abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134850200
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Nog meer? Het is zeker al 100gram... Ik vind het wel moeilijk hoor. Heb echt het idee dat Isa een stuk of 3 lintwormen heeft als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.
Mijn baby is stuk, als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.

Wat zei het cb hier eigenlijk van, ik kan me herinneren dat je haar eetpatroon met hen wilde overleggen?
  zondag 29 december 2013 @ 21:57:24 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134850342
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef Soempie het volgende:
Ah ja, J. is van het 's nachts clusteren en dan val ik dus ook in slaap als ik naast haar lig. :Y Later in de nacht slaapt ze na het drinken op me, zoals M. bij jou. Wegleggen werkt niet.

Ik zie wat op tegen donderdag. Dan gaat Wiebel weer werken en heb ik in m'n eentje M. en plakJ. :+ Uitdaging! Draagdoek werkt wel goed, gelukkig.
Ben benieuwd. Ik vond het heel spannend de 1e dag alleen. Probeer in elk geval tegen jezelf te zeggen dat de zorg voor de kinderen het belangrijkste is, de rest komt wel (of niet).

Hier is het een grote bende als mijn man thuis komt: afwas, overal speelgoed maar wel 3 blije kinderen (sowieso spitsuur vlak voordat mijn man thuis komt dus dan krijg je dat).

En zorg je dat "iets" bij de hand hebt als je moet voeden voor M. Koekje/maisboogje, stuk speelgoed, boekje om samen te bekijken. In ons geval kreeg M dan zelf ook een flesje met gewone melk (meiden kregen toen nog afgekolfde melk) om te voorkomen dat hij de fles uit de handen trok. Maar hij was toen nog een stuk jonger natuurlijk.
  zondag 29 december 2013 @ 21:58:41 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134850441
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef Spirit82 het volgende:
Nog meer? Het is zeker al 100gram... Ik vind het wel moeilijk hoor. Heb echt het idee dat Isa een stuk of 3 lintwormen heeft als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.
Oh, dan heb je grotere eetlepels dan ik. 2 a 3 eetlepels is bij mij geen 100 gram :@
pi_134850502
Ben je aan het terugblikken Kyara? :*
  zondag 29 december 2013 @ 22:00:52 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134850588
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:59 schreef L-E het volgende:
Ben je aan het terugblikken Kyara? :*
:Y

eigenlijk al sinds kerst :@
  zondag 29 december 2013 @ 22:01:05 #106
30252 Soempie
Procreating
pi_134850611
Overdag wel op buik en zij gelegd, maar dat werkte ook niet. Ik moet dus even bedenken hoe ik de boel ga organiseren als we met z'n drietjes zijn. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 29 december 2013 @ 22:02:09 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134850679
Mijn O. at toen ook zoveel en kwam tijdelijk in zijn bollere periode :+

Hoeveel flessen krijgt Isa?
Ik zou in ieder geval geven tot ze vol zit. Of het nou groente, yoghurt of fles is.
Is er nog een late avondfles daarna?

Ik vind het niet ongezond klinken qua hoeveelheid in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134850698
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

+1
Ik denk dat J. een stiekum broertje van Isa is...

Wat betreft de houdbaarheid: steriliseren/ pasteuriseren. Wat ze dus ook doen met houdbare melk :r

Hier trouwens veel meer yoghurt, denk zon 150 gram? En s ochtends 2 stuks fruit...
Boks!

Ik heb de ochtend maar even weggelaten. Daar krijgt ze nog een fles en idd 1,5 stuk fruit en om 22:30 ook nog een late fles.

Oh en men schrijft hier ook wel eens dat hun kind een maisboogje krijgt. Isa hakt er rustig 5 weg, in 3 seconden ofzo. Daarna verstop ik de zak.
Sarcasme. Herken het.
pi_134850755
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 22:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

:Y

eigenlijk al sinds kerst :@
Niet gek toch. Het is sowieso al een tijd van terugblikken, dat doe je logischerwijs nog meer in jouw situatie. Ik las de afgelopen dagen ergens dat je toch wel moeite hebt met de vroeggeboorte. Meer dan gewoonlijk?
  zondag 29 december 2013 @ 22:03:08 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134850775
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:02 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en men schrijft hier ook wel eens dat hun kind een maisboogje krijgt. Isa hakt er rustig 5 weg, in 3 seconden ofzo. Daarna verstop ik de zak.
_O-

Hier eet D meestal een half maisboogje en J 1,5 :@
pi_134850840
Kyara wat leuk om terug te lezen, maar wat blijft jammer dat jouw zwangerschap veel te snel en zo onverwacht eindigde. :* Maar ik ga ook denk ik binnenkort de laatste maand van mij eens teruglezen

Leuk om al die eetverhalen te lezen

Soempie spannend hoor donderdag. Maar gaat zeker goedkomen :*
  zondag 29 december 2013 @ 22:04:22 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134850854
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Niet gek toch. Het is sowieso al een tijd van terugblikken, dat doe je logischerwijs nog meer in jouw situatie. Ik las de afgelopen dagen ergens dat je toch wel moeite hebt met de vroeggeboorte. Meer dan gewoonlijk?
Ja, je hebt nu toch wat meer afstand tot alles. Maar merk wel dat sommige dingen me nog wel een beetje dwars zitten. Vooral door het feit dat ik er nog zo niet aan toe was, heb ik soms het gevoel dat ik ze een beetje tekort heb gedaan. Ik ben er die hele ziekenhuisperiode voor ze geweest maar niet echt emotioneel.
pi_134850872
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Mijn baby is stuk, als ik zie hoeveel andere baby's hier eten.

Wat zei het cb hier eigenlijk van, ik kan me herinneren dat je haar eetpatroon met hen wilde overleggen?
Die zeiden nog meer bijvoeding en minder flessen en dat doen we al. Maar kom op, mijn baby van 8 kg eet nu ongeveer net zoveel als ik op een dag! Althans, als mijn slanke ik deed :') Zo'n klein meisje! Daar kan ik toch geen halve kilo eten in stoppen bij de avondmaaltijd? :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 29 december 2013 @ 22:05:28 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134850922
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:04 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara wat leuk om terug te lezen, maar wat blijft jammer dat jouw zwangerschap veel te snel en zo onverwacht eindigde. :* Maar ik ga ook denk ik binnenkort de laatste maand van mij eens teruglezen
Ik heb jouw laatste maand ook meteen teruggelezen :P

Ik kwam toen even een domper op de feestvreugde zetten want in elke post is het "gefeliciteerd Omen, sterkte Kyara".
  zondag 29 december 2013 @ 22:05:46 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134850946
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Boks!

Ik heb de ochtend maar even weggelaten. Daar krijgt ze nog een fles en idd 1,5 stuk fruit en om 22:30 ook nog een late fles.

Die late fles kan er wellicht af als je haar met het avondeten goed vol laat eten.
Hoeft niet nu natuurlijk al perse maar de bedoeling is uiteindelijk dat ze daar wel genoeg uithaalt om de nacht door te halen.
Mijn schoonzus gaf een tijdlang om 19.00uur nog een fles na het avondeten en dan naar bed en doorslapen tot de volgende ochtend.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 29 december 2013 @ 22:06:16 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134850977
1 maisboogje? Dat is vragen om ellende. Liefst een bak vol (krijgt ie natuurlijk niet), maar nog veel liever een liga. Laatst had ie er een gekregen toen we even op bezoek waren op KDV, en 5 minuten later was ie op, en had ie er al weer een gejat van een nietsvermoedend dreumesmeisje ;(

Hier ook regelmatig nog een nachtfles, en s ochtends een vol bord pap... Hongermonster. Weet niet waar ie t laat, want nog steeds op -2 lijn...
pi_134851087
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 22:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, je hebt nu toch wat meer afstand tot alles. Maar merk wel dat sommige dingen me nog wel een beetje dwars zitten. Vooral door het feit dat ik er nog zo niet aan toe was, heb ik soms het gevoel dat ik ze een beetje tekort heb gedaan. Ik ben er die hele ziekenhuisperiode voor ze geweest maar niet echt emotioneel.
Dat laatste heb ik ook. En vast wel meer prematuurmama's. Niet om jouw gevoel daarmee weg te maken, maar het is niet gek in ieder geval. Je was er niet aan toe, en ze waren er wel al, en ik denk dat je hebt gedaan wat je kon om ze te geven waar ze behoefte aan hadden. Had je dingen echt beter of anders willen doen, als je nu terug kijkt?
  zondag 29 december 2013 @ 22:08:39 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134851148
quote:

[..]

Ik vind dat dat er pas inhakt op het moment dat het echt een flinke band met je kindje hebt, zo na een paar maanden. Ik herken het wel hoor, ik denk er nu ook wel eens, dat ie die drie weken alleen in het ziekenhuis heeft gelegen en ik er maar twee keer per dag een tijd was....
Maar het was niet anders en hij sliep toch bijna de gehele dag en ze waren onwijs lief en zorgzaam, maar toch he.... dat knaagt en wringt toch want het was niet zoals je het voor ogen had en zoals je het graag wil doen.
pi_134851181
Er zijn maisboogjes op de meet he? Ben onderhand wel benieuwd of Femke ze lust, maar om nou meteen een hele zak te kopen...

Kyara :*
Ik weet zeker dat, mócht je ze al iets tekort hebben gedaan in het begin, wat volgens mij niet zo is, maar goed, voor jouw gevoel, je het in de rest van het jaar ruimschoots goed hebt gemaakt. Supermama! O+

Soempie, het komt echt wel goed donderdag. Plan vooral niet teveel, want dan kan het alleen maar mislopen. Veel plezier!
  zondag 29 december 2013 @ 22:09:15 #120
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134851190
quote:

[..]

Dit is zo herkenbaar, ik heb dat gevoel ook over J. fysiek was ik r, maar emotioneel was ik r helemaal nog niet aan toe, dus heb t idee dat ik m niet genoeg knuffels en liefde heb gegeven. En hij lag daar maar alleen in dat ziekenhuisbedje de hele dag :'(

Nog 4 dagen tot zn verjaardag -O- *O*
pi_134851192
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:01 schreef Soempie het volgende:
Overdag wel op buik en zij gelegd, maar dat werkte ook niet. Ik moet dus even bedenken hoe ik de boel ga organiseren als we met z'n drietjes zijn. 8)7
Draagdoek! :* was hier ook zo de eerste weken! pas na een maand of 1.5 kon ik haar boven weg leggen in haar bedje. Hiervoor sliep ze op mij tot 22.00 ongeveer als we naar bed gingen, en verder op mij in bed :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 december 2013 @ 22:09:22 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134851196
Spirit, zit ze ooit wel eens vol? Of heb je het idee dat ze geen verzadigingsgevoel kent?

En ik moet maisboogjes, maar ze zijn hier gewoon echt onvindbaar :(.

Kyara, ik heb echt totaal niet het idee dat je ze tekort doet! Je post altijd zo liefdevol over ze. Je maakt veel foto's (ik maak sporadisch een foto met m'n telefoon :@), je neemt ze op sleeptouw... Je geeft ze nog borstvoeding... Je bent in mijn ogen een geweldige moeder :). Je doet eerder jezelf tekort!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 29 december 2013 @ 22:10:01 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134851251
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vind dat dat er pas inhakt op het moment dat het echt een flinke band met je kindje hebt, zo na een paar maanden. Ik herken het wel hoor, ik denk er nu ook wel eens, dat ie die drie weken alleen in het ziekenhuis heeft gelegen en ik er maar twee keer per dag een tijd was....
Maar het was niet anders en hij sliep toch bijna de gehele dag en ze waren onwijs lief en zorgzaam, maar toch he.... dat knaagt en wringt toch want het was niet zoals je het voor ogen had en zoals je het graag wil doen.
Dat dus, exact dat bedoel ik :'(
pi_134851318
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

Kyara, ik heb echt totaal niet het idee dat je ze tekort doet! Je post altijd zo liefdevol over ze. Je maakt veel foto's (ik maak sporadisch een foto met m'n telefoon :@), je neemt ze op sleeptouw... Je geeft ze nog borstvoeding... Je bent in mijn ogen een geweldige moeder :). Je doet eerder jezelf tekort!
+1

Ik vind je ook een fantastische mama Kyara O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 december 2013 @ 22:11:30 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_134851343
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef Shandaly het volgende:

Kyara :*
Ik weet zeker dat, mócht je ze al iets tekort hebben gedaan in het begin, wat volgens mij niet zo is, maar goed, voor jouw gevoel, je het in de rest van het jaar ruimschoots goed hebt gemaakt. Supermama! O+

Beter dan dit kan ik het niet zeggen. :Y
En wat XM zegt. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 29 december 2013 @ 22:12:14 #126
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134851394
Oh en ik kom overigens niet naar de meet. -O-
Ik zou heel graag willen, maar ik weet dat ik dan de rest vd dag met een overprikkeld huilend ventje zit en daar doe ik het niet voor....
Volgende meet is ie wat groter, dan kan ie het vast wel aan en kan ie kruipen e.d. O+
  zondag 29 december 2013 @ 22:12:41 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134851424
Bedankt voor de lieve reacties en toch fijn dat jullie het gevoel herkennen L-E en Juud. Ik vond die weken ziekenhuis ook zo ontzettend schipperen tussen de zorg voor M, de zorg voor de meiden en mijn eigen herstel. Ik was echt zo kapot in die tijden. Ook met dat continu kolven (om de 3 uur, 24/7). Soms kon ik maar 1 keer naar het ziekenhuis omdat ik het logistiek gewoon niet geregeld kreeg. ;(
  zondag 29 december 2013 @ 22:13:17 #128
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134851462
Mijn baby geraakt alleen maar verzadigd van stokbrood/soepstengel/mini-rijstwafel lijkt het wel. Wat je aanbied van groente, fruit en fles gaat er in tot het op is. Ook als hij verkouden is.

Het lijkt me ook behoorlijk emo zo'n vroeggeboorte Kyara. Maar je doet het zo goed met je meiden en M!! Ik heb zoveel respect voor jouw!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134851511
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Die late fles kan er wellicht af als je haar met het avondeten goed vol laat eten.
Hoeft niet nu natuurlijk al perse maar de bedoeling is uiteindelijk dat ze daar wel genoeg uithaalt om de nacht door te halen.
Mijn schoonzus gaf een tijdlang om 19.00uur nog een fles na het avondeten en dan naar bed en doorslapen tot de volgende ochtend.
Hmmm, dat is misschien een idee. Hier wordt ze om 22, 22:30 gewoon wakker voor de fles. Tot ze die krijgt slaapt ze ook heel onrustig en snachts wordt ze ook 100x wakker.

Hell, weet je, anders proberen we gewoon een keer een pyjamapapje ofzo.

MM, jaaaa _O- Liga vind ik haar te jong voor, maar we hebben wel nijntjekoekjes gehaald en die zijn ook echt verdwenen. Ik lette laatst met de lunch even niet op. Had mevrouw haar bordje met 2 droge boterhammen te pakken en was er 1 al met korst en al aan het verslinden :')

Isa buigt qua gewicht ook af. Ze begon hoog en ging toen naar de middenlijn terwijl ze met lengte bovenin de grafiek zit. Ik heb ook geen idee waar ze al dat eten laat :D
Sarcasme. Herken het.
pi_134851634
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hmmm, dat is misschien een idee. Hier wordt ze om 22, 22:30 gewoon wakker voor de fles. Tot ze die krijgt slaapt ze ook heel onrustig en snachts wordt ze ook 100x wakker.

Hell, weet je, anders proberen we gewoon een keer een pyjamapapje ofzo.

MM, jaaaa _O- Liga vind ik haar te jong voor, maar we hebben wel nijntjekoekjes gehaald en die zijn ook echt verdwenen. Ik lette laatst met de lunch even niet op. Had mevrouw haar bordje met 2 droge boterhammen te pakken en was er 1 al met korst en al aan het verslinden :')

Isa buigt qua gewicht ook af. Ze begon hoog en ging toen naar de middenlijn terwijl ze met lengte bovenin de grafiek zit. Ik heb ook geen idee waar ze al dat eten laat :D
Pyjamapapje :')

Uhuh. Been there done that. Meneer wordt gewoon wakker om 1 uur want meer melk. NU!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 29 december 2013 @ 22:16:24 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134851669
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 22:12 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties en toch fijn dat jullie het gevoel herkennen L-E en Juud.

hee, en ik he :( ;) :*

Ook met dat continu kolven (om de 3 uur, 24/7). Soms kon ik maar 1 keer naar het ziekenhuis omdat ik het logistiek gewoon niet geregeld kreeg. ;(
Blegh, dat kolven. Ik mocht van de verpleegkundigen maar 7 keer per dag ivm herstel HELLP, maar wat was dat een gedoe zeg. En dan had ik hier niet eens een dreumes rondkruipen net als jij...
  zondag 29 december 2013 @ 22:16:26 #132
30252 Soempie
Procreating
pi_134851674
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef bitterend het volgende:

[..]

Draagdoek! :* was hier ook zo de eerste weken! pas na een maand of 1.5 kon ik haar boven weg leggen in haar bedje. Hiervoor sliep ze op mij tot 22.00 ongeveer als we naar bed gingen, en verder op mij in bed :D
Heb ik vandaag gebruikt en dat werkte inderdaad goed. Had ik tenminste m'n handen vrij tijdens het bouwen aan een spoorlijn met M. :D

Zie nu meer op tegen het drinken wat zo een uur in beslag neemt. M. komt dan meestal wel uit zichzelf bij ons zitten met boek of tekenblok. O+
pi_134851717
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, zit ze ooit wel eens vol? Of heb je het idee dat ze geen verzadigingsgevoel kent?

En ik moet maisboogjes, maar ze zijn hier gewoon echt onvindbaar :(.

Probeer eens een biologische winkel! En jahoor, ze kan wel vol zitten :)
Sarcasme. Herken het.
pi_134851774
Mijn meisje werkt een maisboogie ook zo weg. Maar pap vindt ze helemaal nog niets, dat werkt ze eruit. Maar ze is ook nog geen 5 maanden, dus ik vind het wel best. Ik ga wel kijken naar andere groente om a la Rapley te geven.

Ze is nu wat verkouden aan het worden, ik denk dat ze hetzelfde krijgt als grote broer, die was er flink ziek van.

O ja, ik heb bij mijn Jumbo hier gevraagd en die hebben het in het assortiment opgenomen, dus daar kan ik nu maisboogies halen..
  zondag 29 december 2013 @ 22:17:49 #135
30252 Soempie
Procreating
pi_134851791
Ik kan jullie niet bijhouden. Ik heb maar 1 hand vrij om te tikken! :o
pi_134851815
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heb ik vandaag gebruikt en dat werkte inderdaad goed. Had ik tenminste m'n handen vrij tijdens het bouwen aan een spoorlijn met M. :D

Zie nu meer op tegen het drinken wat zo een uur in beslag neemt. M. komt dan meestal wel uit zichzelf bij ons zitten met boek of tekenblok. O+
Je wordt er van zelf handiger in! dan kan je de borst geven en op de grond met hem zitten spelen! :*
  zondag 29 december 2013 @ 22:18:17 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134851824
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Probeer eens een biologische winkel! En jahoor, ze kan wel vol zitten :)
Gedaan. Heb alle mogelijke verkooppunten hier in de stad afgelopen. Het wordt gewoon nergens verkocht -O-.

Goed dat ze wel verzadiging voelt, maar ze eet idd wel veel :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 29 december 2013 @ 22:18:46 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134851858
quote:
0s.gif [b]Op zondag 29 december 2013 22:14 schreef Spirit82

MM, jaaaa _O- Liga vind ik haar te jong voor, maar we hebben wel nijntjekoekjes gehaald en die zijn ook echt verdwenen.
Baby liga he, die vanaf 6 maanden ;), van die brosse zooi, die pappig wordt als vochtig... Nijntjekoekjes zijn ook een hit hier hoor :Y
  zondag 29 december 2013 @ 22:21:47 #139
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_134852111
Het gevoel tekort te schieten leer ik nu ook kennen, en ik weet dat dit in de verste verte niet in de buurt komt van wat jullie hebben meegemaakt, ik begrijp het gevoel erachter nu wel een beetje beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3!
pi_134852116
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 22:12 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties en toch fijn dat jullie het gevoel herkennen L-E en Juud. Ik vond die weken ziekenhuis ook zo ontzettend schipperen tussen de zorg voor M, de zorg voor de meiden en mijn eigen herstel. Ik was echt zo kapot in die tijden. Ook met dat continu kolven (om de 3 uur, 24/7). Soms kon ik maar 1 keer naar het ziekenhuis omdat ik het logistiek gewoon niet geregeld kreeg. ;(
Ik vond het een hel. Zonder overdrijven. Je bent zelf herstellende van een bevalling of ks of een periode van ziekzijn, je moet elke 3 uur kolven want je moet en zal bv geven, en het maakt niet uit bij welk kind je bent, je voelt je wel schuldig naar het andere kind toe. In die periode heb ik me echt afgesloten voor alles en op de overlevingsstand gegaan. En dat is prima, want dat heeft ervoor gezorgd dat alles wat er moest gebeuren, ook is gebeurd. Dat ik een dag nadat ik uit het zkhs kwam, 6 dagen na de keizersnede, met mijn Kleuter op een kleedje in het park zat omdat het Koninginnedag was en hij er al maanden naar uitkeek. Pijnstillers mee en gaan. Ik zeg hoera voor de overlevingsmodus, want het maakt dat je niet meteen instort.

Je doet wat je kan, wat je denkt dat goed is, maar niemand kan veranderen dat het gewoon een stomme start is, met zo'n prematuur kindje. Hoe je ook wendt of keert, dat begin verandert niet. Het is de kunst om jezelf te vergeven en te accepteren dat domme pech gewoon bestaat. Dat laatste helpt mij echt in mijn proces. Er is geen waarom, geen reden, geen oorzaak. Shit happens. Je bent een geweldige mama omdat je goed voor je kinderen zorgt, maar ik denk dat je een nog betere mama bent als je jezelf de credits geeft die je verdient voor die eerste tijd. Je had het niet beter kunnen doen. :*
pi_134852264
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef Incantrix het volgende:
Het gevoel tekort te schieten leer ik nu ook kennen, en ik weet dat dit in de verste verte niet in de buurt komt van wat jullie hebben meegemaakt, ik begrijp het gevoel erachter nu wel een beetje beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inca wat rot! Hoe is het nu met haar? :*
  zondag 29 december 2013 @ 22:25:46 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134852400
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef Incantrix het volgende:

SPOILER
Och Inca, wat vreselijk sneu, je kleine mup in het ziekenhuis..... Heb je al een idee wanneer ze weer naar huis mag? Sterkte ermee! :*
pi_134852448
Oei, terugblikken...
Heb ik hier nu ook heel erg en ja ook ik voel alsof ik Ow tekort heb gedaan, maar weet dat ik het goed heb gedaan..
Ookal mislukte zelfs het enige wat ik voor Ow kon doen ook --> kolven :'(
:* voor de super mama's Juud, MM, LE en Kyara de rest natuurlijk ook, maar deze ff nu speciaal

En nu ga ik ff afleiding zoeken, ook mijn datum komt dichtbij.. :'(
  zondag 29 december 2013 @ 22:27:15 #144
95408 Incantrix
pi_134852496
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vond het een hel. Zonder overdrijven. Je bent zelf herstellende van een bevalling of ks of een periode van ziekzijn, je moet elke 3 uur kolven want je moet en zal bv geven, en het maakt niet uit bij welk kind je bent, je voelt je wel schuldig naar het andere kind toe. In die periode heb ik me echt afgesloten voor alles en op de overlevingsstand gegaan. En dat is prima, want dat heeft ervoor gezorgd dat alles wat er moest gebeuren, ook is gebeurd. Dat ik een dag nadat ik uit het zkhs kwam, 6 dagen na de keizersnede, met mijn Kleuter op een kleedje in het park zat omdat het Koninginnedag was en hij er al maanden naar uitkeek. Pijnstillers mee en gaan. Ik zeg hoera voor de overlevingsmodus, want het maakt dat je niet meteen instort.

Je doet wat je kan, wat je denkt dat goed is, maar niemand kan veranderen dat het gewoon een stomme start is, met zo'n prematuur kindje. Hoe je ook wendt of keert, dat begin verandert niet. Het is de kunst om jezelf te vergeven en te accepteren dat domme pech gewoon bestaat. Dat laatste helpt mij echt in mijn proces. Er is geen waarom, geen reden, geen oorzaak. Shit happens. Je bent een geweldige mama omdat je goed voor je kinderen zorgt, maar ik denk dat je een nog betere mama bent als je jezelf de credits geeft die je verdient voor die eerste tijd. Je had het niet beter kunnen doen. :*
_O_

En nu voel ik me nog stommer :@ :')

Jullie zijn superstoer, allemaal :*
3!
pi_134852572
:* Inca, sterkte!
  zondag 29 december 2013 @ 22:30:03 #146
95408 Incantrix
pi_134852702
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Inca wat rot! Hoe is het nu met haar? :*
Vandaag moest de zuurstofslang eruit ivm een massive bloedneus (door de sonde ;( ) en toen bleek dat ze én haar zuurstofwaarde zelf goed kan houden én dat ze een heel blij meisje werd zonder al die slangetjes O+ alleen lukte het terugplaatsen van de sonde niet en heeft ze ook niet voldoende binnengekregen vandaag. Paul mag het zo nog 1x proberen met een yoghurtje, als die niet op gaat krijgt ze weer een sonde..
3!
  zondag 29 december 2013 @ 22:30:15 #147
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134852716
*reactie op iets uit het vorige deel*

Limone en GotC, nou wellen er bij mij tranen op omdat ik dat 'geleefd' stuk ook herken. Dat is ook precies wat ik tegen iedereen zeg: alles is mooi en lief enzo, maar ik voel me zo vreselijk geleefd. Aan het einde van de dag heb ik (in huis - buiten kom ik eigenlijk nog helemaal niet) niets kunnen doen. Misschien even wat met de was gedaan ofzo, maar that's it voor nu. Hier meeposten is door dat geleefd zijn ook nog best een opgave.

Nou is mijn M. natuurlijk ook pas 3 weken, dus sowieso is alles nog wennen, maar nou ja..

Ik kom ook niet naar de meet trouwens, denk ik. Ik zou het heel graag willen, maar ik ben nog zó snel moe en nog helemaal niet echt buiten geweest, dus ik durf nog niet. Ik ben bang al helemaal kapot te zijn na een stukje rijden in de auto.. Maar de volgende keer ga ik zeker!

--

Inca :*.
  zondag 29 december 2013 @ 22:31:50 #148
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134852833
Beterschap Inca :* .

Ik kijk liever naar de toekomst, wat dat betreft. Het verleden is gebeurt en moet je een plaatsje geven, aan de toekomst kun je werken!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 29 december 2013 @ 22:31:59 #149
95408 Incantrix
pi_134852845
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:25 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Och Inca, wat vreselijk sneu, je kleine mup in het ziekenhuis..... Heb je al een idee wanneer ze weer naar huis mag? Sterkte ermee! :*
De arts van vandaag riep heel blij dat ze misschien morgen weg mocht, maar ze moest minimaal 600 cc binnenkrijgen en zit nu met heel veel moeite op 450 ofzo. Ik hoop voor oud en nieuw, maar de verpleegkundige zei al dat het echt een gok is of dat lukt.
3!
  zondag 29 december 2013 @ 22:32:15 #150
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134852858
ProjSkippy: dat was hier ook de eerste weken zo. Ik dacht dat het nooit meer normaal zou worden. Het wordt écht weer normaal. Geef het nog wat weken! :*

Oh en ik mis vanalles zie ik. Inca, wat sneu ;( beterschap en sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')