Extra info:quote:'Niemand pakt de regie bij vechtscheiding'
Er zijn te veel hulpverleners en instanties betrokken bij een vechtscheidingsproces. Niemand pakt de regie, concludeert Esther Kelder, de vriendin van de vader van de vermoorde broertjes Ruben en Julian. Daarom is het nodig dat iemand het mandaat heeft om knopen door te hakken. Ook zouden beide ouders psychisch moeten worden onderzocht.
'Instanties moeten de versplintering aan informatie voorkomen. Er is vaak sprake van een tunnelvisie. Rechtszaken worden vaak niet meegewogen, maar zijn wel van invloed op een vechtscheiding.'
Melden bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is te vrijblijvend. Het meldpunt onderzocht niet waarom Iris (de ex van Jeroen, red.) hulpverleners steeds meldingen liet doen, omdat het 'niet aan waarheidsvinding doet'.
Ook is de positie van vaders en moeders in het proces niet gelijkwaardig. Er is weinig aandacht voor de nieuwe situatie van gescheiden partners. Instanties zetten de ervaring van nieuwe partners buitenspel in hun beoordeling. 'Hulpverleners moeten kijken hoe ouders met de kinderen omgaan. Kijk naar de motieven bij beschuldigingen. Als ik als moeder wil dat mijn ex zijn kinderen niet meer mag zien, kom ik een eind. Gun dat ze het bij de andere ouder ook leuk hebben.'
De Inspectie voor de Jeugdzorg erkent dat instanties te weinig middelen hebben om in scheidingszaken een impasse te doorbreken.
Moddergooien
Haar vriend Jeroen Denis vermoedde dat zijn ex een bewuste tactiek van moddergooien toepaste om instanties aan haar kant te krijgen. Afgelopen mei pleegde hij zelfmoord nadat hij zijn zoontjes (9 en 7 jaar oud) van het leven had beroofd. De lichamen van Ruben en Julian werden 2 weken na hun vermissing gevonden in een duiker in een sloot in Cothen.
Voor één keer doet Esther haar verhaal, gesteund door een map vol documenten en mails. 'Jeroen was mijn maatje. We maakten lol en bespraken veel. Daarom is het zo gek dat dit is gebeurd, zonder dat ik het wist. Ik kan er nog steeds boos om worden. Was er écht geen andere oplossing?'
'Jeroen is tot het uiterste gedreven. Hij zag geen uitweg meer. Hij stond met zijn rug tegen de muur, was murw gebeukt. In zijn wanhoop heeft hij een keus gemaakt.'
Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder ook naar eer en geweten heeft gehandeld.quote:Op maandag 23 december 2013 12:47 schreef Ticootje het volgende:
Hier zit wel waarheid in.. Hij liet haar buiten uitspraken van de raad… Wie weet wat er meer is gebeurd zonder haar weten. Of wat hij heeft gedaan als ze er niet was.
Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat hij een leuke man speelde, een toneelstuk voor zn omgeving.
Eens.quote:Op maandag 23 december 2013 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder ook naar eer en geweten heeft gehandeld.
Uiteindelijk weten we alleen maar zeker dat die vader zich (ernstig) misdragen heeft.
We weten dat de vader blijkbaar in staat was om zn eigen kinderen te vermoorden, niet in een opwelling, maar dit ook nog eens tot in de puntjes voor te bereiden. Dat laat op zich ook genoeg zien wie de man daadwerkelijk was en waartoe hij in staat was.quote:Op maandag 23 december 2013 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder ook naar eer en geweten heeft gehandeld.
Uiteindelijk weten we alleen maar zeker dat die vader zich (ernstig) misdragen heeft.
Op dat moment is hij de fase waarin hij nog helder kan denken gepasseerd.quote:Op maandag 23 december 2013 12:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar ja, je kan zoveel willen…
Om dan maar te stellen ik niet, jij ook niet… Dat gaat gewoon veel te ver. Ook om een punt te maken. Het is natuurlijk niet zo dat er ook maar iets veranderd in het hele systeem.
Ja is dat wel zo? Helder genoeg om een moord voor te bereiden. Tot in de puntjes...quote:Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef eight het volgende:
[..]
Op dat moment is hij de fase waarin hij nog helder kan denken gepasseerd.
Die is er door een mod uitgehaaldquote:Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
Oh en plak ff het hele interview in de op…
Volgens mij lopen er heel veel van dat soort gekkies rond die niet getriggerd worden.quote:Op maandag 23 december 2013 12:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
We weten dat de vader blijkbaar in staat was om zn eigen kinderen te vermoorden, niet in een opwelling, maar dit ook nog eens tot in de puntjes voor te bereiden. Dat laat op zich ook genoeg zien wie de man daadwerkelijk was en waartoe hij in staat was.
Dat mag niet. Blijkbaar was de bron niet goed genoeg.quote:Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
Oh en plak ff het hele interview in de op…
Het gaat er echter om of de vermoedens op dat moment door de moeder gegrond waren of dat dit een self-fulfulling prophecy is.quote:Op maandag 23 december 2013 12:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
We weten dat de vader blijkbaar in staat was om zn eigen kinderen te vermoorden, niet in een opwelling, maar dit ook nog eens tot in de puntjes voor te bereiden. Dat laat op zich ook genoeg zien wie de man daadwerkelijk was en waartoe hij in staat was.
Fixedquote:Op maandag 23 december 2013 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat mevrouw Kelder naar eer en geweten haar versie heeft gegeven, maar dat wil dus niet zeggen dat moeder niet ook naar eer en geweten heeft gehandeld.
Ik denk dat het overgrote deel van onze bevolking gewoon tot moord in staat is, mits genoeg getriggerd..quote:Op maandag 23 december 2013 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij lopen er heel veel van dat soort gekkies rond die niet getriggerd worden.
Omdat je zelf niet meer mag beslissen wat een goede aanpak is. Ik mis het vertrouwen in het gezonde verstand en de goede wil van de ouder. Ik vind de regels/verboden véél te ver gaan. Het ene kind is het andere niet. Als ouder mis je nu armslag om te kunnen handelen zoals je in een bepaalde situatie nodig/zinvol lijkt.quote:Op maandag 23 december 2013 11:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin, je kunt gewoon corrigeren, maar idd zonder vormen van geweld. Dat is ook vaak de beste manier. Beetje gek gek wat je hier zegt, dan maar geen kinderen, omdat je ze geen tik mag geven of onder een (warme) douche kunt zetten?
Dat laat zien wat voor kutwijf Iris moet zijn geweest om hem zo erg te treiteren en bij z'n kinderen weg te houden.quote:Op maandag 23 december 2013 12:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg toch al dat BJZ daar niet zomaar op moet gaan handelen? Goed onderzoek lijkt me altijd erg handig.quote:Maarja, zo kan elke vrouw dus gaan schreeuwen dat de man gewelddadig is, BJZ plaats in al die gevallen kind bij de moeder. Vader wordt gefrustreerd en doet iets (wat niet goed te praten is) en dan heeft de moeder ineens gelijk.
Hij kon heel prima helder denken blijkbaar, want het was allemaal erg goed georganiseerd.quote:Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef eight het volgende:
[..]
Op dat moment is hij de fase waarin hij nog helder kan denken gepasseerd.
Dat meen je serieus?quote:Op maandag 23 december 2013 13:02 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat laat zien wat voor kutwijf Iris moet zijn geweest om hem zo erg te treiteren en bij z'n kinderen weg te houden.
Ik vind het haar verdiende loon!
Dat vind ik niet. Je neemt niet 2 kinderen mee de dood in..quote:Op maandag 23 december 2013 13:02 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dat laat zien wat voor kutwijf Iris moet zijn geweest om hem zo erg te treiteren en bij z'n kinderen weg te houden.
Ik vind het haar verdiende loon!
Laat ik zeggen dat ik heel goed begrijp waarom Jeroen dit gedaan heeft. Hij heeft Iris op geniale wijze teruggepakt. Met iets wat nooit meer terug te draaien is.quote:
Geniaal nog wel.quote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik heel goed begrijp waarom Jeroen dit gedaan heeft. Hij heeft Iris op geniale wijze teruggepakt. Met iets wat nooit meer terug te draaien is.
Dat lijkt idd. tegenstrijdig. Blijft toch heel lastig om zich in zijn situatie te verplaatsen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Helder genoeg om een moord voor te bereiden. Tot in de puntjes...
(Je eigen) kinderen vermoorden zie jij als een geniale manier om iemand terug te pakken?quote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik heel goed begrijp waarom Jeroen dit gedaan heeft. Hij heeft Iris op geniale wijze teruggepakt. Met iets wat nooit meer terug te draaien is.
Say Whut ?quote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik kan me indenken dat je tot het uiterste gedreven kan worden. Echt.quote:Op maandag 23 december 2013 13:07 schreef eight het volgende:
[..]
Dat lijkt idd. tegenstrijdig. Blijft toch heel lastig om zich in zijn situatie te verplaatsen.
Dat hij op een gegeven moment doordraait is goed te begrijpen maar dat hij de moord van zijn kinderen geplanned heeft is eigenlijk niet te bevatten.
En zijn zoontjes ook. Nou chapeau hoor!!! Dikkequote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan me indenken dat je tot het uiterste gedreven kan worden. Echt.
Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je je eigen kinderen vermoord om een ander een hak te zetten / terug te pakken / wraak nemen / welk motief dan ook.
Jij vind het ook "geniaal"?quote:Op maandag 23 december 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geniaal en krankzinnig. Wel heel triest.
Nee, ik snap dat de vader het geniaal vond. En vind het zelf krankzinnig.quote:Op maandag 23 december 2013 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij vind het ook "geniaal"?
Serieus?
Maar gelukkig is mevrouw Kelder er van overtuigd dat hij ze niet op gewelddadige wijze vermoord kan hebben, dat scheelt dan weer.quote:Op maandag 23 december 2013 13:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En zijn zoontjes ook. Nou chapeau hoor!!! Dikke
Mee eens. Alleen zou het logischer zijn als Jeroen zijn ex had vermoord ipv zijn kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat het overgrote deel van onze bevolking gewoon tot moord in staat is, mits genoeg getriggerd..
Ik noem een voorbeeld, als ik erachter moet komen dat er een viespeuk aan mn kinderen heeft gezeten en deze 8 jaar de bak in gaat, zal ik er alles aan doen om hem na 8 jaar op te sporen, prijs die ik betaal maakt niet uit.
Iedereen heeft een trigger.
Dat zijn zieke mensen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je je eigen kinderen vermoord om een ander een hak te zetten / terug te pakken / wraak nemen / welk motief dan ook.
Gelukkig maar..quote:Op maandag 23 december 2013 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik snap dat de vader het geniaal vond. En vind het zelf krankzinnig.
Ja.quote:
Net zoals BJZ ervan overtuigd is dat hij ze niet mishandeld heeft, ondanks wat de moeder blèrde, dus dat scheelt ook.quote:Op maandag 23 december 2013 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar gelukkig is mevrouw Kelder er van overtuigd dat hij ze niet op gewelddadige wijze vermoord kan hebben, dat scheelt dan weer.
Ja, gewoon kinderen bij je nieuwe vriending op bed gooien, je ex oppikken (gewillig of niet), en dan jezelf verhangen….quote:Op maandag 23 december 2013 13:12 schreef eight het volgende:
[..]
Mee eens. Alleen zou het logischer zijn als Jeroen zijn ex had vermoord ipv zijn kinderen.
Nou zeg Briljant!quote:Op maandag 23 december 2013 13:13 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ja.
Die Iris heeft verdriet om haar zoontjes, wat Jeroen heeft gedaan is het allerergste wat je een moeder aan kan doen. En ze kan hem niks meer vragen, of woedend op hem zijn. Ja, kan wel, maar hij merkt er toch lekker niks van.
In die zin geniaal.
In zijn krankzinnigheid heeft hij het wel zo gespeeld dat de moeder haar hele leven lang zal moeten lijden.quote:Op maandag 23 december 2013 13:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, gewoon kinderen bij je nieuwe vriending op bed gooien, je ex oppikken (gewillig of niet), en dan jezelf verhangen….
Maar ergens moest blijkbaar meetellen dat zn ex moest lijden.
Ah, dat verklaart de OTS.quote:Op maandag 23 december 2013 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals BJZ ervan overtuigd is dat hij ze niet mishandeld heeft, ondanks wat de moeder blèrde, dus dat scheelt ook.
Dat kan ook een vorm van zelfbescherming zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar gelukkig is mevrouw Kelder er van overtuigd dat hij ze niet op gewelddadige wijze vermoord kan hebben, dat scheelt dan weer.
Ik ook niet en tóch geloof ik wel dat zijn kinderen alles voor hem betekende.quote:Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan nog blijf je van je kinderen af.quote:Op maandag 23 december 2013 13:14 schreef Tem het volgende:
Ik denk niet eens dat hij het zelf geniaal vond maar de enige uitweg.
Daarom zegt iedereen dat hij ziek was.quote:Op maandag 23 december 2013 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan nog blijf je van je kinderen af.
2 kinderen van 9 en 7 liefdevol ombrengen… Vertel eens hoe je dat doet?quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Vaak wil iemand voor het rouwproces weten wat iemand is aangedaan. Maar dat is niet meer te achterhalen doordat ze 2 weken in het water hebben gelegen.
Iris weet dus niet of ze met geweld om het leven zijn gekomen, of dat de vader het liefdevol heeft gedaan.
En zijn kinderen, die hun hele leven nog voor zich hadden en niks verkeerds gedaan hebben, zijn ook dood. Maar ja, wat geeft wat collateral damage als je je ex kunt treffen toch? Dikkequote:Op maandag 23 december 2013 13:13 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ja.
Die Iris heeft verdriet om haar zoontjes, wat Jeroen heeft gedaan is het allerergste wat je een moeder aan kan doen. En ze kan hem niks meer vragen, of woedend op hem zijn. Ja, kan wel, maar hij merkt er toch lekker niks van.
In die zin geniaal.
Dat kan bijna niemand zich voorstellen. Je moet wel heel erg getergd zijn om zoiets te doen. Zelfs als er bovenin iets niet helemaal lekker zit moet er aardig wat gebeuren om iemand zo ver te laten gaan, tenzij het echt een psychopaat is, maar dat was dan al lang duidelijk geweest.quote:Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uiteraard.quote:Op maandag 23 december 2013 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan nog blijf je van je kinderen af.
Bron?quote:Op maandag 23 december 2013 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals BJZ ervan overtuigd is dat hij ze niet mishandeld heeft, ondanks wat de moeder blèrde, dus dat scheelt ook.
Klopt, want bjz concludeerde dat beide partijen niet voldeden. Bedankt voor het maken van mijn punt, maakt het zoveel makkelijker praten nu ik weet dat je wel degelijk begrijpt dat hij zijn kinderen niet heeft mishandeld en de meldingen vals waren. Kunnen we eindelijk verder, goed dat je uit de ontkenning bent gekomen.quote:
Liefdevol vermoord...quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Vaak wil iemand voor het rouwproces weten wat iemand is aangedaan. Maar dat is niet meer te achterhalen doordat ze 2 weken in het water hebben gelegen.
Iris weet dus niet of ze met geweld om het leven zijn gekomen, of dat de vader het liefdevol heeft gedaan.
Er zit in beide verhalen een vorm van waarheid. Dat blijf ik gewoon geloven.quote:Op maandag 23 december 2013 13:18 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan bijna niemand zich voorstellen. Je moet wel heel erg getergd zijn om zoiets te doen. Zelfs als er bovenin iets niet helemaal lekker zit moet er aardig wat gebeuren om iemand zo ver te laten gaan, tenzij het echt een psychopaat is, maar dat was dan al lang duidelijk geweest.
Alleen dit roept al het sterke vermoeden op dat er in het verhaal van de vriendin minstens een kern van waarheid zit.
Lees godverdomme nou eens dat andere interview, ik blijf niet bezig met jullie.quote:
Oh, dat zal prima kunnen, dat je het jezelf op die manier voorhoudt, en dat kan ik me ook heel goed voorstellen, die gekleurde bril.quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat kan ook een vorm van zelfbescherming zijn.
Het is natuurlijk al een flinke tik dat je vriend in staat is tot moord op zn kinderen, dan is er "gelukkig" geen bewijs terug te vinden hoe ze zijn gestorven. Dan maak je er maar een zo mooi mogelijk verhaal van?
Naja, er zitten wel gradaties in natuurlijk. Je kinderen ergens in een sloot dumpen of met een overdosis medicijnen laten inslapen bijvoorbeeld. Beide blijft moord uiteraard.quote:
Liefdevol je kinderen vermoorden. Ahum, moord is nooit liefdevol.quote:Op maandag 23 december 2013 13:15 schreef Brummetje_ het volgende:
Hmm, dat hij alles zorgvuldig en wekenlang heeft gepland zegt ook wel wat over hem hoor..quote:Op maandag 23 december 2013 13:18 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat kan bijna niemand zich voorstellen. Je moet wel heel erg getergd zijn om zoiets te doen. Zelfs als er bovenin iets niet helemaal lekker zit moet er aardig wat gebeuren om iemand zo ver te laten gaan, tenzij het echt een psychopaat is, maar dat was dan al lang duidelijk geweest.
Alleen dit roept al het sterke vermoeden op dat er in het verhaal van de vriendin minstens een kern van waarheid zit.
Jammer dat de precieze doodsoorzaak nooit meer achterhaald kan worden.quote:Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, er zitten wel gradaties in natuurlijk. Je kinderen ergens in een sloot dumpen of met een overdosis medicijnen laten inslapen bijvoorbeeld. Beide blijft moord uiteraard.
Juist, mevrouw Kelder is de bron dus..... nou, dat lijkt me inderdaad keihard bewijs.quote:Op maandag 23 december 2013 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees godverdomme nou eens dat andere interview, ik blijf niet bezig met jullie.
Ik heb het gelezen. Maar mevr. Kelder kan natuurlijk ook beweren wat ze wil he?quote:Op maandag 23 december 2013 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees godverdomme nou eens dat andere interview, ik blijf niet bezig met jullie.
Mevrouw Kelder is niet de bron. Probeer het nog een keer.quote:Op maandag 23 december 2013 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist, mevrouw Kelder is de bron dus..... nou, dat lijkt me inderdaad keihard bewijs.
Dat de contact persoon het een zei en vervolgens een compleet tegengesteld advies gaf is ook niet vreemd?
Heeft ze het zelf wel van de contactpersoon, of was de opmerking van de contactpersoon van op die wijze aan haar doorgegeven door Jeroen?
In een buitengewone situatie. Hou je amateurpsychologie in godsnaam voor je want het raakt kant noch wal.quote:Op maandag 23 december 2013 12:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat heeft ze nu juist wél.quote:Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat gaan. Ze heeft zich niet verdiept in deze zaak.
Kelder is niet de brooooooooooooooon.quote:Op maandag 23 december 2013 13:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Maar mevr. Kelder kan natuurlijk ook beweren wat ze wil he?
Nou ze eerst dmv iets in laten slapen, zodat ze er niets van voelen. En het karwei vol van verdriet/huilend doen, omdat je het eigenlijk niet wil, maar het "moet". Omdat er maar 1 ding geld en dat is: je ex terugpakken. En omdat dit dé manier is waarop je haar het meest raakt.quote:Op maandag 23 december 2013 13:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
2 kinderen van 9 en 7 liefdevol ombrengen… Vertel eens hoe je dat doet?
Vechtscheidingen zijn ranzig. Je ziet het vaker gebeuren dat moeders de kinderen dan in wil zetten als wapen tegen ex-man danwel de kinderen de ex-man misgunt (en andersom de kinderen hun vader misgunt). Ik ken zelf ook een paar van dit soort voorbeelden. Onbegrijpelijk waarom normaal liefhebbende moeders hun kinderen als wapen inzetten.quote:Op maandag 23 december 2013 13:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er zit in beide verhalen een vorm van waarheid. Dat blijf ik gewoon geloven.
Humaner zou een beter woord zijn misschien. Net als dat men bij de doodstraf een injectie kiest ipv vierendelen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Slecht gekozen woord, maar snap wat er bedoeld wordt tot op zekere hoogte.
Nee, ze dat heeft ze niet. Sterker nog, in het andere topic moesten we haar op niet minder dan 5(!) onjuistheden in haar reacties wijzen. Goed gemiddelde voor iemand die zich ingelezen heeft denk je niet ?quote:
quote:Op maandag 23 december 2013 13:23 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
In een buitengewone situatie. Hou je amateurpsychologie in godsnaam voor je want het raakt kant noch wal.
Dat woord zocht ik.quote:Op maandag 23 december 2013 13:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Humaner zou een beter woord zijn misschien. Net als dat men bij de doodstraf een injectie kiest ipv vierendelen.
Moord kan zeker wel uit liefde voortkomen, een moeder kan bijvoorbeeld haar kind ombrengen als zijn denk dat dit het beste voor haar kind is. (Bijvoorbeeld door een zware handicap of iets dergelijks)quote:Op maandag 23 december 2013 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Liefdevol je kinderen vermoorden. Ahum, moord is nooit liefdevol.
Misschien in de verknipte geest van vader, maar voor Iris is kindermoord gewoon kindermoord. Je kapt het leven van twee kinderen af.
Wat voor buitengewone situatie?quote:Op maandag 23 december 2013 13:23 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
In een buitengewone situatie. Hou je amateurpsychologie in godsnaam voor je want het raakt kant noch wal.
Als je je kinderen het beste gunt, vermoord je ze niet, en zeker niet met de reden hun moeder zoveel mogelijk pijn te doen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:22 schreef Scorpie het volgende:
Slecht gekozen woord, maar snap wat er bedoeld wordt tot op zekere hoogte.
Kennelijk niet. Wie is de bron dan? En op welk artikel doel je precies?quote:Op maandag 23 december 2013 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kelder is niet de brooooooooooooooon.
Tering, lezen jullie niet ofzo?
quote:Op maandag 23 december 2013 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat voor buitengewone situatie?
Goede reden ook..quote:Op maandag 23 december 2013 13:24 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Nou ze eerst dmv iets in laten slapen, zodat ze er niets van voelen. En het karwei vol van verdriet/huilend doen, omdat je het eigenlijk niet wil, maar het "moet". Omdat er maar 1 ding geld en dat is: je ex terugpakken. En omdat dit dé manier is waarop je haar het meest raakt.
Prima, als je het punt maar snapt. Geldt voor wel meer mensen hier trouwens. Vanuit de eigen situatie en gesteldheid wel ff een psychologisch profiel schetsen van een totaal ander mens in een totaal andere situatie.quote:
Nee ok, dat maakt het wel minder erg.quote:Op maandag 23 december 2013 13:24 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Nou ze eerst dmv iets in laten slapen, zodat ze er niets van voelen. En het karwei vol van verdriet/huilend doen, omdat je het eigenlijk niet wil, maar het "moet". Omdat er maar 1 ding geld en dat is: je ex terugpakken. En omdat dit dé manier is waarop je haar het meest raakt.
Ik vind het niet zo'n "buitengewone situatie". Komt wel vaker voor, en niet iedereen die het overkomt vermoord dan "dus" maar zijn (of haar) kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid, alsjeblieft, denk even 2 minuten na voordat je reageert.
Lijkt mij niet het geval aangezien uit de verhalen blijkt dat het geen rancuneuze man betreft richting zijn ex.quote:Op maandag 23 december 2013 13:24 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Eens, maar het ging hier om twee gezonde kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:25 schreef BlaZ het volgende:
Moord kan zeker wel uit liefde voortkomen, een moeder kan bijvoorbeeld haar kind ombrengen als zijn denk dat dit het beste voor haar kind is. (Bijvoorbeeld door een zware handicap of iets dergelijks)
Dit dus.quote:Op maandag 23 december 2013 13:24 schreef justanick het volgende:
[..]
Vechtscheidingen zijn ranzig. Je ziet het vaker gebeuren dat moeders de kinderen dan in wil zetten als wapen tegen ex-man danwel de kinderen de ex-man misgunt (en andersom de kinderen hun vader misgunt). Ik ken zelf ook een paar van dit soort voorbeelden. Onbegrijpelijk waarom normaal liefhebbende moeders hun kinderen als wapen inzetten.
Het lijkt er sterk op dat dit hier ook is gebeurt. Wat vader overigens absoluut niet vrijpleit (als je je eigen kinderen om het leven brengt ben je wat mij betreft een misbaksel), maar de tranen van moeders in de media doen mij ook niet zoveel. Ze heeft haar eigen kinderen als wapen ingezet in een scheiding. Dan ben je een weerzinwekkend figuur.
Dat spreek ik ook niet tegen. Wat ik tegenspreek is dat daarmee bewijs is geleverd voor een verborgen ware aard en dat de rest toneelspel zou zijn of wat dan ook.quote:Op maandag 23 december 2013 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat voor buitengewone situatie?
En het is wel degelijk bewezen dat hij alles wekenlang zorgvuldig gepland heeft.
Altruïstische infanticide, vanuit de gedachte van de vader kan het nog altijd uit liefde voortkomen. Hij denk dat de kinderen beter af zijn dood dan bij hun moeder.quote:Op maandag 23 december 2013 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens, maar het ging hier om twee gezonde kinderen.
Nee maar het is wel degelijk bewijs dat de man tot meer in staat was dan dat zijn vriendin kon vermoeden.quote:Op maandag 23 december 2013 13:31 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen. Wat ik tegenspreek is dat daarmee bewijs is geleverd voor een verborgen ware aard en dat de rest toneelspel zou zijn of wat dan ook.
Een discussie met Leandra is altijd zinloosquote:Op maandag 23 december 2013 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat gaan. Ze heeft zich niet verdiept in deze zaak.
omgquote:Op maandag 23 december 2013 13:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n "buitengewone situatie". Komt wel vaker voor, en niet iedereen die het overkomt vermoord dan "dus" maar zijn (of haar) kinderen.
Dat moeder echt bezorgd was om het welzijn van haar kinderen is uitgesloten?quote:Op maandag 23 december 2013 13:24 schreef justanick het volgende:
[..]
Vechtscheidingen zijn ranzig. Je ziet het vaker gebeuren dat moeders de kinderen dan in wil zetten als wapen tegen ex-man danwel de kinderen de ex-man misgunt (en andersom de kinderen hun vader misgunt). Ik ken zelf ook een paar van dit soort voorbeelden. Onbegrijpelijk waarom normaal liefhebbende moeders hun kinderen als wapen inzetten.
Het lijkt er sterk op dat dit hier ook is gebeurt. Wat vader overigens absoluut niet vrijpleit (als je je eigen kinderen om het leven brengt ben je wat mij betreft een misbaksel), maar de tranen van moeders in de media doen mij ook niet zoveel. Ze heeft haar eigen kinderen als wapen ingezet in een scheiding. Dan ben je een weerzinwekkend figuur.
Detail, toch...? Iedereen weet toch dat rechters dat fluitend en zonder enige kennis van zaken opleggen? (quote:
Elke situatie is anders en elk mens ook. Naar ik begrijp ging ie zakelijk ook stuk en werd ie door de ex schoonfamilie ernstig zwart gemaakt.quote:Op maandag 23 december 2013 13:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n "buitengewone situatie". Komt wel vaker voor, en niet iedereen die het overkomt vermoord dan "dus" maar zijn (of haar) kinderen.
Het is in ieder geval uitgesloten dat het een ongeplande opwelling was.quote:Op maandag 23 december 2013 13:31 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen. Wat ik tegenspreek is dat daarmee bewijs is geleverd voor een verborgen ware aard en dat de rest toneelspel zou zijn of wat dan ook.
quote:Op maandag 23 december 2013 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Wie is de bron dan? En op welk artikel doel je precies?
Dit staat dus allemaal zwart op wit, in documenten en e-mails . Niks 'mevrouw Kelder is de bron', dit komt gewoon linea recta van BJZ en GGD af, daar heb je je bron. Niet zoveel meegaan in dat krijsende gedoe van Leandra, dat siert je niet.quote:Elke keer merkt hij dat de zorgen om de kinderen niet met hem worden gedeeld, ook al doet hij in een mail aan de school, huisarts en alle hulpverleners het dringende verzoek om transparantie. Op cruciale momenten wordt Jeroen in het proces op achterstand gezet. In 2009 hoort hij pas na een halfjaar dat bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) meerdere meldingen tegen hemzijn binnengekomen, van zijn ex en haar hulpverleners.
Datzelfde gebeurt begin 2012 als bij de GGD-arts een anonieme melding binnenkomt van 'iemand uit de familie van Iris'. Esther: ,,Het leek erop dat Iris probeerde via de hulpverlening grip op Jeroen te krijgen. Ze gunde hem de kinderen niet. Alles wat hij deed, was fout. Hoe leuk we het ook hadden, hij moest elke keer bewijzen dat hij een goede vader was.''
De vermoedens van lichamelijke mishandeling en pedagogische verwaarlozing worden niet bevestigd, maar de aanhoudende beschuldigingen bezorgen Jeroen veel stress.
Over de GGD-melding schrijft hij: ,,Iris maakt mij zwart, schrijft onwaarheden en is bezig met stemmingmakerij. Iris schrijft dat ze vreest dat ik de kinderen wat aan zal doen.''
Het is toch altijd de 'schuld' van moeders, toch?quote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat moeder echt bezorgd was om het welzijn van haar kinderen is uitgesloten?
Zet onderstaande links even in de OP zodat mensen zich kunnen inlezen.quote:
Er zijn fysio therapeuten die ook bevoegd arts zijn en medicatie kunnen uitschrijven.quote:Op maandag 23 december 2013 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Bovendien heb je niet zomaar toegang tot slaapmedicatie… En zeker niet in doseringen die dodelijk zijn.
Dit valt me van je tegen, normaliter ben je vrij rationeel.quote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Detail, toch...? Iedereen weet toch dat rechters dat fluitend en zonder enige kennis van zaken opleggen? ()
Wat staan er weer rare posts in dit topic.
Die vader was knettergek, gestoord als een ui. En wie in staat is om zijn kinderen te vermoorden uit 'wraak' zal ook eerder wel eens tekenen hebben vertoond van serieus van het padje af te zijn.
Arme, arme moeder.
Als ze zo bezorgd was, had ze de kinderen wel thuis gehoudenquote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat moeder echt bezorgd was om het welzijn van haar kinderen is uitgesloten?
Een moeder die haar kinderen inzet als wapen in een vechtscheiding. Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen het altijd voor dat soort heksen opnemen?quote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Detail, toch...? Iedereen weet toch dat rechters dat fluitend en zonder enige kennis van zaken opleggen? ()
Die vader was knettergek, gestoord als een ui. En wie in staat is om zijn kinderen te vermoorden uit 'wraak' zal ook eerder wel eens tekenen hebben vertoond van serieus het padje af te zijn.
Arme, arme moeder.
Nee, dát zeg ik NIET!!! Laat dat even duidelijk zijn ja!quote:Op maandag 23 december 2013 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee ok, dat maakt het wel minder erg.
Bewijs is een te groot woord, maar het geeft wel te denken.quote:Op maandag 23 december 2013 13:31 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Absoluut, maar ook dat ontken ik niet. Volgens mij lullen we allemaal wat om elkaar heen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval uitgesloten dat het een ongeplande opwelling was.
Nu draai je het omquote:Op maandag 23 december 2013 13:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is toch altijd de 'schuld' van moeders, toch?
quote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die vader was knettergek, gestoord als een ui. En wie in staat is om zijn kinderen te vermoorden uit 'wraak' zal ook eerder wel eens tekenen hebben vertoond van serieus van het padje af te zijn.
Arme, arme moeder.
Is bij jou een OTS een directe schuldbekentenis eigenlijk? Zo van 'hey een OTS, nou dan zal pa/ma vast wel <insert random beschuldiging>'? Want een OTS is vrij standaard in een vechtscheiding.quote:Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Arme, arme moeder.
Dat kan niet zo maar.quote:Op maandag 23 december 2013 13:35 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Als ze zo bezorgd was, had ze de kinderen wel thuis gehouden
De notie dat die moeder wellicht serieus bang was dat die vader de kinderen wat zou aandoen komt niet in je op?quote:Op maandag 23 december 2013 13:35 schreef justanick het volgende:
[..]
Een moeder die haar kinderen inzet als wapen in een vechtscheiding. Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen het altijd voor dat soort heksen opnemen?
Omdat ze zelf ook zo zijn. Ze keuren dit gedrag volledig goed. De man zal vast wel misdadig geweest zijnquote:Op maandag 23 december 2013 13:35 schreef justanick het volgende:
[..]
Een moeder die haar kinderen inzet als wapen in een vechtscheiding. Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen het altijd voor dat soort heksen opnemen?
Nee, absoluut niet.quote:Op maandag 23 december 2013 13:37 schreef Scorpie het volgende:
Want een OTS is vrij standaard in een vechtscheiding.
Arme moeder dat haar eerste reactie na de dood van haar kinderen is dat haar ex gewonnen heeft. Gelukkig had ze het beste met de kinderen voor, was ze totaal niet bezig een strijd uit te vechten met haar ex en heeft ze de kinderen totaal niet gebruikt om hem kapot te maken. Arme moeder.quote:Op maandag 23 december 2013 13:37 schreef ejfaar het volgende:
[..]![]()
Arme, arme moeder. Ze had het zo goed met de kids voor, dat ze hun een leven zonder vader gunde. Arme, arme vrouw. Ze was zo lief, dat ze een man zwart maakt zonder enig bewijs. Is het niet raar dat alle beschuldigingen ALLEEN bij haar vandaan kwamen?
Wat is dit nu weer voor onzin?quote:Op maandag 23 december 2013 13:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat ze zelf ook zo zijn. Ze keuren dit gedrag volledig goed. De man zal vast wel misdadig geweest zijn
Als hij geknapt was had ik het meer begrepen, maar hij is niet echt geknapt, hij heeft zijn daad tot in de puntjes gepland, heeft het verborgen voor zijn omgeving, daar gingen weken overheen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:34 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Elke situatie is anders en elk mens ook. Naar ik begrijp ging ie zakelijk ook stuk en werd ie door de ex schoonfamilie ernstig zwart gemaakt.
Niet iedereen gaat hetzelfde met zoiets om. Ik weet dat men hier gelooft in het beeld van de kalme intelligente persoon, maar ook daar schuilt een bloeddorstig monster in. De trigger is wellicht anders en die situatie komt mss wel nooit. Maar voor nagenoeg iedereen is een situatie denkbaar waarbij je knapt.
Zeker als je maar lang genoeg bloot staat aan hevige stress.
Omdat bijna elke vrouw in een scheiding zoiets roept misschien?quote:Op maandag 23 december 2013 13:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De notie dat die moeder wellicht serieus bang was dat die vader de kinderen wat zou aandoen komt niet in je op?
Kan iemand mij uitleggen waarom mannen het 'altijd' opnemen voor dit soort klapharken?
Zeker niet als jeugdzorg al betrokken is.quote:
Natuurlijk wel. Het is niks anders dan een gezinsvoogd aanstellen, weet je hoeveel dat gedaan wordt in Nederland? Duizenden gevallen per jaar.quote:
Kom op zeg, als ze haar kinderen inderdaad thuis had willen houden was weer een argument geweest om te stellen dat ze een heks van een ex was...quote:Op maandag 23 december 2013 13:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dan accepteer je de consequenties maar, als je echt bang bent dat hij de kids wat aandoet.
Met paracetamol lukt het ook wel indien nodig.quote:Op maandag 23 december 2013 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Bovendien heb je niet zomaar toegang tot slaapmedicatie… En zeker niet in doseringen die dodelijk zijn.
Aannames.quote:Op maandag 23 december 2013 13:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Arme moeder dat haar eerste reactie na de dood van haar kinderen is dat haar ex gewonnen heeft. Gelukkig had ze het beste met de kinderen voor, was ze totaal niet bezig een strijd uit te vechten met haar ex en heeft ze de kinderen totaal niet gebruikt om hem kapot te maken. Arme moeder.
Oh wacht, ik dacht dat we hier genuanceerd zouden worden.
Dat krijg je met goed fatsoen niet weg hoor, zeker 2 jonge kinderen niet. En het is zeker geen humane manier om te gaan.quote:Op maandag 23 december 2013 13:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met paracetamol lukt het ook wel indien nodig.
Juist, dus géén "buitengewone situatie"...quote:Op maandag 23 december 2013 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het is niks anders dan een gezinsvoogd aanstellen, weet je hoeveel dat gedaan wordt in Nederland? Duizenden gevallen per jaar.
Wel frappant, Konijn zegt dat hij vast eerder wat heeft geflikt omdat hij zo psycho is, maar er is geen enkel bewijs gevonden dat hij de kids eerder iets heeft aangezien. Sterker nog, het onderzoek wat liep tegen hem was enkel en alleen gebaseerd op beweringen van kamp-moeder, die er persoonlijk belang bij had een dossier op te bouwen tegen haar ex teneinde de kinderen bij hem weg te houden, iets dat onderkend is door medewerkers van BJZ.quote:Op maandag 23 december 2013 13:39 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat bijna elke vrouw in een scheiding zoiets roept misschien?
Omdat er geen enkele aanleiding was om zoiets te vermoeden?
Omdat hij waarschijnlijk de kinderen niets had aangedaan als zij de kinderen niet van hem afpakte?
Met buitengewone situatie doelde ik op het feit dat hij de kinderen vermoordde. Jij praat over iets anders blijkbaar.quote:Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist, dus géén "buitengewone situatie"...
Niemand kent alleen een ongevaarlijke kant.quote:Op maandag 23 december 2013 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Bewijs is een te groot woord, maar het geeft wel te denken.
Dat klopt.quote:Op maandag 23 december 2013 13:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met buitengewone situatie doelde ik op het feit dat hij de kinderen vermoordde. Jij praat over iets anders blijkbaar.
Met zo'n leger aan hulpverleners erbij was er al lang ingegrepen, denk je niet? Misschien is het handig als je even de verhalen gaat lezen. Er zijn meer dan voldoende aanwijzingen aanwezig dat de moeder de kinderen heeft ingezet als wapen in een vechtscheiding.quote:Op maandag 23 december 2013 13:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De notie dat die moeder wellicht serieus bang was dat die vader de kinderen wat zou aandoen komt niet in je op?
De moeder die haar kinderen inzet bij een echtscheiding is een veelgehoorde klacht.quote:Op maandag 23 december 2013 13:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom mannen het 'altijd' opnemen voor dit soort klapharken?
Correct. Maar blijkbaar is een OTS tegenwoordig een bewijs voor mishandeling van de vader. Ofzo. Een soort wildcard, mag je voor van alles gebruiken.quote:Op maandag 23 december 2013 13:43 schreef Ticootje het volgende:
De OTS was er ook niet omdat de kinderen in gevaar waren, maar vanwege de situatie tussen de ouders.
Net al de stressoren aangestipt. Dat is wel degelijk een buitengewone situatie qua stress.quote:Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist, dus géén "buitengewone situatie"...
Die bovenste link sowieso niet.quote:Op maandag 23 december 2013 13:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Zet onderstaande links even in de OP zodat mensen zich kunnen inlezen.
http://www.antibjz.nl/pag(...)t-haar-verhaal-r3653
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-in-het-geding/
Hij hoort van het AMK, daarbij wordt er in het interview alleen maar gesproken over mails die hij stuurt, behalve als het over de overdrachtsmails gaat, die moeder Iris alleen maar per mail wil doen, dan wil vader Jeroen ineens niet meer mailen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit staat dus allemaal zwart op wit, in documenten en e-mails . Niks 'mevrouw Kelder is de bron', dit komt gewoon linea recta van BJZ en GGD af, daar heb je je bron. Niet zoveel meegaan in dat krijsende gedoe van Leandra, dat siert je niet.
Geprakt en in drinken stoppen wellicht wel?quote:Op maandag 23 december 2013 13:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat krijg je met goed fatsoen niet weg hoor, zeker 2 jonge kinderen niet. En het is zeker geen humane manier om te gaan.
Je insinueert nu dat dit uitsluit dat er iets bij hem geknapt is. Ik begrijp niet waar die gevolgtrekking vandaan komt. Het is wel degelijk mogelijk dat er iets in zijn bovenkamer volledig mis is gelopen als gevolg van alle gebeurtenissen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Als hij geknapt was had ik het meer begrepen, maar hij is niet echt geknapt, hij heeft zijn daad tot in de puntjes gepland, heeft het verborgen voor zijn omgeving, daar gingen weken overheen.
Waar heb ik dat gedaan? En waar was ik "hysterisch"?quote:Op maandag 23 december 2013 13:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Met zo'n leger aan hulpverleners erbij was er al lang ingegrepen, denk je niet? Misschien is het handig als je even de verhalen gaat lezen. Er zijn meer dan voldoende aanwijzingen aanwezig dat de moeder de kinderen heeft ingezet als wapen in een vechtscheiding.
Terwijl jij pretendeerde dat de moeder een slachtoffer is. Waarbij je de kinderen (de enige slachtoffers in dit verhaal) lekker hysterisch buiten beschouwing laat.
Die angst was immers ook volledig ongegrond.quote:Op maandag 23 december 2013 13:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
"Een overdosis paracetamol of Ibuprofen is wel dodelijk, maar je sterft pas na 1 a 2 weken zeer hevige pijnen in je lever, maag en nieren.quote:Op maandag 23 december 2013 13:45 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Geprakt en in drinken stoppen wellicht wel?
Hou eens op met dat jij-bakken als iemand het niet met je eens is!quote:
Probeer jij dan ook een beetje open te staan voor andermans argumenten.quote:Op maandag 23 december 2013 13:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
En kunnen we hier aub normaal discussiëren?
Reageer je nu met een kloon of wat...?quote:Op maandag 23 december 2013 13:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gedaan? En waar was ik "hysterisch"?
En kunnen we hier aub normaal discussiëren?
En wie zegt dat ik dat niet doe? Maar mag ik het er aub mee oneens zijn?quote:Op maandag 23 december 2013 13:47 schreef eight het volgende:
[..]
Probeer jij dan ook een beetje open te staan voor andermans argumenten.
Ik kan mij niet voorstellen dat je niet aan het trollen bent.quote:Op maandag 23 december 2013 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met dat jij-bakken als iemand het niet met je eens is!
Dank je wel!
Nee, dat is ze niet. Zo gaan die dingen bij Whiskers. Back on-topic please.quote:Op maandag 23 december 2013 13:49 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je niet aan het trollen bent.
Niet nodig dit, topic gaat niet over Whiskas.quote:Op maandag 23 december 2013 13:48 schreef justanick het volgende:
[..]
Reageer je nu met een kloon of wat...?
Hoe kan je het nou oneens zijn met feiten?quote:Op maandag 23 december 2013 13:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik dat niet doe? Maar mag ik het er aub mee oneens zijn?
Het valt mij ook op dat de vrouwen het voor doen komen alsof de moeder het enige slachtoffer is. Terwijl de enige echte slachtoffers de kinderen zijn. Die kunnen er werkelijk niets aan doen. De vader is de hoofdschuldige, maar het compleet vrijpleiten van de moeder is vrij onbegrijpelijk.quote:Op maandag 23 december 2013 13:53 schreef eight het volgende:
In deze discussie valt op dat - op een uitzondering na - de mannen vooral vinden dat beide ouders schuld hebben aan de dood van de kinderen terwijl de vrouwen de schuld enkel bij Jeroen neerleggen en de moeder volledig vrijpleiten.
Huh? De beschuldigingen zijn niet bevestigd, maar daarmee staat niet vast dat het nooit heeft plaatsgevonden. Het is enkel nooit bewezen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit staat dus allemaal zwart op wit, in documenten en e-mails . Niks 'mevrouw Kelder is de bron', dit komt gewoon linea recta van BJZ en GGD af, daar heb je je bron. Niet zoveel meegaan in dat krijsende gedoe van Leandra, dat siert je niet.
Vreemde redenering. Ik kan ook roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd. Daar is natuurlijk geen enkel bewijs voor, maar dat is blijkbaar genoeg om te roepen 'het is enkel nooit bewezen'?quote:Op maandag 23 december 2013 13:56 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Huh? De beschuldigingen zijn niet bevestigd, maar daarmee staat niet vast dat het nooit heeft plaatsgevonden. Het is enkel nooit bewezen.
Net alsof Konijn serieus is te nemen en het verhaal gelezen heeftquote:Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel frappant, Konijn zegt dat hij vast eerder wat heeft geflikt omdat hij zo psycho is, maar er is geen enkel bewijs gevonden dat hij de kids eerder iets heeft aangezien. Sterker nog, het onderzoek wat liep tegen hem was enkel en alleen gebaseerd op beweringen van kamp-moeder, die er persoonlijk belang bij had een dossier op te bouwen tegen haar ex teneinde de kinderen bij hem weg te houden, iets dat onderkend is door medewerkers van BJZ.
Dat er iets niet helemaal rationeel is als je je kinderen dood en zelfmoord pleegt is nogal een open deur...quote:Op maandag 23 december 2013 13:45 schreef justanick het volgende:
[..]
Je insinueert nu dat dit uitsluit dat er iets bij hem geknapt is. Ik begrijp niet waar die gevolgtrekking vandaan komt. Het is wel degelijk mogelijk dat er iets in zijn bovenkamer volledig mis is gelopen als gevolg van alle gebeurtenissen.
Sterker nog, dat gebeurt regelmatig. Dit is niet de eerste keer dat een ouder zijn of haar eigen kinderen om het leven brengt (familiedrama's), waarbij het van te voren was gepland maar er toch overduidelijk 'bovenin' iets niet helemaal rationeel is geweest.
Dat de moeder deze gebruikt voor dossiervorming is natuurlijk volkomen onterecht gebleken...quote:Op maandag 23 december 2013 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij hoort van het AMK, daarbij wordt er in het interview alleen maar gesproken over mails die hij stuurt, behalve als het over de overdrachtsmails gaat, die moeder Iris alleen maar per mail wil doen, dan wil vader Jeroen ineens niet meer mailen.
Eh jawel.quote:Er staat nergens dat ze mails hebben van BJZ waaruit blijkt dat de claims van moeder onterecht zouden zijn.
Jij denkt dat dit, uitgerekend dit, niet zwart op wit zou staan? Maar al het andere wel?quote:Iedere hulpverlener komt met 'gekleurde informatie' binnen.
,,We waren uren per dag bezig om alle rapporten kritisch te lezen en beantwoorden. Sommige dingen klopten niet. Elke keer moest hij opnieuw zijn verhaal vertellen en zich bij voorbaat verdedigen. Daar is hij op een gegeven moment mee gestopt.'' Bureau Jeugdzorg stelt Jeroen gerust. De contactpersoon beseft dat alle zorgwekkende verhalen alleen van Iris komen en 'niet hard te maken zijn'. Ze zegt dat in haar verslag aan de Raad voor de Kinderbescherming staat dat moeder 'haar lijntjes uitzet bij de huisarts en andere hulpverleners'.
Lees Meer: http://www.antibjz.nl/pag(...)-r3653#ixzz2oIo9T0kN
Ik kan er niks aan doen dat je ongefundeerd dingen aan het roepen bent, geen enkel argument van de vader overweegt, selectief en doelbewust dingen weglaat in je argumentatie om maar een punt te maken en keer op keer gewezen moet worden op feitelijke onjuistheden die je aan het verkondigen bent, voor iemand die zichzelf heeft uitgeroepen tot een ingewijde op dit dossier laat je veel te veel 'steekjes' vallen. Ja, daar val ik dan over; of je stopt met het pretenderen van een expert te zijn of je hebt je zaakjes op orde. Dat je dat te horen krijgt en daarover nu begint te huilen doet mij geloven dat je zelf veel te emotioneel betrokken bent bij deze zaak.quote:Overigens misstaat het je dat je het constant in het persoonlijke probeert te trekken, er wordt nou al 1½ topic op de man gespeeld, als er iets is wat iemand in een discussie niet siert dan is het dat wel.
Je begrijpt het nog steeds niet, ik vind de beschuldigende vinger richting de moeder misplaatst, en zeker komende van mevrouw Kelder, en op dit moment.quote:Op maandag 23 december 2013 13:53 schreef eight het volgende:
In deze discussie valt op dat - op een uitzondering na - de mannen vooral vinden dat beide ouders schuld hebben aan de dood van de kinderen terwijl de vrouwen de schuld enkel bij Jeroen neerleggen en de moeder volledig vrijpleiten.
Dat zegt natuurlijk genoeg. Of gaan we op deze manier ook elke beschuldiging van Esther onderbouwen richting de moeder? Want dan komt de moeder er niet zo best af met haar geestelijke mishandeling, het gebruiken van haar kinderen in de vechtscheiding, het vals beschuldigen van haar e x en het inzetten van haar ouders om hem kapot te maken. Laten we alsjeblieft wel even uitgaan van het feit dat je iets niet gedaan hebt als het niet bewezen is en men geen aanwijzingen heeft gevonden, en stop de lange teentjes weer terug in het doosje.quote:Op maandag 23 december 2013 13:56 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Huh? De beschuldigingen zijn niet bevestigd, maar daarmee staat niet vast dat het nooit heeft plaatsgevonden. Het is enkel nooit bewezen.
Dat hadden we wel door, trollquote:Op maandag 23 december 2013 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je begrijpt het nog steeds niet, ik vind de beschuldigende vinger richting de moeder misplaatst, en zeker komende van mevrouw Kelder, en op dit moment.
Pardon?quote:Op maandag 23 december 2013 13:57 schreef justanick het volgende:
[..]
Vreemde redenering. Ik kan ook roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd. Daar is natuurlijk geen enkel bewijs voor, maar dat is blijkbaar genoeg om te roepen 'het is enkel nooit bewezen'?
Wat jij vind is niet relevant. Wat jij doet is veel relevanter, en dat is pertinent onjuistheden vertellen, zaken verdraaien, feiten achter houden en argumentatie proberen te verzinnen waarom de vader enkel en enige schuldige is. Als je nog steeds denkt dat iedereen in dit topic jou gelooft als je zegt dat je objectief bent, dan moet ik je teleurstellen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je begrijpt het nog steeds niet, ik vind de beschuldigende vinger richting de moeder misplaatst, en zeker komende van mevrouw Kelder, en op dit moment.
Dat laatste is ook best akelig. Men zou juist lering moeten trekken uit dit drama maar als de meningen hier een goede afspiegeling zijn van de maatschappij dan zijn we er geen steek mee opgeschoten.quote:Op maandag 23 december 2013 13:56 schreef justanick het volgende:
[..]
Het valt mij ook op dat de vrouwen het voor doen komen alsof de moeder het enige slachtoffer is. Terwijl de enige echte slachtoffers de kinderen zijn. Die kunnen er werkelijk niets aan doen. De vader is de hoofdschuldige, maar het compleet vrijpleiten van de moeder is vrij onbegrijpelijk.
Ik begrijp je punt, daar niet van, maar het zijn eigenlijk aannames waar je mee komt. Zoals de aanname dat knappen normaliter gepaard gaat met een berg emoties. Aanname is dan: dan zou dat hier toch ook gebeurt moeten zijn... Ik begrijp de aanname, maar vind dat allemaal wat te kort door de bocht. Er zijn nl ook mensen die 'stil' knappen en ik kan mij ook voorstellen dat je het verborgen weet te houden als je tot het uiterste bent gedreven en dit soort misselijkmakende acties gaat uithalen.quote:Op maandag 23 december 2013 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat er iets niet helemaal rationeel is als je je kinderen dood en zelfmoord pleegt is nogal een open deur...
Het gaat mij om het heel bewust plannen van dit gebeuren, er echt op gericht om te zorgen dat de kinderen niet snel gevonden worden. Dat zonder alarmbellen af te laten gaan dat het helemaal niet goed gaat met je. Het gaat hier echt om weken lang plannen maken, spulletjes kopen, nadenken zonder dat iemand ook maar iets merkt van echt instorten of iets in die geest.
Als iemand "knapt" geeft dat over het algemeen een storm van emotie's, bij deze vent was er niets, zijn vriendin wist niets van de uitspraak, van de afspraak die was gemaakt en verzet(zodat hij wat meer tijd had om te plannen/uit te voeren zonder in de kijker te lopen?), het is allemaal zo bewust, zo gepland, zo koud...
Er is een leger hulpverleners mee bezig geweest die geen enkel bewijs hebben gevonden voor de meldingen. Als je daar niet mee te overtuigen bent, dan houdt het wel een beetje op.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Pardon?
Ik ga simpelweg uit van de tekst en daar staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het niet heeft plaatsgevonden. Er staat ook niet dat het wel heeft plaatsgevonden, maar ook niet dat het niet heeft plaatsgevonden. Er staat dat het niet is bewezen. En that's it.
Wat meer heb je nodig? En als je zo redeneert ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar de beschuldigingen richting de moeder, die moet je dan ook op dezelfde manier beoordelen. Ik ben benieuwd naar je reactie daarop.
Persoonlijk vind ik het gekker dat de meeste users deze man als slachtoffer zien, terwijl we natuurlijk helemaal niets van de situatie weten. Het enige zekere in deze zaak is, is dat hij zijn kinderen heeft vermoord.
Ja, maar het is ook niet bewezen dat het niet zo isquote:Op maandag 23 december 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is een leger hulpverleners mee bezig geweest die geen enkel bewijs hebben gevonden voor de meldingen. Als je daar niet mee te overtuigen bent, dan houdt het wel een beetje op.
Dat is niet helemaal waar, er zijn verschillende adviezen...quote:Op maandag 23 december 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is een leger hulpverleners mee bezig geweest die geen enkel bewijs hebben gevonden voor de meldingen. Als je daar niet mee te overtuigen bent, dan houdt het wel een beetje op.
En daar ligt ook het hele probleem hier en ook bij vele instantiesquote:Op maandag 23 december 2013 13:53 schreef eight het volgende:
quote:Op maandag 23 december 2013 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een advies een bewijsstuk tegenwoordig ja?quote:Op maandag 23 december 2013 14:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er zijn verschillende adviezen...
Zie die krantenberichten in deze topic...
Meer dan 10 hulpverleners en instanties… Echt.. Waar ben je dan mee bezig he?quote:Op maandag 23 december 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk genoeg. Of gaan we op deze manier ook elke beschuldiging van Esther onderbouwen richting de moeder? Want dan komt de moeder er niet zo best af met haar geestelijke mishandeling, het gebruiken van haar kinderen in de vechtscheiding, het vals beschuldigen van haar e x en het inzetten van haar ouders om hem kapot te maken. Laten we alsjeblieft wel even uitgaan van het feit dat je iets niet gedaan hebt als het niet bewezen is en men geen aanwijzingen heeft gevonden, en stop de lange teentjes weer terug in het doosje.
Je bent subjectief dus.quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.
Houd het bij de feiten.
Je kan er dus iig niet vanuit gaan dat het niet heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Het zegt jou genoeg, maar mij zegt 'niet bewezen' niet zoveel, eigenlijk, want nogmaals: er staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het nooit heeft plaatsgevonden. Kortom: dat zijn twee hele andere dingen.
Houd het bij de feiten.
Waarmee je wilt insinueren dat het mogelijk wel heeft plaatsgevonden? Dan komen we weer uit op mijn opmerking: ik kan roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Pardon?
Ik ga simpelweg uit van de tekst en daar staat dat het niet is bewezen, maar niet dat het niet heeft plaatsgevonden. Er staat ook niet dat het wel heeft plaatsgevonden, maar ook niet dat het niet heeft plaatsgevonden. Er staat dat het niet is bewezen. En that's it.
Nee hoor.quote:Op maandag 23 december 2013 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent wederom subjectief.quote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor.
Houd het bij de feiten.
Sterker nog, ik vind het beangstigend dat er zo wordt gereageerd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef eight het volgende:
[..]
Dat laatste is ook best akelig. Men zou juist lering moeten trekken uit dit drama maar als de meningen hier een goede afspiegeling zijn van de maatschappij dan zijn we er geen steek mee opgeschoten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptiequote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor.
Houd het bij de feiten.
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, daar niet van, maar het zijn eigenlijk aannames waar je mee komt. Zoals de aanname dat knappen normaliter gepaard gaat met een berg emoties. Aanname is dan: dan zou dat hier toch ook gebeurt moeten zijn... Ik begrijp de aanname, maar vind dat allemaal wat te kort door de bocht. Er zijn nl ook mensen die 'stil' knappen en ik kan mij ook voorstellen dat je het verborgen weet te houden als je tot het uiterste bent gedreven en dit soort misselijkmakende acties gaat uithalen.
fixedquote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de moeder spreekt.
Dus als jij ooit aan de macht komt in dit land gooi je de onschuldpresumptie meteen door het raam naar buiten?quote:Op maandag 23 december 2013 14:06 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Houd het bij de feiten.
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind het beangstigend dat er zo wordt gereageerd.
Begrijpt ze niet joh.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptie
Alstu
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.quote:Op maandag 23 december 2013 14:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarmee je wilt insinueren dat het mogelijk wel heeft plaatsgevonden? Dan komen we weer uit op mijn opmerking: ik kan roepen dat <insert willekeurig persoon> een moord heeft gepleegd.
Het is heel eenvoudig om iemand te beschuldigen van zaken. Dat er geen bewijs voor is (en in het geval van mishandeling door deze vader is er nog niet eens een spoortje van een greintje betrouwbaar bewijs) is juist een sterke aanwijzing dat de man onschuldig was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptiequote:Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.
Er is mishandeling geweest(moeder is mishandeld, weet niet goed of dit in hun huwelijk was of daarna), is er melding gemaakt van dreigementen met precies dit soort dingen, er is vanuit 1 van de hulporganisatie's gezegd dat er wel degelijk een risicovolle situatie was(hierin spreken de verschillende instantie's elkaar tegen en wat die situatie dan inhoud is verder niet duidelijk). Hij heeft meerdere zaken achter gehouden voor zijn vriendin, ook al voor dit plannen, dan dit erg bewuste en goed georganiseerde geplan.
Jij bent een moordenaar. Ik heb je beschuldigd, en wat je nu ook zegt maakt niet uit, ik kan het niet bewijzen maar jij ook niet, dus ben je een moordenaar. Je bent een verkrachter, je bent een pedofiel, je bent <insert random beschuldiging>quote:Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik insinueer helemaal niets, dat doen jullie al. Het kan wel of niet hebben plaatsgevonden, zoals ik al eerder vermeldde. Wij weten dat niet. Ik kan uit 'niet bewezen' in ieder geval niet opmaken dat het nooit heeft plaatsgevonden, evenals ik niet kan zeggen dat het wel heeft plaatsgevonden. Jullie wel, dat vind ik knap van jullie. Maar goed, ik val een beetje in herhaling, merk ik.
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bijquote:Op maandag 23 december 2013 14:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...
Je zweeft weer.quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook maar een aanname, het blijft een koffiedik kijken. Maar er stapelt zich wel het een en ander op dat niet voor de vader spreekt.
Er is mishandeling geweest(moeder is mishandeld, weet niet goed of dit in hun huwelijk was of daarna), is er melding gemaakt van dreigementen met precies dit soort dingen, er is vanuit 1 van de hulporganisatie's gezegd dat er wel degelijk een risicovolle situatie was(hierin spreken de verschillende instantie's elkaar tegen en wat die situatie dan inhoud is verder niet duidelijk). Hij heeft meerdere zaken achter gehouden voor zijn vriendin, ook al voor dit plannen, dan dit erg bewuste en goed georganiseerde geplan.
Even achterwege gehoudenquote:Op maandag 23 december 2013 14:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bij
En nu even naar jezelf kijken.quote:Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.
Ik hou feiten achter terwijl jouw aanname dat ze mails van BJZ hebben waaruit blijkt dat moeder loog ineens een feit is geworden?quote:Op maandag 23 december 2013 14:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet relevant. Wat jij doet is veel relevanter, en dat is pertinent onjuistheden vertellen, zaken verdraaien, feiten achter houden en argumentatie proberen te verzinnen waarom de vader enkel en enige schuldige is. Als je nog steeds denkt dat iedereen in dit topic jou gelooft als je zegt dat je objectief bent, dan moet ik je teleurstellen.
Wel vreemd dat niemand het dossier in mag zien he?quote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou feiten achter terwijl jouw aanname dat ze mails van BJZ hebben waaruit blijkt dat moeder loog ineens een feit is geworden?
Ze is nog aan het lezen met het woordenboek ernaastquote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je nog iets toe te voegen anders dan je ontkenning van het onschuldpresumtie?
Dat is een feit, immers is alles in verslagen vastgelegd. Dat ben je toch wel met me eens hopelijk ? Of denk je dat BJZ dan 'opeens' niets meer vastlegt over zulke conclusies ?quote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou feiten achter terwijl jouw aanname dat ze mails van BJZ hebben waaruit blijkt dat moeder loog ineens een feit is geworden?
Er is huiselijk geweld geweest, moeder heeft meerdere keren blauwe plekken gehad, kinderen zijn naar alle waarschijnlijkheid ook 1 keer getuige geweest van dat huiselijke geweld. De man wordt beschreven als een "temperamentvolle man"quote:Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is een advies een bewijsstuk tegenwoordig ja?
We zijn gewoon niet in staat om een brug te slaan terwijl zowel vader als moeder uiteindelijk hetzelfde willen voor hun kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een tikkeltje psychotisch ja. Er is maar 1 vrouw in dit hele topic die vrij rationeel reageert en dat is Ticootje. De overige vrouwen reageren zwaar emotioneel en behoorlijk subjectief, wuiven alles wat de moeder deed maar weg, verzwijgen dingen (Leandra) of maken halve beschuldigingen (Klusknijn) zonder onderbouwing. Heel apart.
quote:Op maandag 23 december 2013 14:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat hij zijn vriendin niet alles vertelde spreekt zeker niet in zijn voordeel
Tja, want de moeder heeft zo'n enorm ongelijk gehad met haar angst voor de bedreigingen dat hij ze wat aan zou doen, toch?quote:
Waaruit blijkt dat huiselijk geweld? Of roept ze dit zomaar?quote:Op maandag 23 december 2013 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is huiselijk geweld geweest, moeder heeft meerdere keren blauwe plekken gehad, kinderen zijn naar alle waarschijnlijkheid oog 1 keer getuige geweest van dat huiselijke geweld. De man wordt beschreven als een "temperamentvolle man"
TAS zegt: sprake van acute bedreiging van de veiligheid van 1 of meerdere gezinsleden.
Politie neemt het serieus en wil de vader ondervragen(als verdachte), in april geven ze dit aan aan de raad van kinderbescherming, dat het rapport naar justitie gestuurd zal worden. Dit speelt allemaal aan het eind van dit verhaal.
Hoezo geen enkel bewijs, allemaal weggewuift? Het was allemaal nog in volle gang, sterker nog, het werd juist echt serieus.
Je snapt m'n punt. En kom kom, ik hoop dat je hier aan 't trollen bent. Ik mocht je voorheen altijd wel, maar nu ben je erg sneu aan 't doen. Het feit dat je deze man als een slachtoffer neerzet, de moeder als dader en met allerlei aannames komt aanzetten, vind ik al raar. Had ik niet van je verwacht.quote:Op maandag 23 december 2013 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je nog iets toe te voegen anders dan je ontkenning van het onschuldpresumtie?
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecyquote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, want de moeder heeft zo'n enorm ongelijk gehad met haar angst voor de bedreigingen dat hij ze wat aan zou doen, toch?
Ja, dat is na navraag van het amk bij de huisarts bewezen, er zijn zelfs foto's van blauwe plekken(bij de moeder) door de politie gemaakt.quote:Op maandag 23 december 2013 14:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik zie je ineens met argumenten komen die ik niet uit de feiten kan halen. Moeder mishandeld? Door wie? Is dat bewezen? Om maar even een voorbeeld aan te halen...
Ja, dit moet het zijn geweest. Sowieso.quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecy
Geen dank
Waar lees jij dat allemaal? Loopt hier soms nog een topic parallel aan deze wat ik over het hoofd zie?quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt. En kom kom, ik hoop dat je hier aan 't trollen bent. Ik mocht je voorheen altijd wel, maar nu ben je erg sneu aan 't doen. Het feit dat je deze man als een slachtoffer neerzet, de moeder als dader en met allerlei aannames komt aanzetten, vind ik al raar. Had ik niet van je verwacht.
Geldt dat ook voor de moeder?quote:Op maandag 23 december 2013 14:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldpresumptie
Alstu
Bron?quote:Op maandag 23 december 2013 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is huiselijk geweld geweest, moeder heeft meerdere keren blauwe plekken gehad, kinderen zijn naar alle waarschijnlijkheid oog 1 keer getuige geweest van dat huiselijke geweld. De man wordt beschreven als een "temperamentvolle man"
Klopt, de politie doet een standaard opvolging zonder spoed. Zou je dat doen bij acute bedreiging denk je ?quote:TAS zegt: sprake van acute bedreiging van de veiligheid van 1 of meerdere gezinsleden.
Politie neemt het serieus en wil de vader ondervragen(als verdachte), in april geven ze dit aan aan de raad van kinderbescherming, dat het rapport naar justitie gestuurd zal worden. Dit speelt allemaal aan het eind van dit verhaal.
Het waren voornamelijk meldingen die op opvolging wachtten ja. Dat is dus geen bewijs, of is elke melding een feit ?quote:Hoezo geen enkel bewijs, allemaal weggewuift? Het was allemaal nog in volle gang, sterker nog, het werd juist echt serieus.
Wil je beweren van niet?quote:Op maandag 23 december 2013 14:19 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ja, dit moet het zijn geweest. Sowieso.
Waar zet ik de man neer als slachtoffer precies ? Je leest wederom iets wat je wil lezen blijkbaar.quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt. En kom kom, ik hoop dat je hier aan 't trollen bent. Ik mocht je voorheen altijd wel, maar nu ben je erg sneu aan 't doen. Het feit dat je deze man als een slachtoffer neerzet, de moeder als dader en met allerlei aannames komt aanzetten, vind ik al raar. Had ik niet van je verwacht.
De moeder is nergens voor aangepakt. Zij kreeg de kinderen nog. Volgens mij gold het dus dubbel en dwars voor de moederquote:
Dat zijn 2 verschillende zaken, 2 verschillende adviezen. We hebben het over het ontbrekende gevoel van veiligheid bij beide ouders en een rapport waar gesproken wordt over gevaar voor veiligheid van 1 of meerdere gezinsleden. Waarbij ik keurig zeg dat ik niet weet wat dat precies inhoud.quote:Op maandag 23 december 2013 14:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die risicovolle situatie die ze aanhaalt was ook bij BEIDE ouders, niet alleen bij de vader. Dat noemt ze er alleen ff niet bij
Volgens mij moet het idee dat de moeder mede-schuldig is aan de dood van haar kinderen, eerst nog bewezen worden. En is ze onschuldig tot dit bewijs geleverd is...quote:Op maandag 23 december 2013 14:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
De moeder is nergens voor aangepakt. Zij kreeg de kinderen nog. Volgens mij gold het dus dubbel en dwars voor de moeder
Hoezo zijn het twee verschillende zaken? Waaruit blijkt dat?quote:Op maandag 23 december 2013 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende zaken, 2 verschillende adviezen. We hebben het over het ontbrekende gevoel van veiligheid bij beide ouders en een rapport waar gesproken wordt over gevaar voor veiligheid van 1 of meerdere gezinsleden. Waarbij ik keurig zeg dat ik niet weet wat dat precies inhoud.
Dat zij dat dossier niet mag zien is alles behalve vreemd aangezien ze geen officiele band heeft met die kinderen. Snap heel goed dat dat anders voelt voor haar en dus heel oneerlijk overkomt, maar dat maakt het niet anders.quote:Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wel vreemd dat niemand het dossier in mag zien he?
Ze doet ook aangifte van iets waar geen bewijs van is gevonden. Ook best raar.
Haar FB-reactie spreekt ook echt in haar voordeel
Wat hebben 99% van de situaties met deze situatie te maken? Jij bent allerlei aannames aan het maken. Moet je gewoon niet doen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:20 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wil je beweren van niet?
Wil je beweren dat 99% van de keren dat een vrouw de ex beschuldigt dit ook waar is?
dat zegt niets als ik morgen een dame op bezoek heb gehad en die mij gaat aangeven dat ze door mij aangerand is bij mij thuis moet je eens kijken hoe lang ik dan op het bureau zit .. en terwijl het van haar kant gewoon verzonnen is ..quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat huiselijk geweld? Of roept ze dit zomaar?
Dit gaat over dat doucheverhaal waar hij 2 uur voor ondervraagd is
Aha, je beschuldigt me van iets en bij de bewijsstukken haak je af. Das wel een beetje jou ding blijkbaar.quote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef Laura.b het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 23 december 2013 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar zet ik de man neer als slachtoffer precies ? Je leest wederom iets wat je wil lezen blijkbaar.
Haha, dat blijkt uit al je reacties. Nee, jij leest echt wat je wil lezen. Evenals de meeste mannen hier. Best apart trouwens.
Nounou, wat een geniale wijze.quote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Is ze al een onderzoek geweest? Zonder onderzoek gaat bewijzen ook zo lastig.quote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij moet het idee dat de moeder mede-schuldig is aan de dood van haar kinderen, eerst nog bewezen worden. En is ze onschuldig tot dit bewijs geleverd is...
Zoals de aanname dat iets dat niet bewezen is vast wel gebeurt kan zijn. Of niet. Of wel.quote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Wat hebben 99% van de situaties met deze situatie te maken? Jij bent allerlei aannames aan het maken. Moet je gewoon niet doen.
De ouders van hem mochten het dossier niet zien.quote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zij dat dossier niet mag zien is alles behalve vreemd aangezien ze geen officiele band heeft met die kinderen. Snap heel goed dat dat anders voelt voor haar en dus heel oneerlijk overkomt, maar dat maakt het niet anders.
jij niet zekerquote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Wat hebben 99% van de situaties met deze situatie te maken? Jij bent allerlei aannames aan het maken. Moet je gewoon niet doen.
Geen enkel familielid mocht het inzien.quote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zij dat dossier niet mag zien is alles behalve vreemd aangezien ze geen officiele band heeft met die kinderen. Snap heel goed dat dat anders voelt voor haar en dus heel oneerlijk overkomt, maar dat maakt het niet anders.
Blijkt uit al je posts. En neuh, ik ga niet allerlei quotes zoeken. Je weet het zelf ook wel, maar vermoedelijk ben je simpelweg aan het trollen. Hoop ik tenminste.quote:Op maandag 23 december 2013 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aha, je beschuldigt me van iets en bij de bewijsstukken haak je af. Das wel een beetje jou ding blijkbaar.
Maar je geeft wel toe dat er niets bewezen is?quote:Op maandag 23 december 2013 14:23 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Is ze al een onderzoek geweest? Zonder onderzoek gaat bewijzen ook zo lastig.
In zijn geval is er wel een onderzoek geweest
Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd, blader even terug, dan zie je in een spoiler een krantenbericht waar dat in staat.quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat huiselijk geweld? Of roept ze dit zomaar?
Dit gaat over dat doucheverhaal waar hij 2 uur voor ondervraagd is
Dit bedoelde ik dusquote:Op maandag 23 december 2013 14:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat zegt niets als ik morgen een dame op bezoek heb gehad en die mij gaat aangeven dat ze door mij aangerand is bij mij thuis moet je eens kijken hoe lang ik dan op het bureau zit .. en terwijl het van haar kant gewoon verzonnen is ..
maar het kost mij denk ik wel even een dagje of wat van mijn leven
dus die verhoringen zeggen niets ...
het is een aannamen van 1 kant die heel erg aan gedikt word
Want ik ook in het verhaal heel erg op valt is dat de moeder alles in detail van min tot min bijna weet te vertellen en dat de vader hier vaak in gebreken blijft
Dit kan niets anders dan dat je bewust bezig bent om iemand zwart te maken omdat je bijna alles wat die persoon doet in de gaten gaat houden en dit dan nog even extra gaat aandikken
Dit betrek je op jezelf, neem ik aan?quote:Op maandag 23 december 2013 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals de aanname dat iets dat niet bewezen is vast wel gebeurt kan zijn. Of niet. Of wel.
Tuurlijk, het is volledig de schuld van de moeder.....quote:Op maandag 23 december 2013 14:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecy
Geen dank
Niet veilig voelen of onprettig is niet het zelfde als bedreigt voelen dan zou er eerder gestaan hebben dat ze angst haddenquote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Hoezo zijn het twee verschillende zaken? Waaruit blijkt dat?
Als de kinderen zich niet veilig voelen, is dat geen dreiging?
Er staat alleen dat moeder zegt dat de kinderen thuis gezegd hebben te zijn mishandeld. Juist jaquote:Op maandag 23 december 2013 14:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd, blader even terug, dan zie je in een spoiler een krantenbericht waar dat in staat.
Dit valt me dan van jou weer tegen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:24 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Blijkt uit al je posts. En neuh, ik ga niet allerlei quotes zoeken. Je weet het zelf ook wel, maar vermoedelijk ben je simpelweg aan het trollen. Hoop ik tenminste.
Heb de artikelen gescand maar staat er niet in.quote:Op maandag 23 december 2013 14:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd, blader even terug, dan zie je in een spoiler een krantenbericht waar dat in staat.
Dat huiselijk geweld is niet bewezen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is volledig de schuld van de moeder.....
Kom op zeg, dat er een nare vechtscheiding was is waar, maar er is er maar 1 schuldig aan de moord op die kinderen en dat is hij. Hij die bij nader onderzoek helemaal niet zo'n schattig ventje was met huiselijk geweld e.d. in het verleden.
Het was nog in volle gang, daar gaat het om, dat is heel wat anders als er was geen enkel bewijs en er was dus niets aan de hand, wat jij hier zo'n beetje loopt te roepen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Klopt, de politie doet een standaard opvolging zonder spoed. Zou je dat doen bij acute bedreiging denk je ?
[..]
Het waren voornamelijk meldingen die op opvolging wachtten ja. Dat is dus geen bewijs, of is elke melding een feit ?
Blijkbaar haalde de moeder hem eerder al het bloed onder de nagels vandaan… Soms kunnen vrouwen het echt goed uitlokken dat ze het bijna verdienen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat er een nare vechtscheiding was is waar, maar er is er maar 1 schuldig aan de moord op die kinderen en dat is hij. Hij die bij nader onderzoek helemaal niet zo'n schattig ventje was met huiselijk geweld e.d. in het verleden.
Rapporten van verschillende instantie's. Lees nu maar dat krantenartikel, gewoon even terugbladeren.quote:Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Hoezo zijn het twee verschillende zaken? Waaruit blijkt dat?
Als de kinderen zich niet veilig voelen, is dat geen dreiging?
Is kut voor je, maar in dit hele topic ben je dom aan het lullen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit valt me dan van jou weer tegen.
De moeder was fantastisch. Werkelijk een super moeder. Zo goed, dat ze gewoon een geweldig thuis was voor de kinderen. Die vader was echt een lul. Terecht dat ze zonder reden zijn kinderen van hem afpakten. Zie je wel, die moeder voorspelde dit drama al en het is nog uitgekomen ook. Net als alle niet bewezen mishandelingen wel echt zijn gebeurd hoor!quote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Het was nog in volle gang, daar gaat het om, dat is heel wat anders als er was geen enkel bewijs en er was dus niets aan de hand, wat jij hier zo'n beetje loopt te roepen.
Al met al klopt het aardig, meldingen van dreigementen met een familiedrama en een familiedrama wat gebeurd, maar nee, volgens scorpie gaat dit om de ex-heks die dat allemaal verzonnen heeft om die man zwart te maken, die arme man die zo in een hoekje is gedrukt dat hij niet anders kon dan deze daad plegen, waar dan die ex-heks schuldig aan is.
In de intro van dat artikel staat letterlijk dat men zich geen zorgen maakte over de veiligheid van de kinderen bij hun vader.quote:Op maandag 23 december 2013 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Rapporten van verschillende instantie's. Lees nu maar dat krantenartikel, gewoon even terugbladeren.
Hoe weet jij dat dat hier aan de orde was dan? Sommige moeders verdienen het bijna dat kinderen worden vermoord? Redelijk apart.quote:Op maandag 23 december 2013 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar haalde de moeder hem eerder al het bloed onder de nagels vandaan… Soms kunnen vrouwen het echt goed uitlokken dat ze het bijna verdienen.
Nee, in die rapporten staat dat de moeder meldt dat de kinderen haar dat gezegd hebben.quote:Op maandag 23 december 2013 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Rapporten van verschillende instantie's. Lees nu maar dat krantenartikel, gewoon even terugbladeren.
Ik had het over huiselijk geweld.. Wel ff opletten.quote:Op maandag 23 december 2013 14:31 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat hier aan de orde was dan? Sommige moeders verdienen het bijna dat kinderen worden vermoord? Redelijk apart.
Actie reactie , mensen zijn geen robots.quote:Op maandag 23 december 2013 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Wacht even hoor, jij komt het topic binnen, begint te roeptoeteren dat iets dat niet bewezen is vast wel eens gebeurt kan zijn, en dan ben ik dom aan het lullen? Wie is hier nou de nobody met nul feitelijke kennis die zonder blikken of blozen haar IQ-loze domme opmerkingen het internet op pleurt zonder gene, jij toch zeker of niet.quote:Op maandag 23 december 2013 14:30 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Is kut voor je, maar in dit hele topic ben je dom aan het lullen.
Dat is dom geweest, want nu zijn de kinderen dood.quote:Op maandag 23 december 2013 14:31 schreef justanick het volgende:
[..]
In de intro van dat artikel staat letterlijk dat men zich geen zorgen maakte over de veiligheid van de kinderen bij hun vader.
Dan heb je niet alles gelezen. Lees dat stukje van de huisarts nog even...quote:Op maandag 23 december 2013 14:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Er staat alleen dat moeder zegt dat de kinderen thuis gezegd hebben te zijn mishandeld. Juist ja
Quote dan evenquote:Op maandag 23 december 2013 14:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan heb je niet alles gelezen. Lees dat stukje van de huisarts nog even...
Staat er niet in zover ik het kan zien. Ben je in dewar met een ander artikel misschien?quote:Op maandag 23 december 2013 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Mwah, zeker dat vrouwen het bloed onder je nagels kunnen halen maar dan nog. Ik geloof ook wel dat hij nogal "temperamentvol" was. Stabiele rustige mensen zullen misschien minder snel in zo'n situatie terechtkomen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar haalde de moeder hem eerder al het bloed onder de nagels vandaan… Soms kunnen vrouwen het echt goed uitlokken dat ze het bijna verdienen.
quote:Op maandag 23 december 2013 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Staat er niet in zover ik het kan zien. Ben je in de war misschien?
Mij is ook wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald, toch heb ik nog niemand vermoord.quote:Op maandag 23 december 2013 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wtf, ook huiselijk geweld verdient geen enkele man of vrouw. Ik vind het best ongezond dat je zoiets hier neerzet, eigenlijk.quote:Op maandag 23 december 2013 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had het over huiselijk geweld.. Wel ff opletten.
Ik denk dat je je in dat laatste vergist, rustige mensen kunnen juist veel woede opkroppen en tot hele gekke dingen in staat zijnquote:Op maandag 23 december 2013 14:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Mwah, zeker dat vrouwen het bloed onder je nagels kunnen halen maar dan nog. Ik geloof ook wel dat hij nogal "temperamentvol" was. Stabiele rustige mensen zullen misschien minder snel in zo'n situatie terechtkomen.
Nee dom was het om de omgang met de kinderen zonder enig echt bewijs te beperken en in het vooruitzicht te stellen om de moeder de volledige voogdij te geven.quote:Op maandag 23 december 2013 14:32 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Dat is dom geweest, want nu zijn de kinderen dood.
Insgelijks man.quote:Op maandag 23 december 2013 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Zo kerstinkopen doen, iedereen Zalig Kerst enzolove you all
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-in-het-geding/quote:Het AMK doet navraag bij onder meer school en huisarts en concludeert dat „het vermoeden van lichamelijke mishandeling niet kan worden bevestigd”; “wel zijn de kinderen, mogelijk eenmalig, getuige geweest van huiselijk geweld”. De huisarts noemt de vader in de rapportage een “bezorgde en liefdevolle vader” en een “temperamentvolle man”. Zij heeft bij de kinderen nooit sporen van mishandeling gezien. De moeder is daarvoor wel enkele keren bij haar geweest. Ook zijn er een keer door de politie foto’s gemaakt van blauwe plekken op haar armen.
Maar het is niet bewezen, en dus is ze onschuldig. Toch?quote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat huiselijk geweld is niet bewezen.
Hij heeft idd de moorden gepleegd. Dat zegt niet dat zij totaal geen schuld heeft.
'Nooit sporen van mishandeling geweest'quote:Op maandag 23 december 2013 14:34 schreef jcdragon het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-in-het-geding/
Zo beredeneert hij inderdaad, behalve bij de moeder van de kinderen. Beetje tegenstrijdig, maar goed.quote:Op maandag 23 december 2013 14:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet bewezen, en dus is ze onschuldig. Toch?
De zorgen gaan niet over de veiligheid van de jongens bij hun vader, maar over hun “sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag”. Hoewel uit tests blijkt dat ze bovengemiddeld intelligent zijn, presteren ze op school onder hun niveau, lijken ze veel aan hun hoofd te hebben en lijden ze onder een loyaliteitsconflict “als gevolg van de spanningen tussen ouders”. Die zijn sinds 2009 uit elkaar en delen de zorg 50/50 in een co-ouderschap, maar hebben nog altijd voortdurend ruzie. Boedelscheiding, alimentatie en zorgafspraken hebben al tot rechtszaken geleid.quote:Op maandag 23 december 2013 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat staat er wel... Heb het over dat nrc artikel he...quote:Op maandag 23 december 2013 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb de artikelen gescand maar staat er niet in.
Geinig, in sommige artikels staat weer van wel dat er sporen bij de moeder zijn geweest van mishandeling. Kortom: je weet het niet zeker, maar je gelooft wat je wil geloven.quote:Op maandag 23 december 2013 14:35 schreef ejfaar het volgende:
[..]
'Nooit sporen van mishandeling geweest'
Nee hoor. Werkelijk alles duidt er op dat zij fout zat. Het is dan ook vreemd dat er geen onderzoek heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 23 december 2013 14:35 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Zo beredeneert hij inderdaad, behalve bij de moeder van de kinderen. Beetje tegenstrijdig, maar goed.
Idd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Nober het volgende:
[..]
De zorgen gaan niet over de veiligheid van de jongens bij hun vader, maar over hun “sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag”. Hoewel uit tests blijkt dat ze bovengemiddeld intelligent zijn, presteren ze op school onder hun niveau, lijken ze veel aan hun hoofd te hebben en lijden ze onder een loyaliteitsconflict “als gevolg van de spanningen tussen ouders”. Die zijn sinds 2009 uit elkaar en delen de zorg 50/50 in een co-ouderschap, maar hebben nog altijd voortdurend ruzie. Boedelscheiding, alimentatie en zorgafspraken hebben al tot rechtszaken geleid.
maar de Raad adviseert ook een andere omgangsregeling: in plaats van de helft van de tijd zouden de kinderen nog maar een weekend per twee weken bij hun vader moeten zijn.
De veiligheid van de kinderen bij hun vader was, zo blijkt uit de rapportages, vier jaar lang een grote zorg van de moeder.
Kindermishandeling (AMK) blijkt dat zij in februari 2009 naar de politie ging wegens mishandeling van de oudste zoon door de vader. De politie schakelde het AMK in, een onderdeel van Bureau Jeugdzorg. Het AMK rapporteert dat de moeder in eerste instantie niet wil dat contact wordt opgenomen met de vader,
Het AMK doet navraag bij onder meer school en huisarts en concludeert dat „het vermoeden van lichamelijke mishandeling niet kan worden bevestigd”; “wel zijn de kinderen, mogelijk eenmalig, getuige geweest van huiselijk geweld”. De huisarts noemt de vader in de rapportage een “bezorgde en liefdevolle vader”
Als dit al loopt, doet de moeder in januari 2013 aangifte van kindermishandeling. De oudste zoon heeft haar verteld dat hij door zijn vader is geslagen, door elkaar geschud en met zijn kleren aan onder de koude douche gezet. Het incident komt aan de orde in het veiligheidsplan. De vader vertelt de casemanager van Bureau Jeugdzorg dat hij zijn zoon, die een driftbui had, “stevig heeft vastgepakt en hem heeft gedwongen een (warme) douche te nemen om rustig te worden”.
Moeders schuld.
Uiteraard, iedereen heeft zijn grenzen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:33 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je je in dat laatste vergist, rustige mensen kunnen juist veel woede opkroppen en tot hele gekke dingen in staat zijn
lol hier verraad je je zelf wel heel erg ....quote:Op maandag 23 december 2013 14:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En zeker mijn eigen kinderen niet. 7 van de 10 keer waren het trouwens mannen die mij de bloed onder de nagels vandaan haalden.
quote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Nober het volgende:
Het AMK doet navraag bij onder meer school en huisarts en concludeert dat „het vermoeden van lichamelijke mishandeling niet kan worden bevestigd”; “wel zijn de kinderen, mogelijk eenmalig, getuige geweest van huiselijk geweld”. De huisarts noemt de vader in de rapportage een “bezorgde en liefdevolle vader”
Als dit al loopt, doet de moeder in januari 2013 aangifte van kindermishandeling. De oudste zoon heeft haar verteld dat hij door zijn vader is geslagen, door elkaar geschud en met zijn kleren aan onder de koude douche gezet. Het incident komt aan de orde in het veiligheidsplan. De vader vertelt de casemanager van Bureau Jeugdzorg dat hij zijn zoon, die een driftbui had, “stevig heeft vastgepakt en hem heeft gedwongen een (warme) douche te nemen om rustig te worden”.
Sorry, maar wat is alles, precies, in jouw ogen?quote:Op maandag 23 december 2013 14:37 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Werkelijk alles duidt er op dat zij fout zat.
Het staat er dus niet.quote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat staat er wel... Heb het over dat nrc artikel he...
Er staat: De moeder is we enkele keren bij haar geweest(huisarts) voor huiselijk geweld en er zijn door de politie foto's gemaakt van blauwe plekken op haar armen. Er staat ook dat de kinderen (mogelijk) getuige zijn geweest van huiselijk geweld.
Dat in combi met de beschrijving "temperamentvolle man". Eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook staat liefdevolle vader, maar dit gaat even over het huiselijk geweld tussen mams en paps.
Heb gezegd dat het een nare vechtscheiding was en zij daar ook haar aandeel in heeft.quote:Op maandag 23 december 2013 14:30 schreef ejfaar het volgende:
[..]
De moeder was fantastisch. Werkelijk een super moeder. Zo goed, dat ze gewoon een geweldig thuis was voor de kinderen. Die vader was echt een lul. Terecht dat ze zonder reden zijn kinderen van hem afpakten. Zie je wel, die moeder voorspelde dit drama al en het is nog uitgekomen ook. Net als alle niet bewezen mishandelingen wel echt zijn gebeurd hoor!
/huisvrouwmode off
Jij bent ook mooi tegenstrijdig.quote:Op maandag 23 december 2013 14:40 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het staat er dus niet.
De moeder is bij de huisarts er voor geweest. Dit duidt op een beschuldiging van de moeder, niet op een bevestiging van de huisarts.
Er zijn foto's gemaakt van blauwe plekken. Toch is er verder geen bewijs van huiselijk geweld.
Het komt er op neer dat die vader steeds minder rechten kreeg dankzij de moeder, nu hebben ze beide niks.quote:Op maandag 23 december 2013 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Het zou juist verwijtbaar zijn als moeder het niet gemeld had, imo.
Er waren geen feiten, dan is er dus eigenlijk geen reden om de kinderen bij hem weg te halen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb gezegd dat het een nare vechtscheiding was en zij daar ook haar aandeel in heeft.
Maar dat zonder reden is dus maar de vraag, dat is een vergaande aanname, zeker met het hele verhaal in je hoofd.
Wat ik hier zie gebeuren is dat er net wordt gedaan alsof het bewezen is dat die aantijgingen onzin waren, maar dat is niet waar, onderzoek was nog in volle gang. Sterker nog, dat kwam net in een stroomversnelling toen hij besloot om zeer goed gepland zijn kinderen en zichzelf te doden op een manier die zo hard mogelijk zou aankomen.
En als er geen feiten zijn, waarom is de moeder dan schuldig in jouw ogen?quote:Op maandag 23 december 2013 14:42 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Er waren geen feiten, dan is er dus eigenlijk geen reden om de kinderen bij hem weg te halen.
Jawel want moeder was bezorgd, wilde de kinderen voor zichzelf.quote:Op maandag 23 december 2013 14:42 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Er waren geen feiten, dan is er dus eigenlijk geen reden om de kinderen bij hem weg te halen.
daarom het is meer in haar nadeel dan in de vaders nadeel en als hij na jaren van dit soort leugens van zijn ex vrouw dan ook nog eens de voogdij kwijt raakt om dat het hele rapport op bijan vol leugens is gebaseerd is , zonder echt harde feiten.quote:Op maandag 23 december 2013 14:40 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het staat er dus niet.
De moeder is bij de huisarts er voor geweest. Dit duidt op een beschuldiging van de moeder, niet op een bevestiging van de huisarts.
Er zijn foto's gemaakt van blauwe plekken. Toch is er verder geen bewijs van huiselijk geweld.
Bij de kinderen niet, bij haar wel.quote:Op maandag 23 december 2013 14:35 schreef ejfaar het volgende:
[..]
'Nooit sporen van mishandeling geweest'
Als je je deze situatie kan voorstellen, wordt het tijd dat je hulp zoekt.quote:Op maandag 23 december 2013 14:43 schreef RAVW het volgende:
dan kan ik me best wel eens voorstellen dat je als man je geduld en je controle over je zelf verliest
Je lult jezelf redelijk klem, dat bedoel ik.quote:Op maandag 23 december 2013 14:42 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ok. Bedankt voor je nuttige, inhoudsvolle bijdrages aan dit topic.
Dus als jij je kinderen kwijt raakt aan je ex dan kan je je niet voorstellen dat je je controle verliest?quote:Op maandag 23 december 2013 14:44 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Als je je deze situatie kan voorstellen, wordt het tijd dat je hulp zoekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |