Het staat ook in de tweede reactie bij dit topic.quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257
Aha, oké, dat verandert inderdaad mijn kijk op de zaak.quote:Verdachte heeft geroepen: “politie, “je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten”.
Naar verluidt was meneer apelam.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aha, oké, dat verandert inderdaad mijn kijk op de zaak.
Er is van tevoren gewaarschuwd dat bij een verdachte beweging wordt geschoten. Dom van hem om dat te negeren. Dit is namelijk zijn eigen keuze geweest...
Wie? Rishi?quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar verluidt was meneer apelam.
Ja en?quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar verluidt was meneer apelam.
Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. (serieus niet)quote:Op dinsdag 24 december 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat wij het oneens zijn, moet ik het land uit.
Oké man.
Ja man. Bruintjes schieten is zeker een hobby bij PVV agentenquote:Op dinsdag 24 december 2013 22:23 schreef riazop het volgende:
Lichtpuntje is dan nog dat die collega agent te kennen heeft gegeven zich te schamen voor de schutter/collega.
Laten we nu niet net doen alsof elke blanke Hollandse agent er op uit is om te knallen op allochtonen. Maar er zijn er nog steeds teveel van dit soort agenten. Dat wel.
Bij Holland Spoor lopen ook wel eens erg jonge gastjes met een wapen rond.quote:Op dinsdag 24 december 2013 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
Aha, oké, dat verandert inderdaad mijn kijk op de zaak.
Er is van tevoren gewaarschuwd dat bij een verdachte beweging wordt geschoten. Dom van hem om dat te negeren. Dit is namelijk zijn eigen keuze geweest...
Maar Rishi was niet gewapend...quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:31 schreef svann het volgende:
[..]
Bij Holland Spoor lopen ook wel eens erg jonge gastjes met een wapen rond.
Niet onrealistisch om zo'n melding serieus te nemen.
Sleep, Eat, Rave , Repeat......quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar Rishi was niet gewapend...
Maar je weet het nooit natuurlijk. Beter eerst even schieten...
Mwah, ik neig nog naar 2 dingen, waar waarschijnlijk nooit duidelijkheid over zal komen:quote:Op woensdag 25 december 2013 00:04 schreef matthijst het volgende:
Hij mikte ook op de benen. Maar ja: zelf ook rennen, schiet niet op.
Triggerhappy agentje, stom van Rishi dat ie wegrende. Typisch voorbeeld van een ongeluk: hoe groot is de kans dag je door een kogel op 15 meter precies in je halsslagader geraakt wordt....
In een van zijn verklaringen zegt hij ''het was hij of ik'''.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, ik neig nog naar 2 dingen, waar waarschijnlijk nooit duidelijkheid over zal komen:
1. Hij probeerde inderdaad op de benen te schieten en het is een oops....odd chance (zoals je zei)
2. Hij schoot op Rishi om hem uit te schakelen, waarschijnlijk niet om hem te doden, maar wel om zichzelf te beschermen.....(vuurwapengevaarlijk, niet luisteren, hand in zak etc)
Punt 2 neigt wel naar een wat onzeker persoon (om wat voor reden dan ook), en dat....mja......is uiteindelijk niet iemand die we als 'law enforcer' willen hebben natuurlijk.
Het was dus "hij"quote:Op woensdag 25 december 2013 00:26 schreef Cubs het volgende:
[..]
In een van zijn verklaringen zegt hij ''het was hij of ik'''.
Ikzelf kan niks bewijzen (want ik was er niet bij, net zo min als jij trouwens) maar:quote:Op woensdag 25 december 2013 00:26 schreef riazop het volgende:
Die Engelsman is nooit meer gevonden trouwens..
Er zijn blijkbaar videobeelden van het feit dat Rishi iemand aanspreekt. Gelet op getuigenverklaringen van o.a. NS personeel denk ik niet dat we aan dat feit (en dat het een Engels sprekend persoon is) moeten twijfelen.quote:Tijdens de rechtszaak tegen de politieman die Rishi doodschoot op station Den Haag Hollands Spoor vorig jaar zijn videobeelden van de bewuste avond vertoond. Daarop was te zien hoe Rishi een Engelsman aanspreekt op een bankje op het station. De Engelsman loopt weg zodra Rishi zijn hand onder zijn witte jas stopt.
Dat neigt m.i. dan naar punt 2, wat niet meteen wil zeggen dat hij onterecht schoot.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:26 schreef Cubs het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:50 schreef matthijst het volgende:
Bizarre conversatie?
Hij heeft naar de Engelsman geroepen: “Are you Dutch? You must be Dutch. Every one must be Dutch here. Fuck off. This place is only for Dutch people.” Rishi heeft vervolgens met zijn rechterhand in zijn jaszak gereikt. Hij zei toen: “I have a gun”. Hij greep in zijn linkerbinnenzak en zei: “Now I am going to show you the right way to get out”. De Engelsman heeft geen vuurwapen gezien. Rishi stond ongeveer een meter bij de Engelsman vandaan.4
Zo voelde hij het.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:26 schreef Cubs het volgende:
[..]
"This place is only for Dutch people.". Rishi is/was dus eigenlijk een rasechte PVV-stemmer. Een rechts-extremist.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:50 schreef matthijst het volgende:
Bizarre conversatie?
Hij heeft naar de Engelsman geroepen: “Are you Dutch? You must be Dutch. Every one must be Dutch here. Fuck off. This place is only for Dutch people.” Rishi heeft vervolgens met zijn rechterhand in zijn jaszak gereikt. Hij zei toen: “I have a gun”. Hij greep in zijn linkerbinnenzak en zei: “Now I am going to show you the right way to get out”. De Engelsman heeft geen vuurwapen gezien. Rishi stond ongeveer een meter bij de Engelsman vandaan.4
Wie zegt dat die Engelsman überhaupt bestaat?quote:Op woensdag 25 december 2013 07:51 schreef Zienswijze het volgende:
Maar waarom is die Engelsman nooit gevonden? Zijn verklaring dat Rishi een vuurwapen bij zich zou hebben, is eigenlijk de rode draad van het verhaal. De politie basseerde de situatie op zijn verklaring. Wie zegt dat die Engelsman de waarheid spreekt...?
Er heeft een gesprek tussen de Engelsman en de 17-jarige plaats gevonden want is op de band te zien. Wat echter niet te achterhalen is, is wat er precies gezegd is, want dat staat niet op de band. Tenzij deskundigen kunnen liplezen.quote:Op woensdag 25 december 2013 07:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wie zegt dat die Engelsman überhaupt bestaat?
PLOTTWIST!
Wat denk jezelf?quote:Op woensdag 25 december 2013 07:51 schreef Zienswijze het volgende:
Maar waarom is die Engelsman nooit gevonden?
Ja, en dan preventief in de hals schieten als ze geen woord van onze prachtige poldertaal over de lippen krijgen! Dat zal ze leren die onwillige profiteurs!quote:Op woensdag 25 december 2013 08:51 schreef riazop het volgende:
Laat de politie daar eens op controleren. Mensen die geen Nederlands willen of kunnen spreken.
sterker nog, of hij wel of geen lieverdje was heeft er helemaal niets mee te maken gehad..quote:Op woensdag 25 december 2013 09:53 schreef De_Coulance het volgende:
Rishi was geen lieverdje, maar dat betekent niet dat je hem dood mag schieten als hij wegrent..
Vind ik ook.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog, of hij wel of geen lieverdje was heeft er helemaal niets mee te maken gehad..
je bent de eerste in deze reeks die erover begint volgens mijquote:Op woensdag 25 december 2013 10:13 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Maar je weet hoe velen denken.
Okquote:Op woensdag 25 december 2013 10:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
je bent de eerste in deze reeks die erover begint volgens mij
okquote:Op woensdag 25 december 2013 10:19 schreef sp3c het volgende:
raar getroll hier de hele tijd
houd het gewoon bij de feiten, er is zeker met de beelden en de uitspraak meer dan nog voer voor discussie, daar hoef je echt geen dingen bij te verzinnen
Twee sowieso wat mij betreft. Is die gast nog agent?quote:Op woensdag 25 december 2013 00:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, ik neig nog naar 2 dingen, waar waarschijnlijk nooit duidelijkheid over zal komen:
1. Hij probeerde inderdaad op de benen te schieten en het is een oops....odd chance (zoals je zei)
2. Hij schoot op Rishi om hem uit te schakelen, waarschijnlijk niet om hem te doden, maar wel om zichzelf te beschermen.....(vuurwapengevaarlijk, niet luisteren, hand in zak etc)
Punt 2 neigt wel naar een wat onzeker persoon (om wat voor reden dan ook), en dat....mja......is uiteindelijk niet iemand die we als 'law enforcer' willen hebben natuurlijk.
Had ergens gelezen dat een redelijk groot deel van de Hindoestaanse gemeenschap op de PVV stemt.quote:Op woensdag 25 december 2013 07:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
"This place is only for Dutch people.". Rishi is/was dus eigenlijk een rasechte PVV-stemmer. Een rechts-extremist.
Dat bepalen we zelf wel vriend.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog, of hij wel of geen lieverdje was heeft er helemaal niets mee te maken gehad..
nou over je droomwereldje heb ik niets te zeggen natuurlijk maar we hebben het hier over een uitspraak van een rechter over een schietinident en daarin komt het gewoon niet ter sprake of hij wel of niet een lieverdje wasquote:
Jazeker.quote:Op woensdag 25 december 2013 10:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Twee sowieso wat mij betreft. Is die gast nog agent?
[X] Ongeschikt.
hij werd helemaal niet afgedekt door de staat, leest er nu helemaal niemand de verschillende bronartikelen of wat????quote:Op woensdag 25 december 2013 15:03 schreef riazop het volgende:
Hoe dan ook, het verdere functioneren van de schutter, zal een enorme staart gaan krijgen.
Dat zijn daad zou worden afgedekt door de staat is geen verrassing, maar je kunt ook niet door met deze idioot.
Er is sprake van vrijspraak als de tenlastelegging niet bewezen kan worden. Ontslag van alle rechtsvervolging is er wanneer de tenlastelegging wel bewezen kan worden en er een rechtvaardigingsgrond is of een schulduitsluitingsgrond.quote:Op woensdag 25 december 2013 15:28 schreef ikwiltrolletje het volgende:
Er zijn wel strafbare feiten gepleegd, de rechter heeft alleen gekozen om geen straf op te leggen. Nogmaals; ontslag van alle rechtsvervolging is niet hetzelfde als vrijspraak.
Dat weet ik, in casu is er dus geen sprake van vrijspraak zoals hier door velen wordt beweerd. Die agent heeft dus niet gehandeld zoals hij had moeten handelen. Er is enkel een strafuitsluitingsgrond toegepast. Resultaat is hetzelfde, de essentie en de grondslag zijn echter heel anders.quote:Op woensdag 25 december 2013 16:06 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Er is sprake van vrijspraak als de tenlastelegging niet bewezen kan worden. Ontslag van alle rechtsvervolging is er wanneer de tenlastelegging wel bewezen kan worden en er een rechtvaardigingsgrond is of een suitsluitingsgrond.
Het toepassen van een schulduitsluitingsgrond is inderdaad geen "afdekken", dat is gewoon "hoe het gaat". Een rechter toetst daar namelijk bij iedereen aan, ook bij "gewone burgers".quote:Op woensdag 25 december 2013 16:14 schreef sp3c het volgende:
either way, van het afdekken van deze agent door de staat is iig geen sprake
blijkt nergens uit
er is ook geen sprake van een agent die wel strafbaar heeft gehandeldquote:Op woensdag 25 december 2013 16:15 schreef ikwiltrolletje het volgende:
[..]
Het toepassen van een schulduitsluitingsgrond is inderdaad geen "afdekken", dat is gewoon "hoe het gaat". Een rechter toetst daar namelijk bij iedereen aan, ook bij "gewone burgers".
Er is dus 1 geen sprake van afdekken, en 2 ook geen sprake van een agent die niet strafbaar heeft gehandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |