abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134660235
quote:
Het staat ook in de tweede reactie bij dit topic.
pi_134660295
quote:
Verdachte heeft geroepen: “politie, “je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten”.
Aha, oké, dat verandert inderdaad mijn kijk op de zaak.

Er is van tevoren gewaarschuwd dat bij een verdachte beweging wordt geschoten. Dom van hem om dat te negeren. Dit is namelijk zijn eigen keuze geweest...
pi_134660350
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is van tevoren gewaarschuwd dat bij een verdachte beweging wordt geschoten. Dom van hem om dat te negeren. Dit is namelijk zijn eigen keuze geweest...
Naar verluidt was meneer apelam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_134660428
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie? Rishi?

Tsja, het was op zaterdagochtend. De eerste zuipavond van het weekend dus. Kan best zijn dat hij een avondje is gaan stappen en heeft zitten zuipen. Dan hoor je alles niet meer helder inderdaad. Of hij was moe. Of hij was aan het nadenken.

Het was ook een onchristelijk tijdstip: rond 6 uur 's ochtends. Dan kan je er niet zomaar vanuit gaan dat een ieder 100% helder en alert is.
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:11:58 #205
241662 Jian
Well, well, well
pi_134660637
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja en?
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:34:59 #206
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134661559
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat wij het oneens zijn, moet ik het land uit.

Oké man.
Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. (serieus niet)

Maar het staat je deze kerstavond uiteraard vrij je koffers te pakken :P
pi_134662630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:11 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja en?
Daardoor erg onberekenbaar en extra gevaarlijk zal Koos wel bedoelen.
pi_134669917
Lichtpuntje is dan nog dat die collega agent te kennen heeft gegeven zich te schamen voor de schutter/collega.

Laten we nu niet net doen alsof elke blanke Hollandse agent er op uit is om te knallen op allochtonen. Maar er zijn er nog steeds teveel van dit soort agenten. Dat wel.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 23:04:32 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134671326
niemand doet dat :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134671704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:23 schreef riazop het volgende:
Lichtpuntje is dan nog dat die collega agent te kennen heeft gegeven zich te schamen voor de schutter/collega.

Laten we nu niet net doen alsof elke blanke Hollandse agent er op uit is om te knallen op allochtonen. Maar er zijn er nog steeds teveel van dit soort agenten. Dat wel.
Ja man. Bruintjes schieten is zeker een hobby bij PVV agenten ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:31:23 #211
2651 svann
night-hawk
pi_134672106
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:02 schreef Zienswijze het volgende:

Bij Holland Spoor lopen ook wel eens erg jonge gastjes met een wapen rond.
Niet onrealistisch om zo'n melding serieus te nemen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_134672252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:31 schreef svann het volgende:

[..]

Bij Holland Spoor lopen ook wel eens erg jonge gastjes met een wapen rond.
Niet onrealistisch om zo'n melding serieus te nemen.
Maar Rishi was niet gewapend...

Maar je weet het nooit natuurlijk. Beter eerst even schieten...
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:50:00 #213
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134672667
Bizarre conversatie?
Hij heeft naar de Engelsman geroepen: “Are you Dutch? You must be Dutch. Every one must be Dutch here. Fuck off. This place is only for Dutch people.” Rishi heeft vervolgens met zijn rechterhand in zijn jaszak gereikt. Hij zei toen: “I have a gun”. Hij greep in zijn linkerbinnenzak en zei: “Now I am going to show you the right way to get out”. De Engelsman heeft geen vuurwapen gezien. Rishi stond ongeveer een meter bij de Engelsman vandaan.4
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134673001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:36 schreef riazop het volgende:

[..]

Maar Rishi was niet gewapend...

Maar je weet het nooit natuurlijk. Beter eerst even schieten...
Sleep, Eat, Rave , Repeat......

Nogmaals....ACHTERAF weet men dat Rishi niet bewapend was, maar door zijn racistische Bokito houding jegens een Engelstalige medemens die hij bedreigde, en waarbij hij insinueerde dat hij een schietwapen bij zich had, daardoor heeft HIJZELF de schijn gewekt dat hij vuurwapengevaarlijk was.

Gelet daarna op het feit dat Rishi niet luistert naar het politie verzoek om zich verder niet te bewegen, én Rishi's beweging naar zijn zak (waaruit dan dus van alles kan komen, dus OOK een vuurwapen) is het niet gek dan 1 politieagent (van de 3) dat te risicovol vond en schoot.

De redenatie van de politieagent om wel te schieten is grotendeels gebaseerd geweest op zijn wetenschap van de feiten op DAT moment.

Daarbij praat ik niet goed dat deze politieman op dat moment schoot, omdat tegelijkertijd er 2 politiemannen waren die niet schoten, maar ik kan het wel begrijpen gelet op de voor hem bekend zijnde feiten.

Het enige wat ikzelf niet helemaal kan begrijpen is dat hij Rishi in zijn nek/hals schoot. M.i. mik je in zo'n situatie toch altijd op de benen? Als je dan een slechte schutter bent dan raak je toch maximaal iemands kont of eventueel rug....maar nek/hals??? Anyway, dat laatste is wat mij betreft het enige discussiepunt...NIET het feit dat hij schoot, maar wel HOE hij schoot.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 25 december 2013 @ 00:04:03 #215
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_134673145
Hij mikte ook op de benen. Maar ja: zelf ook rennen, schiet niet op.
Triggerhappy agentje, stom van Rishi dat ie wegrende. Typisch voorbeeld van een ongeluk: hoe groot is de kans dag je door een kogel op 15 meter precies in je halsslagader geraakt wordt....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_134673313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:04 schreef matthijst het volgende:
Hij mikte ook op de benen. Maar ja: zelf ook rennen, schiet niet op.
Triggerhappy agentje, stom van Rishi dat ie wegrende. Typisch voorbeeld van een ongeluk: hoe groot is de kans dag je door een kogel op 15 meter precies in je halsslagader geraakt wordt....
Mwah, ik neig nog naar 2 dingen, waar waarschijnlijk nooit duidelijkheid over zal komen:

1. Hij probeerde inderdaad op de benen te schieten en het is een oops....odd chance (zoals je zei)
2. Hij schoot op Rishi om hem uit te schakelen, waarschijnlijk niet om hem te doden, maar wel om zichzelf te beschermen.....(vuurwapengevaarlijk, niet luisteren, hand in zak etc)

Punt 2 neigt wel naar een wat onzeker persoon (om wat voor reden dan ook), en dat....mja......is uiteindelijk niet iemand die we als 'law enforcer' willen hebben natuurlijk.
pi_134673902
Die Engelsman is nooit meer gevonden trouwens..
pi_134673906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, ik neig nog naar 2 dingen, waar waarschijnlijk nooit duidelijkheid over zal komen:

1. Hij probeerde inderdaad op de benen te schieten en het is een oops....odd chance (zoals je zei)
2. Hij schoot op Rishi om hem uit te schakelen, waarschijnlijk niet om hem te doden, maar wel om zichzelf te beschermen.....(vuurwapengevaarlijk, niet luisteren, hand in zak etc)

Punt 2 neigt wel naar een wat onzeker persoon (om wat voor reden dan ook), en dat....mja......is uiteindelijk niet iemand die we als 'law enforcer' willen hebben natuurlijk.
In een van zijn verklaringen zegt hij ''het was hij of ik'''.
pi_134673929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:26 schreef Cubs het volgende:

[..]

Het was dus "hij"
pi_134674151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:26 schreef riazop het volgende:
Die Engelsman is nooit meer gevonden trouwens..
Ikzelf kan niks bewijzen (want ik was er niet bij, net zo min als jij trouwens) maar:

quote:
Tijdens de rechtszaak tegen de politieman die Rishi doodschoot op station Den Haag Hollands Spoor vorig jaar zijn videobeelden van de bewuste avond vertoond. Daarop was te zien hoe Rishi een Engelsman aanspreekt op een bankje op het station. De Engelsman loopt weg zodra Rishi zijn hand onder zijn witte jas stopt.
Er zijn blijkbaar videobeelden van het feit dat Rishi iemand aanspreekt. Gelet op getuigenverklaringen van o.a. NS personeel denk ik niet dat we aan dat feit (en dat het een Engels sprekend persoon is) moeten twijfelen.

En als dat waar is dan is het gegeven van de verklaring van de Engels sprekende persoon ook meteen een stuk waarachtiger.
pi_134674200
quote:

[..]

Dat neigt m.i. dan naar punt 2, wat niet meteen wil zeggen dat hij onterecht schoot.
  woensdag 25 december 2013 @ 00:57:00 #222
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134674714
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:50 schreef matthijst het volgende:
Bizarre conversatie?
Hij heeft naar de Engelsman geroepen: “Are you Dutch? You must be Dutch. Every one must be Dutch here. Fuck off. This place is only for Dutch people.” Rishi heeft vervolgens met zijn rechterhand in zijn jaszak gereikt. Hij zei toen: “I have a gun”. Hij greep in zijn linkerbinnenzak en zei: “Now I am going to show you the right way to get out”. De Engelsman heeft geen vuurwapen gezien. Rishi stond ongeveer een meter bij de Engelsman vandaan.4
Bron?
  woensdag 25 december 2013 @ 00:58:54 #223
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134674774
quote:

[..]

Zo voelde hij het.
Komt omdat die agent een paar dagen daarvoor bij een aanhouding een vuurwapen had aangetroffen.

Ik kan me wel voorstellen dat die agent dat zo voelde. Je hoort zoveel rare verhalen.
pi_134677638
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:50 schreef matthijst het volgende:
Bizarre conversatie?
"This place is only for Dutch people.". Rishi is/was dus eigenlijk een rasechte PVV-stemmer. Een rechts-extremist.
pi_134677641
Maar waarom is die Engelsman nooit gevonden? Zijn verklaring dat Rishi een vuurwapen bij zich zou hebben, is eigenlijk de rode draad van het verhaal. De politie basseerde de situatie op zijn verklaring. Wie zegt dat die Engelsman de waarheid spreekt...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')