quote:Op zondag 29 december 2013 12:21 schreef Mabawa. het volgende:
Boks Limone, ik zit er nu ook midden in. Voor hem ga ik graag volledig mee in zijn schema, maar stiekem vind ik het best lastig.
Maar niet lastig om het zo te doen, maar ik word er toch een beetje onzeker van. Vooral toen ik de vraag kreeg of ik niet bang was dat hij niets anders gaat willen dan op mij hangen. Pfff wat een irritante vraag. Van tevoren wist ik prima wat ik wilde en was ik niet van plan om me daardoor rot te laten voelen, maar nu 'twijfel' ik toch. Gevoel vs verstand. Of zoiets...
Hier ook liefde voor de draagdoek.
Maar die potjes zijn ook echt uberlekkerquote:Op zondag 29 december 2013 12:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh nee, Noor slaapt echt niet in dat ding. Dat zie ik niet gebeuren. Misschien zijn we er gewoon ook de types niet voor.
Net weer een vers fruithapje gemaakt, maar de lippen gingen weer stijf op elkaar, tegen de lepel aanmeppen, hoofd wegdraaien.. Potje gepakt en happerdehap.
Zucht
Oh Bram krijgt op het kdv ook vers hoor. En zelf een banaan laten slopen?quote:Op zondag 29 december 2013 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dat zal, maar ik wil juf toch ook wel aan het verse fruit hebben eigenlijk. Dure hobby die potjes!
Ze weet in elk geval wat ze wilt.quote:Op zondag 29 december 2013 12:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja op het kdv krijgt ze ook vers, maar daar eet ze het dus ook niet. Hooguit paar hapjes, met veel misbaar en ellende. Banaan al eens voor haar neergelegd, die komt grotendeels op de grond terecht.
Heb peer geprobeerd, appel, banaan... maar ze mot het gewoon niet.
Ik drink gewoon wel alcohol. Jij kolft toch af? Je kan tussen je glas champagne en de volgende keer kolven minimaal 2 uur ertussen laten, dan zit er niets meer in je melk.quote:Op zondag 29 december 2013 12:52 schreef angelatje het volgende:
Hier ook druk met baby en weinig tijd om te posten. Lees wel alles mee, maar kom gewoon nergens meer aan toe.
Ik heb K gister voor het eerst in de manduca gehad. Hij was klaarwakker, maar toen hij erin zat viel hij bijna meteen in slaap![]()
Ik wil er ook mee naar buiten, maar wat trek je een baby aan in een draagzak/doek? Gewoon kleertjes en een jasje lijkt me niet warm genoeg. ( woon op de ruimte, dus altijd veel wind)
En drinken jullie alcohol als je bv geeft? Ik zou graag met oud en nieuw een glaasje drinken, maar de meningen zijn nogal verdeeld over of het nou wel kan of niet. Hoe doen jullie dat?
Misschien moet je je eigen hapje in een potje doen?quote:Op zondag 29 december 2013 12:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja op het kdv krijgt ze ook vers, maar daar eet ze het dus ook niet. Hooguit paar hapjes, met veel misbaar en ellende. Banaan al eens voor haar neergelegd, die komt grotendeels op de grond terecht.
Heb peer geprobeerd, appel, banaan... maar ze mot het gewoon niet.
Ja dat hadden wij ook al bedachtquote:Op zondag 29 december 2013 12:56 schreef Sull het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen hapje in een potje doen?![]()
Of met water of sap aanlengen, zodat het nog wat papperiger wordt zeg maar (of wat is anders het verschil tussen pot en vers?).
Langzaam me elkaar mengen misschien een idee? Eerst 1-2 lepeltjes vers erdoor en zo opbouwen?quote:Op zondag 29 december 2013 12:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja dat hadden wij ook al bedacht. Ik probeer het steeds zoveel mogelijk op het potje te laten lijken, maar ze trapt er niet in
.
Oh dat vind ik nog wel een goede tip! Banaan prakken en die erdoor doen idd. Dat ga ik eens proberen, thnx!quote:Op zondag 29 december 2013 13:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Langzaam me elkaar mengen misschien een idee? Eerst 1-2 lepeltjes vers erdoor en zo opbouwen?
You're welcomequote:Op zondag 29 december 2013 13:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oh dat vind ik nog wel een goede tip! Banaan prakken en die erdoor doen idd. Dat ga ik eens proberen, thnx!
Waarom alleen biologisch?quote:Op zondag 29 december 2013 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, zal ook wel. Maar ik koop uitsluitend biologische potjes (Etos tot dusver) en ik vind 79 cent per potje best prijzig, aangezien ze wel dagelijks zo'n hapje krijgt.
Ze keek wel heul boos op de fb-fotoquote:Op zondag 29 december 2013 16:22 schreef GotC het volgende:
Ik zag wel een foto van belle voorbij schuiven op FB.. maar ik vroeg me ook al een paar dagen af waar ze was. Hoop dat alles goed gaat en dat ze gewoon druk is met genieten van haar gezin en familie.
Ik heb hier pas nog een potje (niet-biologisch) staan bestuderen, en daar zaten volgens mij ook geen e-nummers en conserveringsmiddelen in. Misschien verschilt het per smaak/ merk?quote:Op zondag 29 december 2013 18:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Biologisch omdat ik het nog niet nodig vind dat ze dingen als conserveringsmiddelen en E-nummers enzo binnenkrijgt.
Die's leuk. NEXT? Zou m J. ook zo aangetrokken hebben. Hij wordt nu wat wijs voor schattige pakjes, dus die doen we alleen nog op luie zondagenquote:Op zondag 29 december 2013 16:38 schreef GotC het volgende:
Ik ben momenteel ook zo blij Hij past nu alle fantastische boxpakjes die ik tijdens m'n zwangerschap in de UK heb gekocht Zoals deze:
Ja... Zit te kijken op bol, maar 80¤?! Dat vind ik toch een beetje te dol.quote:Op zondag 29 december 2013 19:54 schreef -mandy- het volgende:
Braun heeft hele goede staafmixers in combinatie met hakmolen en elektrische garde. ideaal!
Dat dacht ik al, J. had in het voorjaar 2 pyjama's uit dezelfde serie. Die waren zo tof, maar ja, hij past niet meer in maat 56...quote:Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef GotC het volgende:
MM, is idd NextWel in mei dit jaar gekocht. Boxpakjes zijn ideaal voor in het weekend
Een mango is hier echt wel duurder dan 79 cent, dus ja, voor de prijs hoef je dat niet te doen. Bananen en appels wel goedkoper natuurlijk, maar ook een baby wil wel eens afwisselingquote:Op zondag 29 december 2013 19:50 schreef Spirit82 het volgende:
En anders potjes, tja, ik vind vers fruit ook niet heel goedkoop eigenlijk
quote:Op zondag 29 december 2013 20:23 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb deze, al gekocht voordat ik kindjes had, echt ideaal! Ik ben niet van huishoudelijke apparaten zoals keukenmachines, broodroosters, citruspers e.d. maar deze combi is de uitzondering, daar kan ik eigenlijk alles mee, taarten maken, babyvoeding pureren of grof malen, slagroom kloppen, brooddeeg maken, nou ja.
Tot zover deze huisvrouwenpost.....![]()
[ afbeelding ]
Ja, ik vind m ook fijn, maar hij krijgt t fruit dus niet fijn genoeg voor madam.quote:
Ik voegde in het begin flink wat water toe..quote:Op zondag 29 december 2013 20:34 schreef Juud79 het volgende:
Maar een blender krijgt het toch wel glad? En idd anders een beetje opvolgmelk of wat babyliga toevoegen?
Moet je meteen doen na het mixen, afspoelen onder de warme kraan, dan is het zo schoon, maar laat je het even staan, dan ben je zuur.....quote:Op zondag 29 december 2013 20:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan het schoonmaken van de blender. De kan is enorm, kan niet in de vaatwasser... Dus ik moet gewoon zo'n staafmixer
.
Awquote:Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ohja Gotc, ik vergeet helemaal te zeggen dat ik jouw kereltje echt zo ontzettendvind. Ik wil hem
die doek ligt normaal over de box zodat de kat niet in de box gaat liggen. Hij had zich er nu onderdoor gewurmd dus ik had sac er even naast gelegd voor de foto. sac er weer uit en kat eruit gebonjourd en dan haal ik de box altijd leeg.quote:Op zondag 29 december 2013 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ferrari, wat at ze dan toen ze niks wilde. Je foto is wel een zoekplaatje haha! Vind je het niet eng, die kat en losse doeken in de box?
Rijstebloem al geprobeerd, vindt ze vies.
Spirit, ik ben fan van de Avent.
M'n baby burritos, patat, pizza en lasagne laten mee raply'en gaat me wat ver. Bram eet gewoon apart.quote:Op zondag 29 december 2013 21:16 schreef Pvoesss het volgende:
Alleen al van het idee word ik moe
Doe mij maar gewoon met de pot mee ala rapley .
Ik werd zelfs door jou getipt over dat geweldige broekje. Heb hier ook de laatste mt 74 meegenomen laatst, sorry. Heb je inmiddels al een tweede?quote:Op zondag 29 december 2013 18:15 schreef Kyara het volgende:
Ik vroeg me idd ook al af waar Belle was. Komt ze naar de meet eigenlijk? Hoop het wel!
Femkeleuk broekje trouwens!
GotC, wat een schatje en wat een leuk pakje!
Bij Stef hebben we half dat, half potjes gedaan (hij wilde geen vers gemalen eten en ik vond rapley niet altíjd even chill), bij Isabel is er nog nooit een potje in huis geweest, zij eet al vanaf het begin nagenoeg met de pot mee. Ze wordt ook gewoon boos als je haar prutjes geeft, ze wil wat wij hebbenquote:Op zondag 29 december 2013 21:16 schreef Pvoesss het volgende:
+1quote:Op zondag 29 december 2013 21:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
M'n baby burritos, patat, pizza en lasagne laten mee raply'en gaat me wat ver. Bram eet gewoon apart.
Die heb ik ook al een jaar of 10.quote:Op zondag 29 december 2013 20:23 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb deze, al gekocht voordat ik kindjes had, echt ideaal! Ik ben niet van huishoudelijke apparaten zoals keukenmachines, broodroosters, citruspers e.d. maar deze combi is de uitzondering, daar kan ik eigenlijk alles mee, taarten maken, babyvoeding pureren of grof malen, slagroom kloppen, brooddeeg maken, nou ja.
Tot zover deze huisvrouwenpost.....![]()
[ afbeelding ]
En dit schreef ik vanuit het ziekenhuis. 24 uur later waren ze erquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:35 schreef Kyara het volgende:
En af en toe hoor je babygehuil en dat is enerzijdsen anderszijds
Ben er eigenlijk nog helemaal niet aan toe
Wij eten een soort van gezond als de meiden er zijn, maar dat betekent dus de helft van de week gewoon ongezonde meuk naar binnen duwen.quote:Op zondag 29 december 2013 21:23 schreef Pvoesss het volgende:
Aahja wij eten eigenlijk wel bijna altijd op een manier dat een baby prima mee kan doen
Wil niet zeggen dat wij ongezond eten, maar babyvriendelijk, neuh... Moet ie toch eerst wat kiezen krijgen, wil ie alles volledig met ons mee-etenquote:Op zondag 29 december 2013 21:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij eten een soort van gezond als de meiden er zijn, maar dat betekent dus de helft van de week gewoon ongezonde meuk naar binnen duwen.
Het is bijna nieuw jaar, dan is dat ook weer voorbij. Tot die tijd eat all the burritos!
Ja, maar rapley werkt niet echt voor mijn muppetquote:Op zondag 29 december 2013 21:16 schreef Pvoesss het volgende:
Wij eten gewoon heel veel ongezonde meuk. Het is niet voor niets dat er straks in 1x het roer om gaat.quote:Op zondag 29 december 2013 21:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat wij ongezond eten, maar babyvriendelijk, neuh... Moet ie toch eerst wat kiezen krijgen, wil ie alles volledig met ons mee-eten
Maar ik ben aan de slag met opperdepop. Eerste gerecht vonden vriend en ik iig lekker.
Bram flikkert alles op de grond. En ik wil gewoon dat hij eet, klaar. Niet dat gedoe met oh hij eet wel als hij honger heeft en dan geeft hij zelf wel aan of hij nog wilt. Want als hij niet meer wilt eten krijg ik er ook geen lepel in.quote:Op zondag 29 december 2013 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, maar rapley werkt niet echt voor mijn muppet.
Eh, in mijn lasagne geen groente. Ja tomatensaus.quote:Op zondag 29 december 2013 21:36 schreef Juud79 het volgende:
Wij eten eigenlijk alle dagen van de week wel gezond, in ieder geval wel zo dat Lientje mee kan eten.
Ik vind dat dat wel een beetje bij het krijgen van kindjes hoort, dat je rekening met ze moet houden voor wat betreft het eten dat je in huis haalt.
Als je lasagne maakt kan je toch een stuk courgette bijv eruit halen voor je baby?
Ik bewaarde ook vaak iets van een dag, bijv een paar boontjes, wat aard, wat stukjes pasta of wat bloemkool, dat gaf ik dan als we bijv pannenkoek aten de volgende dag ofzo.
Ik geef graag dingen volgens Rapley, maar vind een prakje zo af en toe ook prima. Zeker als ik eens onderweg ben is dat wel makkelijk.
Ja, hij sliep vaak een gedeelte van de nacht boven op mij.quote:Op zondag 29 december 2013 21:38 schreef Soempie het volgende:
Had nog een vraag aan je. Ik kan me herinneren dat M. in het begin 's nachts op je sliep? J. doet dat nu ook bij mij (ook overdag trouwens...). Werd dat vanzelf minder?
Als ik een keer ongezond wil doen, is het een keer in de drie maanden eens frietjes halen en dan doen we dan als lunch, voor DL alleen frietjes, zonder zout met wat zaanse mayo.quote:Op zondag 29 december 2013 21:41 schreef L-E het volgende:
Nou ja, doel van Rapley is ook niet perse om eten in de baby te krijgen, maar om die baby het eten te laten ontdekken. Als je doel is dat je baby x gram fruit en groente binnen krijgt is Rapley not the way to go, mee eens.
Verder hier net als Juud. Wij eten bewust, en als de kinderen op bed zijn doen we wel eens heel ongezond, maar onze jongetjes kunnen zonder problemen met de pot mee eten.
+1 op al je laatste posts zo ongeveerquote:Op zondag 29 december 2013 21:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram flikkert alles op de grond. En ik wil gewoon dat hij eet, klaar. Niet dat gedoe met oh hij eet wel als hij honger heeft en dan geeft hij zelf wel aan of hij nog wilt. Want als hij niet meer wilt eten krijg ik er ook geen lepel in.
Wij eten "hartige" pannenkoeken.quote:Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef Juud79 het volgende:
Ik moest al over iets heen stappen om pannenkoeken als warme maaltijd te geven, maar daar doe ik haar zo'n plezier mee en ik vind het zelf wel makkelijk soms, zo klaar... wel met appelmoes ipv stroop oid.
Al geprobeerd om op de buik weg te leggen, hier was dat vaak de beste optie en dan een dekentje erover en lekker instoppen. Wel in de box overigens hoor....quote:Op zondag 29 december 2013 21:38 schreef Soempie het volgende:
Kyara, bijzonder om zo terug te -kunnen- lezen.![]()
Had nog een vraag aan je. Ik kan me herinneren dat M. in het begin 's nachts op je sliep? J. doet dat nu ook bij mij (ook overdag trouwens...). Werd dat vanzelf minder?
ik geloof dat het over 's nachts gingquote:Op zondag 29 december 2013 21:50 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Al geprobeerd om op de buik weg te leggen, hier was dat vaak de beste optie en dan een dekentje erover en lekker instoppen. Wel in de box overigens hoor....
Ik gaf er ook veel aan toe, maar toch wel vaak ook weggelegd om het in ieder geval te proberen aangezien er nog een rondloopt en het ook fijn is soms je handen vrij te hebben.
Ja, doe ik voor mezelf ook, Lientje doe ik daar niet zo'n plezier mee en ontbijtspek geef ik haar niet.quote:Op zondag 29 december 2013 21:50 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wij eten "hartige" pannenkoeken.
Je kan er prima champignons, tomaat en paprika enzo doorheen mikken.
Beetje kaas erbij of ontbijstpek! (dat vind ik zelf erg lekker erbij)
+1quote:Op zondag 29 december 2013 21:48 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
+1 op al je laatste posts zo ongeveerWij eten ook graag gekruid bijvoorbeeld en dat krijgt Isa echt nog niet. En potjes zijn volgens mij even gezond als vers. Ik snap alleen niet hoe het kan dat die dingen zo lang houdbaar zijn zonder conserveermiddelen
Isa geeft ook heel goed aan als ze vol zit, flessen worden ineens resoluut weggeduwd en eten is om mee te spelen als je vol zit en om uit je mond te pulken en over tafel te smeren![]()
Heeft iemand trouwens nog tips voor een grote eter? Isa eet 2 boterhammen voor de lunch (jawel), tussendoor nog een 150ml fles en een rijstewater ofzo, en bij avondeten 200 gram potje of vers (ongeveer) en 2 a 3 eetlepels yoghurt, maar ik weet niet of ze dan wel genoeg heeft gehad bij het avondeten. Vol zit ze dan niet, want daarna eet ze vaak ook nog wat hapjes van ons mee. Moeten we meer avondeten geven? Of een fles erbij? Hoe doen jullie dat?
Mijn baby is stuk, als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.quote:Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Nog meer? Het is zeker al 100gram... Ik vind het wel moeilijk hoor. Heb echt het idee dat Isa een stuk of 3 lintwormen heeft als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.
Ben benieuwd. Ik vond het heel spannend de 1e dag alleen. Probeer in elk geval tegen jezelf te zeggen dat de zorg voor de kinderen het belangrijkste is, de rest komt wel (of niet).quote:Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef Soempie het volgende:
Ah ja, J. is van het 's nachts clusteren en dan val ik dus ook in slaap als ik naast haar lig.Later in de nacht slaapt ze na het drinken op me, zoals M. bij jou. Wegleggen werkt niet.
Ik zie wat op tegen donderdag. Dan gaat Wiebel weer werken en heb ik in m'n eentje M. en plakJ.Uitdaging! Draagdoek werkt wel goed, gelukkig.
Oh, dan heb je grotere eetlepels dan ik. 2 a 3 eetlepels is bij mij geen 100 gramquote:Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Nog meer? Het is zeker al 100gram... Ik vind het wel moeilijk hoor. Heb echt het idee dat Isa een stuk of 3 lintwormen heeft als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.
Boks!quote:Op zondag 29 december 2013 21:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
+1
Ik denk dat J. een stiekum broertje van Isa is...
Wat betreft de houdbaarheid: steriliseren/ pasteuriseren. Wat ze dus ook doen met houdbare melk![]()
Hier trouwens veel meer yoghurt, denk zon 150 gram? En s ochtends 2 stuks fruit...
Niet gek toch. Het is sowieso al een tijd van terugblikken, dat doe je logischerwijs nog meer in jouw situatie. Ik las de afgelopen dagen ergens dat je toch wel moeite hebt met de vroeggeboorte. Meer dan gewoonlijk?quote:
quote:Op zondag 29 december 2013 22:02 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en men schrijft hier ook wel eens dat hun kind een maisboogje krijgt. Isa hakt er rustig 5 weg, in 3 seconden ofzo. Daarna verstop ik de zak.
Ja, je hebt nu toch wat meer afstand tot alles. Maar merk wel dat sommige dingen me nog wel een beetje dwars zitten. Vooral door het feit dat ik er nog zo niet aan toe was, heb ik soms het gevoel dat ik ze een beetje tekort heb gedaan. Ik ben er die hele ziekenhuisperiode voor ze geweest maar niet echt emotioneel.quote:Op zondag 29 december 2013 22:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Niet gek toch. Het is sowieso al een tijd van terugblikken, dat doe je logischerwijs nog meer in jouw situatie. Ik las de afgelopen dagen ergens dat je toch wel moeite hebt met de vroeggeboorte. Meer dan gewoonlijk?
Die zeiden nog meer bijvoeding en minder flessen en dat doen we al. Maar kom op, mijn baby van 8 kg eet nu ongeveer net zoveel als ik op een dag! Althans, als mijn slanke ik deedquote:Op zondag 29 december 2013 21:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Mijn baby is stuk, als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.
Wat zei het cb hier eigenlijk van, ik kan me herinneren dat je haar eetpatroon met hen wilde overleggen?
Ik heb jouw laatste maand ook meteen teruggelezenquote:Op zondag 29 december 2013 22:04 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara wat leuk om terug te lezen, maar wat blijft jammer dat jouw zwangerschap veel te snel en zo onverwacht eindigde.Maar ik ga ook denk ik binnenkort de laatste maand van mij eens teruglezen
Die late fles kan er wellicht af als je haar met het avondeten goed vol laat eten.quote:Op zondag 29 december 2013 22:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Boks!
Ik heb de ochtend maar even weggelaten. Daar krijgt ze nog een fles en idd 1,5 stuk fruit en om 22:30 ook nog een late fles.
Oh en men schrijft hier ook wel eens dat hun kind een maisboogje krijgt. Isa hakt er rustig 5 weg, in 3 seconden ofzo. Daarna verstop ik de zak.
Dat laatste heb ik ook. En vast wel meer prematuurmama's. Niet om jouw gevoel daarmee weg te maken, maar het is niet gek in ieder geval. Je was er niet aan toe, en ze waren er wel al, en ik denk dat je hebt gedaan wat je kon om ze te geven waar ze behoefte aan hadden. Had je dingen echt beter of anders willen doen, als je nu terug kijkt?quote:Op zondag 29 december 2013 22:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, je hebt nu toch wat meer afstand tot alles. Maar merk wel dat sommige dingen me nog wel een beetje dwars zitten. Vooral door het feit dat ik er nog zo niet aan toe was, heb ik soms het gevoel dat ik ze een beetje tekort heb gedaan. Ik ben er die hele ziekenhuisperiode voor ze geweest maar niet echt emotioneel.
Ik vind dat dat er pas inhakt op het moment dat het echt een flinke band met je kindje hebt, zo na een paar maanden. Ik herken het wel hoor, ik denk er nu ook wel eens, dat ie die drie weken alleen in het ziekenhuis heeft gelegen en ik er maar twee keer per dag een tijd was....quote:Op zondag 29 december 2013 22:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, je hebt nu toch wat meer afstand tot alles. Maar merk wel dat sommige dingen me nog wel een beetje dwars zitten. Vooral door het feit dat ik er nog zo niet aan toe was, heb ik soms het gevoel dat ik ze een beetje tekort heb gedaan. Ik ben er die hele ziekenhuisperiode voor ze geweest maar niet echt emotioneel.
Dit is zo herkenbaar, ik heb dat gevoel ook over J. fysiek was ik r, maar emotioneel was ik r helemaal nog niet aan toe, dus heb t idee dat ik m niet genoeg knuffels en liefde heb gegeven. En hij lag daar maar alleen in dat ziekenhuisbedje de hele dagquote:Op zondag 29 december 2013 22:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Draagdoek!quote:Op zondag 29 december 2013 22:01 schreef Soempie het volgende:
Overdag wel op buik en zij gelegd, maar dat werkte ook niet. Ik moet dus even bedenken hoe ik de boel ga organiseren als we met z'n drietjes zijn.
Dat dus, exact dat bedoel ikquote:Op zondag 29 december 2013 22:08 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik vind dat dat er pas inhakt op het moment dat het echt een flinke band met je kindje hebt, zo na een paar maanden. Ik herken het wel hoor, ik denk er nu ook wel eens, dat ie die drie weken alleen in het ziekenhuis heeft gelegen en ik er maar twee keer per dag een tijd was....
Maar het was niet anders en hij sliep toch bijna de gehele dag en ze waren onwijs lief en zorgzaam, maar toch he.... dat knaagt en wringt toch want het was niet zoals je het voor ogen had en zoals je het graag wil doen.
+1quote:Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kyara, ik heb echt totaal niet het idee dat je ze tekort doet! Je post altijd zo liefdevol over ze. Je maakt veel foto's (ik maak sporadisch een foto met m'n telefoon), je neemt ze op sleeptouw... Je geeft ze nog borstvoeding... Je bent in mijn ogen een geweldige moeder
. Je doet eerder jezelf tekort!
Beter dan dit kan ik het niet zeggen.quote:Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef Shandaly het volgende:
Kyara![]()
Ik weet zeker dat, mócht je ze al iets tekort hebben gedaan in het begin, wat volgens mij niet zo is, maar goed, voor jouw gevoel, je het in de rest van het jaar ruimschoots goed hebt gemaakt. Supermama!
Hmmm, dat is misschien een idee. Hier wordt ze om 22, 22:30 gewoon wakker voor de fles. Tot ze die krijgt slaapt ze ook heel onrustig en snachts wordt ze ook 100x wakker.quote:Op zondag 29 december 2013 22:05 schreef laziness het volgende:
[..]
Die late fles kan er wellicht af als je haar met het avondeten goed vol laat eten.
Hoeft niet nu natuurlijk al perse maar de bedoeling is uiteindelijk dat ze daar wel genoeg uithaalt om de nacht door te halen.
Mijn schoonzus gaf een tijdlang om 19.00uur nog een fles na het avondeten en dan naar bed en doorslapen tot de volgende ochtend.
Pyjamapapjequote:Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hmmm, dat is misschien een idee. Hier wordt ze om 22, 22:30 gewoon wakker voor de fles. Tot ze die krijgt slaapt ze ook heel onrustig en snachts wordt ze ook 100x wakker.
Hell, weet je, anders proberen we gewoon een keer een pyjamapapje ofzo.
MM, jaaaaLiga vind ik haar te jong voor, maar we hebben wel nijntjekoekjes gehaald en die zijn ook echt verdwenen. Ik lette laatst met de lunch even niet op. Had mevrouw haar bordje met 2 droge boterhammen te pakken en was er 1 al met korst en al aan het verslinden
Isa buigt qua gewicht ook af. Ze begon hoog en ging toen naar de middenlijn terwijl ze met lengte bovenin de grafiek zit. Ik heb ook geen idee waar ze al dat eten laat
Blegh, dat kolven. Ik mocht van de verpleegkundigen maar 7 keer per dag ivm herstel HELLP, maar wat was dat een gedoe zeg. En dan had ik hier niet eens een dreumes rondkruipen net als jij...quote:Op zondag 29 december 2013 22:12 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties en toch fijn dat jullie het gevoel herkennen L-E en Juud.
hee, en ik he![]()
![]()
Ook met dat continu kolven (om de 3 uur, 24/7). Soms kon ik maar 1 keer naar het ziekenhuis omdat ik het logistiek gewoon niet geregeld kreeg.
Heb ik vandaag gebruikt en dat werkte inderdaad goed. Had ik tenminste m'n handen vrij tijdens het bouwen aan een spoorlijn met M.quote:Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef bitterend het volgende:
[..]
Draagdoek!was hier ook zo de eerste weken! pas na een maand of 1.5 kon ik haar boven weg leggen in haar bedje. Hiervoor sliep ze op mij tot 22.00 ongeveer als we naar bed gingen, en verder op mij in bed
Probeer eens een biologische winkel! En jahoor, ze kan wel vol zittenquote:Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, zit ze ooit wel eens vol? Of heb je het idee dat ze geen verzadigingsgevoel kent?
En ik moet maisboogjes, maar ze zijn hier gewoon echt onvindbaar.
Kyara, ik heb echt totaal niet het idee dat je ze tekort doet! Je post altijd zo liefdevol over ze. Je maakt veel foto's (ik maak sporadisch een foto met m'n telefoon), je neemt ze op sleeptouw... Je geeft ze nog borstvoeding... Je bent in mijn ogen een geweldige moeder
. Je doet eerder jezelf tekort!
Je wordt er van zelf handiger in! dan kan je de borst geven en op de grond met hem zitten spelen!quote:Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heb ik vandaag gebruikt en dat werkte inderdaad goed. Had ik tenminste m'n handen vrij tijdens het bouwen aan een spoorlijn met M.![]()
Zie nu meer op tegen het drinken wat zo een uur in beslag neemt. M. komt dan meestal wel uit zichzelf bij ons zitten met boek of tekenblok.
Gedaan. Heb alle mogelijke verkooppunten hier in de stad afgelopen. Het wordt gewoon nergens verkochtquote:Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Probeer eens een biologische winkel! En jahoor, ze kan wel vol zitten
Baby liga he, die vanaf 6 maandenquote:[b]Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Spirit82
MM, jaaaaLiga vind ik haar te jong voor, maar we hebben wel nijntjekoekjes gehaald en die zijn ook echt verdwenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Ik vond het een hel. Zonder overdrijven. Je bent zelf herstellende van een bevalling of ks of een periode van ziekzijn, je moet elke 3 uur kolven want je moet en zal bv geven, en het maakt niet uit bij welk kind je bent, je voelt je wel schuldig naar het andere kind toe. In die periode heb ik me echt afgesloten voor alles en op de overlevingsstand gegaan. En dat is prima, want dat heeft ervoor gezorgd dat alles wat er moest gebeuren, ook is gebeurd. Dat ik een dag nadat ik uit het zkhs kwam, 6 dagen na de keizersnede, met mijn Kleuter op een kleedje in het park zat omdat het Koninginnedag was en hij er al maanden naar uitkeek. Pijnstillers mee en gaan. Ik zeg hoera voor de overlevingsmodus, want het maakt dat je niet meteen instort.quote:Op zondag 29 december 2013 22:12 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties en toch fijn dat jullie het gevoel herkennen L-E en Juud. Ik vond die weken ziekenhuis ook zo ontzettend schipperen tussen de zorg voor M, de zorg voor de meiden en mijn eigen herstel. Ik was echt zo kapot in die tijden. Ook met dat continu kolven (om de 3 uur, 24/7). Soms kon ik maar 1 keer naar het ziekenhuis omdat ik het logistiek gewoon niet geregeld kreeg.
quote:Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef Incantrix het volgende:
Het gevoel tekort te schieten leer ik nu ook kennen, en ik weet dat dit in de verste verte niet in de buurt komt van wat jullie hebben meegemaakt, ik begrijp het gevoel erachter nu wel een beetje beter.Inca wat rot! Hoe is het nu met haar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef Incantrix het volgende:
Het gevoel tekort te schieten leer ik nu ook kennen, en ik weet dat dit in de verste verte niet in de buurt komt van wat jullie hebben meegemaakt, ik begrijp het gevoel erachter nu wel een beetje beter.Och Inca, wat vreselijk sneu, je kleine mup in het ziekenhuis..... Heb je al een idee wanneer ze weer naar huis mag? Sterkte ermee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vond het een hel. Zonder overdrijven. Je bent zelf herstellende van een bevalling of ks of een periode van ziekzijn, je moet elke 3 uur kolven want je moet en zal bv geven, en het maakt niet uit bij welk kind je bent, je voelt je wel schuldig naar het andere kind toe. In die periode heb ik me echt afgesloten voor alles en op de overlevingsstand gegaan. En dat is prima, want dat heeft ervoor gezorgd dat alles wat er moest gebeuren, ook is gebeurd. Dat ik een dag nadat ik uit het zkhs kwam, 6 dagen na de keizersnede, met mijn Kleuter op een kleedje in het park zat omdat het Koninginnedag was en hij er al maanden naar uitkeek. Pijnstillers mee en gaan. Ik zeg hoera voor de overlevingsmodus, want het maakt dat je niet meteen instort.
Je doet wat je kan, wat je denkt dat goed is, maar niemand kan veranderen dat het gewoon een stomme start is, met zo'n prematuur kindje. Hoe je ook wendt of keert, dat begin verandert niet. Het is de kunst om jezelf te vergeven en te accepteren dat domme pech gewoon bestaat. Dat laatste helpt mij echt in mijn proces. Er is geen waarom, geen reden, geen oorzaak. Shit happens. Je bent een geweldige mama omdat je goed voor je kinderen zorgt, maar ik denk dat je een nog betere mama bent als je jezelf de credits geeft die je verdient voor die eerste tijd. Je had het niet beter kunnen doen.
Vandaag moest de zuurstofslang eruit ivm een massive bloedneus (door de sondequote:
De arts van vandaag riep heel blij dat ze misschien morgen weg mocht, maar ze moest minimaal 600 cc binnenkrijgen en zit nu met heel veel moeite op 450 ofzo. Ik hoop voor oud en nieuw, maar de verpleegkundige zei al dat het echt een gok is of dat lukt.quote:Op zondag 29 december 2013 22:25 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Och Inca, wat vreselijk sneu, je kleine mup in het ziekenhuis..... Heb je al een idee wanneer ze weer naar huis mag? Sterkte ermee!
Jakkes wat sneu Inca..quote:Op zondag 29 december 2013 22:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Vandaag moest de zuurstofslang eruit ivm een massive bloedneus (door de sonde) en toen bleek dat ze én haar zuurstofwaarde zelf goed kan houden én dat ze een heel blij meisje werd zonder al die slangetjes
alleen lukte het terugplaatsen van de sonde niet en heeft ze ook niet voldoende binnengekregen vandaag. Paul mag het zo nog 1x proberen met een yoghurtje, als die niet op gaat krijgt ze weer een sonde..
Dat. Ik was de eerste weken al blij als het me lukte om te douchen en me aan te kleden op een dag. Ontbijten deed ik rond 13u meestal. Komt écht vanzelf goedquote:Op zondag 29 december 2013 22:32 schreef Spees_Eend het volgende:
ProjSkippy: dat was hier ook de eerste weken zo. Ik dacht dat het nooit meer normaal zou worden. Het wordt écht weer normaal. Geef het nog wat weken!
Heuj, da's ook mijn dagschema!quote:Op zondag 29 december 2013 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat. Ik was de eerste weken al blij als het me lukte om te douchen en me aan te kleden op een dag. Ontbijten deed ik rond 13u meestal. Komt écht vanzelf goed.
Godsamme ja man, dat je dan helemaal trots zit te glunderen als je vóór 16 uur gedoucht hebt en ook nog eens 1 maaltijd (of iets dat ervoor door kan) hebt gegetenquote:Op zondag 29 december 2013 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat. Ik was de eerste weken al blij als het me lukte om te douchen en me aan te kleden op een dag. Ontbijten deed ik rond 13u meestal. Komt écht vanzelf goed.
Begrijpelijk. Maar don't be too hard on yourselfquote:Op zondag 29 december 2013 22:38 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Heuj, da's ook mijn dagschema!
Thanks Spees en XM edit: en Inca. Ik weet dat het zo is enzo, maar het voelt zo 'zinloos' als je zo weinig andere dingen kunt doen. En ik wil Kix na een lange dag werken ook niet vragen om nog van alles in huis te doen.
Dus, ik ga even janken nu om het kwijt te zijn en daarna ga ik weer lekker genieten van m'n meisje en dan komt alles vanzelf goed.
Ow, niet doen hoor, het zou er bij me vreselijk inhakken als mijn kind op latere leeftijd in het ziekenhuis zou liggen, dat is echt anders. Je stelt je echt niet aan, niet bagatalliseren.quote:Op zondag 29 december 2013 22:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En nu voel ik me nog stommer![]()
Jullie zijn superstoer, allemaal
Gaat dat bij een tweede nou makkelijker?quote:Op zondag 29 december 2013 22:39 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Godsamme ja man, dat je dan helemaal trots zit te glunderen als je vóór 16 uur gedoucht hebt en ook nog eens 1 maaltijd (of iets dat ervoor door kan) hebt gegeten
Dan ga je 's avonds douchen....quote:Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gaat dat bij een tweede nou makkelijker?
Na hormonale zweetpartijen 's nachts?quote:
Jah, nouja, ik heb maar een verkoudheid enzo, en mijn kind wordt echt weer beterquote:Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ow, niet doen hoor, het zou er bij me vreselijk inhakken als mijn kind op latere leeftijd in het ziekenhuis zou liggen, dat is echt anders. Je stelt je echt niet aan, niet bagatalliseren.
Hier hetzelfde. Qua eten en gewicht.quote:Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hmmm, dat is misschien een idee. Hier wordt ze om 22, 22:30 gewoon wakker voor de fles. Tot ze die krijgt slaapt ze ook heel onrustig en snachts wordt ze ook 100x wakker.
Hell, weet je, anders proberen we gewoon een keer een pyjamapapje ofzo.
MM, jaaaaLiga vind ik haar te jong voor, maar we hebben wel nijntjekoekjes gehaald en die zijn ook echt verdwenen. Ik lette laatst met de lunch even niet op. Had mevrouw haar bordje met 2 droge boterhammen te pakken en was er 1 al met korst en al aan het verslinden
Isa buigt qua gewicht ook af. Ze begon hoog en ging toen naar de middenlijn terwijl ze met lengte bovenin de grafiek zit. Ik heb ook geen idee waar ze al dat eten laat
JA!quote:Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Klinkt prachtig. Maar er zit nergens een knopje voor. Het verleden kan er inhakken, en dat mag er ook zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 22:31 schreef -mandy- het volgende:
Beterschap Inca.
Ik kijk liever naar de toekomst, wat dat betreft. Het verleden is gebeurt en moet je een plaatsje geven, aan de toekomst kun je werken!
Neequote:Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zou haar lijfje even wat rust en tijd gunnen om te wennen aan de normale kv. 4 dagen is nog wat kort dag om er iets over te kunnen zeggen.quote:Op zondag 29 december 2013 22:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even iets anders... Darmpjes moeten ca. 2 weken wennen aan (andere) kv toch? We zijn 1e kerstdag overgestapt van de HA op normale Nutrilon, maar ook al met de HA vond ik haar poep toch wel erg stevig.. En dat zet zich eigenlijk door met de normale nu. Het is echt niet meer smeuïg te noemen, laat staan vloeibaar. Het is echt vaste ontlasting. Het kost haar ook duidelijk moeite om eruit te krijgen en soms moet ze er ook heel eventjes bij huilen. Het is niet keihard ofzo. Geen steen.. Ze poept ook nog wel dagelijks. Soms 1-2 van dat soort keutelluiers, soms wel 4. Moet ik er iets mee? Overstappen op nutrilon voor moeizame ontlasting? Ze krijgt volgens mij zat vocht binnen (600-700ml nutrilon op het moment, potje fruit a 200 gr en groente, meestal ook zo'n 150-200 gr. Na de groente geven we wat water, maar meestal drinkt ze daar maar 20-40cc van) maar is er nog iets wat ik wellicht vergeet?
+1quote:Op zondag 29 december 2013 22:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Klinkt prachtig. Maar er zit nergens een knopje voor. Het verleden kan er inhakken, en dat mag er ook zijn.
Dan verwacht je in elk geval niet dat je überhaupt kan douchen en als dat wel kan is dat mooi meegenomen. Anders s avonds inderdaad.quote:Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het niet naar bedoeld was.quote:Op zondag 29 december 2013 22:51 schreef Juud79 het volgende:
[..]
+1
Ik vond de opmerking niet eens de moeite waard om te reageren.... die valt voor mij in de categorie 'Och, maar kijk eens hoe groot ie al is, hij doet het nu toch goed'
Mee eens,.quote:Op zondag 29 december 2013 22:51 schreef Juud79 het volgende:
[..]
+1
Ik vond de opmerking niet eens de moeite waard om te reageren.... die valt voor mij in de categorie 'Och, maar kijk eens hoe groot ie al is, hij doet het nu toch goed'
Komt echt goed! Je moet nog wennen aan je mooie meisje. En zij aan jouquote:Op zondag 29 december 2013 22:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Gut, wat houd ik van dit forum. Thanks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
quote:Op zondag 29 december 2013 22:59 schreef -mandy- het volgende:
Heb ik een eerdere rel gemist? Want dit kan ik niet goed plaatsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 december 2013 22:59 schreef -mandy- het volgende:
'Weer'?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap voor je meisjequote:Op zondag 29 december 2013 22:50 schreef Incantrix het volgende:
Danic, ik heb nog geen bericht en moet nu echt slapen ook, dus ik update morgen welik ga vooralsnog uit van de sonde, behalve 's-ochtends lukt het echt niet om er meer als 50 cc per keer in te krijgen.
Dat is helaas niet alleen hier. IRL ook.quote:Op zondag 29 december 2013 23:07 schreef Kyara het volgende:
Mandy, bedoelde het ook niet naar jou, maar naar de opmerking. Wat voor de ene werkt, kan voor de andere totaal niet werken. Wat hier soms een beetje stoort aan dat soort opmerking is het dat het voor mij overkomt als "nu is alles goed dus niet meer piepen" terwijl er nog best oud zeer kan zitten wat niet zomaar weg is omdat het nu goed gaat. Dat idee
Dit! Mijn tranen zitten me erg hoog momenteel. Met een baby die al ruim 2 uur aan de borst ligt (na pauze van 15 minuten waarin ik de huiskamer heb gladgetrokken, mezelf bedklaar heb gemaakt en kleding voor morgen heb klaargelegd), huilen als hij de wieg in moet en een vent die naast me ligt te snurken als een walrus.quote:Op zondag 29 december 2013 22:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Huilen. Gooi het er uit. Tegen vechten heeft geen nut.quote:Op zondag 29 december 2013 23:15 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dit! Mijn tranen zitten me erg hoog momenteel. Met een baby die al ruim 2 uur aan de borst ligt (na pauze van 15 minuten waarin ik de huiskamer heb gladgetrokken, mezelf bedklaar heb gemaakt en kleding voor morgen heb klaargelegd), huilen als hij de wieg in moet en een vent die naast me ligt te snurken als een walrus.
Maar! Morgen moet ik om 10 uur ergens zijn en dat gaat me gewoon weer lukken dus dan mag ik weer trots zijn op mezelf
+1quote:Op zondag 29 december 2013 23:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Huilen. Gooi het er uit. Tegen vechten heeft geen nut.
Andere keer liever, mijn hormonen zijn een beetje heel erg veel op de hobbel.quote:Op zondag 29 december 2013 23:20 schreef Juud-- het volgende:
Mandy, whats up? Leg je eerdere opmerking eens uit dan?
quote:Op zondag 29 december 2013 23:23 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Andere keer liever, mijn hormonen zijn een beetje heel erg veel op de hobbel.
Iets van een pittige avond met stiefkids die niet wilden luisteren, en een huis dat voor mijn gevoel een grote bende is, en ik met 3 kids even niet aan de kant krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Dat hebben we vanmiddag al gedaan!!! Was heel geslaagd. Beide kids waren helemaal uitgeteld naderhand van het spelen en lopen. En D heeft heerlijk liggen slapen in zijn wandelwagen ondertussen.quote:Op zondag 29 december 2013 23:39 schreef L-E het volgende:
Van een dagje niet stofzuigen gebeuren ook geen ongelukken mandyIk zou lekker naar buiten gaan met die kindjes, voor alle partijen leuk
Snap ikquote:Op zondag 29 december 2013 22:53 schreef Kyara het volgende:
Mm, ja, ook jij. Jouw verhaal is ook minder goed blijven hangen omdat ik het alleen maar van daarna en en niet van tijdens ( omdat je toen nog lurkte, dus minder bewust meegekregen zeg maar). Sorry! Maar voor jou dus ook een periode van terugblikken en een naderende verjaardag.
Ik heb er geloof ik 20 vol. Elke keer zijn er weer andere acties mee. Maar de zegeltjes blijvenquote:Op maandag 30 december 2013 08:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat kijkt ie vrolijk mandy
Inca, fijn dat ze geen sonde meer heeft gekregen.
Ik heb net mn Etos babyzegelspaarkaart vol, is de actie geldig tot gisterenO wacht op de site staat dat ze nu wel nieuwe cadeaus hebben. Dan kan ik m vast nog wel inleveren
.
Ik ookquote:Op zondag 29 december 2013 22:54 schreef ProjSkippy het volgende:
Dat vooral mijn dag begint om 05:00 en mijn herstel is mij dit keer echt tegen gevallen. Ean is best zelfstandig en heel lief voor sac.quote:Op maandag 30 december 2013 10:26 schreef Incantrix het volgende:
(Alleen het slapen ja, wat FR ook zegt. Is het de ene niet is het de ander wel zeg maar)
Hier niet.quote:Op zondag 29 december 2013 22:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 december 2013 13:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier niet.Veel heftiger vind ik het (Maar M. was ook echt een makkie besef ik me nu).
Ik zit nu met J. aan m´n borst en kijk uit op een speelgoedchaos van M. De tafel is nog niet afgeruimd (kon na vanmorgen gewoon weer aanschuiven voor de lunch) en boven ligt M. te miepen dat hij niet wil slapen, maar wil spelen. Er waait boven een deur steeds open en dicht, omdat ik een halve was heb opgehangen daar en plotseling naar beneden moest. En ja hoor, ik ben al een aantal keer helemaal ondergespuugd.
![]()
Maar hey, J. heeft net even in de box geslapen.En hopelijk komt Wiebel zo thuis.
Hier heb ik me wel een beetje op verkeken. Dat Kleuter zo zelfstandig is, is absoluut een voordeel, maar school.. ik had niet bedacht dat ik acht keer op een dag dat stuk van/naar school moet lopen. Dat is met een jonge baby logistiek echt onhandig, De tijdwinst die ik daar uit dacht te halen, was er gewoon niet.quote:Op maandag 30 december 2013 13:34 schreef Phaidra het volgende:
Wisselende ervaringen dus bij een tweede. Ik denk wel dat het scheelt wat de leeftijd van de oudste isAls die naar school moet bijvoorbeeld, dan moet je wel in het ritme direct. En die is dan al veel zelfstandiger natuurlijk.
Ik denk dat ik tzt geen keus heb, moet toch min 3 dagen per week gewerkt worden door mij en vriend. Na school wel naar oma op 1 van die 3 dagen, maar ook BSO zal hier wel gaan gebeuren denk ik (of ik moet een andere briljante oplossing bedenken voor die tijd).quote:Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef L-E het volgende:
Overblijven is heel handig. Voor oudersMaar mijn Kleuter wordt daar heel verdrietig van, dus dat is geen optie.
Wij gaan vandaag of morgen het fietsstoeltje op mijn fiets zetten. FINALLY!
D heeft toch 1 op 1 tijd als de bonuskinderen er niet zijn? Bram heeft de helft van de week 1 op 1 aandacht en de andere helft heeft hij 3 mama's.quote:Op maandag 30 december 2013 13:50 schreef -mandy- het volgende:
Kleuter naar school en slaaptijden van D waren hier ook een reden tot overblijven van T. En dan moet ik D nog vaak om 15u wakker maken als T van school moet worden gehaald.
Kleuter vindt overblijven ook leuk, dat scheelt een hoop.
Dinsdag is zowiezo hier k.. wat dat betreft. Dan heeft T logopedie vlak voor de middagpauze aan en is dus ook thuis tijdens de pauze. Wel heel erg gezellig. Maar slaapjes moeten daaromheen worden gepland. En dan blijft er weinig of geen exclusieve mama-Damian-tijd over die dag.
Leuk LE!!!
Je vond ons gewoon niet leuk meer he? Daarom wilde je zo graag weg. Je voelt je te goed voor ons met je bijna dreumes?quote:Op maandag 30 december 2013 14:15 schreef mousemicky het volgende:
O, en, ik kom jullie nog 2 dagen hier vervelen, want ik werd net door Kyara terug naar hier geschopt vanuit de dreumessen
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden en aan het inlezenquote:Op maandag 30 december 2013 14:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Je vond ons gewoon niet leuk meer he? Daarom wilde je zo graag weg. Je voelt je te goed voor ons met je bijna dreumes?
Van twee walletjes eten zekerquote:Op maandag 30 december 2013 14:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden en aan het inlezen. Maar eigenlijk heb ik nog 6 weken een baby he, misschien blijf ik gewoon tot 12 februari in 2 topics
Als je borstvoeding leuk vind en je wilt niet of kan niet kolven kun je overwegen om te combineren. Dus op het kdv fles en als je thuis bent borst.quote:Op maandag 30 december 2013 16:07 schreef Purple010 het volgende:
Borstvoeding in januari ga ik afbouwen naar fles ivm werk.
Wat tico zegt! Maar dat moet je wel aanspreken natuurlijkquote:Op maandag 30 december 2013 16:07 schreef Purple010 het volgende:
Borstvoeding in januari ga ik afbouwen naar fles ivm werk.
quote:Op maandag 30 december 2013 18:09 schreef GotC het volgende:
Wij hebben vanmiddag trouwringen uitgezochtWaren binnen 6 min klaar!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en dat slapen? Iets met fokwet ofzo![]()
4 februariquote:Op maandag 30 december 2013 19:12 schreef Juud-- het volgende:
Wanneer gaan jullie trouwen GotC? Snelheidsrecordje hoor, 6 minuten
Mabawa![]()
![]()
Wat een dotje!
Noor kletskous
quote:Op maandag 30 december 2013 18:09 schreef GotC het volgende:
Wij hebben vanmiddag trouwringen uitgezochtWaren binnen 6 min klaar!
![]()
Oooh wat staat dat pakje hem goed!quote:Op maandag 30 december 2013 18:20 schreef Mabawa. het volgende:
Hele verhalen die Noor!
Kiektan!
Oh en dat slapen? Iets met fokwet ofzo
Een hele mooie datum GotC!!! En mooi van de trouwringen!quote:Op maandag 30 december 2013 19:15 schreef GotC het volgende:
[..]
4 februariNiks bijzonders, het is vooral trouwen zodat we alles goed hebben geregeld voor elkaar en T
Nee we gaan echt simpel trouwen, met alleen familie erbij en daarna lunchen met z'n allenquote:Op maandag 30 december 2013 19:29 schreef -mandy- het volgende:
Mooie foto's! Wat lief! En dat pakje... schattig!
Noor druk aan het kletsen, leuk.
Je mag al gaan aftellen Gotc! Spannend!!
Heb je ook al een trouwjurk uitgezocht?
Ik zoek 'm op! Ja het was windkracht 8, dus we zijn naar de zee gewaaid en toen snel weer terug.quote:Op maandag 30 december 2013 19:27 schreef GotC het volgende:
Limone, mooie voornemens! Gaat absoluut lukkenEn lekker uitgewaaid op het strand?
Het is gewoon de app van Oei ik groei
En dank mandy! Jullie alvast gefeliciteerd!
Echt over? Neuhquote:Op maandag 30 december 2013 19:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik zoek 'm op! Ja het was windkracht 8, dus we zijn naar de zee gewaaid en toen snel weer terug.![]()
Oooh dat huilen, gaat dat ooit over? Ik heb helemaal geen kraamtranen gehad, maar dat ik krijg ik nu driedubbel zo hard terug. Ik moet elke dag wel huilen.Gister omdat ik haar niet begrijp en vandaag omdat ik weinig foto's van mij met haar heb en nu is ze niet meer zo klein als toehoehoehoen. Djiezes woman.
Nopequote:Op maandag 30 december 2013 19:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik zoek 'm op! Ja het was windkracht 8, dus we zijn naar de zee gewaaid en toen snel weer terug.![]()
Oooh dat huilen, gaat dat ooit over? Ik heb helemaal geen kraamtranen gehad, maar dat ik krijg ik nu driedubbel zo hard terug. Ik moet elke dag wel huilen.Gister omdat ik haar niet begrijp en vandaag omdat ik weinig foto's van mij met haar heb en nu is ze niet meer zo klein als toehoehoehoen. Djiezes woman.
Haha ja herkenbaar hoorquote:Op maandag 30 december 2013 19:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Oooh dat huilen, gaat dat ooit over? Ik heb helemaal geen kraamtranen gehad, maar dat ik krijg ik nu driedubbel zo hard terug. Ik moet elke dag wel huilen.Gister omdat ik haar niet begrijp en vandaag omdat ik weinig foto's van mij met haar heb en nu is ze niet meer zo klein als toehoehoehoen. Djiezes woman mother.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |