgende:
Wat je hier neerzet over de creditcard-afschriften zou best waar kunnen zijn. Doet er verder niks aan af dat de rest wat je noemt zwaar overdreven is.
Log eens een paar keer op een dag in, als je enkele mutaties hebt gehad of verwacht, en kijk dan wat er eerst verschijnt, dan verdwijnt, en er later weer is...
censuur :O
pi_135312529
Het gaat ook niet om die paar euro maar meer om het idee, net zoals met die extreem lage rentes van ze. Alleen komen ze er gewoon mee weg. Ik denk dat ING de grootste bank is en consumenten zijn nou eenmaal lui of dom, of beide.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:52:54 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_135312533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij wel toch pik.
Maandelijks, maar dat is wel zakelijk en vnl. binnen Europa, dus geen pinkosten. Buiten Europa hooguit 1 keer per jaar, en dan kunnen die 5 of 10 euro pinkosten me echt geen reet schelen
pi_135312552
De spaarrente bij rabo en v lanschot zijn nog lager dan bij abn ing en sns
pi_135312577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:53 schreef arjan1112 het volgende:
De spaarrente bij rabo en v lanschot zijn nog lager dan bij abn ing en sns
SNS heeft altijd al de hoogste rente gehad van de 'grote' banken.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:55:23 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_135312608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Log eens een paar keer op een dag in, als je enkele mutaties hebt gehad of verwacht, en kijk dan wat er eerst verschijnt, dan verdwijnt, en er later weer is...
Ik log dagelijks in, en heb echt nooit dit soort problemen. Als er een keer een boeking verandert, dan komt dat omdat het in het weekend danwel 's avonds plaats vindt en het een reservering betreft. De daadwerkelijke boeking vindt dan later plaats
pi_135312681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Zit je zo vaak in het buitenland dat het de moeite waard is om daarvoor over te stappen?
Hmm, gaat dan ook nog eens om buiten de eurozone he. Toch wel een aantal keer per jaar, zal misschien een of twee tientjes zijn maar het gaat om idd de combinatie van lage rente en dit soort kleine dingen.
Verder moet ik zeggen dat ik wel erg tevreden ben over de klantenservice :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:52 schreef MCH het volgende:
Het gaat ook niet om die paar euro maar meer om het idee, net zoals met die extreem lage rentes van ze. Alleen komen ze er gewoon mee weg. Ik denk dat ING de grootste bank is en consumenten zijn nou eenmaal lui of dom, of beide.
Dit
Waarom niet?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:59:05 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_135312742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:52 schreef MCH het volgende:
Het gaat ook niet om die paar euro maar meer om het idee, net zoals met die extreem lage rentes van ze. Alleen komen ze er gewoon mee weg. Ik denk dat ING de grootste bank is en consumenten zijn nou eenmaal lui of dom, of beide.
Aan de andere kant betaal je voor de betaalpakketten bij Rabo en ABN weer meer, ongeveer 1 euro per maand extra.

En als je je geld stalt bij ING, of één van de andere grootbanken, ben je gewoon dom bezig.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:54:13 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135314781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder waar!
ING heeft nu ook z'n creditcardafschriften "tablet-stijl" gemaakt: veel grotere letters en grotere regelafstand. Maar veel erger: de afgeschreven bedragen zijn niet meer direct correct! Ze laten nu bij een dollar-betaling een eurobedrag zien, en een paar dagen later wordt dat bedrag 1-2% hoger. Laat dan gewoon niets zien, dit is zinloos!
Totaal geen problemen met ING. Je overdrijft nogal.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:55:34 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135314830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Log eens een paar keer op een dag in, als je enkele mutaties hebt gehad of verwacht, en kijk dan wat er eerst verschijnt, dan verdwijnt, en er later weer is...
Log minimaal 1x per dag in, vaak vaker. Geen probleem.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:59:56 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135314999
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:55 schreef leolinedance het volgende:
Log minimaal 1x per dag in, vaak vaker. Geen probleem.
Wil je hiermee beweren dat het probleem niet bestaat, omdat jij het niet ziet/merkt/ervaart?
censuur :O
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:02:46 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_135315103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wil je hiermee beweren dat het probleem niet bestaat, omdat jij het niet ziet/merkt/ervaart?
Ondanks dat andere gebruikers er geen problemen mee hebben, is het toch een probleem omdat jij het zo ervaart?

Dat is serieus lachwekkend, misschien moet je ING benaderen voor een functie als super-user, en dan kan ING ieder kritiekpuntje van je overnemen om het systeem verder te perfectioneren :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:04:11 #270
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135315139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:02 schreef Blik het volgende:
Ondanks dat andere gebruikers er geen problemen mee hebben, is het toch een probleem omdat jij het zo ervaart?

Dat is serieus lachwekkend
Een bank die random mutaties laat verdwijnen en weer terugkomen, maar omdat Blikje het niet ziet bestaat het niet? :')
censuur :O
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:07:49 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_135315283
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een bank die random mutaties laat verdwijnen en weer terugkomen, maar omdat Blikje het niet ziet bestaat het niet? :')
Ik heb al tweemaal gezegd dat ik het vaak genoeg zie. Maar dat er ook een hele goede fatsoenlijke reden achter zit (nl. een reservering tov de daadwerkelijke verwerking). Dat jij dat een enorm probleem vindt, betekent niet dat het ook een groot probleem is. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die het aan hun reet zal roesten dan mensen die het een groot probleem vinden.

Als jij het zo'n groot probleem vindt, dan stap je toch over naar een andere bank waar je minder makkelijk een overschrijving kunt doen, geen makkelijke app hebt om over te schrijven, meer betaald voor je betaalpakket en een bankpas hebt die ze zonder fatsoenlijke reden zomaar blokkeren omdat je in het buitenland bent.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 14:14:15 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135315561
Ik doe altijd alles in het buitenland met m'n ING pasje
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:51 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135317214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wil je hiermee beweren dat het probleem niet bestaat, omdat jij het niet ziet/merkt/ervaart?
Nee, dat jij overdrijft.
pi_135318937
Zou het mogelijk zijn om meerdere keren gebruik te maken van de zwitserleven actie door een nieuwe spaarrekening te openen met een andere tegenrekening?
pi_135318981
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:43 schreef nhero het volgende:
Zou het mogelijk zijn om meerdere keren gebruik te maken van de zwitserleven actie door een nieuwe spaarrekening te openen met een andere tegenrekening?
Lijkt me niet, ze zullen wel checken op naam gewoon. Maar als je partner bijv. hetzelfde doet kan het natuurlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_135321833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lijkt me niet, ze zullen wel checken op naam gewoon. Maar als je partner bijv. hetzelfde doet kan het natuurlijk.
1 per adres, meen ik gelezen te hebben
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:13:19 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135325117
Net binnen:
quote:
Dear Customer,
ICBC (Europe) S.A. Amsterdam Branch would like to inform you about the launch of its
time deposit promotion. This time deposit promotion is a regular fixed-term time deposit
with 29/01/2014 as predetermined starting date.

3M 2.25%
6M 2.35%
6 maanden voor 2,35%, minimum inleg 5.000.

Mijn 3,05% deposito bij deze zelfde bank loopt op 24 januari af dus ik denk dat ik voor die 2,35% ga.

Btw: je kunt ook 4,0% krijgen voor 6 maanden op Chinese yuan :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135325157
Daar word je toch helemaal gek van man; met 10 banken elke keer in de slag

ik zou dat nooit doen, beter alles bij MeesPierson dan
pi_135325220
ik los nu meer af op mijn hypotheek dan dat ik spaar rente zijn zo laag nou
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:24:36 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135325420
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:16 schreef amp25 het volgende:
ik los nu meer af op mijn hypotheek dan dat ik spaar rente zijn zo laag nou
Lijkt me verstandig.

Wel grappige dat de autoriteiten met de lage rente precies het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen: in plaats van krediet expansie gaat iedereen juist z'n hypotheek aflossen (= minder geld in omloop).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135325640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:13 schreef SeLang het volgende:
Net binnen:

[..]

6 maanden voor 2,35%, minimum inleg 5.000.

Mijn 3,05% deposito bij deze zelfde bank loopt op 24 januari af dus ik denk dat ik voor die 2,35% ga.

Btw: je kunt ook 4,0% krijgen voor 6 maanden op Chinese yuan :P
Nog geen mail gehad, maar ik denk dat ik hier ook maar een mooi bedragje voor een half jaar vast ga zetten (in euro's, niet in yuan ;) ).
pi_135325718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nog geen mail gehad, maar ik denk dat ik hier ook maar een mooi bedragje voor een half jaar vast ga zetten (in euro, niet in yuan ;) ).
is hoger dan argenta.
Zijn er bijkomende voorwaarden?

En waar vind je in godesnaam de rentes en hoe je je moet aanmelden op die vintage website :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:37:29 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135325816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

is hoger dan argenta.
Zijn er bijkomende voorwaarden?
- Vaste rente.
- De renteberekening is gebaseerd op een “werkelijk aantal dagen/360 dagen”
rentebasis.
- Inleg en rente zijn beschikbaar op de vervaldatum. Het is niet mogelijk uw
deposito vroegtijdig te beёindigen. Overweeg daarom goed welk deel van uw
geld u nodig heeft voor u dagelijks gebruik en mogelijk onverwachte uitgaven
voordat u een deposito afsluit.
- Uw deposito wordt niet automatisch verlengd.
- Minimale inleg EUR 5.000.
- Voorwaarden Particulieren en met name de Voorwaarden Termijndeposito
Particulieren zijn van toepassing (www.icbc.co.nl).
- Het Luxemburgse depositogarantiestelsel is van toepassing (www.agdl.lu).
De tegoeden van een particuliere klant zijn momenteel gegarandeerd tot
maximaal EUR 100.000 per rekeninghouder.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135325866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

- Vaste rente.
- De renteberekening is gebaseerd op een “werkelijk aantal dagen/360 dagen”
rentebasis.
- Inleg en rente zijn beschikbaar op de vervaldatum. Het is niet mogelijk uw
deposito vroegtijdig te beёindigen. Overweeg daarom goed welk deel van uw
geld u nodig heeft voor u dagelijks gebruik en mogelijk onverwachte uitgaven
voordat u een deposito afsluit.
- Uw deposito wordt niet automatisch verlengd.
- Minimale inleg EUR 5.000.
- Voorwaarden Particulieren en met name de Voorwaarden Termijndeposito
Particulieren zijn van toepassing (www.icbc.co.nl).
- Het Luxemburgse depositogarantiestelsel is van toepassing (www.agdl.lu).
De tegoeden van een particuliere klant zijn momenteel gegarandeerd tot
maximaal EUR 100.000 per rekeninghouder.
Ok punt 2 ik zie jouw rentes er niet tussenstaan op deze pagina
http://www.icbc.com.cn/IC(...)nking/SavingDeposit/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135325913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

is hoger dan argenta.
Zijn er bijkomende voorwaarden?
ICBC is niet de meest eenvoudige bank met overschrijven en deposito's, gaat allemaal analoog (nouja, formulieren invullen, inscannen en mailen). Maar ze reageren wel vlot en de hogere rente weegt nog wel op tegen die extra moeite in dit geval :)

Je kunt wel internetbankieren aanvragen, maar dan moet je volgens mij naar hun hoofdkantoor in Amsterdam komen. Verder, op die ¤5000 na, geen voorwaarden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:40:41 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135325916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ok punt 2 ik zie jouw rentes er niet tussenstaan op deze pagina
http://www.icbc.com.cn/IC(...)nking/SavingDeposit/
Ik denk dat het er ook nog niet op staat. Mailtje kwam net binnen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135325963
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ICBC is niet de meest eenvoudige bank met overschrijven en deposito's, gaat allemaal analoog (nouja, formulieren invullen, inscannen en mailen). Maar ze reageren wel vlot en de hogere rente weegt nog wel op tegen die extra moeite in dit geval :)

Je kunt wel internetbankieren aanvragen, maar dan moet je volgens mij naar hun hoofdkantoor in Amsterdam komen. Verder, op die ¤5000 na, geen voorwaarden.
Klinkt erg Aziatisch allemaal :') .
Moet ik trouwens perse fysiek naar adam toe om de rekening te openen of niet.
Want dan loont het helemaal niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:42:16 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135325975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ICBC is niet de meest eenvoudige bank met overschrijven en deposito's, gaat allemaal analoog (nouja, formulieren invullen, inscannen en mailen). Maar ze reageren wel vlot en de hogere rente weegt nog wel op tegen die extra moeite in dit geval :)

Je kunt wel internetbankieren aanvragen, maar dan moet je volgens mij naar hun hoofdkantoor in Amsterdam komen. Verder, op die ¤5000 na, geen voorwaarden.
Klopt ja. Maar als je zoals ik 1x per jaar een zooi geld vastzet maakt het niet uit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135326077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat het er ook nog niet op staat. Mailtje kwam net binnen.
wat is de rente voor een deposito van 12m?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:45:04 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135326087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klinkt erg Aziatisch allemaal :') .
Maar wat ook Aziatisch is, is dat ze me speciaal s'avonds na kantooruren in Engeland opbelden om te zorgen dat ik toch 150 euro extra rente kreeg via een speciale actie ^O^ (ik had een deposito afgesloten vlak voordat ze met die actie kwamen vorig jaar).

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat is de rente voor een deposito van 12m?
Die zit er helaas niet tussen voor deze actie. Ze hebben nu alleen 3 of 6 maanden. Ik had ook liever 1 jaar gehad.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135326177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar wat ook Aziatisch is, is dat ze me speciaal s'avonds na kantooruren in Engeland opbelden om te zorgen dat ik toch 150 euro extra rente kreeg via een speciale actie ^O^ (ik had een deposito afgesloten vlak voordat ze met die actie kwamen vorig jaar).

[..]

Die zit er helaas niet tussen voor deze actie. Ze hebben nu alleen 3 of 6 maanden. Ik had ook liever 1 jaar gehad.
Hmm dan wordt het argenta.
Nu nog even uitzoeken of je dan boetevrij kunt opnemen bij de aankoop van een huis.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 18:48:14 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135326196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Moet ik trouwens perse fysiek naar adam toe om de rekening te openen of niet.
Want dan loont het helemaal niet.
Nee, alleen als je wilt kunnen internetbankieren. Ik heb alles per post/ email gedaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm dan wordt het argenta.
Nu nog even uitzoeken of je dan boetevrij kunt opnemen bij de aankoop van een huis.
Ik zou ze beiden openen als je toch bezig bent... meer schuifmogelijkheden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135326315
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm dan wordt het argenta.
Nu nog even uitzoeken of je dan boetevrij kunt opnemen bij de aankoop van een huis.
Van de website van Argenta:

quote:
Normaal gezien kan een termijndeposito niet vroegtijdig beëindigd worden. Indien u deze toch vroeger wenst te beëindigen dient u een ondertekende brief te sturen met de vermelding van uw persoonlijke gegevens, rekeningnummer, termijndepositonummer en de reden van beëindiging. Vervolgens zal er een boete worden aangerekend voor de vroegtijdige beëindiging ( De boeteberekening is :( 0,25% per maand met een maximum van 1,50% over de resterende looptijd)
http://www.argenta.nl/nl/(...)termijndeposito.aspx (de boze smiley hebben ze zelf er ingezet, niet ik :P )
pi_135326393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Van de website van Argenta:

[..]

http://www.argenta.nl/nl/(...)termijndeposito.aspx (de boze smiley hebben ze zelf er ingezet, niet ik :P )
Hmm jammer, al las ik dat bij die chinezen je er echt helemaal niet onderuit kan komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135326520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, alleen als je wilt kunnen internetbankieren. Ik heb alles per post/ email gedaan.

[..]

Ik zou ze beiden openen als je toch bezig bent... meer schuifmogelijkheden.
Man man dat formulier:
http://www.icbc.com.cn/Si(...)rmRetaiCustomers.pdf

IK dacht dat ze in Singapore achterliepen met die bankspaarboekjes en terminals overal waarmee je rekeningen kunt voldoen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 19:04:56 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135326769
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Man man dat formulier:
http://www.icbc.com.cn/Si(...)rmRetaiCustomers.pdf

IK dacht dat ze in Singapore achterliepen met die bankspaarboekjes en terminals overal waarmee je rekeningen kunt voldoen.
Heheh! En toch is dit de grootste bank ter wereld. (US$2,8T in assets)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135326926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heheh! En toch is dit de grootste bank ter wereld.
Niet de beste.
Het valt mij trouwens ongeveer overal waar ik kom op dat NL websites/online dienstverlening zo ver voorruit loopt op de meeste landen.

Subklacht: Na 2 weken is mijn rekening nog steeds niet goedgekeurd bij argenta.
Status contract geblokkeerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135327084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:16 schreef leolinedance het volgende:
Mail van Argenta betreffende opsturen van legitimatie:

Geachte heer Xxxxx,

Bedankt voor uw bericht.

U kan deze documenten naar ons mailen, dit kan naar het volgende emailadres: helpdesk@argenta.nl.

Alvast bedankt.

Top ^O^
Omdat de mijne nog steeds geblokkeerd is probeer ik het zo maar via de mail.
Moet je nog iets anders meesturen / in je mail zetten wanneer je je id mailt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 19:11:09 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135327099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet de beste.
Het valt mij trouwens ongeveer overal waar ik kom op dat NL websites/online dienstverlening zo ver voorruit loopt op de meeste landen.

Subklacht: Na 2 weken is mijn rekening nog steeds niet goedgekeurd bij argenta.
Status contract geblokkeerd.
Ja in Nederland loopt alles soepel. Hier in Engeland is het ook allemaal nog tamelijk archaisch, al wordt het langzaam beter. Tien jaar geleden ging hier nog heel veel met cheques enzo en banken zijn traag (overboeking duurt rustig 3 werkdagen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135327474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja in Nederland loopt alles soepel. Hier in Engeland is het ook allemaal nog tamelijk archaisch, al wordt het langzaam beter. Tien jaar geleden ging hier nog heel veel met cheques enzo en banken zijn traag (overboeking duurt rustig 3 werkdagen).
Cheques, dat was ook nog een drama in SGP idd. Ik moest mijn huur van 6 maanden met een cheque voldoen. Toen ik de Rabo belde wisten ze niet eens meer hoe dat moest maar ze zouden mij terug bellen.
Antwoord:
Je moet naar het kantoor in Tilburg komen, kost je ¤45. :')

Na wat mailverkeer mochten ik het ook contant voldoen. Dus In week 1 CC en DB maxen vanwege de opnamelimiet |:( .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135329624
8% ING perpetual uit 2008 Deze achtergestelde obligatie van de ING geeft 8% rente maar de ING kan onder bijzondere omstandigheden afzien van rentebetaling. Nu de ING in wat rustiger vaarwater is terecht gekomen verwacht ik gewoon weer jaarlijkse rentebetalingen. Op dit moment staat de koers op ca 103,64 waardoor het effectieve rendement op zo'n 7,7% komt. Iemand ervaring hiermee ?
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')