abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134776037
Onderstaande tekst komt van de Rijksoverheid. Klacht moge duidelijk zijn; laat dat onderscheid tussen Wo en hbo bestaan a.u.b.

Vanaf 1 januari 2014 mogen afgestudeerde hbo'ers zichzelf ook bachelor of master 'of arts', 'of science' of 'of laws' noemen. Deze titels waren tot nu toe gereserveerd voor studenten die aan een universiteit afstudeerden.
pi_134776039
Tis wat
Ga weg
  zaterdag 28 december 2013 @ 04:19:59 #3
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_134776046
De FOK!er in mij zegt dat ik het beste hier de reactie
quote:
Verkapt "kijk-mijn-bachelor-eens-minder-waard-worden-huilie-huilie"-topic
neer kan plempen, maar dan bedenk ik dat het eigenlijk best een treurige zaak is. Want een titel als Bachelor of Master (of Arts, of Science, of Laws) wordt dan ook echt minder waard. Jammer.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_134776072
Typische PvdA mentaliteit. We geven hbo'ers dezelfde titel als WO'ers want dan is iedereen gelijk! Dat de titel van WO'ers op deze wijze minder waard wordt zien ze niet :') gr gr Mortaxx, Bsc.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_134776079
Beschreven vernieuwe titelatuur wordt internationaal erkend? Wat een armoede overigens.
pi_134776136
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 04:11 schreef Bitlord het volgende:
Onderstaande tekst komt van de Rijksoverheid. Klacht moge duidelijk zijn; laat dat onderscheid tussen Wo en hbo bestaan a.u.b.

Vanaf 1 januari 2014 mogen afgestudeerde hbo'ers zichzelf ook bachelor of master 'of arts', 'of science' of 'of laws' noemen. Deze titels waren tot nu toe gereserveerd voor studenten die aan een universiteit afstudeerden.
Bachelor of.. Kan me gestolen worden. Ik zal altijd Ing blijven schrijven.
pi_134776166
Was dat niet al een tijdje zo? Volgens mij staat er op mijn hbo-diploma dat ik in het buitenland inderdaad BoS mag gebruiken, en dat diploma is van 2007.

Zal het morgen eens nakijken.
pi_134776287
En mbo wortd weer gediscrimineerd die moeten ook gewoon deze titel krijgen
  zaterdag 28 december 2013 @ 07:42:27 #9
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_134776304
Had het gelezen en zelden zoiets belachelijks gezien, een hbo is niet voor niets een hbo en een universiteit een universiteit, daar zit verschil tussen en dat verschil moet gewoon te zien zijn na afstuderen. Een hbo-opleiding is nu eenmaal niet gelijk aan een wo-opleiding. De enige oplossing die ik kan verzinnen is gewoon de oude titulatuur voeren die uiteraard nog gewoon gevoerd mag worden, op voorwaarde dat je in Nederland blijft want in het buitenland herkennen ze dat niet.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 28 december 2013 @ 08:07:31 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_134776373
Ik ga mijn Ir titel maar weer voeren :')

Suf gedoe. Misschien in het leger ook maar iedereen generaal maken?
pi_134776376
Och, als je je eigenwaarde uit een titel moet halen ben je zowieso al tot falen gedoemd.
Als je iets anders gaat doen dan primair onderzoek heeft de heel BSc/MSc titel zowieso al geen enkele waarde en de bedrijven die dat soort onderzoek steunen kijken überhaupt niet naar je titel maar naar je ervaring en publicaties.

Laten we alsjeblieft de titels gewoon helemaal afschaffen. Ze hebben als enige doel de e-peen (of papieren versie daarvan) van de drager te ondersteunen en juist daar moeten we vanaf, willen we verder komen.
pi_134776849
Mensen die "titelatuur" schrijven zouden geen enkele titel mogen dragen. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_134776900
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 08:07 schreef TR08 het volgende:
Suf gedoe. Misschien in het leger ook maar iedereen generaal maken?
Dat is appels met peren vergelijken, Generaal is een titel op basis van de functie, dat is het zelfde om een starter meteen directeur te noemen :')

Daarnaast de enige mensen die hier een probleem van maken, zijn de mensen die stoer willen doen op een borrel :)

Ik mag toch namelijk aannemen dat op je CV ook gewoon staat wat je laatst genomen opleiding is en niet alleen die suffe titel!
pi_134777309
Gaat natuurlijk ook om de titel Master of Science. In hoeverre is iemand die op het hbo afstudeert met een eindscriptie in staat om de wetenschap te bedrijven?
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:12:07 #16
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134777478
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:00 schreef das_phantom het volgende:
Gaat natuurlijk ook om de titel Master of Science. In hoeverre is iemand die op het hbo afstudeert met een eindscriptie in staat om de wetenschap te bedrijven?
Het mooiste is dat er bij ons hbo'ers zijn ingestroomd, mensen die al 4 jaar de hbo variant hebben gedaan en daar een diploma voor hebben behaald. Die hebben het nu moeilijk en kunnen ons tweede jaar amper bijbenen. Ik citeer: " Wow jullie doen in week wat wij in een heel blok van 8 weken deden". Daarnaast kunnen ze de werkgroepen helemaal niet bijbenen, hebben tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald dit jaar en helpen wij ze maar door een beetje samenvattingen op te sturen etc.

Is allemaal niet erg, ik vind het goed dat ze verder studeren maar het niveau is dus absoluut niet hetzelfde 8)7 . Ik snap dus niet waarom men dat gelijk wil trekken. Dan is dit inderdaad van toepassing:

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 07:34 schreef Zolder het volgende:
En mbo wordt weer gediscrimineerd die moeten ook gewoon deze titel krijgen
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
pi_134777650
Hbo'ers mogen MSc gaan gebruiken? Dit is echt belachelijk, hbo is nou eenmaal niet te vergelijken met de universiteit.
pi_134777663
Belachelijk, zeker gezien het niveau van het huidig hbo onderwijs. Maar zoals Frank al zegt; gewoon drs., ir. en mr. voeren. Dat mogen hbo-ers volgens mij nog niet.
pi_134777861
Daarom gewoon MD 8-)
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:36:48 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134777910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:00 schreef das_phantom het volgende:
Hbo master wordt dat dan ;) Die zijn er nauwelijks, maar het handjevol wat er wel is pretendeert gelijkwaardig te zijn aan een wo master.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_134778005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:12 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Het mooiste is dat er bij ons hbo'ers zijn ingestroomd, mensen die al 4 jaar de hbo variant hebben gedaan en daar een diploma voor hebben behaald. Die hebben het nu moeilijk en kunnen ons tweede jaar amper bijbenen. Ik citeer: " Wow jullie doen in week wat wij in een heel blok van 8 weken deden". Daarnaast kunnen ze de werkgroepen helemaal niet bijbenen, hebben tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald dit jaar en helpen wij ze maar door een beetje samenvattingen op te sturen etc.

Is allemaal niet erg, ik vind het goed dat ze verder studeren maar het niveau is dus absoluut niet hetzelfde 8)7 . Ik snap dus niet waarom men dat gelijk wil trekken. Dan is dit inderdaad van toepassing:

[..]

Ik kan maar 1 ding concluderen uit jouw post: het hbo is te makkelijk. Het is nu in vergelijking met de universiteit een verhouding 1:8. Dat moet natuurlijk eerder iets van 1:4 zijn.
pi_134778684
Nou ja, onze universitaire studies zijn op wereld niveau ongeveer MBO+ - dus er is nog meer ruimte voor devaluatie.

:Y
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_134778853
Vervelend voor je, man. Ik als afgestudeerd hbo-er kan er niet mee zitten, aangezien ik die titel toch nergens voor ga hoeven gebruiken.
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:26:52 #24
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_134778878
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:18 schreef R3M1NL het volgende:
Nou ja, onze universitaire studies zijn op wereld niveau ongeveer MBO+ - dus er is nog meer ruimte voor devaluatie.

:Y
Stierenpoep.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_134778955
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:26 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Stierenpoep.
Nee man, echte poep - de universiteiten dan.

http://www.shanghairanking.com/ARWU2013.html

Eerste Nederlandse universiteit is op plek 52 :')
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')