abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134947522
Ik wens jullie ook allemaal een goed 2014! Dat het met ons allemaal beter zal gaan :).

En nu kan ik ook gelijk weer "zeuren"... Ik vond oud&nieuw niet zo leuk gister/vannacht. Ik was op een huisfeest van een vriend. Ik dacht dat het de afgelopen dagen weer wat beter met me ging, maar heb gemerkt dat ik me op zo'n feest toch niet zo goed voel (een jaar geleden was dat nog wel anders...). Ik voelde me niet goed tussen de mensen. Alsof ik er niet bij hoorde en dat terwijl ik wel een aantal mensen kende die ook aardig tegen me waren en contact zochten met mij. Maar ik wilde met bijna niemand praten, het kostte me teveel kracht en ik voelde me ook onzeker, niet goed genoeg. Dit zijn mijn negatieve gedachtes die ik al jaren bij me draag en die altijd weer de kop op steken. Vannacht was het weer extreem..Voelde me leeg en eenzaam. Ik ben nu weer extreem aan het doemdenken en ben bang dat het nooit beter met mij zal gaan :r.
pi_134947985
En ik heb m'n vader bericht dat ik met 'm wil praten. :o

Dit is mijn verhaal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten puhlease.

[ Bericht 31% gewijzigd door -Spring op 01-01-2014 21:37:24 ]
pi_134948179
Pff AD in de mik en een half uur later lijken de gedachtes&gevoelens als sneeuw voor de zon te verdwijnen (nou ja, niet helemaal. Maar toch...). Weet niet wat ik daar nou van moet vinden.
pi_134948190
quote:
15s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:25 schreef rainbowwarrior het volgende:
Pff AD in de mik en een half uur later lijken de gedachtes&gevoelens als sneeuw voor de zon te verdwijnen (nou ja, niet helemaal. Maar toch...). Weet niet wat ik daar nou van moet vinden.
Eerste keer ad?
pi_134948215
Wat een verhaal Spring... :*.
Niet helemaal raar dat zo'n voorgeschiedenis je toch gaan opbreken op een gegeven moment.
Sterkte met proberen het een plekje te geven, weer zover te komen dat je verder kan.
Ik wens je kracht voor 2014!
Fake it till you make it...
pi_134948351
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:25 schreef -Spring het volgende:

[..]

Eerste keer ad?
Ja. Nou ja niet sinds vandaag maar sinds bijna 2 weken nu.
pi_134948398
quote:
3s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:39 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ja. Nou ja niet sinds vandaag maar sinds bijna 2 weken nu.
Mijn ervaring is dat je er na zo'n korte tijd nog geen peil op kunt trekken. Bij mij wisselde het, ook na twee weken nog, van me enorm depri voelen tot totaal gevoelloos zijn. Ff doorzetten nog. Echt!

Dank je, Nijna! Het komt wel goed met mij. :)
pi_134948440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:13 schreef -Spring het volgende:

Dit is mijn verhaal:

-KNIP-

Niet quoten puhlease.
Wat een verhaal, ik weet ook even niet goed wat ik moet zeggen...
Ik vind het eigenlijk nog een wonder dat je het nog zo lang hebt volgehouden en afgelopen jaar is misgegaan.
Ik hoop dat je een manier kan vinden de komende tijd waarop jij naar tevredenheid met hem kan omgaan, welke manier (face-to-face, telefoon, mail, of helemaal niet meer) dan ook.
pi_134948537
Jeetje spring wat ben jij een powervrouw... Ongelooflijk dat je zolang overeind bent gebleven!
Voor 2014 wens ik je veel kracht en sterkte toe!
S. 2014
J. 2016
pi_134948575
En ik doe gezellig mee met de rest die niet zo'n top O&N hebben gehad. Het lijkt de afgelopen jaren wel steeds erger te worden. Waar ik 3 jaar steeds heb gehuild omdat het niet lekker ging maar er veranderingen aan zaten te komen/waren geweest (tijdelijk niet meer werken, besluit te stoppen op het werk, het gestopt zijn) was het gisteren janken omdat er in al die jaren eigenlijk niks is veranderd aan mij. Sterker nog...ik ben me alleen maar slechter gaan voelen. Dus ik heb van 14 uur tot een uur of 3 vannacht meerdere keren vochtige wangen gehad. Af en toe een traan, meestal een lelijke jankbui (met rode, dikke ogen, rode neus, vlekken enzovoort, maar goed dat ik alleen was ;) )
Had nog een fles rode wodka voor mezelf gekocht (en tot 4 keer toe ingeschonken), maar ik werd er alleen maar emotioneler en gespannener door.

Maar eens kijken of er volgend jaar eindelijk eens tranen van geluk kunnen zijn met O&N ;)
pi_134948706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:47 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat een verhaal, ik weet ook even niet goed wat ik moet zeggen...
Ik vind het eigenlijk nog een wonder dat je het nog zo lang hebt volgehouden en afgelopen jaar is misgegaan.
Ik hoop dat je een manier kan vinden de komende tijd waarop jij naar tevredenheid met hem kan omgaan, welke manier (face-to-face, telefoon, mail, of helemaal niet meer) dan ook.
Da's precies wat ik voor ga. Ik vond altijd dat ik geen contact meer met m 'mocht' hebben. Want wie heeft er nou nog contact met zo iemand? En voorheen had ik dat ook niet gekund, hoor, was ik al een week van de leg als ik aan m dacht. Maar nu ik me sterker voel, weet ik helemaal niet of dat wel is wat ik wil.

En mss kom ik daar na het gesprek alsnog achter. Kan ook.

Het gaat me hoe dan ook meer duidelijkheid geven.

Haha, dank je, gm. Zo voelt het allesbehalve, hoor.
pi_134948759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:57 schreef kvd het volgende:
En ik doe gezellig mee met de rest die niet zo'n top O&N hebben gehad. Het lijkt de afgelopen jaren wel steeds erger te worden. Waar ik 3 jaar steeds heb gehuild omdat het niet lekker ging maar er veranderingen aan zaten te komen/waren geweest (tijdelijk niet meer werken, besluit te stoppen op het werk, het gestopt zijn) was het gisteren janken omdat er in al die jaren eigenlijk niks is veranderd aan mij. Sterker nog...ik ben me alleen maar slechter gaan voelen. Dus ik heb van 14 uur tot een uur of 3 vannacht meerdere keren vochtige wangen gehad. Af en toe een traan, meestal een lelijke jankbui (met rode, dikke ogen, rode neus, vlekken enzovoort, maar goed dat ik alleen was ;) )
Had nog een fles rode wodka voor mezelf gekocht (en tot 4 keer toe ingeschonken), maar ik werd er alleen maar emotioneler en gespannener door.

Maar eens kijken of er volgend jaar eindelijk eens tranen van geluk kunnen zijn met O&N ;)
Kut ook, hè, zulk soort avonden/nachten? :*
pi_134948919
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:43 schreef -Spring het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je er na zo'n korte tijd nog geen peil op kunt trekken. Bij mij wisselde het, ook na twee weken nog, van me enorm depri voelen tot totaal gevoelloos zijn. Ff doorzetten nog. Echt!

Dank je, Nijna! Het komt wel goed met mij. :)
Dank je. Ja ik moet iets geduldiger worden...

Ik heb net je verhaal gelezen. Heftig zeg. Ik heb er geen woorden voor en zou ook echt niet weten wat ik in jouw huidige situatie zou doen. Succes!
  woensdag 1 januari 2014 @ 13:50:58 #239
47102 Elvi
miemkwien
pi_134949637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 20:46 schreef kvd het volgende:
NEEEEEE nog niet graag.....ik ben bang dat ik jullie het aankomend jaar nodig ga hebben...en ik vind jullie nu al leuk :@
Ik wil ook iedereen bij elkaar houden hoor! :o Kunnen we geen deprssie-slowchat starten? :') _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 03:01 schreef kuolema het volgende:
Ik wilde niet beginnen met een sombere post.

Ik ben niet blij :(

Ik was dus met een paar vrienden en ben net thuis. Zoals zo'n beetje altijd na sociaal contact voel ik me weer verdrietig/boos/eenzaam. Het is zo stom. Ik sta altijd in dubio of ik nou gewoon zo door moet blijven gaan (met mensen blijven afspreken) of me compleet moet afzonderen. Ik zal me hoe dan ook niet goed voelen...
Ik walg van mezelf.

Zo. Ik ga naar bed.
Afzonderen is niet goed... Ik heb daar ook wel neiging toe hoor :@ Maar ik voel me er alleen maar rotter door en als ik dan besluit toch contact met iedereen op te nemen dan weet ik niet zo goed.
En daarbij ga ik vaak piekeren omdat anderen ook geen contact met mij zoeken tijdens een afzonderingsprediode en daar raak ik ook weer overstuur van zodat ik helemaal wegzak in de put...

quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:13 schreef -Spring het volgende:

Dit is mijn verhaal:

Niet quoten puhlease.
Jeetje wat een verhaal :o ;(
Ik weet niet of je in therapie bent, maar kan je dit misschien met een therapeut of psycholoog bespreken voordat je het gesprek met je vader aangaat? Dat kan wel helpen om je gedachten op een rijtje te zetten en je beter op het gesprek voor te bereiden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:42 schreef kuolema het volgende:

Hoezo vind je haar vreemd? :D
Gelukkig dat het maar voor even is, maar anders had je natuurlijk ook om een ander kunnen vragen.
Nou ik vertelde haar een dilemma over een vriend die vaak niet op me reageerd of zelf contact opneemt, terwijl het begin vorig jaar (2013 :P ) wel een goede vriend voor me was. Dus ik vroeg me af wat ik nou daarmee moest en wat hij nou van een vriendschap verwacht. Haar reactie: "nou dat is toch duidelijk? Hij wil blijkbaar geen contact met je." Ik vind dat nogal kort door de bocht en het maakt mij juist ontzettend onzeker ipv dat ik me beter voel.
Oh en ik heb volgende week om half 8 's avonds een sessie, terwijl ik zei dat ik 's avonds niet zie zitten :') Maar goed ze heeft het drukdrukdruk dus ik moet wel toegeven }:| Heel irritant want ik krijg het gevoel alsof ze mij een beetje als 'vulling' voor de loze uurtjes heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:43 schreef zomertje het volgende:
Hoe zitten jullie met werk? Gaat dat wel goed samen met de psychische zaken?
Nee _O-
Ik heb sinds februari geen baan, en na 3 maanden uitkering krijg ik geen geld meer van het UWV dus ben ik daarna ook gestopt met solliciteren :') Ik kon de afwijzingen niet meer aan, het gebrek aan vacatures benauwde me en in brieven moet je jezelf zien te verkopen door je positieve punten erin te zetten en die zag ik niet meer bij mezelf. Ik ben deze week pas weer begonnen omdat ik wel n leuke vacature heb gezien en ik heb er een beetje energie voor dus ik grijp mn kans :P

Toen ik nog wel werk had ging het eigenlijk ook niet. Ik deed toen nog heel erg aan zelfbeschadiging en dat ging ook op mn werk door :@ Ik had 3 keer per dag pauze dus ja... ik sloot mezelf op in de wc's :') Niemand merkte het trouwens, maar echt goed werk kon ik niet meer afleveren denk ik :') :@
pi_134949916
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 12:13 schreef -Spring het volgende:

Dit is mijn verhaal:

-KNIP-

Niet quoten puhlease.
Wat een verhaal zeg.

Als ik in jouw schoenen had gestaan, had ik niet geweten wat ik met zulke ouders had aangemoeten. Gevoelsmatig zou ik zoiets hebben van: "Jullie (de ouders) wachten eerst maar even af tot het -mij- uitkomt, de tijd dat jullie mij eisen stelden, is voorbij".
En om eerlijk te zijn, lijken je ouders dermate shit-generators te zijn...geen idee wat ik daarmee zou aanmoeten. Ik zou er eerst even een goeie (winter-)slaap over houden...maar dat ben ik.

Heel veel sterkte in elk geval. Tis belangrijk dat je hiermee leert te dealen in elk geval anders blijft dit je keer op keer opbreken en das de bedoeling natuurlijk niet.
  woensdag 1 januari 2014 @ 14:05:31 #241
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134949925
Nou hier is de buurt nog in rep en roer na die tyfusherrie van afgelopen nacht.
Er is een fles naar het hoofd gegooid van een 78 jarige buurman die kwam zeggen dat het stil moest zijn (om half 5 vanmorgen), er is troep naar binnen gegooid en een brandblusser leeggespoten in het huis waar de vuurwerbommen vandaan kwamen. Daar is dan de vader van die bewoner weer boos over en er schijnt ook al gedreigd te zijn dat mensen bij elkaar de kop van de romp gaan slaan.
Gezellige buurt hoor, verder.
En verder wordt er in dat huis schijnbaar vooral gedeald. En de pliesie doet niks.
Ik zeg: huis dicht timmeren en allemaal oppleuren. Grom.
Verder gebeurt hier nooit wat dus ik hoef dit soort gezeik niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 1 januari 2014 @ 14:07:17 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134949968
@spring: jezus, vreselijk verhaal. Knap dat je zo ver bent gekomen als waar je nu staat.
Heftige mensen, die ouders van jou :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134950027
Wat een heftig verhaal -Spring, ik hoop dat je er uiteindelijk goed uitkomt.

Ik herken hetzelfde, ook het een en ander meegemaakt (thuis niet zo heftig gelukkig, maar wel gedoe met mn moeder) en vond ook dat ik me best goed gered had en goed terecht gekomen was. Totdat mn vader overleed en mn moeder ontspoorde. In het buitenland. Met al die zorg erbij ging bij mij na 4 jaar t licht flink uit.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:20:04 #244
47102 Elvi
miemkwien
pi_134954666
De eerste sollicitatie sinds n half jaar is de deur uit *O* Als ik dit vol blijf houden komt het misschien nog wel goed met me :')
pi_134955573
ik trek me dingen veel teveel aan ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_134955632
Sodeshit, Spring! Wat kunnen mensen elkaar toch in de weg staan, onwerkelijk. Dank je dat je dit met ons hebt gedeeld. O+

En het is niet hetzelfde, maar wil je nu een virtuele arm om je heen, een aai over de bol?
pi_134955980
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:20 schreef Elvi het volgende:
De eerste sollicitatie sinds n half jaar is de deur uit *O* Als ik dit vol blijf houden komt het misschien nog wel goed met me :')
Gewooon doorzetten! Dan komt het inderdaad ooit wel goed :Y

Jaarwisseling viel best mee en met de oppashond in huis ging ik me ook wel wat beter voelen omdat de druk van vrolijk zijn en overal om lachen wegnam...moest vaak lachen maar om de hond..het zorge ook voor afleiding.

Verder voel ik me toch niet 100%, maar beter dan gisterenmiddag. En ik moet gewoon gaan leren hoe contacten te onderhouden...want contact maken is niet meer zo heel lastig maar het onderhouden is het lastige, vooral als je relatie met ouders niet heel erg 100% normaal is(juiste te "plakkerig aan elkaar")
pi_134956356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:20 schreef Elvi het volgende:
Whoeiiii....goed van je!!!

--- --- --- --- --- --- ---

Hier houdt de mineurstemming aan. Heb nu bijna een jaar mijn vriendinnetjes niet meer gezien, van de een op de andere dag was het contact na een gezellig avondje ineens over. Ben geen beller, maar heb altijd alle lijnen wel warm gehouden (whatsapp, facebook, reisblogs, verjaardagskaartjes). Maar op een enkele facebook-reactie van een woord na niks meer van de dames gehoord. Net tegen beter weten in toch een gelukkig nieuwjaar gewenst via een privébericht. Wel gelezen door de dames, maar jullie snappen het al....geen reactie terug...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134956644
Vandaag naar nieuwjaarsreceptie van mn muziekvereniging geweest. Voelde me ook niet helemaal 'gezellig' en was ook niet spraakzaam. Stom dat dat bij mij soms wel en soms niet werkt...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_134956657
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

2014 wordt een jaar van geestelijke verruiming.
Wacht het maar geduldig af, jij. ;)

De 10e ben ik overigens in de buurt, ff meeten? Ik heb nog een cursus van je tegoed. }:| :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')