Net een rekening geopendquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:28 schreef roadrats het volgende:
Dit schiet inderdaad niet op bij LeasePlan Bank:
Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.
Ga ik ook doen. Wel even met het weekend rekening houdenquote:Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef nhero het volgende:
[..]
De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink bedrag op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend!
Spaarrekeningen kun je nooit genoeg hebben! Vroeg of laat is die rente weer concurrerend en dan is die rekening alvast open.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Net een rekening geopend.
Die laten we dan maar leegstaan.
De Euribor is gestegen in de tussentijd, en MoneYou zat al een tijdje op 1,80%. Waarschijnlijk zakken ze dus niet, maar het kan natuurlijk altijd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:31 schreef Brad het volgende:
Maar gelijk weer terug overschrijven naar moneyou of is de verwachting dat moneyou binnen 1 week ook een update gaat geven?
Vanaf 1 jaar blijft de rente gewoon hetzelfdequote:Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef k_man het volgende:
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
Je kan tot 3 januari nog tegen de oude tarieven het afsluiten volgens mij, dus ik wacht nog even om te kijken wat de andere toko's doen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef k_man het volgende:
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
Ja, daarom dus.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:51 schreef yes-yes het volgende:
[..]
Vanaf 1 jaar blijft de rente gewoon hetzelfde
Opvallend dat in 2007 de yield op kortlopend en langlopend hetzelfde was.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:38 schreef SeLang het volgende:
Even voor de bigger picture: het yield verloop van euro AAA-rated staatsobligaties
[ afbeelding ]
Zelfde hier, maar dan op 14 januari.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:57 schreef brulaap112 het volgende:
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
Dan het ik niet goed gegoogled, ga je er dus 0,5% op voor uit :quote:Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Inflatie is gelukkig nog maar 1,5% (november), de reële rente is dus wel wat verbeterd de afgelopen tijd, maar na aftrek van vermogensrendementsheffing is het nog wel steeds negatief.
Je gaat er bij de meeste internetspaarekeningen al snel bijna 0,5% op vooruit ten opzichte van de Rabobank.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:21 schreef Zocalo het volgende:
Dit topic maar even in de gaten houden. Ik zit nu nog gewoon bij Rabobank, eigenlijk vooral omdat het gemakkelijk was in combinatie met mijn betaalrekening daar. Ik heb niet extreem veel spaargeld, maar als het veilig is en je toch iets extra's kan 'verdienen' is het mooi.
Omdat ik niet zeker weet of ik er op korte termijn bij kan is deposito niet echt een optie. Natuurlijk kan dat voor drie maanden, maar maakt het dan veel verschil?
Ja in 2007 had 1-jarige NL staatsobligaties gekocht omdat ik verwachtte dat er een aantal banken failliet zouden gaan. Daar kreeg ik toen nog iets meer dan 4% op. Het maakte toen bijna niks uit of je een 1-jaars of een 10-jaars kocht.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Opvallend dat in 2007 de yield op kortlopend en langlopend hetzelfde was.
Kan je 't geld reserveren voor die ING-actiequote:Op dinsdag 31 december 2013 15:57 schreef brulaap112 het volgende:
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
Rentebijschrijving NN = 1x per jaar op 1 november.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Tha_Duck het volgende:
En alles is onderweg van Leaseplan naar de Rabo. Nog geen idee waar het daarna heen gaat, MoneYou is een optie. En morgen maar even NN aanvragen denk ik. Alhoewel ik niet weet of die de rente per maand/kwartaal/jaar uitkeren. Dat was wel fijn aan LPB en CB, die kreeg je per maand.
Ik heb het even nagekeken, aangezien ik in oktober een rekening daar had geopend en in november geen rentebijschrijving heb gehad:quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:59 schreef RicDan het volgende:
[..]
Rentebijschrijving NN = 1x per jaar op 1 november.
Op / rond 1 januari dus.quote:De rente wordt per jaar achteraf uitgekeerd door dit bij te schrijven op de internetspaarrekening. Deze bijschrijving vindt plaats op de eerste dag na 1 januari waarop dit volgens de systemen van de bank verwerkt kan worden met de datum van 1 januari.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |