quote:
Op dinsdag 31 december 2013 20:46 schreef kvd het volgende:NEEEEEE nog niet graag.....ik ben bang dat ik jullie het aankomend jaar nodig ga hebben...
en ik vind jullie nu al leuk
Ik wil ook iedereen bij elkaar houden hoor!

Kunnen we geen deprssie-slowchat starten?

quote:
Op woensdag 1 januari 2014 03:01 schreef kuolema het volgende:Ik wilde niet beginnen met een sombere post.
Ik ben niet blij

Ik was dus met een paar vrienden en ben net thuis. Zoals zo'n beetje altijd na sociaal contact voel ik me weer verdrietig/boos/eenzaam. Het is zo stom. Ik sta altijd in dubio of ik nou gewoon zo door moet blijven gaan (met mensen blijven afspreken) of me compleet moet afzonderen. Ik zal me hoe dan ook niet goed voelen...
Ik walg van mezelf.
Zo. Ik ga naar bed.
Afzonderen is niet goed... Ik heb daar ook wel neiging toe hoor

Maar ik voel me er alleen maar rotter door en als ik dan besluit toch contact met iedereen op te nemen dan weet ik niet zo goed.
En daarbij ga ik vaak piekeren omdat anderen ook geen contact met mij zoeken tijdens een afzonderingsprediode en daar raak ik ook weer overstuur van zodat ik helemaal wegzak in de put...
quote:
Jeetje wat een verhaal

Ik weet niet of je in therapie bent, maar kan je dit misschien met een therapeut of psycholoog bespreken voordat je het gesprek met je vader aangaat? Dat kan wel helpen om je gedachten op een rijtje te zetten en je beter op het gesprek voor te bereiden.
quote:
Op dinsdag 31 december 2013 15:42 schreef kuolema het volgende:Hoezo vind je haar vreemd?

Gelukkig dat het maar voor even is, maar anders had je natuurlijk ook om een ander kunnen vragen.
Nou ik vertelde haar een dilemma over een vriend die vaak niet op me reageerd of zelf contact opneemt, terwijl het begin vorig jaar (2013

) wel een goede vriend voor me was. Dus ik vroeg me af wat ik nou daarmee moest en wat hij nou van een vriendschap verwacht. Haar reactie: "nou dat is toch duidelijk? Hij wil blijkbaar geen contact met je." Ik vind dat nogal kort door de bocht en het maakt mij juist ontzettend onzeker ipv dat ik me beter voel.
Oh en ik heb volgende week om half 8 's avonds een sessie, terwijl ik zei dat ik 's avonds niet zie zitten

Maar goed ze heeft het drukdrukdruk dus ik moet wel toegeven

Heel irritant want ik krijg het gevoel alsof ze mij een beetje als 'vulling' voor de loze uurtjes heeft.
quote:
Nee

Ik heb sinds februari geen baan, en na 3 maanden uitkering krijg ik geen geld meer van het UWV dus ben ik daarna ook gestopt met solliciteren

Ik kon de afwijzingen niet meer aan, het gebrek aan vacatures benauwde me en in brieven moet je jezelf zien te verkopen door je positieve punten erin te zetten en die zag ik niet meer bij mezelf. Ik ben deze week pas weer begonnen omdat ik wel n leuke vacature heb gezien en ik heb er een beetje energie voor dus ik grijp mn kans

Toen ik nog wel werk had ging het eigenlijk ook niet. Ik deed toen nog heel erg aan zelfbeschadiging en dat ging ook op mn werk door

Ik had 3 keer per dag pauze dus ja... ik sloot mezelf op in de wc's

Niemand merkte het trouwens, maar echt goed werk kon ik niet meer afleveren denk ik