abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 25 december 2013 @ 22:47:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_134697790
Een Albert Heijn in 's-Gravendeel is op eerste kerstdag beplakt met een protestbrief, omdat die op zondag open was. Het management liet op Facebook weten dat het hoopt dat de daders 'mooi op de camerabeelden staan, zodat we deze na de feestdagen zonder enig respect voor privacy gewoon de pers in kunnen slingeren'. .

In het pamflet dat op de winkel was geplakt, verwijt de schrijver de supermarkt de zondagsrust niet te respecteren. De winkel was afgelopen zondag open en is dat dit weekend opnieuw. De auteur roept mensen op om 'vanuit hun principiële standpunt, opvoeding of achtergrond' niet meer te winkelen bij de Albert Heijn.

Het management reageerde: 'Gelukkig kunnen diverse kerkgezinden het niet laten nu ook ons pand te gaan behangen en dat op eerste kerstdag! Namens alle medewerkers wensen wij onze klanten prettige en respectvolle kerstdagen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)t-te-bepleiten.dhtml

Hebben die Christen-fundalementisten niks beters te doen op eerste Kerstdag ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 25 december 2013 @ 22:50:00 #2
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_134697916
https://www.facebook.com/(...)4208108602397&type=1

Hier het genoemde facebooklinkje.

Ik verbaas me over het gebrek aan klasse van de eigenaar van het AH facebookaccount.

Ik verbaas me ook dat mensen een pamflet ophangen als vandalisme beschouwen :')
pi_134697994
mag je op zondag wel biljetten aanplakken van god?
  woensdag 25 december 2013 @ 22:52:47 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_134698004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
*woensdag :P
  Trouwste user 2022 woensdag 25 december 2013 @ 22:55:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_134698111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
Dit dus. Maar de christenen hebben sowieso wel iets met ophangen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Spellchecker woensdag 25 december 2013 @ 22:56:40 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134698151
Er was een paar weken geleden een topic over een winkelier die een brief had gekregen van kerkgangers (met een heel bijzonder handschrift), met de melding dat die man klandizie zou verliezen als hij zondags ook open zou gaan...
pi_134698169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit dus. Maar de christenen hebben sowieso wel iets met ophangen.

meer iets met brandende lichtjes, al dan niet vastgebonden vrouwen
pi_134698182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:56 schreef maily het volgende:
Er was een paar weken geleden een topic over een winkelier die een brief had gekregen van kerkgangers (met een heel bijzonder handschrift), met de melding dat die man klandizie zou verliezen als hij zondags ook open zou gaan...
moet je terug sturen dan god graag wilt dat ze iedereen liefhebben _O-
  Spellchecker woensdag 25 december 2013 @ 23:01:16 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_134698527
Hebben sommige mensen niks beters te doen dan anderen hun geloof en idealen op te dringen?
Zelfde als dat soort wat je op straat aan gaat houden en je voor heiden uitscheld als je een eigen mening hebt . :')
pi_134698548
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:47 schreef tong80 het volgende:

Hebben die Christen-fundalementisten niks beters te doen op eerste Kerstdag ?

Net zo weinig als jij zo te zien
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134698573
Het ontgaat me nog steeds waarom nou precies een supermarkt niet open mag zijn op zondag? :?
  Trouwste user 2022 woensdag 25 december 2013 @ 23:11:48 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_134698724
Ik kan niet quoten eight.

Ik ga mijn mening niet opdringen aan anderen vanwegen een standpunt.

Ben Ajacied maar gun iedereen zijn zondagmiddag bij Feyenoord.

Verder mag van mij iedereen doen wat ie zelf wil. Zal me een worst wezen als zo'n Christen uit een insectdorp z'n leuter in een varken willen duwen. Ieder z'n meug. Maar me er niet mee lastig.

pi_134698857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:11 schreef tong80 het volgende:

Verder mag van mij iedereen doen wat ie zelf wil. Zal me een worst wezen als zo'n Christen uit een insectdorp z'n leuter in een varken willen duwen. Ieder z'n meug. Maar me er niet mee lastig.

Ik neem dat ze daarbij wel rekening houden met het door het varken zo hard verdiende zondagsrust momentje en het dus op maandag doen.
pi_134698983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:47 schreef tong80 het volgende:
Christen-fundalementisten
Topshow weer, tong.
pi_134699113
Hein.
pi_134699424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:11 schreef tong80 het volgende:

1 pamflet ophangen noem ik niet opdringen.
Overigens vreemd dat AH überhaupt de moeite neemt om een reactie te geven ipv die pamflet gewoon weg te gooien. Hierdoor is de actie nog enigszins geslaagd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134699440
Het is me wat, zomaar een A4tje op een deur geplakt, wat een geluk dat er beelden van zijn zeg! Ik kan er niet wakker van liggen, als je het niet wilt ga je naar een andere supermarkt om boodschappen te doen. Als er genoeg mensen in je dorp zo denken gaat hij vanzelf failliet of weer dicht op zondag. Problem solved.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Trouwste user 2022 woensdag 25 december 2013 @ 23:31:44 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_134699556
Ach Luther veranderde de kerkgemeenschap met één briefje aan een kerkdeur.

pi_134699689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:31 schreef tong80 het volgende:
Ach Luther veranderde de kerkgemeenschap met één briefje aan een kerkdeur.

Ik kan me niet herinneren daar camerabeelden van gezien te hebben op internet, ondanks dat het hem ook niet in dank werd afgenomen. Maar als mensen niet meer bij een winkel willen kopen is dat toch prima? Dat is marktwerking, wat willen betalende klanten?
  woensdag 25 december 2013 @ 23:45:39 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_134700126
quote:
Namens alle medewerkers wensen wij onze klanten prettige en RESPECT-VOLLE KERSTDAGEN.

Gelukkig kunnen diverse KERK-gezindte of individu het niet laten nu ook ons pand te gaan behangen en dat op eerste Kerstdag!

Hopelijk staan ze mooi op de camera beelden zodat we deze na de feestdagen zonder enig respect voor privacy gewoon de pers in kunnen slingeren, en overal kunnen plaatsen!

Neem aan dat onze lieve Heer dit vast ook gezien heeft.

Gelukkig in maart verkiezingen en snappen dit soort mensen dat met slechts 4% stemmen er ook 96% anders denkenden zijn

Geniet van uw Kerstdagen en vanaf vrijdag ontvangen we u weer graag in de gezelligste Albert Heijn van de regio

Management en directie
AH van der Poel
:') Die christen beheerst tenminste zichzelf en de Nederlandse taal een beetje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_134700136
quote:
.. zodat we deze na de feestdagen zonder enig respect voor privacy gewoon de pers in kunnen slingeren
Professioneel en stijlvol van AH.. not
pi_134700739
'de ondernemer', niet 'de AH'.
pi_134701687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

Ik verbaas me over het gebrek aan klasse van de eigenaar van het AH facebookaccount.

in de ogen van de meeste mensen was Maarten Luther dus ook een vandalist
pi_134702780
quote:
2s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:21 schreef Evertjan het volgende:

[..]

in de ogen van de meeste mensen was Maarten Luther dus ook een vandalist
Iets bekladden wat niet van jou is, is vandalisme. Best simpel.
pi_134703068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:06 schreef Syntos het volgende:
Hebben sommige mensen niks beters te doen dan anderen hun geloof en idealen op te dringen?
Zelfde als dat soort wat je op straat aan gaat houden en je voor heiden uitscheld als je een eigen mening hebt . :')
Een eigen mening mag dus alleen als die overeenkomt met die van jou?
pi_134703103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:57 schreef heite het volgende:

[..]

Een eigen mening mag dus alleen als die overeenkomt met die van jou?
Zo lang je er anderen niet lastig mee gaat vallen.

Als je besluit te gaan protesteren tegen een winkel omdat ze op een dag open zijn wat van je geloof niet mag, en er vanuitgaand dat diegene wil dat desbetreffende winkel op zondag dicht is, dan probeer je naar mijn mening anderen jou geloof en idealen op te dringen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Syntos op 26-12-2013 01:09:09 ]
pi_134703431
Die hele verontwaardiging van winkeliers (in dit geval, maar ook in het andere topic) is sowieso belachelijk. Alsof er ook maar iemand een verplichting heeft om in hun winkel boodschappen te komen doen, en iedere wijziging in het beleid maar gewoon moet accepteren. Het staat iedereen vrij om op te roepen tot een boycot o.i.d. in de hoop het beleid te kunnen veranderen.

En het op de deur plakken van een briefje vandalisme noemen. :')
pi_134703552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:58 schreef Syntos het volgende:

[..]

Zo lang je er anderen niet lastig mee gaat vallen.

Als je besluit te gaan protesteren tegen een winkel omdat ze op een dag open zijn wat van je geloof niet mag, en er vanuitgaand dat diegene wil dat desbetreffende winkel op zondag dicht is, dan probeer je naar mijn mening anderen jou geloof en idealen op te dringen.
Dus een eigen mening mag je alleen hebben als die niet, direct of indirect, voortkomt uit geloof. Want in dat geval moet je je mening vooral voor je houden.

Zoiets?
pi_134703719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:11 schreef heite het volgende:

[..]

Dus een eigen mening mag je alleen hebben als die niet, direct of indirect, voortkomt uit geloof. Want in dat geval moet je je mening vooral voor je houden.

Zoiets?
Geloof heeft hier geen ruk mee te maken. :')
Al ging het over vegetariers die eisen dat een supermarkt geen vlees meer verkoopt, blifjt het voor mij hetzelfde. In beide situaties probeert iemand een ander zijn mening op te dringen omdat diegene het niet met iemand eens is.

Nogal een verschil tussen het hebben van een mening, en zeggen dat iemand jou mening moet delen.
pi_134704006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:16 schreef Syntos het volgende:

[..]

Geloof heeft hier geen ruk mee te maken. :')
Al ging het over vegetariers die eisen dat een supermarkt geen vlees meer verkoopt, blifjt het voor mij hetzelfde. In beide situaties probeert iemand een ander zijn mening op te dringen omdat diegene het niet met iemand eens is.

Nogal een verschil tussen het hebben van een mening, en zeggen dat iemand jou mening moet delen.
Dus eigenlijk mag niemand bezwaar maken tegen een situatie waarmee hij het oneens is?

Niet tegen dingen als eieren uit een legbatterij en plofkippen, maar ook niet tegen het feit dat verkochte kleding gemaakt is door kinderen in een of ander Aziatisch land?
pi_134704058
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:25 schreef heite het volgende:
Dus eigenlijk mag niemand bezwaar maken tegen een situatie waarmee hij het oneens is?
Dat mag. Maar vraag je zelf eerst maar eens af of het wel redelijk is.
Als het om levens gaat, oke. Maar om een winkel die op zondag is?

Protesteren tegen een kernreactor midden in je woonwijk wat gevaarlijk kan zijn, of op zondag kunnen winkelen wat voor veel mensen een uitkomst kan zijn zonder extra overlast.
quote:
Niet tegen dingen als eieren uit een legbatterij en plofkippen, maar ook niet tegen het feit dat verkochte kleding gemaakt is door kinderen in een of ander Aziatisch land?
Kinderarbeid en een supermarkt die op zondag open is.
Goede vergelijking.

[ Bericht 3% gewijzigd door Syntos op 26-12-2013 01:40:42 ]
  donderdag 26 december 2013 @ 01:49:39 #33
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_134704689
Ik werk elke zondag, ga ik nu naar de hel? :'(
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 26 december 2013 @ 02:08:01 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134705187
Leuk, zo'n hork van een winkelmanager en diens reactie à la GeenStijl of PVV. Eén pamflet op zijn pui is voor deze proleet al genoeg om de "dader" aan de publieke schandpaal te nagelen. Wat een niveau weer. Ik mag hopen dat deze stoere cowboy ook op het hoofdkantoor nog eens zijn gal mag spuien. En meteen een lesje reputatiemanagement krijgt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_134705701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:56 schreef maily het volgende:
Nou nou, en wat is het hier bij de C1000 in het dorp (de supermarkt in kwestie) sindsdien uitgestorven.

Not.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_134705859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:26 schreef Syntos het volgende:

[..]

Dat mag. Maar vraag je zelf eerst maar eens af of het wel redelijk is.
Als het om levens gaat, oke. Maar om een winkel die op zondag is?

Protesteren tegen een kernreactor midden in je woonwijk wat gevaarlijk kan zijn, of op zondag kunnen winkelen wat voor veel mensen een uitkomst kan zijn zonder extra overlast.

[..]

Kinderarbeid en een supermarkt die op zondag open is.
Goede vergelijking.
Kan zijn dat jij dat niet zo ziet, maar waarom mag een ander dat niet vinden? Als ik van stieren zou houden en niet bij de AH wil komen omdat ze toevallig elk jaar met het hele personeel naar een stierenvechter gaan kijken is dat toch prima? Stemmen doe je dan vredig met je voeten.... Het zou anders liggen als deze mensen met verf de winkel hadden besmeurd, nu is het vooral een domme actie van een gefrustreerde AH supermarktmanager, op tv zijn ze altijd zo leuk.....
pi_134706019
quote:
13s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:08 schreef Ringo het volgende:
Leuk, zo'n hork van een winkelmanager en diens reactie à la GeenStijl of PVV. Eén pamflet op zijn pui is voor deze proleet al genoeg om de "dader" aan de publieke schandpaal te nagelen. Wat een niveau weer. Ik mag hopen dat deze stoere cowboy ook op het hoofdkantoor nog eens zijn gal mag spuien. En meteen een lesje reputatiemanagement krijgt.
Dit.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_134706136
Mag toch hopen dat de manager wat tikken op z'n klauwen krijgt van bovenaf. Trek gewoon dat blaadje eraf en ga verder met je leven.
  donderdag 26 december 2013 @ 03:34:31 #39
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_134706230
Iedereen mag om de meest idiote redenen kiezen waar hij z'n inkopen doet. Als ik van mening ben dat de Hema hobbits discrimineert dan is het mijn recht on daartegen te protesteren door daar niet meer te komen.
pi_134706285
Pamfletten? (meervoud? ) Behangen? _O-

Voor de rest kan ik mij wel voorstellen dat je dat niet op je winkel wil hebben hangen dus in een envelop ermee en terug sturen naar degene die je belooft hebt niet te openen. Retour afzender en geweigerd. Klaar!

Oproep vind ik niet netjes en had best achterwege kunnen blijven want mensen kunnen zelf wel besluiten..

Een pamflet met een melding over een overeenkomst die door de AH niet nagekomen is...ach daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Brieven sturen naar bedrijfsleiders of eigenaren blijken hebben geen nut te hebben. Pamfletten ook niet.

Zoek de volgende keer gewoon zelf de pers op om te zeggen dat de AH hun afspraken niet na komen. Eigenaren van bedrijven doen het anders wel voor je. En kap gewoon met dat oproepen. De mensen zullen nu juist wel gaan kopen omdat er in Nederland maar weinig mensen zijn die houden van opleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-12-2013 05:37:09 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_134706314
Misschien is het iets om de rustdag gewoon naar de maandag te verplaatsen. Scholen op zondag en maandag vrij. Veel winkels zijn op maandagmorgen dicht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_134706317
Ik zou voor de grap op een islamitische feestdag zo'n pamflet moeten ophangen bij een AH. Kijken hoe ze dan reageren :7
pi_134706369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 03:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zou voor de grap op een islamitische feestdag zo'n pamflet moeten ophangen bij een AH. Kijken hoe ze dan reageren :7
Zijn er islamitische bedrijven die hun winkels sluiten op feestdagen? We hebben hier 4 winkels in een winkelcentra hier, waarvan ik zeker weet dat de eigenaar moslim is. Zijn hooguit in de zomervakantie een paar weken gesloten. Ik haal daar de eieren/groente en soms vlees (ligt aan de visite)

Deze mensen hadden in dit geval een overeenkomst met de AH. In het andere geval niet.

Dat je daar de AH op wil wijzen snap ik wel, maar dan had ik zelf de pers wel opgezocht met een ingezonden brief ofzo. Ik had mijn les na de brief aan een eigenaar van een supermarkt al geleerd. Als ik dan het publiek wilde bereiken om er niet meer te kopen, doe je dat gewoon door slechte reclame te maken en de mensen zelf laten besluiten. Misschien dat ze het na 2 levenslessen leren dat bedrijven gratis reclame in de pers niet links laten liggen en je beter meteen naar de pers kunt stappen met je klachten wanneer je een instantie bent..

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 26-12-2013 05:28:27 ]
pi_134706523
Dat Pamflet van de AH had geen afzender, terwijl die brief van de C1000 wel. De gemeente heeft (wat ik begreep) niet zoveel christenen daar. Zijn dus te verwaarlozen qua niet meer komen. Daarbij gaan streng gelovige christenen de straat op om te prediken (via tenten en zingen etc ). Ik kan mij niet voorstellen dat ze met dit pamflet de naam van hun kerk of de overkoepeling links zouden laten liggen. Niet logisch. Zie alle berichten over christenen en blunders.

De tekst van het pamflet leek zelfs een beetje op de tekst op die andere facebook van de leiding van de AH daar. Volgens mij worden we in het ootje genomen en is het een reclamestunt. Gratis PR omdat er juist uit protest mensen dan op zondag naar die winkels gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 26-12-2013 05:33:44 ]
pi_134707185
quote:
15s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat een randmongool, de knakker die dat heeft geschreven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_134707355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:06 schreef Syntos het volgende:
Ik fietste gister op m'n racefiets door een dorpje en werd afkeurend en kwaad aangekeken door dat tuig dat net de kerk uitkwam :')

Ondanks dat ik zo'n houding arrogant vind, vind getuigen van een misplaatst superioriteitsgevoel en niet van deze tijd vind heb ik vriendelijk naar ze gezwaaid.

Leven en laten leven. We wonen in een vrij land.
  donderdag 26 december 2013 @ 10:12:03 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_134707784
Foto's van de dader ophangen bij de kerk. Name and shame werkt altijd het beste.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 26 december 2013 @ 10:16:36 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134707851
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

dit inderdaad. Wat een tokkie-reactie. Op gs ook al oproepen tot lynchpartijen! Er is geen diefstal gepleegd oid.
The End Times are wild
  donderdag 26 december 2013 @ 10:20:07 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134707906
quote:
15s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat je met zo,n ontwikkelingsniveau nog manager kunt worden.
The End Times are wild
pi_134708001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:07 schreef heite het volgende:

En het op de deur plakken van een briefje vandalisme noemen. :')
Idd. Ik dacht eerst dat ze de hele pui hadden volgeplakt met dat pamflet. Nu is het bericht wel ernstig overtrokken.
Tenzij ze superlijm hebben gebruikt waardoor ze een halve dag bezig zijn geweest om het eraf te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')