neer kan plempen, maar dan bedenk ik dat het eigenlijk best een treurige zaak is. Want een titel als Bachelor of Master (of Arts, of Science, of Laws) wordt dan ook echt minder waard. Jammer.quote:Verkapt "kijk-mijn-bachelor-eens-minder-waard-worden-huilie-huilie"-topic
Bachelor of.. Kan me gestolen worden. Ik zal altijd Ing blijven schrijven.quote:Op zaterdag 28 december 2013 04:11 schreef Bitlord het volgende:
Onderstaande tekst komt van de Rijksoverheid. Klacht moge duidelijk zijn; laat dat onderscheid tussen Wo en hbo bestaan a.u.b.
Vanaf 1 januari 2014 mogen afgestudeerde hbo'ers zichzelf ook bachelor of master 'of arts', 'of science' of 'of laws' noemen. Deze titels waren tot nu toe gereserveerd voor studenten die aan een universiteit afstudeerden.
Dat is appels met peren vergelijken, Generaal is een titel op basis van de functie, dat is het zelfde om een starter meteen directeur te noemenquote:Op zaterdag 28 december 2013 08:07 schreef TR08 het volgende:
Suf gedoe. Misschien in het leger ook maar iedereen generaal maken?
Het mooiste is dat er bij ons hbo'ers zijn ingestroomd, mensen die al 4 jaar de hbo variant hebben gedaan en daar een diploma voor hebben behaald. Die hebben het nu moeilijk en kunnen ons tweede jaar amper bijbenen. Ik citeer: " Wow jullie doen in week wat wij in een heel blok van 8 weken deden". Daarnaast kunnen ze de werkgroepen helemaal niet bijbenen, hebben tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald dit jaar en helpen wij ze maar door een beetje samenvattingen op te sturen etc.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:00 schreef das_phantom het volgende:
Gaat natuurlijk ook om de titel Master of Science. In hoeverre is iemand die op het hbo afstudeert met een eindscriptie in staat om de wetenschap te bedrijven?
quote:Op zaterdag 28 december 2013 07:34 schreef Zolder het volgende:
En mbo wordt weer gediscrimineerd die moeten ook gewoon deze titel krijgen
Hbo master wordt dat danquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:00 schreef das_phantom het volgende:
Gaat natuurlijk ook om de titel Master of Science. In hoeverre is iemand die op het hbo afstudeert met een eindscriptie in staat om de wetenschap te bedrijven?
Ik kan maar 1 ding concluderen uit jouw post: het hbo is te makkelijk. Het is nu in vergelijking met de universiteit een verhouding 1:8. Dat moet natuurlijk eerder iets van 1:4 zijn.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:12 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Het mooiste is dat er bij ons hbo'ers zijn ingestroomd, mensen die al 4 jaar de hbo variant hebben gedaan en daar een diploma voor hebben behaald. Die hebben het nu moeilijk en kunnen ons tweede jaar amper bijbenen. Ik citeer: " Wow jullie doen in week wat wij in een heel blok van 8 weken deden". Daarnaast kunnen ze de werkgroepen helemaal niet bijbenen, hebben tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald dit jaar en helpen wij ze maar door een beetje samenvattingen op te sturen etc.
Is allemaal niet erg, ik vind het goed dat ze verder studeren maar het niveau is dus absoluut niet hetzelfde. Ik snap dus niet waarom men dat gelijk wil trekken. Dan is dit inderdaad van toepassing:
[..]
Stierenpoep.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:18 schreef R3M1NL het volgende:
Nou ja, onze universitaire studies zijn op wereld niveau ongeveer MBO+ - dus er is nog meer ruimte voor devaluatie.
Nee man, echte poep - de universiteiten dan.quote:
Ja leuk hoor al die lijstjes, maar die zeggen bar weinig over de kwaliteit van onderwijs. De lijstjes zijn vaak gebaseerd op aantal publicaties/citaties van die publicaties. En elk lijstje geeft weer totaal andere resultaten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:29 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Nee man, echte poep - de universiteiten dan.
http://www.shanghairanking.com/ARWU2013.html
Eerste Nederlandse universiteit is op plek 52
Wat ik me afvraag is of de naam van de instelling dan niet veel meer mee gaat wegen. In de VS doe je het bijvoorbeeld goed als je van Harvard of Yale komt. Zal hier niet iets vergelijkbaars gebeuren? Dus dat bijvoorbeeld alleen de universiteiten een "goede" naam met veel waarde met zich mee zullen dragen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:42 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik kan maar 1 ding concluderen uit jouw post: het hbo is te makkelijk. Het is nu in vergelijking met de universiteit een verhouding 1:8. Dat moet natuurlijk eerder iets van 1:4 zijn.
Als je aan het promoveren bent ben je al geen student meer, dus dat klopt nietquote:Op zaterdag 28 december 2013 11:50 schreef thabit het volgende:
Ach ja, een universitaire MSc is natuurlijk ook gewoon een titel die aangeeft dat je je studie maar half hebt afgemaakt.
Straks dus welquote:Op zaterdag 28 december 2013 12:17 schreef luckass het volgende:
Je krijgt toch niet een MSc voor een hbo-cursus?
Je doet toch geen master? Of bedoelen ze doorstromers?quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:22 schreef Henno het volgende:
[..]
Straks dus welDat wordt dus mooi ir. voeren in Nederland.
In Nederland is dit inderdaad zo, maar in de rest van de wereld (vooral buiten continentaal Europa) schijnt dit dus heel anders te zijn.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:22 schreef Henno het volgende:
[..]
Als je aan het promoveren bent ben je al geen student meer, dus dat klopt niet
En jij vindt dat laag?quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:29 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Je doet pabo?quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:24 schreef Etsu het volgende:
Ik draag wel lekker mr. bij m'n afstuderen.
In Nederland doen universiteiten ook onderzoek. Naast het onderwijsaspect kent een universiteit ook een wetenschappelijk doel. Het onderwijs is bij universiteiten gericht op het doen van onderzoek. Daar staat tegenover dat hogescholen vooral gericht zijn op beroepsvorming en daarom ook onderwijs aanbieden gericht op het uitoefenen van een bepaald beroep.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:16 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag is of de naam van de instelling dan niet veel meer mee gaat wegen. In de VS doe je het bijvoorbeeld goed als je van Harvard of Yale komt. Zal hier niet iets vergelijkbaars gebeuren? Dus dat bijvoorbeeld alleen de universiteiten een "goede" naam met veel waarde met zich mee zullen dragen.
Dan krijg je een beetje hetzelfde effect:
• goede kwaliteit: uva, erasmus universiteit, rug, uu, leiden, etc.
• slecht/ te makkelijk/geen goede kwaliteit: inholland, hes, hva, etc
Waarom quote je mijn post daarbij? Ik studeer zelf aan een universiteit. Mijn post ging meer over dat we er "niks aan kunnen doen" en dat het verschil dan waarschijnlijk in de naam van de instelling waar je hebt gestudeerd gaat zitten.Of bedoelde je het als aanvulling?quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:33 schreef superdrufus het volgende:
[..]
In Nederland doen universiteiten ook onderzoek. Naast het onderwijsaspect kent een universiteit ook een wetenschappelijk doel. Het onderwijs is bij universiteiten gericht op het doen van onderzoek. Daar staat tegenover dat hogescholen vooral gericht zijn op beroepsvorming en daarom ook onderwijs aanbieden gericht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
Het verschil tussen hbo en wo niveau blijft gewoon bestaanquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:37 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Waarom quote je mijn post daarbij? Ik studeer zelf aan een universiteit. Mijn post ging meer over dat we er "niks aan kunnen doen" en dat het verschil dan waarschijnlijk in de naam van de instelling waar je hebt gestudeerd gaat zitten.Of bedoelde je het als aanvulling?
Ja klopt, maar de titel is hetzelfde dus de onderwijsinstelling geeft je niveau aan? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen denk ik.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het verschil tussen hbo en wo niveau blijft gewoon bestaan![]()
Met een hbo rechten diploma heb je een LL.B titel, maar zit je nog steeds op hbo werk en denkniveau.
Hogescholen in Nederland doen vooral onderzoek in het bedrijfsleven en universiteit doen wetenschappelijk onderzoek. Internationaal gezien is er wel degelijk een verschil in het aantal publicaties van universiteiten en hogescholen. Op basis van het wetenschappelijke publicaties kan duidelijk worden dat er internationaal gezien verschil is tussen universiteit en hogeschool.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:37 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Waarom quote je mijn post daarbij? Ik studeer zelf aan een universiteit. Mijn post ging meer over dat we er "niks aan kunnen doen" en dat het verschil dan waarschijnlijk in de naam van de instelling waar je hebt gestudeerd gaat zitten.Of bedoelde je het als aanvulling?
Waarom wordt die minder waard ? Een BSc van de UU zal nog altijd als hoger gezien worden dan een BSc van InHolland; en mensen voor wie de titel van belang is herkennen dat verschil echt wel (en zo niet kan je de universiteit expliciet benoemen in je CV/gesprek/whatever).quote:Op zaterdag 28 december 2013 04:19 schreef Zaktabak het volgende:
De FOK!er in mij zegt dat ik het beste hier de reactie
[..]
neer kan plempen, maar dan bedenk ik dat het eigenlijk best een treurige zaak is. Want een titel als Bachelor of Master (of Arts, of Science, of Laws) wordt dan ook echt minder waard. Jammer.
Maar dat is precies wat ik probeer te zeggenquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:42 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Hogescholen in Nederland doen vooral onderzoek in het bedrijfsleven en universiteit doen wetenschappelijk onderzoek. Internationaal gezien is er wel degelijk een verschil in het aantal publicaties van universiteiten en hogescholen. Op basis van het onderzoek kan duidelijk worden dat er internationaal gezien verschil is tussen universiteit en hogeschool.
Shit, en ik met mn universitaire BSc ben dan helemaal niets waard? (Wel beta trouwensquote:Op zaterdag 28 december 2013 11:50 schreef thabit het volgende:
Ach ja, een universitaire MSc is natuurlijk ook gewoon een titel die aangeeft dat je je studie maar half hebt afgemaakt.
Jij bent ook zonder je universitaire BSc helemaal niets waardquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:43 schreef Zwansen het volgende:
Shit, en ik met mn universitaire BSc ben dan helemaal niets waard? (Wel beta trouwens)
Open deur...quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jij bent ook zonder je universitaire BSc helemaal niets waard
Nou ja, ik snap wat je bedoelt. Men behaalt dezelfde graad dus dat suggereert dat men hetzelfde onderwijs heeft genoten. Wat natuurlijk niet zo is aangezien een 4-jarige hbo rechten opleiding van beduidend lager niveau is dan een 3-jarige universitaire rechtsgeleerdheid opleiding.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:41 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de titel is hetzelfde dus de onderwijsinstelling geeft je niveau aan? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen denk ik.
En BSc & MSc. is een titel op basis van activiteiten in de wetenschap. Hoe sluit dit precies aan op het HBO?quote:Dat is appels met peren vergelijken, Generaal is een titel op basis van de functie, dat is het zelfde om een starter meteen directeur te noemen
Daarnaast de enige mensen die hier een probleem van maken, zijn de mensen die stoer willen doen op een borrel
Ik mag toch namelijk aannemen dat op je CV ook gewoon staat wat je laatst genomen opleiding is en niet alleen die suffe titel!
Hoewel het grappige antwoord leuker is ook maar een serieus: nee. Dat ben je idd niet. Een bachelor titel is equivalent aan een kandidaats - en dat werd 10 jaar terug ook al niet serieus genomen. Maak gewoon je opleiding af en voer Master of drs.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Shit, en ik met mn universitaire BSc ben dan helemaal niets waard? (Wel beta trouwens)
http://www.han.nl/mastero(...)nderzoek-hbo-master/quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:49 schreef MrGuma het volgende:
[..]
En BSc & MSc. is een titel op basis van activiteiten in de wetenschap. Hoe sluit dit precies aan op het HBO?
quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.han.nl/mastero(...)nderzoek-hbo-master/
Daar hebben ze in Gelderland een schitterend lulverhaal voor bedacht. De moeite van het lezen waard.
Lijkt mij toch duidelijk dat dit dan ook daadwerkelijk het onderscheid is en daardoor ook zo gescheiden dient te blijven?quote:Praktijk versus theorie
Zijn er verder nog inhoudelijke verschillen tussen een wo-master en een hbo-master? Schuiling: 'Een wo-master doet onderzoek op basis van een theoretische vraag en genereert zo nieuwe wetenschappelijke kennis. Terwijl de hbo-master juist bijdraagt aan vernieuwing van de beroepspraktijk. Zijn onderzoek is altijd gebaseerd op een praktijkvraag. Zoals het hbo-onderwijs volledig is ingebed in de beroepspraktijk, zo is de hbo-master volledig gericht op de verbetering van die praktijk. In het masterprogramma wordt kennis en praktijk gekoppeld aan wetenschappelijk onderzoek. Wie dat beheerst is een volwaardige master.'
Daar zit ook wat in. Hoe maakt het buitenland verschil dan?quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap wat je bedoelt. Men behaalt dezelfde graad dus dat suggereert dat men hetzelfde onderwijs heeft genoten. Wat natuurlijk niet zo is aangezien een 4-jarige hbo rechten opleiding van beduidend lager niveau is dan een 3-jarige universitaire rechtsgeleerdheid opleiding.
Maar ook eerder haalde men al dezelfde graad (bachelor). Het onderscheid zit hem dan echt in het type onderwijs. Dat wij de graden en de bijbehorende titulatuur meer gelijk willen schakelen doen wij puur voor het buitenland, omdat het verschil tussen wetenschappelijk en beroepsonderwijs daar op andere wijze gemaakt wordt. Maar een HvA opleiding kan nog steeds in hoog aanzien staan, terwijl een matige UU opleiding wel erkend wordt als stof te doceren op een hoger niveau.
Niet. Zover ik weet kent alleen NL en Vlaanderen het Hbo.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:55 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Daar zit ook wat in. Hoe maakt het buitenland verschil dan?
Wat mij betreft ook. Ik verwacht trouwens ook niet dat er veel hbo masters zullen zijn die een Msc titel zullen gaan aanbieden. Een hbo opleiding moet goed kunnen beargumenteren waarom zij daar recht op hebben. Dat is maar een handjevol aan opleidingen dat daar voor in aanmerking komt, met name binnen de medische hoek.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Lijkt mij toch duidelijk dat dit dan ook daadwerkelijk het onderscheid is en daardoor ook zo gescheiden dient te blijven?
De hbo instellingen graag zouden willen zien dat hun opleidingen als gelijkwaardig worden beschouwd aan de academische variant. Het zogenaamde gelijke niveau. Maar met als verschil dat de een praktijkgericht en de ander beroepsgericht is. Een master of engineering is echter geen master of science. Ik geloof dat de TU's zich ook graag zouden willen blijven onderscheiden op basis van niveau van de HTS'n.quote:'Jazeker. Je krijgt een officieel erkende mastertitel. Het niveau is gelijk, de weg ernaartoe is anders. Een hbo'er baseert zich namelijk altijd op een vraagstuk uit zijn eigen beroepspraktijk.'
In Engeland stopt 80% van de studenten na hun BSc met studeren om meteen te gaan werken. Dat is daar heel normaal, en waarom ook niet? Een MSc heb je eigenlijk alleen wat aan als je de R&D-kant op wilt gaan, maar dan kun je er net zo goed een PhD achteraan doen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wellicht, maar met een MSc toon je bij sollicitaties aan dat je wel een doorzetter bent. In praktijk heb je er in het normale beroepsleven niet heel veel aan, maar tijdens solliciteren kun je net dat eene streepje voor hebben op de ander. Daar heb ik het voor gedaan.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:04 schreef thabit het volgende:
[..]
In Engeland stopt 80% van de studenten na hun BSc met studeren om meteen te gaan werken. Dat is daar heel normaal, en waarom ook niet? Een MSc heb je eigenlijk alleen wat aan als je de R&D-kant op wilt gaan, maar dan kun je er net zo goed een PhD achteraan doen.
jij hebt nog nooit op een universiteit gezeten....quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:09 schreef Adames het volgende:
Aangezien het niveau van de universiteiten al jaren daalt, is deze regel niet zo gek.
Een wo-master maakt onderdeel uit van een universitaire opleiding. Een bachelor zonder master is meestal geen afgeronde opleiding. Een hbo-opleiding is meestal een afgeronde opleiding. Dat is volgens mij het grootste verschil.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:53 schreef MrGuma het volgende:
[..]
[..]
Lijkt mij toch duidelijk dat dit dan ook daadwerkelijk het onderscheid is en daardoor ook zo gescheiden dient te blijven?
Oh, in de praktijk wordt in Nederland een BSc juist beschouwd als een onafgeronde opleiding. Er zijn maar weinig mensen die daar de markt mee opgaan, aangezien ze nog 1 tot 2 jaar aan opleiding missen. Integenstelling tot een hbo bachelor.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:13 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wellicht, maar met een MSc toon je bij sollicitaties aan dat je wel een doorzetter bent. In praktijk heb je er in het normale beroepsleven niet heel veel aan, maar tijdens solliciteren kun je net dat eene streepje voor hebben op de ander. Daar heb ik het voor gedaan.
Waar baseer jij dit op?quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:42 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom wordt die minder waard ? Een BSc van de UU zal nog altijd als hoger gezien worden dan een BSc van InHolland
Klinkt natuurlijk hartstikke stoer zo'n opmerking, maar is pure onzin.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:18 schreef R3M1NL het volgende:
Nou ja, onze universitaire studies zijn op wereld niveau ongeveer MBO+ - dus er is nog meer ruimte voor devaluatie.
Ten eerste heeft de ranking daar hoofdzakelijk betrekking op wetenschappelijk onderzoek, publicaties en nobelprijzen en nauwelijks op het onderwijs, zie: http://www.shanghairanking.com/ARWU-Methodology-2013.htmlquote:Op zaterdag 28 december 2013 11:29 schreef R3M1NL het volgende:
[..]
Mbo-titel? Vertel...quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:31 schreef Puntenjager het volgende:
Ach ja, een tijdje geleden waren ze al begonnen met het uitdelen van mbo-titels, want mensen zonder titel waren zielig. Dan kan dit er ook nog wel bij.
Heb je er geen gekregen? Dat is zuur.. Ik heb er al een paar liggen.quote:
Ik weet niet, ik zeg meestal 'nee dankje' wanneer ze weer van die flyers en aanverwante zaken op straat uitdelen. Wist ik veel dat er ook mbo-titels tussen zatenquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je er geen gekregen? Dat is zuur.. Ik heb er al een paar liggen.
Was een tijdje geleden in het nieuws. Mensen in de bijstand zonder titel moesten maar een titel krijgen, want anders hadden ze geen kans op werk.quote:
Want alsof, als ze een titel voor de naam hebben, werkgevers niet kunnen zien of dat het wel mbo'ers zijnquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Was een tijdje geleden in het nieuws. Mensen in de bijstand zonder titel moesten maar een titel krijgen, want anders hadden ze geen kans op werk.
Wat mij betreft geven we iedereen vanaf de geboorte MSc of science. Kunnen we gelijk het gehele onderwijssysteem afschaffen :& (is ook alleen maar bedoeld als real life e-penis las ik hierboven)
Master of science of science?quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Was een tijdje geleden in het nieuws. Mensen in de bijstand zonder titel moesten maar een titel krijgen, want anders hadden ze geen kans op werk.
Wat mij betreft geven we iedereen vanaf de geboorte MSc of science. Kunnen we gelijk het gehele onderwijssysteem afschaffen. Is namelijk alleen maar bedoeld als real life e-penis las ik hierboven.
Nooit iets van meegekregen en het lijkt me eigenlijk ook best sterk. Heb je een link naar het nieuwsbericht? Want iets zegt me dat je het nieuwsbericht niet helemaal correct reproduceert...quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Whateverquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:53 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Master of science of science?
ir. Puntenjager is vandaag snel verontwaardigdquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:56 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Whatever
gr. gr. ir. Puntenjager
Puntenjager snapt er geen kont vanquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:57 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
ir. Puntenjager is vandaag snel verontwaardigd![]()
gr. gr. Dr. Drs. Mr. MPhil housesoftheholy
Wat is het nou!?quote:A Master of Science (Latin: Magister Scientiae; abbreviated M.Sc., MSc, M.Sci., M.Si., Sc.M., M.S., MSHS, MS, Mag., Mg., Mgr, S.M., or SM)
Kies wat je leuk vindtquote:Op zaterdag 28 december 2013 16:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Puntenjager snapt er geen kont van
[..]
Wat is het nou!?
Drs. Ryon M.Sc?quote:
Was al aan het zoeken. Kon het zo snel niet vinden ('werklozen' + 'titel' was te algemeen). Ze wilden een nieuw soort titel maken als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nooit iets van meegekregen en het lijkt me eigenlijk ook best sterk. Heb je een link naar het nieuwsbericht? Want iets zegt me dat je het nieuwsbericht niet helemaal correct reproduceert...
Nee, dat is dubbel. Als ik me niet vergis. Ik vind zelf de klassieke titels mooier, maar vanuit internationaal perspectief is dat minder handig.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Drs. Ryon M.Sc?
Oh nee dat mag dan weer niet.
Veel buitenlanders denken dat een drs iemand met meerdere doctortitels is.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:02 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Nee, dat is dubbel. Als ik me niet vergis. Ik vind zelf de klassieke titels mooier, maar vanuit internationaal perspectief is dat minder handig.
Ach, alles minder dan dr. of PhD is niet de moeite waard om te vermelden vind ik altijd.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:02 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Nee, dat is dubbel. Als ik me niet vergis. Ik vind zelf de klassieke titels mooier, maar vanuit internationaal perspectief is dat minder handig.
http://www.powned.tv/nieu(...)t_lager_diploma.htmlquote:Op zaterdag 28 december 2013 17:01 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Was al aan het zoeken. Kon het zo snel niet vinden ('werklozen' + 'titel' was te algemeen). Ze wilden een nieuw soort titel maken als ik het me goed herinner.
Als je drs. titel in de Franse poezie is mag dat best hoor.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Drs. Ryon M.Sc?
Oh nee dat mag dan weer niet.
Volgens mij mogen zij niet door elkaar gebruikt worden. Als je er voor kiest om de nationale of internationale standaard aan te houden moet je daar ook consequent in blijven. mr Ryon M.Sc is bijvoorbeeld niet mogelijk, ook al heb je twee diploma's.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Als je drs. titel in de Franse poezie is mag dat best hoor.
Al zou ik dan gewoon 2 mastertitels voeren.
Is dan dan M.Sc. M.Sc. of M.Sc2quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Als je drs. titel in de Franse poezie is mag dat best hoor.
Al zou ik dan gewoon 2 mastertitels voeren.
Frans is of Artsquote:
Ik heb ooit iemand geīnterviewd die zichzelf in het telefoonboek had laten zetten als Dr. drs. drs. Geen grapjequote:
quote:Op zaterdag 28 december 2013 09:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Mensen die "titelatuur" schrijven zouden geen enkele titel mogen dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |