Ben al in IJsland geweest. Erg vet, 250km onverhard op de F28 en F35.quote:Op zondag 22 december 2013 18:22 schreef Dekatria het volgende:
[..]
IJsland is niet vet genoeg?
Maar gaaf man - meer info graag! Route, motor, periode, hophop!
Erg tof! In je eentje??quote:Op zondag 22 december 2013 21:40 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Ben al in IJsland geweest. Erg vet, 250km onverhard op de F28 en F35.
Motor: Yamaha Tenere 660Z. Een simpele en lichte single.
Periode: of april, of augustus 2014 weg. Periode: 1 jaar.
April: route Rusland - Mongolie - *Stans -Iran - Pakistan - India/Nepal - ZO-Azie- Indonesie - Aussie.
Augustus: Italie - Balkan - Turkijke - Iran - Pakistan - India/Nepal - ZO-Azie- Indonesie - Aussie
Maak sowieso een testtripje in NL, dan kom je snel genoeg achter problemenquote:Op maandag 23 december 2013 09:09 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga bekijken of het voor mij mogelijk is om ergens in de Lente naar Finland te rijden.
Aangezien het eerste grote rit wordt heb ik eigenlijk geen idee waar rekening mee te houden.
Naja, probleem is meer wat ik onderweg bij lange trip ga tegenkomen.quote:Op maandag 23 december 2013 09:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Maak sowieso een testtripje in NL, dan kom je snel genoeg achter problemen
Maak je pas zorgen over problemen onderweg als ze zich daadwerkelijk voordoen wat geld achter de hand is altijd verstandig.quote:Op maandag 23 december 2013 09:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Naja, probleem is meer wat ik onderweg bij lange trip ga tegenkomen.
Punkmuis gaat dus 4 maand naar Finland en lijkt mij de ideale reden om een flink stuk te rijden.
Gewoon via Denemarken en Zweden (beetje wild kamperen)
Maar dus even gaan kijken waar ik rekening mee moet houden qua kosten, vooral eventuele verborgen kosten.
Zoals een back-up fonds voor problemen met de fiets en dergelijke (het blijft een yamaha )
zie ik nu een potentieel bankcrashadres voor eind juni?quote:Op maandag 23 december 2013 09:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Naja, probleem is meer wat ik onderweg bij lange trip ga tegenkomen.
Punkmuis gaat dus 4 maand naar Finland en lijkt mij de ideale reden om een flink stuk te rijden.
Gewoon via Denemarken en Zweden (beetje wild kamperen)
Maar dus even gaan kijken waar ik rekening mee moet houden qua kosten, vooral eventuele verborgen kosten.
Zoals een back-up fonds voor problemen met de fiets en dergelijke (het blijft een yamaha )
Het kamperen/overnachten zal geen problemen geven.
Ruik ik een Fok! Meet?quote:Op maandag 23 december 2013 20:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zie ik nu een potentieel bankcrashadres voor eind juni?
Een topkoffer waar'ie in kan is een uitkomst. Tijdens het rijden doe ik daar de rugzak in met laptop en alles, ga ik eropuit dan neem ik de rugzak mee en doe ik de helm in de topkoffer.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil komende zomer graag met de motor op vakantie maar hem ook een paar dagen laten staan en de Oostenrijkse Alpen in trekken. Ik durf het wel aan om bagage in de koffers te laten zitten, maar heeft iemand tips m.b.t. de helmen?
Ik kan ze wel vastketenen aan de motor (bandjes in koffer plus kettingslot doe ik vaker als ik de motor ergens een middagje heb staan), maar je weet nooit natuurlijk. Achterlaten in het hotel is geen optie want ik ga kamperen. Op grotere stations hebben ze vaak kluisjes, maar mijn mogelijke vertrekpunten liggen niet in de buurt van grotere stations.
Ik heb een topkoffer, maar daar past 'ie niet in... Ik was eigenlijk sowieso niet van plan het ding mee te nemen.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een topkoffer waar'ie in kan is een uitkomst. Tijdens het rijden doe ik daar de rugzak in met laptop en alles, ga ik eropuit dan neem ik de rugzak mee en doe ik de helm in de topkoffer.
Gewoon aan de receptie op de camping vragen of ze daar opgeborgen kunnen worden? Desnoods voor een paar euroquote:Op woensdag 25 december 2013 23:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil komende zomer graag met de motor op vakantie maar hem ook een paar dagen laten staan en de Oostenrijkse Alpen in trekken. Ik durf het wel aan om bagage in de koffers te laten zitten, maar heeft iemand tips m.b.t. de helmen?
Ik kan ze wel vastketenen aan de motor (bandjes in koffer plus zo'n fietsslot doe ik vaker als ik de motor ergens een middagje heb staan), maar je weet nooit natuurlijk. Achterlaten in het hotel is geen optie want ik ga kamperen. Op grotere stations hebben ze vaak kluisjes, maar mijn mogelijke vertrekpunten liggen niet in de buurt van grotere stations.
Goed idee.quote:Op donderdag 26 december 2013 09:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Gewoon aan de receptie op de camping vragen of ze daar opgeborgen kunnen worden? Desnoods voor een paar euro
quote:Op donderdag 26 december 2013 11:03 schreef Salatrel het volgende:
koop een goldwing en gooi ze in de muurkluis
Gezellig! Ik zit alleen in een piepklein appartementje .quote:
Hoe ga je precies door Iran heen? Ik had hier wel eens voor gekeken en volgens mij is het sinds niet zo'n lange tijd niet meer mogelijk om met een westers voertuig door heen te mogen rijden of kan dat nu weer wel?quote:Op zondag 22 december 2013 21:40 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Ben al in IJsland geweest. Erg vet, 250km onverhard op de F28 en F35.
Motor: Yamaha Tenere 660Z. Een simpele en lichte single.
Periode: of april, of augustus 2014 weg. Periode: 1 jaar.
April: route Rusland - Mongolie - *Stans -Iran - Pakistan - India/Nepal - ZO-Azie- Indonesie - Aussie.
Augustus: Italie - Balkan - Turkijke - Iran - Pakistan - India/Nepal - ZO-Azie- Indonesie - Aussie
Iran kan je met een visum + carnet in. Alleen het meest oostelijke deel van Iran plus het westelijke deel van Pakistan gaat per escorte. Volgens mijn laatste gegevens op horizons unlimited, is dit nog steeds mogelijk. Het is wel eens een paar weken gesloten wegens onrust, dat klopt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:11 schreef wil-bert het volgende:
[..]
Hoe ga je precies door Iran heen? Ik had hier wel eens voor gekeken en volgens mij is het sinds niet zo'n lange tijd niet meer mogelijk om met een westers voertuig door heen te mogen rijden of kan dat nu weer wel?
Moet je niet als je door Pakistan heen wilt een groot deel met een soort verplichte politie escorte?
ik nietquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:42 schreef punkmuis het volgende:
Deka & Sala, ik kan jullie routes zo snel ff niet terug vinden. Komen jullie door/langs Oulu?
Ik wel klik!quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:42 schreef punkmuis het volgende:
Deka & Sala, ik kan jullie routes zo snel ff niet terug vinden. Komen jullie door/langs Oulu?
Ga je met de klok mee of er tegenin? Anders moet je even met Kneusteun gaan kletsen. Die wil vast wel met je mee .quote:
Ooh pindakaas! Maar misschien dat ik je tegen die tijd wel wat tips kan doen over must-sees en evt logeeradresjes!quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:41 schreef Dekatria het volgende:
Ik vertrek pas laatste helft van Juli, dus dat zal Teun in z'n uppie moeten doen dan
Graagquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:50 schreef punkmuis het volgende:
Ooh pindakaas! Maar misschien dat ik je tegen die tijd wel wat tips kan doen over must-sees en evt logeeradresjes!
Niet Vietnam?quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:51 schreef -Splash- het volgende:
Overigens, misschien 2015 met de motor door Laos, Thailand en Cambodia?
Been there, done that, got the picture of me on the Minsk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Niet Vietnam?
Ik zou zoiets nog wel willen doen op een Cub ofzo
Vet rijden die dingen echt zo kut als alom wordt beweerd?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:42 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Been there, done that, got the picture of me on the Minsk.
[ afbeelding ]
Eh.... 10 pk, dus 2 keer terugschakelen als je een berg op wilt rijden. Remmen doen ze zeker, maar niet uit zichzelf. Twee takt in een land vol met vier takt olie, wel een fiets met een gebruiksaanwijzing, maar kan echt alles aan. En wat hebben we veel beleefd.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vet rijden die dingen echt zo kut als alom wordt beweerd?
Klinkt als een (voor mij) ultieme tocht.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:08 schreef punkmuis het volgende:
Wij hebben vorig jaar op de beurs een stel ontmoet die motorreizen door Indonesië organiseren. Op een Royal Enfield door Java en daarna de oversteek maken naar Bali om vervolgens de reis af te sluiten met een duik of surf weekend. Dat staat sowieso op de bucket list!
Viel me eigenlijk wel mee. Als ik t me goed herinner was het rond de 2300 euro, incl. vlucht, motorhuur (benzine geloof ik ook), overnachtingen en ontbijt. Alleen het avondeten was apart, maar ze kenden onderweg genoeg families die voor een paar euro een complete Indische rijsttafel klaar zetten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:07 schreef jdel het volgende:
[..]
Klinkt als een (voor mij) ultieme tocht.
Zal wel prijzig zijn ga ik vanuit?
klinkt goedquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef punkmuis het volgende:
[..]
een complete Indische rijsttafel
Volgende keer toch doorrijden naar Enschede dan . Ik kan dat.quote:
mja volgende keer is pas over 12 weken en dan ben je er niet meerquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:10 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Volgende keer toch doorrijden naar Enschede dan . Ik kan dat.
Haha nope! Misschien je nieuwe route dan toch via Oulu plannen?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mja volgende keer is pas over 12 weken en dan ben je er niet meer
te ver omquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:17 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Haha nope! Misschien je nieuwe route dan toch via Oulu plannen?
Over een reis van hoe lang praten we dan over, qua tijd?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Viel me eigenlijk wel mee. Als ik t me goed herinner was het rond de 2300 euro, incl. vlucht, motorhuur (benzine geloof ik ook), overnachtingen en ontbijt. Alleen het avondeten was apart, maar ze kenden onderweg genoeg families die voor een paar euro een complete Indische rijsttafel klaar zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Over een reis van hoe lang praten we dan over, qua tijd?Dat weet ik niet meer. Heb de boekjes laatst nog wel ergens zien liggen... Ergens... Onderop een stapel... papier... .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal ze ff opzoeken van de week.
40 dagen is meer dan genoeg voor een gave motorreisquote:Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef punkmuis het volgende:
Geen motorreis, misschien wel leuk voor Deka en Sala :
http://punkmuisinfinland.wordpress.com/
Moet voor 3 seizoenen aan kleding meenemen en een computer. Ik wou nog niet aan een zijspan.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:28 schreef Salatrel het volgende:
je kan best op de beamert naar finland. ik zie het probleem niet zo
Link?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:35 schreef Salatrel het volgende:
vet reisverslag van ijsland gelezen trouwens zeg
Kan makkelijk in de kisten en topkofferquote:Op maandag 27 januari 2014 19:47 schreef punkmuis het volgende:
Moet voor 3 seizoenen aan kleding meenemen en een computer.
Wat een geweldig gave motorquote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
Deze vermoed ik:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=922852
dat is em jaquote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
Deze vermoed ik:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=922852
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:55 schreef Salatrel het volgende:
nieuw!:
http://xtouring85.blogspot.nl/Daar was je toch te lui voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tja met het verlies van een groot deel van foto en videomateriaal was dit een manier om een record van de trip te houdenquote:
quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja met het verlies van een groot deel van foto en videomateriaal was dit een manier om een record van de trip te houden
Haha, ik kan het je na de zomer vertellen!! Ik ga namelijk ook naar Noorwegen deze zomer En nog twee fokkers uit dit topic ook! (alhoewel die meer dan Noorwegen doen).quote:Op maandag 3 februari 2014 20:37 schreef DeStedebouwer het volgende:
Na een lange tijd ben ik weer eens op Fok. Vorig jaar een motor gekocht na een paar heerlijke motor ervaringen in het buitenland. Nu de plannen om komende zomer met mijn Transalp 650 bj 2003 Noorwegen te gaan verkennen. Ik ben benieuwd of iemand me wat praktische tips kan geven over Noorwegen algemeen en uitrusting van de motor. Dit is mijn motor nu:
[ afbeelding ]
Concreet de volgende vragen:
Zijtassen of alu koffers?
Middenbok nodig?
Profielbanden nodig?
Navigatie nodig, of lekker ouderwets met de kaart?
Het moet goed zijn, maar niet top notch. Ik wil (wild) kamperen afwisselen met hostels op de regenachtige dagen. Noorwegen is al duur genoeg.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen / reacties.
Mooi man. Maar er zijn best veel jeugdherbergen waar je voor 40 euro per nacht kunt slapen. Kijk maar eens op www.hihostels.com volgens mij zit er nog vaak een ontbijtje bij ook. Prima voor de regendagen.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha, ik kan het je na de zomer vertellen!! Ik ga namelijk ook naar Noorwegen deze zomer En nog twee fokkers uit dit topic ook! (alhoewel die meer dan Noorwegen doen).
Zover ik heb gezien zijn er niet veel hostels in Noorwegen, maar campings zijn goedkoop en je hebt ook overal cabins. Dan zit je iig droog en ook nog een beetje warm.
in Schotland zat ik in hostels en b&b'squote:Op maandag 3 februari 2014 20:55 schreef DeStedebouwer het volgende:
Salatrel, ik zie op je website dat jij alles meepakt in een topkoffer, baggagerol en een tanktas naar Schotland. Inclusief tent, slaapzak en matje?
Qua navi is het puur wat je zelf wil - velen doen het met satnav, maar ik ben zo gestoord dat ik vrolijk een stapel kaarten meeneem.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:37 schreef DeStedebouwer het volgende:
Na een lange tijd ben ik weer eens op Fok. Vorig jaar een motor gekocht na een paar heerlijke motor ervaringen in het buitenland. Nu de plannen om komende zomer met mijn Transalp 650 bj 2003 Noorwegen te gaan verkennen. Ik ben benieuwd of iemand me wat praktische tips kan geven over Noorwegen algemeen en uitrusting van de motor. Dit is mijn motor nu:
[ afbeelding ]
Concreet de volgende vragen:
Zijtassen of alu koffers?
Middenbok nodig?
Profielbanden nodig?
Navigatie nodig, of lekker ouderwets met de kaart?
Het moet goed zijn, maar niet top notch. Ik wil (wild) kamperen afwisselen met hostels op de regenachtige dagen. Noorwegen is al duur genoeg.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen / reacties.
Ow dat valt best mee inderdaadquote:Op maandag 3 februari 2014 21:09 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Mooi man. Maar er zijn best veel jeugdherbergen waar je voor 40 euro per nacht kunt slapen. Kijk maar eens op www.hihostels.com volgens mij zit er nog vaak een ontbijtje bij ook. Prima voor de regendagen.
Nice, daar heb ik ook naar zitten kijken. Hoe bevalt het? Goede kwaliteit?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in Schotland zat ik in hostels en b&b's
Inmiddels heb ik een set Alu kisten van 36L per stuk
[ afbeelding ]
Die van mij zijn niet 100% waterdicht. Hoe is dat met die van jou?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in Schotland zat ik in hostels en b&b's
Inmiddels heb ik een set Alu kisten van 36L per stuk
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die van mij zijn niet 100% waterdicht. Hoe is dat met die van jou?
http://www.heavyduties.ro/yamaha/st/xtz750supertenere.htmlquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Nice, daar heb ik ook naar zitten kijken. Hoe bevalt het? Goede kwaliteit?
Zat hem net te lezen ja.quote:
Een of twee kilo verschil lijkt me niet zo'n probleem? Het zwaardere spul stop je rechts, het lichtere links...quote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zitquote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Sorry, ik ben een beetje uitgezoned bij collegequote:Op maandag 10 februari 2014 19:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zit
Je doet simpelweg wat zwaardere dingen in de kleinere kist, et voila.
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Maar is jouw rek ook niet gelijk aan beide kanten? Het lijkt mij dat dat juist enorme invloed uitoefent op de stabiliteit. De kisten afwegen lijkt mij logisch ja.
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellen
Nog altijd minder erg dan mensen die met 1 kist rijdenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met een ongelijk rek horen ongelijke kisten vind ik trouwens - je ziet ze soms rijden met even grote kisten op een asymmetrisch rek, en dat vind ik (buiten dat het geen porum is) toch gevaarlijk mbt het bewegen in nauwe ruimtes.
en voor minder dan de helft een setje aro'squote:Op maandag 10 februari 2014 20:04 schreef Dekatria het volgende:
560 euri? Jezus man, daarvoor hebbie ekte ZEGA's!
Klinkt goed.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef Salatrel het volgende:
Net aanvraag najaarsverlof teruggekregen om mijn vrije weekend heen 3 extra vrije dagen dus als weer meezit een shorttrip richting België en Luxemburg oid
Er zijn daar echt ontelbare leuke weggetjes binnendoor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Klinkt goed.
Heb je vast adres cq route in Luxemburg.
Woon in Limburg dus dagtripje is zeker te doen. Echter zoek ik leuke route's.
Ardennen zit ik veel in omgeving Stavelot/Malmedy
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderwegquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:39 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben na aan het denken over de manier waarop ik voortaan wil navigeren op de motor:
- navigatiesysteem (Chinees à 100 euro schijnt oké te zijn voor het geld als ik motorforum mag geloven)
- navigatie via telefoon (ik kan offline kaarten gebruiken en de navigatie is op zich prima, ik moet dan wel op geluid i.p.v. beeld navigeren)
- kaarten (heb ik nu een aantal maal gedaan; gaat op zich aardig maar als je ver gaat moet je veel kaartmateriaal meenemen en het is soms even zoeken. Ik vind het toch niet ideaal, ook omdat je ver naar beneden moet kijken als je naar je kaart wil kijken in de tanktas).
Wat zijn jullie gedachten hierover?
zelfde is ook van toepassing van IJsland. Dan is GPS leuk om een track bij te houden waar je geweest bent want navigeren is prima met kaart te doenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:20 schreef kepler het volgende:
Voor de reis naar Noorwegen wordt het een combo tussen telefoon (in de steden) en kaarten. Voordeel is dat het daar makkelijk op kaarten is navigeren, zoveel wegen zijn er niet
De Peaklife inderdaad. Hier heb ik wat aan, bedankt. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Toch maar kaarten downloaden op mijn telefoon en een deel ouderwets met de kaart, ik heb vooralsnog geen zin om honderden euro's uit te geven aan een navigatiesysteem.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderweg
heb daarna een nier verkocht en een zumo 350LM gekocht. kost een bak meer dan je krijgt echt wel waar voor je geld. de afwerking is beter. het apparaat zelf is sneller en tegenwoordig kan je het kaartmateriaal ook op je PC installeren zodat Basecamp een stuk sneller werkt. voordeel daarvan is dat de routes die je op de computer maakt gebruik maken van hetzelfde kaartmateriaal als je zumo.
met de zumo reed ik afgelopen oktober van Dover naar Leeds (dikke 430km) zonder de accu bij te laden en met zuinigere instellingen zou je het misschien nog wel langer kunnen rekken.
als je een navigatiesysteem wil gebruiken op reis koop dan wat goeds want je wil onderweg echt geen gezeik hebben ermee.
Dat sowieso. Remvloeistof is ook wel handig om te weten hoe en wat, heb ik van de zomer ondervonden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:56 schreef whY... het volgende:
Ik weet niet of dat helemaal bij dit topic past, maar in mijn ogen moet je toch zeker wel:
Olie peilen en verversen
Bougie controle
lampjes
accu
bandenspanning en onderhoud/profiel
Kettingspanning en vetten
Algehele controle op voorvork, remmen etc.
zelf kunnen doen.
In watvoor tijdsbestek willen jullie het gaan doen?quote:
Ik denk dat in de richting van 2-3 maanden wel aardig in de buurt komt voor die afstand. Maatje van me heeft het een jaar terug gedaan - z'n website is hier te vinden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:23 schreef picodealion het volgende:
Ah, hier zitten we dus.
Hebben we nog niet over nagedacht. Het idee kwam van 't weekend op, de derde man moet ook nog even bevestigen dat hij dit ziet zitten maar ik denk dat dat wel goedkomt. Als het plan er is komen de praktische zaken vanzelf wel.
Bedenk tevens dat je bij zo'n geplotte route nog een zesde op kan tellen aan onvoorziene omwegen e.d. Steevast valt mijn route in de praktijk langer uit dan op voorhand verwacht, en dat helpt als je het weet met plannen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:28 schreef picodealion het volgende:
Als ik even uit de losse pols een route in Maps in elkaar flans gaan we daar wel lang over doen zie ik. Als we echt elke dag 400km rijden is het 20 dagen van NL naar omgeving Istanbul, via Krasnodar (achterkant zee) en Odesa weer terug naar NL. Dat is natuurlijk erg onrealistisch, en is voornamelijk snelweg.
Denk dat we nog even moeten puzzelen.
Oh dat is wel interessant. Ik kom overigens uit rond de 8k kilometer (snelweg, dat wel), dat is wel een flinke slag minder hoor. Hij maakt wel een heel ruim rondje .quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat in de richting van 2-3 maanden wel aardig in de buurt komt voor die afstand. Maatje van me heeft het een jaar terug gedaan - z'n website is hier te vinden.
Uiteraard, ik denk bij nader inzien dat betreffende vriend even heeft onderschat hoe ver dit allemaal is. Hier gaan we eens een avondje goed voor zitten met een biertje erbij, kijken hoe we dit aan gaan pakken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bedenk tevens dat je bij zo'n geplotte route nog een zesde op kan tellen aan onvoorziene omwegen e.d. Steevast valt mijn route in de praktijk langer uit dan op voorhand verwacht, en dat helpt als je het weet met plannen.
Zeker, maar zo'n reis moet je echt niet allemaal op de snelweg doorbrengen. Niet alleen zie je dan helemaal niets van een land, maar je word tevens compleet gestoord na de eerste weekquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:34 schreef picodealion het volgende:
Oh dat is wel interessant. Ik kom overigens uit rond de 8k kilometer (snelweg, dat wel), dat is wel een flinke slag minder hoor. Hij maakt wel een heel ruim rondje .
Lijkt me een goeie schatting inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:40 schreef picodealion het volgende:
Nee dat begrijp ik, vandaar dat ik het er expliciet bij zeg. Deze inschatting (snelweg, elke dag 400km) is even een natte vinger schatting van afstand etc. Om een relaxte vakantie te hebben kan je dat wel verdubbelen in tijd volgens mij.
Ik heb mijn Leatherman eens verneukt met het openen van zo'n blikje .quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
In dezelfde trend als het blikbrander filmpje:
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
in Schotland zat ik in hostels en b&b's
Inmiddels heb ik een set Alu kisten van 36L per stuk
[ afbeelding ]
ik heb 2x 36. heb er nog niet mee gereden ik weet niet wat het nieuwe bevestigingssysteem is?quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?
Als je met de kisten erop niet breder bent dan je stuur is het geen probleem.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Ben vandaag bij Aro geweest en twijfel tussen de 32 liter en de 36 liter uitvoering omdat het toch een stukje breder is. Wat denk jij? Heb je trouwens dat nieuwe bevestigingssysteem erop?
Het nieuwe systeem is een RVS plaat op de koffer met twee haken die boven en onder om het kofferrek vallen. Met een simpele draaibeweging van een kunststof schijf wordt de bovenste haak geborgd. Hierdoor kun je snel je koffers (de)monteren zonder gereedschap.quote:Op zondag 6 april 2014 09:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb 2x 36. heb er nog niet mee gereden ik weet niet wat het nieuwe bevestigingssysteem is?
voor het systeem wat er bij mij zit is ook geen gereedschap nodigquote:Op maandag 7 april 2014 13:09 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Het nieuwe systeem is een RVS plaat op de koffer met twee haken die boven en onder om het kofferrek vallen. Met een simpele draaibeweging van een kunststof schijf wordt de bovenste haak geborgd. Hierdoor kun je snel je koffers (de)monteren zonder gereedschap.
Ik ben ook voor de 2x36 gegaan en ga het spul zaterdag halen en dan zelf monteren. Ben benieuwd.
uhh heb jij tubeless onder die xtx? Want met tubes kom je met dat setje niet ver.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:59 schreef mstx het volgende:
Zelf heb ik op vakantie ook zo'n setje mee:
[ afbeelding ]
Toen had ik nog geen xtxquote:Op woensdag 23 april 2014 21:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
uhh heb jij tubeless onder die xtx? Want met tubes kom je met dat setje niet ver.
quote:
gaat lekker met de viewsquote:
Leuk geschreven! Ik zie dat de can-stove goed werkt Ik zit er ook over te twijfelen om hem mee te nemen naar Noorwegen, zo te lezen kan dat primaquote:
Kan inderdaad prima. Het ding is zó basic dat er weinig aan mis kan gaan. Enige issue wat ik zou kunnen noemen is de stabiliteit wellicht - hij heeft wel een redelijk vlakke ondergrond nodig.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Leuk geschreven! Ik zie dat de can-stove goed werkt Ik zit er ook over te twijfelen om hem mee te nemen naar Noorwegen, zo te lezen kan dat prima
Wootwoot, vette fietsquote:Op maandag 12 mei 2014 11:54 schreef Salatrel het volgende:
gewoon schaamteloos van motormeuk maar mooie film hoor
Met hemelvaart proefkamperen, dus gelijk dan even uitproberen. Nog een slim systeem bedenken om hem stabiel neer te zetten en de mogelijkheid hebben om hem snel af te sluitenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kan inderdaad prima. Het ding is zó basic dat er weinig aan mis kan gaan. Enige issue wat ik zou kunnen noemen is de stabiliteit wellicht - hij heeft wel een redelijk vlakke ondergrond nodig.
Ding werkt voor de rest als een tierelier
Leuk, maar..... wat heb je aan wifi? kan je ook gewoon een telefoon in de tent leggen en een hotspot aanmaken. Je zult hoe dan ook een verbinding moeten creëren via 3G/4G.quote:
Nope. Dan heb je ipv 1 bos sleutels om je zorgen over te maken 2 bosjes om je zorgen over te maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:38 schreef kepler het volgende:
Dat sowieso, maar ik heb niet altijd mn motor broek aan. Jij neemt dus geen reserve mee?
Tegen de beestjes. Maar ik zou me er niet in durven omdraaien, laat staan een nummertje maken.quote:
Haha ja, goed punt!quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nope. Dan heb je ipv 1 bos sleutels om je zorgen over te maken 2 bosjes om je zorgen over te maken.
Het is dezelfde reden waarom ik m'n huissleutels thuislaat. Het enige wat je ermee kan, is ze kwijtraken.
Super veel plezier! Foto's en verslagje nadien?quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:05 schreef kepler het volgende:
Ik ben nu alles aan het inpakken, ik hou nog ruimte over tot nu toe Aanstaande vrijdag vertrekken
Uiteraard! Helaas geen geld voor een gopro, maar gewone foto's ook prima denk ikquote:Op donderdag 29 mei 2014 19:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Super veel plezier! Foto's en verslagje nadien?
Tie-rips, duct-tape, zekeringen, wat extra losse scheerlijnen om als touw te gebruiken. Platgeslagen colablikje voor onder je standaard bij zachte ondergrond doet ook wonderen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:31 schreef kepler het volgende:
Drie op een rij!
Maar hebben jullie nog nuttige tips van dingen die ik echt niet moet vergeten? Volgens mij heb ik alles, maar je weet het nooit
ow ja, goede lijst! Extra touw is een goede!quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tie-rips, duct-tape, zekeringen, wat extra losse scheerlijnen om als touw te gebruiken. Platgeslagen colablikje voor onder je standaard bij zachte ondergrond doet ook wonderen.
Voor de rest, check m'n eigenste lijst maar ff
Daarom, alleen benzine is wel handig mocht ik per ongeluk leegrijden (of gewoon opletten )quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:36 schreef Erasmo het volgende:
Zou ik niet meenemen, alle vloeistoffen zijn overal makkelijk verkrijgbaar.
Je hebt toch een reserve op je tank?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Daarom, alleen benzine is wel handig mocht ik per ongeluk leegrijden (of gewoon opletten )
Zekers, ik moet er ook nog ff over nadenkenquote:
M'n eigenste ma heeft die in elkaar geflanst van een overall, wat elastiek en een stuk rolgordijn dan is het louter het gereedschap toevoegen wat je gebruikt voor onderhoud, en presto.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:32 schreef kepler het volgende:
Mooie gereedschap rol trouwens, waar heb je die vandaan?
Ook olie? Die van mij lust best wel een slokjequote:Op donderdag 29 mei 2014 23:36 schreef Erasmo het volgende:
Zou ik niet meenemen, alle vloeistoffen zijn overal makkelijk verkrijgbaar.
Oudere motoren slikken makkelijk olie voor auto's, als het niet anders kan. Des te simpeler des te beter - de dure zooi heeft additieven die moeilijk kunnen gaan doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:24 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ook olie? Die van mij lust best wel een slokje
Eh... hoe is de ketting precies eraf gelopen? Hing hij zo slap? Of brak hij af. Echt een gevaarlijke situatie, ik ben blij dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Ben benieuwd naar de oorzaak.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:28 schreef kepler het volgende:
Afgelopen weekend wezen proefkamperen, dat ging meer dan prima. Nu was het weer ook super dus dat helpt Ik heb een allesbrander (MSR) kunnen lenen, dus dat gaat mee ipv het blikje
Kortom, ik ben er klaar voor en volgens mij heb ik alles wel!
Alleen staat mn motor bij de garage... 2km voordat ik thuis was gisteren liep de ketting eraf Ketting moet vervangen worden en dus ook de tandwielen. Dat gaan ze hopelijk woensdag doen. Zelf ben ik vanaf morgen tot woensdagavond in Spanje voor werk, lekkere planning
Nu istie hopelijk eraf gelopen doordat de ketting niet goed meer was. Ik had al wel het idee dat de ketting aan vervanging toe was, maar volgens de vorige garage kon die nog wel een tijdje mee. Blijkbaar niet... Maar beter dat het nu gebeurt, dan ergens halverwege Denemarken.
Ha... ja. Dat ken ik helaas. Gelukkig weet je nu waar je op moet letten. Ik heb er eentje die zowel 1.2A als 1 heeft. Heel veel "1A" adapters leveren overigens maar 0.5A. Dus even goed de specs lezen.quote:Op maandag 2 juni 2014 11:17 schreef Salatrel het volgende:
geen motorpech maar wel gadgetgeluk afgelopen donderdag wilde tablet op dag 1 van 4 van de frankrijk trip niet opladen... niet via stopcontact en ook niet via sigaretplug>USB stekkert....
het rare was dat wanneer ik mijn tablet via usb op tablet van mijn pa aansluit mijn tablet wel gewoon als opslagmedium gebruikt kon worden dus met de kabel was niks mis.... ik helemaal boos want als dat ding voor garantie terug moest is het nog maar de vraag of die voor de 21e (als ik vertrek) terug zou zijn..
kom ik gisteravond thuis en plug hem nog 1 keer in het stopcontact met originele adapter doet ie het gewoon wat blijkt? het stopcontact>USB adapter en sigaretplug>USB die ik mee had spugen 5v 1a uit maar tablet heeft 5v 1.2a nodig oftewel kreeg gewoon niet genoeg prik... FML ik tablet voor niks gewiped maar gelukkig gaat ie sowieso mee op wakansie
Hij hing niet echt extreem slap, was wel opzich weer toe aan opnieuw opspannen. De garage keek ook niet heel raar op toen ik het vertelde, hun vermoeden was gewoon een oude ketting. Ik heb ook gevraagd of ze dat kunnen checken, lijkt me niet zomaar te kunnen gebeuren.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:30 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Eh... hoe is de ketting precies eraf gelopen? Hing hij zo slap? Of brak hij af. Echt een gevaarlijke situatie, ik ben blij dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Ben benieuwd naar de oorzaak.
Welkom ga je dan ook kamperen of bewaar je dat voor een andere keer?quote:Op maandag 2 juni 2014 21:55 schreef mjan het volgende:
Mag je een ieniemienie-reisje hier ook melden of is dat te min? Ik zit te denken om in het najaar naar Denemarken te gaan in m'n eentje. Eigenlijk vooral om iemand op te zoeken, maar lijkt me een mooi excuus om te kijken of dat reizen op de motor een beetje bevalt.
Binnen nu en een paar jaar wil ik eigenlijk naar de Alpen, omdat daar mijn motorliefde als kleine mjan is begonnen.
Mjah, ik betwijfel een beetje of ik een kampeerbikkel ben als het kwik met een beetje pech niet boven de 10graden stijgt. Maar eigenlijk hoort kamperen er wel bij vind ik, nog geen besluit genomen dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 06:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Welkom ga je dan ook kamperen of bewaar je dat voor een andere keer?
Oh, dat heb ik al eens gedaan toen ik een cursus voor m'n werk had. Tanktas met extra tas achterop. Dat ging makkelijk, en toen moest ik ook werkmeuk meenemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:40 schreef Dekatria het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens zonder alle kampeerzooi. Dat je bijvoorbeeld een hotelletje pakt in België of DIE HEIMAT.
Als je dat dan al veel vindt, dan hoef je ook de andere zooi niet aan te schaffen
kampeerzooi neemt een hoop plek in beslag Zonder die spullen zou ik ook bijna genoeg hebben aan alleen mn tanktasquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:40 schreef Dekatria het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens zonder alle kampeerzooi. Dat je bijvoorbeeld een hotelletje pakt in België of DIE HEIMAT.
Als je dat dan al veel vindt, dan hoef je ook de andere zooi niet aan te schaffen
mijn eerste motortrip naar Schotland heb ik met b&b's gedaan. Dat kostte minder dan alle kampeerzooi bij elkaarquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:39 schreef mjan het volgende:
Tanktas is dan ook het enige dat al wèl in mijn bezit is
En ja, daarom vind ik het zonder kamperen ook eigenlijk een beetje lafjes; dan red ik het waarschijnlijk wel met die tanktas en desnoods nog een kleine rol achterop.
Tja, maar dat is nu al bijna 5 jaar een reden om toch steeds maar weer te kiezen voor ho(s)tels/B&Bs/appartementen. Als ik meteen kampeerspul had gekocht, had ik het er allang uit gehaald. Bovendien: kamperenquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn eerste motortrip naar Schotland heb ik met b&b's gedaan. Dat kostte minder dan alle kampeerzooi bij elkaar
Tof! Of ik lees er gruwelijk overheen, maar waar ga je heenrijden in Noorwegen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:56 schreef kepler het volgende:
Er bleek een tandwiel lager kapot te zijn, wat was de oorzaak was! Hij loopt nu weer prima met een nieuwe ketting
Alles ingepakt en morgen rond uurtje of een vertrekken! Het wordt komende week supermooi weer, dus dat is alvast prima!
Ik pak zaterdagavond de boot naar Kristiansand en vanaf daar weet ik het nog niet precies Ik eindig iig in Trondheim waar mn broertje woont, en daar heb ik 8 dagen de tijd voor vanaf Kristiansand. Ik ga nu wat leuke wegen aankruizen op de kaartquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:10 schreef mjan het volgende:
[..]
Tof! Of ik lees er gruwelijk overheen, maar waar ga je heenrijden in Noorwegen?
Veel succes (en plezier!)quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik pak zaterdagavond de boot naar Kristiansand en vanaf daar weet ik het nog niet precies Ik eindig iig in Trondheim waar mn broertje woont, en daar heb ik 8 dagen de tijd voor vanaf Kristiansand. Ik ga nu wat leuke wegen aankruizen op de kaart
quote:Op zondag 8 juni 2014 20:25 schreef kepler het volgende:
Noorwegen gehaald Beetje jammer dat mn motor er vervolgens 1km voor de camping ermee stopt Geluk bij een ongeluk was de camping dichtbij en iemand met verstand van motoren (soort van). Lijkt erop dat het kortsluiting was wanneer ik de voorrem gebruikte... Gevolg was ook dat de accu leeg was. Niet echt een specifiek probleem gevonden, maar aansluiting bij de hendel was verdacht. Accu opgeladen en alles lijkt weer in orde.
Vertrouwen is wel een beetje weg, morgen een stuk naar een stad rijden om te kijken of het probleem niet weer optreedt. Zo ja, dan de anwb maar bellen. Hopelijk gaat het goed Sowieso blijf ik nu op de grote wegen deze trip, alhoewel groot in Noorwegen maar relatief is
Nee, ik ga gewoon maar doorquote:Op zondag 8 juni 2014 20:41 schreef Dekatria het volgende:
Met de schrik vrij gekomen dus maar laat je niet kennen!
Tenzij je gewoon je telefoon gebruiktquote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:50 schreef Dekatria het volgende:
Bestemmingen zijn het belangrijkst, hoe je er komt kan je via de groene routes op Michelinkaarten beslissen.
Papieren kaarten nemen tov een navi meer ruimte in, edoch voor Denemarken lijkt me dat niet zo'n heel groot punt.
Inderdaad, wel paar dagen op een mooie camping gestaan met supermooi weer. Maar plan was anders... Ik weet wel dat ik het opzeker nog een keer ga proberen, maar op een iets betrouwbare motor. Ik heb gegokt en verlorenquote:
Wat zonde! Voor vertrek geen teken gehad dat er iets mis kon zijn? Hoop dat je snel een herkansing hebt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Inderdaad, wel paar dagen op een mooie camping gestaan met supermooi weer. Maar plan was anders... Ik weet wel dat ik het opzeker nog een keer ga proberen, maar op een iets betrouwbare motor. Ik heb gegokt en verloren
Alle kampeerspullen heb ik wel op orde, was alleen olijfolie vergeten. Alu koffers is ook wel handig voor een volgende keer
help me eens op wat voor brik rij je?quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:53 schreef kepler het volgende:
Motor is niet snel te fixen helaas, idd een electrisch probleem zoals ik zelf al had bedacht Kost wel paar 100 euro om te fixen en anwb wil hem niet terug brengen omdat dat meer kost dan de dagwaarde (stomme kleine letters, had ik dus overheen gelezen. Reis nu met de trein door naar mn broer in Trondheim en denk dat ik de motor dan zelf last terug brengen. Das waarschijnlijk goedkoper/makkelijker dan laten repareren en zelf terug rijden.
Beetje jammer, maar nu doorsparen voor een nieuwere motor en volgend jaar weer proberen
yamahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
help me eens op wat voor brik rij je?
Dat is vooralsnog trouwens wel mijn plan ja. Kaarten worden dan wel het backup plan als Osmand compleet faalt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Tenzij je gewoon je telefoon gebruikt
Scheelt weer. Wel wat minder charme dat dan weer wel.
Sygic op iPhone is ideaal! in Finland op de fiets ook handig gebruik van gemaaktquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:06 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat is vooralsnog trouwens wel mijn plan ja. Kaarten worden dan wel het backup plan als Osmand compleet faalt.
herkenbaar: mijn noorwegenvakantie was toen de eerste dag al voorbij vanwege een motor met electrisch probleemquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:53 schreef kepler het volgende:
Motor is niet snel te fixen helaas, idd een electrisch probleem zoals ik zelf al had bedacht Kost wel paar 100 euro om te fixen en anwb wil hem niet terug brengen omdat dat meer kost dan de dagwaarde (stomme kleine letters, had ik dus overheen gelezen. Reis nu met de trein door naar mn broer in Trondheim en denk dat ik de motor dan zelf last terug brengen. Das waarschijnlijk goedkoper/makkelijker dan laten repareren en zelf terug rijden.
Beetje jammer, maar nu doorsparen voor een nieuwere motor en volgend jaar weer proberen
Ook door Finland right? Nog tips 'n tricks nodig?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:28 schreef Salatrel het volgende:
Nog 5 dagen werken en nog 6 nachtjes slapen en dan begint de trip. Het inpakken is al begonnen
Post ze maar zou ik zeggen, ik lees ook meequote:Op maandag 16 juni 2014 15:43 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Ook door Finland right? Nog tips 'n tricks nodig?
ontwijk de rendieren?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:43 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Ook door Finland right? Nog tips 'n tricks nodig?
Perenijsje - Päärynäjää (waar je de 'y' uitspreekt als een 'u')quote:Op maandag 16 juni 2014 15:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Post ze maar zou ik zeggen, ik lees ook mee
Elanden en beren zou ik ook omheen rijden.quote:
Heb Teun ook 2 woordjes Fins geleerdquote:
jawel maar daar zit ook een limiet op hequote:
quote:
BRÖDCHEN WARMES FLEISCH JAWOHLquote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:42 schreef Salatrel het volgende:
Sie mussen die grussen zus Berlin haben kudt!
Ziet er goed uit. 50L is meer dan afdoendequote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:53 schreef mjan het volgende:
Veel plezier Sala!
Zelf eindelijk besloten dat het waarschijnlijk deze tassen voor de bandit gaan worden. Schijnt ruim 50 liter in te passen, dus dat moet maar voldoende zijn.
[ afbeelding ]
Van Oetz naar Rocca over de Brenner of via de Timmelsjoch en Jaufenpas?quote:
Geen idee, heb de route nog niet doorgenomenquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Van Oetz naar Rocca over de Brenner of via de Timmelsjoch en Jaufenpas?
Het zijn beide heel mooie passen om te rijden, niet te hoog of haarspelderig.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Geen idee, heb de route nog niet doorgenomen
ik kreeg zelfs nog complimenten voor mijn goeie duitsquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef Dekatria het volgende:
Een echte multiweek trip is niet compleet zonder geneuzel met een BMW
Ik lees overigens niet alles wat je schrijft, in case of spoilers voor straks
WO IST DIE FERRY BITTEquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik kreeg zelfs nog complimenten voor mijn goeie duits
Geniet er maar van zo lang als het duurt. Morgen zie ik wolkjes in Trondheim.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:45 schreef Salatrel het volgende:
Na een paar dagen rust in Östersund vandaag weer op pad gegaan en inmiddels Noorwegen bereikt.
Het is hier zulks een lekker weer dat ik dit bericht shirtloos typ (nee geen selfies)
ik ben Trondheim al voorbij en morgen ga ik verder richting het zuiden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geniet er maar van zo lang als het duurt. Morgen zie ik wolkjes in Trondheim.
Maar mooi rijden daar.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:38 schreef Salatrel het volgende:
zomaar wat plaatjens... alles uit Noorwegen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog geen bloeduitstortingen te zien en ik loop alweer een stuk vlotter als gisteren....quote:
ik heb een thermarest matje (was in de aanbieding) en ben er heeeeel tevreden over. pakmaat is ook lekker klein (past zelfs in de breedte in de kist)quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:39 schreef mjan het volgende:
Niet geheel onaardig zeg Hoe is het met de beursheid vandaag?
Gisteren m'n zijtassen binnen gekregen, bagage lijkt vooralsnog allemaal makkelijk te passen en merk er niets van met rijden. Nu nog matje/slaapzak/kookmeuk fixen en ik kan eens op pad.
Heb nu ook even een thermarest matje te leen om uit te proberen, hoor er ook alleen maar goede verhalen over. En met de 20% korting bij de vrijbuiter is de prijs nog wel te doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb een thermarest matje (was in de aanbieding) en ben er heeeeel tevreden over. pakmaat is ook lekker klein (past zelfs in de breedte in de kist)
tja ik moet bekennen dat ik in noorwegen meer op de snelheidsmeter gelet heb dan in de overige landen... dat gezegd hebbende... ik heb in alle dagen geen politie gezien, de flitscamera's staan netjes met een bordje aangegeven.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb gehoord dat er in Noorwegen ontzettend streng op de 80kmh snelheidslimiet wordt gecontroleerd.
Is dat zo, en zit je dan niet voortdurend op de snelheidsmeter te kijken of je er niet overheen gaat?
Ik zou het rustig rijden er wel voor over hebben om het land te kunnen bezoeken maar je hebt als motorrijden nu eenmaal de onweerstaanbare drang om af en toe het gas een keer lekker los te trekkenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja ik moet bekennen dat ik in noorwegen meer op de snelheidsmeter gelet heb dan in de overige landen... dat gezegd hebbende... ik heb in alle dagen geen politie gezien, de flitscamera's staan netjes met een bordje aangegeven.
de bedragen zijn voor snelheidsovertredingen zijn gewoon heel hoog.
naar?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:32 schreef Yreal het volgende:
Ik heb mijn uitrusting bijna compleet, kan ik ook op pad
Picsquote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:32 schreef Yreal het volgende:
Ik heb mijn uitrusting bijna compleet, kan ik ook op pad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |