*woensdagquote:Op woensdag 25 december 2013 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
mag je op zondag wel biljetten aanplakken van god?
Dit dus. Maar de christenen hebben sowieso wel iets met ophangen.quote:Op woensdag 25 december 2013 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
mag je op zondag wel biljetten aanplakken van god?
meer iets met brandende lichtjes, al dan niet vastgebonden vrouwenquote:Op woensdag 25 december 2013 22:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus. Maar de christenen hebben sowieso wel iets met ophangen.
moet je terug sturen dan god graag wilt dat ze iedereen liefhebbenquote:Op woensdag 25 december 2013 22:56 schreef maily het volgende:
Er was een paar weken geleden een topic over een winkelier die een brief had gekregen van kerkgangers (met een heel bijzonder handschrift), met de melding dat die man klandizie zou verliezen als hij zondags ook open zou gaan...
Net zo weinig als jij zo te zienquote:Op woensdag 25 december 2013 22:47 schreef tong80 het volgende:
Hebben die Christen-fundalementisten niks beters te doen op eerste Kerstdag ?
Ik neem dat ze daarbij wel rekening houden met het door het varken zo hard verdiende zondagsrust momentje en het dus op maandag doen.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:11 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet quoten eight.
Ik ga mijn mening niet opdringen aan anderen vanwegen een standpunt.
Ben Ajacied maar gun iedereen zijn zondagmiddag bij Feyenoord.
Verder mag van mij iedereen doen wat ie zelf wil. Zal me een worst wezen als zo'n Christen uit een insectdorp z'n leuter in een varken willen duwen. Ieder z'n meug. Maar me er niet mee lastig.
1 pamflet ophangen noem ik niet opdringen.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:11 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet quoten eight.
Ik ga mijn mening niet opdringen aan anderen vanwegen een standpunt.
Ben Ajacied maar gun iedereen zijn zondagmiddag bij Feyenoord.
Verder mag van mij iedereen doen wat ie zelf wil. Zal me een worst wezen als zo'n Christen uit een insectdorp z'n leuter in een varken willen duwen. Ieder z'n meug. Maar me er niet mee lastig.
Ik kan me niet herinneren daar camerabeelden van gezien te hebben op internet, ondanks dat het hem ook niet in dank werd afgenomen. Maar als mensen niet meer bij een winkel willen kopen is dat toch prima? Dat is marktwerking, wat willen betalende klanten?quote:Op woensdag 25 december 2013 23:31 schreef tong80 het volgende:
Ach Luther veranderde de kerkgemeenschap met één briefje aan een kerkdeur.
quote:Namens alle medewerkers wensen wij onze klanten prettige en RESPECT-VOLLE KERSTDAGEN.
Gelukkig kunnen diverse KERK-gezindte of individu het niet laten nu ook ons pand te gaan behangen en dat op eerste Kerstdag!
Hopelijk staan ze mooi op de camera beelden zodat we deze na de feestdagen zonder enig respect voor privacy gewoon de pers in kunnen slingeren, en overal kunnen plaatsen!
Neem aan dat onze lieve Heer dit vast ook gezien heeft.
Gelukkig in maart verkiezingen en snappen dit soort mensen dat met slechts 4% stemmen er ook 96% anders denkenden zijn
Geniet van uw Kerstdagen en vanaf vrijdag ontvangen we u weer graag in de gezelligste Albert Heijn van de regio
Management en directie
AH van der Poel
Professioneel en stijlvol van AH.. notquote:.. zodat we deze na de feestdagen zonder enig respect voor privacy gewoon de pers in kunnen slingeren
in de ogen van de meeste mensen was Maarten Luther dus ook een vandalistquote:Op woensdag 25 december 2013 22:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
https://www.facebook.com/(...)4208108602397&type=1
Hier het genoemde facebooklinkje.
Ik verbaas me over het gebrek aan klasse van de eigenaar van het AH facebookaccount.
Ik verbaas me ook dat mensen een pamflet ophangen als vandalisme beschouwen
Iets bekladden wat niet van jou is, is vandalisme. Best simpel.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:21 schreef Evertjan het volgende:
[..]
in de ogen van de meeste mensen was Maarten Luther dus ook een vandalist
Een eigen mening mag dus alleen als die overeenkomt met die van jou?quote:Op woensdag 25 december 2013 23:06 schreef Syntos het volgende:
Hebben sommige mensen niks beters te doen dan anderen hun geloof en idealen op te dringen?
Zelfde als dat soort wat je op straat aan gaat houden en je voor heiden uitscheld als je een eigen mening hebt .![]()
Zo lang je er anderen niet lastig mee gaat vallen.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:57 schreef heite het volgende:
[..]
Een eigen mening mag dus alleen als die overeenkomt met die van jou?
Dus een eigen mening mag je alleen hebben als die niet, direct of indirect, voortkomt uit geloof. Want in dat geval moet je je mening vooral voor je houden.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:58 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zo lang je er anderen niet lastig mee gaat vallen.
Als je besluit te gaan protesteren tegen een winkel omdat ze op een dag open zijn wat van je geloof niet mag, en er vanuitgaand dat diegene wil dat desbetreffende winkel op zondag dicht is, dan probeer je naar mijn mening anderen jou geloof en idealen op te dringen.
Geloof heeft hier geen ruk mee te maken.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:11 schreef heite het volgende:
[..]
Dus een eigen mening mag je alleen hebben als die niet, direct of indirect, voortkomt uit geloof. Want in dat geval moet je je mening vooral voor je houden.
Zoiets?
Dus eigenlijk mag niemand bezwaar maken tegen een situatie waarmee hij het oneens is?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:16 schreef Syntos het volgende:
[..]
Geloof heeft hier geen ruk mee te maken.![]()
Al ging het over vegetariers die eisen dat een supermarkt geen vlees meer verkoopt, blifjt het voor mij hetzelfde. In beide situaties probeert iemand een ander zijn mening op te dringen omdat diegene het niet met iemand eens is.
Nogal een verschil tussen het hebben van een mening, en zeggen dat iemand jou mening moet delen.
Dat mag. Maar vraag je zelf eerst maar eens af of het wel redelijk is.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:25 schreef heite het volgende:
Dus eigenlijk mag niemand bezwaar maken tegen een situatie waarmee hij het oneens is?
Kinderarbeid en een supermarkt die op zondag open is.quote:Niet tegen dingen als eieren uit een legbatterij en plofkippen, maar ook niet tegen het feit dat verkochte kleding gemaakt is door kinderen in een of ander Aziatisch land?
Nou nou, en wat is het hier bij de C1000 in het dorp (de supermarkt in kwestie) sindsdien uitgestorven.quote:Op woensdag 25 december 2013 22:56 schreef maily het volgende:
Er was een paar weken geleden een topic over een winkelier die een brief had gekregen van kerkgangers (met een heel bijzonder handschrift), met de melding dat die man klandizie zou verliezen als hij zondags ook open zou gaan...
Kan zijn dat jij dat niet zo ziet, maar waarom mag een ander dat niet vinden? Als ik van stieren zou houden en niet bij de AH wil komen omdat ze toevallig elk jaar met het hele personeel naar een stierenvechter gaan kijken is dat toch prima? Stemmen doe je dan vredig met je voeten.... Het zou anders liggen als deze mensen met verf de winkel hadden besmeurd, nu is het vooral een domme actie van een gefrustreerde AH supermarktmanager, op tv zijn ze altijd zo leuk.....quote:Op donderdag 26 december 2013 01:26 schreef Syntos het volgende:
[..]
Dat mag. Maar vraag je zelf eerst maar eens af of het wel redelijk is.
Als het om levens gaat, oke. Maar om een winkel die op zondag is?
Protesteren tegen een kernreactor midden in je woonwijk wat gevaarlijk kan zijn, of op zondag kunnen winkelen wat voor veel mensen een uitkomst kan zijn zonder extra overlast.
[..]
Kinderarbeid en een supermarkt die op zondag open is.
Goede vergelijking.
Dit.quote:Op donderdag 26 december 2013 02:08 schreef Ringo het volgende:
Leuk, zo'n hork van een winkelmanager en diens reactie à la GeenStijl of PVV. Eén pamflet op zijn pui is voor deze proleet al genoeg om de "dader" aan de publieke schandpaal te nagelen. Wat een niveau weer. Ik mag hopen dat deze stoere cowboy ook op het hoofdkantoor nog eens zijn gal mag spuien. En meteen een lesje reputatiemanagement krijgt.
Zijn er islamitische bedrijven die hun winkels sluiten op feestdagen? We hebben hier 4 winkels in een winkelcentra hier, waarvan ik zeker weet dat de eigenaar moslim is. Zijn hooguit in de zomervakantie een paar weken gesloten. Ik haal daar de eieren/groente en soms vlees (ligt aan de visite)quote:Op donderdag 26 december 2013 03:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zou voor de grap op een islamitische feestdag zo'n pamflet moeten ophangen bij een AH. Kijken hoe ze dan reageren
Wat een randmongool, de knakker die dat heeft geschreven.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Die christen beheerst tenminste zichzelf en de Nederlandse taal een beetje.
Ik fietste gister op m'n racefiets door een dorpje en werd afkeurend en kwaad aangekeken door dat tuig dat net de kerk uitkwamquote:Op woensdag 25 december 2013 23:06 schreef Syntos het volgende:
Hebben sommige mensen niks beters te doen dan anderen hun geloof en idealen op te dringen?
Zelfde als dat soort wat je op straat aan gaat houden en je voor heiden uitscheld als je een eigen mening hebt .![]()
dit inderdaad. Wat een tokkie-reactie. Op gs ook al oproepen tot lynchpartijen! Er is geen diefstal gepleegd oid.quote:Op woensdag 25 december 2013 22:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
https://www.facebook.com/(...)4208108602397&type=1
Hier het genoemde facebooklinkje.
Ik verbaas me over het gebrek aan klasse van de eigenaar van het AH facebookaccount.
Ik verbaas me ook dat mensen een pamflet ophangen als vandalisme beschouwen
Dat je met zo,n ontwikkelingsniveau nog manager kunt worden.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Idd. Ik dacht eerst dat ze de hele pui hadden volgeplakt met dat pamflet. Nu is het bericht wel ernstig overtrokken.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:07 schreef heite het volgende:
En het op de deur plakken van een briefje vandalisme noemen.
Ik kijk altijd afkeurend naar groepen wielrenners, ze rijden vaak met hun fietsen op wegen waar ze niet thuishoren i.p.v. op een fietspad en zijn dan ook nog geïrriteerd als je ze inhaalt met de auto, want dat is dan weer gevaarlijk.....quote:Op donderdag 26 december 2013 09:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik fietste gister op m'n racefiets door een dorpje en werd afkeurend en kwaad aangekeken door dat tuig dat net de kerk uitkwam
Ondanks dat ik zo'n houding arrogant vind, vind getuigen van een misplaatst superioriteitsgevoel en niet van deze tijd vind heb ik vriendelijk naar ze gezwaaid.
Leven en laten leven. We wonen in een vrij land.
Omdat er iemand een papiertje heeft opgehangen? Volgens de wet ben je dan niet in overtreding hoor. Beelden gaan plaatsen van de mensen die het papiertje hebben opgehangen op het internet daarin tegen....Die filiaalhouder is gewoon een randmongool.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:12 schreef MichaelScott het volgende:
Foto's van de dader ophangen bij de kerk. Name and shame werkt altijd het beste.
Op het internet plaatsen heeft waarschijnlijk ook geen nut om die grefo te pakken. Bij de kerk ophangen is veel effectiever.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:21 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Omdat er iemand een papiertje heeft opgehangen? Volgens de wet ben je dan niet in overtreding hoor. Beelden gaan plaatsen van de mensen die het papiertje hebben opgehangen op het internet daarin tegen....Die filiaalhouder is gewoon een randmongool.
Waarom zou je "die grefo" willen "pakken"? Wat heeft ie (jou) misdaan?quote:Op donderdag 26 december 2013 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
Op het internet plaatsen heeft waarschijnlijk ook geen nut om die grefo te pakken. Bij de kerk ophangen is veel effectiever.
opgeroepen tot een boycot, net zoiets als oproepen tot een bankenrun, zwaar misdadig dusquote:Op donderdag 26 december 2013 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom zou je "die grefo" willen "pakken"? Wat heeft ie (jou) misdaan?
Een supermarkt met een bank vergelijken.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:36 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
opgeroepen tot een boycot, net zoiets als oproepen tot een bankenrun, zwaar misdadig dus
voedselbankquote:Op donderdag 26 december 2013 11:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een supermarkt met een bank vergelijken.
Proberen de vrijheid van anderen in te perken onder de vlag van zijn geloof.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom zou je "die grefo" willen "pakken"? Wat heeft ie (jou) misdaan?
Wat een idioot.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
quote:Vroeger had je een brandstapel voor niet gelovige. Nu is de wereld veranderd. Zijn ze er toch achter dat wel uit de apen zijn ontstaan. Ken je dus je hele sprookjes bijbel weggooien. Word leuk vuurtje met oud en nieuw. Ken kerk mensen en bijbels op die brandstapel. Die nog in sprookjes geloven.
Het is altijd dezelfde groep die meeloopt met de massa. Of het nu achter de Hamer&sikkel, het hakenkruis of het GS-logo is. De groep zelf blijft dezelfde. Goed volk voor in de fabrieken of op het slagveld, maar verder heb je er niet zoveel aan.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:44 schreef Rurik het volgende:
Sommige reacties op facebook:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje sneu dat PVV-achtige GeenStijl-achtige atheïsten dezelfde praatjes hebben als christenen (of andere zeloten) vroeger.
De kerstening van de samenleving, waar heb je het in godsnaam over?quote:Op donderdag 26 december 2013 21:09 schreef Zienswijze het volgende:
Wordt eens tijd dat de kerstening van de samenleving stopt. Waar is Geert als je hem nodig hebt?
Bashen op consumeren als je kerst viert.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:46 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De kerstening van de samenleving, waar heb je het in godsnaam over?![]()
Nee, lekker hersenloos blijven consumeren, 24/7 en 365 dagen per jaar. Want als de winkel een dag niet open is kun je natuurlijk niet overleven!
Nee, een winkel die wél 365 dagen per jaar open is: daar ga je wel dood aan?quote:Op donderdag 26 december 2013 21:46 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Nee, lekker hersenloos blijven consumeren, 24/7 en 365 dagen per jaar. Want als de winkel een dag niet open is kun je natuurlijk niet overleven!
Als een consument op een bepaalde dag wil winkelen, moet hij dat toch zelf weten? We leven niet meer in de Middeleeuwen.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:46 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Terwijl we die boekhandel nodig hebben om de Bijbel te kopen! En die broek om niet onzedelijk in de blote kont rond te lopen!quote:Op donderdag 26 december 2013 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog nooit iemand mij kunnen uitleggen wat een winkel zo bijzonder maakt.
Meneer pastoor en de dominee werken ook op zondag, net als de horeca, procesindustrie, veeteeld, verzorging, politie, etc etc
Vette happen verkopen op zondag is prima, maar een boek of broek verkopen, schande!
Waarschijnlijk had de meubelzaak geen vergunning.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:50 schreef arjan1112 het volgende:
Mag een christelijke dokter op zondag wel werken?
hier stemt 50% sgp, alle winkels zijn op zondag gesloten
er zijn 2 tankstations , 1 is op zondag gesloten
patatzaak sluit op zondag om 8 uur
de supermarkt is wel tot 8 uur open door de weeks, dan is het er niet druk
er was een meubelzaak die op 2de kerstdag open wou, had ie reclame voor gemaakt, kwam de politie om te zeggen dat ie niet open mocht, hij is nu failliet
jij bent een beetje vreemdquote:Op donderdag 26 december 2013 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is altijd dezelfde groep die meeloopt met de massa. Of het nu achter de Hamer&sikkel, het hakenkruis of het GS-logo is. De groep zelf blijft dezelfde. Goed volk voor in de fabrieken of op het slagveld, maar verder heb je er niet zoveel aan.
Zelfs een tankstation?quote:Op donderdag 26 december 2013 23:50 schreef arjan1112 het volgende:
er was een meubelzaak die op 2de kerstdag open wou, had ie reclame voor gemaakt, kwam de politie om te zeggen dat ie niet open mocht, hij is nu failliet
Maar die agenten, die mogen natuurlijk wel met kerst en op zondagen werkenquote:Op donderdag 26 december 2013 23:50 schreef arjan1112 het volgende:
Maar anders kunnen ze ook nooit de auto tanken, uiteraard.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zelfs een tankstation?![]()
![]()
De bemoeizucht is misselijkmakend.
Wat een heerlijk generaliserende reactiequote:Op donderdag 26 december 2013 10:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik kijk altijd afkeurend naar groepen wielrenners, ze rijden vaak met hun fietsen op wegen waar ze niet thuishoren i.p.v. op een fietspad en zijn dan ook nog geïrriteerd als je ze inhaalt met de auto, want dat is dan weer gevaarlijk.....
Goede zaak. Rust in de tent een dag, hoewel ik geen SGP prefereer.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:50 schreef arjan1112 het volgende:
Dan profiteert de winkelende burger dus. In plaats van in de ganzenpas door de supermarkt te moeten schuifelen omdat iedereen uitsluitend op zaterdag kan winkelen verspreidt het zich nu dus wat meer waardoor de mensen ook op zaterdag wat meer rust krijgen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:30 schreef Veldkamp het volgende:
Het is verder gewoon rustiger op zaterdag en zondag.
...
Wie profiteert?
Nee, de kosten van de zondagsopening komen erbij en worden in de prijzen meeberekend uiteindelijk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan profiteert de winkelende burger dus. In plaats van in de ganzenpas door de supermarkt te moeten schuifelen omdat iedereen uitsluitend op zaterdag kan winkelen verspreidt het zich nu dus wat meer waardoor de mensen ook op zaterdag wat meer rust krijgen.
In Duitsland zijn ze in dat opzicht veel verstandiger. En gaat dit ten koste van de Duitse economie? Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:30 schreef Veldkamp het volgende:
Wat een zielepiet die manager! Met zijn spelfouten en uithalen naar klantgroepen..... Onfatsoenlijk én commercieel uitermate dom.
AH mag wel op haar pr letten.
Ik ben hier die zondagsopening van supermarkten ook spuugzat. Nu al enkele weken enorm veel overlast door foutparkerende schreeuwende asociale gezinnen die gaan winkelen.
Het is verder gewoon rustiger op zaterdag en zondag. Omzet verdeelt zich, winst vermeerdert alleen ten koste van gesloten familiewinkeliers en gesloten versspecialisten bij grotere supermarkten.
Zondagswerk en -opening zal uiteindelijk tot zondagsproductie, -levering en zondagswerkplicht voor werknemers leiden.
Weg verenigingsleven, gezinsleven, familiebezoeken op vrije zondag, weg rust voor omwonenden.
Wie profiteert? Een klein groepje internationaal grootkapitaal dat toch al groeiende omzet kende. Grootwinkelbedrijven VVD.
Andere ondernemers, werknemers, lokale winkelstraten en clubs lijden er zwaar onder op de lange duur.
Nu nog vrij onzichtbaar....
Ook de zondagswinkelende klanten zullen uiteindelijk bij de grote monopolisten en supermarkten meer gaan betalen en duurder uit zijn, als de concurrenten en kleine familiezaken zijn verdwenen/uitgeschakeld. Dan gaan de prijzen omhoog, ook door de extra kosten van zondagsopening.....!Tel uit je "winst"!
Ik bepleit terugkeer naar een Duits model: harder werken door de week, volledige zondagsrust, ook op de wegen verbod op onnodig vrachtverkeerd!
Ik wil geen boodschappen doen op zondag, dus dan mag jij het ook niet.quote:
U zal de dag des Heeres respecteren!!quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil geen boodschappen doen op zondag, dus dan mag jij het ook niet.
Dat bepalen winkels zelf.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:30 schreef Veldkamp het volgende:
Wat een zielepiet die manager! Met zijn spelfouten en uithalen naar klantgroepen..... Onfatsoenlijk én commercieel uitermate dom.
Ik ben hier die zondagsopening van supermarkten ook spuugzat. Nu al enkele weken enorm veel overlast door foutparkerende schreeuwende asociale gezinnen die gaan winkelen.
Het is verder gewoon rustiger op zaterdag en zondag. Omzet verdeelt zich, winst vermeerdert alleen ten koste van gesloten familiewinkeliers en gesloten versspecialisten bij grotere supermarkten.
Zondagswerk en -opening zal uiteindelijk tot zondagsproductie, -levering en zondagswerkplicht voor werknemers leiden.
Weg verenigingsleven, gezinsleven, familiebezoeken op vrije zondag, weg rust voor omwonenden.
Wie profiteert? Een klein groepje internationaal grootkapitaal dat toch al groeiende omzet kende. Grootwinkelbedrijven VVD.
Andere ondernemers, werknemers, lokale winkelstraten en clubs lijden er zwaar onder op de lange duur.
Ook de zondagswinkelende klanten zullen uiteindelijk bij de grote monopolisten en supermarkten meer gaan betalen en duurder uit zijn, als de concurrenten en kleine familiezaken zijn verdwenen/uitgeschakeld. Dan gaan de prijzen omhoog, ook door de extra kosten van zondagsopening.....!Tel uit je "winst"!
Ik bepleit terugkeer naar een Duits model: harder werken door de week, volledige zondagsrust, ook op de wegen verbod op onnodig vrachtverkeerd!
Daar heb je een spamfilter voor.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:31 schreef Pheno het volgende:
Een briefje is vandalisme? Dan is de ongevraagde AH-reclame in mijn brievenbus dat ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het juist prima PR, goed om te zien dat ze zich niets aantrekken van die bemoeizuchtige geloofsgekkies.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:30 schreef Veldkamp het volgende:
Appels en peren. Appels en peren.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:31 schreef Pheno het volgende:
Een briefje is vandalisme? Dan is de ongevraagde AH-reclame in mijn brievenbus dat ook.
Prachtig, dan ben je een voorbeeld voor de meeste wielrenners.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat een heerlijk generaliserende reactieBoze Christen?
Als je het echt wil weten.. Ik reed door de bebouwde kom, samen met m'n vriendin, in een sukkelgangetje. Buiten de bebouwde kom rij ik zoveel mogelijk op het fietspad, vind ik zelf veel veiliger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
Iddquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze in dat opzicht veel verstandiger. En gaat dit ten koste van de Duitse economie? Natuurlijk niet.
Zag dit net al, wat een zielepoten!quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:11 schreef WethouderHekking het volgende:
Zondag gaan ze in s'Gravendeel bidden voor de plaatselijke Piekema :
quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:02 schreef highender het volgende:
[..]
Daar heb je een spamfilter voor.Die heb ik. En je wil niet weten hoeveel pubertjes niet begrijpen dat ik dus geen reclamepost wilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
bronquote:AH 's-Gravendeel gewoon open op zondag
's-GRAVENDEEL - Ondanks eerdere protesten van christelijke bewoners en plakkaten op de winkel is de Albert Heijn van ondernemer Cees van der Poel n 's-Gravendeel zondag 29 december gewoon open gegaan.
Volgens supermarktmanager Sander Zwanenburg kwamen veel klanten juist bewust winkelen om hun steun te betuigen aan de zondagsopening, zo meldt hij aan RTV Rijnmond. De supermarkt opende voor de tweede keer op zondag de deuren. Het gaat volgens Zwanenburg nog steeds om een proef. 'Wij denken dat er voldoende mensen zijn die wel graag boodschappen doen op zondag.'
Zondagsrust
De christelijke geloofsgemeenschap in 's-Gravendeel denkt daar anders over. Bij de eerste opening op zondag werd er al protest aangetekend vanwege de verstoring van de zondagsrust. Op eerste Kerstdag werden de ramen van de supermarkt zelfs beplakt met pamfletten waarin werd opgeroepen tot een winkel-boycot.
Blij
Maar de klanten die zondag gingen winkelen, zeggen juist blij te zijn met de extra winkeldag. 'Ik laat me niet de wet voorschrijven door de kerk', aldus één van de bezoekers van de supermarkt. 'Dat is niet meer van deze tijd. Ik erger me ook al jaren aan de luidende klokken van de kerk, maar ik ga er toch ook niet tegen protesteren?'
Dominee
Een andere klant wijst erop dat ook de dominee op zondag werkt. De vijf kerken in 's-Gravendeel hebben drie jaar geleden nog een brief van de supermarkt gekregen, waarin werd beloofd dat de winkel op zondag dicht zou blijven. Dat was drie jaar geleden," zegt supermarktmanager Zwanenburg 'De tijden zijn veranderd. Het mag volgens de winkeltijdenwet en ook de gemeenteraad heeft ermee ingestemd.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |