abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134780013
Overigens komt het systeem nu wel meer op 1 lijn waar je op een university of applied sciences ofwel hbo een bsc krijgt.
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:16:05 #32
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134780035
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:42 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik kan maar 1 ding concluderen uit jouw post: het hbo is te makkelijk. Het is nu in vergelijking met de universiteit een verhouding 1:8. Dat moet natuurlijk eerder iets van 1:4 zijn.
Wat ik me afvraag is of de naam van de instelling dan niet veel meer mee gaat wegen. In de VS doe je het bijvoorbeeld goed als je van Harvard of Yale komt. Zal hier niet iets vergelijkbaars gebeuren? Dus dat bijvoorbeeld alleen de universiteiten een "goede" naam met veel waarde met zich mee zullen dragen.

Dan krijg je een beetje hetzelfde effect:

• goede kwaliteit: uva, erasmus universiteit, rug, uu, leiden, etc.
• slecht/ te makkelijk/geen goede kwaliteit: inholland, hes, hva, etc
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
pi_134780065
Je krijgt toch niet een MSc voor een hbo-cursus? :')
pi_134780189
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:50 schreef thabit het volgende:
Ach ja, een universitaire MSc is natuurlijk ook gewoon een titel die aangeeft dat je je studie maar half hebt afgemaakt.
Als je aan het promoveren bent ben je al geen student meer, dus dat klopt niet :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:17 schreef luckass het volgende:
Je krijgt toch niet een MSc voor een hbo-cursus? :')
Straks dus wel :') Dat wordt dus mooi ir. voeren in Nederland.
pi_134780205
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:22 schreef Henno het volgende:

[..]

Straks dus wel :') Dat wordt dus mooi ir. voeren in Nederland.
Je doet toch geen master? Of bedoelen ze doorstromers?
pi_134780235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:22 schreef Henno het volgende:

[..]

Als je aan het promoveren bent ben je al geen student meer, dus dat klopt niet :P

In Nederland is dit inderdaad zo, maar in de rest van de wereld (vooral buiten continentaal Europa) schijnt dit dus heel anders te zijn.
wat kijk jij
pi_134780254
Je krijgt voor HBO BSc, of je moet een HBO-master hebben gedaan maar die zijn volgens mij redelijk schaars. Blijft natuurlijk een belachelijke regel, maar zolang je in Nederland blijft werken is het probleem niet zo groot aangezien werkgevers het verschil wel weten tussen een RuG/TUe/etc en Hanze/Inholland/etc.
pi_134780335
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:29 schreef R3M1NL het volgende:

[..]

Nee man, echte poep - de universiteiten dan.

http://www.shanghairanking.com/ARWU2013.html

Eerste Nederlandse universiteit is op plek 52 :')
En jij vindt dat laag?

NL heeft na de uk in absolute zin de meeste top universiteiten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134780402
Het heeft ook weinig zin om universiteiten te vergelijken, want elke universiteit heeft weer een ander vakgebieden (of vakgebieden) waar beter op wordt gescoord.
pi_134781972
Ik draag wel lekker mr. bij m'n afstuderen. :{w
pi_134784427
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:24 schreef Etsu het volgende:
Ik draag wel lekker mr. bij m'n afstuderen. :{w
Je doet pabo?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_134784437
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je doet pabo?
ja
pi_134784524
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:16 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is of de naam van de instelling dan niet veel meer mee gaat wegen. In de VS doe je het bijvoorbeeld goed als je van Harvard of Yale komt. Zal hier niet iets vergelijkbaars gebeuren? Dus dat bijvoorbeeld alleen de universiteiten een "goede" naam met veel waarde met zich mee zullen dragen.

Dan krijg je een beetje hetzelfde effect:

• goede kwaliteit: uva, erasmus universiteit, rug, uu, leiden, etc.
• slecht/ te makkelijk/geen goede kwaliteit: inholland, hes, hva, etc
In Nederland doen universiteiten ook onderzoek. Naast het onderwijsaspect kent een universiteit ook een wetenschappelijk doel. Het onderwijs is bij universiteiten gericht op het doen van onderzoek. Daar staat tegenover dat hogescholen vooral gericht zijn op beroepsvorming en daarom ook onderwijs aanbieden gericht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:37:28 #44
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134784741
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:33 schreef superdrufus het volgende:

[..]

In Nederland doen universiteiten ook onderzoek. Naast het onderwijsaspect kent een universiteit ook een wetenschappelijk doel. Het onderwijs is bij universiteiten gericht op het doen van onderzoek. Daar staat tegenover dat hogescholen vooral gericht zijn op beroepsvorming en daarom ook onderwijs aanbieden gericht op het uitoefenen van een bepaald beroep.
Waarom quote je mijn post daarbij? Ik studeer zelf aan een universiteit. Mijn post ging meer over dat we er "niks aan kunnen doen" en dat het verschil dan waarschijnlijk in de naam van de instelling waar je hebt gestudeerd gaat zitten.Of bedoelde je het als aanvulling?
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:41:15 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134784882
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:37 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Waarom quote je mijn post daarbij? Ik studeer zelf aan een universiteit. Mijn post ging meer over dat we er "niks aan kunnen doen" en dat het verschil dan waarschijnlijk in de naam van de instelling waar je hebt gestudeerd gaat zitten.Of bedoelde je het als aanvulling?
Het verschil tussen hbo en wo niveau blijft gewoon bestaan :?

Met een hbo rechten diploma heb je een LL.B titel, maar zit je nog steeds op hbo werk en denkniveau.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:41:55 #46
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134784908
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het verschil tussen hbo en wo niveau blijft gewoon bestaan :?

Met een hbo rechten diploma heb je een LL.B titel, maar zit je nog steeds op hbo werk en denkniveau.
Ja klopt, maar de titel is hetzelfde dus de onderwijsinstelling geeft je niveau aan? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen denk ik.
pi_134784921
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:37 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Hogescholen in Nederland doen vooral onderzoek in het bedrijfsleven en universiteit doen wetenschappelijk onderzoek. Internationaal gezien is er wel degelijk een verschil in het aantal publicaties van universiteiten en hogescholen. Op basis van het wetenschappelijke publicaties kan duidelijk worden dat er internationaal gezien verschil is tussen universiteit en hogeschool.
pi_134784941
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 04:19 schreef Zaktabak het volgende:
De FOK!er in mij zegt dat ik het beste hier de reactie

[..]

neer kan plempen, maar dan bedenk ik dat het eigenlijk best een treurige zaak is. Want een titel als Bachelor of Master (of Arts, of Science, of Laws) wordt dan ook echt minder waard. Jammer.
Waarom wordt die minder waard ? Een BSc van de UU zal nog altijd als hoger gezien worden dan een BSc van InHolland; en mensen voor wie de titel van belang is herkennen dat verschil echt wel (en zo niet kan je de universiteit expliciet benoemen in je CV/gesprek/whatever).
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:43:07 #49
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134784955
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:42 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Hogescholen in Nederland doen vooral onderzoek in het bedrijfsleven en universiteit doen wetenschappelijk onderzoek. Internationaal gezien is er wel degelijk een verschil in het aantal publicaties van universiteiten en hogescholen. Op basis van het onderzoek kan duidelijk worden dat er internationaal gezien verschil is tussen universiteit en hogeschool.
Maar dat is precies wat ik probeer te zeggen :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:43:16 #50
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_134784965
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:50 schreef thabit het volgende:
Ach ja, een universitaire MSc is natuurlijk ook gewoon een titel die aangeeft dat je je studie maar half hebt afgemaakt.
Shit, en ik met mn universitaire BSc ben dan helemaal niets waard? (Wel beta trouwens :+)
pi_134785116
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:43 schreef Zwansen het volgende:
Shit, en ik met mn universitaire BSc ben dan helemaal niets waard? (Wel beta trouwens :+)
Jij bent ook zonder je universitaire BSc helemaal niets waard :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:48:30 #52
68638 Zwansen
pi_134785145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij bent ook zonder je universitaire BSc helemaal niets waard :+
Open deur... :')
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:49:12 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134785166
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:41 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar de titel is hetzelfde dus de onderwijsinstelling geeft je niveau aan? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen denk ik.
Nou ja, ik snap wat je bedoelt. Men behaalt dezelfde graad dus dat suggereert dat men hetzelfde onderwijs heeft genoten. Wat natuurlijk niet zo is aangezien een 4-jarige hbo rechten opleiding van beduidend lager niveau is dan een 3-jarige universitaire rechtsgeleerdheid opleiding.

Maar ook eerder haalde men al dezelfde graad (bachelor). Het onderscheid zit hem dan echt in het type onderwijs. Dat wij de graden en de bijbehorende titulatuur meer gelijk willen schakelen doen wij puur voor het buitenland, omdat het verschil tussen wetenschappelijk en beroepsonderwijs daar op andere wijze gemaakt wordt. Maar een HvA opleiding kan nog steeds in hoog aanzien staan, terwijl een matige UU opleiding wel erkend wordt als stof te doceren op een hoger niveau.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_134785167
quote:
Dat is appels met peren vergelijken, Generaal is een titel op basis van de functie, dat is het zelfde om een starter meteen directeur te noemen :')

Daarnaast de enige mensen die hier een probleem van maken, zijn de mensen die stoer willen doen op een borrel :)

Ik mag toch namelijk aannemen dat op je CV ook gewoon staat wat je laatst genomen opleiding is en niet alleen die suffe titel!
En BSc & MSc. is een titel op basis van activiteiten in de wetenschap. Hoe sluit dit precies aan op het HBO?
pi_134785195
Wat betekent dit voor de rechtenstudies? Iemand die een studie hbo-rechten heeft afgemaakt mag nu ook de titel LLM dragen, betekent dat dan toegang tot de togaberoepen? Een rechter zonder enige rechtswetenschappelijke achtergrond?
wat kijk jij
pi_134785217
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoewel het grappige antwoord leuker is ook maar een serieus: nee. Dat ben je idd niet. Een bachelor titel is equivalent aan een kandidaats - en dat werd 10 jaar terug ook al niet serieus genomen. Maak gewoon je opleiding af en voer Master of drs.

Mag je als HBOer nu overigens ook jezelf drs gaan noemen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:50:54 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134785234
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:49 schreef MrGuma het volgende:

[..]

En BSc & MSc. is een titel op basis van activiteiten in de wetenschap. Hoe sluit dit precies aan op het HBO?
http://www.han.nl/mastero(...)nderzoek-hbo-master/

Daar hebben ze in Gelderland een schitterend lulverhaal voor bedacht. De moeite van het lezen waard.
--
pi_134785303
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.han.nl/mastero(...)nderzoek-hbo-master/

Daar hebben ze in Gelderland een schitterend lulverhaal voor bedacht. De moeite van het lezen waard.
quote:
Praktijk versus theorie

Zijn er verder nog inhoudelijke verschillen tussen een wo-master en een hbo-master? Schuiling: 'Een wo-master doet onderzoek op basis van een theoretische vraag en genereert zo nieuwe wetenschappelijke kennis. Terwijl de hbo-master juist bijdraagt aan vernieuwing van de beroepspraktijk. Zijn onderzoek is altijd gebaseerd op een praktijkvraag. Zoals het hbo-onderwijs volledig is ingebed in de beroepspraktijk, zo is de hbo-master volledig gericht op de verbetering van die praktijk. In het masterprogramma wordt kennis en praktijk gekoppeld aan wetenschappelijk onderzoek. Wie dat beheerst is een volwaardige master.'
Lijkt mij toch duidelijk dat dit dan ook daadwerkelijk het onderscheid is en daardoor ook zo gescheiden dient te blijven?
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:54:34 #59
68638 Zwansen
pi_134785357
In mijn eerste jaar kregen we een afgestudeerde HLO'er (dus al een Bachelor) die door wilde studeren, maar hij kon het hoge wiskunde-niveau niet aan en stopte met de studie... :')

En dan lijkt me de HLO niet eens de makkelijkste studie op het HBO. Bizar dat wij toen al een hoger niveau hadden, maar pas na drie jaar WO-studie dezelfde titel.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:55:01 #60
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134785373
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap wat je bedoelt. Men behaalt dezelfde graad dus dat suggereert dat men hetzelfde onderwijs heeft genoten. Wat natuurlijk niet zo is aangezien een 4-jarige hbo rechten opleiding van beduidend lager niveau is dan een 3-jarige universitaire rechtsgeleerdheid opleiding.

Maar ook eerder haalde men al dezelfde graad (bachelor). Het onderscheid zit hem dan echt in het type onderwijs. Dat wij de graden en de bijbehorende titulatuur meer gelijk willen schakelen doen wij puur voor het buitenland, omdat het verschil tussen wetenschappelijk en beroepsonderwijs daar op andere wijze gemaakt wordt. Maar een HvA opleiding kan nog steeds in hoog aanzien staan, terwijl een matige UU opleiding wel erkend wordt als stof te doceren op een hoger niveau.
Daar zit ook wat in. Hoe maakt het buitenland verschil dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')