abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134601354
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij koos er zelf voor om in Vleuten te gaan wonen, hij had ook in Zeist kunnen blijven wonen....
Dat kan natuurlijk nooit een reden zijn. Immers, als de moeder moet verhuizen sta jij vooraan om te roepen dat de kinderen dan maar mee moeten verhuizen, zo ben je dan ook weer.
  maandag 23 december 2013 @ 12:26:58 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601397
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:24 schreef eight het volgende:

[..]

Zij heeft er wel minder belang bij en stond ook meer op afstand. Aan moeders zijde is er eigenlijk niemand die het voor haar opnam in de media.
Ja, zij die er minder belang bij had was de halve dag onbereikbaar terwijl haar vriend aan een speeltoestel hing, vond het niet vreemd dat hij om 20.00 uur met zijn kinderen "op vakantie ging", en geeft nu, 4 dagen voor kerst een interview waarin ze nog even natrapt naar de moeder, de moeder die haar eerste kerst zonder haar kinderen moet doormaken.

Nou nou, wat een afstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134601425
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:20 schreef ejfaar het volgende:

Ik denk zeker dat er een kern van waarheid inzit. Waarom wordt er anders structureel eerst met moeder gecommuniceerd en niet samen met vader? Waarom krijgt moeder de kinderen bij de OTS, hier moet een reden voor zijn. Daar er geen teiten beschikbaar zijn, moet dit wel op vermoedens gebaseerd zijn.
Waarom krijgen zijn ouders het dossier niet onder ogen? Omdat er zoveel feiten in staan en BJZ niet gekleurd was?
Weet je, het is gewoon niet te achterhalen voor ons waar de waarheid ligt. Er zijn twee percepties. Moeder dacht dat vader de kinderen wel eens iets aan zou kunnen doen... nou, dat is niet helemaal onjuist gebleken natuurlijk.

Daarmee is niet gezegd dat moeder niets te verwijten is, maar vooralsnog heb ik er geen bewijs van gezien. Dat laat onverlet dat die vriendin van vader voor haar gevoel wellicht de juiste versie van het verhaal vertelt. Nogmaals: twee percepties.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134601427
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, zij die er minder belang bij had was de halve dag onbereikbaar terwijl haar vriend aan een speeltoestel hing, vond het niet vreemd dat hij om 20.00 uur met zijn kinderen "op vakantie ging", en geeft nu, 4 dagen voor kerst een interview waarin ze nog even natrapt naar de moeder, de moeder die haar eerste kerst zonder haar kinderen moet doormaken.

Wat is precies de trap na dan? Want daar hoor ik je al vier keer over, maar met details kom je niet. Sterker nog, ze klinkt genuanceerder in haar verhaal dan jij bent in dit topic.
  maandag 23 december 2013 @ 12:28:11 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601437
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk nooit een reden zijn. Immers, als de moeder moet verhuizen sta jij vooraan om te roepen dat de kinderen dan maar mee moeten verhuizen, zo ben je dan ook weer.
Nee, dat doe ik niet.

Als de ouders co-ouderschap hebben, dan moeten ze daar mee werken, en dan kan de een niet zomaar ergens anders blijven wonen en wel verwachten dat het co-ouderschap in stand gehouden wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134601459
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het zegt genoeg over de manier waarop de moeder deze strijd zag, zeker niet als eerste belang haar kinderen.
Deze staat nog open voor je Leandra.
pi_134601481
quote:

[..]

Haar verhaal is toch genuanceerd?
Bovendien is het juist netjes dat ze zolang gewacht heeft met het geven van een interview.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134601549
quote:

[..]

Is dat raar ja?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134601589
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dat raar ja?
Blijkbaar wel. Mensen gaan natuurlijk nooit 's avonds op vakantie.
  maandag 23 december 2013 @ 12:33:19 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601594
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is precies de trap na dan? Want daar hoor ik je al vier keer over, maar met details kom je niet. Sterker nog, ze klinkt genuanceerder in haar verhaal dan jij bent in dit topic.
Ze stelt in feite dat de moeder aan geestelijke mishandeling deed, want ze had daar wel melding van willen maken.

Het hele interview staat vol met aantijgingen dat de moeder moedwillig de relatie tussen de kinderen en vader gesaboteerd zou hebben, en dan vooral om de vader dwars te zitten, dat het werkelijk in het belang van de kinderen zou kunnen zijn sluit mevrouw Kelder met haar gekleurde bril uit.

Mevrouw Kelder, die zo'n enorm goed inzicht had in hoe de situatie was, maar geen flauw idee had dat haar partner de moord op zijn kinderen minutieus aan het voorbereiden was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134601597
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:18 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Het probleem is, dat als BJZ hierop ingaat, elke vrouw kan roepen dat de ex geweldadig is en meteen de kinderen krijgt.

Dat de omgeving niks merkte vind ik niet zo vreemd. Volgens mij is het bij zelfmoord juist vaak zo dat ze de periode voorafgaand aan de zelfmoord wat vrolijker zijn, omdat ze zelf al 'rust' hebben
Ik snap best dat het BJZ daar niet zomaar op in kan gaan, zoiets moet wel aannemelijk zijn voordat je handelt. Alleen zo achteraf rijst de vraag of die dreiging niet toch al reeel was, of dat er gedacht is ik zal die beschuldigingen nu eens waar maken(in de waanzin waarin hij was).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134601622
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Mensen gaan natuurlijk nooit 's avonds op vakantie.
Ik pakte gister mn zoon nog om half 8 uit bed om naar huis te gaan… Maar ik begrijp dat ik nu een risico geval ben? Dat je in de avond met kinderen gaat rijden?
pi_134601656
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik pakte gister mn zoon nog om half 8 uit bed om naar huis te gaan… Maar ik begrijp dat ik nu een risico geval ben? Dat je in de avond met kinderen gaat rijden?
Volgens mij doe jij je kinderen wat aan, ik ga maar gauw even aangifte doen.
pi_134601668
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze stelt in feite dat de moeder aan geestelijke mishandeling deed, want ze had daar wel melding van willen maken.

Het hele interview staat vol met aantijgingen dat de moeder moedwillig de relatie tussen de kinderen en vader gesaboteerd zou hebben, en dan vooral om de vader dwars te zitten, dat het werkelijk in het belang van de kinderen zou kunnen zijn sluit mevrouw Kelder met haar gekleurde bril uit.

Mevrouw Kelder, die zo'n enorm goed inzicht had in hoe de situatie was, maar geen flauw idee had dat haar partner de moord op zijn kinderen minutieus aan het voorbereiden was.
Sorry, maar hoe kun je dit nu met droge ogen zeggen? In feite is het haar schuld dus dat ze niets doorhad. ?
pi_134601681
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij je kinderen wat aan, ik ga maar gauw even aangifte doen.
Je hebt mn nummer. succes.
pi_134601687
quote:

[..]

En waarom zou dat niet zo kunnen zijn? Als ik kijk naar de vechtscheiding van mijn ouders, durf ik ook wel te stellen dat mijn moeder dat deed. Nogmaals; je pleegt niet zomaar zelfmoord, je vermoordt niet zomaar je kinderen. Daar wordt je toe gedreven.
pi_134601697
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En nu vergeten we nog dat-ie de lichaampjes had verstopt, om de moeder maximaal leed te berokkenen...
Ja, ook dat, allemaal echt gepland, echt over nagedacht. Dat vind ik dus echt het enge en dat spreekt echt niet voor die vader.

Was het nu een bevlieging geweest, nieuws komt over die omgangsregeling en hij draait door en handelt gruwelijk, dan had ik dat beter kunnen begrijpen dan dit. Dit is echt zo bewust gedaan dat ik het idee van wanhoopsdaad niet geloof.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 23 december 2013 @ 12:36:03 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601700
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dat raar ja?
Naar Luxemburg, als je maar 1 nacht gaat, omdat je kinderen die week nog een andere vakantie hebben, dan ga je met kinderen van 7 en 9 zo laat weg dat je 's nachts in het hotel aankomt en de volgende dag (die ene dag die ze naar Luxemburg gaan), zo gesloopt zijn dat ze niets aan het tripje Luxemburg hebben?

Of je was 's middags om 15.00 uur gegaan, was op een normaal tijdstip in Luxemburg aangekomen, zodat je niet na middernacht hoeft in te checken en je kinderen een nacht gewoon kunnen slapen, zodat ze ook wat aan dat dagje Luxemburg hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134601712
quote:

[..]

Net zoals de moeder valse meldingen deed bedoel je ?

quote:
En dat doet ze met voorbeelden die haar zaak vrij veel kracht bijzetten.

quote:
Over trappen na gesproken.
  maandag 23 december 2013 @ 12:36:53 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601723
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sorry, maar hoe kun je dit nu met droge ogen zeggen? In feite is het haar schuld dus dat ze niets doorhad. ?
Nee, ik stel niet dat het haar schuld was, maar voor iemand die claimt zo goed door te hebben hoe het allemaal zat was ze wel verdomd slecht op de hoogte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 23 december 2013 @ 12:37:30 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601743
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Net zoals de moeder valse meldingen deed bedoel je ?
Oh? Ze waren vals? Bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134601761
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik stel niet dat het haar schuld was, maar voor iemand die claimt zo goed door te hebben hoe het allemaal zat was ze wel verdomd slecht op de hoogte.
Gelukkig dat jij dat wel bent dan, scheelt weer. Had jij destijds niet kunnen waarschuwen?
pi_134601774
quote:

[..]

Daar heeft die eikel toch gewoon voor gezorgd? Ik kan met enige zekerheid vertellen dat veel mensen in staat zijn iets te plannen zonder dat de partner maar iets weet.
pi_134601794
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar heeft die eikel toch gewoon voor gezorgd? Ik kan met enige zekerheid vertellen dat veel mensen in staat zijn iets te plannen zonder dat de partner maar iets weet.
Onmogelijk volgens Leandra. Mevrouw Kelder wist precies wat er ging gebeuren en vond het allemaal wel prima.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 12:39:08 ]
pi_134601809
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet zo kunnen zijn? Als ik kijk naar de vechtscheiding van mijn ouders, durf ik ook wel te stellen dat mijn moeder dat deed. Nogmaals; je pleegt niet zomaar zelfmoord, je vermoordt niet zomaar je kinderen. Daar wordt je toe gedreven.
Ik heb drie vechtscheidingen meegemaakt waarbij de man in kwestie totaal werd kapot gemaakt door de wraakzuchtige ex. Wat dat betreft staan vrouwen bij mij niet echt aan de goede kant van de balans met zulke zaken. Er werd zelfs keihard gelogen dat de man in kwestie een pedo was :') de vader van je kinderen zoiets in zijn schoenen schuiven om 'de strijd maar te kunnen winnen' zoals deze moeder ook al aangaf is walgelijk. De FB reactie waarin ze zegt dat d'r ex man gewonnen heeft spreekt dan ook boekdelen.
pi_134601813
quote:

Ik begin me echt af te vragen waar deze eenzijdige kijk toch vandaan komt.
Zeg eens eerlijk..ben jij soms familie, vriend of kennis van de moeder?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_134601822
quote:

[..]

Naar Luxemburg, als je maar 1 nacht gaat, omdat je kinderen die week nog een andere vakantie hebben, dan ga je met kinderen van 7 en 9 zo laat weg dat je 's nachts in het hotel aankomt en de volgende dag (die ene dag die ze naar Luxemburg gaan), zo gesloopt zijn dat ze niets aan het tripje Luxemburg hebben?

Of je was 's middags om 15.00 uur gegaan, was op een normaal tijdstip in Luxemburg aangekomen, zodat je niet na middernacht hoeft in te checken en je kinderen een nacht gewoon kunnen slapen, zodat ze ook wat aan dat dagje Luxemburg hebben.
Na 20 uur is het lekker filevrij, kinderen slapen in de auto en hoef je alleen over te leggen. Serieus, ben je wel eens op vakantie geweest waar je langer dan 2 uur moest rijden?
Wij kiezen er altijd bewust voor, dat als we langer moeten rijden dat we dan in de avond de afstand rijden, zodat de kinderen kunnen slapen en niet zo'n saaie reis hebben, waar ze uiteindelijk altijd wel vervelend worden.
  maandag 23 december 2013 @ 12:39:38 #278
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_134601834
quote:

Wat is er vreemd aan om om 20:00 met je kinderen op vakantie te gaan?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 23 december 2013 @ 12:39:54 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601841
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt, maar wie is zij dan om te stellen dat hij zo'n geweldige vader was, en dat de aantijgingen van moeder vals waren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134601854
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh? Ze waren vals? Bron?
Staat in dat artikel wat je zo selectief hebt gelezen. Er was geen enkele aanwijzing dat hij de kinderen mishandelde, die zaak is dan ook afgeblazen door het kamp van de moeder.

Bijf je er wel even bij ja? Ik heb niet zoveel zin je continu te koeren corrigeren op overduidelijke zaken die je zelf maar negeert.
  maandag 23 december 2013 @ 12:40:35 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134601863
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Na 20 uur is het lekker filevrij, kinderen slapen in de auto en hoef je alleen over te leggen. Serieus, ben je wel eens op vakantie geweest waar je langer dan 2 uur moest rijden?
Ja hoor, maar als ik met kinderen één dagje Luxemburg ga doen dan ga ik niet om 20.00 uur pas weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134601875
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, maar wie is zij dan om te stellen dat hij zo'n geweldige vader was, en dat de aantijgingen van moeder vals waren?
In ieder geval iemand die een stuk dichterbij de situatie stond dan Leandra; die nu claimt dat alle aantijgingen van de moeder niet vals waren.
pi_134601886
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haar eigen ervaring en de mededeling van bjz dat ze geen enkel bewijs voor de claims van de moeder hebben gevonden.
pi_134601915
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja hoor, maar als ik met kinderen één dagje Luxemburg ga doen dan ga ik niet om 20.00 uur pas weg.
Dat ben jij.. Er zijn ook mensen die dat wel doen, die vermoorden niet allemaal hun kinderen overigens.
pi_134601931
quote:

[..]

Het is niet zo boeiend wat jij zou doen. Blijf aub bij de feiten en stop met je speculaties over misdadig gedrag omdat iemand om 20:00 op vakantie gaat. Dat is vermoeiend.
pi_134601953
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan om om 20:00 met je kinderen op vakantie te gaan?
In Leandra 's boekje ben je dan van plan je kinderen om te leggen. Alles om in hetvstraatje van de moeder te redeneren _O_
pi_134601974
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef eight het volgende:

[..]

Ik begin me echt af te vragen waar deze eenzijdige kijk toch vandaan komt.
Zeg eens eerlijk..ben jij soms familie, vriend of kennis van de moeder?
Ik denk een vechscheider met kinderen.
  maandag 23 december 2013 @ 12:44:03 #288
56749 BlaZ
pi_134601997
quote:

[..]

Waarom niet? Mooi na het avondeten vertrekken, en voor het slapen gaan in Luxemburg.
pi_134602002
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat de vader ook niet staand mocht plassen. Op een gegeven moment krijg je dan dit soort dingen.
pi_134602037
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:

Onmogelijk volgens Leandra. Mevrouw Kelder wist precies wat er ging gebeuren en vond het allemaal wel prima.
Volgens mij is het punt dat Mevr. Kelder af gaat op wat haar vriend met haar deelde en achteraf bleek dat er wel eens wat buiten haar zicht om gebeurde.

Dat is niet verwijtbaar, maar het laat dan toch ook wel de mogelijkheid open dat haar vriend wel meer heeft uitgespookt zonder dat ze het wist en dientengevolge het zomaar kan dat haar perceptie en de werkelijkheid verder van elkaar staan dan sommigen hier lijken te denken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 23 december 2013 @ 12:45:34 #291
56749 BlaZ
pi_134602063
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In Leandra 's boekje ben je dan van plan je kinderen om te leggen. Alles om in hetvstraatje van de moeder te redeneren _O_
Ik moet morgen ook op pad met de auto, welke tijd is veilig Leandra?
pi_134602119
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik snap best dat het BJZ daar niet zomaar op in kan gaan, zoiets moet wel aannemelijk zijn voordat je handelt. Alleen zo achteraf rijst de vraag of die dreiging niet toch al reeel was, of dat er gedacht is ik zal die beschuldigingen nu eens waar maken(in de waanzin waarin hij was).
Maarja, zo kan elke vrouw dus gaan schreeuwen dat de man gewelddadig is, BJZ plaats in al die gevallen kind bij de moeder. Vader wordt gefrustreerd en doet iets (wat niet goed te praten is) en dan heeft de moeder ineens gelijk.
pi_134602128
quote:

[..]

Mens, hou toch op met je achterlijke geroeptoeter.
pi_134602139
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat Mevr. Kelder af gaat op wat haar vriend met haar deelde en achteraf bleek dat er wel eens wat buiten haar zicht om gebeurde.

Dat is niet verwijtbaar, maar het laat dan toch ook wel de mogelijkheid open dat haar vriend wel meer heeft uitgespookt zonder dat ze het wist en dientengevolge het zomaar kan dat haar perceptie en de werkelijkheid verder van elkaar staan dan sommigen hier lijken te denken.
Hier zit wel waarheid in.. Hij liet haar buiten uitspraken van de raad… Wie weet wat er meer is gebeurd zonder haar weten. Of wat hij heeft gedaan als ze er niet was.
Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat hij een leuke man speelde, een toneelstuk voor zn omgeving.
  maandag 23 december 2013 @ 12:48:25 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134602168
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 23 december 2013 @ 12:48:33 #296
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_134602177
Zo te lezen wou hij zijn kinderen niet zien opgroeien bij haar.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_134602191
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:47 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maarja, zo kan elke vrouw dus gaan schreeuwen dat de man gewelddadig is, BJZ plaats in al die gevallen kind bij de moeder. Vader wordt gefrustreerd en doet iets (wat niet goed te praten is) en dan heeft de moeder ineens gelijk.
Die claims worden wel onderzocht. Probleem is dan echter dat het beeld van een gewelddadige man al is geschetst. Kijk naar Leandra; de claims van de moeder zijn nooit bewezen en toch vaart Leandra blind op die claims.
  maandag 23 december 2013 @ 12:49:31 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134602205
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 12:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134602208
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:48 schreef smitjew het volgende:
no shit sherlock
pi_134602209
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:48 schreef smitjew het volgende:
Maar ja, je kan zoveel willen…

Om dan maar te stellen ik niet, jij ook niet… Dat gaat gewoon veel te ver. Ook om een punt te maken. Het is natuurlijk niet zo dat er ook maar iets veranderd in het hele systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')