neer kan plempen, maar dan bedenk ik dat het eigenlijk best een treurige zaak is. Want een titel als Bachelor of Master (of Arts, of Science, of Laws) wordt dan ook echt minder waard. Jammer.quote:Verkapt "kijk-mijn-bachelor-eens-minder-waard-worden-huilie-huilie"-topic
Bachelor of.. Kan me gestolen worden. Ik zal altijd Ing blijven schrijven.quote:Op zaterdag 28 december 2013 04:11 schreef Bitlord het volgende:
Onderstaande tekst komt van de Rijksoverheid. Klacht moge duidelijk zijn; laat dat onderscheid tussen Wo en hbo bestaan a.u.b.
Vanaf 1 januari 2014 mogen afgestudeerde hbo'ers zichzelf ook bachelor of master 'of arts', 'of science' of 'of laws' noemen. Deze titels waren tot nu toe gereserveerd voor studenten die aan een universiteit afstudeerden.
Dat is appels met peren vergelijken, Generaal is een titel op basis van de functie, dat is het zelfde om een starter meteen directeur te noemenquote:Op zaterdag 28 december 2013 08:07 schreef TR08 het volgende:
Suf gedoe. Misschien in het leger ook maar iedereen generaal maken?
Het mooiste is dat er bij ons hbo'ers zijn ingestroomd, mensen die al 4 jaar de hbo variant hebben gedaan en daar een diploma voor hebben behaald. Die hebben het nu moeilijk en kunnen ons tweede jaar amper bijbenen. Ik citeer: " Wow jullie doen in week wat wij in een heel blok van 8 weken deden". Daarnaast kunnen ze de werkgroepen helemaal niet bijbenen, hebben tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald dit jaar en helpen wij ze maar door een beetje samenvattingen op te sturen etc.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:00 schreef das_phantom het volgende:
Gaat natuurlijk ook om de titel Master of Science. In hoeverre is iemand die op het hbo afstudeert met een eindscriptie in staat om de wetenschap te bedrijven?
quote:Op zaterdag 28 december 2013 07:34 schreef Zolder het volgende:
En mbo wordt weer gediscrimineerd die moeten ook gewoon deze titel krijgen
Hbo master wordt dat danquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:00 schreef das_phantom het volgende:
Gaat natuurlijk ook om de titel Master of Science. In hoeverre is iemand die op het hbo afstudeert met een eindscriptie in staat om de wetenschap te bedrijven?
Ik kan maar 1 ding concluderen uit jouw post: het hbo is te makkelijk. Het is nu in vergelijking met de universiteit een verhouding 1:8. Dat moet natuurlijk eerder iets van 1:4 zijn.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:12 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Het mooiste is dat er bij ons hbo'ers zijn ingestroomd, mensen die al 4 jaar de hbo variant hebben gedaan en daar een diploma voor hebben behaald. Die hebben het nu moeilijk en kunnen ons tweede jaar amper bijbenen. Ik citeer: " Wow jullie doen in week wat wij in een heel blok van 8 weken deden". Daarnaast kunnen ze de werkgroepen helemaal niet bijbenen, hebben tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald dit jaar en helpen wij ze maar door een beetje samenvattingen op te sturen etc.
Is allemaal niet erg, ik vind het goed dat ze verder studeren maar het niveau is dus absoluut niet hetzelfde. Ik snap dus niet waarom men dat gelijk wil trekken. Dan is dit inderdaad van toepassing:
[..]
Stierenpoep.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:18 schreef R3M1NL het volgende:
Nou ja, onze universitaire studies zijn op wereld niveau ongeveer MBO+ - dus er is nog meer ruimte voor devaluatie.
Nee man, echte poep - de universiteiten dan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |