Gast...quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
En ik wil niet dat ze te snel schieten omdat ze weten dat hun daden verder toch geen gevolgen hebben.
Helemaal correct.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rishi is absoluut een domme anus, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar dat rechtvaardigt zijn dood, de meest extreme straf, op geen enkele wijze.
Nee een taser kan maximaal tot ca. 10 meter.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:45 schreef Hathor het volgende:
Ik weet niet of de Nederlandse politie ook is uitgerust met die tasers zoals de Amerikanen ook gebruiken, maar dit was zo'n situatie waarin dat een uitermate geschikt wapen had kunnen zijn. Bij de eerste tekenen van vluchten of grijpen naar iets in zijn zak zap je hem neer, en dan is ie ook uitgeschakeld. Had een hoop ellende kunnen voorkomen. Het is niet geheel zonder risisco, maar het is een stuk minder rommelig als gericht schieten met een vuurwapen.
Ahh ok dat wist ik niet, maar ze hadden hem altijd eerst nog even kunnen achtervolgen totdat ze dicht genoeg genaderd waren. Het is maar een gedachte.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee een taser kan maximaal tot ca. 10 meter.
Hij geeft aan een vuurwapen te hebben.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar he, zo is het niet gegaan. Feit blijft dat een 17-jarige jongen dood is zonder veel reden.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch is het eigen schuld van Rishi want die had
aangegeven een vuurwapen te hebben.
leek naar iets te grijpen op het moment dat de politie hem onder schot heeft.
moeten luisteren naar de politie
EN, Rishi mocht op dat moment niet eens buiten zijn... Na aanleiding van een eerder gegeven straf.
Wat ben je dan.........
Jawel hoor, het OM heeft dat verhaal zelf ontkracht. Het bleek niet te kloppen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:54 schreef rival het volgende:
EN, Rishi mocht op dat moment niet eens buiten zijn... Na aanleiding van een eerder gegeven straf.
Wat ben je dan.........
nou, strepen we 1 reden van de lijstquote:Op dinsdag 24 december 2013 14:59 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Jawel hoor, het OM heeft dat verhaal zelf ontkracht. Het bleek niet te kloppen.
Nogmaals: dat maakt je niet minder ongeschikt. Er is gehandeld tegen protocollen in en puur uit angst. De agent hoeft niet gestraft te worden bij de strafrechter, maar een andere functie lijkt me wenselijk. Voordat er meer mensen worden afgeknald.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tamelijk belachelijk want het is onze eigen overheid die geen geld beschikbaar stelt voor meer training en meer agenten. Agenten zijn geen militairen die constant met schietoefeningen bezig zijn en schieten in beweging en op bewegende doelen, helemaal op bewegende mensen in een situatie waarbij je gevaar loopt, is ook nog eens erg moeilijk te trainen. Iedereen die zich gedraagt als Rishi loopt de kans dodelijk geraakt te worden, zelfs bij zeer ervaren schutters.
Welke dan?quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:01 schreef nikk het volgende:
Er is gehandeld tegen protocollen in en puur uit angst
Wat mensen niet lijken te beseffen is dat agenten aan een hogere standaard horen te voldoen. Misschieten uit angst kan ik ook. Maar als samenleving we vragen gelukkig (of hopelijk) meer.quote:
Nee, dat mag niet. Het valt de agent volgens de rechtbank alleen niet te verwijten, omdat hij een snelle beslissing moest nemen. Gebaseerd op angst.quote:
Nee hoor, de standaard wordt bepaald door de opleiding en de instructie's. Deze agent voldeed geheel aan de gestelde normen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:13 schreef nikk het volgende:
Wat mensen niet lijken te beseffen is dat agenten aan een hogere standaard horen te voldoen. Misschieten uit angst kan ik ook. Maar als samenleving vragen gelukkig (of hopelijk) meer.
Nee. Het is tijdens de rechtszaak behandeld. Je kan het nalezen. Niet verwijtbaar betekent niet dat er volgens de regels gehandeld is. En nogmaals, dat maakt je niet minder ongeschikt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor, de standaard wordt bepaald door de opleiding en de instructie's. Deze agent voldeed geheel aan de gestelde normen.
Het mag wel, er wordt zelf op getraind:quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee. Het is tijdens de rechtszaak behandeld. Je kan het nalezen.
quote:In de schietopleiding wordt echter niet of minimaal getraind op – uiteraard moeilijker te raken – bewegende doelen. Evenmin is er een voorschrift dat een schutter nooit in beweging mag zijn als hij schiet. Op dergelijke situaties wordt wel getraind. Daarbij worden vaardigheden onderwezen, zoals een “hakken-tenen”-lopen, de noodweerscanhouding en afrollend lopen. Dit alles om aan te leren dat er tijdens het bewegend schieten zo weinig mogelijk schokken zijn, waardoor het bovenlichaam/de armen zo stabiel mogelijk blijft/blijven.
Het is geen straf die is voltrokken maar een noodzakelijke actie tijdens de aanhouding van een vuurwapen gevaarlijke verdachte die zich niet aan de instructie hield en een verdachte beweging maakte. Dat is niet wat de agent dacht maar wat de feitelijke informatie was die de agent had.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:26 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Maar sinds wanneer mag een politie-agent als Staatsambtenaar een ongewapende verdachte de doodstraf voltrekken zonder enige vorm van berechting?
Weer zo'n idioot met straf dit dat. Kun je dan ook aangeven waar uit blijkt (ja, blijkt!) dat de agent op Rishi schoot met het doel hem te straffen, liefst de doodstraf?quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:26 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Maar sinds wanneer mag een politie-agent als Staatsambtenaar een ongewapende verdachte de doodstraf voltrekken zonder enige vorm van berechting?
Omdat die agent dacht dat er een wapen was bij verdachte, wat achteraf niet zo is.
Ik denk dat je daarvoor naar het FB-topic moetquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:07 schreef DrMabuse het volgende:
Kan een moderator er iets over zeggen s.v.p?
Yaboeboequote:Yaboeboe
ondertitel:
homepage:
voornaam:
achternaam:
geslacht: Man
opleiding:
beroep:
hobby's/interesses:
laatste bezoek: 3 minuten, 23 seconden geleden.
aantal posts: 10 (gemiddeld 10 per dag)
Hij heeft een ban (naam is doorgestreept). Of het een permaban is weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:14 schreef DrMabuse het volgende:
Waarom zijn er meerdere posts in deze discussie verwijderd?
Alles begon met het wissen van de sporen van Yaboeboe ( door hemzelf?) en toen werden andere zaken ook gewist.
Echt bizar.
[..]
Yaboeboe
Omdat ze zich goed aan de regels en richtlijnen hebben gehouden, de schietinstructies zijn niet bedoeld om elke verdachte met een salvo van alle agenten uit te schakelen. Men heeft ook bewust een V formatie.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:10 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Iedereen die een vuurwapen heeft in Staatseigendom kent de potentie tot dodelijk wapen ervan, en dient er als zodanig bewust mee om te gaan.
Want de Rechtelijke uitspraak ging over slechts alleen de agent die schoot, terwijl er meerdere agenten aanwezig waren.
En het vuurwapengebruik was terecht, heeft de rechter geoordeeld. Een fout oordeel mijn inziens, maar daargelaten.
Want de andere agenten stonden niet terecht, en het rechterlijk oordeel betreft niet de andere aanwezige politie-agenten.
Want als vuurwapengebruik dus terecht was, dan impliceert het dat de andere politie-agenten dus ook hadden moeten schieten. Maar die andere agenten hebben niet geschoten, dus zijn verwijtbaar nalatig?
Misschien moeten die andere agenten nu terecht staan wegens een vermoeden van verwijtbare nalatigheid, want vuurwapengebruik was terecht geweest en op één na hebben ze dat niet gedaan.
Welk rechtelijk oordeel krijgen we dan?
De agent die wel schoot heeft dat goed gedaan, en de agenten die niet hebben geschoten hebben dat ook goed gedaan?
Dat is een contradictio in terminis van twee rechtelijke oordelen, of wel vuurwapengebruik of niet, maar beide kan niet tegelijk.
En als slechts één dodelijk schiet op een ongewapende verdachte burger, waarom de andere politie-agenten dan niet? Was het nu fout om wel te schieten, of is het nou fout als je niet schiet?
Wat is het nou? Wat impliceert de Rechter naar wet, eer en geweten?
Oh , oke.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft een ban (naam is doorgestreept). Of het een permaban is weet ik niet.
Dat kan zo zijn. Maar een wegrennende verdachte afknallen omdat je bang bent maakt je niet minder ongeschikt. Dat kan ik ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze zich goed aan de regels en richtlijnen hebben gehouden, de schietinstructies zijn niet bedoeld om elke verdachte met een salvo van alle agenten uit te schakelen. Men heeft ook bewust een V formatie.
Life2.0 is heiden niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef DavidTwente het volgende:
Zoals ik al eerder postte: Life2.0 = Heiden6 = Yaboeboe
ja en dat was eerder ook al onzinquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef DavidTwente het volgende:
Zoals ik al eerder postte: Life2.0 = Heiden6 = Yaboeboe
Waarom zou die agent bang geweest zijn?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef nikk het volgende:
Maar een wegrennende verdachte afknallen omdat je bang bent maakt je niet minder ongeschikt
Hij greep naar z'n zak, zegt de agent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou die agent bang geweest zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |