abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2013 @ 14:16:23 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134873797
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:

12 maands Euribor

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 30-12-2013 14:37:01 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 december 2013 @ 14:20:07 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134873989
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:56 schreef nhero het volgende:
ING heeft een actie: ¤5 cadeau voor elke ¤2.500 saldogroei.

http://www.ing.nl/particulier/sparen/acties/spaar-nu-extra/
"U krijgt maximaal ¤500 per Betaalrekening."

Wel kut dat ik dan net van 2 maart tot 14 april in de Himalaya zit, anders had ik weer net als vorig jaar in een weekendje ¤500 binnen getrokken :7 ;(
Mijn reisverslagen
pi_134874534
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

"U krijgt maximaal ¤500 per Betaalrekening."

Wel kut dat ik dan net van 2 maart tot 14 april in de Himalaya zit, anders had ik weer net als vorig jaar in een weekendje ¤500 binnen getrokken :7 ;(
De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink bedrag op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door nhero op 31-12-2013 00:19:56 ]
  maandag 30 december 2013 @ 14:40:07 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134875030
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef nhero het volgende:

[..]

De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)
Dit! Zo deden we dat vorig jaar ook :Y. Jammer dat ik dit keer niet mee kan doen ;(

Btw: ik vond dat "overzicht opheffing deposito's" uit het vorige topic wel handig en heb dat even toegevoegd aan de OP!
Mijn reisverslagen
  maandag 30 december 2013 @ 14:42:29 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134875134
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 14:40 schreef SeLang het volgende:
Dit! Zo deden we dat vorig jaar ook :Y. Jammer dat ik dit keer niet mee kan doen ;(
Kan je dat niet schedulen?

Toffe actie van ING, kijken of ik meer kan loskrijgen dan vorig jaar :)
Wel dubieus omschreven actievoorwaarden:
quote:
Wij bepalen uw saldogroei door op 30 maart 2014 om 22.00 uur het totale saldo te verminderen met het saldo van 29 december 2013 om 22.00 uur.
Als ik dit letterlijk lees staat er dat ze je saldo verminderen :+
censuur :O
  maandag 30 december 2013 @ 14:46:24 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134875319
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je dat niet schedulen?
Lastig, want het staat verspreid over diverse banken met Rabo als tegenrekening.
Dus dat moet dan bijv NN --> Rabo --> ING --> ING-Spaar en daarna weer terug via dezelfde weg.
Bovendien kunnen veel van die spaarrekeningen niet schedulen.
Mijn reisverslagen
  maandag 30 december 2013 @ 14:54:00 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134875622
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:56 schreef nhero het volgende:
ING heeft een actie: ¤5 cadeau voor elke ¤2.500 saldogroei.

http://www.ing.nl/particulier/sparen/acties/spaar-nu-extra/
Deze keer ga ik er ook aan mee doen ^O^ Hopelijk telt het saldo op mijn lopende ING rekening niet mee want dat was toevallig 29 december om 22:00 vrij hoog...

quote:
Het gaat dan om de totale saldogroei van alle deelnemende ING-spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen.
Volgens mij niet dus :)
pi_134879139
Deze actie geldt alleen als je al een ING spaarrekening hebt? Of zou je ook een mogen openen en meedoen? :P I.v.m. die 29 december peildatum..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_134880891
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:13 schreef wormtrein het volgende:
Deze actie geldt alleen als je al een ING spaarrekening hebt? Of zou je ook een mogen openen en meedoen? :P I.v.m. die 29 december peildatum..
Je moet een betaal rekening hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134882913
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je moet een betaal rekening hebben.
Mooi.

:)
pi_134884723
quote:

[..]

De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)
Precies ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_134886328
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 14:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Je geeft aan dat je het gewenste inkomen met een factor 25 tot 30 moet vermenigvuldigen om het bedrag aan benodigd spaargeld vast te stellen. Maar volgens mij maakt het nogal wat uit of iemand op 50 jarige leeftijd wil gaan rentenieren of op 70 jarige leeftijd.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134886516
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef roadrats het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je het gewenste inkomen met een factor 25 tot 30 moet vermenigvuldigen om het bedrag aan benodigd spaargeld vast te stellen. Maar volgens mij maakt het nogal wat uit of iemand op 50 jarige leeftijd wil gaan rentenieren of op 70 jarige leeftijd.
Hoe dan? Denk je dat je op 50 jarige leeftijd of 70 jarige leeftijd al weet hoe lang je nog te leven hebt? Dit soort 'stelregels' doen de aanname dat je leeft van de inkomsten uit je geld en je 'principal' dus niet hoeft aan te spreken en dit zo dus kan volhouden zo lang je wilt
  maandag 30 december 2013 @ 18:58:50 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_134887180
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef roadrats het volgende:

[..]

Het is dus zelfs zo dat je 30 kunt zijn met dit principe. Bij 70 zou je kunnen volstaan met minder
pi_134887640
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is dus zelfs zo dat je 30 kunt zijn met dit principe. Bij 70 zou je kunnen volstaan met minder
Zoals deze meneer ;)
http://www.mrmoneymustach(...)nd-early-retirement/
pi_134888658
Normaal laat de LPB toch z'n opslag (en de gebruikte euribor-rente) weten in het laatste weekend voor het nieuwe kwartaal? Ik heb nog geen mail gehad en kan op de site nog niets vinden. Iemand het al ergens gevonden? Het zou vanaf deze woensdag in moeten gaan. De 1-maands euribor is de laatste tijd aardig gestegen, dus ik vermoed dat de opslag wel met 0.3% of 0.25% zal dalen.

Die ING-actie ga ik nu (voor mij) ten volste gebruiken! Vorig jaar had ik een deel van m'n spaargeld net in een ICBC-deposito gezet, dus kon ik maar een beetje gebruik maken van de ING-actie van 2012. Daar had ik overigens bewust voor gekozen, want bij de ICBC kreeg ik met de Chinees nieuwjaar-actie instantaan 0.3% rente, terwijl de actie bij de ING feitelijk 0.2% instantane rente opleverde. Maar ik denk niet dat een andere bank dit jaar iets beters zal bieden, dus dat ik eind maart een weekendje lang alles bij de ING stal.
pi_134889827
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:28 schreef troepjepdat het volgende:

Die ING-actie ga ik nu (voor mij) ten volste gebruiken! Vorig jaar had ik een deel van m'n spaargeld net in een ICBC-deposito gezet, dus kon ik maar een beetje gebruik maken van de ING-actie van 2012. Daar had ik overigens bewust voor gekozen, want bij de ICBC kreeg ik met de Chinees nieuwjaar-actie instantaan 0.3% rente, terwijl de actie bij de ING feitelijk 0.2% instantane rente opleverde. Maar ik denk niet dat een andere bank dit jaar iets beters zal bieden, dus dat ik eind maart een weekendje lang alles bij de ING stal.
Oef, dank voor dit berichtje. Ik had er nog niets over gehoord maar even googlen gaf het antwoord. Gelukkig heb ik momenteel maar 0,01 staan bij ING maar uiteraard zorg ik dat op 30 mrt er "toevallig" een fors bedrag staat. ( Vorig jaar was de peildatum 14 april ) En wat deze keer beter uitkomt is de peildatum van 30 maart want op 1 april moet ik weer de nodige aflossingen overboeken. Helemaal top dus ! http://www.ing.nl/particu(...)tra/voorwaarden.aspx
pi_134892103
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Deze keer ga ik er ook aan mee doen ^O^ Hopelijk telt het saldo op mijn lopende ING rekening niet mee want dat was toevallig 29 december om 22:00 vrij hoog...

[..]

Volgens mij niet dus :)
Het saldo op je lopende rekening telt (helaas) wel degelijk mee. Het gaat om de groei van het totaal. Althans zo was het de vorige keer maar als ik inderdaad de actievoorwaarden heel goed lees hebben ze het nu specifiek over " de totale saldogroei van alle deelnemende ING-spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen. " Ben benieuwd, waarschijnlijk zijn wij op dit forum een minderheid en is het voor ING aantrekkelijk omdat genoeg spaarders hun geld (uit luiigheid of gemakzucht) gewoon weer een tijd bij ING laten staan tegen een lage rente.
  maandag 30 december 2013 @ 20:32:16 #19
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134892439
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:26 schreef roadrats het volgende:

[..]

Het saldo op je lopende rekening telt (helaas) wel degelijk mee. Het gaat om de groei van het totaal. Althans zo was het de vorige keer maar als ik inderdaad de actievoorwaarden heel goed lees hebben ze het nu specifiek over " de totale saldogroei van alle deelnemende ING-spaarrekeningen die bij dezelfde Betaalrekening horen. " Ben benieuwd, waarschijnlijk zijn wij op dit forum een minderheid en is het voor ING aantrekkelijk omdat genoeg spaarders hun geld (uit luiigheid of gemakzucht) gewoon weer een tijd bij ING laten staan tegen een lage rente.
quote:
Per Betaalrekening kijken we naar de saldogroei op de spaarrekening(en) die horen bij die Betaalrekening en die deelnemen aan de actie
Het lijkt hier wel degelijk te gaan om specifiek de spaarrekening. Wij doen in ieder geval weer mee ^O^
De deposito's die vanaf januari vrijkomen blijven dus mooi op de spaarrekening staan tot april :)
If you can't beat them, join them.
pi_134892796
Ha, een snelle rekensom - check, double check - zegt dat ik niet ga schuiven voor een maand !
1.7 % ing vs. 2 % lpb...Integendeel !
pi_134893106
Euribor is wel bekend, alleen de opslag die voor een kwartaal geldt weten ze pas het begin van het nieuwe kwartaal. Dus ik denk dat we pas begin januari een mail krijgen met wat het opslag percentage is voor Q1, daar komt dan nog de euribor bij. (leaseplanbank doet het in ieder geval zo)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134895042
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:32 schreef 44pje het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt hier wel degelijk te gaan om specifiek de spaarrekening. Wij doen in ieder geval weer mee ^O^
De deposito's die vanaf januari vrijkomen blijven dus mooi op de spaarrekening staan tot april :)
Maar dat houdt wel in dat je een ING betaalrekening moet hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 30 december 2013 @ 21:35:12 #23
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134896355
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef AnneX het volgende:
Ha, een snelle rekensom - check, double check - zegt dat ik niet ga schuiven voor een maand !
Dan vraag ik me wel af hoe je rekensommetje in elkaar steekt. Mijn lpb gaat namelijk wel voor een weekendje naar ing.

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar dat houdt wel in dat je een ING betaalrekening moet hebben.
Klopt. Ik wist eigenlijk niet dat je een ing spaarrekening kon hebben zonder betaalrekening.
pi_134897461
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:43 schreef rene90 het volgende:
Euribor is wel bekend, alleen de opslag die voor een kwartaal geldt weten ze pas het begin van het nieuwe kwartaal. Dus ik denk dat we pas begin januari een mail krijgen met wat het opslag percentage is voor Q1, daar komt dan nog de euribor bij. (leaseplanbank doet het in ieder geval zo)
Even in de historische mailtjes gekeken maar op 29/6 en 30/9 kregen we keurig een mailtje met het tarief voor de komende maand inclusief de nieuwe renteopslag. En ook op 31 dec 2012 ontvingen we dit mailtje dus een paar uurtjes geduld en dan zal ongetwijfeld morgen het mailtje je inbox instromen.
pi_134897789
1,98% als hoogste rente op een spaarrekening, nog steeds helemaal niks.
Rond 3% is de inflatie, dus op je spaarrekening wordt je geld minder waard _O-
Wat kun je dus beter doen, uitgeven!! :)
Are you nuts??
pi_134898886
NN > ING binnen 12 uur vandaag, dat gebeurt niet vaak.
sig verwijderd door FA
pi_134900278
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:00 schreef whosvegas het volgende:
als je het kan uitgeven aan nuttige dingen dan ja. maar je kan ook sparen om een minder hoge hypotheek te hoeven nemen en dan kan het wel weer beter zijn om te sparen
pi_134900400
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:00 schreef whosvegas het volgende:
Inflatie is gelukkig nog maar 1,5% (november), de reële rente is dus wel wat verbeterd de afgelopen tijd, maar na aftrek van vermogensrendementsheffing is het nog wel steeds negatief.

Heeft LPB trouwens al bekend gemaakt wat ze vanaf januari gaan doen? Ik verwacht dat de opslag wel weer een stap omlaag gaat ;(
pi_134902096
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:

Heeft LPB trouwens al bekend gemaakt wat ze vanaf januari gaan doen? Ik verwacht dat de opslag wel weer een stap omlaag gaat ;(
Niks van gehoord.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134903304
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Niks van gehoord.
Even in de historische mailtjes gekeken maar op 29/6 en 30/9 kregen we keurig een mailtje met het tarief voor de komende maand inclusief de nieuwe renteopslag. En ook op 31 dec 2012 ontvingen we dit mailtje dus een paar uurtjes geduld en dan zal ongetwijfeld morgen het mailtje je inbox instromen (Stond ook al eerder in dit topic :-) ) Maar we zijn tegenwoordig echt ongeduldig.....
pi_134904274
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef AnneX het volgende:
Wie heeft het over een máánd? :)
pi_134905238
Begin febr. komt een dep. vrij.
Ipv. het bedrag voor een jaar vast te zetten bij lpb., staat het tegen een lagere rente bij ing. voor een maand rente plus de bonus.
Volgens mijn berek. schiet ik er niet zoveel mee op, voor al die moeite.

Misschien heb ik het nog niet goed bekeken... O-)
pi_134905313
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:48 schreef AnneX het volgende:
Bein febr. komt een dep. vrij.
Ipv. het bedrag voor een jaar vast te zetten bij lpb., staat het tegen een lagere rente bij ing. voor een maand rente plus 20 euro.
Volgens mijn berek.

Misschien heb ik het nog niet goed bekeken... O-)
Je hoeft het geld helemaal geen maand te zetten bij ING, alleen op de peildatum moet het er op staan. Daarvoor en daarna kun je het gewoon bij LPB stallen, alleen niet in een deposito.
pi_134905542
Dus...dep. komt beschikbaar...zet ik het op de tegenrek. van lpb. tegen ?% .
In het weekend even overboeken en dan weer terug naar lpb om in dep. te zetten.

Pfft. Ik reken morgen nog wel eens.

Hebben jullie een rekenvoorbeeld.

Trouwens vorig jaar lag de situatie anders en heb ik wel meegedaan.
  dinsdag 31 december 2013 @ 08:42:47 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134913047
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:53 schreef AnneX het volgende:

Hebben jullie een rekenvoorbeeld.

Het is niet zo moeilijk hoor. Je krijgt ¤5 per ¤2500 saldo. Dat is dus 0,2% in één weekendje! (in de praktijk waarschijnlijk ~4-5 dagen met overboeken e.d.).

Dus je geld staat ipv bij LPB (zeg 2,0%) nu 5 dagen bij ING tegen bijv 1,25%. Dat betekent een gemiddeld rentetarief van 1,99% in plaats van 2,00%. En daar kun je die 0,2% bij optellen, dus effectief heb je nu ongeveer 2,19%. Conclusie: altijd doen!

Zelf ga ik trouwens ook nog meedoen, ondanks het feit dat ik m'n geld bijna 2 maanden moet laten staan omdat ik rond die tijd in de Himalaya zit. Zelfs dan is de actie nog lonend. Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Mijn reisverslagen
pi_134913258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:42 schreef SeLang het volgende:
...
Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Ja, je kunt rekeningen als de Toprekening, Profijtrekening ed openen en sluiten wanneer jij dat wilt. Voordeel is ook dat je bij opheffing de rente die tot dan toe opgebouwd is, direct op de betaalrekening uitgekeerd krijgt. Als je het nu heel regelmatig zou doen, zou de ING er waarschijnlijk wel wat van zeggen, maar als je het niet te bont maakt, is er denk ik niets aan de hand.

Je hoeft die Profijtrekening overigens niet per se zelf op te heffen, dat zou in principe automatisch moeten gebeuren als je er gedurende langere tijd minder dan het minimumsaldo op hebt staan.
pi_134913529
quote:

Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Bedankt voor die tip!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:23:49 #38
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_134913736
Zoals verwacht gaat de LPB opslag (aanzienelijk) omlaag.
quote:
De renteopslag in het eerste kwartaal van 2014
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. De renteopslag voor het eerste kwartaal is verlaagd van 1,80% naar 1,50%.

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.

Depositosparen
Met ingang van 3 januari 2014 verlagen wij de rente van een aantal Termijndeposito's. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rentes per looptijd.

Termijndeposito 3 mnd 6 mnd 9 mnd
Nieuwe rente 1,80% 1,90% 1,95%
Verlaging 0,15% 0,10% 0,10%
1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar
2,15% 2,30% 2,40% 2,50% 2,60%
- - - - -
pi_134913773
quote:
De renteopslag in het eerste kwartaal van 2014
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. De renteopslag voor het eerste kwartaal is verlaagd van 1,80% naar 1,50%.

Internetsparen
De afgelopen maand is de 1-maands Euribor® gestegen met 0,06%, van 0,16% naar 0,22%. Op grond van de stand van de 1-maands Euribor® op 30 december 2013 komt uw spaarrente voor januari 2014 uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de vaste opslag van 1,50%.

Depositosparen
Met ingang van 3 januari 2014 verlagen wij de rente van een aantal Termijndeposito's. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rentes per looptijd.

Termijndeposito 3 mnd 6 mnd 9 mnd
Nieuwe rente 1,80% 1,90% 1,95%
Verlaging 0,15% 0,10% 0,10%
1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar
2,15% 2,30% 2,40% 2,50% 2,60%
Dan is een Profijtrekening zo gek nog niet.- - - - -
pi_134913796
Inderdaad een aanzienlijke verlaging van LPB zeg, bijna een kwart procent.
pi_134913908
quote:

[..]

Het is niet zo moeilijk hoor. Je krijgt ¤5 per ¤2500 saldo. Dat is dus 0,2% in één weekendje! (in de praktijk waarschijnlijk ~4-5 dagen met overboeken e.d.).

Dus je geld staat ipv bij LPB (zeg 2,0%) nu 5 dagen bij ING tegen bijv 1,25%. Dat betekent een gemiddeld rentetarief van 1,99% in plaats van 2,00%. En daar kun je die 0,2% bij optellen, dus effectief heb je nu ongeveer 2,19%. Conclusie: altijd doen!

Zelf ga ik trouwens ook nog meedoen, ondanks het feit dat ik m'n geld bijna 2 maanden moet laten staan omdat ik rond die tijd in de Himalaya zit. Zelfs dan is de actie nog lonend. Bovendien kun je voor grotere bedragen een Profijtrekening openen: als je tegoed >¤75.000 is geeft die 1,7% wat nieteens zoveel lager is dan NN, MoneYou, etc... Vereist wel een minimum saldo maar je kunt de rekening volgens mij gewoon opheffen na de actie (moet ik nog wel even checken...)
Naar mijn idee kun je het ook anders benaderen: Ga er even van uit dat je het geld inderdaad 1 week kwijt bent vanwege overboekingen etc. In die week pak je op 2500,- maar liefst 5,- opbrengst, op jaarbasis zou dat dus zijn 52 x 5,- = 260,- euro En 260,- is maar liefst 10,4% van je ingelegde 2500,- (en dan tel ik de rente die je in die paar dagen van de ING krijgt gemakshalve maar even niet mee).
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:40:38 #42
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_134914010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Inderdaad een aanzienlijke verlaging van LPB zeg, bijna een kwart procent.
Ja ! HODFR had mijn money centen al afgeschakeld. :@

kan iemand de OP bijwerken?
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:49:24 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134914178
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:40 schreef Het_Biertje het volgende:

kan iemand de OP bijwerken?
Dat overzicht update automatisch! (met dank aan überbaas Arcee)
Mijn reisverslagen
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:51:23 #44
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_134914210
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat overzicht update automatisch! (met dank aan überbaas Arcee)
pi_134914849
Ik ga denk ik maar op 1 januari termijndeposito's vastzetten bij LPB, voor 3/6/9 maanden zodat er elke 3 maanden weer wat vrij komt.
Top 5 China producten
pi_134915171
Dit schiet inderdaad niet op bij LeasePlan Bank:
Internetsparen
pi_134915374
Dat kon ik wel zien aankomen, om die reden men geld gewoon bij de NN laten staan :)
pi_134916671
Dank voor de rekenvoorbeelden hier en daar. ^O^
pi_134916678
Damn.. had net het geld bij LPB neergezet. Nu kan het dus weer terug naar Moneyou ..
pi_134917078
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:34 schreef roadrats het volgende:

[..]

Naar mijn idee kun je het ook anders benaderen: Ga er even van uit dat je het geld inderdaad 1 week kwijt bent vanwege overboekingen etc. In die week pak je op 2500,- maar liefst 5,- opbrengst, op jaarbasis zou dat dus zijn 52 x 5,- = 260,- euro En 260,- is maar liefst 10,4% van je ingelegde 2500,- (en dan tel ik de rente die je in die paar dagen van de ING krijgt gemakshalve maar even niet mee).
Ja zeg...zo kan ik ook naar mij toe rekenen.

Op Jaarbasis :6
Those were the days... >:O
pi_134917329
Is er al nieuws van andere rentes?
Top 5 China producten
pi_134922649
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:28 schreef roadrats het volgende:
Dit schiet inderdaad niet op bij LeasePlan Bank:
Internetsparen
Net een rekening geopend :') .
Die laten we dan maar leegstaan.
pi_134922791
Maar gelijk weer terug overschrijven naar moneyou of is de verwachting dat moneyou binnen 1 week ook een update gaat geven?
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:38:21 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134923149
Even voor de bigger picture: het yield verloop van euro AAA-rated staatsobligaties

:7
Mijn reisverslagen
pi_134923173
quote:

[..]

De saldogroei wordt bepaald tussen 30 maart - 29 december. Ik zorg dat ik een flink bedrag op 26 maart (voor de zekerheid) van mijn NN rekening overmaak naar ING. Op 1 april weer terug naar NN, makkelijk verdiend! :)
Ga ik ook doen. Wel even met het weekend rekening houden ;).
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:40:05 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134923243
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Net een rekening geopend :') .
Die laten we dan maar leegstaan.
Spaarrekeningen kun je nooit genoeg hebben! Vroeg of laat is die rente weer concurrerend en dan is die rekening alvast open.
Mijn reisverslagen
pi_134923807
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:31 schreef Brad het volgende:
Maar gelijk weer terug overschrijven naar moneyou of is de verwachting dat moneyou binnen 1 week ook een update gaat geven?
De Euribor is gestegen in de tussentijd, en MoneYou zat al een tijdje op 1,80%. Waarschijnlijk zakken ze dus niet, maar het kan natuurlijk altijd.
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:46:15 #58
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_134926023
Kinderrekening ING per 1 maart 2014 van 2,0 % naar 1,75%. Op zich logisch want je kan daar als ouder eenvoudig geld op- en afboeken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_134926089
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
pi_134926211
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef k_man het volgende:
Nog maar even een depositootje afgesloten bij LPB. Krijg ik toch nog even meer dan 2%.
Vanaf 1 jaar blijft de rente gewoon hetzelfde
pi_134926905
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:47 schreef k_man het volgende:
Je kan tot 3 januari nog tegen de oude tarieven het afsluiten volgens mij, dus ik wacht nog even om te kijken wat de andere toko's doen.
Top 5 China producten
pi_134927982
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:51 schreef yes-yes het volgende:

[..]

Vanaf 1 jaar blijft de rente gewoon hetzelfde
Ja, daarom dus.
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:50:55 #63
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134928677
Zojuist maar een NN spaarrekening geopend, gaat het geld daarheen voordat het eind maart naar ing gaat.
pi_134928840
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:38 schreef SeLang het volgende:
Even voor de bigger picture: het yield verloop van euro AAA-rated staatsobligaties

[ afbeelding ]

:7
Opvallend dat in 2007 de yield op kortlopend en langlopend hetzelfde was.
pi_134928938
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:00:07 #66
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_134929045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:57 schreef brulaap112 het volgende:
Helaas loopt mijn huidige LPB op 4 januari af, 2,65% leek een jaar geleden ook al weinig.
Zelfde hier, maar dan op 14 januari.
Wat ook jammer is: op 1 en 3 april lopen de volgende af (ivm ing actie). Maar goed, niks aan te doen.
pi_134929258
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Inflatie is gelukkig nog maar 1,5% (november), de reële rente is dus wel wat verbeterd de afgelopen tijd, maar na aftrek van vermogensrendementsheffing is het nog wel steeds negatief.
Dan het ik niet goed gegoogled, ga je er dus 0,5% op voor uit :
Maar kan me herhinnen dat vroeger de rente op mijn spaarrekening 3 tot 4 % was
Sindsdien is het alleen maar naar beneden gegaan
Is de verwachting dat dat door gaat zetten?
Are you nuts??
pi_134929702
Dit topic maar even in de gaten houden. Ik zit nu nog gewoon bij Rabobank, eigenlijk vooral omdat het gemakkelijk was in combinatie met mijn betaalrekening daar. Ik heb niet extreem veel spaargeld, maar als het veilig is en je toch iets extra's kan 'verdienen' is het mooi.

Omdat ik niet zeker weet of ik er op korte termijn bij kan is deposito niet echt een optie. Natuurlijk kan dat voor drie maanden, maar maakt het dan veel verschil?
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:30:54 #69
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_134932295
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:21 schreef Zocalo het volgende:
Dit topic maar even in de gaten houden. Ik zit nu nog gewoon bij Rabobank, eigenlijk vooral omdat het gemakkelijk was in combinatie met mijn betaalrekening daar. Ik heb niet extreem veel spaargeld, maar als het veilig is en je toch iets extra's kan 'verdienen' is het mooi.

Omdat ik niet zeker weet of ik er op korte termijn bij kan is deposito niet echt een optie. Natuurlijk kan dat voor drie maanden, maar maakt het dan veel verschil?
Je gaat er bij de meeste internetspaarekeningen al snel bijna 0,5% op vooruit ten opzichte van de Rabobank.

Er is een gratis app van LeasePlanBank waarop je kunt zien wat de voordeligste rentes zijn, zowel bij vrij opneembaar als bij deposito's.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:43:31 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134932810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Opvallend dat in 2007 de yield op kortlopend en langlopend hetzelfde was.
Ja in 2007 had 1-jarige NL staatsobligaties gekocht omdat ik verwachtte dat er een aantal banken failliet zouden gaan. Daar kreeg ik toen nog iets meer dan 4% op. Het maakte toen bijna niks uit of je een 1-jaars of een 10-jaars kocht.
Mijn reisverslagen
pi_134947518
En alles is onderweg van Leaseplan naar de Rabo. Nog geen idee waar het daarna heen gaat, MoneYou is een optie. En morgen maar even NN aanvragen denk ik. Alhoewel ik niet weet of die de rente per maand/kwartaal/jaar uitkeren. Dat was wel fijn aan LPB en CB, die kreeg je per maand.
pi_134947992
Als je nu geld overboekt van Rabo naar LPB, staat het er dan morgen op? Aangezien deposito per 3 jan wijzigt?
pi_134949231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:57 schreef brulaap112 het volgende:
Kan je 't geld reserveren voor die ING-actie
pi_134952630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Tha_Duck het volgende:
En alles is onderweg van Leaseplan naar de Rabo. Nog geen idee waar het daarna heen gaat, MoneYou is een optie. En morgen maar even NN aanvragen denk ik. Alhoewel ik niet weet of die de rente per maand/kwartaal/jaar uitkeren. Dat was wel fijn aan LPB en CB, die kreeg je per maand.
Rentebijschrijving NN = 1x per jaar op 1 november.
  woensdag 1 januari 2014 @ 16:09:31 #75
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_134952818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:59 schreef RicDan het volgende:

[..]

Rentebijschrijving NN = 1x per jaar op 1 november.
Ik heb het even nagekeken, aangezien ik in oktober een rekening daar had geopend en in november geen rentebijschrijving heb gehad:

quote:
De rente wordt per jaar achteraf uitgekeerd door dit bij te schrijven op de internetspaarrekening. Deze bijschrijving vindt plaats op de eerste dag na 1 januari waarop dit volgens de systemen van de bank verwerkt kan worden met de datum van 1 januari.
Op / rond 1 januari dus.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_134953428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik heb het even nagekeken, aangezien ik in oktober een rekening daar had geopend en in november geen rentebijschrijving heb gehad:

[..]

Op / rond 1 januari dus.
Even gecheckt en je hebt gelijk hoor, ik spaarde voorheen bij de WestlandUtrecht Bank, wat verder ging onder de vlag van NN. Dus kreeg het in 2013 schijnbaar nog keurig op/rond 1 november :P
pi_134955088
Ik heb 1 internetspaarrekening bij LPB... ik zie per 1-1-2014 2 rentebedragen staan... iemand een idee hoe dat zit?
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:39:17 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134955161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:36 schreef elkravo het volgende:
Ik heb 1 internetspaarrekening bij LPB... ik zie per 1-1-2014 2 rentebedragen staan... iemand een idee hoe dat zit?
Ik heb even ingelogd, maar ik zie het niet.
pi_134955720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb even ingelogd, maar ik zie het niet.
Transactieovericht - rekening selecteren en verzenden drukken..
Moet je wel iets op je rekening hebben staan, anders krijg je geen rente natuurlijk...
  woensdag 1 januari 2014 @ 18:38:08 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134956668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:01 schreef elkravo het volgende:

[..]

Transactieovericht - rekening selecteren en verzenden drukken..
Moet je wel iets op je rekening hebben staan, anders krijg je geen rente natuurlijk...
Ik zie niks bijzonders. 1-1-2014 netjes 1x rente bijgeschreven.
pi_134956732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:36 schreef elkravo het volgende:
had je een deposito dat afliep en dat het de rente daarvan is?
pi_134956977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:41 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

had je een deposito dat afliep en dat het de rente daarvan is?
nope :N
De bedragen bij elkaar zijn trouwens wel wat ik aan totale rente over december verwachtte... dus heb niet iets teveel gehad of zo... alleen raar die splitsing, alsof ze rond 14 december gehakt hebben qua renteperioden.
  woensdag 1 januari 2014 @ 20:15:11 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134959822
==> Elkravo: ook geen deposito dat nog doorloopt? Sommige banken (en ik weet niet uit m'n hoofd welke) schrijven de rente "tot dan" op 1 januari bij.
pi_134959938
Niet gewoon de 1.96 die geldig was tot 31-12-2013 en dan de nieuwe rente met 1.72?
Top 5 China producten
pi_134962925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:18 schreef rene90 het volgende:
Niet gewoon de 1.96 die geldig was tot 31-12-2013 en dan de nieuwe rente met 1.72?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:15 schreef RemcoDelft het volgende:
==> Elkravo: ook geen deposito dat nog doorloopt? Sommige banken (en ik weet niet uit m'n hoofd welke) schrijven de rente "tot dan" op 1 januari bij.
Nope... en nope... op 1e dag van de maand keert LPB de rente uit over vorige maand. That's all, en die was de hele maan 1,96%.
pi_134963301
quote:

[..]
...

Als je 250k bij ING stalt loop je dan wel bijna 2 maanden voor 150k risico bij omvallen van ING.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_134964135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:29 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Als je 250k bij ING stalt loop je dan wel bijna 2 maanden voor 150k risico bij omvallen van ING.
Dat is waar, maar hoe groot is die kans nou?
De kans dat SeLang de top van Everest haalt in die periode is een stuk groter.
pi_134964355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:29 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Een weekend. Maar het zou een leuk moment zijn voor een faillissement inderdaad :Y)
pi_134964713
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:50 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Een weekend. Maar het zou een leuk moment zijn voor een faillissement inderdaad :Y)
Normaal idd een weekend (of 5 dagen ivm max 50k/dag mogen overmaken bij ING), maar als je, zoals Selang aangeeft bijna 2 maanden op vakantie bent, zonder internet bankieren...

De Eypozone is bepaald nog niet uit de schulden crisis, en de banken zeker ook niet. Geslaagd voor 'stress'test of niet. Bail-ins, zoals in Cyprus, zijn dan ook zeker niet uit te sluiten.
pi_134965227
Ah, inderdaad.

Het gaat hoe dan ook een 'interessante' tijd worden in Europa, we zullen zien.
pi_134965295
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:57 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Normaal idd een weekend (of 5 dagen ivm max 50k/dag mogen overmaken bij ING), maar als je, zoals Selang aangeeft bijna 2 maanden op vakantie bent, zonder internet bankieren...

De Eypozone is bepaald nog niet uit de schulden crisis, en de banken zeker ook niet. Geslaagd voor 'stress'test of niet. Bail-ins, zoals in Cyprus, zijn dan ook zeker niet uit te sluiten.
Nederlands grootste bank gaat echt niet failliet. De staat is al eerder bijgesprongen en zal dat, wanneer nodig, gewoon weer doen.
pi_134965434
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:07 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Nederlands grootste bank gaat echt niet failliet. De staat is al eerder bijgesprongen en zal dat, wanneer nodig, gewoon weer doen.
Dat hoop en verwacht je, maar dat kan je niet zeker weten.

Overigens zijn de banken in Cyprus volgens mij ook niet failliet gegaan, maar zijn de rekeninghouders met > 100.000 Eypo gewoon genaaid / ge-bail-int. Dat kan in NL ook heel goed gebeuren, want electoraal is die groep totaal oninteressant.
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:03:21 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134975304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
Op / rond 1 januari dus.
Hier niks in januari op mijn WUB/NN-rekening. Ik ga uit van november.
pi_134975318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:57 schreef Poekieman het volgende:

[..]

spaargeld doet pas mee met de bail in na 2016, als ik het goed begrepen heb.
  donderdag 2 januari 2014 @ 09:33:23 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134975618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:05 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

spaargeld doet pas mee met de bail in na 2016, als ik het goed begrepen heb.
Dan gaat die wet officieel in, maar maak je geen illusies: als er een bank voor die tijd in de problemen komt dan word je ook gewoon ingebaild boven de 100k.

Wat betreft die ING actie: ik doe sowieso mee met 100k. Maar of ik voor de volle 500 euro bonus ga (en het bail-in risico neem voor 2 maanden) beslis ik pas eind februari.
Mijn reisverslagen
pi_134976687
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan gaat die wet officieel in, maar maak je geen illusies: als er een bank voor die tijd in de problemen komt dan word je ook gewoon ingebaild boven de 100k.

Wat betreft die ING actie: ik doe sowieso mee met 100k. Maar of ik voor de volle 500 euro bonus ga (en het bail-in risico neem voor 2 maanden) beslis ik pas eind februari.
Stuur gewoon even je logingegevens naar mij, dan regel ik het voor je!

c_/
pi_134978139
quote:
Nationale-Nederlanden wint Gouden Spaarvarken 2013
Het Gouden Spaarvarken, de prijs voor de best renderende spaarrekening zonder beperkende voorwaarden, is over 2013 gewonnen door Nationale-Nederlanden met de ‘Internetsparen’ rekening. Vergelijkingssite http://www.SpaarInformatie.nl/ die de prijs voor het vijfde jaar op rij uitreikt, houdt voor spaarrekeningen het hele jaar dagelijks alle spaarrentes op de Nederlandse spaarmarkt bij. Over heel 2013 heeft de ‘Internetsparen’ rekening van Nationale-Nederlanden een effectieve rente opgeleverd van 2,01% het hoogste gemiddelde rendement van alle spaarrekeningen.

Vanuit een spaarders oogpunt bekeken wint dit spaarproduct het Gouden Spaarvarken voor het tweede jaar op rij. Vorig jaar won WestlandUtrecht Bank met de ‘SpaarOnline Rekening’ de prijs. In juli 2013 is dit spaarproduct overgegaan naar Nationale-Nederlanden die gedurende de rest van het jaar het stabiele rentebeleid heeft voortgezet.

De tweede en derde plaats wordt ingenomen door de ‘Spaarrekening’ van ICBC en de ‘Internetspaarrekening’ van Argenta beide met een rente van 2,00%. Ook dit jaar bleven de grootbanken zoals ABN AMRO, Rabobank en ING achter. Bij hen lag de gemiddelde rente van een spaarrekening zonder voorwaarden in 2013 ruim 0,60% lager rond de 1,4%.

Renteverloop 2013
Vanaf het begin van 2013 is de gemiddelde spaarrente van de top-10 omlaag gekropen van 2,4% naar 1,8% aan het einde van het jaar. Het hele jaar door waren de renteverschillen in de top-10 zeer klein. In de eerste helft van het jaar volgde Banken elkaar snel op met de renteverlagingen. In de tweede helft van het jaar was de hoogste rente stabiel. Dit jaar zagen we een nieuwkomer in de top-3 komen: ICBC die ondanks de recente renteverlaging over 2013 gemiddeld 2,00% rente opleverde. Hoe de spaarrente zich in 2013 gaat ontwikkelen is niet exact bekend. Dit zal onder meer afhangen van de ontwikkelingen van de wereld economie en het bijbehorende rentetarief van onder andere de ECB. De verwachting is dat zeker in het eerste half jaar van 2014 de spaarrente stabiel zal blijven.

Haal meer uit uw spaargeld
Opvallend is dat integenstelling tot 2012 er in 2013 niet veel gespaard werd. Het totale spaartegoed is volgens de cijfers van het CBS in 2013 stabiel gebleven op ongeveer 326 Miljard Euro terwijl het jaar daarvoor dat spaartegoed met 20 Miljard Euro was gestegen. Helaas liepen veel mensen ook in 2013 nog spaarrente mis, in totaal zo’n 1,95 Miljard Euro: gemiddeld ontvangen we zo’n 1,45% rente terwijl bijvoorbeeld de winnaar van het Gouden Spaarvarken, Nationale-Nederlanden, op dit moment een spaarrente van 1,85% geeft. Veel mensen zouden er goed aan doen hun spaarrente te vergelijken met die van andere spaarrekeningen en bij grote verschillen een overstap te overwegen. Om het vergelijken van spaarrentes nog eenvoudiger te maken is recent RenteWekker gelanceerd. De nu al ruim 2.000 gebruikers worden middels een persoonlijke rentelijst op de hoogte gehouden van de actuele spaarrente. Veel gebruikers hebben hierdoor meer rente uit hun spaargeld gehaald.
http://www.spaarinformatie.nl/gouden-spaarvarken/2013/
pi_134978613
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:17:24 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134979004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef nhero het volgende:
Indien ik voor 4 dagen (stel) ¤40.000 van iemand leen en dit na die 4 dagen weer terugstort, hoe wordt dit dan belastingtechnisch gezien?
Wat wil je precies weten? Je hebt 40k naar iemand toe gestort om de vrh te ontduiken en nu wil je het terug laten storten?
pi_134979071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten? Je hebt 40k naar iemand toe gestort om de vrh te ontduiken en nu wil je het terug laten storten?
Nee het is voor de ING actie;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')