Ik denk dat je daarvoor naar het FB-topic moetquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:07 schreef DrMabuse het volgende:
Kan een moderator er iets over zeggen s.v.p?
Yaboeboequote:Yaboeboe
ondertitel:
homepage:
voornaam:
achternaam:
geslacht: Man
opleiding:
beroep:
hobby's/interesses:
laatste bezoek: 3 minuten, 23 seconden geleden.
aantal posts: 10 (gemiddeld 10 per dag)
Hij heeft een ban (naam is doorgestreept). Of het een permaban is weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:14 schreef DrMabuse het volgende:
Waarom zijn er meerdere posts in deze discussie verwijderd?
Alles begon met het wissen van de sporen van Yaboeboe ( door hemzelf?) en toen werden andere zaken ook gewist.
Echt bizar.
[..]
Yaboeboe
Omdat ze zich goed aan de regels en richtlijnen hebben gehouden, de schietinstructies zijn niet bedoeld om elke verdachte met een salvo van alle agenten uit te schakelen. Men heeft ook bewust een V formatie.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:10 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Iedereen die een vuurwapen heeft in Staatseigendom kent de potentie tot dodelijk wapen ervan, en dient er als zodanig bewust mee om te gaan.
Want de Rechtelijke uitspraak ging over slechts alleen de agent die schoot, terwijl er meerdere agenten aanwezig waren.
En het vuurwapengebruik was terecht, heeft de rechter geoordeeld. Een fout oordeel mijn inziens, maar daargelaten.
Want de andere agenten stonden niet terecht, en het rechterlijk oordeel betreft niet de andere aanwezige politie-agenten.
Want als vuurwapengebruik dus terecht was, dan impliceert het dat de andere politie-agenten dus ook hadden moeten schieten. Maar die andere agenten hebben niet geschoten, dus zijn verwijtbaar nalatig?
Misschien moeten die andere agenten nu terecht staan wegens een vermoeden van verwijtbare nalatigheid, want vuurwapengebruik was terecht geweest en op één na hebben ze dat niet gedaan.
Welk rechtelijk oordeel krijgen we dan?
De agent die wel schoot heeft dat goed gedaan, en de agenten die niet hebben geschoten hebben dat ook goed gedaan?
Dat is een contradictio in terminis van twee rechtelijke oordelen, of wel vuurwapengebruik of niet, maar beide kan niet tegelijk.
En als slechts één dodelijk schiet op een ongewapende verdachte burger, waarom de andere politie-agenten dan niet? Was het nu fout om wel te schieten, of is het nou fout als je niet schiet?
Wat is het nou? Wat impliceert de Rechter naar wet, eer en geweten?
Oh , oke.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft een ban (naam is doorgestreept). Of het een permaban is weet ik niet.
Dat kan zo zijn. Maar een wegrennende verdachte afknallen omdat je bang bent maakt je niet minder ongeschikt. Dat kan ik ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze zich goed aan de regels en richtlijnen hebben gehouden, de schietinstructies zijn niet bedoeld om elke verdachte met een salvo van alle agenten uit te schakelen. Men heeft ook bewust een V formatie.
Life2.0 is heiden niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef DavidTwente het volgende:
Zoals ik al eerder postte: Life2.0 = Heiden6 = Yaboeboe
ja en dat was eerder ook al onzinquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef DavidTwente het volgende:
Zoals ik al eerder postte: Life2.0 = Heiden6 = Yaboeboe
Waarom zou die agent bang geweest zijn?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:23 schreef nikk het volgende:
Maar een wegrennende verdachte afknallen omdat je bang bent maakt je niet minder ongeschikt
Hij greep naar z'n zak, zegt de agent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou die agent bang geweest zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |